پایان نامه اثر شمع فدا شونده با حضور شکاف و طوق در کاهش عمق آبشستگی موضعی پایه پل

word 6 MB 32537 130
1393 کارشناسی ارشد مهندسی عمران
قیمت قبل:۷۱,۶۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۳۲,۷۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان­نامه کارشناسی ارشد در رشته­ی

    مهندسی آب-سازه­های آبی

    چکیده:

     

    اثر شمع­فداشونده با حضور شکاف و طوق در کاهش عمق آب شستگی موضعی پایه پل

     

     

    یکی از مسائل مهم در مهندسی هیدرولیک، بررسی آبشستگی موضعی اطراف پایه پل است. آبشستگی موضعی پتانسیل به خطر انداختن تمامیت ساختاری پایه پل را دارد، بنابراین زمانی­که فونداسیون پایه ضعیف شد، موجب شکست آن می­شود. برای طراحی ایمن و مقرون به­صرفه لازم است که آبشستگی اطراف پایه کنترل شود. آبشستگی موضعی اطراف پایه پل به دلیل جدایی جریان و توسعه گردابه­های ایجاد شده اطراف پایه رخ می­دهد. روش­های مختلفی برای برای پیشگیری و کاهش آبشستگی اطراف پایه از جمله شمع فداشونده، طوق و شکاف ارائه شده­است. این روش­ها با انحراف جریان از اطراف پایه باعث کاهش جریان و آبشستگی موضعی می­شوند. در این پژوهش برای بررسی اثر شمع­فداشونده ، پنج شمع در بالادست تک پایه دایره­ای قرار گرفت. همچنین برای بررسی اثر طوق، دو طوق دایره­ای و مربعی شکل با اندازه نسبی 5/2 ، در سه موقعیت شامل روی بستر و زیر بستر (D 1/0و D4/0 زیر بستر) برای کاهش آبشستگی اطراف پایه مورد استفاده قرار گرفت. در مرحله بعد شکافی در پایه به طول 8 برابر قطر پایه و عرض 3/0 قطر پایه ایجاد شد و عملکرد آن در کاهش آبشستگی بررسی شد. در آخر استفاده ترکیبی  این روش­ها برای کاهش آبشستگی مورد بررسی و استفاده قرار گرفت. نتایج نشان داد که، ترکیب شمع­فداشونده و طوق مربعی تاثیر بیشتری در کاهش عمق آبشستگی در اطراف تک پایه و گروه پایه دارد. ترکیب شمع­فداشونده و شکاف نقش کمتری در کاهش عمق آبشستگی اطراف تک پایه داشت . ترکیب سه روش به­طور همزمان بازده خوبی ایجاد نکرد. همچنین نتایج نشان داد که در گروه پایه، طوق مربعی آبشستگی اطراف پایه­های قرار گرفته در جلو و شمع فداشونده آبشستگی اطراف پایه­های قرار گرفته در پشت را بیشتر کاهش می­دهند.

     

    کلید واژگان: آبشستگی، پایه پل، شمع­فداشونده، طوق، شکاف

     

    1-1 کلیات

     

    پل­ ها از جمله حیاتی­ترین سازه­های ارتباطی هستند. پل­ها اکثرا بر روی رودخانه­ها احداث می­شوند بنابراین از مهم­ترین و پرکاربردترین سازه­های رودخانه­ای محسوب می­شوند که از دیرباز مورد استفاده بوده­اند. همه ساله در اثر بروز سیلاب در رودخانه­ها، تعداد زیادی از پل­ها، درست در زمانی که بیشترین نیاز به آنها وجود دارد، تخریب می­شوند ( ثانی­خانی و همکاران، 1387 ).

    وقوع آبشستگی در اطراف پایه­های پل یکی از عمده­ترین دلایل تخریب پل­ها می­باشند. هزار پل در سی سال گذشته در ایالات متحده آمریکا تخریب شده ، که 60% تخریب­ها بعلت آبشستگی بوده است. این تخریب­ها علاوه بر خسارت جانی، میلیون­ها دلار خسارت مالی برای ساخت و بازسازی پل­ها در آمریکا به­همراه داشته، که این هزینه در سال 1973، 75 میلیون دلار و در سال 1993، 2/1 بیلیون دلار برآورد شده است. همچنین بررسی­ها در انگلستان نشان داد که 49% خرابی­ها به علت آبشستگی بوده­است (گارسیا 2008 )[1]. بنابراین برای طراحی ایمن و مقرون به­صرفه، لازم است که آبشستگی اطراف پایه پل کنترل شود (بگ  و بگ ،2013)[2].

