فهرست:
مقدمه........................................................................................................................................ 2
1-2 بیان مسئله..................................................................................................................... 4
1-3 ضرورت واهمیت انجام تحقیق....................................................................................... 7
1-4 اهداف تحقیق.................................................................................................................... 9
1-4-1 هدف کلی ................................................................................................................... 9
1-4-2 اهداف اختصاصی .................................................................................................... 9
1-5 فرضیه های تحقیق ........................................................................................................ 10
1- 6 پیش فرض های تحقیق ................................................................................................ 10
1-7 قلمروتحقیق ..................................................................................................................... 10
1-8 محدودیت های تحقیق.................................................................................................... 11
1-9 تعریف نظری واژه های تحقیق..................................................................................... 11
1-10 تعریف عملیاتی واژه ها............................................................................................ 12
فصل دوم: مبانی نظری وادبیات تحقیق
2-1 مقدمه .............................................................................................................15
2-2 مبانی نظری..................................................................................................................... 15
2-3 تعریف رشد..................................................................................................................... 15
2-4 حیطه های رشد انسان............................................................................................... 16
2-5 رشد حرکتی، اهمیت و روش های ارزیابی آن.......................................................... 17
2-5-1 تعریف رشد حرکتی ............................................................................................... 17
2-5-2 اهمیت رشد مهارت های حرکتی ........................................................................ 18
2-5-3 شاخص های رشد حرکتی ارزیابی کمی و ارزیابی کیفی..............................20
2-6 مدل های رشد حرکتی ................................................................................................ 21
2-6-1 مدل آنیتاهارو.............................................................................................................. 22
2-6-2 مدل ساعت شنی گالاهو..................................................................................... 23
2-6-2-1 دوره حرکات رفلکسی......................................................................................... 23
2-6-2-2 دوره حرکات مقدماتی ........................................................................................ 24
2-6-2-3 دوره حرکات بنیادی............................................................................................... 25
2-6-2-4 دوره حرکات تخصصی ....................................................................................... 26
2-6-2-5 پر شدن و واژگون شدن ساعت شنی ........................................................... 26
2-7 مهارت های حرکتی بنیادی.......................................................................................... 27
2-7-1 تفاوت های جنسیتی در مهارت های حرکتی بنیادی....................................... 28
2-8 شخصیت......................................................................................................................... 29
2-8-1 مفهوم خویشتن......................................................................................................... 31
2-8-2 انواع خود ..................................................................................................................... 32
2-9 خودپنداره ......................................................................................................................... 35
2-9-1 عوامل موثر بر خودپنداره ....................................................................................... 35
2-9-2 تقسیم بندی خود پنداره........................................................................................ 37
2-9-3 تعاریف و مدل های خودپنداره بدنی یا تصویر بدنی..................................... 37
2-9-4 تکامل خود پنداره بدنی.......................................................................................... 41
2-9-5 توانایی ها و فعالیت های حرکتی و اهمیت آن ............................................... 42
2-10 شایستگی حرکتی درک شده ............................................................................... 44
2-11 ترکیب بدن ................................................................................................................... 45
2-12 مدل ترکیب بدن ......................................................................................................... 46
2-12-2 رشد سیستم چربی ........................................................................................... 47
2-13 ترکیب بدنی و فعالیت بدنی در کودکان و نوجوانان ...................................... 48
2-14 تعریف چاقی................................................................................................................. 49
2-14-1 بررسی شیوع چاقی .............................................................................................. 50
2-14-2 انواع چاقی................................................................................................................ 51
2-14-3 علل چاقی................................................................................................................. 52
2-15 سنجش میزان چربی بدن.......................................................................................... 52
2-15-1 روش های آزمایشگاهی......................................................................................... 52
2-15-2 روش های میدانی..................................................................................................... 54
2-15-2-1 روش های محاسبه شاخص توده بدن......................................................... 55.
