پایان نامه تحلیل ساختاری پایان نامه های مدیریت ورزشی دانشگاه های استان مازندران

word 3 MB 31728 253
1393 کارشناسی ارشد تربیت بدنی و ورزش
قیمت قبل:۸۹,۶۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۳۴,۸۵۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه دوره کارشناسی ارشد در رشته مدیریت ورزشی

    چکیده

    هدف از تحقیق حاضر، تحلیل ساختاری پایان­نامه­های مدیریت ورزشی دانشگاه­های استان مازندران می­باشد. روش تحقیق، توصیفی-تحلیلی بوده که گردآوری داده­های آن بصورت کتابخانه­ای انجام گرفته است. جامعه آماری پژوهش حاضر، کلیه پایان­نامه­های رشته مدیریت ورزشی تمام دانشگاه­های دولتی و غیر­دولتی استان مازندران بود که در مجموع 266 پایان نامه مورد بررسی قرار گرفت. نمونه­ی تحقیق برابر جامعه­ی تحقیق و به صورت تمام شمار تعیین گردید. ابزار گردآوری داده ها چک لیست تعدیل یافته کوه­بمی و همکاران (1385) بود. روایی صوری چک­ لیست توسط 10 نفر اساتید و صاحب­نظران گرایش مدیریت­ ورزشی تایید شد. با توجه به این که داده­های این تحقیق از نوع مقیاس اسمی می­باشد، پایایی چک لیست به وسیله روش توافق بین ارزیابان مورد بررسی قرار گرفت و پس از دستیابی به نتایج یکسان، مورد تایید واقع شد. از آمار توصیفی برای گزارش­دهی اطلاعات و از نرم افزار  SPSSنسخه 22 و Excel نسخه 2013 برای تجزیه و تحلیل داده­ها استفاده شد. نتایج نشان داد، بیشترین تعداد پایان­نامه­ها مربوط به دانشگاه غیرانتفاعی شمال و کمترین آن­ها مربوط به دانشگاه مازندران و تعداد پایان­نامه­های نگارش شده توسط مردان با اختلاف اندکی بیشتر از زنان بود. اکثر موضوعات، در حوزه مدیریت راهبردی در ورزش و اکثر تحقیقات در قلمرو مکانی سایر استان­های کشور انجام شده بود. اساتید با سابقه، دارای فراوانی بیشتری در هدایت پایان نامه ها بودند. جامعه آماری کارکنان و مدیران ادارات ورزشی بیشترین فراوانی را داشتند. اکثر پایان نامه­ها کاربردی و از نوع پیمایشی و بیشتر داده­ها کمی و با استفاده از روش میدانی و به وسیله پرسشنامه جمع­آوری شده بودند. نرم افزار SPSS برای تجزیه و تحلیل داده­ها بیشترین کاربرد را داشت و پرکاربردترین روش نمونه­گیری، تصادفی ساده بود. منابع فارسی نسبت به منابع انگلیسی به طور ناچیزی، بیشتر مورد استفاده قرار گرفته شده بود و اکثر پایان نامه ها به محدودیت ها و پیشنهادات کاربردی- پژوهشی اشاره داشتند. پایان نامه ها از نظر ساختار ظاهری در بعضی از شاخص ها، تفاوت های آشکاری داشتند. با تشکیل کمیته های مشترک بین دانشگاهی و تدوین راهبردهای یکسان سازی و برگزاری کارگاه­های مشترک برای اساتید دانشگاه­های استان، می توان ساختار ظاهری پایان نامه­ها را بهبود بخشید.

     

     

    واژگان کلیدی: پایان­ نامه ، دانشگاه­ های استان مازندران، رشته مدیریت ورزشی

     

    مقدمه

    توسعه­ی علمی، صنعتی و فرهنگی هر کشور بدون پرداختن به امر پژوهش با موفقیت چندانی همراه نخواهد بود و در واقع پژوهش، موتور محرک پیشرفت و توسعه محسوب می­شود. حتی اگر نشانه­هایی از توسعه بدون پرداختن به مبانی پژوهشی رخ دهد، آن توسعه مستمر و پایدار نخواهد بود و نمی­تواند مسیر مطمئنی را طی کند. بنابراین پژوهش مبنای توسعه است و تضمینی برای استمرار توسعه به شمار می­آید. همچنین به کار بستن نتایج پژوهش­های انجام شده در هر زمینه به بهبود راهکارها و روش­های معمول در زمینه­های مورد نظر منجر       می شود. البته بخش مهمی از این فعالیت­های پژوهشی از سوی مؤسسه­های آموزش عالی و دانشگاه­ها انجام می­گیرد که طلایه­داران عرصه­ی مطالعات و پژوهش­های کشور هستند(نیک­سیرت و بدری، 1392).

    انجام پژوهش و تحقیق، از نشانه‌های اعتلای کشورها و یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه محسوب می‌شود، چراکه موجب افزایش بهره‌وری در بخش‌های اقتصادی کشور خواهد شد. اگر امروز پژوهش را کم اهمیت فرض کرده و برای آن هزینه نکنیم، در آینده باید هزینه‌ی گزاف‌تری را متحمل شویم. مبنای قدرت و حیات در دنیای کنونی به میزان بهره‌مندی از علم و دانش باز می­گردد. در جامعه­ی امروز فقیر و غنی بر اساس میزان بهره‌مندی از دانش در درجه­ی اول شکل می­گیرد و نتیجه­اش به میزان برخورداری از ثروت و قدرت می­رسد.

    در دنیای امروز هیچ راهی جز اندیشیدن به توسعه­ی علمی وجود ندارد وگرنه باید بپذیریم که روز به روز فقیرتر یا عقب مانده­تر شویم پس توسعه­ی علمی، هم یک امر ضروری و هم یک امر مطلوب است(بسطامی، 1384).

