پایان نامه مدل سازی دینامیکی و شبیه سازی ژنراتورسنکرون 5 کیلو وات

word 1 MB 32115 127
1393 کارشناسی ارشد مهندسی برق
قیمت قبل:۷۱,۱۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۳۲,۴۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

    رشته تحصیلی:برق-قدرت

    گرایش : ماشین های الکتریکی

    1.1مقدمه:

    در یک ژنراتور سنکرون یک جریان dc به سیم‌پیچ رتور اعمال می‌گردد تا یک میدان مغناطیسی تولید شود. سپس روتور مربوط به ژنراتور به‌وسیله یک محرک اصلی چرخانده می‌شود، تا یک میدان مغناطیسی دوار در ماشین به وجود آید . این میدان مغناطیسی یک ولتاژ سه فاز را در سیم‌پیچ‌های استاتور ژنراتور القاء می‌نماید.

     

    در این ماشین دو عبارت در توصیف سیم‌پیچ‌ها بسیار مورد استفاده است: یکی سیم‌پیچ‌های میدان و دیگری سیم‌پیچ‌های آرمیچر است. به‌طورکلی عبارت سیم‌پیچ‌های میدان به سیم‌پیچ‌هایی گفته می‌شود که میدان مغناطیسی اصلی را در ماشین تولید می‌کند. عبارت سیم‌پیچ‌های آرمیچر به سیم‌پیچ‌هایی اطلاق می‌شود که ولتاژ اصلی در آن القاء می‌شود برای ماشین‌های سنکرون، سیم‌پیچ‌های میدان در رتور است.
    روتور ژنراتور سنکرون در اصل یک آهن‌ربای الکتریکی بزرگ است. قطب‌های مغناطیسی در رتور می‌تواند از نوع برجسته و غیر برجسته باشد. قطب برجسته یک‌قطب مغناطیسی خارج شده از سطح رتور می‌باشد. از طرف دیگر یک‌قطب برجسته، یک‌قطب مغناطیسی هم‌سطح با سطح رتور است. یک رتور غیر برجسته یا صاف معمولاً برای موارد 2 یا چهار قطبی به کار می‌روند. در حالی که رتور های برجسته برای 4 قطب یا بیشتر مورد استفاده هستند. چون در رتور میدان مغناطیسی متغیر است برای کاهش تلفات، آن را از لایه‌های نازک می‌سازند. به مدار میدان در رتور باید جریان ثابتی اعمال شود. چون رتور می‌چرخد نیاز به آرایش خاصی برای رساندن توان DC به سیم‌پیچ‌های میدانش دارد.برای انجام این کار 2 روش موجود است :

     

     
    1- از یک منبع بیرونی به رتور با رینگ‌ های لغزان و جاروبک .
    2- فراهم نمودن توان DCاز یک منبع توان DC ، که مستقیماًروی شفت ژنراتور سنکرون نصب می‌شود.

     

     
    رینگ‌های لغزان به‌طور کامل شفت ماشین را احاطه می‌کنند ولی از آن جدا هستند. یک انتهای سیم‌پیچDC به هر یک از دو انتهای رینگ لغزان در شفت موتور سنکرون متصل است و یک جاروبک ثابت روی هر رینگ لغزان سر می‌خورد . جاروبک ها بلوکی از ترکیبات گرافیک مانند هستند که الکتریسیته را به‌راحتی هدایت می‌کنند ولی اصطکاک خیلی کمی دارند و لذا روی رینگ‌ها خوردگی به وجودنمی‌آورد. اگر سمت مثبت منبع ولتاژ DC به یک جاروبک و سر منفی به جاروبک دیگر وصل می‌شود. آنگاه ولتاژ ثابتی به سیم‌پیچ ، جدا از مکان و سرعت زاویه‌ای آن ، میدان در تمام مدت اعمال می‌شود. رینگ‌های لغزان و جاروبک ها به هنگام اعمال ولتاژ DC چند مشکل برای سیم‌پیچ‌های میدان ماشین سنکرون تولید می‌کنندآن‌ها نگهداری را در ماشین افزایش می‌دهند ، زیرا جاروبک بایدمرتبا به لحاظ سائیدگی چک شود. علاوه بر آن ، افت ولتاژ جاروبک ممکن است تلفات قابل‌توجه توان را همراه با جریان‌های میدان به دنبال داشته باشد . علیرغم این مشکلات رینگ‌های لغزان روی همه ماشین‌های سنکرون کوچک‌تر بکار می‌رود. زیرا راه اقتصادی‌تر برای اعمال جریان میدان موجود نیست .

