پایان نامه بررسی عددی تأثیر میکرو ساختارها بر انتقال حرارت و اختلاط مایعات در میکروکانال ها

word 8 MB 32335 127
مشخص نشده کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک
قیمت قبل:۶۱,۱۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۲,۴۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مکانیک (تبدیل انرژی)

    چکیده

     

     

    بررسی عددی تأثیر میکروساختارها بر انتقال حرارت و اختلاط مایعات در میکروکانال ها

     

    نیاز به انتقال حرارت بالا از بسته های الکترونیکی و سیستمهای نوری و غیره چالشی در زمینه مدیریت گرمایی ایجاد کرده است. چاه حرارتی میکروکانالی در این زمینه به عنوان یک فاکتور کلیدی در بالا بردن توان پراکنده سازی گرمایی سیستم ها در ابعاد کوچک نقش بسرایی ایفا می کنند. در این مطالعه، جریان سه بعدی آرام آب خنک کننده همراه با انتقال حرارت جابجایی اجباری درون میکروکانال های دارای میکروساختارها مورد بررسی قرار گرفته است. این میکروساختارها مقطع دایروی داشته و ابعاد آنها معین می باشد و به صورت آرایه هایی یک در میان و یا با الگویی مورب در کف کانال تعبیه می شوند. معادلات حاکم شامل معادلات بقای جرم، مومنتم و انرژی هستند. در این تحقیق از نرم افزار فلوئنت برای مطالعه چاه حرارتی میکروکانالی استفاده شده است. بعد از اینکه از صحت نتایج بدست آمده در مقایسه با اطلاعات آزمایشگاهی اطمینان حاصل شد، اثر میکروساختارها بر عملکرد انتقال حرارت چاه حرارتی مطالعه گردید. نتایج نشان می دهد در توانهای پمپاژ بزرگتر از 5/0 وات نرخ انتقال حرارت چاه حرارتی میکروکانالی پره دار از یک چاه حرارتی میکروکانالی ساده ولی بهینه کمتر است. اما در توان پمپاژ کوچک مانند 05/0 وات، حرارت منتقل شده از میکروکانالهای ساده بهینه کمتر از مقدار آن برای چاه حرارتی پره دار می باشد. همچنین نرخ تولید انتروپی در میکروکانال های پره دار بررسی شد و نرخ تولید انتروپی بی بعد به عنوان فاکتور مناسبی برای بهینه کردن چاه حرارتی میکروکانالی پره دار مشخص شد. از دیگر مطالعات صورت گرفته در پژوهش حاضر، بررسی تأثیر چیدمان های مختلف پره های استوانه ای در میکروکانالها بر پدیده اختلاط در ابعاد کوچک می باشد. نتایج نشان دهنده بازدهی اختلاط بالا در میکروکانالهای پره دار با چیدمان یک در میان به ازای اعداد رینولدز مختلف می باشد. در پایان جریان زمانمند اطراف پره های درون کانال مورد مطالعه قرار گرفت

     

    مقدمه

     

     

    پیشگفتار

     

    یکی از مسائل مهم در مهندسی مکانیک انتقال حرارت در مبدل های حرارتی و میکروکانال ها می باشد. امروزه با گسترش تکنولوژی نیاز به طراحی مبدلهای کارا یک امر ضروری محسوب می شود. این در حالیست که پیشرفتهای سریعی در طول دهه گذشته در زمینه تولید و استفاده از میکرو دستگاه های توان بالا صورت گرفته که این امر نیاز به بررسی جامع و دقیق جنبه های اساسی جریان سیال و انتقال حرارت در مقیاس میکرو را نشان می دهد و توجه بسیاری را به مسایل مکانیک سیالات در ابعاد میکرون معطوف کرده است. تمامی تلاش طراحان و محققان فعال در این زمینه افزایش تبادل حرارت و در نهایت بهبود بازده کل سیستم بوده است. از جمله اقداماتی که در این زمینه می توان انجام داد استفاده از سطوح داخلی و یا پره ها می باشد. پره ها سطح انتقال حرارت را افزایش داده و در نهایت چنانچه خوب طراحی شده باشند راندمان میکروکانالها را به طور چشمگیری می توانند افزایش دهند. پره ها کاربرد فراوانی در صنعت دارند که از آن جمله می توان به پره های موجود جهت خنک کردن پردازشگر کامپیوترها و قطعات الکترونیکی اشاره کرد. امروزه با پیشرفت روزافزون کامپیوترها و ورود پردازشگرهای قوی و سوپرکامپیوترها، حجم بالایی از اطلاعات در زمان بسیار کم پردازش می شوند. پردازش سریع موجب بوجود آمدن گرما در پردازشگر می گردد و چنانچه این حرارت دفع نگردد تنشهای حرارتی باعث از بین رفتن پردازشگر و در نهایت کل سیستم می گردد. در دنیای امروز و با ساخت سوپر کامپیوترها تکنیک دفع گرما باید کارا و موثرتر از گذشته باشد. از اینرو نیاز به طراحی چاه های حرارتی با راندمان بالاتر کاملاً احساس می شود.   

