فهرست:
فصل اول
1-1مقدمه. 1
1-2تشریح موضوع وبیان مسئله. 2
1-3اهمیت وضرورت تحقیق.. 4
1-4سوالات تحقیق.. 5
1-5تبیین متغیرهای تحقیق.. 5
1-6 اهداف تحقیق.. 5
1-6-1هدف کلی.. 5
1-6-2 اهداف جزئی.. 5
1-7تعریف واژه های اختصاصی تحقیق.. 6
1-7-1تعاریف مفهومی.. 6
1-7-2تعاریف عملیاتی.. 6
1-8چهارچوب فصول اتی.. 7
فصل دوم
2-1مقدمه. 9
2-2برنامه ریزی.. 9
2-2-1انواع برنامه ریزی.. 10
2-3 برنامه ریزی استراتژیک.... 11
2-3-1تعاریف برنامه ریزی استراتژیک.... 11
3-3مزایای برنامه ریزی استراتژیک.... 13
2-4برخی از مدلهای ارائه شده برای سازمانهای ورزشی.. 14
2-4-1مدل اسلک.... 14
2-4-2مدل کمسیون ورزش استرالیا 15
2-4-3مدل اسکات چاپمن.. 18
2-4-4مدل اوستر. 20
2-4-5مدل گود اشتاین و همکاران 20
2-4-6مدل Spp.. 21
2-5مفهوم مدیریت استراتژیک.... 21
2-6تجزیه و تحلیل عوامل محیطی.. 23
2-6-1مدلSWOT . 24
2-7تاریخچه آموزش شنا: 26
2-7-1- آموزش شنا در دوران قدیم: 26
2-7-2 آموزش شنا در ایران باستان: 29
2-7-3 آموزش شنا در دوران جدید: 30
2-7-4 آموزش شنا در ایران در دوران جدید : 31
2-8 شنا و تأثیر آن بر سلامت افراد: 33
2-8-1 شنا و تأثیر آن بر سلامت جسمانی افراد: 33
2-8-2 شنا و تأثیر آن بر سلامت روانی افراد: 34
2-9 برنامه آموزش رسمی شنا در مدارس برخی کشورها: 35
2-10 روش تدریس شنا: 37
2-11آموزش از طریق بازی: 39
2-7- شنا ورزشی مناسب برای کودکان : 40
2-12 استعدادیابی در شنا: 42
2-9- افراد در شنا : 45
2-13 شنا از دیدگاه دین مبین اسلام: 46
14-2معرفی استان اذربایجانغربی.. 47
2-15 ادبیات وپیشینه تحقیق : 47
2-15-1 مرور تحقیقات انجام شده داخل کشور: 47
2-15-2 مرور تحقیقات انجام شده خارج کشور: 50
2-15جمع بندی: 51
فصل سوم
3-1مقدمه. 53
3-2روش تحقیق.. 53
3-3مراحل انجام پژوهش.... 53
3-4جامعه اماری ونمونه اماری.. 53
3-5قلمرومکانی وزمانی تحقیق.. 53
3-6روش های اماری واندازه گیری متغیرهای تحقیق.. 54
3-7روش های گرداوری اطلاعات وداده ها 54
3-8روش های تجزیه وتحلیل داده ها 54
3-8-1ماتریس ارزیابی عوامل داخلی.. 54
3-8-2ماتریس ارزیابی عوامل خارجی.. 55
3-8-3تجزیه تحلیلSWOT. 56
3-9محدودیتهای تحقیق.. 58
3-9-1محدودیتهای تحت کنترل.. 58
3-9-2محدودیتهای خارج کنترل.. 58
3-10خلاصه فصل.. 58
فصل چهارم
4-1مقدمه. 60
4-2توصیف اطلاعات جمعیت شناختی.. 60
4-3تحلیل اماری داده های تحقیق.. 62
4-3-1تحلیل ورتبه بندی بااستفاده از از ازمون فریدمن.. 62
4-3-2تجزیه تحلیلSWOT درراستای تدوین راهبردها 65
4-4تجزیه و تحلیل داخلی و خارجی.. 68
4-5خلاصه فصل.. 70
فصل پنجم
5-1مقدمه. 72
5-2نحوه شکل گیری سوالات تحقیق.. 72
5-3روش شناختی پژوهش.... 73
5-4 خلاصه نتایج حاصل ازپژوهش.... 73
بحث4-5. 74
5-6 نتیجه گیری.. 77
5-7پیشنهادات... 78
5-7-1پیشنهادات برگرفته از تحقیق.. 78
5-7-2پیشنهادات پژوهشی.. 79
منابع وماخذ
الف: منابع فارسی.. 81
ب:منابع انگلیسی.................................................................................................................................................................88
ضمائم
ضمائم الف..........................................................................................................................................................................93
ضمائم ب............................................................................................................................................................................96
چکیده انگلیسی...................................................................................................................................................................99
منبع:
1. آجودان، م: 1385، «کودکان و فعالیتهای بدنی». رشد آموزش تربیتبدنی: دوره ششم، 19، ص 35.
