فهرست:
فصل اول: مقدمه
1-1- کلیات. 2
1-2 بیان مسأله. 6
1-3 ضرورت و اهمیت پژوهش.... 9
1-4 اهداف پژوهش.... 11
1-4-1- هدف کلی.. 11
1-4-2 اهداف جزئی.. 11
1-5 پرسشهای پژوهش.... 12
1-6 تعریف مفهومی متغیرها 12
1-6-1 سلامت عمومی.. 12
1-6-2 تربیت بدنی.. 13
1-6-3 خرده مقیاسهای سلامت روان.. 13
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش
2-1 مقدمه. 16
2-2 مبانی نظری.. 16
2-2-1 تعاریف سلامت عمومی.. 16
عنوان صفحه
2-2-2 تاریخچه مختصری بر سلامت عمومی.. 17
2-2-3 شاخص های سلامت عمومی.. 18
2-2-4 دیدگاه مکاتب مختلف روانشناسی درباره ی سلامت عمومی.. 19
2-2-5 رابطه ورزش با سلامت عمومی.. 28
2-2-6 اهدف ایجاد سلامت عمومی.. 28
2-2-7 سلامت عمومی در ورزشکاران.. 29
2-2-8 تأثیر ورزش در شخصیت... 30
2-2-9 تأثیر ورزش در اخلاق و رعایت حقوق دیگران.. 31
2-2-10 تأثیر ورزش بر فرهنگ... 32
2-3 پژوهشهای پیشین.. 33
2-4 جمعبندی و نتیجهگیری.. 36
فصل سوم: روششناسی پژوهش
3-1 مقدمه. 39
3-2 طرح پژوهش.... 39
3-3 متغیرهای تحقیق.. 40
3-3-1 متغیر مستقل.. 40
3-3-2 متغیر وابسته. 40
3-3-3 متغیرهای کنترل.. 40
3-3-4 متغیرهای غیر قابل کنترل.. 40
3-4 جامعه آماری، مشارکت کنندگان و روش انتخاب آنها 40
3-5 ابزار پژوهش.... 41
3-6 روش اجرا.... 45
عنوان صفحه
3-7 تعریف عملیاتی متغیرها 45
3-8 روش تجزیه و تحلیل اطلاعات (به تفکیک پرسشهای پژوهش) 46
فصل چهارم: یافتههای پژوهش
4-1 مقدمه. 48
4-2 یافتههای توصیفی.. 48
4-3 یافتههای مرتبط با سوالات پژوهش.... 50
4-3-1 سوال پژوهشی اول.. 50
4-3-2 سوال پژوهشی دوم. 51
4-3-3 سوال پژوهشی سوم. 52
4-3-4 سوال پژوهشی چهارم. 53
4-3-5 سوال پژوهشی پنجم.. 54
فصل پنجم: بحث و نتیجهگیری
5-1 مقدمه. 56
5-2 خلاصه پژوهش.... 56
5-3 بحث و نتیجهگیری.. 57
5-3-1 سوال پژوهشی اول.. 57
5-3-2 سوال پژوهشی دوم. 58
5-3-3 سوال پژوهشی سوم. 60
5-3-4 سوال پژوهشی چهارم. 61
5-3-5 سوال پژوهشی پنجم.. 62
5-4 نتیجهگیری.. 63
5-5 محدودیت های پژوهش.... 64
عنوان صفحه
5-6 پیشنهادها 64
5-6-1 پیشنهادهای پژوهشی.. 64
5-6-2 پیشنهادهای کاربردی.. 65
فهرست منابع
منابع فارسی................................................................................................................................................ 66
منابع انگلیسی............................................................................................................................................. 69
پیوست ها
پیوست الف: پرسشنامه اطلاعات شخصی......................................................................................... 72
پیوست ب: پرسشنامه سلامت عمومی (GHQ28)....................................................................... 73
منبع:
منابع فارسی
انور الخلولی ، امین. (۱۳۸۳)، ورزش و جامعه، مترجم حمید رضا شیخی.. انتشارات وزارت امور خارجه، چاپ دوم
بدری آذرین، یعقوب. (1392). مقایسه کیفیت زندگی افراد سالمند ورزشکار و غیرورزشکار شهر تبریز، مجله سالمندی ایران، 30 :74-82 .
پناهی، ایمان .(۱۳۸۸). ورزش و اضطراب، مندرج در سایت: www.tebyan.ir
حسینی، مریم(1388). بررسی عوامل مؤثر بر سلامت دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی.
- حیدری، بهلولیان؛ احمد، فرزاد سیر ،کامران،اقبالیان، معصومه ( 1379). بررسی عوامل روانی مؤثر بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان استان همدان، فصلنامه اندیشه و رفتار، سال ششم،شماره 1، تابستان.صفحات77-68.
- خدا رحیمی، سیامک. (1374). مفهوم سلامت روان شناختی، مشهد: انتشارات جاویدان خرد.
- خزایی، احمد رضا .(۱۳۸۸). فرهنگ و ورزش-www.wekepedya.com
- دژآهنگ، منوچهر (1385). مقایسه سلامت روانی افراد معلول جسمی–حرکتی ورزشکار و غیر ورزشکار شهر رشت. مجمومه مقالات اولین همایش ورزش برای همه، دانشگاه آزاد اسلامی واحدزنجان.
- دیماتئو، ام، رابین (1387). روان شناسی سلامت ج 1، ترجمه جمعی از نویسندگان پژوهشکده حوزه و دانشگاه زیر نظر کیانوش هاشمیان، تهران(سمت).
- دیماتئو، رابین،ام. (1991). روان شناسی سلامت. ترجمه محمد کاویانی، محمد عباس پور، حسن محمدی، غلام رضا تقی زاده؛ علی اکبر کیمیا. (1387). تهران: انتشارات سمت.