    فرسایش بستر و حمل مواد جدا شده از آن به­وسیله­ی جریان آبشستگی، [3]نامیده می­شود. (وزارت نیرو نشریه 549 ، 1390). میزان کاهش در سطح بستر، نسبت به بستر رودخانه، قبل از شروع آبشستگی را عمق آبشستگی عنوان کرده­اند ( بگ  و بگ ، 2013 ). از آنجا که در اثر آبشستگی بستر رودخانه فرسایش می­یابد و این فرسایش باعث گود شدن بستر می­گردد، ممکن است مخاطرات جدی را برای سازه­های مجاور به همراه داشته باشد. از این­رو لازم است تا مهندسان هیدرولیک با چگونگی عمل آبشستگی آشنایی کامل داشته باشند ( شفاعی بجستان، 1390 ).

    بحث آبشستگی هرچند قدمتی طولانی در علم هیدرولیک دارد، لیکن به دلیل شرایط و پیچیدگی­های خاص آن و همچنین به دلیل نبودن رابطه مناسب که بتواند پاسخگوی تمام شرایط باشد، همچنان مورد توجه خاص محققین علم هیدرولیک و مهندسی رودخانه است (وزارت نیرو نشریه 549، 1390).

    پل­ها در محل احداث خود به چندین دلیل باعث آبشستگی در رودخانه­ها می­شوند. اول اینکه برای کوتاه کردن طول پل، مقطع پل تنگ­تر از مقطع رودخانه در نظر گرفته می شود که باعث افزایش سرعت جریان و تنش برشی در بستر شده و موجب آبشستگی می­شود ( آبشستگی در اثر تنگ­شدگی[4] ) ( وزارت نیرو نشریه260، 1381 ). دوم به دلیل وجود تکیه­گاه، یک سامانه سه بعدی جریان گردابی در اطراف آنها تولید شده که باعث جدا شدن دانه­ها از بستر و آبشستگی موضعی[5] می­شود. این نوع آبشستگی به دلیل پیچیده بودن جریان­های ایجاد شده دارای اهمیت زیادی می­باشد. اگر آبشستگی عمومی[6] در مسیر رودخانه وجود داشته باشد آن هم به آبشستگی حاصل از احداث پل اضافه می­شود (

    1-1 ضرورت انجام پژوهش

     

    تاکنون مطالعات زیادی بر روی آبشستگی انجام شده­است و به علت پیچیدگی این پدیده هنوز هم محققان درصدد بدست آوردن روش­هایی نوین در کاهش آبشستگی هستند. بنابراین برای طراحی پل­ها با ضریب اطمینان بالا و به­صورت اقتصادی، ابتدا لازم است ماکزیمم عمق آبشستگی در اطراف پایه پل به­طور دقیق برآورد شود و به کمک روش­های مختلف کنترل شود. به­طور کلی دو روش اساسی جهت کنترل آبشستگی وجود دارد، روش­های غیر هیدرولیکی که با حفاظت از بستر آبشستگی را کنترل می­کند و روش­های هیدرولیکی که با منحرف کردن جریان اطراف پایه، از آن محافظت می­کند (ملویل و ساترلند[1]، 1989).

    روش­ هیدرولیکی به منظور تغییر الگوی جریان و کاهش شدت گرداب­های ایجاد شده در اطراف پایه به­کار می­رود. از آنجایی که جریان روبه پایین، گرداب نعل اسبی و گرداب برخاستگی مهم­ترین عوامل آبشستگی است، هر عاملی که بتواند قدرت این سه جریان را کاهش دهد می­تواند باعث کنترل آبشستگی گردد. تاکنون بیش از ده روش گوناگون از این دسته در روش­های کنترل آبشستگی پیشنهاد شده است از جمله، ایجاد شکاف در پایه[2]، نصب طوق[3] در اطراف پایه، نصب شمع­های فداشونده[4]، پره­های مستغرق[5]، نخ کشی[6] پایه، و ...( تفرج نوروز و همکاران،2012)[7].

    تاکنون مطالعات زیادی برروی اثر هریک از این روش­ها در کاهش آبشستگی تک پایه پل انجام شده است. درصورتی­که استفاده از روش­های ترکیبی می­تواند تا حد زیادی آبشستگی را کاهش دهد.