2-15-3 روش محاسبه توده شاخص توده بدن برای بزرگسالان ............................ 57
2-15-3-1 تفسیر شاخص توده بدن بر حسب جنسیت........................................... 58
2-16 شاخص توده بدن در کودکان و نوجوانان ............................................................ 58
2-16-1 درصد شاخص توده بدن ...................................................................................... 60
2-17 پیشینه تحقیق ............................................................................................................. 62
2-17-1 تحقیقات انجام شده در داخل کشور..........................................................62
2-17-2 تحقیقات انجام شده در خارج از کشور.............................................................. 64
2-17-3 جمع بندی................................................................................................................. 70
فصل سوم :روش شناسی تحقیق
3-1 مقدمه .............................................................................................................................. 73
3-2 روش تحقیق ...................................................................................................................... 73
3-3 جامعه تحقیق ................................................................................................................. 73
3-3-1 روش نمونه گیری و شرکت کنندگان................................................................... 73
3-3-2 ابزار جمع آوری اطلاعات.......................................................................................... 74
3-3-2-1 پرسشنامه خود توصیفی -1 برای کودکان ................................................ 74
3-3-3 آزمون رشدحرکتی درشت 2 (اولریخ2000 ؛2-TGMD)......................... 75
3-3-3-1 ساختار و وسایل اجرای آزمون ......................................................................... 76
3-3-3-2 نحوه اجرا و نمره گذاری آزمون .......................................................................... 77
3-3-3-3 نمرات آزمون و تفسیر آن ها................................................................................. 78
3-4 روش جمع آوری اطلاعات.............................................................................................. 78
3-5 متغیر های وارد در تحقیق ............................................................................................. 79
3-6 روش های آماری................................................................................................................ 79
81
فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده ها
4-1 مقدمه............................................................................................................................... 81
4-2 توصیف آماری داده ها .................................................................................................. 81
4-3 آزمون فرضیه ها ............................................................................................................ 83
4-3-1 فرضیه اول .................................................................................................................. 83
4-3-2 فرضیه دوم ................................................................................................................. 84
4-3-3 فرضیه سوم .............................................................................................................. 85
4-3-4 فرضیه چهارم ........................................................................................................... 86
فصل پنجم :بحث و نتیجه گیری
5-1 مقدمه .............................................................................................................................. 88
5-2 خلاصه پژوهش .............................................................................................................. 88
5-3 بحث .................................................................................................................................. 89
5-4 نتیجه گیری..................................................................................................................... 95
5-5پیشنهادات تحقیق........................................................................................................... 96
5-5-1 پیشنهادات بر خواسته از تحقیق.......................................................................... 96
5-5-2 پیشنهادات پژوهشی............................................................................................... 96
منابع:
منابع فارسی............................................................................................................................ 98
منابع انگلیسی...................................................................................................................... 103
پیوست ها:
پیوست شماره 1.................................................................................................................... 110
پیوست شماره 2.................................................................................................................... 111
منبع:
: منابع فارسی
1.احمدی، سید احمد (1371). روان شناسی نوجوانان و جوانان. تهران، انتشارات رشد، ص ص 25-42 .
2. اسلامی نسب، علی (1373). روانشناسی اعتماد به نفس. انتشارات مهرداد، ص ص 70-86 .
3. اسماعیل زاده، مجید (1391). مقایسه شایستگی حرکتی درک شده و شایستگی حرکتی واقعی بین دختران و پسران 8 تا10 سال. کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید باهنر کرمان.
4. اسمعیلی، محمدرضا (1382). اصول عمومی آمادگی جسمانی. تهران، انتشارات دانش افروز، ص ص56-66.
5. افتخاری، فرشته (1385). اثر شرکت در کلاس های ورزشی تابستان بر برخی عوامل آمادگی جسمانی و حرکتی، ترکیب بدنی و خود پنداره بدنی دختران نوجوان. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم تهران.
