فهرست:
فهرست
چکیده. 1
فصل اول: مقدمه و معرفی
1-1 مقدمه و بیان مسئله. 4
1-2 ضرورت و اهمیت تحقیق. 7
1-3 اهداف تحقیق. 10
1-3-1 هدف کلی تحقیق. 10
1-3-2 اهداف اختصاصی.. 10
1-4 محدوده تحقیق. 11
1-5 پیشفرضهای تحقیق. 11
1-6 تعاریف واژههای عملیاتی.. 12
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق
2-1 مقدمه. 14
2-2 مبانی نظری. 14
2-2-1 تعاریف ورزش.. 14
2-2-2 توسعه. 15
2-2-2-1 مفهوم توسعه. 16
2-2-2-2 ابعاد توسعه. 16
2-2-2-3 توسعه پایدار 17
2-2-3 جهانیشدن. 17
2-2-4 جهانیشدن یا جهانیسازی؟ 17
2-2-5 تاریخچه جهانیشدن. 19
2-2-6 تعاریف جهانیشدن. 20
2-2-7 ابعاد جهانیشدن. 26
2-2-7-1 بعد اقتصادی. 27
2-2-7-2 بعد سیاسی.. 29
2-2-7-3 بعد اجتماعی.. 30
2-2-7-4 بعد فرهنگی.. 31
2-2-7-4-1 خاص گرایی فرهنگی.. 31
2-2-7-4-2 همگونی فرهنگی.. 32
2-2-7-4-3 آمیزش و تحول فرهنگی.. 33
2-2-8 ویژگیهای جهانیشدن. 34
2-2-9 عوامل مؤثر و مهم در جهانیشدن. 36
2-2-10 دیدگاههای مختلف نسبت به پدیده جهانیشدن (موافقان و مخالفان) 37
2-2-11 اثرات و پیامدهای جهانیشدن. 39
2-3 جهانیشدن و ورزش.. 42
2-3-1 انگیزههای اقتصادی و جهانیشدن تجارت در ورزش.. 43
2-3- 2 ورزش بهعنوان یک پدیده اقتصادی. 45
2-3-3 رسانهها و ورزش تجارتی.. 45
2-3-4 ورزش و فنآوری اطلاعات.. 46
2-3-5 ورزش و تسهیل توسعه اقتصادی و اجتماعی.. 47
2-3-6 ورزش و روند جهانیشدن فرهنگ... 48
2-3-7 ورزش و گردشگری (گردشگری ورزشی) 49
2-3-8 مهاجرت جهانی ورزشکاران. 50
2-3-9 جهانیشدن ورزش و تابعیت سیاسی بازیکنان. 51
2-3-10 ورزش و سیاست.. 52
2-3-11 ورزش، ایجاد صلح و دوستی و درک متقابل بینالمللی.. 53
2-3-12 دیپلماسی ورزش.. 54
2-3-13 ورزش، قلمرو زدایی و پیوند مرزها 55
2-3-14 ورزش، حفظ ارزشها و ثبات سیاسی جامعه. 55
2-3- 15 جنبش المپیک و فعالیتهای دیپلماتیک... 56
2-3-16 ورزش و مبارزه با استعمارگری. 56
2-3-17 ورزش و محیطزیست.. 57
2-3-18 ورزش و حقوق بشر، مبارزه با نژادپرستی.. 57
2-3-19 ورزش، کسب وجهه و ترویج حس هویت و وحدت اجتماعی برای گروه یا جامعه و حکومتها 58
2-3- 20 ورزش، کسب پرستیژ و به رسمیت شناخته شدن شهرها 59
2-4 پیشینه تحقیق. 60
2-4-1 تحقیقات داخلی انجامشده درزمینۀ تحقیق. 60
2-4-2 تحقیقات خارجی انجام شده در زمینه تحقیق. 69
جمعبندی. 82
فصل سوم: روششناسی تحقیق
3-1 مقدمه. 85
3-2 روش و طرح تحقیق. 85
3-2-1 مطالعات کتابخانهای. 85
3-2-2 مطالعات میدانی.. 86
3-3 جامعه و نمونه آماری. 86
3-4 متغیرهای تحقیق. 86
3-5 ابزار جمعآوری دادهها 87
3-6 روش جمعآوری دادهها 88
3-7 روشهای آماری. 89
3-7-1 آمار توصیفی.. 89
3-7-2 آمار استنباطی.. 89
فصل چهارم: تجزیهوتحلیل دادهها
4-1 مقدمه. 91
4-2 یافتههای توصیفی.. 91
4-3 یافتههای استنباطی.. 98
4-4 نظرات پاسخدهندگان به سؤال نهایی پرسشنامه 112
فصل پنجم: بحث و نتیجهگیری
5-1 مقدمه. 115
5-2 خلاصه تحقیق. 115
5-3 یافتههای توصیفی و استنباطی تحقیق. 117
5-4 بحث و نتیجهگیری. 121
5-5 بررسی دیدگاه متخصصان و کارشناسان در خصوص اهمیت پدیده جهانیشدن در کشور 122