    همچنین استفاده هریک از روش­های ذکر شده و استفاده ترکیبی آن­ها در گروه پایه کمتر مورد توجه قرار گرفته است درصورتی­که به دلیل پیچیدگی الگوی جریان در اطراف گروه پایه نسبت به تک پایه لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

     

     

    ABSTRACT

     

    THE EFFECT OF SACRIFICIAL PILE WITH SLOT AND COLLAR ON REDUCTION OF LOCAL SCOUR AROUND BRIDGE PIER

     

    BY

    ZAHRA GHASEMI GAVARTI

     

    One of the important issues in hydraulic engineering is inspection of local scour depth around bridge pier. The local scour has the potential to threaten the structural integrity of bridge pier, therefore it causes failure when the foundation of the pier is weakened. For safe and economical design, scour around the bridge piers is necessary to be controlled. Different methods have been proposed to prevent and reduce the scouring around the bridge piers such as sacrificial piles, collar and slot. These methods bring about reducing the flow intensity and the local scour with diverting the flow around the pier. In this study, for investigating the influence of sacrificial piles, five piles were placed in upstream of single cylindrical pier. Also, for investigating the influence of collar, a circular and square shape collars, with relative dimension  were used in three positions including on and in the bed ( 0.1D and 0.4D in the bed )to decrease scouring around the pier. In the next step by providing a slot through the pier, with length and width of 8 times and 0.3 times of the pier diameter respectively, the performance of slot in of reduction scouring was investigated. Finally, the combination of these methods was considered for the scouring reduction. The results showed that the combination of sacrificial piles and square collar is more effective in reducing scouring depth around single pier and group piers. The combination of sacrificial piles and slot has less significant role in reducing the scour depth around single pier. The combination of the three methods at the same time, did not make a good performance. The results also showed that, in the group piers square collar reduces more scouring around piers that placed front of it, and sacrificial piles more reduces scour around piers that placed back.

     

    KEY WORDS: Scour, Bridge pier, Sacrificial Piles, Collar, Slot

  • فهرست:

