فهرست:
فصل اول: کلیات طرح
1.1. مقدمه. 3
2.1. بیان مسئله. 4
3.1. اهمیت وضرورت تحقیق. 6
4.1. اهداف تحقیق. 8
1.4.1. هدف اصلی. 8
2.4.1. اهداف اختصاصی. 8
5.1. فرضیههای تحقیق. 9
6.1. پیش فرضهای تحقیق. 9
7.1. حدود و محدودیتهای تحقیق. 10
8.1. تعریف واژهها واصلاحات تحقیق. 10
1.8.1. تعریف مفهومی متغیرها. 10
2.8.1. تعریف عملیاتی متغیرها. 11
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق
مقدمه. 13
1.2. مبانی نظری. 13
1.1.2. تعاریف هوش. 13
2.1.2. انواع هوش از دیدگاه استرن برگ. 14
3.1.2. تعریف تربیتی هوش. 14
4.1.2. تعریف تحلیلی هوش. 14
5.1.2. انواع آزمونهای هوش. 15
6.1.2. اختلالات هوش. 16
1.6.1.2. علل عقبماندگی هوش. 18
2.6.1.2. مطالب مورد سنجش در عقبماندگی. 19
3.6.1.2. روشهای اندازهگیری عقبماندگی. 19
4.6.1.2. آزمونهای اندازهگیری عقبماندگی. 19
7.1.2. هوش چندگانه. 20
8.1.2. انواع هوش چندگانه. 21
1.8.1.2. هوش دیداری / فضایی. 21
2.8.1.2. هوش کلامی / زبانی. 21
3.8.1.2. هوش منطقی / ریاضی. 21
4.8.1.2. هوش بدنی / جنبشی. 22
5.8.1.2. هوش موسیقی / ریتمیک. 22
6.8.1.2. هوش بین فردی. 22
7.8.1.2. هوش درون فردی. 22
9.1.2. هوش هیجانی. 23
10.1.2. هوش فرهنگی. 23
11.1.2. هوش معنوی. 24
12.1.2. هوش مصنوعی. 26
13.1.2. هوش سازمانی کامپیوتری شده. 26
14.1.2. هوش سازمانی. 26
1.14.1.2. تعاریف هوش سازمانی. 26
2.14.1.2. اهمیت هوش سازمانی. 27
3.14.1.2. هوش سازمانی، هوش شناختی و عملکرد حرفهای. 28
4.14.1.2. مدل هوش سازمانی ماتسودا. 30
5.14.1.2. هوش سازمانی به عنوان یک فرآیند. 30
6.14.1.2. هوش سازمانی از دیدگاه لی یونتز. جی. 31
7.14.1.2. هوش سازمانی از دیدگاه ویلیام هلال. 32
8.14.1.2. هوش سازمانی از دیدگاه مک مستر. 32
9.1.14.2. هوش سازمانی از دیدگاه کارل آلبرخت. 32
15.1.2. بهرهوری سازمانی. 34
1.15.1.2. بهرهوری چیست؟. 34
2.15.1.2. دیدگاههای مختلف درباره بهرهوری. 35
3.15.1.2. بهرهوری در سطح سازمان. 36
4.15.1.2. اندازه گیری بهره وری. 37
5.15.1.2. عوامل بازدارنده ارتقای بهره وری. 37
6.15.1.2. نظریه چند عاملی بهرهوری. 39
16.1.2. اهمیت بهره وری. 41
2.2. ادبیات پیشنه تحقیق. 42
1.2.2. تحقیقات انجام شده در داخل کشور. 42
2.2.2. تحقیقات انجام شده در خارج از کشور. 44
3.2. جمع بندی. 44
فصل سوم: روش شناسی تحقیق
مقدمه. 48
1.3. روش تحقیق. 48
2.3. جامعه آماری. 48
3.3. نمونه آماری و روش نمونهگیری. 48
4.3. ابزار و روش جمعآوری اطلاعات. 48
1.4.3. پرسشنامه هوش سازمانی. 48
2.4.3. پرسشنامه بهرهوری (OP) 49
3.4.3. روایی و پایایی پرسشنامهها. 49
4.4.3. پرسشنامه مشخصات فردی. 50
5.3. روش جمعآوری اطلاعات. 50
6.3. روشهای آماری. 50
فصل چهارم: استتخراج و تحلیل دادههای تجربی
1.4. یافتههای توصیفی. 52
1.1.4. توزیع جامعه تحت بررسی بر حسب جنسیت. 52
2.1.4. توزیع جامعه تحت بررسی بر حسب تحصیلات. 52
3.1.4. توزیع جامعه تحت بررسی بر حسب سابقه. 52
4.1.4. توزیع جامعه تحت بررسی بر حسب سن. 53
5.1.4. توزیع جامعه تحت بررسی بر حسب رشته تحصیلی. 53
6.1.4. یافتههای توصیفی متغیرهای تحقیق. 54
1.6.1.4. توصیف آماری متغیر بهرهوری. 54
2.6.1.4. توصیف آماری متغیر هوش سازمانی. 55
3.6.1.4. آزمون نرمال بودن توزیع دادهها. 55
2.4. آزمون فرضیههای تحقیق. 56
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
مقدمه. 65
1.5. خلاصه تحقیق. 65
2.5. یافتههای تحقیق. 66
3.5. بحث و نتیجهگیری. 67
4.5. پیشنهادات. 70
1.4.5. پیشنهادات برخاسته از تحقیق. 70
2.4.5. پیشنهادات برای پژوهشهای بعدی. 72
پیوستها. 73
منابع. 79
منبع:
اصغری، زهرا. (1388). رابطه بین هوش سازمانی و بهرهوری سازمانی در ادارات تربیت بدنی استان آذربایجان شرقی، پایان نامه کازشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران.
الوانی ,سید مهدی. محمدی,سمیه. میرزایی,مهدی. (1391). تاثیر فرهنگ سازمانی در بهره وری نیروی انسانی. فصلنامه مدیریت، سال نهم، شماره 28. ص 38-25.
ابزری، مهدی. اعتباریان، اکبر. ستاری قهفرخی مهدی. (شماره1385، 22)، (هوش سازمانی و جلوگیری از کند ذهنی جمعی)، ماهنامه مدیریت دانش سازمانی، ص11-14، تهران.
البدوی، امیر. علیجانی، فرزانه (1387)، (آیا یادگیری الکترونیکی، بهره وری کارکنان را افزایش میدهد؟)، مدیریت و اقتصاد، دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه تربیت مدرس، نشریه ویژه مهندسی صنایع، شماره 43، تهران.
الهیان، علی. زواری، محمد ابراهیم. (1388). تدبیر، 208، 49.
پاداش ستوده، سیده فاطمه(1380)، (بهره وری سازمان تربیت بدنی )، انتشارات علم و ورزش، چاپ اول، تهران.
ابطحی، حسین، کاظمی، بابک. (1378)، بهره وری، موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی، تهران.
رادینگ، آلن. (1383)، مدیریت دانش، ترجمه محمد حسین لطیفی، چاپ اول: انتشارات سمت، ص 74، تهران
جمازاده، محمد. غلامی، یونس. سیف، محمد حسن. (1388). فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحدگرمسار سال سوم، شماره 2، صص63-86
حبیبی، هومن(1386)، ((عوامل موثر بر ارتقاء بهره وری ))، سایت راهکار مدیریت (com. mgtsolution. www)
حیاتی، محمد علی. (1385). http: //www. (hayati314. blogfa. com/ )post-3. aspx
خداخواه، وحید(1387)، ((بررسی رابطه فرهنگ سازمانی با بهره وری مدیران ستادی دانشگاه علوم پزشکی شیراز))، پایان نامه کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی، شیراز.
خان زاده، حمید. (1386)، (هوش سازمانی چیست ؟)، دنیای کامپیوتر و ارتباطات، پایگاه تخصصی نرم افزار ایران.
خدادای، محمد رسول. (1386)، (رابطه هوش سازمانی با فرهنگ سازمانی در ادارات تربیت بدنی استان آذربایجان شرقی )، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه ارومیه.
ساعتچی، محمود. روانشناسی بهرهوری. تهران: نشر ویرایش، چاپ ششم 1386.
