فهرست:
1-1.مقدمه 2
1-2.بیان مسأله 3
1-3.اهمیت و ضرورت پژوهش 7
1-4.اهداف پژوهش 8
1-4-1.هدف کلی 8
1-4-2.اهداف فرعی 8
1-4-3.فرضیه های پژوهش 8
1-4-3-1.فرضیه کلی 8
1-4-3-2.فرضیه های جزئی 8
1-5.پیش فرض های تحقیق 9
1-6.قلمرو تحقیق 9
1-7.محدودیت های تحقیق 9
1-8.تعریف نظری و عملی مفاهیم 9
1-8-1.تعاریف نظری 9
1-8-1-1.ابعاد اسنادی 9
1-8-1-2.اسنادهای کارکردی یا مطلوب 10
1-8-1-3.اسنادهای غیر کارکردی یا نامطلوب 10
1-8-1-4.بازخورد اسنادی 10
1-8-2.تعاریف عملی 10
1-8-2-1.ابعاد اسنادی 10
1-8-2-2.اسنادهای کارکردی یا مطلوب 10
1-8-2-3.اسنادهای غیر کارکردی یا نامطلوب 10
1-8-2-4.بازخورد اسنادی 11
2-1.مقدمه 13
2-2.یادگیری 13
2-2-1.تعاریف یادگیری 14
2-2-2.نظریه های یادگیری 15
2-2-3.حیطه های یادگیری 16
2-2-3-1.حیطه شناختی 16
2-2-3-2.حیطه عاطفی 17
2-2-3-3.حیطه حرکتی 17
2-2-4.یادگیری حرکتی 18
2-2-4-1.مراحل یادگیری حرکتی 19
2-2-4-2.مدل فیتز و پوسنر 19
2-2-4-3.مدل دو مرحله ای جنتایل 20
2-3.اسناد چیست؟ 21
2-3-1.زمینه تاریخی و دیدگاه های کلاسیک 22
2-3-2.تحلیل عامیانه هیدر، در مورد عمل 22
2-3-3.نظریه ی استنباط های متناظر 23
2-3-4.اصل تغییر همگام 24
2-3-5.اسنادهای پیشرفت وینر 25
2-4.عناصر و ابعاد اسنادی 27
2-4-1.الف) بعد منبع 27
2-4-2.ب) بعد ثبات 28
2-4-3.ج) بعد کنترل 28
2-4-4.د) بعد کلیت 29
2-4-5.ه)بعد عمومیت 29
2-5.اسنادها در ورزش 29
2-6.سبک اسنادی 32
2-8.فرهنگ و اسناد 34
2-9.خوش بینی راهبردی و بدبینی دفاعی 35
2-10.واکنش های عاطفی مربی 35
2-11.اسنادها و تفاوت های فردی 36
2-11-1.تفاوت های جنسی 36
2-11-2.تفاوت های سنی 36
2-12.پیامدهای اسنادها 37
2-12-1.اسنادها و انتظارات 37
2-12-2.اسنادها و واکنش های هیجانی 38
2-13.اسنادها و سلامت عمومی 39
2-16.بازخورد 40
بازخورد بیرونی چگونه عمل میکند؟ 40
2-16-1.چگونگی استفاده از خبرهای بازخورد در یادگیری 40
2-16-1.بازخورد اسنادی 41
2-16-2.بازخورد مربی و رفتار پیشرفت 47
2-16-3.تغییر در اسنادها 41
2-16-4.بازخورد و بازآموزی اسنادی 42
2-16-5.نقش مربی 45
2-17.اسنادهای کارکردی و غیر کارکردی 47
2-18.مروری بر پیشینه تحقیق 48
2-18-1.تحقیقات داخلی 48
2-18-2.تحقیقات خارجی 50
2-19: نتیجه گیری 56
3-1.مقدمه 58
3-2.روش و طرح تحقیق 58
3-3.جامعه آماری 58
3-4.نمونه آماری 59
3-5.متغیرهای تحقیق 59
3-5-.1متغیر مستقل 59
3-5-2.متغیر وابسته 59
3-5-3.متغیر کنترل 59
3-5-4.متغیرهای مداخله گر 59
3-6.ابزار و روش جمع آوری اطلاعات 60
3-6-1.نحوه ی اجرا 60
3-6-2.نحوه ی بازخورد دهی 61
3-7.روش های آماری 62
4-1 مقدمه 64
42 توصیف داده های خام 65
43 آمار استنباطی نمونۀ آماری 65
432 تحلیل دادهها و مقایسه میانگین آنها 65
433 آزمون فرضیه ها 65
5-1. مقدمه 77
5-2. خلاصه ی تحقیق 77
5-2-1. نتایج حاصل از این پژوهش به شرح زیر است 78
5-2-2. اثر بازخورد اسنادی کارکردی 79
5-2-3. اثر بازخورد اسنادی غیر کارکردی 79
جنسیت و اسنادها 84
نتیجه گیری 87
پیشنهادات 86
پیشنهادات آموزشی 86
پیشنهادات پژوهشی 86
منابع 88
منبع:
اشتری، محمدرضا. 1384."بررسی بازخورد آنی، خلاصه و دامنه ای بر عملکرد و یادگیری مهارت حرکتی". پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه ارومیه.