    فصل اول: مقدمه

    1-1 کلیات.. 2

    1-2 ضرورت انجام پژوهش... 4

    1-3 اهداف پژوهش... 5

    1-4 مروری بر مطالب سایر فصل­ها 6

    فصل دوم: مروری بر پژوهش­های پیشین

    2-1 مقدمه. 8

    2-1-1 آبشستگی.. 9

    2-1-2 انواع آبشستگی.. 9

    2-1-2-1 آبشستگی عمومی (طبیعی). 9

    2-1-2-2 آبشستگی در اثر کاهش مقطع.. 10

    2-1-2-3 آبشستگی موضعی... 10

    2-1-3 آبشستگی از نظر حمل رسوب.. 11

    2-1-3-1 آبشستگی در آب زلال.. 12

    2-1-3-2 آبشستگی در بستر زنده ( حاوی رسوب ). 13

    2-1-4 مکانیزم آبشستگی موضعی در تک پایه. 14

    2-1-5 مکانیزم آبشستگی در گروه پایه. 16

    2-1-6 منطقه جداشدگی خطوط جریان اطراف پایه پل. 18

    2-2 آبشستگی پایه. 19

    2-3 روشهای کاهش آبشستگی و توصیه­ها 23

    2-3-1 ایجاد پوشش حفاظتی در اطراف پایه. 24

    2-3-2 کاهش قدرت گردابه­ها 24

    2-3-2-1 شمع فداشونده. 25

    2-3-2-2 شکاف... 27

    2-3-2-3 طوق... 29

    2-3-2-4 صفحات مستغرق... 32

    2-3-2-5 روشهای تلفیقی... 32

    4-2 گروه پایه. 33

    5-2 کمبود مطالعات گذشته. 35

    فصل سوم: مواد و روشها

    3-1 مقدمه. 37

    3-1-1 شمع فداشونده 38

    3-1-2 شکاف.. 39

    3-1-3 طوق. 41

    3-1-4 گروه پایه. 43

    3-2 پارامترهای مربوط به آبشستگی پایه پل. 44

    3-2-1 عمق جریان. 44

    3-2-2 شدت جریان. 45

    3-2-3- زمان. 48

    3-2-4 قطر پایه. 49

    3-2-5 اندازه ذرات و دانه­بندی رسوبات.. 50

    3-3 تجهیزات آزمایشگاه 51

    3-3-1 کانال یا فلوم. 51

    3-3-2 سکوهای فلزی.. 52

    3-3-3 ارتفاع سنج. 53

    3-3-4 سیستم تامین آب.. 54

    3-3-5 دبی سنج الکتریکی.. 55

    3-3-6 وسیله کنترل دبی.. 56

    3-4 روش انجام آزمایش... 56

    فصل چهارم: بحث و نتایج

    4-1 مقدمه. 59

    4-2 آبشستگی در تک پایه. 62

    4-3 مقایسه عملکرد طوقها 63

    4-3-1 بهترین محل قرار گیری طوق بر روی پایه. 63

    4-3-2 اندازه طول طوق در کاهش آبشستگی.. 64

    4-3-3 مقایسه اشکال طوق در کاهش آبشستگی.. 64

    4-4 مقایسه روش­های کاهش آبشستگی در تک پایه. 66

    4-5 مقایسه روش­های ترکیبی در تک پایه. 68

    4-6 آبشستگی در گروه پایه. 70

    4-6-1 آبشستگی در گروه پایه دوتایی در جهت جریان. 70

    4-6-2 آبشستگی در گروه پایه سه­تایی در جهت جریان. 71

    4-6-3 آبشستگی در گروه پایه دوتایی عمود بر جهت جریان. 73

    4-6-4 آبشستگی در گروه پایه سه­تایی عمود بر جهت جریان. 73

    4-7 مقایسه روش­های کاهش آبشستگی در حالتG2. 74

    4-8 مقایسه روش­های کاهش آبشستگی در حالت G3. 78

    4-9 مقایسه روش­های کاهش آبشستگی در حالتهای G2V و G3V.. 82

    4-10 بررسی شکل چاله آبشستگی.. 84

    4-10-1 شکل چاله آبشستگی در حضور شمع فداشونده 85

    4-10-2 بررسی شکل چاله آبشستگی در حضور طوق مربعی.. 88

    4-10-3 شکل چاله آبشستگی در حضور شکاف.. 90

    4-10-4 شکل چاله آبشستگی در حضور طوق دایره­ای.. 91

    4-10-5 شکل چاله در حضور شمع فداشونده و طوق مربعی.. 91

    4-10-6 شکل چاله در حضور شمع­فداشونده و طوق دایره­ای.. 92

    4-10-7 شکل چاله در حضور شمع فداشونده و شکاف.. 93

    4-10-8 شکل چاله در حضور شمع­فداشونده، طوق مربعی و شکاف.. 93

    4-10-9 شکل چاله در حضور شمع­فداشونده، شکاف و طوق دایره­ای.. 94

    4-10-10 شکل چاله در حضور طوق لوزی.. 95

    فصل پنجم: نتیجه­گیری

    5-1 خلاصه نتایج. 97

    5-2 پیشنهادات.. 99

    منابع

    منابع فارسی..........................................................................................................................100 منابع انگلیسی.......................................................................................................................101

    پیوست

    آنالیز ابعادی.. 106

     

    چکیده و صفحه عنوان به انگلیسی

     

    منبع:

     

    اسدی پرتو، ا.، اقبال زاده، ا.، جوان، م. (1393). " بررسی عددی اثر شکاف بر الگوی جریان اطراف پایه پل" ، جلد 24 شماره 1، صفحه 103 تا 114، نشریه آب و خاک، دانشگاه تهران.

     

    بی­نام. (1381). "راهنمای تعیین عمق فرسایش و روش­های مقابله با آن در محدوده پایه­های پل"، وزارت نیرو، انتشارات سازمان مدیریت و برنامه­ریزی کشور، نشریه 260.

     

    بهرامی، م.، چمنی، م. ر.، حیدرپور، م. (1383)." آبشستگی پایه­های مستطیلی پیشانی گرد شکاف­دار پل"، اولین کنگره ملی مهندسی عمران، صنعتی شریف، دانشگاه صنعتی اصفهان.

     

    بی­نام. (1386). "راهنمای مطالعات فرسایش و رسوب در ساماندهی رودخانه­ها"، وزارت نیرو، انتشارات سازمان مدیریت و برنامه­ریزی کشور، نشریه 383.

     

    بی­نام. (1390). "راهنمای روش­های محاسبه آبشستگی موضعی"، وزارت نیرو، انتشارات معاونت برنامه­ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور، نشریه 549.