5-6 بررسی اثرات توسعه ورزش بر جنبههای اقتصادی فرآیند جهانیشدن کشور 124
5-7 بررسی اثرات توسعه ورزش بر جنبههای اجتماعی فرآیند جهانیشدن کشور 127
5-8 بررسی اثرات توسعه ورزش بر بعد سیاسی فرآیند جهانیشدن ایران. 130
5-9 بررسی اثرات توسعه ورزش بر جنبههای فرهنگی فرآیند جهانیشدن ایران. 132
5-10 بررسی اثرات جهانیشدن بر توسعه ورزش کشور 134
5-11 دیدگاه پاسخدهندگان در مورد سه رشته ورزشی که تأثیر بیشتری در فرآیند جهانیشدن کشور داشته. 137
5-12 پیشنهادهای برآمده از تحقیق. 139
5-13 پیشنهادهایی برای تحقیقات آینده. 142
5-14 محدودیتهای تحقیق. 143
منابع و مآخذ. 144
پیوستها 159
منبع:
احمدی علیآبادی، کاظم. (1382). جهانیشدن و دستاوردهای آن. روزنامه ایران، پنجشنبه 16 مرداد.
احمدی نصر، اعظم. (1391). بررسی فرهنگسازمانی و رفتار شهروندی سازمانی در تربیتبدنی آموزشوپرورش خراسان رضوی. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی. واحد مشهد.
احمدی، کاوه. (1384). فرهنگ و توسعه (جلد چهارم). تهران: سازمان توسعه.
اختر محققی، مهدی. (1386). جهانیشدن (چاپ اول). تهران: مؤلف.
آرت شولت، یان. (1382). نگاهی موشکافانه بر پدیده جهانیشدن (ترجمه، مسعود کرباسیان). تهران: علمی و فرهنگی.
آرخی، آیناز؛ معین فرد، محمدرضا و شوشی نسب پروین. (1393). بررسی اثرات جهانیشدن بر توسعه ابعاد ورزش ایران. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه حکیم سبزواری، سبزوار.
ارشاد خطیبی، احمد. (1389). جهانیشدن فرهنگ. باور، 26 مهر.
ازکیا، مصطفی. (1380). جامعهشناسی توسعه (چاپ سوم). تهران: کلمه.
اصفهانی، نوشین. (۱۳۸۷). تحلیل عوامل مؤثر بر جهانگردی ورزشی ایران و ارائه مدل برنامه استراتژیک. رساله دکتری، دانشگاه تهران.
افروغ، عماد. (1387). ما و جهانیشدن. تهران: سوره مهر.
آفرینش خاکی، اکبر؛ تندنویس، فریدون و مظفری، امیرمحمد. (1384). مقایسه دیدگاههای اعضای هیئتعلمی، مربیان، ورزشکاران و مدیران در مورد چگونگی توسعه ورزش همگانی. علوم حرکتی و ورزش، 3(5)، 20-10.
اکبری، حجت اله. (1393). روزنامه جام جم. سهشنبه 13 دی. www. Sportjamjamonline.ir
الهی، علیرضا (1387). موانع و راهکارهای توسعه اقتصادی صنعت فوتبال جمهوری اسلامی ایران. رساله دکتری، دانشکده تربیتبدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران.
الوانی، سید مهدی. (۱۳۹۰). جهانیشدن مدیریت. دانشکده علامه طباطبائی، مطالعات راهبردی- جهانیشدن، 1، 13-1.
امیر حسینی، سید احسان؛ سلطان حسینی، محمد و سلطانی، اصغر. (1386). راهکارهای جذب سرمایه خارجی در ورزش حرفهای ایران. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه اصفهان.
آنی تات، ادوارد. (2003). رویارویی با چالشهای جهانیشدن. سایت آیندهنگر،
www.Ayandehnegar.org.
بابایی زکلیکی، محمدعلی. (1382). بازاریابی بینالمللی. تهران: سمت.
بقایی، بهروز. (1393). کمیسیون ورزش و محیطزیست. ویستا مرجع مهمترین منبع خبری، 10 خرداد.
بهکیش، محمدمهدی. (1385). اقتصاد ایران در بستر جهانیشدن. تهران: نی.