    فرایند انتقال حرارت ناشی از جریان سیال درون کانال ها در کارکرد بسیاری از سیستم های طبیعی و سیستم های ساخته دست بشر نقش اصلی ایفا می کند. به کانال هایی که قطری بین 3 میلی متر تا 200 میکرومتر دارند میکروکانال می گویند. همانطور که می دانیم نرخ فرآیند انتقال گرما و جرم وابسته است به سطح جانبی کانال (با D رابطه مستقیم دارد) و نرخ دبی جریان به سطح مقطع کانال (با ²D رابطه مستقیم دارد) وابسته است پس هر چه قطر کانال (D) کوچکتر شود نسبت سطح جانبی به دبی حجمی بیشتر می شود . از این خاصیت در بدن انسان نیز استفاده شده است. در شش ها و کلیه ها، کانال هایی وجود دارد که در مسیر حرکتشان قطر آن ها کوچک شده و به حدود 4 میکرومتر می رسد و ما بیشترین راندمان را در فرایند انتقال حرارت و جرم در این دو ارگان از بدن داریم. وجود میکرو کانال ها در طبیعت را باید در کلیه ها، شش ها، مغز، روده ها و رگ ها و ... جستجو کرد. این در حالی است که در سیستم های ساخته دست بشر مثل بعضی از مبدل های حرارتی، راکتورهای هسته ای، واحد های جداسازی هوا و آنالیزورهای خونی و DNA نیز میکروکانالهای گوناگونی وجود دارد [1].

    استفاده از چاههای حرارتی با مجاری میکروکانال[1] منجر به پیشرفت های بسیاری در مقاومت حرارتی پایین، ساختار فشرده، نرخ سیال خنک کن کم، توزیع دمای یکنواخت در جهت جریان و غیره داشته است. در این تحقیق نظر به اهمیت میکروکانال ها در خنک کاری سیستم ها، با در نظر گرفتن میکروساختارها و یا شیارهایی در بدنه داخلی میکروکانال ها افزایش انتقال حرارت در میکروکانال مورد بررسی قرار خواهد گرفت. بدین منظور در پژوهش حاضر یک مدل ریاضی سه بعدی، برای انتقال حرارت ترکیبی[2] جامد و مایع معرفی خواهد شد. معادلات ناویر استوکس و انرژی برای ناحیه مایع و معادله انرژی برای قسمت جامد به طور هم زمان حل می شود و پارامترهای افت فشار به همراه انتقال حرارت در یک چاه حرارتی[3] شامل میکروکانال های تک فازی بررسی می گردد.

    در مکانیک سیالات و انتقال حرارت، مبحث جریانهای برگشتی و جدایی جریان در هندسه های مختلف از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا وجود این نواحی تأثیر زیادی در نیروی وارده از سیال به سطح و افت فشار دارد. همچنین انتقال حرارت در این نواحی نیز بسیار حائز اهمیت است زیرا وجود نواحی برگشتی مقدار ضریب انتقال حرارت را تغییر داده و باعث ماکزیمم شدن آن در محلی که سیال جدا شده مجدداً به سطح می چسبد، می گردد.

    نوع رژیم جریان سیال تراکم ناپذیر تابعی از عدد رینولدز است. عدد رینولدز معرف نسبت نیروی اینرسی به نیروی اصطکاک لزج است.

     (1-1)                                              

    این عدد معمولاً بر حسب پارامترهای مناسبی از جریان و هندسه آن بیان می شود. برای میکروکانالها با پره های استوانه ای عدد رینولدز بر مبنای قطر دایره و برای بقیه میکروکانالها بر حسب قطر هیدرولیکی کانال و سرعت متوسط جریان در میکروکانال تعریف می گردد.