     

    ثانی­خانی، ه.، حسین زاده دلیر، ع.، فرسادی زاده، د. (1387)." عملکرد طوق­های مربعی شکل در کاهش آبشستگی در اطراف پایه­های پل "،  چهارمین کنگره ملی مهندسی عمران ،  تهران، دانشگاه تهران.

     

    حسینی، ح.، حسین زاده، ع.، فرسادی زاده، د.، ارونقی، ه.، قربانی، م. ع. (1390)." کاربرد صفحات مستغرق در کنترل آبشستگی اطراف پایه­های پل مستطیلی با دماغه­ی گرد"، جلد 45 شماره 3، صفحه 301 تا 310، نشریه مهندسی عمران و نقشه برداری، دانشکده فنی، ، دانشگاه تبریز.

     

    رهگذر، ر.، فلاح، ف. (1387)." بهسازی طرح هندسی شکل پایه­ی پل­ها "، جلد 1 شماره 6، صفحه 15 تا 20، نشریه عمران، مقاوم سازی و بهسازی، دانشگاه شهید باهنر کرمان.

     

    شفاعی بجستانی، م. (1390). هیدرولیک انتقال رسوب. چاپ دوم، تعداد صفحات: 549 انتشارات دانشگاه شهید چمران اهواز.

     

    عقلی، م.، زمردیان، م. (1391)."تاثیر توام طوق و کابل برروی عمق آبشستگی اطراف پایه پل در قوس رودخانه"، جلد 36 شماره 3، صفحه 31 تا 40، مجله آب و خاک، دانشگاه تهران.

     

    هوشمند، د. (1389). "بررسی سازه کاهنده آبشستگی موضعی اطراف پایه پل" پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شیراز.

     

    منابع انگلیسی

     

    Ataie-Ashtiani, B., Beheshti, A.A. (2006). “Experimental Investigation of Clear- Water local scour at pill group.” Journal of hydraulic engineering., Vol.132, No.10, P.1100-1104.

     

    Alabi, P.D. (2006). Time development of local scour at bridge pier fitted with a collar. MA thesis, University of Saskatchewan, Canada.

     

    Ahmed Mohammed, T., Megat Mohd Noor, M.J., Ghazali, A. H., Yusuf, B., Saed, K. (2006). “Physical modeling of local scouring around bridge piers in erodible bed.” Journal of. King Saud Univ, Vol.19, No.11, P.195-207.

     

    Abdelazim, M. N., Gamal, M. M., Yasser, M.A., Amira, A. F. (2009). “Optimal shape of collar to minimize local scour around bridge pier.” Thirteenth International Water Technology Conference, Zagazig University, P.1283-1294.

     

    Babaeyan-Koopaei, K., Valentine, E.M. (1999). “Bridge pier scour in selfformed

    laboratory channels.” The XXVIII IAHR Congress. PP.22-27.

     

    Beg, M., Beg, S. (2013). “Scour reduction around bridge pier A Review.” International Journal of Engineering Inventions, Vol.2, No.7, PP. 7-15.

     

    Chow, V. T. (1967). Open Channel Hydroulic. Mc Graw.Hill Book Company, ING.

     

    Chang, F.F.M., Karim, M. (1972). “An experimental study of reducing scour around bridge piers using piles. Report.” South Dakota Department of Highways, Pierre, SD, USA.

     

    Chiew, Y.M. (1992). “Scour protection at bridge piers.” Journal of Hydraulic engineering., Vol.118, No.11, PP.1260-1269.

     

    Chiew Y.M., Lim, F. H. (2000). “Failure behavior of riprap layer at bridge piers under live-bed conditions.” Journal of Hydraulic Engineering., Vol.126, No.1, PP.43–55.

     

    Entesar, A.S. (2013). “Reduction of scour around bridge pier using a modified method for vortex reduction.” Alexandria Engineering Journal, Egypt.Vol.52, No.3, P.467-478.

     

    Anonymous (2005). Bridge Scour Manual.Florida Department Of Transportation, 129 P.

     

    Gao, D., Posand, L.G., Nodrin, C.F., (1993). “Peir scour equation used in china.” Journal of Hydraulic Engineering, Vol.99, No.40, P.1031-1036.

     

    Garde, R.J., Kothyari, U.C. (1998). “Scour around bridge pier” Journal of Proceedings of the Indian National Academy, Vol.64, No.4, PP.569-580.