بهکیش، محمدمهدی و پرهیزگار، حمیدرضا. (1379). چگونگی محاسبه تعرفه معادل در حذف موانع غیر تعرفهای و یکسانسازی حمایتها. برنامهوبودجه، (56 و 57)؛ 3-26.
بیات، عبدالرسول. (1386). فرهنگ واژهها. قم: اندیشه و فرهنگ دینی.
پیشگاهی فرد، زهرا؛ محمد زاده، آزاده و شفقتی، مهدی. (۱۳۸۸). فرایند جهانیشدن تأثیر آن بر توسعه گردشگری. اولین همایش بینالمللی مدیریت گردشگری و توسعه پایدار. مرودشت.
تاملینسون، جان. (1381). جهانیشدن و فرهنگ. (ترجمه محسن حکیمی) تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
جاسبی، عبدالله. (1381). کلیاتی پیرامون جهانیشدن (چاپ اول). تهران: دفتر فرهنگ مقاومت.
جهانبگلو، امین. (1383). مدرنیته، دموکراسی و روشنفکران (چاپ سوم). تهران: مرکز.
جرفی، عبدالامیر و رسولی، آناهیتا. (۱۳۸۳). جهانی شدن و تأثیر آن بر سیاست خارجی ایران. علوم سیاسی، 1، 185 -196.
چرنوشنکو، داوید. (1384). مدیریت پایدار ورزش (ترجمۀ مهری آذری). تهران: کمیته ملی المپیک.
حاجی هاشمی، سعید. (1384). توسعه و توسعهنیافتگی. تهران: گفتمان اندیشه معاصر.
حبی، اکرم؛ فتحی، آذر و محمدبخش، بهمن. (1389). جهانیشدن و هویتهای محلی و جهانی دانشجویان مطالعه موردی دانشگاه تبریز. فصلنامه تحقیقات فرهنگی، 3(2)، 101-121.
حجازی، محمدحسن. (1382). جهانیشدن و دین (مجموعه مقالات) (چاپ اول). تهران: روزنه.
حنبش، عبدالصابر. (1389). فرهنگ و گفتگوی تمدن¬ها. سایت اینترنتی مجتمع جامعهمانی افغانستان، www. acsf.af.
خادمی، بهبود و رحیمی، صادق. (2011). جهانیشدن، توسعه و نابرابری با تأکید بر ایران. اولین همایش بینالمللی مدیریت گردشگری و توسعه پایدار، مرودشت.
خدیوی جوان قلعه، خدیجه؛ تارم، علی و نادرپور، مهدی. (1392). نقش جهانگردی ورزشی بر رشد اقتصادی. کنفرانس ملی اقتصاد و ورزش، مرکز همایشهای بینالمللی صداوسیما، 38- 47، تهران.
خلیل زاده، جلایر. (1389). مروری اجمالی بر جهانیشدن و جهانگردی. علم گردشگری، آیندهنگری www.Tourismsciense.ir.
دادگر، یدالله. (1379). جهانیشدن اقتصاد و موضع ما. هفتهنامه عصر ما، 23، 15 و 19 بهمن.
دادگر، یدالله و ناجی میدانی، علیاکبر. (1382). شاخصهای جهانیشدن ایران و موقعیت ایران. پژوهشنامه بازرگانی، 29، 103-135.
دادگران، محمد. (1385). مبانی ارتباطات جمعی (چاپ نهم). تهران: مروارید و فیروزه.
دبیری مهر، امیر. (1384). جهانیشدن و توسعه ملی. راهبرد یاس، 1(4)، 82-62.
دلار، دیوید. (1371). اقتصادهای درحالتوسعه برونگرا واقعاً سریعتر رشد میکند: شواهدی از 95 کشور درحالتوسعه 1976-1985 (ترجمه یداله ابراهیمی فر). تهران: اقتصادی – اجتماعی.
دوستی، مرتضی؛ گودرزی، محمود؛ اسدی، حسن و خبیری، محمد. (1391). سیاست و ورزش. ساری: موج قلم.
دیرباز، عسگر و ازکیا، مصطفی. (1380). نگاهی به اسلام و توسعه پایدار. تهران: دانش و اندیشه معاصر.
رابرتسون، رونالد. (1382). جهانیشدن، تئوریهای اجتماعی و فرهنگ جهانی (ترجمه کمال پولادی). تهران: ثالث.
رجائی، محمدعلی. (1385). بررسی قابلیتها و پتانسیلهای توریسم ورزشی تبت ایران. اولین همایش ملی ورزش و شهر، تهران.