    جریان درون میکروکانال ها به علت کوچک بودن قطر هیدرولیکی کانالها و همچنین کم بودن سرعت سیال، عموماً در محدوده اعداد رینولدز پایین قرار دارد. این در حالیست که در میکروکانالهای دارای میکروساختارها، با برخورد سیال به پره ها جریان برگشتی پشت آنها تشکیل شده همچنین امکان جدایش جریان نیز در این کانالها وجود دارد. به طور قطع نمی توان گفت در میکروکانالهای دارای میکروساختارها در چه رینولدزی جریان آرام و به آشفته تبدیل می شود. با افزایش عدد رینولدز، گردابه ها حول یک نقطه پایدار شروع به نوسان می کنند، مانند جریان برگشتی پشت سیلندر یا پره ها در میکروکانالها. در این حالت جریان هنوز آرام است و اغتشاشات تصادفی و بی نظمی مشاهده نمی شود. فرکانس چنین نوساناتی با عدد استروهال که بی بعد است بدین ترتیب تعریف می شود:

    (2-1)                                                   

     عدد استروهال نسبت زمان مشخصه جریان ( ) به پریود نوسانات ( ) است که ƒ فرکانس نوسانات جریان هست. در بیشتر موقعیت هایی از جریان، مانند جریان برگشتی پشت سیلندر، پره یا کره عدد استروهال در محدوده 2/0 هست. با افزایش جریان، نوسانات متناوب ناپایدار و بی نظم می شوند. گردابه های بیشتر و کوچکتری تشکیل می گردند، که تنها به روشهای آماری قابل توصیف هستند. 

    ABSTRACT

     

     

    NUMERICAL ANALYSIS FOR THE EFFECT OF MICROSTRUCTURES ON THE HEAT TRANSFER AND LIQUID MIXING IN MICROCHANNELS

     

     

    BY: HALLEH SHAFEIE

     

    The challenge of the need to the high heat fluxes in electronic chips makes thermal management a key factor in the development of microchannels heat sinks. In this study, 3-dimensional laminar convective heat transfer of water has been investigated in finned microchannels heat sinks. The microstructure fins have circular cross sections and are distributed in either staggered or oblique patterns in the floor of the channels. The governing differential equations used to describe the fluid flow and heat transfer in the heat sink are the continuity, momentum, and energy equation. Numerical simulation is based on a finite volume formulation. After model validation, the effect of microstructures on the heat removal from the heat sink was investigated in the same pumping powers. The results show that heat transfer rate from pin finned microchannel heat sinks is less than in an optimum simple microchannel heat sink in moderate and high pumping powers (0.5 and 2 W). But the heat removal from the optimum simple microchannel heat sink is less than pin finned microchannel heat sink in a low pumping power such as 0.05 W. Also entropy generation rate was calculated for studied cases and dimensionless entropy generation rate was determined as a suitable factor for finding the best pattern of pin finned microchannels heat sinks. In addition, the performance of the pin-finned microchannels in mixing of liquids was investigated. The results show high mixing efficiency can be obtained in finned microchannels with staggered pattern of the pins at a wide range of Reynolds number and this type of finned microchannel can be used as a passive micro-mixer. Finally, the possibility for the unsteadiness of the flow around 

  • فهرست:

    فصل 1: مقدمه                                                                                                      1

    1-1- پیشگفتار                                                                                          2

    1-2- نحوه ساخت میکروکانال                                                                        5

    1-3- توصیف مسأله                                                                                    8

    1-4- اهداف پایان نامه                                                                                11

    فصل 2: مروری بر تحقیقات گذشته                                                                     12

    فصل 3: اختلاط در ابعاد کوچک                                                                         28

    3-1- چالش ایجاد انتقال جرم و اختلاط در ابعاد کوچک                                       29

    3-2- پدیده انتقال جرم                                                                              29

    3-2-1- انتقال جرم از طریق مکانیزم نفوذ                                                       30

    3-2-2- انتقال جرم از طریق مکانیزم جابجایی                                                  30

    3-3- انواع ریزمخلوط‌کن‌ها و شیوه‌های اختلاط                                                 31

    3-4- میکروکانالهای پره دار به عنوان ریزمخلوط‌کن‌ها                                         34

    3-5- روشهای تعیین میزان اختلاط                                                               36