2. آیتالهی، ع. (1377)، «اصول برنامهریزی»، مرکز آموزش مدیریت دولتی.
3. آفرینش خاکی، الف؛ صانعی، س: (1389) ، بهداشت و ورزش. چاپ دوم. بامداد کتاب(نشر ورزش)، تهران، صص 127-128
4. آلبرخت، جان: (1383) ، علم پیروزی. ترجمه بهزاد مهدی خبازیان. چاپ اول. فدراسیون شنای جمهوری اسلامی ایران، تهران، صص100-107 و 242-246.
5. آندرا، بی؛ هانسون، ان: (1385) ، حرکت درمانی در آب. ترجمه رضا مهدوی نژاد؛ رویا بهارلویی. چاپ دوم. جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، اصفهان، ص 6.
6.اعرابی، م: (1391)، دستنامه برنامهریزی استراتژیک. چاپ ششم. دفتر پژوهشهای فرهنگی، تهران،.
7.-الوانی , م : 1388 ,مدیریت عمومی . چاپ سی وششم . نشر نی , تهران.
8 . ابراهیم، خ: 1382، «آمادگی جسمانی و سلامتی برای دانشآموزان». زیور ورزش: سال چهارم، 25، ص 13.
8. ابراهیم، خ؛ حلاجی، م: (1389) ، آشنایی با مبانی و فرآیند استعدادیابی ورزشی. چاپ سوم. بامداد کتاب(نشر ورزش)، تهران، صص 5 و 15 .
9.. احمدی، ح: 1380، «دنیای آینده دنیای بازی کودکان است (1)». ورزش و ارزش: 157، صص 8-9 .
10.. احمدی، ح: 1380، «دنیای آینده دنیای بازی کودکان است (2)». ورزش و ارزش: 158، صص 20-21 .
11. اسمعیلی، م؛ امیرتاش، عم؛ مشرف جوادی، ب: 1385، «مطالعه تطبیقی برنامه درس تربیتبدنی دوره ابتدایی ایران و کشورهای منتخب جهان». حرکت: 28، صص 69-86 .
12. افضلپور، مالف؛ زرنگ، م؛ خوشبختی، ج: 1386، «ارزشیابی وضعیت اجرای درس تربیتبدنی در پایههای اول و دوم مدارس ابتدایی استان خراسان جنوبی». پژوهش در علوم ورزشی: شماره 16، صص 107-125 .
13. افلاطونی، ن: (1390) ، بازیهای دبستانی و ورزش. چاپ سوم. بامداد کتاب(نشر ورزش)، تهران، ص 25.
14. بایلی، ریچارد: 1386، «مروری بر فواید ورزش و تربیتبدنی در مدارس». ترجمه پریسا درشگی. رشد آموزش تربیتبدنی: دوره هشتم، 25، صص 46-49 .
15. بخردی، م: 1380، «آمادگی جسمانی عمومی و نحوه بهبود آن». ورزش و ارزش: 159، ص 47.
16. برقی مقدم، ج: 1377، «بررسی تأثیر ورزش در کاهش میزان افسردگی دانشآموزان»، طرح پژوهشی اداره آموزش و پرورش .
