پایان نامه تحلیل اثرات جریان سیال و نیرو های وارده بر پیگ ها

word 5 MB 32587 105
مشخص نشده کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک
قیمت قبل:۷۲,۹۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۳۳,۶۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • رشته تحصیلی: مکانیک

    گرایش : تبدیل انرژی

    چکیده

    پژوهش حاضر به منظور بررسی حرکت پیگ در خطوط لوله انجام پذیرفته است. باتوجه به اهمیت خطوط لوله در تامین منابع انرژی در جهان، پس از نصب و راه اندازی، تعمیر و نگهداری این خطوط از درجه اهمیت بالایی برخوردار می باشد که باعث شده امروزه توجه ویژه ای به طراحی پیگ ها بسته به نوع استفاده ای که می شود، صورت گیرد. بدین منظور با آغاز به مطالعه گسترده ادبیات پژوهش، ضمن ارائه یک مدل ساده شده از پیگ به صورت یک جسم استوانه ای در جریان سیال درون لوله، سرعت و گرادیان فشار سیال و تغییرات سرعت جسم به صورت تئوری مورد مطالعه قرار می گیرد و نتایج تئوری و تجربی سایر منابع نیز بیان می گردد.

    سپس نیروهای پسا و برا بر اساس نتایج تجربی و معادلات حاکم بر جریان سیال بررسی می شود. از این رو جهت تحلیل دقیق تر با استفاده از نرم افزار فلوئنت میدان های سرعت، فشار، تنش برشی روی دیواره جسم و نیروهای وارد بر آن نمایش داده می شود. با مقایسه میان کلیه نتایج بدست آمده و همچنین بیان نتایج تجربی برای یک پیگ واقعی، میزان دقت و صحت پژوهش جهت بالا بردن راندمان پیگ مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

    کلمات کلیدی: پیگ- سرعت سیال- گرادیان فشار سیال-  تنش برشی- نیروی پسا و نیروی برا

     

                                                                                                                                      
    مقدمه

    امروزه صنعت نفت و گاز در جهان یکی از مهمترین و حیاتی ترین صنایع موجود می باشد. در کشور ما نیز به لحاظ منابع عظیم زیرزمینی نفت و گاز، حجم عظیمی از منابع درآمدی کشور از این راه تأمین می شود. لذا گسترده ترین مراکز صنعتی کشور در این زمینه است. حفاری چاه ها، مراکز بهره برداری، خطوط انتقال، ایستگاه های تقویت و تقلیل فشار، صنایع پتروشیمی و... را می توان در این زمینه نامبرد که بدون شک این صنایع در جهان جزو بزرگترین مراکز فنی و مهندسی هر کشوری می باشند.

    پس از اینکه چاه های نفت و گاز حفر گردیدند وملزومات بهره برداری بر روی آنها نصب شد باید برای انتقال به مراکز پالایشی، صنعتی و مصرفی از خطوط لوله[1] استفاده شود. خطوط لوله به عنوان شاهرگ اصلی انتقال انرژی در جهان به شمار می آیند. پس از اینکه خط لوله ای نصب و به بهره برداری رسید، عوامل گوناگونی از جمله خوردگی[2]، خرابی لوله و گرفتگی خط، تعمیر خط لوله را ضروری می سازد. در هنگام نگهداری خط و حفاظت از آن در برابر عوامل مخرب از وسایل مختلفی برای جلوگیری و یا به تعویق انداختن خرابی لوله ها استفاده می شود، یکی از پر کاربردترین این وسایل پیگ[3] می باشد. پیگ ها، ابزارهایی هستند که داخل خط لوله توسط جریان سیال اعم از نفت، گاز، آب و... حرکت می کنند. معمولا برای از بین بردن مواد ته نشین شده که موجب مسدود شدن یا کند شدن جریان در خط لوله می شوند و یا شناسایی نقاط آسیب دیده، ترکها و خوردگی ها در خطوط لوله از این وسیله بازرسی استفاده می شود.

