پایان نامه بازاریابی خدمات دندانپزشکی با استفاده از شبکه عصبی شهرستان قزوین89-90

word 646 KB 31944 115
1390 کارشناسی ارشد علوم پزشکی
قیمت قبل:۷۳,۹۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۳۴,۳۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • چکیده:

    امروزه، کلینیک های دندانپزشکی در حال انطباق خود با تغییرات محیط هستند. اگرچه ممکن است بازاریابی در گذشته امری ناپسند تلقی می­شد، این روزها کلینیک­های دندانپزشکی شروع به انتخاب مزایای بازاریابی کرده­اند. درگیری مشتری در انتخاب خدمات بهداشتی و درمانی به طور تصاعدی رشد کرده­است. بنابراین، کلینیک­ها باید یاد بگیرند که به مشتری احترام بگذارند، نیازهایشان را کشف کنند و رضایتشان را بهبود بخشند. در بازاریابی خدمات دندانپزشکی درک این که مشتری چگونه کلینیک را انتخاب می­کند، موضوع مهمی می باشد. چون بیماران می­توانند بازارگردی را در میان کلینیک­ها انجام دهد و مقایسه کنند. امروزه، چگونگی بهره مندی از مزایای رقابتی به وسیله استراتژی عملیاتی موضوع مهمی برای موفقیت کسب و کار می­باشد. حرف دندانپزشکی باید با این چالش ها روبرو شوند و خود را برای آینده آماده کنند. ویژگی های بسیاری وجود دارد که در انتخاب کلینیک تاثیر می­گذارد. در استراتژی بازاریابی دندانپزشک باید بداند که گروه­های مختلف در انتخاب دندانپزشک بر ویژگی­های مختلفی تاکید می­کنند. در این پژوهش رفتار مشتری در انتخاب دندانپزشک جستجو و تجزیه و تحلیل شده است. داده ها به وسیله پرسشنامه از کلینیک­های دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان قزوین جمع آوری شده است و  14 فاکتور در انتخاب دندانپزشک مورد توجه قرار گرفته است و سپس فاکتورهای تاثیر گذار بر رفتار مشتری به چهار دسته تقسیم شدند و بر اساس آن افراد در خوشه های مختلف قرار گرفته و در نهایت مدل شبکه عصبی برای پیشگویی خوشه های مختلف افراد ایجاد شده است. بر اساس یافته های پژوهش، سودمندی مدل به اثبات رسیده است و دلایل کافی برای پیشنهاد شبکه عصبی جهت شناسایی الگوهایی موجود در بین بیماران کلینیک­های دندانپزشکی وجود دارد.

     

     

    کلید واژه: خدمات دندانپزشکی، رضایت بیمار، بازاریابی، استراتژی بازاریابی.

     

    فصل اول

    1

    معرفی پژوهش

     

    مقدمه

    در جهان امروز کیفیت زندگی و سیستم های ارزشی افراد به طور چشمگیری تغییر کرده است. در ذهن مشتریان، تقاضا برای مراقبت­های دندانپزشکی با کیفیت بالا رشد یافته است و محیط عملیاتی دندانپزشکی بیشتر و بیشتر رقابتی شده است. در نتیجه، چگونگی به دست آوردن مزیت رقابتی موضوع مهمی می باشد. تمرکز بر مشتری و فراهم نمودن آنچه آن ها نیاز دارند، یکی از بهترین روش ها برای افزایش رضایتمندی آنان می باشد. اکثر مشتریان قبل از انتخاب کلینیک دندانپزشکی، کلینیک گردی را انجام می دهند. چگونگی انتخاب دندانپزشک متفاوت می باشد و فاکتورهای تاثیرگذار بر آن بسیار پیچیده می باشند (Wan-I, et al, 2008). بنابراین اگر روشی وجود داشته باشد که بتواند برای دریافتن ارتباط بین مشتری و دندانپزشک یا کلینیک دندانپزشکی استفاده شود و با آن استراتژی بازاریابی مناسب به کار رود، کمک مفیدی برای بهبود مزیت رقابتی خواهد بود.