اشمیت، ریچارد،1376،یادگیری حرکتی و اجرا از اصول تا تمرین ، ترجمه مهدی نمازی زاده و محمد کاظم واعظ موسوی ، چاپ اول ، تهران ، اتشارات سمت.
اشمیت، ریچارد. 1376. "عملکرد و یادگیری حرکتی ". ترجمه حسن خلجی و مهدی سهرابی. انتشارات دانشگاه اراک. چاپ اول.
اشمیت، ریچارد و لی ، تیموتی(1387)، یادگیری و کنترل حرکتی . ترجمه رسول حمایت طلب و عبدالله قاسمی، انتشارات علم و حرکت، چاپ اول.
اشمیت ریچارد، لی تیموثی، 1387،"کنترل و یادگیری حرکتی با تاکید رفتاری"، ترجمه احمد فرخی،عباس بهرام ، حسن خلجی، انتشارات نرسی.
باقر زاده فضل اله، شیخ محمود، شهبازی مهدی، طهماسبی شهزاد، 1376، "یادگیری و کنترل حرکتی: نظریه ها و مفاهیم "، بامداد کتاب، ص 138 تا139.
حاتمی، فرزانه، 1383، "تاثیر سطح مهارت الگو بر عملکرد و یادگیری در سرویس ساده والیبال"، پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه شهید بهشتی.
خداوردی، علی اصغر. (1383). "بررسی و مقایسه اسنادهای علی در دانشجویان دختر و پسر ورزشکار از موفقیت و شکست ". پایان نامه کارشناسی ارشد . دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی . دانشگاه تهران.
دیز، هالسی. 1363. " روان شناسی یادگیری". ترجمه محمد تقی براهنی، نشر رضا، چاپ دوم.
ذبیحی حصاری، نرجس خاتون. (1384). " رابطه باورهای هوشی با باورهای خودکارآمدی دانش آموزان پیش دانشگاهی شهر مشهد". پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی. دانشگاه تهران.
راتوس، اسپنسرا ، 1375، "روان شناسی عمومی"، ترجمه حمزه گنجی، نشر ویرایش، چاپ دوم،ص 279.
رحمانی نیا، فرهاد. "مبانی و کاربرد یادگیری حرکتی". انتشارات بامداد کتاب، چاپ اول(1382).
رحیمی، ع. نوری، احسانی، م. رحیمی، ق. (1384). "مقایسه عزت نفس و مرکز کنترل دانش آموزان شرکت کننده و غیر شرکت کننده در برنامه های اوقات فراغت کانون های ورزشی". کتاب چکیده ی مقالات ششمین همایش ملی تربیت بدنی و علوم ورزشی. دانشگاه اصفهان.
ریتال، اتکینسون و همکاران.1377. "زمینه روان شناسی". گروه مترجمان چاپ اول، انتشارات رشد
زرتشتیان، ش. بهاری، ف. (1383). "رابطه بین ویژگی های شخصیتی و منبع کنترل با سلامت عمومی دانشجویان پنجمین المپیاد ورزشی دانشگاه های علوم پزشکی". کتاب چکیده ی مقالات ششمین همایش ملی تربیت بدنی و علوم ورزشی. دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه اصفهان.