    پژوهش مهم‌ترین شاخص جوامع برای رسیدن به جامعه­ی دانایی‌محور است و راهی برای به وجود آوردن فناوری، توسعه، پیشرفت و افزایش توان تولید و ارج نهادن به مقام پژوهشگران، شناسایی و طرح مشکلات آنان برای ارتقای سطح پژوهش جز الزامات به شمار می‌رود. پژوهش، نیروی محرکه­ی توسعه­ی همه‌جانبه و پایدار در ابعاد فرهنگ، اقتصاد، سیاست و جامعه است. علی‌رغم جایگاه رفیع پژوهش، این حوزه با دشواری‌های ساختاری و عملکردی فراوان مواجه است(امیری،1381).

    یکی از روش­های پرورش محققان خوب، تشویق دانشجویان به نوشتن پایان­نامه­های پژوهشی است(کلاهی و همکاران،1382). چراکه نگارش پایان­نامه مهم‌ترین بخش از زندگی دانشگاهی دانشجویان تحصیلات تکمیلی است(براوز[1]، 2000).

    نوشتن پایان­نامه برای اکثر دانشجویان تحصیلات تکمیلی فعالیتی کاملا جدید است. پایان نامه نیازهای جدیدی را به وجود می­آورد و تحقیقی است به مراتب بزرگتر از آن چیزی که دانشجویان تا آن زمان انجام داده اند. پایان­نامه بر خلاف سایر مراحل تحصیل، نیاز به مطالعه مستقل و تلاش بیشتری دارد. ارزیابی پیوسته کمتری در آن وجود دارد و احتمالا طولانی­ترین نوشته­ای است که دانشجویان تا آن زمان انجام داده اند(موری[2]،2011).

    «پایان­نامه» شناسنامه­ی علمی محقق به حساب می­آید که قابل تعویض، تصحیح و ابطال نیست. در واقع پایان­نامه، تصویری است که بیانگر قالب مورد پذیرش دانشگاه در ارائه­ی نتایج یک پژوهش می­باشد(دستجردی و همکاران، 1391).

    پایان­نامه در واقع آموزش دانش، مهارت و روش­شناسی تحقیق برای دانشجویان می­باشد، بنابراین ضرورت دارد که چهارچوبی مناسب و یکنواخت برای ارائه­ی این واحد آموزشی، پژوهشی تهیه گردد. از طرف دیگر هر پایان­نامه، الگویی برای سایر دانشجویان قلمداد می­شود که به عنوان مرجعی در ساختار مرسوم دانشگاه به آن مراجعه می­کنند، بنابراین وجود پایان­نامه­هایی با کیفیت و محتوای مناسب برای راهنمایی در این خصوص احساس می­شود(کلاهدوزان و همکاران، 1383).

     

     

     

     

    1-2) بیان مسئله

    کرت لوین[3] (1993)، معتقد بود تحقیق و پژوهش مشکلات اجتماعی را از ریشه می­خشکاند. به عقیده­ی او، اگر لازم است نوعی پیشرفت در جهت حل معضلات اجتماعی صورت گیرد، باید دست به پژوهش زد، زیرا برنامه­های پژوهشی، خاصیت تعییین­کنندگی دارند.

    دوره­های تحصیلات تکمیلی در مقایسه با دوره‌های کارشناسی و قبل از آن که دوره­ی انتقال و آموزش است، دوره­ی زایندگی و تولید علم است. هر دانشجو در قالب پایان­نامه­ی خود، یک پروژه­ی تحقیقاتی را به انجام    می رساند که به صورت بالقوه می­تواند در حل مسائل و معضلات علمی و فنی جامعه استفاده شود(نیک سیرت و بدری،1392).

    یکی از فعالیت‌های تحقیقاتی دانشجویان در مقطع تحصیلات تکمیلی، انجام کار تحقیقاتی با عنوان «پایان­نامه» می‌باشد. تدوین پایان­نامه مجالی برای یادگیری در محیط واقعی است. از این رو می‌توان هر پایان‌نامه را انعکاس ‌دهنده‌ی بخشی از فرهنگ فکری و دانشگاهی یک جامعه فرض کرد. ضمن آنکه پایان‌نامه نشان دهنده‌ی توانایی‌های یادگیری، مهارت فنی و بهبود قدرت نگارش و تحلیل هر دانشجو است.

     

     

    Abstract

     

    The purpose of this study is structural analysis of M.A. theses in sports management across universities in Mazandaran province. The research method was descriptive - analytic in nature and data collection was conducted in library context. The population under study was all sports management M.A. degree theses in all state and private universities in the Mazandaran province and on the whole 266 theses were studied. The study sample was determined as the whole research population. The data collection instrument was a modified version of checklist used by Kuhbami et. al. (1385). The operational validity of the checklist was ensured through the confirmation of 10 people familiar to sports management field consisting of professors and experts. Since the data in this study was extracted through nominal scales, the reliability of checklist was assessed through inter-rater consistency; and after getting similar outcomes, the reliability was confirmed. For reporting the data descriptive statistics was employed and for analysis purposes SPSS version 22 and Microsoft Excel 2013 softwares were used. The results showed that the greatest number of thesis was from Shomal private university and fewest were found in Mazandaran University; also number of theses written by men were little more than those written by women. The majority of subjects revolved around the field of strategic management in sport and majority of them were conducted in other provinces. More experienced professors supervised theses more frequently. The population under study were mostly the athletic department staff and managers. Most theses were of practical nature and involved survey studies with majority of the data being quantitative collected through field work and questionnaires. The SPSS software had the most use for data analysis and the most frequently used sampling method was simple random sampling. Farsi sources were referenced a little more than English sources, and most of the theses did mention research restrictions and recommendations. The structural appearance of the theses had clear differences on some of the features. By forming joint committees between these universities and through formulation of strategies for integration and by holding joint workshops for teachers in these universities, the structural appearance of future theses can be improved.