     

    Garcia, M.H. (2008). Sedimentation Engineering. United States of American: Published by American Society of Civil Engineers, ASCE Mannual and Reports on Engineering Practice No.110, 1137P.

     

    Hannah, C.R. (1978). “Scour at pile groups.” Research Report Civil Engineering Department., University of Canterbury, New Zealand, Vol.28, No.3.

     

    Haque, M. A., Rahman, M. M., Islam, G. M. T., Hussain, M. A. (2007). “Scour mitigation at bridge piers using sacrificial piles.” Journal of Sediment Reserch.,Vol.22, No.1, P.49–59.

     

    Ibrahim, H.E. (2013). “An experimental study of local scour around circular bridge pier in sand soil.” Journal of Civil and Environmental Engineering IJCEE-IJENS., Vol.13, No.1, P.23-28.

     

    Kumar, V., Ranga Raju, K.G., Vittal, N. (1999). “Reduction of local scour around bridge piers using slots and collars.” Journal of. Hydraulic Engineering., Vol.125, No.12, P.1302–1305.

     

    Lachlan, C.S., Melville, B.W. (2001). “Riprap Protection at Bridge Peirs.” Journal of Hydraulic Engineering., Vol.127, No.5, P.412-418.

     

    Melville, B.W., Sutherland, A.J. (1989). “Design method for local scour at bridge pier.” Journal of Hydraulic engineering., University of Auckland, New Zealand, Vol.114, No.10, P.22-30.

     

    Melville, B.W., Chiew, Y. (1999). “Time scale for local scour at bridge pier.” Journal of hydraulic engineering, Vol.125, No.1, P.59-65.

     

    Melville, B.W., Hadfield, A.C. (1999). “Use of sacrificial pilles as pier scour countermeasures.” Journal of Hydraulic engineering, Vol.125, No.11, P.1221-1224.

     

    Melville, B.W., Coleman, S.E. (2000). Bridge scour. Water Resources Publication LIC: Colorado, U.S.A., 550P.

     

    Masjedi, A.R., Shafaei Bejstan, M.A., Esfandi, A. (2010). “Reduction of local scour at a bridge pier fitted with a collar in a 180 degree flume bend.” Journal of Hydraulic Engineering, Vol.134, No.3, P.183-187.

     

    Neill, C.R., (1973). Guide to bridge hydraulics. Roads and Transportation Association of Canada, University of Toronto press, Canada, 191P.

     

    Nazariha, M. (1996). Design relationships for maximum local scour depth for bridge pier groups.PhD Thesis, University of Ottawa, Canada.

     

    Novak, P., Moffat, A.I.B., Nalluri, C., Narayanan, R. (2001). Hydraulic Structures. university of Newcastle upon Tyne, UK: London, 666P.

     

    Paice, C., Hey, R. (1993). “The controlling and monitoring of local scour at bridge piers.” Proceeding of the National Conference on Hydraulic Engineering, San Francisco, P.l06l-1066.

     

    Pirayesh, A., saneie, M., Kolahchi, A.A. (2012). “Effects of changes in pile distance from the abutment upstream on reduction of local scour.” ICSE6 pairs, Iran.

     

    Raudkivi, A.J., Ettema, R. (1983). “Clear water scour at cylindrical piers.” Journal of hydraulic engineering, Vol.109, No.3, P.338-350.

     

    Richardson. E.V., Richardson. J.R. (1989). Bridge scour. Proceedings of the bridge scour symposium, P. 1-40.

     

    Rui, M.L., Cristina, S.F., Rodrigo, J.M., Joao, P.P., Antonio, H.C. (2013). “clear-water scour at comparatively large cylindrical piers.” Vol.139,No.11, P.1117-1125.

     

    Singh, C.P., Setia, B., Verma, D.V.S. (2001). “Collar- sleeve combination as a scour protection device around a circular pier.” Proc 29th IAHR Congress, P.202-209.

     

    Saneie, M., Omidi, F., Fazlola, R. (2010). “Local scour around rectangular abutment and their countermeasures by using sacrificial piles.” Journal of Water Sciences Research, Vol.2, No.2, P.47-55.

     

    Tafarojnoruz, A., Gaudio, R., Calomino, F. (2012).“Evaluation of flow-altering countermeasure against bridge pier scour.” Journal of hydraulic engineering, American Society of Civil Engineers,Vol.138, No.3. P.297-305.