17. بلیک، آی و سی: (1382) ، آموزش گام به گام شنا. ترجمه فاطمه بینش. چاپ دوم. سپهر اندیشه، قم، ص 4.
18. بهرامی، ف: 1390، «نقش بازی در درس تربیتبدنی». رشد آموزش تربیتبدنی: دوره دوازدهم، 41، صص 39-41 .
19. بهشتی، الف: (1366) ، اسلام و بازی کودکان. چاپ اول. انتشارات اداره کل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش، تهران، صص58 و 138 .
20. بیابانگرد، الف: (1388) ، روشهای تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی. جلد اول چاپ چهارم. دوران، تهران، ص 129.
21. بیرامی، م: 1388، «روانشناسی بازی یا کارشناسی تربیتبدنی». ورزش و ارزش: 166، ص 8 .
22- ﺑﺮد، ﻣﺎری ( 1370).؛.روان ﺷﻨﺎﺳﻲ و رﻓﺘﺎر ورزﺷﻲ., ﺗﺮﺟﻤﻪ ﺣﺴﻦ ﻣﺮﺗﻀﻮی؛چاپ اول, ﺗﻬﺮان: اﻧﺘﺸﺎرات دﻓﺘﺮ ﺗﺤﻘﻴﻘﺎت. ﺳﺎزﻣﺎن ﺗﺮﺑﻴﺖ ﺑﺪﻧﻲ.
23. پاشایی زاد، ح: 1385، «نگاهی اجمالی به روش دلفی». پیک نور: سال ششم، شماره دوم، صص 63-79.
24. تاپ، دی؛ هستی، پی؛ وندرمارس، اچ: 1386، «مدل تعلیم و تربیت ورزشی». ترجمه جواد آزمون. رشد آموزش تربیتبدنی: دوره هشتم، 25، ص 34.
25. تسلیمی، م: 1390، «بهداشت شناگران». رشد آموزش تربیتبدنی: دوره یازدهم، 38، ص 46.
26. تسلیمی، م: 1389، «ورزش و دانشآموزان مبتلا به آسم و آلرژی». رشد آموزش تربیتبدنی: دوره یازدهم، 37، ص 61.
27. تقیپور، ی: 1388، «بازی در نظر ارباب اندیشه». ورزش و ارزش: 166، ص 29 .
28. تندنویس، ف: (1390) ، شنا1 . چاپ یازدهم. شرکت چاپ و نشر کتابهای درسی ایران، تهران، صص 1-8.
29. تندنویس، ف: (1392) ، شنا1 . چاپ داوازدهم. شرکت چاپ و نشر کتابهای درسی ایران، تهران، صص 3-8.
30. جهانپیما، ک: 1382، «بررسی وضعیت تربیتبدنی در مدارس ابتدایی پسرانه شهرستان مراغه از نظر تدریس اجرا و ارزشیابی»، طرح پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی .
31.جلالی فراهانی , م:1391 , مدیرت اماکن تاسیسات وتجهیزات ورزشی . چاپ پنجم . انتشارات دانشگاه تهران , تهران: ,ص 98.
32. حسینپور، الف؛ وحدانی، م؛ کاشف، م؛ حضرتی، م: تأثیر طرح سباح بر یادگیری مهارتهای شنا در دانشآموزان و بررسی موانع اجرای بهینه این طرح از دیدگاه مربیان و کارشناسان ، در (آذر 1390)، «سخنرانی ششمین همایش دانشجویان تربیتبدنی دانشگاه تهران»، تهران.
33. حسینی خرم، ص؛ آبکار، ع: (1388) ، سیری در تاریخجه ورزشها. چاپ اول. دانشگاه آزاد اسلامی ابهر، ابهر، صص 125-131.
34. خسرویزاده، الف؛ حمیدی، م؛ یدالهی، ج؛ خیبری، م: 1388، «شناسایی قوتها ضعفها فرصتها و تهدیدهای کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران و تنگناها و چالشهای فرا روی آن». مدیریت ورزشی: 1، ص 2258)
35.خسرویزاده، ا: 1387، " مطالعه و طراحی برنامهی استراتژیک کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران" ،پایان نامه دکتری مدیریت و برنامهریزی ورزشی،دانشگاه تهران،.