     

    Keywords: Thesis, Universities in Mazandaran province, sports management

  • فهرست:

    فصل اول : طرح تحقیق

    1-1) مقدمه.....................................................................................................................................................................................................................2

    1-2) بیان مسئله............................................................................................................................................................................................................4

    1-3) ضرورت تحقیق.....................................................................................................................................................................................................5

    1-4) اهداف پژوهش......................................................................................................................................................................................................9

    1-4-1) هدف کلی.........................................................................................................................................................................................................9

    1-4-2) اهداف اختصاصی............................................................................................................................................................................................9

    1-5) سؤال­های تحقیق .............................................................................................................................................................................................10

    1-5-1) سؤال اصلی....................................................................................................................................................................................................10

    1-5-2) سؤال­های فرعی............................................................................................................................................................................................10

    1-6) محدوده­ی تحقیق..............................................................................................................................................................................................11

    1-7) محدودیت­های غیرقابل کنترل.......................................................................................................................................................................12

    1-8) تعاریف اصطلاحات............................................................................................................................................................................................12

    فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق

    2-1) مقدمه..................................................................................................................................................................................................................15

    2-2) مبانی نظری........................................................................................................................................................................................................16

    2-2-1) تحقیق چیست؟............................................................................................................................................................................................16

    2-2-2) اهمیت تحقیقات..........................................................................................................................................................................................17

    2-2-3)ویژگی­های تحقیق........................................................................................................................................................................................19

    2-2-4) انواع پروژه­های تحقیقاتی...........................................................................................................................................................................21

    2-2-5) پژوهش چیست؟..........................................................................................................................................................................................22

    2-2-6) اهمیت و ضرورت پژوهش......................................................................................................................................................................... 23

    2-2-7) دیدگاه اسلام نسبت به پژوهش و دانش.................................................................................................................................................24

    2-2-8) ویژگی­های پژوهشگر...................................................................................................................................................................................25

    2-2-9) پایان­نامه­ها یا رساله­های تحصیلی............................................................................................................................................................26

    2-2-10) تدوین پایان­نامه.........................................................................................................................................................................................26

    2-2-11) اهمیت پایان­نامه........................................................................................................................................................................................27

    2-2-12) اهداف پایان­نامه و رساله........................................................................................................................................................................ 29

    2-2-13) ویژگی‌های یک پایان نامه­ی خوب........................................................................................................................................................29

    2-2-14) برنامه­ی زمان­بندی مراحل مختلف پایان­نامه......................................................................................................................................31

    2-2-15) گزارش نهایی پایان نامه..........................................................................................................................................................................33

    2-2-16) آسیب های پایان نامه‌های رشته­ی تربیت­بدنی...................................................................................................................................35

    2-2-16-1) عدم وجود کلان نگری علمی............................................................................................................................................................35

    2-2-16-2) تمرکز موضوع­ها بر ارائه­ی اطلاعات................................................................................................................................................ 35

    2-2-16-3) عدم تناسب میان طرح پایان­نامه (پروپوزال) و پژوهش نهایی.................................................................................................. 36

    2-2-16-4) نبود روش مشخص و علمی پژوهشی..............................................................................................................................................36

    2-2-16-5) انتخاب موضوع­های کلی.....................................................................................................................................................................37

    2-2-16-6)  انجام موضوع­های تکراری..................................................................................................................................................................38

    2-2-16-7)  گرایش به موضوع­های غیرعلمی - پژوهشی و کم­اثر................................................................................................................ 38

    2-2-16-8)  انتخاب موضوع‌های ناقص.................................................................................................................................................................38

    2-2-16-9) سنت­گرایی در انتخاب موضوع­ها و عدم توجه به موضوع­های جدید........................................................................................39

    2-2-17) روند ارزیابی تحقیقات..............................................................................................................................................................................40

    2-2-18) تعاریف ارزیابی...........................................................................................................................................................................................40

    2-2-19) کارکردها و ویژگی­های ارزیابی...............................................................................................................................................................41

    2-2-20) مراحل ارزیابی............................................................................................................................................................................................42

    2-2-21) معیارهای ارزیابی......................................................................................................................................................................................42

    2-2-21-1) استاندارهای سودمندی......................................................................................................................................................................44

    2-2-21-2) استانداردهای انجام­پذیری..................................................................................................................................................................45

    2-2-21-3) استانداردهای صحت ارزیابی.............................................................................................................................................................45

    2-2-21-4) استانداردهای دقت..............................................................................................................................................................................46

    2-2-22) پایان­نامه­های کارشناسی ارشد و نحوه­ی ارزشیابی آن­ها..................................................................................................................48

    2-2-23) تحقیق و پژوهش در زمینه­ی تربیت­بدنی و ورزش (موانع و راهکارها) ........................................................................................48

    2-3) پیشینه­ی پژوهش.............................................................................................................................................................................................50

    2-3-1) پژوهش‏های داخلی......................................................................................................................................................................................50 

    2-3-2) پژوهش­های خارجی....................................................................................................................................................................................57

    2-4) جمع­بندی فصل.................................................................................................................................................................................................66

    فصل سوم: روش شناسی تحقیق

    3-1) مقدمه..................................................................................................................................................................................................................68

    3-2) روش تحقیق.......................................................................................................................................................................................................69

    3-3) جامعه و نمونه­ی آماری....................................................................................................................................................................................69

    3-4) ابزار و روش جمع­آوری داده­ها........................................................................................................................................................................70

    3-5) روش سنجش روایی چک لیست...................................................................................................................................................................70

    3-6) قابلیت پایایی چک لیست................................................................................................................................................................................70

    3-7) تحلیل آماری داده­ها.........................................................................................................................................................................................71

    فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق

    4-1) مقدمه..................................................................................................................................................................................................................73

    4-2) توصیف متغیرهای کلی....................................................................................................................................................................................74

    4-2-1) تعداد کل پایان نامه ها...............................................................................................................................................................................74

    4-2-2) قلمرو موضوعی.............................................................................................................................................................................................75

    4-2-3) قلمرو مکانی..................................................................................................................................................................................................77

    4-2-4)جنسیت پژوهشگران.....................................................................................................................................................................................79

    4-2-5) وضعیت هدایت پایان نامه ها توسط استاد راهنما............................................................................................................................... 81

    4-2-6)وضعیت هدایت پایان نامه ها توسط استاد مشاور..................................................................................................................................82 

    4-2-7) وضعیت تاریخ دفاع پایان نامه ها..............................................................................................................................................................92

    4-2-8) وضعیت تعداد نویسندگان در پایان نامه ها............................................................................................................................................96

    4-2-9) رنگ جلد پایان نامه ها...............................................................................................................................................................................98

    4-2-10) تعداد صفحات کل پایان نامه...............................................................................................................................................................100

    4-2-11) تعداد صفحات بخش مقدمه و بیان مسئله.......................................................................................................................................102

    4-2-12) تعداد صفحات فصل دو.........................................................................................................................................................................104

    4-2-13) تعداد صفحات فصل پنج.......................................................................................................................................................................106

    4-2-14) تعداد صفحات بخش ضمیمه...............................................................................................................................................................108

    4-2-15) تعداد کلید واژه.......................................................................................................................................................................................110

    4-2-16)تعداد کلید واژه مورد استفاده در عنوان پایان نامه...........................................................................................................................112

    4-2-17) تعداد اهداف تحقیق..............................................................................................................................................................................114

    4-2-18) تعداد فرضیه تحقیق..............................................................................................................................................................................116

    4-2-19) تعداد سوال تحقیق................................................................................................................................................................................118

    4-2-20) وضعیت تعداد نمودارهای موجود در پایان نامه ها..........................................................................................................................120

    4-2-21) وضعیت نوع نمودار در پایان نامه ها..................................................................................................................................................122

    4-2-22) وضعیت تعداد جداول موجود در پایان نامه ها................................................................................................................................124

    4-2-23) وضعیت نوع ضمیمه...............................................................................................................................................................................126

    4-2-24) نوع محدودیت های موجود در پایان نامه ها....................................................................................................................................128

    4-2-25) نوع پیشنهادات موجود در پایان نامه ها............................................................................................................................................130

    4-2-26) وضعیت تعداد منابع فارسی در پایان نامه ها...................................................................................................................................132

    4-2-27) وضعیت تعداد منابع انگلیسی در پایان نامه ها................................................................................................................................134

    4-3) توصیف متغیرهای روش شناسی................................................................................................................................................................136

    4-3-1) وضعیت نوع هدف در پایان نامه ها.......................................................................................................................................................136

    4-3-2) جامعه آماری..............................................................................................................................................................................................138

    4-3-3) تعداد حجم نمونه در پایان نامه ها........................................................................................................................................................142

    4-3-4) شیوه جمع آوری داده ها.........................................................................................................................................................................144

    4-3-5) وضعیت نوع داده  در پایان نامه ها........................................................................................................................................................146

    4-3-6) روش تحقیق پایان نامه ها......................................................................................................................................................................148

    4-3-7) وضعیت روش نمونه گیری جامعه آماری.............................................................................................................................................150

    4-3-8) روش گردآوری داده ها............................................................................................................................................................................152

    4-3-9) ابزار مورد استفاده برای جمع آوری داده ها........................................................................................................................................154  

    4-3-10) فرمول به دست آوردن حجم نمونه....................................................................................................................................................156

    4-3-11) نرم افزار مورد استفاده برای تجزیه و تحلیل داده ها......................................................................................................................158

    4-3-12) میزان ضریب آلفای پایایی....................................................................................................................................................................160

    4-4) توصیف ساختار فیزیکی پایان نامه ها........................................................................................................................................................162

    4-4-1) چاپ مشخصات روی جلد (فارسی) .....................................................................................................................................................163

    4-4-2) چاپ مشخصات پشت جلد (انگلیسی) ................................................................................................................................................163

    4-4-3) صفحه عنوان فارسی.................................................................................................................................................................................164

    4-4-4) صفحه عنوان انگلیسی..............................................................................................................................................................................165

    4-4-5) صفحه چکیده فارسی...............................................................................................................................................................................166

    4-4-6) صفحه چکیده انگلیسی............................................................................................................................................................................167

    4-4-7) صفحه تقدیم..............................................................................................................................................................................................168

    4-4-8) صفحه تشکر...............................................................................................................................................................................................169

    4-4-9) صفحه گواهی دفاع...................................................................................................................................................................................170

    4-4-10) صفحه ارزشیابی......................................................................................................................................................................................171

    4-4-11) صفحه تعهد اصالت پایان نامه.............................................................................................................................................................172

    4-4-12) صفحه منشور اخلاقی............................................................................................................................................................................173

    4-4-13) صفحه ضمیمه........................................................................................................................................................................................174

    فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

    5-1) مقدمه ..............................................................................................................................................................................................................176

    5-2) خلاصه تحقیق................................................................................................................................................................................................177

    5-3) یافته های تحقیق...........................................................................................................................................................................................178

    5-3-1) بخش اول: توصیف متغیرهای کلی.......................................................................................................................................................178

    5-3-1-1) تعداد کل پایان نامه ها.......................................................................................................................................................................178

    5-3-1-2) قلمرو موضوعی.....................................................................................................................................................................................178

    5-3-1-3) قلمرو مکانی..........................................................................................................................................................................................179

    5-3-1-4) جنسیت پژوهشگران...........................................................................................................................................................................179