     

     
    در موتورها و ژنراتور های بزرگ‌تر ، از محرک‌ های بی جاروبک استفاده می‌شود تا جریان میدان DC را به ماشین برسانند یک محرک بی جارو بک ، یک ژنراتور AC کوچکی است که مدار میدان آن روی استاتور و مدار آرمیچر آن روی رتور نصب است خروجی سه فاز ژنراتور محرک یکسو شده و جریان مستقیم توسط یک مدار یکسو ساز سه فاز که روی شفت ژنراتور نصب است حاصل می‌شود که به‌طور مستقیم به مدار میدان DC اصلی اعمال می‌گردد. با کنترل جریان میدان DC کوچکی از ژنراتور محرک (که روی استاتور نصب می‌شود) می‌توان جریان میدان را روی ماشین اصلی و بدون استفاده از رینگ‌های لغزان و جاروبک ها تنظیم کرد. چون اتصال مکانیکی هرگز بین رتور و استاتور به وجودنمی‌آید ، یک محرک جاروبک نسبت به نوع حلقه‌های لغزان و جاروبک ها ، به نگهداری کمتری نیاز دارد. برای اینکه تحریک ژنراتور به‌طور کامل مستقل از منابع تحریک بیرونی باشد، یک محرک پیلوت کوچکی اغلب در سیستم لحاظ می‌گردد . محرک پیلوت ، یک ژنراتور AC کوچک با مگنت‌های (آهن‌ربا ) دائمی نصب شده بر روی شفت رتور و یک سیم‌پیچ روی استاتور است . این محرک انرژی را برای مدار میدان محرک به وجودمی‌آورد که این به‌نوبه خود مدار میدان ماشین اصلی را کنترل می‌نماید . اگر یک محرک پیلوت روی شفت ژنراتور نصب شود آنگاه هیچ توان الکتریکی خارجی برای راندمان ژنراتور لازم نیست .

     

     
    بسیاری از ژنراتورهای سنکرون که دارای محرک‌های بی جاروبک هستند ، دارای رینگ‌های لغزان و جاروبک نیز هستند بنابراین یک منبع اضافی جریان میدان DC در موارد اضطراری در اختیار است . استاتور ژنراتور های سنکرون معمولاً در دو لایه ساخته می‌شوند : خود سیم‌ پیچ توزیع‌ شده و گام‌های کوچک دارد تا مؤلفه‌های هارمونیک ولتاژها و جریان‌های خروجی را کاهش دهد .

     

     
    چون رتور به سرعتی برابر با سرعت میدان مغناطیسی می‌چرخد ، توان الکتریکی با فرکانس 50 یا 60 هرتز تولید می‌شود و از ژنراتور بسته به تعداد قطب‌ها باید با سرعت ثابتی بچرخد مثلا برای تولید توان 60هرتز در یک ماشین دو قطب رتور باید با سرعت 3600 دور در دقیقه بچرخد . برای تولید توان 50هرتز در یک ماشین 4 قطب ، رتور باید با سرعت 1500 دور در دقیقه دوران کند . سرعت مورد نیاز یک فرکانس مفروض همیشه از معادله زیر قابل محاسبه است [1]:

     1- فرکانس       

    2-  سرعت مکانیکی

     

     
    3- تعدادقطب‌ها

     

     
    ولتاژ القایی در استاتور به شار در ماشین ، فرکانس یا سرعت چرخش ، و ساختمان ماشین بستگی دارد . ولتاژ تولیدی داخلی مستقیما متناسب با شار و سرعت است ولی خود شار به جریان جاری در مدار میدان رتور بستگی دارد.