36. خواجهای، ر؛ الهی، ع: (1389) ، آنچه مربی شنا باید بداند. چاپ اول. دانشگاه آزاداسلامی واحد نیشابور، نیشابور، صص 6-8.
37.داناییفرد، ح؛ الوانی، م؛ آذر، ع: 1386، روششناسی پژوهش کیفی در مدیریت: رویکردی جامع، چاپ دوم، انتشارات صفار، تهران.
38.دیوید، فرد آر: 1388، مدیریت استراتژیک. ترجمه علی پارسیان ؛ سید محمد اعرابی. چاپ پانزدهم، انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی، تهران.
39. دربانی، الف: 1383، «بازی سالم و سازنده». ورزش و ارزش: 173، ص 9.
40. دیانی، الف: 1379، «اخبار ورزشی در اینترنت». ورزش و ارزش: 153، ص 30.
41. راتیگان، پی؛ بلیر، پی؛ هیکسون، کی: 1389، «رویکردهای بینالمللی به تربیتبدنی مدارس». ترجمه جواد آزمون. رشد آموزش تربیتبدنی: 36، ص 20.
42. راسخی، م: 1380، «نقش فعالیتهای ورزشی بر سلامت روانی و ورزشی دانشآموزان دوره ابتدایی». ورزش و ارزش: 157، ص 28.
43. راسخی، م: 1380، «همایش کارشناسان مسئول تربیتبدنی مدارس کشور». ورزش و ارزش: 158، ص 17.
44. راسخی، م: 1382، «بررسی مقایسهای اثرات حذف معلم تربیتبدنی در مدارس ابتدایی از دیدگاه متخصصان تربیتبدنی و غیر تربیتبدنی استان آذربایجان شرقی»، طرح پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، ص26 .
45. رحمانی نیا، ف: 1382، «ورزش و بهداشت روانی». ورزش و ارزش: 165، ص 13.
رضائیان، ع: (1382)، مبانی سازمان و مدیریت. چاپ پنجم. انتشارات سمت، تهران.
46. رستگار، ط: (1385) ، ارزشیابی در خدمت آموزش. چاپ پنجم. موسسه فرهنگی منادی تربیت، تهران، ص14 .
47.روبن آگوستا هرناندز: 1386، مدیریت سازمانهای ورزشی. ترجمه علیرضا الهی؛ اسفندیار خسرویزاده. چاپ اول، بامدادکتاب، تهران.
48. رفیعی، ح: 1372، «بررسی و ارزشیابی وضعیت کنونی درس تربیتبدنی در شهرستان دزفول»، پایاننامه کارشناسیارشد، دانشگاه تربیت مدرس علوم انسانی، صص 63-79.
49. رمضانی، ع: (1386) ، فیزیولوژی شنا. چاپ اول. انتشارات کمیته المپیک جمهوری اسلامی ایران، تهران، ص8 .
50. زکایی، م؛ نبوی، م: (1378) ، کلیات تربیتبدنی در مدارس. چاپ سوم. سمت، تهران، ص 14.
52. سامی، س: (1391) ، «آب درمانی». رشد آموزش تربیتبدنی: دوره دوازدهم، 43، صص47-48.
53. ستاری، اسفندیار: (1356) . نشریه دانشکده تربیتبدنی و علوم ورزشی، شماره اول ، ص 73.
54. سیف، ع: (1386) ، اندازهگیری سنجش و ارزشیابی آموزشی. چاپ بیست و پنجم. دوران، تهران، ص36.
55. شفقتی، ر: تنگناهای طرح ملی آموزش شنا به دانشآموزان مقطع سوم ابتدایی در شهرستان گرگان، در (آبان 1389)، « همایش علمی تربیتبدنی با تأکید بر نقش تربیتی بازی در مدارس استان گلستان»، گرگان ، کتاب مقالات همایش تربیتبدنی با تأکید بر نقش تربیتی بازی در مدارس.