روزنا، جیمز. (1378). پیچیدگی و تناقضهای جهانیشدن. سیاست خارجی، 12(4)، 1019-1034.
ریحانی، محمد. (1386). جهانیشدن مهمترین تحول اجتماعی در آغاز هزارۀ سوم. پژوهشنامه، (67)، 103-122.
زمانی، مطهره؛ حسینی، سید عماد و رجایی، هادی. (1391). اثر مخارج ورزشی بر تولید ناخالص داخلی ایران. مدیریت ورزشی 15، 143-156.
زمانی، هادی. (1384). فرصتها و چالشهای جهانیشدن. تهران: بال.
ساعی ارسی، ایرج. (1386). جهانیشدن، مدیریت تغییر و توسعه ملی. جامعهشناسی، 2(3)، 74-88.
ساعی، احمد. (1387). جهانیشدن و رابطه آن با فقر. سیاست، 38(1)، 101-71.
سپهرنیا، رزیتا. (1387). بررسی نقش جهانیشدن در شکلگیری خاصگرائی های فرهنگی. مطالعات راهبردی جهانیشدن، 2(5)، 144-121.
ستوده، محمد. (۱۳۸۱). جهانیشدن و منافع ملی جمهوری اسلامی ایران. نشریه علوم سیاسی - دانشگاه باقرالعلوم (ع)، 20، 28-11.
سجادپور، سید محمدکاظم. (1381). جهانیشدن برداشتها و پیامدها. تهران: مرکز چاپ و انتشارات امور خارجه.
سریع القلم، محمود. (1384). ایران و جهانیشدن. تهران: مرکز تحقیقات استراتژیک.
سلطان حسینی، محمد؛ مجتهدی، حسین؛ نادریان، مسعود و حجت، عابدین. (1389). بررسی آثار اقتصادی اماکن ورزشی بر محیط شهری. المپیک، 18(3)، 67-60.
سلیمی، حسین. (1392). جهانیشدن نظریههای گوناگون درباره جهانیشدن. تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت).
سیدباقری، کاظم. (1382). جهانیشدن و دین، فرصتها و چالشها (چاپ اول). قم: احیاگران.
سیف زاده، احمد. (1380). جهانی کردن فقر و فلاکت. تهران: آگاه.
شبکه اطلاعرسانی دانا. (1392). گردش مالی فوتبال در یک سال چقدر است. 26 بهمن 1392.
شبکه خبر. (1393). برنامه مثلث. شبکه خبر برنامه مثلث 30 و 31 شهریور 1393.
شاهنوشی، مجتبی و للری، سعیده. (1389). بررسی عوامل مؤثر بر نگرش جوانان به جهانیشدن فرهنگ (مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر). فصلنامه تخصصی علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی- واحد شوشتر 4(8)، 159-172.
شجاعی زند، علیرضا. (1382). جهانیشدن و دین (مجموعه مقالات). قم: دبیرخانه دینپژوهان کشور.
شمسی، آزاده. (1388). جهانیشدن فرهنگ جوانان. مجله جهانی رسانه، دانشگاه تهران، (2)، 1-16.
شیرودی، مرتضی. (1386). جهانیسازی در عرصه فرهنگ و سیاست (چاپ اول). قم: پژوهشکده تحقیقات اسلامی.
صمائیان، آذر و ارغنده، رضا. (1386). بررسی جهانیشدن اقتصاد ایران با نگرشی بر روش SWOT. ششمین همایش مراکز تحقیق و توسعه صنایع و معادن، تهران.
عاشورزاده، اعظم و مقدسی، محدثه (1392). اثر جهانیشدن و اقتصاد و تجارت آزاد بر رشد اقتصادی (مدل خود توضیحی برداری). اولین همایش الکترونیکی ملی چشم انداز اقتصاد ایران با رویکرد حمایت از تولید ملی، اصفهان.
عباسی بختیاری، رضا. (۱۳۹۰). بررسی اثرات متقابل فرهنگ و ورزش. همایش صنایع فرهنگی و نقش آن در توسعه پایدار، اصفهان.
عربی، ادیب. (1390). تأثیر رویدادهای ورزشی بر اقتصاد. اقتصاد المپیکی، برگرفته از WWW.WORLDBANK.IR.
عسگریان، فریبا. (2004). بازبینی وضعیت اقتصادی صنعت ورزش ایران در سالهای 1377-1380. رساله دکتری، دانشگاه تهران.
علوی، پرویز؛ نظرپور، محمدنقی و عباسی، ابراهیم. (1383). دولت پهلوی و توسعه اقتصادی (چاپ اول). تهران: مرکز اسناد انقلاب اسلامی.