    کلینیک های دندانپزشکی در حال انطباق خود با تغییرات محیطی هستند. اگر چه بازاریابی ممکن است در گذشته امری ناپسند تلقی می شد، این روزها مدیران کلینیک ها شروع به انتخاب مزایای بازاریابی کرده اند (Gronroos, 1990). بازاریابی از تبلیغ به سمت دیدگاه جامعی که هدف آن رضایت مشتری است، پیش می رود. چگونگی به دست آوردن مزیت رقابتی به وسیله تقویت استراتژی عملیاتی موضوع مهمی برای موفقیت کلینیک دندانپزشکی می باشد. بنابراین، دندانپزشکان باید یاد بگیرند که به مشتری احترام گذارند، ویژگی های اختصاصی خدمات دندانپزشکی را توسعه دهند و نیازهای مشتری را کشف کنند و رضایتمندی شان را بهبود بخشند.

    رفتار مشتری در انتخاب دندانپزشک از حالت انفعالی به حالت فعال تغییر کرده است. در ارتباط بیماران و دندانپزشکی، بیمار می­تواند به عنوان مشتری خدمات دندانپزشکی بازار خدمات دندانپزشکی، که دندانپزشک فراهم کننده اصلی  محسوب می گردد، در نظر گرفته شود(Engie, et al, 1968.).

    2

    درک آنچه مصرف کننده به آن توجه می کند و کلینیک را انتخاب می کند، موضوع مهمی در بازاریابی خدمات دندانپزشکی می­باشد. در استراتژی بازاریابی برای دندانپزشک مهم است که بداند گروه های مختلف مراجعه کنندگان بر روی ویژگی­های تعیین کننده مختلفی تاکید دارند. بر اساس بررسی های به عمل آمده فاکتورهایی که مصرف کننده بر اساس آن ها کلینیک را انتخاب می کند، در زیر آمده است:

     

    هزینه خدمات دندانپزشکی، مهربانی و ادب در مراقبت، تجهیزات و تکنولوژی مدرن، نزدیکی به خانه، دندانپزشکان متخصص، کیفیت مراقبت دندانپزشکی، پیشنهاد خانواده و دوستان، گستره خدمات کامل، محیط خوب، شهرت، داشتن تجربه قبلی از دندانپزشک، کیفیت کار کارکنان دندانپزشکی، رعایت حریم خصوصی، وابستگی به نهادهای مذهبی، پذیرش بیمه، پروسه مناسب  .(Boscarino, et al, 1982)

    شبکه عصبی مصنوعیArtificial Neural Network)):

    شبکه عصبی  مصنوعی ایده­ای است برای پردازش اطلاعات که از سیستم عصبی زیستی الهام گرفته است و مانند مغز به پردازش اطلاعات می پردازد. این سیستم از شمار زیادی عناصر پردازشی به نام نورون تشکیل شده است که برای حل یک مساله با هم هماهنگ عمل می کند. ANN ها، نظیر انسان ها، با مثال یاد می گیرند و با پردازش روی داده­های تجربی، دانش یا قانون نهفته در ورای داده ها را به ساختار شبکه منتقل می کند Sangler, et al, 1999)).

    دیدگاه شبکه عصبی اخیرا بیشتر برای آنالیز رضایت مشتری و وفاداری به کار برده شده است. تحقیقات زیادی به استفاده از شبکه عصبی در بازاریابی اختصاص داده شده است. Zahavi و Levin انواع مختلف ساختار شبکه عصبی را برای ایجاد مدل پیشگویی در بازاریابی استفاده کرده اند  .(Zahavi, et al, 1997) Crooks با استفاده از شبکه عصبی داده های رفتار مشتری را جهت پیشگویی مشتریان بالقوه آموزش داد تا از تبلیغات بی هدف جلوگیری شود (Crooks, 1995).

