فهرست:
فصل اول: کلیات طرح
1.1. بیان مساله تحقیق. 3
2.1. اهمیت موضوع تحقیق و انگیزه انتخاب آن. 4
3.1. اهداف تحقیق. 5
1.3.1. هدف کلی. 5
2.3.1. اهداف اختصاصی. 5
4.1. سوالات وفرضیههای تحقیق. 5
1.4.1. سوالات تحقیق. 5
2.4.1. فرضیههای تحقیق. 5
5.1. مدل تحقیق. 6
6.1. پیش فرضها. 7
7.1. تعاریف متغییرها. 8
8.1. روش تحقیق. 8
10.1. جامعه و حجم نمونه. 8
1.10.1. جامعه آماری. 8
2.10.1. نمونه آماری. 8
11.1. قملرو تحقیق. 8
1.11.1. قلمرو زمانی. 8
2.11.1. قلمرو مکانی. 9
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق
1.2. مبانی نظری. 12
1.1.2. سبک رهبری. 12
2.1.2. محیط مدرسه. 17
2.2. پیشینه تحقیق. 24
1.2.2. تحقیقات داخلی. 24
2.2.2. تحقیقات خارجی. 27
3.2. جمعبندی. 29
فصل سوم: روش شناسی تحقیق
مقدمه. 32
1.3. روش تحقیق. 32
2.3. جامعه آماری. 32
3.3. حجم نمونه و روش اندازهگیری. 32
4.3. متغییرهای تحقیق. 32
3.5. ابزار جمعآوری اطلاعات. 33
6.3. شیوه جمع آوری اطلاعات. 34
7.3. روش تجزیه و تحلیل دادهها. 35
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل آماری
1.4. یافتههای توصیفی. 37
1.1.4. توصیف متغییرهای جمعیت شناختی پژوهش. 37
1.1.1.4. مشخصات دموگرافیک نمونههای تحقیق از گروه کلی معلمان تربیت بدنی جنسیت گروه معلمان تربیت بدنی. 37
2.1.1.4. مشخصات دموگرافیک نمونههای تحقیق از گروه کلی مدیران مدارس 41
2.1.4. توصیف متغییرهای اصلی پژوهش. 45
2.4. یافتههای استنباطی. 50
1.2.4. آزمون نرمال بودن دادهها ( نیکویی برازش) 50
2.2.4. آزمون فرضیهها. 50
1.2.2.4. بررسی سوالات و فرضیات تحقیق. 50
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
مقدمه. 63
1.5. خلاصه تحقیق. 63
2.5. خلاصه یافتهها. 63
1.2.5. بخش توصیفی. 63
2.2.5. بخش سوالات و فرضیهها. 65
3.5. بحث. 66
1.3.5. بحث در مورد یافتههای توصیفی پژوهش. 66
2.3.5. بحث در مورد یافتههای فرضیههای پژوهش. 66
4.5. نتیجهگیری. 66
5.5. پیشنهادات. 67
1.5.5. پیشنهادات حاصل از تحقیق. 67
2.2.5. پیشنهادات جانبی. 67
3.5.5. پیشنهادات برای محققیق بعدی. 68
6.5. محدودیتها و مشکلات تحقیق. 68
1.6.5. محدودیتها. 68
2.6.5. مشکلات تحقیق. 68
پیوستها. 70
منابع. 77
منبع:
اسکندرلو، محمد رضا. (1389). بررسی رابطه بین سبکهای رهبری و هوش هیجانی مدیران ادارات تربیت بدنی استان همدان، پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی، دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی.
الوانی، سید مهدی (1390). مدیریت عمومی، تهران: نشر نی، ویراست سوم، چاپ چهل و سوم.
بابائی، علی محمد؛ ابوالعلائی، بهزاد. (1383). محیط کار متعالی، فصل نامه مدیریت آموزش مدیران. شماره٧١(5)، ص 56-71.