56.شاه محمدی ,ح:1391,« ارزشیابی اجرای برنامه های جامع شنا ,طرح سباح در اذربایجانشرقی »پایان نامه کارشناسی ارشد,دانشگاه ارومیه,صص43-27
57. شیرمحمدزاده، م: 1376، «بررسی و ارزشیابی وضعیت تدریس درس تربیتبدنی در مدارس راهنمایی استان آذربایجان شرقی»، طرح پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، صص 1-2 .
58. صداقت، الف: 1380، «واژهها و اصطلاحات ورزشی». ورزش و ارزش: 155، ص 40.
59. ظروفی، الف: 1385، «چه شنایی بایستی نخست آموزش داده شود؟». رشد آموزش تربیتبدنی: دوره هفتم، 20، صص24-25.
60. عزیزپور، ع: 1379، «بررسی و مقایسه دو روش آموزش شنای کرال سینه با وسایل و بدون وسایل کمک آموزشی»، پایاننامه کارشناسیارشد،دانشگاه تربیتبدنی و علوم ورزشی .
61. عزیزی، ف: 1390، «اهمیت تربیتبدنی در مدارس». رشد آموزش تربیتبدنی: دوره دوازدهم، 41، صص 61-62.
62. علیجانی، ع: بررسی وضع موجود و تدوین شاخصهای استعدادیابی در رشته دوومیدانی ایران، در (6-8 اسفند 1381)، «پنجمین همایش ملی تربیتبدنی و علوم ورزشی دانشگاه شهید چمران اهواز»، اهواز، صص 77-79.
63. عناصری، ج: 1382، «بازی درمانی و بهداشت روانی». ورزش و ارزش: 166، صص6-7.
64. فراهانی، الف: (1390) ، تربیت بدنی عمومی (2). چاپ هفدهم. دانشگاه پیام نور، تهران، صص1-23 .
65. فرهادفر، الف: (1388) ، تاریخ تربیتبدنی و ورزش. چاپ اول. . بامداد کتاب(نشر ورزش)، تهران، صص 26-160.
66.فقهی فرهمند، ن: (1384)، مدیریت استراتژیک سازمان. چاپ اول، انتشارات فروزش.
67. قالیباف، م: (1389) ، نگاه راهبردی به نظام ورزش در کشور. چاپ اول. نگارستان حامد ، تهران، ص 12.
68. قنبری نیاکی، ع: (1367) ، تربیت بدنی از دیدگاه اندیشمندان اسلامی. چاپ اول. کمیته انتشارات ستاد تدوین نوین تربیت بدنی، تهران، صص210-211 .
69. قوی فکر، م: 1383، «نقش معلمان تربیتبدنی و مربیان ورزش در ارتقای سلامت دانشآموزان». ورزش و ارزش: 165، ص 26.
70. کاشف، م؛ دامرودی، ح: 1388، «بازی در ادبیات ایران و جهان». رشد آموزش تربیتبدنی: دوره نهم، 31، ص 17.
71. کاشف، مم: 1370، «بررسی و تجزیه و تحلیل وضعیت برنامه جاری تربیتبدنی مدارس استان آذربایجان غربی»، پایاننامه کارشناسیارشد،دانشگاه تربیت معلم .
72.کاپلان. رابرت. اس؛ نورتون. دیوید. پی: 1386، سازمان استراتژی محور. ترجمه پرویز بختیاری. چاپ چهارم، نشر سازمان مدیریت صنعتی، تهران.
73.کریمی ,ج:1392 ؛ نگاهی به تاریخ تربیت بدنی جهان .چاپ پنجم . مرکز نشر دانشگاهی , تهران
74. کوشافر، ع: (1381) ، اصول و مبانی تربیتبدنی. چاپ اول. دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، تبریز، ص 51.
75. کوهی آچاچلویی، ف: 1386، «اهمیت بازی در تعلیم و تربیت کودکان». ورزش و ارزش: 176، صص44.