ساعی، م، 1383،" مقایسه دو روش آموزش فیلم ویدئویی و مدل زنده بر یادگیری مهارت چرخ و فلک"، پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان.
سیف علی اکبر، 1377، "روان شناسی پرورشی(روان شناسی یادگیری و آموزش)"، ،اتشارات آگاه، ص 99 تا 101.
شبانی محمد، طبائی جعفر،1376، "مجموعه دروس تخصصی تربیت بدنی ویزه داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد"، انتشارات تکامل،ص 92-96.
طهماسبی بروجنی، شهرزاد. "بررسی انتقال دوطرفه در سرویس کوتاه بدمینتون از دست برتر به دست غیر برتر و بالعکس".
گیل ، دایان. (1383). " مبانی روانی – اجتماعی تربیت بدنی . برگرفته از کتاب پویایی های روان شناسی ورزش و تمرین" . ترجمه بهرام، عباس. شفیع زاده محسن. دانشگاه تربیت معلم تهران.
محمدزاده، حسن. (1382). "تاثیر شکست (درماندگی) بر عملکرد یادگیری مهارت حرکتی دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه ارومیه". رساله برای دریافت دکتری. دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی. دانشگاه تهران.
محمد زاده، حسن. (1384). " بررسی سبک های اسنادی دانشجویان ورزشکار و غیر ورزشکار در موفقیت و شکست در تکالیف شناختی". نشریه علمی پژوهشی المپیک. سال سیزدهم. شماره یک.
مگیل ، ریچارد ای1380 ، یادگیری حرکتی (مفاهیم و کاربردها)، ترجمه محمد کاظم واعظ موسوی و معصومه شجاعی، چا پ اول ، تهران ، انتشارات حنانه.
مگیل ریچارد، 1383،" یادگیری حرکتی مفاهیم و کاربردها"،ترجمه محمد کاظم واعظ موسوی و معصومه شجاعی، چاپ سوم انتشارات حنانه
ویتن، وین. (1383). " روانشناسی عمومی". ترجمه و تلخیص سید محمدی، یحیی. نشر روان. تهران.
یوسفی، بهرام. شیخ، محمود.(1381). "بررسی و مقایسه اثر سه برنامه هدف چینی بازآموزی اسنادی و ترکیبی بر میزان عزت نفس احساس خودسودمندی سبک اسنادی و انگیزه توفیق گرایی دانش آموزان پسر مقطع راهنمایی شهر کرمانشاه". نشریه 8 علمی پژوهشی حرکت. شماره سیزدهم.
Bridges. K. Robert (2001). “Using attributional styl to predict academic performance: how does it compare to traditional metods?” Journal of personality and indivddual differences vol. 31. P. 723-730
Carter. Jennifer Elaine (1998)."Explaining sport performance effects of ability versuse effort attributions for success and failure". A Dissertation for the Degree of Doctor of philosophy. Submitted to the Graduate school of He University of noterdame.Department of the psychology.
Coffe. Pete, Rees. Tim. (2007). “Main and interactive effedts of controllability and generalizability attribution upon self- efficacy”. Journal of Psychology of sport and exercise. ARTICLE IN PRESS
Coffee, p. Rees, N (2011).” when the chips are down: effects of attributional feedback on self-efficacy and task performance following initial and repeated failure”. Journal of sports sciences, 29(3): 235-245
Gernigon. Christophe, Delloy. Jean- Baptiste (2003). “Self- efficacy, causal attribution, and track athletic performance follfwing unexpected success or failure among elite sprinters”. The Sport Psychologist. Vol. 17. P. 55-76
Gordon. Randall A (2008)." Attributional style and athletic performance: Strategic optimism and defensive pessimism". Psychology of sport and exercise. Vol. 9.P.336-350.
Graham. Thomas R, Kowalski. Kent C, Crocker. Peter R.E (2002).” The contributions of goal characteristics and causal attributions to emotional experience in youth sport participants”. Psychology of sport and exercise. Vol. 3. P. 273-291
Hirschy. Angela J, Morrris. Joseph R (2002). “Individual differences in attributional style: the relational influence of self- efficacy, self- steem