فهرست:
صفحه
چکیده 1
فصل اول: کلیات تحقیق
۱-۱ مقدمه. 3
۱-۲ بیان مسئله و ضرورت تحقیق.. 5
۱-۲-۲ قابلیت اطمینان به زبان ریاضی.. 9
1-2-3 راهکارهای افزایش قابلیت اطمینان در یک سیستم[۱].. 11
1-2-4 روش های مختلف ارزیابی قابلیت اطمینان سیستم قدرت[۱].. 12
۱-۲-۵ خودروهای برقده 13
۱-۳ واحدهای اندازه گیری فازوری(PMU) 18
1-3-1 همزمان سازی لحظههای نمونهبرداری.. 18
1-3-2 ساختار واحدهای اندازهگیر فازوری.. 18
1-3-3 انواع پیامها 19
1-3-4 پاسخ گذرای واحدهای اندازهگیری فازوری.. 19
1-3-5 زمانبندی ارسال داده 20
1-3-6 کاربردهای واحدهای اندازهگیری فازوری.. 20
۱-۴ اهداف تحقیق.. 23
۱-۵ فرضیه های تحقیق.. 24
۱-۶ روند ارائه مطالب... 24
فصل دوم : مروری بر تحقیقات انجام شده(ادبیات و مستندات ، چارچوب ها و مبنای ، سابقه و پیشینه تحقیق)
۲-۱ مروری بر تحقیقات گذشته در حوزه خودروهای برقده.. 26
۲-۲ مروری بر تحقیقات صورت گرفته در مطالعه اثر منابع تولید پراکنده در قابلیت اطمینان.. 37
فصل سوم : روش اجرای تحقیق
3-1 مقدمه. 45
۳-۲ مدلسازی خودرو الکتریکی.. 56
۳-۳ واحد اندازه گیری فازوری.. 56
۳-۴ روش ارزیابی قابلیت اطمینان در سیستم توزیع. 58
3-4-1 مزایا و معایب روش های تحلیلی و تصادفی.. 58
3-5 شاخص های قابلیت اطمینان در شبکه توزیع. 59
۳-۵-۱ شاخص های مشترک محور 60
3-5-1-1 شاخص میانگین نوسانات وقوع قطعی در سیستم(SAIFI) 60
۳-۵-۱-۲ شاخص میانگین طول مدت قطعی سیستم(SAIDI) 61
۳-۵-۱-۳ شاخص میانگین قطعی برق مشترکین دچار قطعی شده (CAIDI) 61
۳-۵-۱-۴ شاخص دسترس پذیری متوسط سیستم(ASAI) 62
۳-۵-۲ شاخص های قابلیت اطمینان با معیار بار 62
3-6 خلاصه و نتیجه گیری.. 62
فصل چهارم : پیاده سازی و نتایج
۴-۱مقدمه. 64
4-2 شبکه مورد مطالعه. 64
۴-۳ اطلاعات اجزای شبکه. 66
4-4 الگوریتم محاسبه قابلیت اطمینان.. 68
۴-۵ تخمین تولیدات خودروهای الکتریکی.. 69
۴-۶ نحوه مدلسازی سیستم اندازه گیرPMU در محاسبات قابلیت اطمینان.. 70
۴-۷ پیاده سازی الگوریتم پیشنهادی.. 71
۴-۷-۱ سناریو اول : عدم حضور منابع تولید پراکنده و سیستم pmu در شبکه. 71
۴-۷-۲ سناریو دوم : حضور منابع تولید پراکنده از جمله خودروهای برقی در شبکه و عدم حضور pmu. 71
4-7-3 حضور توأمان منابع تولید پراکنده و pmu در شبکه. 72
4-8 نتیجه گیری.. 73
فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات
۵-۱ مقدمه. 75
5-2 نتیجه گیری.. 75
۵-۳ پیشنهادات.. 76
منابع
منابع غیرفارسی..............................................................................................................................................................................78
چکیده انگلیسی..............................................................................................................................................................................80
منبع:
Billinton. R and R. Allan, Reliability evaluation of power systems, 2nd Edition, Plenum Press, New York, 1996.
[1] Sheldon S. Williamson, Energy Management Strategies for Electric and Plug-in Hybrid Electric Vehicles, first edition, Springer, 2013.
[2] Xi Zhang, Chris Mi, Vehicle Power Management Modeling, Control and Optimization, first edition, springer, 2011.
[3] Chris Mi, M. Abul Masrur, David Wenzhong Gao, HYBRID ELECTRIC VEHICLES, first edition, John Wiley & Sons, Ltd, 2011.
[4] P.Zhang, K.W.Chan, “Reliability Evaluation of Phasor Measurement Unit Using Monte Carlo Dynamic Fault Tree Method”, IEEE TRANSACTIONS ON SMART GRID, VOL. 3, NO. 3, PP. 1235-1243, SEPTEMBER 2012.
[5] Seref Soylu, ELECTRIC VEHICLES – THE BENEFITS AND BARRIERS, Published by InTech, 2011.
[6] Seref Soylu, ELECTRIC VEHICLES – ELECTRIC VEHICLES – MODELLING AND SIMULATIONS, Edited by Seref Soylu , Published by InTech, 2011.
[7] ELECTRIC AND HYBRID VEHICLES POWER SOURCES, MODELS, SUSTAINABILITY, INFRASTRUCTURE, First edition, ELSEVIER, 2010.
[8] Qiuwei Wu, GRID INTEGRATION OF ELECTRIC VEHICLES IN OPEN ELECTRICITY MARKETS, FIRST EDITION, WILEY, 2013.