6. امیری، فاطمه (1386). تعیین تأثیر برنامه های منتخب ایستگاهی و برنامه عادی درس تربیت بدنی بر آمادگی های عمومی بدنی و مهارت های ادراکی - حرکتی در مدارس دخترانه شهرستان مشهد. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم تهران.
7. بقالیان، معصومه (1383). مقایسه جنسیت درخودپنداره بدنی دانشآموزان منطقه 15 تهران و بررسی رابطه آن با سن، سطح فعالیت، پیشرفت تحصیلی، وضعیت اجتماعی اقتصادی آنان. پایان نامه دوره کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم تهران.
9 . بهرام،عباس؛ شفیع زاده، محسن (1383). تعیین اعتبار و پایایی پرسشنامه خودپنداره و بررسی عوامل موثر بر آن دانش آموزان مقاطع مختلف شهر تهران. انتشارات وزارت علوم و تحقیقات، شماره2، ص ص 45-51 .
10 . بیانگرد، اسماعیل (1370). روش های افزایش عزت نفس درکودکان ونوجوانان انتشارات مهر. ص ص40-55 .
11.پاین و ایساکس، دی(1386). رشد حرکتی انسان. ترجمه حسن خلجی و خواجویی، انتشارات دانشگاه اراک چاپ دوم.
12. پوپ، آلیس؛ مک هال، سوزان (1373). عزت نفس و سلامت روان. ترجمه پریسا تجلی، انتشارات رشد.
13.توکلی دارستانی؛ آزاده و همکاران (1389). اثر مکمل اسیدلینولئیک مزدوج برترکیب بدن و سطح لپتین سرم در زنان یائسه سالم. مجله غدد درون ریز و متابولیسم ایران ، دوره دوازهم ، ش 1 ، ص ص 59-48 .
14. پی وینیک، جوزف؛ شرت، فرانسیس ایکس (1386). راهنمای آزمون های آمادگی جسمانی (براکپورت). سلیمانی ملکان، حسین؛ اردستانی، عباس. انتشارات بامداد کتاب، چاپ اول .
15.جوادی، محمد جعفر؛ کدپور، پروین (1377). روانشناسی شخصیت. چاپ چهارم، خدمات فرهنگی رسا.
16. حمایت طلب،رسول(1388). سنجش و اندازه گیری در تربیت بدنی و علوم ورزشی. انتشارات علم و حرکت، چاپ اول.
17. خلجی، حسن؛ شفیع زاده، محسن (1385). تهیه و تعیین پایایی و روایی مقیاس های عملکرد حرکتی کودکان سه تا هفت ساله مراکز پیش دبستانی شهر تهران، فصلنامه پژوهش در علوم ورزشی، شماره دهم، 72-57 .
18. درستی، احمدرضا؛ هوشیارراد، آناهیتا (1388). تعیین مناسب ترین مرجع استاندارد نمایه توده بدن برای تشخیص کودکان چاق دبستانی ایرانی، مجله علوم تغذیه و صنایع غذایی ایران، شماره 2، ص ص 71-80 .
19. دلاور، علی(1388). روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی. چاپ بیست و نهم، انتشارات ویرایش .
20. زارع زاده، مهشید (1388). هنجار سازی و تعیین پایایی و روایی آزمون رشد حرکتی درشت برای کودکان 3 تا 11سال تهران. رساله دکتری رفتارحرکتی، دانشگاه تهران.
21.سلیمان نژاد، علی اکبر (1385). مقایسه ادراک لیاقت دانش آموزان تیز هوش و عادی در پایه سوم راهنمایی شهر ارومیه در سال تحصیلی 1385-1384. نشریه پیک نور، سال ششم، شماره سوم.
22.سیف، دیبا؛ بشاش، لعیا؛ لطیفیان، مرتضی(1383). تاثیر ابعاد ادراک خود روابط اجتماعی با همسالان در نوجوانان مراکز آموزشی استعدادهای درخشان و مدارس عادی. مجله روانشناسی 29، سال هشتم، شماره یک بهار 1383.