    فصل 4: معادلات حاکم                                                                                       38

    4-1- مقدمه                                                                                            39

    4-2- تولید شبکه                                                                                      40

    4-3- معادلات حاکم                                                                                  42

    4-4- شرایط مرزی                                                                                    43

    عنوان                                                                                                               صفحه

     

    فصل 5: نتایج                                                                                                    46

    5-1- معرفی هندسه مسأله                                                                          47

    5-2- مطالعه شبکه                                                                                   51

    5-3- همگرایی                                                                                        54

    5-4- سنجش صحت نتایج برای چاه حرارتی                                                    55

    میکروکانالی پره دار با فرض دائمی بودن جریان

    5-5- نتایج به دست آمده برای چاه حرارتی                                                     58

    میکروکانالی پره دار با فرض دائمی بودن جریان

    5-5-1- انتقال حرارت در میکروکانال چاه حرارتیcm² 2×1                               58

    5-5-2- انتقال حرارت در چاه حرارتیcm² 1×1                                             65

    5-6- نرخ تولید انتروپی در چاه حرارتی میکروکانالی                                          73

    5-7- بررسی رفتار غیر دائمی جریان در چاه حرارتی میکروکانالی پره دار                 76

    5-7-1- سنجش صحت نتایج برای حل زمانمند جریان                                      76

     حول یک استوانه دو بعدی

    5-7-2- نتایج به دست آمده برای چاه حرارتی میکروکانالی                                 79

     پره دار با فرض ناپایدار و دو بعدی بودن جریان

    5-7-3- سنجش صحت نتایج برای جریان سه بعدی زمانمند حول یک استوانه          82

    5-7-4- نتایج به دست آمده برای چاه حرارتی میکروکانالی پره دار                        87

     با فرض ناپایدار و سه بعدی بودن جریان

    5-8- نتایج برای اختلاط مایعات در میکروکانالها                                               88

    5-8-1- صحه گذاری نتایج عددی حاضر برای اختلاط مایعات در میکروکانالها           88

    5-8-2- نتایج به دست آمده برای اختلاط در میکروکانالها                                    89

    فصل 6: جمع بندی و پیشنهادات                                                                      97

    6-1- جمع بندی                                                                                                98

    عنوان                                                                                                               صفحه

     

    6-2- پیشنهادات                                                                                                     99

    مراجع                                                                                                                   100

     

    منبع:

     

     

    [1] Kandlikar, S. G. and Grande, W. J., (2003), Evolution of microchannel flow passages –thermohydraulic performance and fabrication technology, Heat Transfer Eng., 24(1), 3–17.

     

    [2] Ashman, S., and Kandlikar, S. G., (2006), A review of manufacturing processes for microchannel heat exchanger fabrication, Fourth International Conference on Nanochannels, Microchannels and Minichannels June 19-21, Limerick, Ireland.

     

    [3] Kandlikar, S. G. and Grande, W. J., (2004), Evaluation of single-phase flow in microchannels for high flux chip cooling – thermohydraulic performance enhancement and fabrication technology, Heat Trans. Eng., 25(8), 5–16.

     

    [4] Kosar, A., and Peles, Y., (2006), Thermal-hydraulic performance of MEMS-based pin fin heat sink, Journal of Heat Transfer 128, ASME.

     

    [5] Pease, R. F. W., and Tuckerman, D. B., (1981), High-performance heat sinking for VLSI, IEEE Electron Device Letters, Vol. EDL-2, No 5, pp 126-129.

     

    [6] Phillips, R. J., (1987), Forced convection, liquid cooled microchannel heat sinks, M.S. Thesis, Dept. of Mechanical Engineering, Massachusetts Institute of Technology.

     

    [7] Qu, W., and  Mudawar, I., (2002), Experimental and numerical study of pressure drop and heat transfer in a single-phase micro-channel heat sink, Int. J. Heat and Mass Transfer, Vol.45, pp.2549-2565.

     

    [8] Ryu, J. H., Choi, D. H. and Kim, S. J., (2002), Numerical optimization of the thermal performance of a microchannel heat sink, Int. J. Heat and Mass Transfer, Vol.45, pp.2823-2827.

     

    [9] Tao, W. Q., He, Y. L., Wang, Q. W., Qu, Z. G., and Song, F. Q., (2002), A unified analysis on enhancing single phase convective heat transfer with field synergy principle, Int. J. Heat Mass Transfer, 45(24), pp. 4871–4879.