    رایج ترین کاربردهای ANNs در مسائل طبقه بندی بوده است، مثل پیشگویی ورشکستگی، مدل سازی انتخاب مشتری و واکنش های تبلیغاتی(Curry, 1993). هدف از این مطالعه به کارگیری شبکه عصبی برای طبقه بندی رفتار مشتری در انتخاب دندانپزشک می باشد.

    3

    برای این کار، در ابتدا نیاز به داده­های ورودی شبکه می­باشد. بنابراین، یک پژوهش کمی به وسیله پرسشنامه اولین قدم برای جستجوی رفتار مشتری در انتخاب دندانپزشک در شهرستان قزوین می باشد. داده­های جمع­آوری شده که اطلاعات مربوط به سلیقه­ی مشتریان در انتخاب کلینیک دندانپزشکی را شامل می­شود، در اولین لایه شبکه که شامل نورون های ورودی می­باشد به شبکه داده می­شود. 

     

    Abstract

    Nowadays, dental clinics are accommodating themselves to the changing environments. Although, marketing may be unpopular in the past, dental clinics start to choose the benefits of marketing these days. The consumer’s involvement in healthcare choices has grown exponentially; hence, hospitals must value consumer, survey their requirements and advance satisfaction. It is a significant issue in dental services marketing to understand how consumer will choose clinic, because patients could shop among clinics and make comparisons. These days, how to get competitive benefit by enhanced operating strategy is an important issue to business success. Dental professionals have to face these challenges and prepare themselves for the upcoming future. There are many features which influence choosing the clinic. In marketing strategy, dentist must know that various groups emphasize different crucial features in choosing clinics.

    In this study, we have analyzed and explored the consumers’ behaviors in choosing dental clinics. A data set was collected with survey questionnaire from medical university dental clinics in Qazvin, Iran. Many important factors in choosing clinics were considered. Different consumers’ choices were categorized in four types of factors and ranked for different types of consumers. The relationships between demographic features of consumers with their orientations in choosing the dental clinics were also explained. Then, a neural network classification model was developed. The model demonstrates the usefulness of 51.25% classification rate in classifying consumers´ styles. Finally, we discussed the marketing implications in this context and recommended the best marketing strategy for the university clinics.

    Key words: Dental services; Marketing; Marketing strategy; patient ´s satisfaction 

  • فهرست:

    فهرست

     

    .

    فصل اول: معرفی پژوهش

     

    1- مقدمه..............................................................................................................................................................

    2

    1-1- اهداف اصلی طرح......................................................................................................................................

    4

    فصل دوم: مبانی نظری پژوهش ومروری بر مطالعات پیشین

     

    2- مقدمه................................................................................................................................................................

    7

    2-1-1 تعریف بازاریابی جدید ...........................................................................................................................

    7

    2-1-2 ابعاد گوناگون مارکتینگ.........................................................................................................................

    10

    2-1- 3 تعریف دیگر از بازاریابی......................................................................................................................

    12

    2-1-4 فرایند تصمیم گیری خرید مصرف کننده................................................................................................

    14

    2-1-5 انواع حل مسئله خرید..............................................................................................................................

    16

    2-1-6 عوامل موثر در فرایند تصمیم گیری خرید...............................................................................................

    17

    2-1- 7 عوامل روانی و فردی. ...........................................................................................................................

    20

    2-1- 8 عوامل موقعیتی ......................................................................................................................................

    26

    2-1-9 عوامل آمیخته بازاریابی...........................................................................................................................

    26

    2-1-10 ایجاد یک مدل جامع برای مطالعه رفتار خریدار.................................................................................

    29

    2-1-11 اجزای اصلی بازاریابی...........................................................................................................................

    31

    2-1-12 کیفیت محصول و ارائه خدمات به مشتریان........................................................................................

    38

    2-1-13 جدیدترین قلمرو در بازاریابی..............................................................................................................

    38

    2-1-14 مفهوم جدید کیفیت................................................................................................................................

    39

    2-1-15مدیریت کیفیت فراگیر یا جامع...............................................................................................................

    40

    2-1-16 مفهوم جدید خدمت به مشتریان...........................................................................................................