23. شجاعی، معصومه (1386). رشد وتکامل حرکتی. ویرایش سوم، انتشارات دانشگاه امام حسین (ع).
24. شفیع زاده، محسن (1384). سنجش و ارزیابی در تربیت بدنی و علوم ورزشی. انتشارات بامداد کتاب، چاپ اول .
25. صادقیان، پریسا (1381). تعیین همبستگی بین خود پنداره بدنی با منتخبی از عوامل آمادگی جسمانی و سطح فعالیت بدنی دانشجویان. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم تهران.
26. طالب زاده، محسن؛ ابوالقاسمی، محمود(1390). بررسی روابط ساختاری خودپنداره، یادگیری خودتنظیمی وموفقیت تحصیلی دانشجویان. مجله روش ها ومدل ها روانشناختی، شماره4، ص ص65-79 .
27. ظریف یگانه ، مریم و همکاران (1388) . بررسی تغییرات وزن و ترکیب بدن مبتلا به سرطان طی شیمی درمانی در بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران در سال های 86-1385. مجله علوم تغذیه و صنایع غذایی ایران ، سال چهارم ، شماره 1 ، ص ص 32-23.
28. عسکری زاده، حسن؛ بنی اسد، حسن (1388).کودکان، طبیعت و زمین بازی. انتشارات آفریدگار قلم، ص ص 50-63.
29. فاضل، الهام (1386). تعیین رابطه بین ترکیب بدنی، تیپ بدن و سطح فعالیت بدنی با رشد الگوهای حرکتی بنیادی دختران 3 تا6 سال شهرتهران. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم تهران.
30. فراست، دیوید (1366). روانشناسی ورزش. علیجانی،عیدی؛نوربخش، مهوش، انتشارات تربیت بدنی، ص ص44-78.
31.گارتنر،تد ای باوم؛جکسون،اندرو اس(1387). سنجش و اندازه گیری در تربیت بدنی. حسین سپاسی،پریوش نور بخش. انتشارات سمت.
32. گالاهو، دیویدال؛ ازمون، جانسی (2008). درک رشد حرکتی در دوران مختلف زندگی. ترجمه رسول، حمایت طلب؛ احمد رضا، موحدی؛ علیرضا، فارسی؛ جواد، فولادیان؛ نشرعلم وحرکت، چاپاول، ص ص 425-453.
33. مالینا و بوچارد (1381). نمو، بالیدگی و فعالیت بدنی. چاپ اول، ترجمه عباس بهرام و حسن خلج.
34. مرادی، آذر؛ سیدامینی، بهیانه (1386). مشکلات اجتماعی در کودکان چاق و دارای اضافه وزن. فصلنامه دانشکده پرستاری و مامایی، شمار67، ص ص20-25.
35. مظهری، سید ضیاالدین(1389).تغذیه و تناسب اندام. چاپ اول،انتشارات دنیای تغذیه.
36. مک موریس، لری (1386). اکتساب و اجرای مهارت های ورزشی. مترجمان؛ رسول، حمایت طلب، قاسمی ،چاپ اول، انتشارات بامداد کتاب.
37. مومنی، مریم (1384). مقایسه تصویر بدنی معلولین جسمی ورزشکار یا معلولین و غیر معلولین غیر ورزشکار مرد شهر تهران. پایان نامه ارشد، دانشگاه تربیت معلم تهران.
38. میرحیدری، سید فضل الله.تلکی، همیلا. عبدالهی، مرتضی. غرایاق زندی، حسن. مشهوری، مرضیه. میرحیدری، صنم بیگم (1389). مقایسه و ارتباط بین عزت نفس آمادگی جسمانی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه تهران. رشد و یادگیری حرکتی- ورزشی، شماره 5، تابستان 1389، ص:100-85 .