حقیقی، حمید؛ زارعی، اقبال؛ قادری، فواد. (1391). بررسی ساختار عاملی و ویژگیهای روانسنجی حل تعارض رحیم (ROCI-II) در بین زوجین ایرانی. فصلنامه مشاوره و رواندرمانی، سال اول، شماره 4.
حمیدی، مهرزاد. (1390). ابعاد ارزیابی عملکرد مربیان ملی کشور، پژوهشهای مدیریت ورزشی و علوم حرکتی، سال اول، شماره2، زمستان1390، ص 49 – 61.
خدایاریان، مهسا؛ ونکی، زهره. (1388). شاخصهای بهداشتی محیط کاری پرستاران. مجله علمی دانشکده پرستاری و مامایی همدان. دوره شانزدهم، شماره 1، ص 112-128.
دهقان، آیت اله. (1387). ارتباط بین فرهنگ سازمانی وسبک رهبری مدیران تربیت بدنی باخلاقیت معلمان تربیت بدنی آموزش و پرورش. پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی، دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی.
رمضانی نژاد، رحیم و همکاران. (1388). رابطه سبک رهبری تحولگرا و عملگرای مدیران مدارس با تعهد سازمانی دبیران تربیت بدنی. مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی.
. سید قراعینی، خدیجه؛ سید عباس زاده، میر محمد. (1387). بررسی رابطه سبکهای رهبری مدیران مدارس با فرسودگی شغلی دبیران دبیرستانهای ارومیه. فصل نامه تعلیم و تربیت، شماره 97، ص 86- 103.
شهری، علی اضغر. (1389). ارتباط بین هوش هیجانی و سبک رهبری کارشناسان مسئول تربیت بدنی آموزش و پرورش شهر تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی، دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی.
صالحی عمران، ابراهیم؛ آقامحمدی، علی. (1387). بررسی دانش، نگرش و مهارتهای زیست محیطی معلمان آموزش دوره ابتدایی استان مازندران، فصلنامه تعلیم و تربیت شماره 95، ص 124-138.
علوی، سید سلمان و همکاران. (1389). روایی، پایای و تحلیل عاملی مقیاس استفاده وسواس گونه از اینترنت در کاربران دانشجویی دانشگاه اصفهان. مدیریت اطلاعات سلامت، شماره 4.
غفوری، فرزاد و همکاران. (1387). ارتباط بین سبک رهبری مدیران با خلاقیت معلمان تربیت بدنی. مجله مدیریت ورزش، شماره 2، ص 215-234.
قبادی، زهرا. (1390). بررسی رابطه رضایت شغلی دبیران با سبک رهبری. فصل نامه داخلی علمی آموزش – پژوهشی فعم و توان. سال دوم، شماره پنجم، ص 11-26.
لطف عطا، آیناز. (1387). تأثیر عوامل محیطی بر یادگیری و رفتار در محیطهای آموزشی )ابتدایی( درشهر. فصلنامه مدیریت شهری، شماره 21(4)، ص101-118.
محمدپور، سیمین. (1382). تعیین نوع سبک رهبری مدیران واحدهای آموزشی آموزشگاههای دخترانه اسلامشهر و ارائه الگوی مناسب برای افزایش میزان اثر بخشی آن. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
محمدی، روزیتا. (1390). برسی نگرش مدیران ومعلمان تربیت بدنی درباره نهادینه کردن شیوه مدیریت مشارکتی درمدارس شهر تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی، دانشگاه آزاد اشلامی تهران مرکزی.
مقیمی، سید محمد. (1385). سازمان و مدیریت رویکردی پژوهشی، تهران: انتشارات ترمه. چاپ سوم، ص112.
مهدیان، حسین. (1389). سیری بر دوستیهای محیط کار. مقالات تربیتی. شماره 219.
نیلفروشان، پریسا؛ عابدی، احمد؛ نویدیان، علی؛ احمدی، سید احمد. بررسی ساختار عاملی، اعتبار و روایی انتظار از ازدواج. مجله علوم رفتاری، شماره 1(5)، ص 11-19.