    1-1 بیان مساله

    پیگ وسیله ای است که به شکل های مختلف و بسته به نیاز ساخته می شود. به منظور استفاده از آن، آن را در ابتدای خط قرار داده و به وسیله فشار سیال پشت آن به جلو می رانند و در انتها از خط خارج می کنند. از پیگ ها برای بالا بردن مقدار جریان عبوری از خط لوله استفاده می شود. هرگونه کاهش در ابعاد داخلی خط لوله باعث کاستن از میزان جریان عبوری از آن می شود. عملا نمی توان از یک خط انتظار بازده 100% را داشت. اصطکاک و سایر عوامل فیزیکی باعث کاستن از میزان جریان سیال درون لوله می شوند. گرد و غبار همراه با گاز، پارافین ها، آب، سیالات چند فازی و شن و ماسه درون چاه که به همراه نفت و گاز خارج می شود باعث بروز مشکلاتی در امر انتقال می گردند. در تمام حالات گفته شده، آلودگی های همراه با مواد استحصالی باعث افزایش مقاومت در مقابل عبور جریان شده و راندمان خط را کاهش می دهند، در نتیجه هزینه انتقال افزایش می یابد.

    به عمل استفاده از پیگ در داخل لوله، پیگ رانی گفته می شود. پیگ های اولیه برای تمیز کردن لوله به عنوان روشی کم هزینه وسریع مورد استفاده قرار می گرفته اند؛ ودر حال حاضر نیز پیگ رانی معمولی (برای تمیزکاری) استفاده ی فراوانی دارد. پیگ رانی هوشمند[4] نیز وظایفی از قبیل نظارت بر بدنه لوله وضبط اطلاعات هندسی لوله را نیز به عهده دارد. اندازه گیری میزان جریان عبوری از خط و مشاهده کاهش زیاد در جریان عبوری نشان می دهد که زمان آن فرا رسیده که خط موردتوجه قرار گیرد. تمیز کردن دوره ای به وسیله پیگ راهی است که ازخورده شدن لوله توسط مواد خورنده همراه با سیال جلوگیری می کند.

     

    در این پایان نامه به بررسی حرکت یک جسم استوانه ای درون لوله به عنوان مدل ساده شده ای از یک پیگ، تحلیل دینامیکی[5] آن و مقایسه محاسبات هندسی ونرم افزاری با نتایج تحلیلی و تجربی یک پیگ واقعی پرداخته می شود. از آنجا که بررسی حرکت جسم جامد درون لوله به پارامترهای گوناگونی بستگی دارد بدست آوردن فرمولی جامع که این پارمترها را به هم مرتبط سازد عملا غیرممکن است به همین دلیل ساده سازی هایی در هنگام بدست آوردن وحل معادلات حاکم بر جریان صورت می پذیرد. جواب های بدست آمده باید با نتایج آزمایشگاهی و نیمه تجربی مقایسه شود تا از میزان دقت آنها اطلاع حاصل گردد. امروزه حل عددی و نرم افزارهای کامپیوتری کمک فراوانی به این امر نموده اند.

    1-2 اهمیت وضرورت تحقیق

    با پیشرفت علم و دانش و کشف منابع جدید انرژی همچون انرژی خورشیدی[6] وانرژی هسته ای[7] هنوز هم بدون شک، سوخت فسیلی[8] به جهت هزینه، سهولت مصرف و تبدیل به انرژی، فراوانی کاربرد و مزایای بسیاردیگر، منبع انرژی بی رقیب در جهان است. هرچندانرژی نفت و گاز درجهان رو به اتمام است اما براساس تحقیقات وپیش بینی های صورت گرفته تا افزون بر 50 سال آینده نیز خطوط لوله به عنوان مهم ترین و اصلی ترین وسیله ی انتقال انرژی در جهان مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

    خطوط انتقال همانند رگ های بدن انسان، ماده حیاتی صنایع را به مراکز صنعتی، مصارف خانگی و پایگاه های صادراتی منتقل می کنند. بدیهی است امور مربوط به خطوط لوله انتقال نفت و گاز، خود یکی از با اهمیت ترین مسائل در صنعت است. طراحی، نصب، تعمیرات و حفاظت خطوط لوله از عمده ترین مسائل در این زمینه می باشد. گسترش روز به روز خطوط لوله در جهان واهمیت نگهداری وایمنی آن به خصوص لزوم نگهداری وبازرسی های پیوسته خطوط لوله باقدمت بالا، باعث شده است که به تازگی توجه بیشتری به مبحث پیگ و پیگ رانی معطوف شود.

          مثال های زیر اهمیت بهره برداری و استفاده از حداکثر راندمان خط را نشان می دهند:

    هر یک درصد افزایش در کارایی یک خط لوله گاز که روزانه 100 میلیون فوت مکعب معادل 8/2 میلیون مترمکعب گازرا انتقال می دهد، می تواند خروجی گاز در انتهای خط را روزانه یک میلیون فوت مکعب معادل 028/0 میلیون مترمکعب افزایش دهد.

    هرسه درصد افزایش در کارایی یک خط لوله نفت خام که روزانه 50 هزار بشکه نفت خام معادل 135950 مترمکعب را جابجا می کند، می تواند خروجی درانتهای خط را روزانه 1500 بشکه معادل 4079 مترمکعب افزایش دهد.

    در ایران نیز حدود 14 هزار کیلومتر خطوط لوله با قدمت بالا وجود دارد که عملیات پیگ رانی هوشمند جهت بازرسی وضعیت داخلی آنها (خوردگی ، نشتی و...) انجام می گیرد. بسته به نوع استفاده از پیگ به عنوان تمیز کننده لوله یا ابزار تست های غیر مخرب[9] میزان اثر دینامیکی سیال پشت پیگ همواره اهمیت دارد، لذا برای آن که متوجه شویم پیگ با چه سرعتی حرکت کند ودر طول مسیر چه سرعتی داشته باشد باید تحلیل دقیقی از این اثرهای دینامیکی داشته باشیم تا بتوان آنها را کنترل کرد.

     

     

    The aim of this study is to investigate the motion of the pig in the pipeline. After the installation, regarding the importance of pipeline for its ability to supply the energy sources of the world, maintenance of these lines is in a high degree of importance, which nowadays leads to special attention to the design of the pig, depending on its usage. For this purpose, by producing a simplified model of pig, in shape of a cylindrical object in the fluid flow inside the pipe, the fluid velocity and pressure gradient and changes in the velocity of the object has been studied theoretically, and also the theoretical and experimental results of the other resources has been presented. Then the drag and lift forces investigated based on the experimental results and the equations of fluid flow. Thus, for more accurate analysis, the velocity, pressure and shear stress fields on the object's wall and the incoming forces on it has been displayed through using fluent software. In order to promote the efficiency of the pig, research accuracy has been investigated through comparing all of the findings and also presenting the experimental results for a real pig.

    Keywords: pig- fluid velocity- fluid pressure gradient- shear stress- drag forces & lift forces.

  • فهرست:

    چکیده............................................................................................................................................................. 1

    مقدمه............................................................................................................................................................. 2

    فصل اول: کلیات.................................................................................................... 3

    1-1 بیان مسأله........................................................................................................................................... 4

    1-2 اهمیت و ضرورت تحقیق..................................................................................................................... 5

    1-3 اهداف تحقیق......................................................................................................................................... 7

    1-3-1 اهداف کلی....................................................................................................................................... 7

    1-3-2 اهداف جزیی..................................................................................................................................... 8

    1-4 سوالات تحقیق....................................................................................................................................... 8

    1-5 فرضیه‌های تحقیق................................................................................................................................ 8

    1-6 تعریف واژه ها، مفاهیم و متغیرها............................................................................................... 9

    1-6-1 پیگ..................................................................................................................................................... 9

    1-6-2 دلایل خرابی پیگ ها و راه های پیشگیری از آن...................................................................... 10

    1-6-3 معادله برنولی (معادله انرژی).................................................................................................... 11

    1-6-4 معادله ناویر– استوکس.............................................................................................................. 11

    1-6-5 معادله پیوستگی.......................................................................................................................... 12

    1-6-6 معادله مومنتوم.............................................................................................................................. 12

     

    1-6-7 گروه های بی بعد............................................................................................................................ 13

    1-6-8 قضیه باکینگهام.......................................................................................................................... 14

    1-6-9 نیروی شناوری................................................................................................................................... 14

    1-6-10 نیروی پسا و نیروی برا................................................................................................................. 15

    1-6-11 نرم افزار فلوئنت........................................................................................................................... 15

    فصل دوم: ادبیات وپیشینه تحقیق........................................................................ 17

    2-1 مقدمه.................................................................................................................................................... 18

    2-2 تاریخچه پژوهش.................................................................................................................................. 19

    2-3 چارچوب نظری تحقیق........................................................................................................................   20

    2-4 مدل تحلیلی تحقیق  ............................................................................................................................ 21

    فصل سوم: روش تحقیق.......................................................................................... 23

    3-1 مقدمه.................................................................................................................................................... 24

    3-2 روش و طرح تحقیق............................................................................................................................... 24

    3-3 فرآیند تحقیق......................................................................................................................................... 25

    3-4 نمونه، روش نمونه گیری و حجم نمونه............................................................................................. 25

    3-5 ابزار گردآوری داده ها ( اطلاعات ).................................................................................................... 25

    3-5-1 روایی ابزار جمع آوری داده ها....................................................................................................... 26

    3-5-2 پایایی ابزار جمع آوری داده ها...................................................................................................... 26

    3-6 روش گردآوری داده ها........................................................................................................................... 26

    3-7 روش تجزیه و تحلیل داده ها................................................................................................................. 27

    فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها....................................................................... 28

    4-1 مقدمه.................................................................................................................................................... 29

    4-2 تحلیل سرعت و گرادیان فشار......................................................................................................... 30

    4-3 نتایج تحلیلی و تجربی .........................................................................................................................  38

    4-4 بررسی اثر نیروی پسا و تنش برشی.............................................................................................. 41

    4-5 نتایج و نمودارها.................................................................................................................................... 44

    4-6 بررسی اثر برا........................................................................................................................................ 48

    4-7 نتایج تجربی............................................................................................................................................ 52

    4-8 مدل های فیزیکی در فلوئنت........................................................................................................... 60

    4-9 معادلات پایستگی جرم.................................................................................................................... 61

    4-10 معادلات پایستگی مومنتوم......................................................................................................... 61

    4-11 مدل های اغتشاشی........................................................................................................................ 63

    فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات .............................................................  66

    5-1 تجزیه و تحلیل نتایج تحقیق................................................................................................................ 67

    5-1-1 تحلیل سرعت.................................................................................................................................... 69        

    5-1-2 تحلیل فشار....................................................................................................................................... 73

    5-1-3 بررسی تنش برشی......................................................................................................................... 78

    5-1-4 بررسی نیروهای وارد برجسم...................................................................................................... 82

    5-1-5 بررسی نیروی پسای برشی.......................................................................................................... 82

    5-1-6 بررسی نیروی پسای فشاری......................................................................................................... 86

    5-2 مقایسه نتایج با کاربرد عملی پیگ ها...................................................................................... 94

    5-3 بحث و نتیجه گیری............................................................................................................................ 95

    5-4 پیشنهادات............................................................................................................................................ 99

    5-4-1 حذف فرض شناوری در مدل سازی و حل عددی..................................................................... 99

    5-4-2 بررسی اثر وزن جسم در شیب ها.............................................................................................. 99

    5-4-3 بررسی و طراحی پیگ ها در گذر از خم ها............................................................................ 100

    5-4-4 بررسی حرکت پیگ در زمان رسوب زدایی................................................................................ 100

    5-4-5 تحلیل حرکت پیگ در سیال دو فازی.......................................................................................... 100

    5-4-6 بررسی جریان سیال در زمان پیگ رانی برای انتقال دو فاز مجزا..................................... 101

    منابع و مآخذ.......................................................................................................... 102

    فهرست منابع.............................................................................................................................................. 103

    چکیده‌ی انگلیسی   

     

    منبع:

    B. S. Massey, Mechanics of Fluids (Van Nostrand-Reinhold, New York, 1979), 4th Ed.

    B. Latto and S. W. Lee, The drag and pressure drops for hydrodynamically suspended cylinders in a vertical tube with and without polymer addition, Can. J. Chem. Eng, 56,(1978)304-309.

    Capsules, part 7: An experimental investigation of the transport by two oils of single cylindrical and spherical capsules with density equal to that of the oil, Can. J. Chern. Eng, 42(1964)201-206.

    C. C. Feng, The Measurement of Vortex- Induced Effects in Flow Past Stationary and Oscillating Circular and D-Section Cylinders, Master's thesis (University of British Columbia, Vancouver , 1968).

    D.Kwak, J. L. Chang, S. P.Shanks, and S. R.Chakravarthy, A three- dimensional incompressible Navier-Stokes flow solver using primitive variables, AIAA J: 24,390(1986).

    E. J. Jensen, Capsule pipelining-The system and its potential, Hydrotransport3, May 1974, Paper G1.

    F. H. Harlow and J. E. Welch, Numerical calculation of time-dependent viscous incompressible flow of fluid with free surface, Phys. Fluids 8(12), 2182(1965).

    G. A Osswald, K.N. Ghia, and U. Ghia, A direct algorithm for solution of incompressible three-dimensional unsteady Navier-Stokes equations, A/AA Paper 87-1139- CP(1987).

    G. F. Round and L. H. Bolt, The pipeline flow of capsules, Part 8: An experimental investigation of the transport in oil of single denser than oil spherical and cylindrical capsules, Can. J. Chern. Eng, 43(1965)197-205.

    G. Keulegan and L. Carpenter, Forces on cylinders and plates in an oscillating fluid, J: Res Nat. Bureau Standards 60(5), 423 (1958).

    G Moe, K. Holden, and P.Yttervoll, Motion of spring supported cylinders in subcritical and critical water flows, in Proceedings of the fourth International Offshore and Polar Engineering Conference (1994), p. 468.

    G Ren and T .Urnes, Comparison of different projection methods for solving the time-dependent incompressible Navier-Stokes equations via implementation of a finite element scheme, Numet: Meth. Laminar Turbulent Flow 8, 691(1993).

    G. W. Hodgson and M. E. Charles, The pipeline flow of capsules, part 1: The concept of capsule pipelining, Can. J. chern.Eng, 41 (1963) 43-45.

    H. A. R. Alnakeeb, Drag coefficient for tethered spheres in a vertical pipeline with and without polymer addition, M. Eng. Thesis, McMaster University, 1977.

    H. G. polderman, the development of a mathematical model for the design of hydraulic capsule transport systems, PhD Twnete University of Technology, 1981.

    H. Schlichting, Boundary-Layer Theory (McGraw-Hili, New York, 1987).

    H.S. Ellis, An analysis of the lift-off of pipeline capsules, Hydrotransport4, 1976, paper C1.

    H. S. Ellis, An experimental investigation of the transport in water of single cylindrical capsules with density greater than that of water, Can. Chem. Eng, 42(1964) 69.

    H. S. Ellis, J. Kruyer and A.A. Roehl, The hydrodynamics of spherical capsules, Can. J. Chem, Eng, 53(1975) 119-125.

    H. S. Ellis and J. Kruyer, Minimizing the pressure gradient in capsule pipelines, Can. J. Chem. Eng, 52(1974)457-462.

    H. S. Ellis and J. Kruyer, The pipeline flow of capsules, Part 10: Empirical pressure and velocity correlations for cylindrical capsules conveyed in pipelines up to 4 inches in diameter, Hydrotransport 1,1970,Paper C2.

    H. S. Ellis, The effect of the density of cylindrical capsules on the pressure gradient in capsule pipelines, Hydrotransport3, May 1974, Paper G3.

    H. S. Ellis, The pipeline flow of capsules, part 3: An experimental investigation of the transport by water of single cylindrical capsules with density equal to that of water, Can. J. Chern. Eng, 42(1964) 1-8.

    H. S. Ellis, The pipeline flow of capsules, Part 4: An experimental investigation of the transport in water of single cylindrical capsules with density greater than that of the water, Can. J. Chern. Eng, 42(1964), 69-76.

    H. S. Ellis, The pipeline flow of capsules, part 5: An experimental investigation of the transport by water of single spherical capsules with density greater than of the water, Can. J. Chern. Eng, 42(1964)155-160.

    H. Tokunaga, K. Yoyeda, and N. Satofuka, Direct simulations of three-dimensional flows using generalized vector potential method, A/AA Paper 9/-/6/0-CP(1991).

    J. Kruyer, Friction and surface roughness effects in capsule pipelines, Hydrotransport3, May 1974, Paper G5.

    J. Kruyer and H.S. Ellis, Predicting the required liquid throughout from the capsule velocity and capsule pressure gradient in capsule pipelines, Can. J. Chern. Eng, 52(1974)215-221.

    J. Kruyer and L. M. White, Hydrodynamics of the design of a capsule pipeline, Hydrotransport 4, 1976, Paper C2.

    J. Kruyer, P. J. Redberger and H. S. Ellis, The pipeline flow of capsules, Part 9, J. Fluid Mech. 30(3)(1967)513-531.

    K. Nakajima, Y. Kallinderis, l. Sibetheros, R. W. Miksad, and K. Lambrakos, A numerical study of the hydrodynamics of reversing flows around a cylinder, J: Offshore Mech. Arctic Eng. 116(4), 202 (1994).

    K. S. Chang and J-Y. Sa , Patterns of vortex shedding from an oscillating circular cylinder, AIAA J. 30,1331 (1992).

    K. W. Chow, M. Eng. Thesis, McMaster Univercity, Hamilton, Ontario, Canada, 1979.

    M. E. Charles, The pipeline flow of capsules, Part 2: Theoretical analysis of the concentric flow of cylindrical forms, Can. J.  Chern. Eng, 41 (1963) 46-51.

    O. M. Griffin and S. E. Ramberg, Some recent studies of vortex shedding with application to marine tubulars and risers, ASME J: Energy Res. Technol. 204,2(1982).

    P. Anagnostopoulos and P. W. Bearman , Response characteristics of a vortex- excited cylinder at low Reynolds numbers, J: Fluids Structures 6, 39 (1992).

    P.Justesen, A numerical study of oscillating flow around a circular cylinder, J.Fluid Mech. 222,157(1991).

    P. M. Gresho, Some current CFD issues relevant to the incompressible Navier-Stokes equations, Comput, Methods Appl. Mech. Eng. 87,20(199).

    P. R. Spalart and S. R. Allmaras, A one- equation trubulence model for aerodynamic flows, AIAA Paper 92-0439-CP (1992).

    R. Blevins, Flow-Induced Vibration (Krieger, Melbourne, FL, 1994).

    R. Newton, P.J. Redberger and G. F. Round, The pipeline flow of capsules, part 6: Numerical analysis of some variables determining free flow, Can. J. Chern. Eng, 42(1964) 168-173.

    R. W. Yeung and M.Vaidhyanathan, Flow past oscillating cylinders, J: Offshore Mech. Arctic Eng. 115(4), 197 (1993).

    S. W. Lee, An experimental study of the hydrodynamic suspension of cylinders in a vertical pipeline, M. Eng, Thesis, McMaster University, 1974.

    T. H. Shih, W. W. Liou, A. Shabbir, and J. Zhu .A new k-Eddy-Viscosity Model for High Reynolds Number Turbulent Flows Model Development and Validation. Computers Fluids, 24(3): 227-238, 1995.

    T.Sarpkaya and M. Isaacson, Mechanics of wave Forces on Offshore Structures (Van Nostrand- Reinhold, New York, 1981).

    Viscous Fluid Flow, WHITE.

    V.K. Garg, Capsule- pipelining- An improved theoretical analysis, J. Fluid Eng, Transaction ASME, (1977) 763-771.

    V. Yakhot and S. A. Orszag. Renormalization Group Analysis of Turbulence: I.Basic Theory.  Journal of Scientist Computing, 1(1): 1-51, 1986.

    Y. Kallinderis and H. McMorris, Magnitude of artificial dissipation for numerical simulations, AIAA J: 33(8), 1526 (1995).

    Y. Kallinderis and K. Nakajima, Finite element method for incompressible viscous flows with adaptive hybrid grids, AIAA J: 32(8), 1617(1994).

    Y. Lecointe, J. Piquet, and J. Plantec, Flow structure in the wake of an oscillating cylinder, Forum Unsteady Flow Separation, ASME Fluids Eng, Div 52, 147(1987).


موضوع پایان نامه تحلیل اثرات جریان سیال و نیرو های وارده بر پیگ ها, نمونه پایان نامه تحلیل اثرات جریان سیال و نیرو های وارده بر پیگ ها, جستجوی پایان نامه تحلیل اثرات جریان سیال و نیرو های وارده بر پیگ ها, فایل Word پایان نامه تحلیل اثرات جریان سیال و نیرو های وارده بر پیگ ها, دانلود پایان نامه تحلیل اثرات جریان سیال و نیرو های وارده بر پیگ ها, فایل PDF پایان نامه تحلیل اثرات جریان سیال و نیرو های وارده بر پیگ ها, تحقیق در مورد پایان نامه تحلیل اثرات جریان سیال و نیرو های وارده بر پیگ ها, مقاله در مورد پایان نامه تحلیل اثرات جریان سیال و نیرو های وارده بر پیگ ها, پروژه در مورد پایان نامه تحلیل اثرات جریان سیال و نیرو های وارده بر پیگ ها, پروپوزال در مورد پایان نامه تحلیل اثرات جریان سیال و نیرو های وارده بر پیگ ها, تز دکترا در مورد پایان نامه تحلیل اثرات جریان سیال و نیرو های وارده بر پیگ ها, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه تحلیل اثرات جریان سیال و نیرو های وارده بر پیگ ها, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه تحلیل اثرات جریان سیال و نیرو های وارده بر پیگ ها, پروژه درباره پایان نامه تحلیل اثرات جریان سیال و نیرو های وارده بر پیگ ها, گزارش سمینار در مورد پایان نامه تحلیل اثرات جریان سیال و نیرو های وارده بر پیگ ها, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه تحلیل اثرات جریان سیال و نیرو های وارده بر پیگ ها, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه تحلیل اثرات جریان سیال و نیرو های وارده بر پیگ ها, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه تحلیل اثرات جریان سیال و نیرو های وارده بر پیگ ها, رساله دکترا در مورد پایان نامه تحلیل اثرات جریان سیال و نیرو های وارده بر پیگ ها

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد مهندسی عمران - سازه‌ های هیدرولیکی چکیده در سد های بلند سرریزها به عنوان یکی از سازه‌های هیدرولیکی وابسته، نقش خطیر تخلیه‌ ی سیلاب‌ های ورودی به مخزن سد را با ایمنی کافی در حالت جریان آزاد یا تحت فشار به پایین‌دست، به عهده دارند. در سرریزهای تونلی که جریان با سرعت بالا و اغلب تحت فشار برقرار می­باشد، به دلیل زبری جداره بتنی سرریز و وجود ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد چکیده دست‌یابی به نرخ‌های بالاتر انتقال حرارت با استفاده از تکنیک‌های مختلف که می‌تواند منتج به ذخیره میزان قابل توجه انرژی شده و همچنین منجر به تولید دستگاه‌های فشرده‌تر و ارزانتر همراه با بازدهی حرارتی بیشتر شود مورد توجه محققین قرار گرفته‌است. تولید گردابه یکی از بهترین روش‌هایی است که برای افزایش انتقال حرارت به‌کارگرفته‌ می‌شود. در ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مکانیک تبدیل انرژی چکیده : جهت دهی بردار پیشران سیالی به عنوان یک تکنولوژی مهم برای عملکرد بالا وسایل نقلیه هوایی پدیدار شده است. این تکنولوژی می تواند قدرت مانور هواپیما را با تغییر جریان نازل و انحراف آن از جهت محوری خود بهبود بخشد. هدف از این مطالعه بررسی تاثیرات جریان مکشی ثانویه در جریان اصلی خروجی از یک موتور جت کوچک ...