    5-3-1-5) وضعیت هدایت پایان نامه ها توسط استاد راهنما....................................................................................................................... 179

    5-3-1-6) وضعیت هدایت پایان نامه ها توسط استاد مشاور....................................................................................................................... 180

    5-3-1-7) وضعیت تاریخ دفاع پایان نامه ها......................................................................................................................................................180

    5-3-1-8) وضعیت تعداد نویسندگان در پایان نامه ها....................................................................................................................................180

    5-3-1-9) رنگ جلد پایان نامه ها.......................................................................................................................................................................181

    5-3-1-10) تعداد صفحات کل پایان نامه........................................................................................................................................................ 181

    5-3-1-11) تعداد صفحات بخش مقدمه و بیان مسئله.................................................................................................................................182

    5-3-1-12) تعداد صفحات فصل دو....................................................................................................................................................................182

    5-3-1-13) تعداد صفحات فصل پنج.................................................................................................................................................................182

    5-3-1-14) تعداد صفحات بخش ضمیمه..........................................................................................................................................................183

    5-3-1-15) تعداد کلید واژه..................................................................................................................................................................................183

    5-3-1-16) تعداد کلید واژه مورد استفاده در عنوان پایان نامه....................................................................................................................183

    5-3-1-17) تعداد اهداف تحقیق.........................................................................................................................................................................184

    5-3-1-18) تعداد فرضیه تحقیق.........................................................................................................................................................................184

    5-3-1-19) تعداد سوال تحقیق...........................................................................................................................................................................184

    5-3-1-20) وضعیت تعداد نمودارهای موجود در پایان نامه ها....................................................................................................................185

    5-3-1-21) وضعیت نوع نمودار در پایان نامه ها.............................................................................................................................................185

    5-3-1-22) وضعیت تعداد جداول در پایان نامه ها.........................................................................................................................................185

    5-3-1-23) وضعیت نوع ضمیمه.........................................................................................................................................................................186

    5-3-1-24) نوع محدودیت های موجود در پایان نامه ها...............................................................................................................................186

    5-3-1-25) نوع پیشنهادهای موجود در پایان نامه ها....................................................................................................................................186

    5-3-1-26) وضعیت تعداد منابع فارسی در پایان نامه ها..............................................................................................................................187

    5-3-1-27) وضعیت تعداد منابع انگلیسی در پایان نامه ها...........................................................................................................................187

    5-3-2) توصیف متغیرهای روش شناسی...........................................................................................................................................................187

    5-3-2-1) وضعیت نوع هدف در پایان نامه ها..................................................................................................................................................187

    5-3-2-2) جامعه آماری........................................................................................................................................................................................188

    5-3-2-3) تعداد حجم نمونه در پایان نامه ها...................................................................................................................................................188

    5-3-2-4) شیوه جمع آوری داده ها...................................................................................................................................................................188

    5-3-2-5) وضعیت نوع داده در پایان نامه ها.................................................................................................................................................. 189

    5-3-2-6) روش تحقیق پایان نامه ها.................................................................................................................................................................189

    5-3-2-7) وضعیت روش نمونه گیری جامعه آماری........................................................................................................................................189

    5-3-2-8) روش گردآوری داده ها.......................................................................................................................................................................190

    5-3-2-9) ابزار مورد استفاده برای جمع آوری داده ها...................................................................................................................................190

    5-3-2-10) فرمول به دست آوردن حجم نمونه...............................................................................................................................................190

    5-3-2-11) نرم افزار مورد استفاده برای تجزیه و تحلیل داده ها ...............................................................................................................191

    5-3-2-12) میزان ضریب آلفای پایایی..............................................................................................................................................................191

    5-3-3) توصیف ساختار فیزیکی پایان نامه ها..................................................................................................................................................192

    5-4) بحث و نتیجه گیری......................................................................................................................................................................................192

    5-5) نتیجه گیری....................................................................................................................................................................................................212

    5-6) پیشنهادات برخاسته از تحقیق....................................................................................................................................................................213

    5-7) پیشنهادات برای تحقیقات آینده................................................................................................................................................................215

    منابع.............................................................................................................................................................................................................................217

    پیوست.........................................................................................................................................................................................................................

    منبع:

     

     

    اسحاقیان، مهدی(1382). می­خواهم پژوهشگر شوم. نشر نوشته، اصفهان.

    افتخاری، یحیی. رضائیان، محسن. زارع بیدکی، محمد. عرب شاهی پاریزی، عابد(1392). بررسی وضعیت انتشار مقاله از پایان نامه های دفاع شده در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در فاصله سال­های 1386-1372. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان،دوره 12، شماره 7، ص544-531.

    امیری، رضا(1381). پژوهش علمی و موانع آن در ایران. فرهنگ پژوهش. شماره 100، ص 53-52.

     ایزاک، استفان(1996). راهنمای تحقیق و ارزشیابی در روانشناسی و علوم تربیتی. ترجمه علی دلاور، چاپ اول (1376). تهران: انتشارات ارسباران.

    بازرگان، عباس(1382). ارزیابی عملکرد پژوهشی وزارت آموزش و پرورش. پژوهش نامه آموزش، شماره 14، پژوهشکده تعلیم و تربیت.

    برینکرهوف، رابرت (1999). راهنمایی عملی برای مربیان و کارشناسان آموزش و کارورزی. ترجمه یدالله مهرعلی زاده، چاپ اول(1379)، تهران، انتشارات جلوه

    بست، جان(1983). روش های تحقیق در علوم تربیتی و رفتاری. ترجمه حسن پاشا شریفی و نرگس طالقانی، چاپ نهم (1381)، انتشارات رشد، تهران.    

    بست، جان(2006). روش های تحقیق در علوم تربیتی و رفتاری. ترجمه حسن پاشا شریفی و نرگس طالقانی، چاپ دهم(1384)، انتشارات رشد، تهران.