وردی نژاد، فریدون (1390). ارزیابی عملکرد، طراحی کانونهای ارزیابی و توسعه مدیران برای سازمانهای ایران. شماره7، ص 45-63.
همت، محمدرضا. (1384)، رابطه بین جو مدرسه با سبک مدیریت مدارس شهرستان شهرضا. اندیشه نو- شماره 18، ص 44- 60.
منابع انگلیسی:
Bandalos, D. L. (1993). Factors influencing cross-validation of confirmatory factor analysis models. 7 Multivariate Behavioral Research, 28, 351–374.
Burden, R. , & Fraser, B. (1994). Examining teachers’ perceptions of their working environments: Introducing the School Level Environment Questionnaire. Educational Psychology in Practice, 10(2), 67–71.
C. Laugksch, Rüdiger. , M. Aldridge. , Jill. , J. Fraser, Barry. (2007). Outcomes-Based Education in South Africa: Using an Instrument to Assess School-Level Environments during the Implementation, Australian Association for Research in Education (AARE).
Carol A. Wong. , Eliza Lo. , Melanie Muise. , Erin Stafford. (2009). Leadership styles and outcome patterns for the nursing workforce and work environment, International Journal of Nursing Studies.
Cresswell, J. , & Fisher, D. (1998, April). A qualitative description of teachers’ and principals’ perceptions of interpersonal behavior and school environment. Paper presented at the annual meeting of the American Educational Research Association, San Diego, CA. Cudeck, R. , & Browne, M. W. (1983). Cross-validation of covariance structures.
Fisher, D. L. , & Fraser, B. J. (1991). Validity and use of school environment instruments. Journal of Classroom Interaction, 26(2), 13–18.
Ghofrani, Mohsen. (2012). Relationship between Leadership Styles and Personality traits of Physical Education managers of Education in Khorasan Razavi, Department of Physical Education, University of Sistan and Baluchestan, Zahedan, Iran.
Greta G. Cummings. ,Tara MacGregor. , Mandy Davey c, How Lee. (2010). THE RELATIONSHIP BETWEEN LEADERSHIP STYLE AND SCHOOL CLIMATE IN BOTSWANA SECONDARY SCHOOLS.
Johnson, B. (1998). The relationships between elementary teachers’ perceptions of school climate, student achievement, teacher characteristics, and community and school context. (Doctoral dissertation, University of New Mexico, 1998). Dissertation Abstracts International, 59(11), 4055.
Johnson, B. , & Stevens, J. (2000, April). Elementary teachers’ perceptions of school climate and student achievement. Paper presented at the annual meeting of the American Educational Research Association, New Orleans, LA.
Johnson, Bruce ; J. Stevens, Joseph and Keith Zvoch. (2007),Teachers’ Perceptions of School Climate A Validity Study of Scores From the Revised School Level Environment Questionnaire, Educational and Psychological Measurement. 15(2), 833-844.
M Aldridge, Jill. , J Fraser, Barry. , C Laugksch, Rüdiger. (2011). Relationships between the school-level and classroom-level environment in secondary schools in South Africa, South African Journal of Education.
Rehman, Saad and Mansoor, Muhammad and Rafi ullah bilal. (2012). THE IMPACT OF LEADERSHIP STYLES ON JOB SATISFACTION AT WORK PLACE, Arabian Journal of Business and Management Review (OMAN Chapter). 1(12), 112- 131.
Hu, L. , & Bentler, P. M. (1999). Cutoff criteria for fit indexes in covariance structure analysis: Conventional criteria versus new alternatives. Structural Equation Modeling, 6, 1–55.
MacCallum, R. C. , Roznowski, M. , Mar, C. , & Reith, J. V. (1994). Alternative strategies for cross-validation of covariance structure models. Multivariate Behavioral Research, 29, 1–32.
Multivariate Behavioral Research, 18, 147–167.
Schumacker, R. E. , & Lomax, R. G. (1996). A beginner’s guide to structural equation modeling. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum.