فهرست:
( مقدمه )
انواع خودروهای هایبرید. 1
استراتژی های کنترلی در خودروهای هایبرید برقی.. 4
محتوای فصلهای بعدی.. 5
(فصل اوّل) 6
استراتژیهای کنترلی در خودرو های هایبرید برقی.. 6
مقدمه. 7
1-1) استراتژی های کنترلی بر پایه قوانین تجربی.. 8
2-1) استراتژی کنترل مبتنی بر بهینه سازی استاتیکی.. 19
1-2-1) تعریف مسئله. 21
3-1) استراتژی کنترل مبتنی بر کنترل بهینه. 37
1-3-1) فرمول بندی مسئله. 41
2-3-1)بهینه سازی براساس برنامه ریزی پویا 46
3-3-1) نتایج شبیه سازی.. 48
4-3-1)شناسایی الگوی رانشی.. 55
4-1) استراتژی کنترل مبتنی بر مدلسازی دینامیکی.. 62
(فصل دوّم ) 72
استراتژی های کنترل هوشمند. 72
مقدمه. 73
(فصل سوّم) 90
ساختار کنترل سلسله مراتبی در خودرو های هایبرید برقی و مدلسازی آن. 90
مقدمه. 91
1-3) سیستم های دینامیکی هایبرید. 91
مثال(1-3) 94
مثال(2-3) 95
2-3) ساختار سلسله مراتبی خودرو هایبرید برقی.. 96
3-3) مدلسازی دینامیکی سیستم محرکه رانشی خودرو هایبرید برقی.. 102
1-3-3)مدل دینامیکی موتور الکتریکی.. 102
2-3-3)مدل دینامیکی موتور احتراقی.. 104
3-3-3) مدلسازی دینامیکی باتری.. 105
4-3-3) مدل سازی دینامیکی خودرو 105
5-3-3) محاسبه گشتاور درخواستی.. 106
4-3)سیستم محرکه رانشی خودرو هایبرید سری و معادلات حاکم بر مدهای عملکردی.. 107
1-4-3) مد الکتریکی.. 107
2-4-3) مد هایبرید. 108
5-3) روابط دینامیکی مربوط به حالتهای عملکردی در خودرو هایبرید برقی موازی.. 108
1-5-3) مد موتور الکتریکی.. 109
2-5-3) مد هایبرید. 110
3-5-3) مد ترمزی.. 110
شکل(9-3) مدهای کنترلی در خودرو هایبرید برقی.. 111
(فصل چهارم) 112
طراحی و شبیه سازی استراتژی کنترل هوشمند سلسله مراتبی برای خودرو هایبرید برقی.. 112
مقدمه. 113
1-4) طراحی استراتژی کنترل نظارتی هوشمند براساس منطق فازی برای خودرو هایبرید موازی.. 113
2-4) طراحی استراتژی کنترل سلسله مراتبی برای خودرو هایبرید سری براساس مدلسازی دینامیکی زیر سیستمها 122
3-4) نتایج شبیه سازی.. 128
(فصل پنجم) 130
دست یابی به استراتژی کنترل سلسله مراتبی زمان واقعی برای خودرو هایبرید برقی.. 130
نتایج و شبیه سازی.. 130
مقدمه. 131
1-5)پیاده سازی استراتژی کنترل سلسله مراتبی برای خودرو هایبرید موازی.. 134
2-5)شرایط گذر بین مدهای کنترلی.. 136
3-5) نتایج شبیه سازی.. 143
نتیجه گیری.. 149
نظرات و پیشنهادات.. 151
مراجع. 152
ضمائم. 158
منبع:
مقالات فارسی و انگلیسی تهیه شده :
[1] S.M.T. Bathaee, S.R.Emami, A.Hajizadeh,” Dynamic Modeling and Intelligent
Control of Hybrid Electric Vehicle”
- پذیرفته شده در کنفرانس IASTED MIC2005 (Modelling,Identification and Control ) در کشور اتریش (به علت عدم حمایت مالی از سوی دانشگاه، ارائه نگردید. )
- پذیرفته شده در کنفرانس
The 9th World Multi-Confernce on Systematic, Cybernetics and Informatics (WMCI2005) July10-13,2005 Orlando,Florida, USA
پذیرفته شده در کنفرانس سیستم های هوشمند (CIS2004) دانشگاه کرمان
[2] S.M.T. Bathaee, A.Hajizadeh, S.R.Emami, “A Fuzzy-based Supervisory Robust
Control For Parallel Hybrid Electric Vehicles”
- ارسال برای کنفرانس IASTED
(Automation, Control and Application ~ ACIT-ACA 2005~)
[3] سید روح اله امامی میبدی، امین حاجی زاده گستج ، سید محمد تقی بطحایی " آشنایی با گروه تحقیقاتی خودرو های هایبرید برقی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی و مدلسازی و کنترل سلسله مراتبی خودرو هایبرید برقی"
- ارسال برای کنفرانس بین المللی مهندسی برق – دانشگاه زنجان
[4] S.M.T. Bathaee, A.Hajizadeh, S.R.Emami, “Control Strategy for Parallel Hybrid
Electric Vehicles by Fuzzy Clustering and Neuro-Fuzzy Model”
آماده سازی برای ارسال به کنفرانسها و مجلّات معتبر