    بسطامی، مسعود(1384). نخستین کنگره بین المللی نهضت تولید علم. جنبش نرم افزاری و آزاد اندیشی دانشگاه آزاد اسلامی، تهران.

    بهادری، لیلا. بنی اقبال، ناهید(1392). میزان انطباق توصیفگرهای نمایه سازی و کلید واژه های پایان نامه های رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اصلاحنامه پزشکی فارسی و MESH. فصلنامه دانش، سال هفتم، شماره 24، ص 68-54.

    پاریاد، رحمان. نصر، احمد رضا. لیاقتدار، محمد جواد(1383). بررسی موانع ساختاری پژوهش در بین اعضای هیات علمی گروه های آموزشی و علوم انسانی دانشگاه های اصفهان و منطقه غرب کشور. مجموعه مقالات آموزش عالی و توسعه پایدار، جلد دوم، تهران، موسسه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، ص 258-233.

    حاجی زاده، ابراهیم. اصغری، محمد(1390). روش ها و تحلیل­های آماری با نگاه به روش تحقیق. انتشارات جهاد دانشگاهی، تهران.

    حافظ نیا، محمدرضا(1388).  مقدمه ای بر روش تحقیق. انتشارات سمت، تهران.

    حری، عباس (1378). بررسی وضع پیشینه در پایان نامه های کارشناسی ارشد دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی. اطلاع رسانی نگرش ها و پژوهش ها، نشر کتابدار، تهران.

    حری، عباس(1371). طرح های تحقیقاتی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش. پایان نامه کارشناسی ارشد رشته کتابداری و اطلاع رسانی، دانشگاه تهران.

    خبیری، محمد. بشارتی، مینا. آشوری، نرگس. رضوانفر، مریم(1390). تحلیل استنادی مآخذ رساله های دکتری و پایان نامه های کارشناسی ارشد دانشکده تربیت بدنی دانشگاه های تهران در سال های 1386 و 1387. مدیریت ورزشی، شماره 9، ص123 -109.

    خدادوست، مصطفی(1385). بررسی تحلیل محتوایی پایان نامه های دوره کارشناسی ارشد دانشکده تربیت بدنی دانشگاه شهید چمران اهواز از سال 1380 تا 1384. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده تربیت بدنی، دانشگاه شهید چمران اهواز. 

    خلجی، حسن. کشتی دار، محمد(1381). بررسی کمی پایان نامه های تربیت بدنی مراکز آموزش عالی کشور از سال 1378-1357. فصل نامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، شماره 24-23، ص 118-97. 

    خواجه نوری، عباسقلی(1392). روش تحقیق. انتشارات دانشگاه تهران، تهران.

    دلاور، علی(1390). روش تحقیق در روان شناسی و علوم تربیتی. نشر ویرایش، تهران.

    ذاکر صالحی، غلامرضا (1389). سوءرفتار علمی جنبه های اجتماعی و حقوقی. چاپ اول، پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی فصلنامه آموزش مهندسی ایران، شماره 40، زمستان 1387 ص 25-29.

    رضا خانی مقدم، حامد. شجاعی زاده، داود. نبی اللهی، عبدالاحد. معز سهیلا(1390). تحلیل محتوای پایان نامه های آموزش بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی تهران، تربیت مدرس و علوم پزشکی ایران در سال های 1389-1349. مجله پیاورد سلامت، دوره 5، شماره 1، ص 90-80.

    زرشناس، لادن. شقاقیان، سهیلا. مومنی­دانایی، شهلا. طباطبایی، سید حمید رضا(1391). کیفیت روش شناسی پایان نامه های دکترای عمومی دندانپزشکی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، دوره 12، شماره 3، ص209-202.

    زندیان، فاطمه. آشوری، نرگس(1388). بررسی میزان سازگاری استناد های پایان نامه های رشته بدنی دانشگاه تهران در سال های 85-81 با موجودی کتابخانه و تولیدات علمی اعضای هیات علمی. مدیریت ورزشی، شماره 3، ص 165-151. 

    ساروخانی، باقر(1380). دایره المعارف علوم اجتماعی. انتشارات کیهان، تهران.

    سیاری، علی اکبر(1373). تحلیلی بر مشکلات و تنگناهای آموزش عالی ایران. فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، شماره 5، ص 46-19. 

    سیدین، سید مهرداد. باب الحوائجی، فهیمه(1388). تحلیل محتوای پایان نامه های کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد های تهران شمال، علوم و تحقیقات تهران، علوم و تحقیقات اهواز و همدان در سال های 1386- 1372. پیام کتابخانه، دوره 15، شماره 1، ص121-95.

    شریفی، مسلم. میردار هریجانی، شادمهر. سان عسکری، بابی(1391). تحلیل توصیفی مقاله های نشریات علمی پژوهشی تربیت بدنی و علوم ورزشی طی سال های 1388-1384. مدیریت ورزشی، شماره 12، ص 85-61. 

    شکفته، مریم. اکبری، فرشته(1387). تحلیل محتوای پایان نامه های گیاهان دارویی دانشکده های دارو سازی در سال های 1385-1377 و تعیین میزان تبدیل پایان نامه به مقاله. فصل نامه گیاهان دارویی، دوره 1، ص 146-140.

    شلتوت، شیخ محمود(1343). سیری در تعالیم اسلام. ترجمه سید خلیل خلیلیان، انتشارات الهام، چاپ اول، ص 122-115. 

    صادقی، تابنده. نوحی، عصمت. قهرمانیان، اکرم(1390). ارزشیابی ساختار و رعایت نگارش علمی پایان نامه های کارشناسی ارشد پرستاری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ویژه نامه، دور 10. ص 102-91.