فصل اول 1-1-مقدمه: سیالات رایج نظیر آب، روغن ها و اتیلن گلیکول که معمولاً به عنوان واسط انتقال حرارت مورد استفاده قرار می گیرند، توانایی محدودی از لحاظ خواص حرارتی دارند که اولین مانع برای فشرده کردن و بالا بردن راندمان مبدلهای حرارتی می باشد .یکی از روش های بهبود انتقال حرارت افزودن ذرات به سیال است .این روش در مورد سیالاتی که از ذرات با اندازه میلیمتر یا میکرومتر استفاده می ...

جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی چکیده: در پایان­نامه حاضر به بررسی انتقال جرم و حرارت به روش انتگرالی در جریان جابجایی طبیعی سیال با پرانتل خیلی کم در مجاورت دیواره مایل موجی شکل و تحت میدان مغناطیسی پرداخته شده است. دیواره نفوذپذیر بوده و در نتیجه می­توان سیال را به درون دیواره مکش یا از درون آن دمش نمود. میدان مغناطیسی عمود بر دیواره و به سمت ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد M.Sc مهندسی مکانیک – گرایش تبدیل انرژی چکیده: در این تحقیق، جریان مغشوش یک نانوسیال غیرنیوتنی در یک میکروکانال با مقطع دایره­ای شبیه­سازی شده است. ابتدا انواع طبقه‌بندی میکروکانال­ها، روش­های ساخت میکروکانال­ها و همچنین مزایا و چالش­های استفاده از میکروکانال­ها بیان شده است. در ادامه مدل‌های مختلف در توصیف رفتار سیالات غیرنیوتنی و سپس ...

پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی مکانیک – گرایش تبدیل انرژی چکیده: در این تحقیق، جریان مغشوش یک نانوسیال غیرنیوتنی در یک میکروکانال با مقطع دایره­ای شبیه­سازی شده است. ابتدا انواع طبقه‌بندی میکروکانال­ها، روش­های ساخت میکروکانال­ها و همچنین مزایا و چالش­های استفاده از میکروکانال­ها بیان شده است. در ادامه مدل‌های مختلف در توصیف رفتار سیالات غیرنیوتنی و سپس مفهوم ...

پایان­نامه جهت اخذ درجه دکترا رشته مهندسی مکانیک- گرایش ساخت و تولید : مزایای استفاده از فرآیندهای نیمه­جامد کاهش میزان تخلخل­های گازی و انقباضی و اصلاح ریزساختار است که بهبود خواص مکانیکی قطعه را بدنبال دارد. در این تحقیق از روش سطح شیب­دار خنک­شونده به منظور تولید شمشال­های اولیه استفاده شده است. هدف اصلی این مرحله تولید شمشالی با ریزساختار مطلوب از نظر کوچکترین اندازه دانه و ...

مهندسی مکانیک-گرایش طراحی کاربردی چکیده: ارتعاشت یکی از مفاهیم مهم و اساسی در علوم مهندسی می باشد. به زبان ساده هر سیستم که دارای جرم و خاصیت فنری باشد، قابلیت ارتعاش داشته و می تواند در یک فرکانس طبیعی در حال ارتعاش باشد. با اطمینان می توان گفت که 95 % ارتعاشات واقع در صنایع برای سیستم ها مضر می باشند. اگر سیستم در هر صورت به طور خواسته و ناخواسته با نیرویی تحریک شود به طوریکه ...

پایان نامه کارشناسی ارشد گرایش تبدیل انرژی چکیده : افزایش انتقال حرارت و همچنین افزایش راند مان انرژی با توجه به محدودیت منابع طبیعی و کاهش هزینه­ها همواره یکی از اساسی ترین دغدغه­های مهندسین و محققین بوده است. این امر به خصوص در سیالات به دلیل کوچکی ضریب رسانش حرارتی از اهمیت بیشتری برخوردار است. یکی از مهمترین راه­های دستیابی به این امر ،که در سال­های اخیر به آن توجه زیادی ...

ثبت سفارش