     

    ولتاژ درونی برابر ولتاژ خروجی نیست چندین فاکتور ، عامل اختلاف بین این دو هست :
    1- اعوجاج موجود در میدان مغناطیسی فاصله هوا به علت جریان جاری در استاتور که به آن عکس‌العمل آرمیچر می‌گویند.
    2- خودالقایی بوبین های آرمیچر
    3- مقاومت بوبین های آرمیچر
    4- تأثیر شکل قطب‌های برجسته رتور
    وقتی یک ژنراتور کار می‌کند و بارهای سیستم را تغذیه می‌کند آنگاه :
    1- توان مستقیم و راکتیو تولیدی به‌وسیله ژنراتور برابر با مقدار توان تقاضا شده به‌وسیله بار متصل شده به آن است .
    2- نقاط تنظیم گاورنر ژنراتور ، فرکانس کار سیستم قدرت را کنترل می‌نماید.
    3- جریان میدان ( یا نقاط تنظیم رگلاتور میدان ) ولتاژ پایانه سیستم قدرت را کنترل می‌نماید.
    این وضعیتی است که در ژنراتورهای جدا و به فواصل دوراز هم وجود دارد.
  • فهرست:

     

    1  فصل اول:مقدمه ای از ماشین سنکرون.. 7

    1.1       مقدمه: 8

    2       فصل دوم:معادلات دینامیکی ماشین سنکرون.. 12

    2.1       معادلات ولتاژدرمتغیرهای ماشین: 13

    2.2       معادله‌ی گشتاوردرمتغیرهای ماشین: 19

    2.3       معادلات ولتاژدرمتغیرهای دستگاه مرجع روتور- معادلات پارک: 20

    2.4       سیستم پریونیت: 25

    2.5       معادلات خطی شده‌ی ماشین سنکرون: 27

    3       فصل سوم :روش انتگرال گیری عددی.. 28

    3.1       روش اویلر. 29

    3.2       روش رانگ- کوتا 30

    3.3       روش انتگرالگیری قاعده ی ذوزنقه ای.. 32

    3.4       مروری برروش نیوتن - رافسون.. 34

    3.5       حل همزمان معادلاتDAEباانتگرال‌گیری صریح.. 36

    4       فصل چهارم:نتایج حاصل از شبیه سازی مدل خطی ماشین سنکرون.. 40

    4.1       بررسی نتایج حاصل ازشبیه سازی درمدل دومحوری.. 41

    4.2       عملکردژنراتورسنکرون دربارهای مختلف... 46

    4.2.1     حالت دوم: شرایط اضافه بار. 47

    4.2.2     حالت سوم: کمترازبارگزاری پایه. 49

    5       فصل پنجم:پارامترهای ماشین سنکرون.. 52

    پارامترهای ماشین سنکرون.. 52

    5.1       مقدمه. 53

    5.2       پارامترهای عملیاتی ماشین سنکرون.. 53

    6       فصل ششم:مدل های ماشین سنکرون.. 58

    مدلهای ماشین سنکرون : 58

    6.1       مدلهای مختلف ماشین سنکرون : 59

    6.2       کاربردمدلهای مختلف: 60

    6.3       تحلیل مدلهای ماشین سنکرون برای تعیین پارامترهای اساسی: 60

    6.3.1     مدل(2.1) 60

    6.3.2     مدل(0.0) 66

    6.3.3     مدارمعادل مدل(0.0) 66

    6.3.4     معادلات مداری مدل(0.0) 67

    6.3.5     مدل(2.2) 67

    6.3.6     مدارمعادل مدل(2.2) 67

    6.3.7     معادلات مداری مدل(2.2) 68

    7       فصل هفتم: نتایج شبیه سازی تعیین پارامترهای اساسی برای مدل مختلف... 70

    7.1       نتایج شبیه سازی مدل(0.0): 71

    7.2       نتایج شبیه سازی مدل(2.1): 71

    7.3       نتایج شبیه سازی مدل(2.2): 72

    8       مراجع.. 99

    9       ضمیمه ها 101

    9.1       ضمیمه یک: شبیه سازی رفتارماشین سنکرون.. 101

    9.2       ضمیمه دو :تعیین پارامترهای اساسی ماشین : 113

     

    منبع:

     

    [1]      R. H. Park, “Two-reaction theory of synchronous machines generalized method of analysis-part I,” American Institute of Electrical Engineers, Transactions of the, vol. 48, no. 3, pp. 716–727, Jul. 1929.

     

    [2]       P. C. Krause, Analysis of Electric Machinery and Drive Systems, 2 edition. New York: Wiley-IEEE Press, 2002.