     

    Zarrati, A.R., Gholami, H., Mashahir, M.B. (2004). “Application of collar to control scouring around rectangular bridge piers.” Journal of Hydraulic Research, Vol.42, No.1, P.97-103.

     

    Zevenbergen, L.W., Arneson, L.A., Hunt, J.H., Miller, A.C. (2012). Hydraulic design of safe bridge., Hydraulic Design Series Number 7, Publication No FHWA-HIF-12-18 , Federal Highway Administration, 280p.


موضوع پایان نامه اثر شمع فدا شونده با حضور شکاف و طوق در کاهش عمق آبشستگی موضعی پایه پل , نمونه پایان نامه اثر شمع فدا شونده با حضور شکاف و طوق در کاهش عمق آبشستگی موضعی پایه پل , جستجوی پایان نامه اثر شمع فدا شونده با حضور شکاف و طوق در کاهش عمق آبشستگی موضعی پایه پل , فایل Word پایان نامه اثر شمع فدا شونده با حضور شکاف و طوق در کاهش عمق آبشستگی موضعی پایه پل , دانلود پایان نامه اثر شمع فدا شونده با حضور شکاف و طوق در کاهش عمق آبشستگی موضعی پایه پل , فایل PDF پایان نامه اثر شمع فدا شونده با حضور شکاف و طوق در کاهش عمق آبشستگی موضعی پایه پل , تحقیق در مورد پایان نامه اثر شمع فدا شونده با حضور شکاف و طوق در کاهش عمق آبشستگی موضعی پایه پل , مقاله در مورد پایان نامه اثر شمع فدا شونده با حضور شکاف و طوق در کاهش عمق آبشستگی موضعی پایه پل , پروژه در مورد پایان نامه اثر شمع فدا شونده با حضور شکاف و طوق در کاهش عمق آبشستگی موضعی پایه پل , پروپوزال در مورد پایان نامه اثر شمع فدا شونده با حضور شکاف و طوق در کاهش عمق آبشستگی موضعی پایه پل , تز دکترا در مورد پایان نامه اثر شمع فدا شونده با حضور شکاف و طوق در کاهش عمق آبشستگی موضعی پایه پل , تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه اثر شمع فدا شونده با حضور شکاف و طوق در کاهش عمق آبشستگی موضعی پایه پل , مقالات دانشجویی درباره پایان نامه اثر شمع فدا شونده با حضور شکاف و طوق در کاهش عمق آبشستگی موضعی پایه پل , پروژه درباره پایان نامه اثر شمع فدا شونده با حضور شکاف و طوق در کاهش عمق آبشستگی موضعی پایه پل , گزارش سمینار در مورد پایان نامه اثر شمع فدا شونده با حضور شکاف و طوق در کاهش عمق آبشستگی موضعی پایه پل , پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه اثر شمع فدا شونده با حضور شکاف و طوق در کاهش عمق آبشستگی موضعی پایه پل , تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه اثر شمع فدا شونده با حضور شکاف و طوق در کاهش عمق آبشستگی موضعی پایه پل , مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه اثر شمع فدا شونده با حضور شکاف و طوق در کاهش عمق آبشستگی موضعی پایه پل , رساله دکترا در مورد پایان نامه اثر شمع فدا شونده با حضور شکاف و طوق در کاهش عمق آبشستگی موضعی پایه پل

پايان‌نام? کارشناسي ارشد رشت?‌: مهندسي عمران ( M.S.C) گرايش: سازه هاي هيدروليکي سال تحصيلي 1392 -1391 چکيده رودخانه ميناب مهمترين رودخان? آب شيرين استان هرمزگان مي باشد. اين رود

پایان نامه­ی دوره­ی کارشناسی ارشد سازه های هیدرولیکی چکیده: آب شستگی در اطراف سازه های موجود در مسیر جریان از موضوعاتی مهمی است که در طرح این گونه سازه ها بایستی مورد توجه قرار گیرد. به این منظور بررسی این پدیده در اطراف پایه های مدور در شرایط آب صاف مدل سازی فیزیکی آزمایشگاهی انجام شد. به این منظور از دو نوع طوقه‌‌‌‌‌ی لبه دار شامل طوقه های با لبه‌ی قائم و طوقه های با لبه‌ی ...

پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد در رشته مهندسی راه، ساختمان و محیط زیست- سازه های هیدرولیکی در این تحقیق تاثیر ژئوبگ­ها بر کنترل آب‏شستگی کوله پل‏ها با استفاده از روش دینامیک سیالات محاسباتی (CFD) مورد مطالعه قرار­گرفته است. ژئوبگ­ها کیسه­هایی از جنس ژئوتکستایل هستند که با مصالحی مانند ماسه، بتن و یا مصالح حاصل از لایروبی رودخانه­ها پر می­شوند. با توجه به در دسترس بودن، هزینه کم و عدم ...

پایان‌نامۀ کارشناسی ارشد رشتۀ‌: مهندسی عمران ( M.S.C) گرایش: سازه های هیدرولیکی چکیده رودخانه میناب مهمترین رودخانۀ آب شیرین استان هرمزگان می باشد. این رودخانه زهکش آبهای سطحی حوزۀ آبریز میناب است و بر روی آن دو پل، که اولی مسیر ارتباطی ورودی شهر میناب و دومی به فاصلۀ 1500 متر بعد از پل اول در مسیر کمربندی میناب- جاسک ساخته شده است. موضوع این تحقیق، بررسی پدیدۀ آبشستگی بر روی ...

برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مهندسی عمران – آب چکیده : حوضچه­ های آرامش باید به گونه ای طراحی شوند که بتوانند انرژی پتانسیل ذخیره شده در آب مخزن بندها و سدها را به گونه ای ضمن انتقال به بستر طبیعی مستهلک کنند که موجب از بین رفتن بستر و در شرایط بحرانی تخریب خود حوضچه و سد نشوند. در منابع مختلف بسته به شرایط جریان و شکل خروجی جریان بر اساس نتایج مطالعات آزمایشگاهی متعدد انجام ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد "M . Sc . " رشته : مهندسی کشاورزی گرایش : سازه های آبی چکیده فرایند انتقال رسوب یک پدیده کاملا پیچیده، متغیر و غیر خطی می باشد. بطوریکه رفتاررودخانه درظرفیت انتقال رسوب به ازای یک دبی معین درزمان های مختلف متفاوت می باشد. بنابراین به علت پیچیده بودن مکانیزم انتقال رسوب وتعدد عوامل موثر بر آن، برآورد و پیش بینی ظرفیت حمل رسوبات و تعیین ...

پایان‌نامه کارشناسی ارشد M.Sc. رشته: عمران گرایش: سازه‌ های هیدرولیکی چکیده مهار رودخانه ها با هر انگیزه ای عموماً توسط سدها و سازه های مشابه انجام می شود. جریان عبوری از این سازه ها دارای پتانسیل قابل توجهی برای فرسایش و آبشستگی بسترهای مستعد می باشد. حوضچه های آرامش عمدتا به منظور استهلاک انر‍‍ژی جریان و حفظ امنیت سازه های هیدرولیکی در مقابل نیروهای احتمالی، طراحی و ساخته می ...

پایان نامه­ ی کارشناسی ارشد در رشته­ ی مهندسی عمران گرایش خاک و پی در این تحقیق ظرفیت باربری گروه شمع‌های مخروطی و گروه شمع‌های استوانه‌ای با حجم یکسان محاسبه شده و مورد مقایسه قرار می‌گیرند. با توجه به کم بودن بررسی‌های عددی و مدلسازی‌ها توسط نرم افزار برای شمع‌های مخروطی نسبت به آزمایش‌های آزمایشگاهی در این زمینه، در این تحقیق مدلسازی گروه شمع‌ها توسط نرم‌افزار سه بعدی2012 ...

جهت دریافت دکترای عمومی در رشته دندانپزشکی چکیده مقدمه: این مطالعه ، به منظور بررسی اثرات عسل کنار(سدر)، در درمان لیکن پلان آتروفیک و اروزیو دهانی انجام شده است. مواد و روش‌ها: پژوهش حاضر، یک مطالعه کارازمایی بالینی می باشد که از شهریور 1390 تا شهریور 1391 ادامه پیدا کرد. تعداد 30 بیمار(2 مرد و 28 زن) به صورت تصادفی در دو گروه همگن شده قرار گرفتند. گروه اول، عسل کنار را(20 میلی ...

پايان نامه جهت اخذ درجه کارشناسي مهندسي مکانيک در گرايش طراحي جامدات   تابستان 86 مقدّمه : در15ژانويه1919، در خيابان تجاري بوستون واقعه اي وحشتناک رخ داد. مخزن بزرگي با27 متر قطر و

ثبت سفارش