76. گائینی، ع؛ معماری، س؛ حمایتطلب، ر: 1382، «بررسی وضع موجود و تدوین شاخصهای استعدادیابی در رشته شنا»، وزارت علوم تحقیقات و فناوری، پژوهشکده تعلیم و تربیت و علوم ورزشی، صص 26-27 و 94-96.
77. گیرل، وای؛ هان، ام: (1386) ، آموزش و تمرینات شنای صحیح. ترجمه مجید واحدی. چاپ دوم. بامداد کتاب(نشر ورزش)، تهران، صص8-14 و 103 .
78. لوئیس، دبیلیو: 1380، «گفتگو با کیت هوی وزیر ورزش و تربیتبدنی انگلستان». ورزش و ارزش: 155، صص 10-11.
79. لینچ، جی: (1386) ، خلاقیت در مربیگری. ترجمه محمدرضا کردی. چاپ سوم. بامداد کتاب(نشر ورزش)، تهران، صص 107 و 133 .
80. مارتا وایت: (1383) ، ورزش در آب. ترجمه مهرزاد خلیلیان؛ کتایون اشرف. چاپ اول. مرکز نشر دانشگاه صنعتی اصفهان، اصفهان، صص 3-6.
81.مارکهوارد, انشل:1385, روانشناسی ورزش: از تئوری تا عمل.ترجمهعلیاصغر مسدد؛چاپ سوم.اطلاعات, تهران
82.مجیدی ,چ:1392,«بررسی موانع وراهکارهای توسعه ورزش های ماجراجویانه درسنندج با استفاده از SWOT»,پایان نامه کارشناسی ارشد,دانشگاه ارومیه,صص67-62.
83. محمدزاده سلامت، خ:( 1388)، «ورزش برای گروههای خاص». رشد آموزش تربیتبدنی: دوره نهم، 31، صص55-56 .
84. محمدزاده، ج: (1389) ، تربیت بدنی عمومی (2). چاپ اول. قلم برتر ، تبریز، ص12 .
85. مردان، ه: 1376، «بررسی و ارزشیابی شرایط و چگونگی اجرای برنامه درس تربیتبدنی در مدارس شهری راهنمایی دختران شهرستانهای استان تهران»، طرح پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان تهران.
86. مشیری، م: (1378) ، فرهنگ فارسی. چاپ اول. پیکان، تهران، ص 1160.
87. معین، م: (1386) ، فرهنگ فارسی معین.جلد دوم چاپ دوم. نامن، تهران، ص 1445.
88. معین، م: (1386) ، فرهنگ یک جلدی معین. چاپ سوم. زرین، تهران، ص 920.
89.مقیمی، م: (1382)، ادارهی امور حکومتهای محلی: مدیریت شوراها و شهرداریها، انتشارات سمت، تهران، صص 136-132
90. مونتوی، هنری جی: 1387، «فعالیت بدنی در مدارس و عوامل خطرزای بیماریهای قلبی در کودکان». ترجمه مجید کاشف. رشد آموزش تربیتبدنی: دوره هشتم، 27، ص17 .
91. میرغفوری، سح؛ صیادی تورانلو، ح؛ میر فخر الدینی، سح: 1388، «بررسی و تحلیل مسائل و مشکلات مؤثر بر مشارکت زنان در فعالیتهای ورزشی». مدیریت ورزشی: 1، ص 87 .
92 . ناول، رولاند: 1389، «آموزش تربیتبدنی در مدارس آلمان». ترجمه شراره محمدی. رشد آموزش تربیتبدنی: دوره دهم، 34، صص30-33 .
93. نبوی، م؛ حقدوستی، الف: (1385) ، اصول و فلسفه تربیتبدنی. چاپ دوم. موسسه انتشارات و چاپ دانشگاه تهران، تهران .
94. نیازی، س م؛ حسینی، س ع؛ دوستدار فومنی، م: 1387، «ویژگیهای برنامه تمرینی و ورزشی برای کودکان سنین پیش دبستانی و دوره ابتدایی». رشد آموزش تربیتبدنی: دوره هشتم، 27، ص 42.
