فهرست:
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1-مقدمه 1
2-1- بیان مسئله 12
3-1- چهار چوب نظری 15
4-1- اهداف تحقیق 15
5-1- سوالات تحقیق 15
6-1- ضرورتهای خاص انجام تحقیق 15
7-1 - واژه های خاص 16
فصل دوم : ادبیات تحقیق
1-2- مقدمه 18
2-2-کارت امتیازی متوازن 19
3-2-مزایای کارت امتیازی متوازن 20
4-2- دلایل عدم اجرای استراتژی های تدوین شده در سازمان 22
1-4-2- عدم مشارکت کارکنان در فرآیند برنامه ریزی استراتژیک شرکت 22
2-4-2- موانع مدیریتی 22
5-2- موانع عملیاتی (عدم یکپارچگی) 22
6-2- موانع کارکنان 23
7-2- سیر تکامل کارت امتیاز متوازن 25
8-2-کاربرد کارت امتیازی متوازن در سازمان 26
9-2- کارت امتیازی متوازن مدل برتر 29
10-2- زندگی با کارتهای امتیازی 30
1-10-2- ایجاد و بکارگیری کارتهای امتیازی – نمایی فرآیندی 30
11-2- آماده سازی پروژه 30
12-2- نیازمندیهای شاخص 32
الف
13-2- مقایسه دومدل از نظر منشا پیدایش، مسیر، هدف، رویکرد و عوامل موفقیت 34
14-2- بررسی مقایسه بین دو مدل با استفاده از پنج سوال اوتلی 35
15-2- چرا باید با هر دو مدل کار کرد؟ 37
16-2- استفاده ترکیبی از کارت امتیاز متوازن و مدل سرآمدی 38
17-2- کاربردIT در کارت امتیازی متوازن 40
1-17-2- نرم افزار به عنوان یک راه حل 40
2-17-2- ارزیابی راه حل های مختلف 41
18-2 برنامه ریزی 41
1-18-2 ابعاد مختلف یک برنامه 42
2-18-2 اهمیت بر نامه ریزی 43
3-18-2 ماهیت بر نامه ریزی 43
4-18-2- محصول بر نامه ریزی 43
5-18-2 انواع بر نامه ریزی 44
1-4-5-18-2- برنامه ریزی پاسخگو 46
2-4-5-18-2- برنامه ریزی منفعل 47
3-4-5-18-2- برنامه ریزی فعال 47
19-2- برنامه ریزی منابع انسانی 48
20-2- برنامه ریزی از نقطه نظر مدت و نحوه اجرا 49
21-2- انواع دیگر برنامه ریزی 50
22-2- فرآیند ایجاد کارت امتیاز متوازن 50
1-22-2- پشتیبانی و مشارکت 51
2-22-2- ترکیب گروه پروژه 51
3-22-2- گستردگی پروژه 52
4-22-2-بنا کردن کارت امتیاز متوازن بر اساس استراتژی سازمان 52
5-22-2- ارتباط با سیستم فعلی کنترل 52
ب
فصل سوم : روش اجرای تحقیق
1-3- مقدمه 53
2-3 – روش تحقیق 53
3-3 جامعه آماری 54
4-3- نمونه آماری 54
5-3- روش نمونه گیری 55
6-3-روشها و ابزارهای گردآوری اطلاعات 57
1-6-3 – پرسشنامه 57
7-3- بررسی روایی و پایایی تحقیق 58
1-7-3 – روایی پرسشنامه های تحقیق 59
2-7-3- پایایی پرسشنامه تحقیق 59
8-3-روش تجزیه و تحلیل دادهها 60
1-8-3-تحلیل در جنبه مالی 61
2-8-3-تحلیل در جنبه مشتریان 61
3-8-3-تحلیل در جنبه فر آیندهای داخلی 61
4-8-3-تحلیل در جنبه رشد و توسعه 62
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادها
1-4 – مقدمه 63
2-4 تجزیه تحلیل سئوال اول تحقیق 64
3-4 - تجزیه تحلیل سئوال دوم تحقیق 83
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
1-5مقدمه 86
2-5 – سئوال اول تحقیق 86
1-2-5 – بررسی شاخصها در جنبه مالی 86
2-2-5- بررسی شاخصها در جنبه مشتریان 87
3-2-5- بررسی شاخصها درجنبه فرایند های داخلی 87
4-2-5 – بررسی شاخصها در جنبه رشد و توسعه 88
3-5- نتیجه گیری از سئوال اول تحقیق 88
4-5 – سئوال دوم تحقیق 89
1-4-5- جنبه مالی 89
2-4-5 – جنبه فرایند های داخلی 89
3-4-5- جنبه مشتریان 90
4-4-5- جنبه رشد و توسعه 90
5-5- نتیجه گیری از سئوال اول تحقیق 90
6-5 – پیشنهادات به سازمان 91
7-5 – پیشنهادات به تحقیقات آتی 91
8-5 – محدودیتهای پژوهشی 92
ضمائم و پیوست ها
فرم سنجش رضایت مشتریان 93
منابع وماخذ