[9] Casey Quinn, Daniel Zimmerle, and Thomas H. Bradley “An Evaluation of State-of-Charge Limitations and Actuation Signal Energy Content on Plug-in Hybrid Electric Vehicle, Vehicle-to-Grid Reliability, and Economics”, IEEE TRANSACTIONS ON SMART GRID, VOL. 3, NO. 1, MARCH 2012 ,PP. 483-491.
[10] Saeed Rezaee, Ebrahim Farjah, Member, IEEE, and Benyamin Khorramdel “Probabilistic Analysis of Plug-In Electric Vehicles Impact on Electrical Grid Through Homes and Parking Lots”, This article has been accepted for inclusion in a future issue of this journal. Content is final as presented, with the exception of pagination. IEEE TRANSACTIONS ON SUSTAINABLE ENERGY.
[11] Y. Ota, H. Taniguchi, T. Nakajima, K. M. Liyanage, JumpeiBaba, and A.Yokoyama “Autonomous Distributed V2G (Vehicle-to-Grid) Satisfying Scheduled Charging” IEEE TRANSACTIONS ON SMART GRID, VOL. 3, NO. 1, MARCH 2012,PP. 559-564.
[12] Luc´ıa Igualada, Cristina Corchero, Miguel Cruz-Zambrano, and F.-Javier Heredia, “Optimal Energy Management for a Residential Microgrid Including a Vehicle-to-Grid System”, IEEE TRANSACTIONS ON SMART GRID, VOL. 5, NO. 4, JULY 2014, PP.2163-2172.
[13] C. Pang, P.Dutta, and M. Kezunovic,“BEVs/PHEVs as Dispersed Energy Storage for V2B Uses in the Smart Grid”, IEEE TRANSACTIONS ON SMART GRID, VOL. 3, NO. 1, MARCH 2012, PP.473-482.
[14] Billinton. R and R. Allan, Reliability evaluation of engineering systems, 2nd Edition, Plenum Press, New York, 1992.
[15] Roy Billinton · Rajesh Karki · Ajit Kumar Verma Editors, “Reliable and Sustainable Electric Power
and Energy Systems Management”,Springer, 2013.
[16] M.Al-Muhaini, G.T. Heydt, “Evaluating Future Power Distribution System Reliability Including Distributed Generation”, IEEE TRANSACTIONS ON POWER DELIVERY, VOL. 28, NO. 4, OCTOBER 2013, PP.2264-2272.
[17] S. Bahramirad, W. Reder, A.Khodaei, “Reliability-Constrained Optimal Sizing of Energy Storage System in a Microgrid”, IEEE TRANSACTIONS ON SMART GRID, VOL. 3, NO. 4, DECEMBER 2012, PP. 2056-2062.
[18] I.Ziari, G. Ledwich, A.Ghosh and G.Platt, “Integrated Distribution Systems Planning to Improve Reliability Under Load Growth”, IEEE TRANSACTIONS ON POWER DELIVERY, VOL. 27, NO. 2, APRIL 2012, PP. 757-765.
[19] S.Rezaee, E.Farjah, B.Khorramdel, “Probabilistic Analysis of Plug-In Electric Vehicles Impact on Electrical Grid Through Homes and Parking Lots”, IEEE TRANSACTIONS ON SUSTAINABLE ENERGY, This article has been accepted for inclusion in a future issue of this journal. Content is final as presented, with the exception of pagination.
[20] J. Zhao, F. Wen, Z. Y. Dong, Y. Xue, and K. P. Wong, “Optimal Dispatch of Electric Vehicles and Wind Power Using Enhanced Particle Swarm Optimization”, IEEE TRANSACTIONS ON INDUSTRIAL INFORMATICS, VOL. 8, NO. 4, NOVEMBER 2012, pp. 889-899.
[21] G. T. Heydt, “The next generation of power distribution systems,” IEEE Trans. Smart Grid, vol. 1, no. 3, pp. 225–235, Dec. 2010.
[22] M. Hashmi, S. Hanninen, and K. Maki, “Survey of smart grid concepts, architectures, and technological demonstrations worldwide,” in Proc. IEEE Power Energy Soc. Conf. Innovative Smart Grid Technologies (ISGT Latin America), Columbia, 2011, pp. 1–7.
[23] P. P. Barker and R. W. de Mello, “Determining the impact of distributed generation on power systems: Part 1—Radial distribution systems,” in Proc. IEEE Power Eng. Soc. Summer Meeting, 2000, vol. 3, pp. 1645–1656.
[24] T. E. McDermott and R. C. Dugan, “PQ, reliability and DG,” IEEE Ind. Appl. Mag., vol. 9, no. 5, pp. 17–23, Sep./Oct. 2003.
[25] R. E. Brown and L. A. Freeman, “Analyzing the reliability impact of distributed generation,” in Proc. IEEE Summer Meeting, Jul. 2001, pp. 1013–1018.
[26] S. Kennedy, “Reliability evaluation of islanded microgrids with stochastic distributed generation,” in Proc. IEEE Power Energy Soc. Gen. Meeting, Canada, Jul. 2009, pp. 1–8.
[27] I. S. Bae and J. O. Kim, “Reliability evaluation of distributed generation based on operation mode,” IEEE Trans. Power Syst., vol. 22, no. 2, pp. 785–790, May 2007.
[28] J. K. Lee, I. S. Bae, H. S. Jung, and J. O. Kim, “Evaluating reliability of distributed generation with analytical techniques,” Proc. IEEE Russia Power Tech, pp. 1–6, Jun. 2005.
P.M. Costa andM.A.Matos, “Reliability