     

    [10] Steinke, M., E. and Kandlikar, S., G., (2005), Single phase liquid friction factors in microchannels, Proceedings of the 3rd International Conference on Microchannels and Minichannels, part A, pp. 291-303.

     

    [11] Steinke, M., E. and Kandlikar, S., G., (2005), Single phase liquid heat transfer in microchannels, Proceedings of the 3rd International Conference on Microchannels and Minichannels, part B, pp. 667-678.

     

    [12] ] Li, J., and Peterson, G. P., (2007), 3-Dimensional numerical optimization of silicon-based high performance parallel microchannel heat sink with liquid flow, Int. J. Heat Mass Transfer 50, pp. 2895–2904.

     

    [13] Kosar, A., (2010), Effect of substrate thickness and material on heat transfer in microchannel heat sinks, Int. J. of Thermal Sciences 49, pp. 635-642.

     

    [14] Qu, W., Mala, G. M., and Li, D., (2000), Heat transfer for water flow in trapezoidal silicon microchannels, Int. J. Heat Mass Transfer 43, pp. 3925–3936.

     

    [15] Wu, H. Y., and Cheng, P., (2003), An experimental study of convective heat transfer in silicon microchannels with different surface conditions, Int. J. Heat Mass Transfer 46, pp. 2547–2556.

     

    [16] Hasan, M. I., Rageb, A. A., Yaghoubi, M., and Homayoni, H., (2009), Influence of channel geometry on the performance of a counter flow microchannel heat exchanger, Int. J. Thermal Sciences 48, pp. 1607–1618.

     

    [17] Chen, Y., Zhang, C., Shi, M., and Wu, J., (2009), Three-dimensional numerical simulation of heat and fluid flow in noncircular microchannel heat sinks, 36, pp. 917-920.

     

    [18] Abouali, O., and Baghernezhad, N., (2010), Numerical investigation of heat transfer enhancement in a microchannel with grooved surfaces, Journal of Heat Transfer, Vol. 132.

     

    [19] Kandlikar, S. G and Upadhye, H. R., (2005), Extending the heat flux limit with enhanced microchannels in direct single-phase cooling of computer chips, Invited Paper presented at IEEE-Semi-Therm 21, San Jose.

     

    [20] Peles, Y., Kosar, A., Mishra, C., Kuo, C., and Schneider, B., (2005), Forced convection heat transfer across a pin fin micro heat sink, Int. J. Heat Mass Transfer 48, pp. 3615–3627.

     

    [21] Rizzi, M., Experimental investigation of pin fin heat sink effectiveness.

     

    [22] Sahin, B., and Demir, A. (2007), Performance analysis of a heat exchanger having perforated square fins, Applied Thermal Engineering.

     

    [23] Jasperson, B. A., Jeon, Y., Turner, K. T., Pfefferkorn, F. E., and Qu, W., (2010), Comparison of micro-pin-fin and microchannel heat sinks considering thermal-hydraulic performance and manufacturability, IEEE transactions on components and packaging technologies, Vol. 33, No. 1.

     

    [24] Croce, G., Dُagaro, P., and Nonino, C., (2007), Three-dimensional roughness effect on microchannel heat transfer and pressure drop, Int. J. Heat Mass Transfer 50, pp. 5249-5259.

     

    [25] Hong, F., and Cheng, P., (2009), Three dimensional numerical analyses and optimization of offset strip-fin microchannel heat sinks, Int. J. Heat Mass Transfer 36, pp. 651–656.

     

    [26] Koz, M., and Kosar, A., (2010), Parameter optimization of a micro heat sink with circular pin-fins, FEDSM-ICNMM2010-30473, ASME, Montreal, Canada.

     

    [27] John, T. J., and Mathew, B., (2010), S-shape pin-fins for enhancement of overall performance of the pin-fin heat sink, FEDSM-ICNMM2010-31164, ASME, Montreal, Canada.

     

    [28] Kockmann, N., Holvey, C., and Roberge, D. M., (2009), Transitional flow and related transport phenomena in curved microchannels, ICNMM2009, June 22-24, South Korea.

     

    [29] Deshmukh, S. R., and Vlachos, D.G., (2005), Novel micromixers driven by flow instabilities: application to post-reactors, AIChE Journal, Vol. 51, No. 12.