    40

    2-1-17 نقش بخش بازاریابی در کیفیت محصول..............................................................................................

    41

    2-1-18 مشارکت در بهبود کیفیت.....................................................................................................................

    2-1-19 برنامه ای برای ارائه خدمات به مشتریان.............................................................................................

    42

    43

    2-2- مدل های مورد استفاده................................................................................................................................

    44

    2-2-1- تحلیل ممیزی خطی (LDA).............................................................................................................

     

    2-2-2- شبکه‌های عصبی مصنوعی.................................................................................................................

     

    2-2-3-  مقایسه مدل‌سازی کلاسیک با مدل‌سازی شبکه عصبی .....................................................................

     

    2-2-4- طرز کار مدل سلول عصبی...................................................................................................................

     

    2-2-5- چگونگی کار یک شبکه عصبی..............................................................................................................

     

    2-2-6- میزان یادگیری ...................................................................................................................................

     

    2-2-7- مومنتوم .............................................................................................................................................

     

    2-2-8- آموزش، آزمایش و ارزیابی مدل‌ها........................................................................................................

     

    2-2-9- مروری بر مطالعات پیشین.....................................................................................................................

     

    فصل سوم: معرفی پژوهش

     

    3- مقدمه............................................................................................................................................................

     

    3-1- نوع پژوهش..............................................................................................................................................

     

    3-2- جامعه پژوهش.........................................................................................................................................

     

    3-3- روش نمونه گیری و حجم نمونه.............................................................................................................

     

    3-4- روش گردآوری داده ها (روش کار).........................................................................................................

     

    3-5- روش تجزیه و تحلیل داده ها...................................................................................................................

     

    3-6- امکانات و  محدودیت­های پژوهش...........................................................................................................

     

    3-7- ملاحظات اخلاقی.....................................................................................................................................

     

    3-8- تعریف واژه ها...........................................................................................................................................

     

    فصل چهارم: یافته ها

     

     

    4-1- تحلیل عاملی.............................................................................................................................................

     

    4-2- تحلیل خوشه ای........................................................................................................................................

     

    4-3- آمار جمعیتی هر یک از خوشه ها.............................................................................................................

     

    4-4- گروه بندی خوشه ها...............................................................................................................................

     

    4-5- تفسیر خوشه ها.......................................................................................................................................

     

    4-6- تحلیل ممیزی یا آنالیز تشخیص...................................................................................................................

     

    4-7- مدل سازی غیرخطی و طبقه بندی به وسیله شبکه عصبی (ANN) ............................................................

     

    فصل پنجم: بحث و پیشنهادها

     

    5-1- بحث......................................................................................................................................................

     

    5-2- پیشنهادها.....................................................................................................................................................

     

    منابع 

    پیوست

     

    منبع:

     

     

    Wan-I Lee, Bih-Yaw Shih. (2008). The exploration of consumers᾽ behavior in choosing hospital by application of neural network. Expert systems with applications 36, 2008: 806-816.

    Gronroos, C. .Service marketing and management. Lexington Books, 1990:222.

    Engie, J. F. , Kollat, D. T., & Blackweii, R. D. . Consumer behavior. NEW York: Holt, Rinehart and Rinehart and Winston, 1968.

    Boscarino, J., & Stelber, S. R. . Hospital shopping and consumer choice. Journal of Health Care Marketing, 2(2), 1982: 15-23.

    Sangler, W. E., May, J. H. & Vargas, L. G. . Choosing data mining methods for multiple classification: Representational and performance measurement implications for decision support.

    Journal of Management Information Systems Management. 45 (9), 1999: 16-21.

    Zahavi, J., & Levin, N. . Applying neural computing to target marketing. Journal of Direct Marketing, 11(1),1997: 5-24.

    Crooks, T. . Marketing with neural networks…or, you gotta know the territory. Credit World, 84(2), 1995: 18-20.

    Curry, B., & Mouutinho, L. .Neural networks in marketing modeling consumer responses to advertising stimuli. European Journal of Marketing, 27(7), 1993: 5-20.