ستاری قهفرخی، مهدی. (شماره 14، 1384). (آیا میدانید چه فرهنگی بر سازمان شما حاکم است؟)، ماهنامه مدیریت دانشنامه سازمانی، ص8-12، تهران.
سید عامری، میر حسن (1387). (رابطه فرهنگ سازمانی با بهره وری مدیران ادارات تربیت بدنی استانهای آذربایجان شرقی و غربی)، مجله علمی-پژوهشی حرکت، دانشگاه تهران، شماره سی و پنج. تهران.
سبک رو, مهدی. وفایی یگانه, محمد. کاشانی, صالح(1389). بهرهوری کارکنان شرکتهای بیمه در پرتو هوش عاطفی و کیفیت زندگی کاری. فصلنامه صنعت بیمه. سال یست وپنجم. شماره 1. صفحات ١٧٩ تا202.
شکری، مصطفی. (1379)، بهره وری و رقابت پذیری شرکتهای برتر ایران. ماهنامه تدبیر، شماره104.
طاهری، شهنام. بهرهوری و تجزیه وتحلیل آن در سازمانها. تهران: نشر هستان، چاپ هشتم 1383
عسگری، مصطفی(1384). (بررسی عوامل موثر بر بهره وری نیروی انسانی درشرکت فولاد مبارکه)، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه یزد، دانشکده مهندسی صنایع، یزد.
فلاح شمس]میر فیض, بوداقی خواجه نوبر, حسین؛ دلنوازاصغری, بیتا. (1391). بررسی رابطه بین هوش سازمانی و خلاقیت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در سال1388. فراسوی مدیریت. سال ششم. شماره 21. ص ص 166-149.
قره,محمد علی؛ فردوسی,محمد حسن؛مرعشیلن,فاطمه سادات. (1391)رابطه هوش سازمانی و مولفههای آن با عملکرد شغلی در مدیران تربیت بدنی و هیاتهای ورزشی شر اهواز. پژوهشهای کاربردی مدیریت و علوم ورزشی در ورزش. شماره 2. ص ص80-73.
کندی، کارول. (1384)، نخبگان مدیریت، ترجمه مهدی ایران نژاد، چاپ اول: انتشارات موسسه تحقیقات و آموزش مدیریت و نشر مدیران، ص8، کرج.
کوشکی ,محمد صالح. اکبری ساری,علی. عرب,محمد. احمدی انگالی,کامبیز. (1391). کیفیت زندگی کاری و رابطه آن با بهره وری پرستاران بیمارستانهای دانشگاه علو پزشکی شهید بهشتی. مجله دانشکده بهداشت و انستیتیو تحقیقات پزشکی. دوره 10. شماره 4. ص 90-81. .
گودرزی، محمود(1385). تحلیل وضعیت اماکن ورزشی کشور و تعیین عوامل موثر بر بهره وری از دیدگاه خبرگان و ارایه مدل بهره وری. نشریه علمی- پژوهشی حرکت، شماره 28، تهران.
گلستانی، امین، (1386)، هوش تجاری و تصمیمات کلان سازمانی، ماهنامه تدبیر، شماره 190.
مارکوارت، مایکل جی. (1385)، ایجاد سازمان یادگیرنده، ترجمه محمد رضا زالی، چاپ اول: مرکز کار آفرینی دانشگاه تهران، ص 73-88، تهران
مجموعه سخنرانیهای سومین همایش ملی بهره وری ایران (1378)، سازمان ملی بهره وری ایران
میرسپاسی، ناصر. افقهی، بابک(1391). مقایسه تحلیلی هوش سازمانی در آموزش عالی: مطالعه، فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، 65، 86-67.
محمودی، مهدی، (1387)، سیستمهای هوش تجاری کلیدی برای مدیریت سازمان، دوماهنامه مدیریت، سال نوزدهم، شماره 135-136
نادریان، مسعود(1386). ((بررسی عوامل موثر بر افزایش بهره وری سازمانهای ورزشی شهر اصفهان))، مجله علمی-پژوهشی حرکت، دانشگاه تهران، شماره سی وچهار.
ناظم,فتاح؛ محسن شیخی, عباس. (1388). بررسی رابطه بین موضع کنترل,جو سازمانی و بهرهوری کارکنان در اداره کل امور مالیلتی استان تهران. فصلنامه مدیریت. سال ششم. شماره 13. ص ص 22-11.