غفوری، فرزاد و هنرور، افشار. (۱۳۸۶). نظر متخصصان تربیتبدنی دربارۀ اثر جهانیسازی بر راهبردهای تربیتبدنی و ورزش. پژوهش در علوم ورزشی، 17، 51-61.
فخری، خلیل. (1385). جهانیشدن و گفتمان فرهنگی (چاپ اول). کابل: سعید.
فرمانی، لیلا. (1389). جهانیشدن و گردشگری. علم گردشگری، برگرفته از www.Tourismscience.ir
فرهادی محلی، علی. (1390). بررسی تحلیلی پدیده جهانیشدن با تمرکز بر حوزه فرهنگ. مرکز مطالعات راهبردی جهانی-شدن، 2(5)، 1-21.
قاسمی، حمید. (1387). بررسی نقش رسانه در توسعه ورزش کشور. رساله دکتری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات.
کاظمی، اصغر. (1375). نقش فرهنگ در فرآیند جهانیشدن. قم: اندیشه فرهنگ دینی.
کالیر، پل و والر، دیوید. (1383). جهانیشدن رشد و فقر (ترجمه غلامحسین فیروز). تهران: مرکز ملی مطالعات جهانیشدن.
کیخسروی، افسانه؛ معین فرد؛ محمدرضا و شوشی نسب، پروین. (1393). بررسی موانع و محدودیتهای توسعه هندبال در شهرستان سبزوار و ارائه راهکارهای توسعه پایدار. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه حکیم سبزواری. سبزوار.
گرجی، ابراهیم و علیپوریان، اعظم. (۱۳۸۹). تأثیر جهانیشدن اقتصاد بر اشتغال ایران. دانش و توسعه، 17(32)، 127-111.
گلمحمدی، احمد. (1382). فرهنگ در عصر جهانیشدن (مجموعه مقالات) (چاپ اول). تهران: روزنه.
گلمحمدی، احمد. (1386). جهانیشدن، فرهنگ و هویت (چاپ سوم). تهران: نی.
گیدنز، آنتونی. (1377). پیامدهای مدرنیته (ترجمه محسن ثلاثی). تهران: مرکز.
گیدنز، آنتونی. (1379). جهان رهاشده: گفتارهایی درباره یکپارچگی جهان (ترجمه علیاصغر سعیدی و یوسف حاجی عبدالوهاب). تهران: علم و ادب.
گیلن، مائورو. (1380). جهانیشدن، تمدن ساز، مخرب یا ناتوان. (ترجمه محمود دیبایی) ماهنامه آفتاب، (1) 12.
لطفی، نقی و نادمی، داوود. (1385). جهانیشدن و ایران (ارزیابی جایگاه ایران در فرآیند جهانیشدن). مجله علوم اجتماعی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد، 7، 119-142.
لورمور، روگدر و بودر، آدرین. (1391). ورزش و روابط بینالملل (ترجمه نصراله، سجادی و اکبر، حیدری). تهران: علوم ورزشی.
مالک، محمدرضا. (1384). جهانیشدن اقتصاد. تهران: اندیشه کانون جوان.
مالمیر، مهدی. (1385). اثرات ورزش بر توسعه شهری. اولین همایش ملی شهر و ورزش، تهران.
مرادی چالشتری، جواد؛ مرادی، محمدرضا؛ نوروزیان قهفرخی، سهیلا و جعفری، اکرم. (1392). بررسی موانع اقتصادی اثرگذار بر جذب سرمایهگذاری خارجی در صنعت فوتبال. مدیریت ورزشی، 17، 147- 12.
مجتبوی، کوروش. (1381). ورزشکاران و گردشگران ورزشی حافظان محیطزیست. مجموعه مقالات اولین هماندیشی سبز ورزشی. کمیته ملی المپیک. تهران.
محمدی، سردار و مظفری، سید امیر احمد. (1390). ارائه الگوی عوامل مرتبط با انتشار فناوری اطلاعات در سازمانهای ورزشی ایران. مطالعات مدیریت ورزش، 8(10)، 168-147.
محمدی، سردار؛ ایزدی، بهزاد و صالحی، نسیم. (1391). نگرش مربیان تیمهای ملی ایران نسبت به کاربرد علم و فناوری اطلاعات در ورزش. مدیریت ورزشی، 15- 141- 123.
مسعود نژاد، رضا. (1390). اقتصاد توسعه. تهران: کوشا مهر.
مکینیان، پریسا. (۱۳۸۷). راهکارهایی برای گردشگری ایران. برگرفته از سایت www.aftab.ir.