     

    [30] Kim, K. Y., and Ansari, M. A., (2007), Shape optimization of a micromixer with staggered herringbone groove, Chemical Engineering Science 62, pp. 6687 –6695.

     

    [31] Somashekar, V., Olsen, M. G., and Stremler, M. A., (2009), Flow structure in a wide microchannel with surface grooves, Mechanics Research Communications 36, pp. 125–129.

     

    [32] Nguyen, N. T., and Wu, Z., (2005), Micromixers- a review, Journal of micromechanics and microengineering, Vol. 15.

     

    [33] Wang, Y., Zhe, J., and Chung, B. T. F., (2008), A rapid magnetic particle driven micromixer, Microfluid Nanofluid, Vol. 4, pp. 375-389.

     

    [34] Chen, J. J., Chen, C. H., and Shie, S. R., (2011), Optimal designs of staggered Dean vortex micromixers, Int. J. Mol. Sci., 12, 3500-3524.

     

    [35] Tseng, L. Y., Yang, A. S., Lee, C. Y., and Hsieh, C. Y., (2011), CFD-Based optimization of a diamond-obstacles inserted micromixer with boundary protrusions, Engineering Application of Computational Fluid Mechanics Vol. 5, No. 2, pp. 210-222.

     

    [36] Cengel, Y., (2006), Heat and mass transfer: A practical approach, Third Edition, McGrraw-Hill.

     

    [37] Bertin, J. J., 1994, Hypersonic Aerothermodynamics, AIAA.

    [38] Hirsch, C., (2007), Numerical computation of internal and external flows.

    [39] Patankar, S. V. , (1980), Numerical heat transfer and fluid flow, Hemisphere Series on Computational Methods in Mechanics and Thermal Science.

    [40] Hessel, V., Lowe, H., and Schonfeld, F., (2005), Micromixers- a review on passive and active mixing principles, Chemical Engineering Science, Issue 60, pp. 2479-2501.

    [41] Kanti, A., (2008), Numerical modeling of microscale mixing using lattice Boltzmann method, PhD Thesis, Virginia Polytechnic Institute and State University.

    [42] Karniadakis, G., Beskok, A. and Aluru, N., (2005), Microflows and Nanoflows: Fundamentals and Simulation, Interdisciplinary Applied Mathematics, Springer.

    [43] Mansur, E., Ye, M., Wang, Y., and Dai, Y., (2008), A state-of-the-art review of mixing in microfluidic mixers, Chinese Journal of Chemical Engineering, Vol. 16, pp. 503-516.

    [44] Hardt, S. and Schonfeld, F., (2007), Microfluidic technologies for miniaturized analysis systems, Springer.

    [45] Wang, Y., Zhe, J., Chung, B., and Dutta, P., (2008), A rapid magnetic particle driven micromixer, Microfluidics and Nanofluidics, Vol. 4, pp. 375-389.

    [46] Le, T. N., Suh Y. K., and Kang, S., (2010), A numerical study on flow and mixing in a microchannel using magnetic particles, Journal of Mechanical Science and Technology, Issue 4, pp. 441-450.

    [47] Rida, A., and Gijs, M. A. M., (2004), Manipulation of self-assembled structures of magnetic beads for microfluidic mixing and assaying, Analytical Chemistry, Vol. 76, pp. 6239-6246.

    [48] Lund-Olesen, and Torsten, (2008), Magnetic bead micromixer: influence of magnetic element geometry and field amplitude, Journal of applied physics, Vol. 103.

     

    [49] Steinke, M. E. and Kandlikar, S. G., (2004), Single-phase enhancement techniques in microchannel flows, ICMM2004-2328, ASME, Second International Conference on Microchannels and Mini-channels, Rochester, NY.

     

    [50] Peles, Y., Kosar, A., Mishra, C., Kuo, C., and Schneider, B., (2005), Forced convection heat transfer across a pin fin micro heat sink, International Journal of Heat and Mass Transfer Vol. 48, pp. 3615–3627.

     

    [51] Kim, D. K., and Kim, S. J., (2006), Averaging approach for microchannel heat sinks subject to the uniform wall temperature condition, Journal of Heat Transfer Vol. 49, pp. 695-706.

     

    [52] Abbassi, H., (2007), Entropy generation analysis in a uniformly heated microchannel heat sink, Energy, Vol. 32, pp. 1932-1947.