     

    [3]       P.-J. Lagace, M. H. Vuong, and K. Al-Haddad, “A time domain model for transient simulation of synchronous machines using phase coordinates,” in IEEE Power Engineering Society General Meeting, 2006, 2006, p. 6 pp.–.

     

    [4]      A. Campeanu, S. Enache, I. Vlad, G. Liuba, L. Augustinov, and I. Cautil, “Simulation of asynchronous operation in high power salient pole synchronous machines,” in 2012 XXth International Conference on Electrical Machines (ICEM), 2012, pp. 1823–1828.

                “IEEE Guide: Test Procedures for Synchronous Machines Part I

     

    [5]       S. Shisha and C. Sadarangani, “Analysis of Losses in Inverter Fed Large Scale Synchronous Machines using 2D FEM Software,” in 7th International Conference on Power Electronics and Drive Systems, 2007. PEDS ’07, 2007, pp. 807–811.

    [6]       H. Radjeai, R. Abdessemed, S. Tnani, and E. Mouni, “A Method to Improve the Synchronous Machines Equivalent circuits,” in EUROCON, 2007. The International Conference on #34;Computer as a Tool #34;, 2007, pp. 2367–2372.

     

    [7]       S. D. Umans, “Total-Flux Representation of Synchronous Machines,” IEEE Journal of Emerging and Selected Topics in Power Electronics, vol. 2, no. 2, pp. 341–347, Jun. 2014.

     

    [8]       D. C. Ludois, J. K. Reed, and K. Hanson, “Capacitive Power Transfer for Rotor Field Current in Synchronous Machines,” IEEE Transactions on Power Electronics, vol. 27, no. 11, pp. 4638–4645, Nov. 2012.

     

    [9]       P. Kundur, Power System Stability and Control. New York: McGraw-Hill Professional, 1994.

     

    [10]     Z. Q. Zhu and X. Liu, “Novel stator electrically field excited synchronous machines without rare-earth magnet,” in 2014 Ninth International Conference on Ecological Vehicles and Renewable Energies (EVER), 2014, pp. 1–13.

     

    [11]     R. Di Stefano and F. Marignetti, “Electromagnetic Analysis of Axial-Flux Permanent Magnet Synchronous Machines With Fractional Windings With Experimental Validation,” IEEE Transactions on Industrial Electronics, vol. 59, no. 6, pp. 2573–2582, Jun. 2012.

     

    [13]     D. R. Brown and P. C. Krause, “Modeling of Transient Electrical Torques in Solid Iron Rotor Turbogenerators,” IEEE Transactions on Power Apparatus and Systems, vol. PAS-98, no. 5, pp. 1502–1508, Sep. 1979.

     

    [14]     D. R. Brown and P. C. Krause, “Modeling of Transient Electrical Torques in Solid Iron Rotor Turbogenerators,” IEEE Transactions on Power Apparatus and Systems, vol. PAS-98, no. 5, pp. 1502–1508, Sep. 1979.

     

    [15]     Performance Testing Part II-Test Procedures and Parameter Determination for Dynamic Analysis,” IEEE Std 115, pp. 1–0, May 2010.

     

    [16]     M. Cirstea and A. Dinu, “Simulation Package for a New Sensorless Control Strategy for PM Synchronous Machines and Brushless DC Machines,” in 2006 IEEE International Symposium on Industrial Electronics, 2006, vol. 3, pp. 2077–2082.

     

    [17]     A. El-Serafi and N. C. Kar, “Methods for determining the q-axis saturation characteristics of salient-pole synchronous machines from the measured d-axis characteristics,” IEEE Transactions on Energy Conversion, vol. 18, no. 1, pp. 80–86, Mar. 2003.

     

    [18]    Y. N. Sarem, J. Poshtan, M. Ghomi, and M. Poshtan, “Synchronous generator parameters estimation,” in International Conference on Intelligent and Advanced Systems, 2007. ICIAS 2007, 2007, pp. 870–875.

     

    [19]     G. Valverde, E. Kyriakides, G. T. Heydt, and V. Terzija, “On-line parameter estimation of saturated synchronous machines,” in 2011 IEEE Power and Energy Society General Meeting, 2011, pp. 1–6.