ملکوتیان، مصطفی. (1387). ورزش و سیاست. مجله دانشکده حقوق و علوم سیاسی، 38(2)، 316-301.
مؤسسه تحقیقات تدبیر اقتصاد. (۱۳۸۲). اندازهگیری شاخصهای جهانیشدن. کتابخانه دانشگاه حکیم سبزواری.
مولا دوست، کیومرث. (1392). ورزش چوگان و اهمیت آن در گردشگری. 17 تیر، www.equine.ir.
نادریان جهرمی، مسعود. (1389). مبانی جامعهشناسی در ورزش. تهران: بامداد کتاب.
نظرپور، محمدنقی. (1387). ارزشها و توسعه. تهران: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی.
نقیب سادات، رضا. (1382). جهانیسازی. تهران: کتاب صبح.
نکویی، زهرا؛ فخاری، ایمان و حقخواه، فاطمه. (1390). جهانیشدن اقتصاد و ارتباط آن با توسعه گردشگری. اولین همایش بینالمللی مدیریت گردشگری و توسعه پایدار، مرودشت.
نهاوندیان، محمد. (1383). ما و جهانیشدن (چاپ اول). تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات زندگی.
واترز، مالکوم. (1380). جهانیشدن (ترجمه اسماعیل گیوی و سیاوش مریدی). تهران: مدیریت صنعتی.
Al-Ansari, M. (2011). Women in sports leadership in Bahrain. London: Routledge.
Albrow, M. (1996). The Global Age: State and Socity Beyond Modernity. Cambridge: Polity press.
AL-Busafi, M & Banafa, A. M. A. (2013). Global trend sand Local needs – The trouble whit sport globlaization. European Scientific, 8(21), 185.
Alexander, C. (2013). Peace building though sport? An introduction to sport for development and peace. Coneflictology, 4(1), 24-33.
Alison, V. (2004). The Global Legitimacy Ga.: ivil Society, globalization& protest. Hound mills: Palgrave Macmillam.
Alli, A. Winter, G. and May, D. (2007). Globalization: its effects. International Business and Economics Research, 6(1): 89-96.
Allison, L. (2005). The Global Politics of Sport: the Role of Global Institutions in Sport. London And New York: Psychology Press.
Anastasovski, I. Stojanoska, T. & Qazimi, A. (2013). Sport as a substitute for diplmatic activites. Professional Paper, 1(2), 79-82.
Osborne, A.C. & Danielle S. C. (2009). Enthusiasts, invaders, and custodians: media haracterizations of foreign owners in Barclays premier league. Sport Communication, 2, 297-318.
Arishita, M.K. (2010). Rasicm in soccer: elmlnatlng socce rasicm and using sport as a vehicle for nationa change. Unpublished Doctoral Dissertation. Texas A&M University.
Bernstein, A. (2009). Things you can see from there you can't see from he. Sport and Social Issues, 24(4); 351-369.
Bigdely, M. Honari, H & Mollanoroozi, K. (2011). Effective digital technologies and new media on increasing the size of the sports audience. International Conference on Environmental, Biomedical and Biotechnology. Singapoore.
Milanovic, B. (2003). Globlaization and goal: Does soccer show the way? Carnegie Endowment for International Peace. Labor and Demography 0312001, Econwpa.
Brownell, S. (2008). Beijing's games: what the Olympics mean to ChinBrownell. Wall Street: Rowman & Little field Publishers.
Cerny, P.G. (1997). Paradoxes of the competition state: The dynamics of political. Government and Opposition, 32(2), 251–274.
Chatzigianni, E. E. (2006). The IOC as an international organization - Choregia. Sport Management, University of Peloponnese, Greece, 2, (1-2).
Clake, P. (1994). Citizenship a Reader. London: Pluto Press.
Coakley, JJ. (2009). Sports in Society: Issues And Controversies In Sports In Society. London: McGraw-Hill: 439-70.
Coalter, F. (2005). The Social Benefits Of Sport An Overview to Inform the Community Planning Process. Caledonia House: sportscotland.
Coalter, F. (1993). Sports participation: price or priorities? Leisure Studies, 12(3), 171-182.
Cooper, I. (2004). Game, Set And Match: lawn Tennis, From Early Origins to Modern Sport. Sport Histories: Figurational Studies of the Development of Modern Sports. London: Routledge.
Cutright, P. & Wiley, J.A. (1996). Modernization And Political Representation: 1927-1966. Studies in Comparative International Development, 2(5), 24-44.
Danaeefard, H. & Abbasi, T. (2007). Globalization And Global Innovations, The Systemic Dimension of Globalization. Slavka: InTech.