     

    [53] Kalro, V., and Tezduyar, T., (1997), Parallel 3D computation of unsteady flows around circular cylinders, Parallel Computing Vol. 23, pp. 1235-1248.

     

    [54] Barkley, D., and Henderson, R. D., (1996), Three-dimensional Floquet stability analysis of the wake of a circular cylinder, J. Fluid Mech. Vol. 322, pp. 215-241.

     

    [55] Chen, X., and Lam, Y. C., (2004), An analytical solution on convective and diffusive transport of an analyte in laminar flow of microfluidic slit, Singapore: Singapore-MIT Alliance. [Online] < http://dspace.mit.edu/handle/1721.1/3899>


موضوع پایان نامه بررسی عددی تأثیر میکرو ساختارها بر انتقال حرارت و اختلاط مایعات در میکروکانال ها, نمونه پایان نامه بررسی عددی تأثیر میکرو ساختارها بر انتقال حرارت و اختلاط مایعات در میکروکانال ها, جستجوی پایان نامه بررسی عددی تأثیر میکرو ساختارها بر انتقال حرارت و اختلاط مایعات در میکروکانال ها, فایل Word پایان نامه بررسی عددی تأثیر میکرو ساختارها بر انتقال حرارت و اختلاط مایعات در میکروکانال ها, دانلود پایان نامه بررسی عددی تأثیر میکرو ساختارها بر انتقال حرارت و اختلاط مایعات در میکروکانال ها, فایل PDF پایان نامه بررسی عددی تأثیر میکرو ساختارها بر انتقال حرارت و اختلاط مایعات در میکروکانال ها, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی عددی تأثیر میکرو ساختارها بر انتقال حرارت و اختلاط مایعات در میکروکانال ها, مقاله در مورد پایان نامه بررسی عددی تأثیر میکرو ساختارها بر انتقال حرارت و اختلاط مایعات در میکروکانال ها, پروژه در مورد پایان نامه بررسی عددی تأثیر میکرو ساختارها بر انتقال حرارت و اختلاط مایعات در میکروکانال ها, پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی عددی تأثیر میکرو ساختارها بر انتقال حرارت و اختلاط مایعات در میکروکانال ها, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی عددی تأثیر میکرو ساختارها بر انتقال حرارت و اختلاط مایعات در میکروکانال ها, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی عددی تأثیر میکرو ساختارها بر انتقال حرارت و اختلاط مایعات در میکروکانال ها, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی عددی تأثیر میکرو ساختارها بر انتقال حرارت و اختلاط مایعات در میکروکانال ها, پروژه درباره پایان نامه بررسی عددی تأثیر میکرو ساختارها بر انتقال حرارت و اختلاط مایعات در میکروکانال ها, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی عددی تأثیر میکرو ساختارها بر انتقال حرارت و اختلاط مایعات در میکروکانال ها, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی عددی تأثیر میکرو ساختارها بر انتقال حرارت و اختلاط مایعات در میکروکانال ها, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی عددی تأثیر میکرو ساختارها بر انتقال حرارت و اختلاط مایعات در میکروکانال ها, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی عددی تأثیر میکرو ساختارها بر انتقال حرارت و اختلاط مایعات در میکروکانال ها, رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی عددی تأثیر میکرو ساختارها بر انتقال حرارت و اختلاط مایعات در میکروکانال ها

چکیده: تحقیقات در زمینه انتقال حرارت سوسپانسیون‌ های با ذرات جامد در ابعاد نانومتر درون سیال پایه در دهه اخیر آغاز شده است. تحقیقات اخیر در زمینه نانوسیالات، نشان داده است که افزودن نانوذرات باعث افزایش چشمگیری در انتقال حرارت سوسپانسیون می‌شود. از راه‌های مرسوم دیگر جهت بهبود عملکرد حرارتی دستگاه‌ها، استفاده از کانال‌ها با ابعاد میلی و میکرو است. با توجه به گستردگی و اهمیت ...

پایان نامه کارشناسی ارشد گرایش تبدیل انرژی چکیده : افزایش انتقال حرارت و همچنین افزایش راند مان انرژی با توجه به محدودیت منابع طبیعی و کاهش هزینه­ها همواره یکی از اساسی ترین دغدغه­های مهندسین و محققین بوده است. این امر به خصوص در سیالات به دلیل کوچکی ضریب رسانش حرارتی از اهمیت بیشتری برخوردار است. یکی از مهمترین راه­های دستیابی به این امر ،که در سال­های اخیر به آن توجه زیادی ...