95. نیکرلز، بی: 1382، «یادگیری و یادگیری حرکتی». ترجمه ابولقاسم دباغان. ورزش و ارزش: 167، ص 16.
96- نیکو بخت , م:1380, تربیتبدنی در آیینه فرهنگ و ادبیات ایران . چاپ اول . :مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی ,تهران
97. هادوی، ف: 1378، «تحلیل منتخبی از روشهای استعدادیابی برای دوهای سرعتی و استقامتی در پسران جوان»، پایاننامه دکتری تخصصی،دانشگاه تربیت معلم، صص 206-224 .
98. هالیس، اف فیت: (1366) ، تربیتبدنی و بازپروری برای رشد سازگاری و بهبودی معلولین. ترجمه محمدتقی منشی طوسی. آستان قدس رضوی، مشهد، ص43 .
99. هدایتی، م: 1379، «با ورزش مدارس کشورهای عضو ISF آشنا شویم». ورزش و ارزش: 153، ص 38-39.
100. هلیسون، دی: (1390) ، اهداف و راهبردها در آموزش تربیتبدنی. ترجمه محسن حلاجی. چاپ اول. بامداد کتاب(نشر ورزش)، تهران، صص 16 و 180-188 .
101. یگانه، الف: 1381، «بررسی موانع و محدودیتهای ورزشی در مدارس ابتدایی استان لرستان از دیدگاه کارشناسان تربیتبدنی مدیران معلمان و دانشآموزان»، طرح پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان.
ب: منابع لاتین
102. Australian Sports Commission.(2000), Club/Association Management Program. www.ausport.gov.au.
103. Abbott, A. and Collins, D. (2002). A theoretical and empirical analysis of a .'' state of the art'' talent identification model. High Ability Studies, 178-157 ,13.
104. Abbott, Button. C., Pepping, G. J., Collins, D. (2005).Unnatural Selection: Talent Identification And Development In Sport . Nonlinear Dynamics, Psychology And Life Sciences Journal, 88-61.
105. Adel Fawzi Gamal A, Adel Fawzi Gamal E .(2011). Evaluating Vitality of Teachers of Swimming for Children from the Parents' Perspective , World Journal of Sport Sciences 4 (1): 37-40.
106. Ashraf Abraham A.A.Q .(2012). Effect of Changing Training Size During the Taper Period on Some Physiological Physical Variables and Digital Level for 50 M Free Style Swimmers , World Journal of Sport Sciences 6 (3): 273-277.
107. Black A&C (2000). Swimming amateur swimming association, London, 4.
108. Bompa, T.O. (1985) .Talent Identification, science periodical on research and technology in sport. Ottawa..
109. Bourgois J, Claessens AL, rijens J, Philippaerts R, Van Renterghem B, Thomis M, (2000). Anthropometric characteristics of elite male junior rowers. Br. J. Sports Med., 217-213 :34.
110. Cohen L, Manion L, Morrison .(2001). Research Methods in Education , Routledge Falmer.
111. Consulting R.W(2008). Swimming Pools .Sport England , P:3.
112. Daryl Siedentop Peter A, Hastie, Hans Vander Mars (2004). Completed Guide to Sport Education, chapter 1, The Sport Education Model , Human Kinetics.
113. Duncan M J, woodfield L, al-Nakeeb Y (2006).Anthropometric and physiological characteristics of junior elite volleyball players. Br J Sports Med.40:649-651.
114. Farmer P A, Anderson S(1996). Australian sport policy National sport. Policies. An International H and book 1-22.
115.Fry L. Fred & Stoner R. Charles, (1995), "Strategic Planning for the New and Small Business", Upstart Publishing Company, Inc
116. Heikkinen, D. (2003). Physical testing characteristics and technical event performance of junior alpine ski racers, a thesis Submitted in Partial Fulfillment of the Requirements for the Degree of Master of Science (in Kinesiology and Physical Education) The Graduate School The University of Maine.