نصراصفهانی، علی(1381). (رویکردهای نوین در رفتار سازمانی(روانشناسی و مدیریت ) ))، انتشارات جهاد دانشگاهی اصفهان.
. نصیری پور، امیر اشکان. رئیسی پوران. هدایتی، سید پوریا. (1386). رابطهی فرهنگ سازمانی با بهره وری کارکناندر بیمارستانهای عمومی آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران: 1386، 1388.
نظری، محمدرضا، (1387)عوامل موثر بر بهره وری نیروی انسانی در دانشگاه آزاد اسلامی، نشریه مدیریت.
منابع انگلیسی
Alberchet,Karl,(2002). Organizational Intelligence Profile , V2,N1,pp. 4available at: www. karl Albrecht. com.
Albrecht, Karl. (2003). "The power of minds at work: organizational intelligence in action ". Amacon, V4, N2, pp. 83-135, New York.
Albrecht, Karl. (2003) Organizational intelligence and Knowledege Management: Thinking Qutside the silos,pp. 1-17,available at: karl Albrecht. com.
Azma، Fereydoon. Mostafapour، Mohammad ali Rezae، Hamid. (2012). elsevier. 94-97.
Brazilian Industry From Firm-Level Data. Information Technology for Development, Vol. 14 (2). Brazil.
Cornelius. konig & Martin. Kleinmann (2007). Time Management Problems and Discounted Utility, The journal of Psychology. 141(3),321-334.
Crahg,B and J Penkawel,H. Farber and A. Kreuger(1995). ”Participation and productivity”. Brooking papers on economic Activity Annual. VOL,45.
Doraszelski,Ulrich;Jaumandreu,Jordi(2007),”R & D and productivity: Estimating production functions when productivity is endogenous”. Department of Economics,Harvard University,Littauer Center,1875Cambridge Street,Cambridge,MA02138. USA.
Grigge,keith;Smoual,Morgan(1998),What are the administrative tasks and priorities for continuing education administrators”, journal of continuing Education. VOL. 36.
Jacobson, Stanly a;Stiles,Richard L (1985), “ The effectivness of physical education specialist. “ Eric. NO. Ed078068. Journal Research For exercise and sport. vol,14.
Jafari & Faghihi (2010). The intelligence component in the research and educational planning. Journal of Leadership and Training Management,
Kesti M. , Syvajarvi A. , Stenvall J. , Rivera M. (2011), Human capital scenario analysis as an organizational intelligence tool for performance management, Problems and Perspectives in Management, Volume 9, Issue4, No. (3), 63-86(in Persian).
Liebowitz, Jay. (2000). Organizational Intelligence: A Knowledge Management Primer. CRC Press,pp. 1-4,Florida.
Malekzade, Gh. (2010). Organizational intelligence, a powerful tool in the management of knowledge-based companies. Journal of technology development, 1(22), 31-37 (in Persian).
Marjani ,Amir Babak. sohelpour,mojdeh. (2012). The relation between organizatopnal intelligence and staff performance based on the Model of Karol Alberekht. International Journal of Business and Social Science. Vol. 3 No. 4.
Mendonca, Marco; Freitas. Fernando; Souza, Jano(2008), “Information Technology and Productivity: Evidence for.
McMaster. Michel D. (1996). The Intelligence Advantage: Organising for complexity. Butterworth-Heinemann,pp. 1-9,Boston.
Motowidlo, S. J. , W. C. Borman, and M. J. Schmit (1997). ―A theory of individual differences in task and contextual performance. ‖ Human Performance, 10: 71–83.
Prejmeran, Mihaela. Vasilache, Simona. (2007), Standards and markets for university-originated Organizational Intelligence Academy of Economic Studies,Bucharest.
Yolles, Maurice. , (2005) «Organizational intelligence» the journal of workplace learning. Vol 17, n1/2.
Shahram Gholami. Sepideh Safaee(2012). The relationship between the organization intelligence and the performance of managers. Journal of educational and instructional studies in the world. . Volume: 2 Issue: 2 Article: 21 ISSN: 2146-7463