39. نبوی، محمد؛ ذکایی، محمود(1376).کلیات تربیت بدنی در مدارس. چاپ دوم، تهران، انتشارات سمت.
40. هی وود، کاتلین ام (1384). رشد و تکامل حرکتی در طول عمر. مهدی، نمازی زاده؛ محمدعلی، اصلانخانی؛ انتشارات سمت ، چاپ ششم .
41. هی وود،کاتلین ام؛ گچل،نانسی(1389). رشد و تکامل حرکتی طول عمر. محمود، شیخ؛ کیوان، شعبانی مقدم؛ انتشارات آوای ظهور، ویرایش چهارم، ص ص307 -328.
42. یزدان پناه، حسن(1370). بررسی و مقایسه خودپنداره دانش آموزان ورزشکار و غیر ورزشکار،پایان نامه کارشناسی ارشد، تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران.
ب: منابع لاتین
43.Bemben Michael G & et al. (1998). Age-related variability in body composition methods for assessment of percent fat & free fat mass in men aged 20-74 years. department of health & sport sciences.
44. Brook, C.G.D.(1971). Determination of body composition of children from skinfold Measurment. Archives of Disease in childhood. 48.182.
45. Brown WV, Fujioka K, Wilson PW and Woodworth KA.(2009). Obesity: Why be concerned ? Am J Med; 122(4suppl):S4-11
46.Celi F, Bini V,De Giorgi G,et al.(2003)Epidemiology of overweight and obesity among school children and adolescents in three provinces of central Italy, study of potential influencing variables.Research Quarterly for Exercise & sport; 57(9):1045-51
47.Chizuru Nishida.(2004).Appropriate boby-mass index for Asian populations and its implication for policy and intervention strategies.Department of Nutrition for Health and Development; 363:157-63
48.Cole TJ, Bellizzi MC, Flegal KM, Dietz WH. (2000). Establishing a standard definition for child overweight and obesity worldwide international survey;320:1240-3
49.Danielzik S, Czerwinski-Mast M, Langnase K, et al. (2004). Parenteral overweight, socioeconomic status and hight birth weight are the major determinant of overweight and obesity in 5-7old children: baseline data of the Kiel obesity Prevention Study (KOPS).Intr J Obes Relat Disord ;28(11):1494-502
50.De Onis M, Onyango AW,Borghi E, Siyam A,Chizuru N, Siekman J.(2007).Development of a WHO growth reference for school-aged children and adolescents;85:660-7
51.Edward A.Hurvitz, Liza B.Green, Joseph E.(2008).Body Mass Index Measures in children with Cerebral Palsy Related to Gross Motor Function Classification.American Journal of physical Medicine & Rehabilitation .
52.Esiton., D. Raino., I. Hirose.Rutgers.(2011). Relationship of Motor coordination and BMI in overweight and obese children, BA Annals of Saudi Medicini, Vol20, No 1.
53.Eva D,Hondt, Benedicte Deforche, IIse De Bourdeaudhuij, and Matthieu Lenoir.(2009).Relationship Between Motor Skill and Body Mass Index in 5-to10-year-Old Children.physical Activity Quarterly;26:21-37
54.Fabrizio Zadonadi Catenassi, Inara Marques, Carina Barbiero Bastos, Luciano Basso,Enio RicardoVaz Ronque and Aline Mendes Gerage.(2007).Relationship between body mass index and gross motor skill in four to six year-old children. Journal of Human Movement Studies ;6:211-26.
55.Ferianklin,L. Mahar ,MT. Meaney,KS.(2012). Obese and Self-Confidence children. Perceptual and motor skill ;14:201-217.
56.Gallahue, D.L. & Ozmun, J.C. (2006). Understanding motor
development: Infant, children, adolescent, adult. 6th ed. McGraw-Hill International Edition.
57.Gheiratmand ,G.(2008) . thinness ,over weight and obesity in anational sample of Iranian children and adolescents ,CASPIAN STUDY.