Delgado, F. (2003). The fusing of sport and politics. Sport & Social Issues 27: 293-307.
Dibrell, C.C. & Thomas, R. M. (2002). Organization design: the continuing influence of information technology. Management Decision, 40(6), 620-627
Donnelly, P. (2011). From war without weapons to sport for development and peace: The janus-face of sport. Johns Hopkins Foreign Policy Institute, SAIS Review 31(1), 65-76.
Elias, N.& Dunning, E. (1997). Quest For Excitement: Sport And leisure In The Civilizing Process. Oxford: Sport History, 2(14).
Fukuyama, F. (1995). Confucianism and democracy. Journal Of Democracy, 6(2), 20-32.
Giliantti, R & Robertson, R. (2010). The globalization of football: a study in the globalization of the serious life. sociology: 55 (4), 545 - 568.
Girón, A.& Correa, E. (2009). Emergent markets and frigility. Presented At The 6th Biennial International Conference, Chicago.
Giulianotti, R. (1999). Football: A Sociology Of The Global Game. Amazon: Plity press.
Giulianotti, R. (2010). Sport, peacemaking and conflict resolution: a contextual analysis and modeling of the sport, development and peace sector. Ethnic and Racial Studies, 34(2), 207-228.
Giulianotti, R & Robertson, R. (2004). The globalization of football: a study in the globalization of the ‘serious life. The British Sociology, 55 (4), 545-68
Giulianotti, R& Robertson, R. (2007). Recovering The Social: Globalization, Football And Transnationalism. Oxford: Global Networks 7 (2), 144-186.
Gi-Yong K. (2004). Sport Sponsorship Match-up Effect On Consumer Based Brand Equity: An Application Of The Schematic Information Process. Unpublished Doctoral Dissertation, Florida State University.
Goldin, I. Reinert, K. (2004). Globalization For Development: Trade, Finance, Aid, Migration, and Policy. Washington DC: world bank.
Haggett, P. (2001). Geogrphy A Global Syntheses (4th edition). Prentice Hall: Amazon, April 19.
Heidary, A. Honary, H. & Saiah, A. (2011). Application of information etchnology among physical education students at Payam Noor University Tehran-Iran. Educational Research and Technology. 2(2), 47 - 49.
Heilbroner, L.R. (1992). Twenty-First Country Capitalism. Ontario: ANANSI.
Henry, P.B. (2001). Do stock market liberalizations cause investment boom? Financial Economics, 58(12), 301-334.
Hietanen, A. and Varis, T. (1984). Sport and International Understanding: A Survey of the Structure and Trends of International Sporting Co-operation. Berlin Heidelberg: Springer.
Imai, K. (2002). The Impact Of Globalization On Civil Liberties: Asian Vs Non Asian States. World Peace, 19 (1).
Jalali, R. and Lipset, S.M. (1998). Racial and Ethnic Conflict: A Global Perspective,’ in New tribalism. New York: Political Science Quarterly.
Jreisat, J. (2009). Administration Globalization, and the Arab States. Public Organization Review, 9: 37-50.
Kazemi, M. (1999). Sport and international politics. Olympic, 13: 15-32.
Kelly, K. Rhidian, L. & Mortimer, T.R. (2012). In football we trust? Business and Social Science, 3 (8), 243-254.
Kinnvall, C. (2004). Globalization and religious nationalism: self identity and the search. Political Psychology, 5(25), 741-767.
Kirk, D. Cooke, C. Flintoff, A. and Mckenna, J. (2008). Key Concepts In Sport And Exercise Sciences. London: SAGE Publications Ltd.
Kristiansen, R.R. & Reimer, M.B. (2011). The Economic Impact Of Major Sporting Events. Unpublished Bachelor Thesis, Aarhus University.
Kyung, H.L. (2005). The globalization process of sports in Korean society: changing paradigms and perspectives beyond boundaries. Interntional Sports Studies, 1, 29-43.
Lacey, R. Close, A.G. & Finny, R.Z. (2009). The pivotal rolrs of product knowledge and corprate social responsibility in event sponsorship eggectiveness. business Reacerch, 63(11), 1222–1228.
Levy, B. & Berger, P.D. (2013). On the financial advantage of hosting the olympics. Humanities and Social Science, 3(1), 11-20.
Lopez, R.D.A & O'Brien, C. (2001). Gymnastics and globalization in spite of cultural difference. International Sports Studies, 23(1-2), 59-67.
Magure, J. (2011). Globlaization, sport and national identities. The empire strike back? Society and Leisure 14 (7-8): 978-993.
Mahdavi, A. (2006). Economic Growth And Investment. Persian: forest.