    روستا احمد، داور ونوس، ابراهیمی عبدالحمید، 1375. مدیریت بازاریابی. تهران. سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت). مرکز تحقیق و توسعه علوم انسانی. 145-125.

    رنجبریان بهرام، 1378. بازاریابی و مدیریت بازار. تهران. شرکت چاپ و نشر بازرگانی. 100-120.

    فتاح زاده امیرعباس و همکاران، 1384. اصلاحات نظام سلامت: راهنمای عدالت و کارایی. تهران. موسسه فرهنگی ابن سینای بزرگ. 496-488.

     

    کاتلر فلیپ. کاتلر در مدیریت بازار. رضایی نژاد عبدالرضا. تهران. فرا، 1379: 160-121.

    Richard K. Thomas. Health Services Marketing: A Practitioner’s Guide. 1edition. Springer. 2007:300-250.

     

    J. J. Sutherland, L. A. O´Brien, D. F. Weaver, A comparison of Methods for Modeling Quantitative Structure-Activity Relationships, J. Med. Chem. 47, (2004)5541-5554.

    Alexander Golbraikh, Min Sehn, Zhiyan Xiao, Yun-De Xiao, Kuo-Hsiung Lee& Alexander Tropsha, Rotational selection of training and test sets for the development of validated QSAR models, Journals of Computer-Aided Molecular Design 17: 241-253, 2003.

    Melody Y. Kiang, A comparative assessement of classification methods, Decision Support Systems. 2003:441-454.

    Douali L., Villemin D., Cherqaoui D., “Neural Networks: Accurate Nonlinear QSAR Model for HEPT Derivative”, J. Chem. Inf. Comput. Sci. 2003, 43, 1200-1207.

    Helge Malmgren. Artificial Neural Network in Medicine and biology: A philosophical introduction.Opening lecture at the ANNIMAB-1, Gotenberg, May 13-16, 2000.

    P. R. H. Newsome, & G. H. Wriight .A review of patient satisfaction: 2. Dental patient satisfaction: an appraisal of recent literature. British Journal, Volume 186, NO.4, February 27, 1999.

    Wan-I Lee, Bih-Yaw Shih, Yi-Shun Chung. The exploration of consumers behavior in choosing hospital by the application of neural network. Expert System with Application 34, 2008: 806-816.

    Wan-I Lee, Bih-Yaw Shih. Application of neural networks to regognize profitable consumers for dental services marketing- a case of dental clinics in Taiwan. Expert Systems with Applications 36, 2009: 199-208.

    Berkowitz, E. N., & Flexner, W. A. . The market for health care service. Journal of Health Care Marketing, 1(1), 1981: 25-54.

    Wolinsky, F. D., & Kurz, R. S. . How the Public chooses and views hospitals. Hospital and Health Sevice Administration, 29 (November/December), 1984:  58-67.

     

    Yavas, U., & Shemwell, D. . Modified importance-performance analysis an application to hospitals. Hospital and Health Service Administration, 29(November/December),2001: 58-67.

    Javalgi, R. G., Rao, S.R., & Thomas, E. G. .Choosing a hospital: analysis of consumer tradeoff. Journal of Health Care Marketing, 11(1), 1991:12-22.

     

    Ravi S. Behara, Warren W. Fisher. Modeling and evaluating service quality measurement using neural networks. International Journal of Operations & Production Management, Vol. 22, No.10, 2002: 1185-1162.

    Al Johara A. al-Hussyeen. Factor affecting utilization of dental health services and satisfaction among adolescent females in Riyadh City. The Saudi Dental Journal, 22, 2010: 19-25.

    Hans O Birk, Rikke Gut and Lars O Henriksen. Patients' experience of choosing an outpatient clinic in one county in Denmark: results of a patient survey. BMC Health Services Research, 11, 2011:262.

    Christopher L Corbin, Scott W Kelley, Richard W Schwartz. Concepts in service marketing for health care professionals, The American Journal of Surgery, 181(1), 2001: 1-7.