117. Henriksen Kristoffer (2010). THE ECOLOGY OF TALENT DEVELOPMENT IN SPORT: A MULTIPLE CASE STUDY OF SUCCESSFUL ATHLETIC TALENT DEVELOPMENT ENVIRONMENTS IN SCANDINAVIA , Institute of Sports Science and Clinical Biomechanics Faculty of Health Sciences University of Southern Denmark.
118. Jonson DW, Maruyama G, Johnson R, Nelson D, Skon L (1981). The effects of cooperative, competitive, and individualistic goal structures on achievement: A meta-analysis psychological bulletin, 47-62.
119. Kaplan, R. S. and Norton, D. P. (1993). "Putting the Balanced Scorecard to Work", Harvard Business Review, September-October, pp. 42-134.
120. Kaplan, R. S. and Norton, D. P. (1996a). Translating Strategy into Action the Balanced Scorecard. Harvard Business School Press, Boston.
121. Kaplan, R. S. and Norton, D. P. (1996b). "Using the Balanced Scorecard as a Strategic Management System". Harvard Business Review, January-February, pp. 75-85.
122. Kaplan, R. S. and Norton, D. P. (2000). "Having Trouble with Your Strategy? Then Map It", Harvard Business Review, September-October, pp. 42-134.
123. Kaplan, R. S. and Norton, D. P. (2001). The Strategy-Focused Organization: How Balanced Scorecard Companies Thrive in New Business Environment, Harvard Business School Press, Boston, MA.
124. Kaplan, R.S. and Norton, D.P. (2004). Strategy Maps: Converting Intangible Assets into Tangible Outcomes. Harvard Business School Press, Boston.
125. Kaplan, R.S. (1996). "Mobil USM&R (A): Balanced Scorecard", 9-197-025 (Boston: Harvard Business School, 3).
126. Kaplan, R.S. (1996). "Mobil USM&R (C): Lubricants Division", 9-197-027 (Harvard Business School).
127. Laosee O, Gilchrist J, Khiewyoo J, Somrongthong R, Sitthi-amorn C .(2011). Predictors of Swimming Skill of Primary School Children in Rural Thailand , International Journal of Aquatic Research and Education, 2011, 5, 271-283 .
128.. Lees, A. (2003). Science and the major racket sports: a review. J Sports Sci ,732–707 :21.
129. Linstone A. L , Turoff M, Helmer O. (2002). The Delphi Method Techniques and Applications , University of Southern California ,PP: 155 , 169
130. Martha D White (1956). Water exercises, United States of America , 3-6.
131. Mona Mostafa M.A .(2011). The Impact of an Educational Program Using Computer Graphics for Learning Basic Skills in Swimming and Physical Variabkes for People with Special Needs , World Journal of Sport Sciences 4 (1): 64-69.
132. Parker C .(2006). Swimming Education in England: A Comparative Historical Study, Australian Association for Research in Education (AARE) Adelaide ,pp: 1-18.
133. Peltola E. Talent Identification. New Studies Journal 1992 .17:3. PP.12-7.
134. Rattigan P, Blair P, Hickson C (2010). International Approaches to Physical Education: A Comparison.
135. Roland N (2002). Physical Education in schools, 87-97.
136. Schmidt R.A. Wrisberg C.A (2000). Motor learning and performance Human kinetics publisher , 2nd edition, chpter2.
137. STOSZKOWSKI JOHN ROBERT (2011). AN INVESTIGATION OF THE MEDIATORS OF TALENT DEVELOPMENT IN GOLF, School of Education University of Birmingham
138. Talbot M (2011). Expert symposium on Quality Physical Education , Paris, UNESCO Headquatters.
139. Wang, John C.K, Papaioannou, Athanasios G, Sarazin, Philippe P.G, Jaakkola, Timo &Solmon, Melinda A (2006). A Brief Description of Physical Education and School Children's Sport Involvement in Singapore, Greece, France, Finland, and the United States. IJSEP, 4, pp:220-226.
140. http://1pezeshk.com/archives/2008/08/post_906.html#ixzz24HezxDB5 .
141. http://fa.wikipedia.org/wiki
142. http://www.medu.ir
143. http://www.sportengland.org
144. http://www.worldconferenceondrowningprevention2011