58.Hardus PM, Van Vuuren CL, Crawford D, Worsley A.(2003).Public perception of the causes and prevention of obesity among primary school children. Intr J Obes Metab Disord; 27(12):1465-71.
59.Harriet G.Williiams,Karin A.Pfeiffer,Jennifer R,O'Neill,Marsha Dowda, L.McIver,William H.Brown and Russell R. Pate. (2008). Motor Skill Performance and Physical Activity in Preschool children.OBESITY;1421-1426.
60.Hartman,Rob,P.(2008).Perceived and actual motor competence of children treated for cancer with Vincristine containing chemotherapy,pediatric Blood & cancer volume ;51: 306-307.
61.Horvat .M,Block.M,Kelly LE .(2007).Developmental and adapted physical activity assessment,Human kinetics ;102-105.
62.J.Dru Marshal and Marcel Bouffard.(1994).Obesity and Movement Competency in children.Human Kinetics Publisher;11:267-305.
63.J.Dru Marshal and Marcel Bouffard.(1997).The Effects of Quality Dai Physical Education on Movement Competency in Obese Versus Nonobese Children Human Kinetics Publisher.;14:222-237.
64.James J,Thomas P, Cavan D, Kerr D, Preventing childhood obesity by reducing consumption of carbonated drinks: cluster randomized confrolled trial.BMJ 2004;328:1237.
65.Janet Franklin,MND, Gareth Denyer, Katharine S.Steinbeck. (2011). Obesity and Risk of Low Self-esteem: A Statewide Survey of Australian. department of health & sport sciences.
66.Jan P.Piek, Grant B. Baynam, Nicholas C.Barret. (2006).The relationship between fine and gross motor ability, self-perception and self-worth in children and adolescente.Human Movement Science;25 :65-75.
67.Kain J, Uauy R, Vio F, Albala C.(2002).Trends in overweight and obesity.
68.Kerbs ,N.F.(2007). Assessment of child and adolescent overweight and obesity. Pediatrics;120, 193-228.
69.Kelishadie, R .(1384).childhood nutrition in health and disease Esfahan,Esfahan university of medical sciences pub ,in persion
70.Kelishadia, R.Ardalan G. Gheiratmand,R.Gouyamm, R.(2007). Association of physical activity and dietary behavioure in relation of the body mass index in anational sample of Iranian children and adolesconts.Bull word health organ,85(1),19-26.
71.Kim,T.T.(2003).Perceived physical and actual motor competence in Korean children with mild mental retardation:Relationship to age, gender, and parental physical activity,A Dissertation submitted to the faculty Michigan State University, 174.
72.Kliegman RM, Marcdante KJ. Jenson HB, Behrman RE.(2006). Nelson obesity, essentials of pediatrics.5th ed. Philadelphia;140-2.
73.Kopelman P.(2007). Health risks associated with overweight and obesity.Obesity Reviews;8:13-17.
74.Kuczmarski RJ, Ogden CL, Grummer-Strawn LM, Flegal KM, Guo SS, Wei R .(2000).CDC Growth Charts:United States;314:1-27.
75.Lennar T., R.Raino.,(2002). Relationship of Perceived and Actual Motor Competence in children.Perceptual and motorskill;14:201-217.
76.M,. Morano. D., Colella. C,. Robazz. L,. Bortoli.L.(2010).Physical self-perception and motor performance in normal-weight, overweight and obese children, Capranica, Article first published online:31.
77.Mari.f., jakoulin.S.(2007).The relationship between Parceived motor competence and actual motor Competence,Journal of Sport and Exercise psychology;18:111-131.
78.Mak,M. Horn, T.S. Chris,V.(2009).Self-Concept in overweight and obese children.Research Quality Exercise Sport;61:250-258.
79.Marshall, J.D., & Boufard, M. (1994). Obesity and movement
competency in children. Adapted Physical Activity Quarterly; 11: 297-305.