Manzenreiter, W. (2004). Japanese football and world sports: raising the global game in a local setting. Japan Forum, 16(2), 289-313.
Marber, p. (1998). From Third World To World Class: The Future Of Emerging Marker In The Global Economy. Printod: amazon
Martin, M.C. (2005). The globalization of soccer: A look at the growth of world’s game and Its current condition in the United States. Conference on Globalization and Sport in University of California, San Diego.
Merkel, U. (2008). The politics of sport diplomacy and reunification in divided Korea. International Review for the Sociology of Sport, 43(3), 289-311.
Mustafa, M.H. (2010). Tourism and globalization in the arab world. Business and Social Science, 1 (1), 37-48.
Nhamo, E& Magonde, S. (2013). Information technology applications and challenges: an empirical study of national sports associations of Zimbabwe. Engineering And Science (IJE), 7(2), 18-25.
Ohaman, s. Janes, I. & Wilk, K. (2006). The perceived social impact of the 2006. Sport Tourism, 11(2): 126-152.
Pourmand, S.S. & Allahyari, S. (2011). The impact of archery events on tourism development: The case of Iran. Unpublished Master's thesis, Lulea University, Lulea.
Robertson, R. (1992). Globalization: social Theory and Global Culture. London: Sage.
Robertson, R & Khondker, H. (1998). Discauses of globalization. International Sociology, 13(1), 25-40.
Robertson, R. (2013). sport diplomacy in conflict environment: the case Of continued efforts in afghanstan. Public Diplomacy, 3(1), 30-39.
Rogge, J. (2007, October 31). Sport for Peace: The Winning Diffrence. International Olympic Committee.
Rooham, M. Shahsavari, A & Zohrabi, F. (2012). The new factors determining on attract foreign direct investment in the sports industry of Iran. Sport Studies, 8(2), 398-393.
Safania, A & Mokhtari, R. (2012). Participation in sports activities in leisure time and quality of life of active and inactive disabled war veterans and disabled people. International Research Applied and Basic Sciences, 3 (4), 859-867.
Şahin M.Y. Yenel, F. Çolakoglu, T. (2010). Sport and nationalism interaction: sports’ place and importance creating national identity. Human Sciences, 7: 1244-63.
Scholte, J.A. (2000). Globalization: A Critical Introductio. Oxford: Oxford University Press.
Shuby, A & Nash, J. (1997). Have Trade Tolicy Reforms Led To Greater Openness In Developing Countries? San diego: University of California.
Silk, M.L. Andrews, D. L. (2008). Managing Memphis: governance and regulation in sterile spaces of play. Study of Race, Nation and Culture 14, 395-414.
Smart, B. (2007). Not playing around: global capitalism, modern sport and consumer culture. Global Networks, 7(20): 113-134.
Sofield, T. (2000). Sport tourism, Concepts and issues. Asian Games Sport Tourism Conference, Busan, Korea.
Solberg, H. & Preuss, H. (2007). Major sport events and long-term tourism impacts. sport Management, 21, 213-234.
Spring, J. (2008). Research on globalization and education. Review of Educational Research, 78(2), 330-363.
Standeven, J. Deknop, P. (2008). Sport tourism. New York: Amazon.
Strelize, B. (2005). Relationship in sport sponsorship: a marketing perspective. unpublished doctoral degree dissertation, University of Johannesburg.
Swart, K & Bob, B. (2007). The eluding link: Toward developing a national sport tourism strategy in South Africa beyond 2010. Politikon: South African Journal of Political Studies, 34 (3), 373-391.
Tavallai, S. (2011). Globlaization as a means for Tourism Development in Iran (Kerman). Geographical research, 3 (82), 6-18.
Thibault, l. (2009). Globalization of sport: An inconvenient truth. Sport Management, 23, 1-20.
Thomson, R. W & Soos, I. (2000). Youth sport in New Zealand and Hungary globalization versus local resistance. International Sports Studies, 22(2), 74-82.
Wolf R, Tony M, Paul S. (2002). The sport network: insight into the shifting balance of power. Business Research, 55(7), 611-622.
Won, Y.S. (2003). Sport Sociology Plus. Seoul: DK Books.
World health organization. (2003). Health And Development Through Physical Acitivity And Sport. Geneva: World Health Organization.
Yusof, A. & Mohad shah, P. (2008). Globalization and the Malaysian sports industry. International Studies- Issue, 8, 112-116.
Zohrabi, F. SharifiMoghadam, M. Rooham, M & Shahsavari, A. (2012). The role of different media kinds in attracting financial support for Iran's athletic development. International Research Applied and Basic Sciences, 3 (9), 1874-1879.