    Iversen T, Lurås H. Waiting time as a competitive device: an example from general medical practice. Int J Health Care Finance Econ. 2(3), 2002 Sep: 189-204.

    سید جوادین سید رضا، اسفیدانی محمد رحیم، آقازاده هاشم. بررسی استراتژی های بازاریابی در بازارهای الکترونیکی مورد مطالعه: شرکت های تولیدی برتر ایران. فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی، بهار 1386، شماره 42: 117-83.

     خورشیدی غلامحسین، مقدمی صابر. تبیین مفهوم بازاریابی اجتماعی. فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی، پاییز 1382، شماره 28، 163-141.

    میر غفوری سید حبیب الله، طاهری دمنه محسن، زارع حبیب. ارزیابی روش های سنجش کیفیت خدمات به وسیله شبکه های عصبی. چشم انداز مدیریت، تابستان1388، شماره31 : 79-63.

    Taylor, S. L., & Capella, L. M.. Hospital outshopping: determinant attributes and hospital choice. Health care management review, 21 (4


موضوع پایان نامه بازاریابی خدمات دندانپزشکی با استفاده از شبکه عصبی شهرستان قزوین89-90 , نمونه پایان نامه بازاریابی خدمات دندانپزشکی با استفاده از شبکه عصبی شهرستان قزوین89-90 , جستجوی پایان نامه بازاریابی خدمات دندانپزشکی با استفاده از شبکه عصبی شهرستان قزوین89-90 , فایل Word پایان نامه بازاریابی خدمات دندانپزشکی با استفاده از شبکه عصبی شهرستان قزوین89-90 , دانلود پایان نامه بازاریابی خدمات دندانپزشکی با استفاده از شبکه عصبی شهرستان قزوین89-90 , فایل PDF پایان نامه بازاریابی خدمات دندانپزشکی با استفاده از شبکه عصبی شهرستان قزوین89-90 , تحقیق در مورد پایان نامه بازاریابی خدمات دندانپزشکی با استفاده از شبکه عصبی شهرستان قزوین89-90 , مقاله در مورد پایان نامه بازاریابی خدمات دندانپزشکی با استفاده از شبکه عصبی شهرستان قزوین89-90 , پروژه در مورد پایان نامه بازاریابی خدمات دندانپزشکی با استفاده از شبکه عصبی شهرستان قزوین89-90 , پروپوزال در مورد پایان نامه بازاریابی خدمات دندانپزشکی با استفاده از شبکه عصبی شهرستان قزوین89-90 , تز دکترا در مورد پایان نامه بازاریابی خدمات دندانپزشکی با استفاده از شبکه عصبی شهرستان قزوین89-90 , تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بازاریابی خدمات دندانپزشکی با استفاده از شبکه عصبی شهرستان قزوین89-90 , مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بازاریابی خدمات دندانپزشکی با استفاده از شبکه عصبی شهرستان قزوین89-90 , پروژه درباره پایان نامه بازاریابی خدمات دندانپزشکی با استفاده از شبکه عصبی شهرستان قزوین89-90 , گزارش سمینار در مورد پایان نامه بازاریابی خدمات دندانپزشکی با استفاده از شبکه عصبی شهرستان قزوین89-90 , پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بازاریابی خدمات دندانپزشکی با استفاده از شبکه عصبی شهرستان قزوین89-90 , تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بازاریابی خدمات دندانپزشکی با استفاده از شبکه عصبی شهرستان قزوین89-90 , مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بازاریابی خدمات دندانپزشکی با استفاده از شبکه عصبی شهرستان قزوین89-90 , رساله دکترا در مورد پایان نامه بازاریابی خدمات دندانپزشکی با استفاده از شبکه عصبی شهرستان قزوین89-90

براي دريافت درجه کارشناسي ارشد مهندسي صنايع تير ماه  1394 چکيده بازار رقابت شديد بانک­ها و تاسيس موسسات مالي و بانک­هاي خصوصي جديد در ايران، بانک­ها را ملزم مي­کند هر

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد(M.A) رشته : مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی چکیده در دنیای رقابتی امروز شرکت هایی موفق هستند که به توانند ارزش های بیشتری برای مشتریان به وجود آورند و بنا به گفته سرجیو زیمن[1] دلایل بیشتری به مشتریان ارائه کنند تا آن ها را به خرید و ایجاد رابطه بلندمدت با شرکت ترغیب سازند.خلق ارزش برتر برای مشتری در سایه مولفه­های گوناگون اساس بهبود ...