فهرست منابع فارسی..............................................................................................................................................................84 فهرست منابع غیر فارسی..............................................................................................................................................................85
منبع:
جهان بین، افشین و صادقی، رویکردهای خودارزیابی و فنون اجرایی آن ، انتشارات مهندسین مشاور روش سازان صنعت ،تهران ، 1385
الوانی، سید مهدی ، اصول مدیریت عملکرد ، انشارات نی ، تهران ، 1380
خاکی (1382)، روش تحقیق ، چاپ اول، تهران ، انتشارات بازتاب
بختیاری ، ب ، 1383 ، ارزیابی متوازن ، تدبیر ، شماره 150
بختیاری ، ب ، 1385 ، سازمان استراتژی محور ، انتشارات سازمان مدیریت صنعتی
شباهنگ ،ر، ابراهیمی سرو علیا ، م ، 1384 ، طراحی و اجرای BSC به عنوان سیستم جامع ارزیابی عملکرد ، اقتصاد و مدیریت شماره 67
نمازی ، م ، رمضانی ، 1382 ، ارزیابی متوازن در حسابداری ، مجله علوم اجتماعی و انسانی ، دانشگاه شیراز ، دوره نوزدهم ، شماره 2
نجفی ، حقی ، ج، 1382 ، روش ارزیابی متوازن عملکرد رویکرد نوین مدیریت استراتژی ، تدبیر شماره 151
سلیمانی ، کارت امتیاز متوازن ، انتشارات مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران ، تهران ، 1384
منابع خارجی :
1- the the balanced score card : translating strategy into action , by roberrt s . Kaplan and david . Norton , harvarrd business school press 1996.
2- performance measurement & control systems for implementing strategy : text & cases by Robert simons , Antonio Davila and Robert s. Kaplan , prentice hall college div. , 1999
3- performance drivers: a practical guide to using the balanced scorecard by nils- goran olve , jan roy and magnus wetter , john wiley & sons 1999.
4- balanced score card in the federal government by james b whittaker , management concepts , inc,2000
5- the consultant is scorecard : tracking results and bottom- line impact of consulting projects by jack Phillips , mcgraw hill 2000
6-the strategy focused organization : how balanced scorecard companies thrive in the new business environment by Robert s . Kaplan and david p . Norton , Harvard business school press ,2000
7- the hr scorecard : linking people , strategy , and performance by brian e . becker , mark a . huselid and dave Ulrich , Harvard business school press , 2000
8- burke , w , warner , a . and litwin , g . (1992) A causal model of organizational performance and change.
9- Kaplan, r,s. and Norton , d.p.the balanced scorecard- measures the drive performance . 1992
10-kaplan , r.s and Norton , d. p, (1996) using the balanced scorecard as a strategic management system .
11- butler .A, letza , s. r & neale , B, (1997) linking the balanced scorecard to strategy .
12- stifan waltere,(2000) , the balanced score card institute .
13- david capran, stifan walter, (2002), performance and management
14- lanter,(2000) performance and management .
15-chandler , A. D, jr , (1962) , strategy and structure : chaptersin the historyof the industrial enterprise .
16-ittner , c. d. & larcker , d.f,(1997) quality strategy , strategic control systems , organizational performance .