- رحمانی نیا، فرهاد(1373). تاثیر تمرینات هوازی بر بهداشت روانی، فصلنامه المپیک، سال دوم، شماره های سوم و چهارم،ص 109- 97.
- رضوانی، کاظم .(۱۳۸۷). ورزش وسلامتی، مندرج در سایت: www.aftab.ir
- ستوده، هدایت الله، میرزایی، بهشه؛ پازند، افسانه. (1376). روانشناسی جنایی، چاپ اول، انتشارات آوای نور، تهران.
- شاملو، سعید. (1388). بهداشت روانی، تهران: انتشارات رشد.
- شریفی، طیبه. (1389). بررسی روابط هویت های فردی، دینی و ملی با سلامت روانی دانشجویان منطقه 4 دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی 87-88، پایان نامه دکتری تخصصی دانشگاه ازاد اسلامی واحد علوم تحقیقات خوزستان.
- عباس نیا، عباس (1373). بررسی وضعیت درس تربیت بدنی در مدارس شهرستان انزلی. پایان نامۀ کارشناسی ارشد، تهران. دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی.
- عبدلی، بهروز ( ۱۳۸۶ ). مبانی روانی و اجتماعی تربیت بدنی و ورزش، چاپ دوم، انتشارات بامداد کتاب.
- عزیز آبادی فراهانی، ابوالفضل. ( ۱۳۷۳ ). تربیت بدنی عمومی(۲)، چاپ هشتم – تهران ، انتشارات دانشگاه پیام نور
- فتحی، سروش (1382). بررسی عوامل فرهنگی و اجتماعی موثر بر گرایش به ورزش در بین دانشجویان ورزشکار. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال.
- فرانکل، ویکتور (1391). انسان در جستجوی معنا، ترجمه: علی اکبر معارفی. تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
- فراهانی، احسان. (۱۳۸۶). افسردگی و ورزش، مندرج در سایت www.tebyan.ir
- کماسی، پرویز. (1369)، تمرین هوازی. ص 135، انتشارات کمیته ملی المپیک. تهران.
- کوشافر، علی اصغر. (۱۳۸۱). اصول و مبانی تربیت بدنی، چاپ اول ، انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی تبریز.
- کوئن، بروس (۱۳۸۶). درآمدی بر جامعه شناسی. ترجمه محسن ثلاثی چاپ سیزدهم انتشارات توتیا.
- گلمن، دانیل؛ بویاتزیس، ریچارد ( 1995). هوش هیجانی در مدیریت و رهبری سازمانی، ترجمه ابراهیمی ، بهمن. تهران: سازمان مدیریت.
- گنجی، حمزه. (1389). روانشناسی عمومی، تهران: انتشارات ارسباران.
- نریمانی، محمد؛ آریاپوران، سعید و صادقیه اهری، سعید. (1386). مقایسه خودپایی و سلامت عمومی در ورزشکاران گروهی و انفرادی و افراد غیر ورزشکار، فصلنامه پایش،3: 179-184.
- نوربالا، احمدعلی؛ محمد، کاظم (80-1379). طرح ملی بررسی سلامت و بیماری در ایران. مرکز تحقیقات علوم پزشکی کشور. وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی. تهران.
- وست و بوچر، (1381). مبانی تربیت بدنی و ورزش. مترجم : آزاد، احمد. انتشارات صنوبر، چاپ سوم.
منابع انگلیسی
Bagheri H, Mehdi A, Raji P, Jalali M, fagihzadi S, Soltani Z.(2011). The effects of progressive resistance training on strength, impact strength, upper and lower extremities and activities of daily living, elderly (in Persian)]. Journal of modern rehabilitation: 59-61.
Dadsetan P (2008). Morbid psychological transformation: from children to adults.Tehran: Side; [Persian]
Dhingra, R; Manhas,S&Thakur, N(2005). Estabilishing connectivity of emotioal quotient (EQ), spiritual quotient whith social adjustment: A study of Kashmiri Migrant Woman. J. Hum. Ecol, No 18 (4), 313-317.
Ebadi M, Harirchi AM, Shariati M, Garmaroudi GhR, Fateh A, Montazeri A. Translation, reliability and validity of the 12-item general health questionnaire among young people in Iran. Payesh Journal. 2002; 1:39-46. [Persian].
Fuentes, J. P., & Díaz, C. (2010). Analysis of heart rate during a tennis training session and its relationship with heart-healthy index. Journal of Sport and Health Research, 2(1), 26-34.
Glasser (1965). W Reality therapy: A New approach to psychotherapy. New York. Harper & row publishers.
Hall-C-S & Lindzey. (1970). G Theories of personality .2th edition .John wily&sons, Inc. New York .London.
Herrman, H., Saxena, S., & Moodie, R. (2005). Promoting mental health: concepts, emerging evidence, practice: a report of the World Health Organization, Department of Mental Health and Substance Abuse in collaboration with the Victorian Health Promotion Foundation and the University of Melbourne. World Health Organization.
Hosseini, S. H., Moosavi, S. E., & Reza Zadeh, H. (2003). Assessment of mental health in students of junior high schools in the city of Sari, Iran. Persion. J Fundam Mental Health, 6(19&20), 92-99.
Kevin R. physical Activity improves mental health. Sportmed. 2000; proquest. 1-6.
Long-Shan, X., Bao-Jun, P., Jin-Xiang, L., Li-Ping, C., Sen-Hai, Y., & Jones, J. (2000). Creating health-promoting schools in rural China: a project started from deworming. Health Promotion International, 15(3), 197-206.
Masod zadeh A, Khalilian A, Eshrafi M, Kimibegi K. (2005), Mental health studend in Sari city. Mazandaran Medical University