پایان ­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت گرایش : بازرگانی-بازاریابی چکیده : تجهیزات پزشکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در زندگی انسان هستند و بازار تجهیزات پزشکی نیز بخش قابل توجهی از داد و ستدهای مالی را به خود اختصاص می دهد.بنابراین بازاریابی تجهیزات پزشکی امری حائز اهمیت است.از طرفی بیماری دیابت رشد قابل توجهی در کشور داشته و افراد زیادی را مبتلا کرده است و نیز ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A ) چکیده موفقیت سازمان های خدماتی در راستای فعالیتهای بازارگرایی مستلزم این است که تعهد کارکنان تضمین شود. یکی از راه های دستیابی به چنین تعهدی، اجرای برنامه های بازاریابی داخلی است. با توجه به اهمیت بازاریابی داخلی و بازارگرایی پژوهش حاضر تلاش دارد تا رابطه بین دو متغیر را با توجه به نقش واسطه ای تعهد و رفتار شهروندی سازمانی مورد ...

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد )) M.A (( رشته : مدیریت بازرگانی گرایش : بازرگانی داخلی چکیده : در جهان فرا رقابتی امروز، راز بقاء و موفقیت سازمان‌ ها، درک ساختار رقابتی بازار است. دستیابی به این درک، مستلزم آگاهی و شناخت مدیریت از نظرات و خواست مشتری و ارزیابی و بهره گیری از آمیخته بازاریابی (P4) (محصول، قیمت، توزیع و ترفیع) در بازار به منظور دست یابی به سهم بازار ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد«M.A» رشته: مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی «چکیده» هدف از انجام این تحقیق بررسی نقش رسانه­ های بازاریابی اجتماعی در سپرده­ گذاری مشتریان موسسه مالی و اعتباری مهر در استان تهران بود. تحقیق حاضر از نظر روش توصیفی و از نوع همبستگی بوده که به­لحاظ هدف، کاربردی است که به شیوه تحقیقات میدانی به جمع­آوری داده­ها پرداخته است. جامعه آماری تحقیق ...

چکيده   امروزه تبليغات شفاهي به عنوان  يکي از ابزارهاي رايج بازاريابي و تبليغات  از اهميت بسياري نزد بازاريابان برخوردار گرديده است، بطوري­که مطالعات بيانگر آن هستند که تبليغ

پايان نامه کارشناسي ارشد مديريت بازرگاني گرايش بازاريابي تابستان  1391 چکيده با ظهور پديده هايي نظير تجارت الکترونيکي و کسب و کار الکترونيکي که روش­هاي کار آمد در زمينه افزايش مع

پايان نامه جهت اخذ درجه کارشناسي ارشد رشته مهندسي صنايع مهر 1391 شناسايي ارزش[1] مشتريان، از مولفه‌هاي اصلي موفقيت در فروشگاه‌ هاي مختلف مي‌باشد که امروزه مورد توجه بيش از پيش قر

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: بیمه چکیده: امروزه اجرای اتوماسیون اداری مزایای بسیاری را برای سازمان ها از جمله مشتریان شان فراهم نموده است. سرعت، دقت، ایمنی و ... از این مزایای اند. هدف تحقیق حاضر بررسی اثر اتوماسیون اداری بر رضایت مشتریان سازمان تامین اجتماعی استان گیلان است. روش تحقیق از نوع توصیفی- پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه ...

ثبت سفارش