     

    [20]    D. Raca, M. C. Harke, and R. D. Lorenz, “Robust Magnet Polarity Estimation for Initialization of PM Synchronous Machines With Near-Zero Saliency,” IEEE Transactions on Industry Applications, vol. 44, no. 4, pp. 1199–1209, Jul. 2008.


موضوع پایان نامه مدل سازی دینامیکی و شبیه سازی ژنراتورسنکرون 5 کیلو وات, نمونه پایان نامه مدل سازی دینامیکی و شبیه سازی ژنراتورسنکرون 5 کیلو وات, جستجوی پایان نامه مدل سازی دینامیکی و شبیه سازی ژنراتورسنکرون 5 کیلو وات, فایل Word پایان نامه مدل سازی دینامیکی و شبیه سازی ژنراتورسنکرون 5 کیلو وات, دانلود پایان نامه مدل سازی دینامیکی و شبیه سازی ژنراتورسنکرون 5 کیلو وات, فایل PDF پایان نامه مدل سازی دینامیکی و شبیه سازی ژنراتورسنکرون 5 کیلو وات, تحقیق در مورد پایان نامه مدل سازی دینامیکی و شبیه سازی ژنراتورسنکرون 5 کیلو وات, مقاله در مورد پایان نامه مدل سازی دینامیکی و شبیه سازی ژنراتورسنکرون 5 کیلو وات, پروژه در مورد پایان نامه مدل سازی دینامیکی و شبیه سازی ژنراتورسنکرون 5 کیلو وات, پروپوزال در مورد پایان نامه مدل سازی دینامیکی و شبیه سازی ژنراتورسنکرون 5 کیلو وات, تز دکترا در مورد پایان نامه مدل سازی دینامیکی و شبیه سازی ژنراتورسنکرون 5 کیلو وات, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه مدل سازی دینامیکی و شبیه سازی ژنراتورسنکرون 5 کیلو وات, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه مدل سازی دینامیکی و شبیه سازی ژنراتورسنکرون 5 کیلو وات, پروژه درباره پایان نامه مدل سازی دینامیکی و شبیه سازی ژنراتورسنکرون 5 کیلو وات, گزارش سمینار در مورد پایان نامه مدل سازی دینامیکی و شبیه سازی ژنراتورسنکرون 5 کیلو وات, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه مدل سازی دینامیکی و شبیه سازی ژنراتورسنکرون 5 کیلو وات, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه مدل سازی دینامیکی و شبیه سازی ژنراتورسنکرون 5 کیلو وات, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه مدل سازی دینامیکی و شبیه سازی ژنراتورسنکرون 5 کیلو وات, رساله دکترا در مورد پایان نامه مدل سازی دینامیکی و شبیه سازی ژنراتورسنکرون 5 کیلو وات

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته تحصیلی:برق-قدرت گرایش : ماشین های الکتریکی در یک ژنراتور سنکرون یک جریان dc به سیم‌پیچ رتور اعمال می‌گردد تا یک میدان مغناطیسی تولید شود. سپس روتور مربوط به ژنراتور به‌وسیله یک محرک اصلی چرخانده می‌شود، تا یک میدان مغناطیسی دوار در ماشین به وجود آید . این میدان مغناطیسی یک ولتاژ سه فاز را در سیم‌پیچ‌های استاتور ژنراتور القاء ...

چکیده وظیفه اصلی سیستم تحریک ژنراتور سنکرون تامین ولتاژ لازم برای سیم پیچی تحریک ژنراتور است. ولتاژ تحریک یک ولتاز dc بوده و به منظور ایجاد شار در سیم پیچی تحریک ژنراتور و به تبع آن تولید میدان مغناطیسی برای تولید انرژی الکتریکی توسط ژنراتور سنکرون استفاده می­شود. در سیستم تحریک ارائه شده ولتاژ dc خروجی یکسوساز به عنوان ورودی مرجع سیستم تحریک با سیگنال ولتاژ خروجی ژنراتور سنکرون ...