    صمدی، ثریا (1382). بررسی میزان آشنایی دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری رشته های علوم پایه دانشگاه تبریز با منابع مرجع تخصصی. فصلنامه کتاب، شماره 53، ص 70-63.

    طالبی، رویا (1377). توصیف پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه های دولتی از سال 1375-1356. دانشگاه تربیت معلم، تهران.

    ظهور، علی رضا. فکری، علی رضا(1382). موانع پژوهش از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، فصلنامه پایش. شماره 2، ص120-113.           

    عبادی، غلامحسین(1381). جزوه روش تحقیق در علوم انسانی. دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز.

    علیزاده، محمد حسین. سیاه کوهیان، معرفت( 1379). تعیین اولویت های پژوهشی در بخش تربیت بدنی و علوم ورزشی. چکیده مقالات چهارمین همایش ملی تربیت بدنی و علوم ورزشی، رشت.

    علیشیری، غلامحسین. فخر جهانی، فرهاد. رخساری زاده، حمید. میر، سید محمد. حلی ساز، محمد تقی.حسینی،سید مرتضی(1389). ارزیابی پایان نامه های فارغ التحصیلان پزشکی یکی از دانشگاه های علوم پزشکی از نظر اصول نگارش. مجله طب نظامی، دوره 12، شماره 2، ص 79-75.

    فیروزآبادی، سید احمد. پیری، صدیقه. حسینی، سید رسول. سلمانوندی، شاپور(1392). بررسی پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری رشته های مرتبط با موضوعات روستایی در دانشگاه تهران(1390-1379). مجله توسعه روستایی، دوره 5، شماره 1، ص 88-67.   

    قاضی زاده، سهیلا (1376). عناوین پایان نامه های مراکز علمی کشور تا پایان سال 1376.: آموزشکده تربیت بدنی سازمان تربیت بدنی، تهران.

    کلاهدوزان، اکبر. معینی، منصوره. پایی، احمد. عسگری، غلامرضا. ذوالفقاری، بهزاد(1383). بررسی توزیع فراوانی عدم رعایت اصول نگارش فارسی در پایان نامه­های کارشناسی­ارشد ناپیوسته و دکتری دانشکده­های پزشکی و داروسازی در سال 79-1378. مجله مدیریت و اطلاعات در بهداشت و درمان، سال اول، شماره 2، ص 56-50.

    کلاهی، علی اصغر. فرسار، احمد رضا. مولوی نجومی، مرضیه. کلاهی، سوسن. ملک افضلی، حسین(1382). مقایسه کیفیت پایان نامه های دکتری عمومی پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در سال های تحصیلی 1371-1370 و 1378-1377. مجله حکیم، دوره 6، شماره 2، ص 17-11.

    کوه بمی، ژاله. عزیزی، فریدون. ولایی، ناصر. رضایی، منصور. مهربان، بهمن. کهریزی، مهوش(1385). وضعیت شاخص های روش تحقیق در پایان نامه های دکتری عمومی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه(1384-1367). مجله بهبود، سال 10، شماره 2، ص 186-177.

    گال، مرویت. بورک، والتر. گال، جویس(2003). روش های تحقیق کمی و کیفی در علوم تربیتی و روانشناسی. ترجمه ی احمد رضا نصر و همکاران، 1384، انتشارات دانشگاه شهید بهشتی، تهران.

    گودرزی، محمود. بشارتی، مینا. رضوانفر، مریم(1390). بررسی و مقایسه پیشینه ها در رساله ها و پایان نامه های دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران در سال 1389 به تفکیک چهار گروه آموزشی و دانشکده. پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش، شماره 5، ص 62-53.

    محمدی بازنشین، حامد (1384). بررسی ساختار و تحلیل محتوای مجلات منتشر شده کیهان ورزشی و دنیای ورزش در سال 1383. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده تربیت بدنی، دانشگاه شهید چمران اهواز.

    منتخب، فروغه. عطایی، زهرا. صافی زاده، حسین(1388). میزان رعایت استانداردهای ایزو 7144 و عناصر تحقیق در پایان نامه های دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی کرمان بین سال 83-78. مجله گام­های توسعه در آموزش­پزشکی، دوره 6، شماره 1، ص 65-57.

    منصوریان، یزدان(1392).تسلیم ناخواسته، آسیب های پژوهش های دانشگاهی. کلیات، سال16،  شماره 5، ص 7-3.

    منصوریان، یزدان. علی پور، امید(1392). تحلیل موضوعی و روش شناختی پایان نامه های کارشناسی ارشد علوم اجتماعی در دانشگاه گیلان(1376-1388). مجله علوم اجتماعی، شماره 61، ص 79-70.