80.Marshall, J.D., & Bouffard, M. (1997). The effects of quality daily
physical education on movement competency in obese versus nonobese children. Adapted Physical Activity Quarterly; 14, 222-237.
81.Marsh.H.W.(1997). The measure of physical self-concept acomtract validation approach .Ink.R fox(ED), the physical self- form modivation to well-being, Human kinetics publisher;112-128
82.Marsh, H.W.(2005). How do they differ from the general population ,journal of sport and exercise psychology;17: 77-83.
83.Morrow , James R, Jackson , Allen w., Disch , James G., mood dale P, (2005).measurement and evaluation in human performance , third edition human kinetics; 235-287.
84.Mulvaney,S.A.kaemingk, K.L ,Good win jl ,Quaun,s.f.(2006) .parent-rated behavior problems associated with over weightbefor and after controlling for sleep disordedbreathing,Bmc pediatrics;6-34.
85.Ogdencl, M. D .flegal,K.M.(2007).the epidemiology of obesity. Gastroenterology;132(6),108-208.
86. Payne, V.G., & Issacs, L.D. (2002). Human motor development. 5th ed.McGraw-Hill. New York, NY.
87. Piek, J.P., Baynam, G.B., & Barrett, N.C. (2006). The relationship
between fine and gross motor ability, self-perceptions and self-worth in children and adolescents. Human Movement Science; 25:65-75.
88.Poulsen AA, Desha L, Ziviani J,Griffiths L, Heaslop A,Khan A.(2011). Fundamental movement skill and self-concept of children who are overweight.Int J Pediatr Obes; 464-71.
89.Rachel A.Jones.Anthony D.Okely,Peter Caputi, Dylan P. Cliff. (2010). Perceived and actual competence among overweight and non-overweight children.Science and Medicine sport ;589-96.
90.Reiman.P.M, Manske.RC (2009).Functional testing in Human performance , Human kinetics,103-116.
91.Regber, S.(2007). styles and treatment of adoles cents with obesity .ped Nurs;53(1):21-28.
92.Robinson LE.(2010).The relationship between perceived physical competence and fundamental motor skill in preschool children. Department of Kinesiology.
93.S.G. Hassink ,F.Zapalla, L.Falini,G .Datto.(2008).Exercise and Obese child.Progress in Pediatric Cardiology ;25:153-157.
94.Sheila Kathleen Kelly.(2009).Relationship among Motor Skill Development, Aerobic capacity, Body Composition, and Perceived competence of Fourth grade school children. International Journal of Obesity:30-37
95.Skelton, J.A.(2007). over weight and obesity.In:kliegman RM, Behrman R.E,jenson HB, Stanton BF,zietell B.J ,Dawis HW, nelson texbook of pediatrics .philadelpgia.saunders;232-242.
96.Skelton JA, Rudolph CD. Overweight and obesity. In:Kliegman RM, Behrman RE, Jenson HB, Stanton BF, Zietell BJ, Dawis HW.(2007). Nelson textbook of pediatrics.18th ed. Philadelphia; p;232-42.
97.Stodden. David F.Vitor p.Lopes. Mafalda M. Buanchi, Jose A.R. Maia, Lusi p.Rodrigues.(2011). Correlation between BMI and motor coordination in
98.Story M.Scoole-base approaches for preventing and treating obesity.International Journal of Obesity 1999.23 (suppl 2):43-51
99.U. korsten-Reck, T.Kaspar, K.Korsten, k.kromeyer-Hauschild. (2006). Motor Ability and Aerobic Fitness of Obese children. Sport Medicine Medical Center University Freiburg.
100.Wang Y, Lobstein T. (2006).Worldwide trends in childhood overweight and obesity .Int J Pediatr obes; 1:11-25
101.Zhu yi ching, wu, sheng k., cairney john(2011). obesitye and motor coordination ability in Taiwanese children with and without developmental coordination disorder Research in developmental disabilities .