چکیده وظیفه اصلی سیستم تحریک ژنراتور سنکرون تامین ولتاژ لازم برای سیم پیچی تحریک ژنراتور است. ولتاژ تحریک یک ولتاز dc بوده و به منظور ایجاد شار در سیم پیچی تحریک ژنراتور و به تبع آن تولید میدان مغناطیسی برای تولید انرژی الکتریکی توسط ژنراتور سنکرون استفاده می­شود. در سیستم تحریک ارائه شده ولتاژ dc خروجی یکسوساز به عنوان ورودی مرجع سیستم تحریک با سیگنال ولتاژ خروجی ژنراتور سنکرون ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی برق گرایش قدرت چکیده: استفاده از انرژی های تجدید پذیر جهت تولید انرژی الکتریکی، به طور فزاینده ای افزایش یافته است با گسترش استفاده از سیستم های انتقال جریان متناوب انعطاف پذیر (FACTS)، جهت جبران کیفیت های توان و ولتاژ، محدوده استفاده از این انرژی ها را افزایش داده است استفاده از انواع توربین های بادی جهت تولید انرژی برق، ...

پایان نامه دریافت درجه کارشناسی ارشد ( M.S ) گرایش برق قدرت چکیده با گسترش روزافزون مصرف انرژی در جهان، توسعه شبکه های قدرت امری ضروریست. اما ایجاد خطوط انتقال جدید، مستلزم صرف زمان وهزینه های گزاف بوده ولذا درصورت امکان استفاده ازهمان خطوط با ظرفیت انتقال بالاتر بسیار مقرون به صرفه می باشد. امروزه سیستم شبکه های قدرت با مشکلاتی از قبیل ناپایداری ولتاژ با ریسک بالا و تلفات توان ...

پایان‌نامه دوره کارشناسی ارشد در رشته برق(M. Sc) گرایش: قدرت چکیده: در این پایان نامه ابتدا عیوب الکتریکی و مکانیکی در ماشینهای الکتریکی بررسی گردیده و عوامل به وجود آورنده و روشهای رفع این عیوب بیان شده است. به دنبال آن، به کمک روش تابع سیم پیچی ماشین شبیه سازی و خطای مورد نظر یعنی خطای سیم بندی استاتور به آن اعمال و نتایج مورد بررسی قرار داده شده است. پارامتر اصلی که برای ...

پایان‌نامه دوره کارشناسی ارشد در رشته برق(M. Sc) گرایش: قدرت چکیده: در این پایان نامه ابتدا عیوب الکتریکی و مکانیکی در ماشین های الکتریکی بررسی گردیده و عوامل به وجود آورنده و روشهای رفع این عیوب بیان شده است. به دنبال آن، به کمک روش تابع سیم پیچی ماشین شبیه سازی و خطای مورد نظر یعنی خطای سیم بندی استاتور به آن اعمال و نتایج مورد بررسی قرار داده شده است. پارامتر اصلی که برای ...

پایان‌نامه کارشناسی ارشد رشته مهندسی برق گرایش قدرت چکیده روش کنترل مد لغزشی یکی از مهمترین روشهای کنترل غیرخطی می‌باشد که از مشخصه‌های بارز آن عدم حساسیت به تغییر پارامترها و دفع کامل اغتشاش و مقابله با عدم قطعیت است. این کنترل‌کننده ابتدا سیستم را از حالت اولیه با استفاده از قانون رسیدن به سطح تعریف شده لغزش که از پایداری مجانبی لیاپانوف برخوردار است، رسانده و سپس با استفاده ...

پایان ­نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی برق قدرت گرایش سیستم­های قدرت چکیده: در طی دو دهه اخیر صنعت برق دستخوش تغییرات اساسی در نحوه­ی تولید، انتقال و توزیع گشته است که تحت عنوان تجدید­ساختار از آن یاد می­شود. با تجدید ساختار در صنعت برق، توان راکتیو به عنوان یکی از مهمترین خدمات جانبی برای بهره­برداری ایمن و قابل اطمینان از شبکه قدرت معرفی شده است. در سال­های ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد(. M.Sc) رشته مهندسی برق-قدرت چکیده در این پایان نامه طراحی کنترل کننده مقاوم در برشگرهای الکترونیک قدرت و مقایسه آن با روشهای کنترل خطی مورد بررسی قرار گرفته­است. هدف اصلی تحقیق و توسعه در این زمینه، همواره یافتن مناسب­ترین روش کنترل به منظور پیاده­سازی کنترل حلقه بسته بر روی توپولوژی­های مختلف برشگر های الکترونیک قدرت می­باشد. به عبارت ...

ثبت سفارش