موضوع پایان نامه تحلیل ساختاری پایان نامه های مدیریت ورزشی دانشگاه های استان مازندران , نمونه پایان نامه تحلیل ساختاری پایان نامه های مدیریت ورزشی دانشگاه های استان مازندران , جستجوی پایان نامه تحلیل ساختاری پایان نامه های مدیریت ورزشی دانشگاه های استان مازندران , فایل Word پایان نامه تحلیل ساختاری پایان نامه های مدیریت ورزشی دانشگاه های استان مازندران , دانلود پایان نامه تحلیل ساختاری پایان نامه های مدیریت ورزشی دانشگاه های استان مازندران , فایل PDF پایان نامه تحلیل ساختاری پایان نامه های مدیریت ورزشی دانشگاه های استان مازندران , تحقیق در مورد پایان نامه تحلیل ساختاری پایان نامه های مدیریت ورزشی دانشگاه های استان مازندران , مقاله در مورد پایان نامه تحلیل ساختاری پایان نامه های مدیریت ورزشی دانشگاه های استان مازندران , پروژه در مورد پایان نامه تحلیل ساختاری پایان نامه های مدیریت ورزشی دانشگاه های استان مازندران , پروپوزال در مورد پایان نامه تحلیل ساختاری پایان نامه های مدیریت ورزشی دانشگاه های استان مازندران , تز دکترا در مورد پایان نامه تحلیل ساختاری پایان نامه های مدیریت ورزشی دانشگاه های استان مازندران , تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه تحلیل ساختاری پایان نامه های مدیریت ورزشی دانشگاه های استان مازندران , مقالات دانشجویی درباره پایان نامه تحلیل ساختاری پایان نامه های مدیریت ورزشی دانشگاه های استان مازندران , پروژه درباره پایان نامه تحلیل ساختاری پایان نامه های مدیریت ورزشی دانشگاه های استان مازندران , گزارش سمینار در مورد پایان نامه تحلیل ساختاری پایان نامه های مدیریت ورزشی دانشگاه های استان مازندران , پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه تحلیل ساختاری پایان نامه های مدیریت ورزشی دانشگاه های استان مازندران , تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه تحلیل ساختاری پایان نامه های مدیریت ورزشی دانشگاه های استان مازندران , مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه تحلیل ساختاری پایان نامه های مدیریت ورزشی دانشگاه های استان مازندران , رساله دکترا در مورد پایان نامه تحلیل ساختاری پایان نامه های مدیریت ورزشی دانشگاه های استان مازندران

پایان نامه کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه ریزی توریسم(M.A) چکیده: افزایش روزافزون جمعیت جهان به ویژه در کشور های در حال توسعه‌، ‌‌‌فقر اقتصادی و پایین بودن سطح در آمد ملی کشور های مذکور باعث شده تا جمعیت این کشور ها در فشار و تنگنای اقتصادی قرار گیرند‌، ‌‌.‌‌ این کشور ها‌، ‌‌‌علی رغم داشتن منابع‌طبیعی مناسب‌و دارا بودن منابع بالقوه درآمدی‌،‌‌‌ فقر و محرومیت را پذیرفته و پایین ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) گرایش : مدیریت ورزشی رابطه ویژگی‌های شخصیتی و مدیریت تعارض مدیران در هیأت‌های ورزشی استان فارس چکیده هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین ویژگی­های شخصیتی و راهبردهای مدیریت تعارض مدیران هیات های ورزشی استان فارس بود. این تحقیق از نوع توصیفی، همبستگی است که به روش میدانی انجام شد. نمونه آماری این تحقیق شامل کلیه رؤسا و نایب رئیسان ...

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته:تربیت بدنی وعلوم ورزشی(M.A) گرایش:مدیریت ورزشی چکیده هدف این پژوهش، بررسی موانع و ارائه راه کارهای مناسب جهت استقرار نظام مدیریت کیفیت جامع در استان هرمزگان می باشد که به این منظور از روش تحقیق توصیفی برای انجام پژوهش استفاده شد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه روسا، دبیران و نائب روسای هیئت های ورزشی فعال در استان هرمزگان که در کل137 نفر می باشد و ...

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد "M.A." مديريت  شهريور  1390   چکيده هدف تحقيق بررسي تاثير استقرار نظام پيشنهادات بر کارآمدي نظام پاسخگويي حرفه اي مرک

جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی عمومی چکیده هدف کلی پژوهش حاضر بررسی مقایسه ای سبک های یادگیری،تاب آوری و مهارت های حل مسئله در شطرنجبازان حرفه ای و غیر حرفه ایمی باشد.روش این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل کلیه شطرنجبازان تحت نظارت فدراسیون شطرنججمهوری اسلامی ایران می باشد. نمونه پژوهش متشکل از 200 نفر شطرنجباز (100نفر شطرنجباز حرفه ای و 100نفر ...

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته تربیت‌بدنی و علوم ورزشی گرایش مدیریت ورزشی چکیده هدف از اجرای این تحقیق بررسی عوامل موثر در ارتقای جایگاه درس تربیت‌بدنی مدارس از دیدگاه معلمان ورزش استان خراسان شمالی در سال تحصیلی 91-1390 می‌باشد. این تحقیق از نوع کاربردی است و به منظور جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه محقق ساخته از نوع مقیاس 5 ارزشی لیکرت استفاده شد که روایی صوری پرسشنامه با نظر ...

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد(M.A) گرايش"تحول" پاييز93 چکيده پايان نامه (شامل خلاصه، اهداف، روش‌هاي اجرا و نتايج به دست آمده) : هدف پژوهش حاضر بررسي رابطه بين م

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد  رشته مديريت دولتي گرايش  منابع انساني زمستان 1391 هدف پژوهش حاضر بررسي رابطه‌ي بين کيفيت زندگي کاري با مديريت ارتباط با مشتري در

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد (M.A) مدیریت ورزشی چکیده: در سال های اخیر، رفتارهای شهروندی سازمانی به عنوان رفتارهای فرانقشی کارکنان، به دلیل اثرات قابل توجهی که بر اثربخشی و موفقیت سازمان ها داشته اند، بسیار مورد توجه قرار گرفته‎اند. شناسایی و تقویت زمینه های بروز چنین رفتارهایی عملکرد و کارایی سازمان ها را ارتقاء بخشیده و بقای بلندمدت آن ها را تضمین می کند.هدف اصلی از ...

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد (M.A) مدیریت ورزشی چکیده: در سال های اخیر، رفتارهای شهروندی سازمانی به عنوان رفتارهای فرانقشی کارکنان، به دلیل اثرات قابل توجهی که بر اثربخشی و موفقیت سازمان ها داشته اند، بسیار مورد توجه قرار گرفته‎اند. شناسایی و تقویت زمینه های بروز چنین رفتارهایی عملکرد و کارایی سازمان ها را ارتقاء بخشیده و بقای بلندمدت آن ها را تضمین می کند.هدف اصلی از ...

ثبت سفارش