پایان‌نامه دوره کارشناسی ارشد در رشته مهندسی شیمی گرایش ترموسینیتیک و کاتالیست چکیده هدف از این پژوهش تخمین هدایت الکتریکی آب­های طبیعی بر اساس روش­های نوین ریاضی می­باشد که برای دستیابی به این مهم، آب رودخانه­ها­ی کرج و جاجرود به عنوان موردهای خاص در نظر گرفته شده اند. بدین منظور تعداد 20 ایستگاه نمونه­گیری انتخاب گردیده و آزمایش­های مربوط به پارامتر­های درجه حرارت، قلیائیت ...

فصل اول 1-1-مقدمه: سیالات رایج نظیر آب، روغن ها و اتیلن گلیکول که معمولاً به عنوان واسط انتقال حرارت مورد استفاده قرار می گیرند، توانایی محدودی از لحاظ خواص حرارتی دارند که اولین مانع برای فشرده کردن و بالا بردن راندمان مبدلهای حرارتی می باشد .یکی از روش های بهبود انتقال حرارت افزودن ذرات به سیال است .این روش در مورد سیالاتی که از ذرات با اندازه میلیمتر یا میکرومتر استفاده می ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.Sc.) رشته: مهندسی فرآوری و انتقال گاز چکیده : امروزه یکی از معضلات در خطوط انتقال گاز، پدیده هیدرات گازی است که ترکیبی از گازهای سبک مثل متان، اتان یا دی اکسید کربن با مولکول‌های آب تحت شرایط خاص دمایی و فشاری ماده‌ای شبیه به یخ را تشکیل می‌دهد که حجم زیادی از گاز را در خود جای داده است. هیدارت های گازی عموماً ته نشین شده و در نهایت ...

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته:برق گرایش:الکترونیک فصل اول مبانی و کلیات مقدمه امروزه در زمینه‌های مختلفی از جمله پزشکی،صنایع شیمیایی،صنایع غذایی،زیست محیطی وتولیدمحصولات دارویی- بهداشتی از حسگرهای زیستی[1] استفاده می‌شود. در محیط‌های کلینیکی و پزشکی، وجود ابزارهایی جهت تشخیص بیماری‌ها، امری بسیار ضروری می‌باشد. توسعه‌ی سیستم‌هایی که دارای بانک کاملی از مشخصات انواع بیماری‌‌ها ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد M.Sc مهندسی مکانیک – گرایش تبدیل انرژی چکیده: در این تحقیق، جریان مغشوش یک نانوسیال غیرنیوتنی در یک میکروکانال با مقطع دایره­ای شبیه­سازی شده است. ابتدا انواع طبقه‌بندی میکروکانال­ها، روش­های ساخت میکروکانال­ها و همچنین مزایا و چالش­های استفاده از میکروکانال­ها بیان شده است. در ادامه مدل‌های مختلف در توصیف رفتار سیالات غیرنیوتنی و سپس ...

پایان‌نامه دوره کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی چکیده: با توجه به اینکه انتقال حرارت کاربرد زیادی در رشته های مختلف علوم دارد، لازم است به دلیل محدودیت های فضایی و فیزیکی در سیستم های الکتریکی ، از سطوح گسترده فرورفته و یا برجسته استفاده شود . هدف اصلی استفاده از این سطوح، افزایش انتقال حرارت از طریق افزایش سطح است . در نتیجه بهترین سطح گسترده) فین) آن است ...

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد مهندسي صنايع پليمر فروردين 1393 چکيده امروزه مبحث انرژي و صرفه‌جويي در مصرف انرژي در تمامي زمينه‌ها حتي در خانه‌ها يکي از مهمتر

پایان‌نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد چکیده امروزه جلوگیری از ضررهای ناشی از خاموشی ها و انرژی توزیع نشده از اهمیت بسزایی برخوردار است. لذا ازجمله مهم‌ترین مسائل در بهره‌برداری از شبکه توزیع تجدید آرایش بار است که تأثیر بسیار زیادی در سرویس دهی دائمی به مشترکین دارد. زمانیکه در شبکه توزیع به دلیل خطا یا برنامه‌ریزی جهت تعمیرات، بخشی از شبکه بی برق شود، تمام یا قسمتی از این ...

ثبت سفارش