فهرست:
فصل اول.. .3
1-1)مقدمه.. 4
1-2) بیان مسئله.. 4
3-1)اهمیت و ضرورت انجام تحقیق.. 5
4-1)اهداف تحقیق.. 7
4-1-1)هدف های اختصاصی.. 7
4-1-2)سوالات تحقیق.. 8
5-1) کاربردهای تحقیق.. 9
فصل2. 10
1-2)مقدمه..................................................................................................................... 10
2-2)بازاریابی.. 11
3-2)ورزش.. 13
4-2)بازاریابی ورزشی.. 13
6-2)حمایت مالی.. 19
9-2)چارچوب مفهومی برای مطالعه حمایت مالی.. 30
10-2)ورزش فوتبال(حمایت های مالی فوتبالی و اسپانسرهای روی پیراهن ورزشی). 32
12-2)طرفدار تیم فوتبال.. 35
15-2)پیشینه مطالعات داخلی و خارجی.. 45
16-2)جمع بندی فصل.. 49
1-3) مقدمه.. 52
2-3) روش تحقیق.. 52
3-3) جامعه آماری و حجم نمونه.. 52
4-3)روشهای جمع آوری اطلاعات.. 52
5-3) روایی و پایایی.. 54
6-3) فنون ها و تکنیک های (روشهای) تحلیل آماری.. 54
1-4)مقدمه.. 57
2-4 ) آمارتوصیفی.. 57
4-4)ازمون همبستگی.. 67
5-4)میزان توافق یا همگونی.. 69
6-4)بررسی سوالات باز.. 71
فصل پنجم.. 75
1-5) مقدمه.. 75
2-5) نتیجه گیری و خلاصه.. 75
3-5)مقایسه یافته های تحقیق با تحقیقات گذشته.. 77
4-5)پیشنهادها.. 78
منبع:
ایزدی،علیرضا. 1383. توصیف عوامل موثر بر جذب اسپانسرشیپشرکت های اسپانسر فوتبال حرفه ای ایران، پایان نامه دوره کارشناسی ارشد تربیت بدنی وعلوم ورزشی، تهران.
بحرینی زاده، منیجه.1391 .ارائه مدلی جهت شناسای و ارزیابی تاثیر حمایت مالی ورزشی بر ارزش ویژه نام و نشان تجاری.مدیریت :: بررسی های بازرگانی :: مهر و آبان 1391 - شماره 55 .
بنار، نوشین.1391.بررسی اهداف حمایت ورزشی در لیگ های برتر ایران.تربیت بدنی :: مدیریت ورزشی :: پاییز 1391 - شماره 14 .
جماعت،خاطره؛ احسانی،محمد.1390.اهداف مستقیم و غیر مستقیم حمایت مالی از ورزش در ایران.مطالعات مدیریت ورزشی :: سال هشتم، تابستان 1390 - شماره 10.
رمضانی نژاد، رحیم.1391. بررسی عوامل موثر در تصمیم گیری حمایت ورزشی. تربیت بدنی :: مدیریت ورزشی :: بهار 1391 - شماره 12.
عشقی، کامران. 1388.بررسی اثر بخشی حمایت مالی در میان هواداران ورزشی.پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران.
فائد،علیرضا.1386. ارزیابی استراتژیک حمایت های ورزشی بعنوان ابزار ارتباطی بازاریابی در صنعت الکترونیک ایران،پایان نامه دوره کارشناسی ارشد دوره مشترک بازاریابی وتجارت الکترونیک، دانشگاه تربیت مدرس، تهران.
کاتلر،ف., (1382). مدیریت بازاریابی تجزیه و تحلیل ،برنامه ریزی،اجرا و کنترل ،ترجمه بهمن فروزنده،نشر آتروپات.
کاتلر،ف., (1383), مبانی مدیریت بازاریابی ,ترجمه پارسائیان,انتشارات ترمه.
محمدکاظمی, ر. (1386). بررسی و توصیف عناصرآمیخته بازاریابی در صنعت فوتبال کشور و مقایسه آن با لیگ های معتبر قاره(ژاپن و کره جنوبی). رساله دکتری ،دانشگاه تربیت معلم تهران.
مهدوی نیا م.,(1384)مدیریت بازاریابی ,نشر گرایش.
12.مومنی م. , (1386) ,تحلیل آماری با استفاده از spss, انتشارات کتاب نو,تهران.
13.مقایسه عوامل مؤثر در اثربخشی تبلیغات تجاری از دید مردم و متخصصان تبلیغات،1386،سیدمحمدرضا صمصام شریعت، سیدحمید آتش پور ، منوچهر کامکار، دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، شماره 32. صص 90-120
14.محمدی، مسعود) 1383 (، تعیین میزان اثربخشی تبلیغات سازمان بهینه سازی مصرف سوخت کشور به تبدیل ناوگان خصوصی کشور، پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی، دانشگاه شهید بهشتی
15.سجادی،سید نصرالله،امیدی،علی رضا،زارع،قاسم. 1386 رابطه بین استفاده از تصاویر ورزشی در تبلیغات و رفتار مصرفی تماشاچیان مسابقات ورزشی. حرکت.شماره 34. صص 94-83
16.پارکز.ج،ب.زنگر،مدیریت معاصر در ورزش ،ترجمه،احسانی.محمد،صفحه 128-158. 1381
17.مهرداد، محرم زاده، (1385)، " مدیریت بازاریابی ورزشی " انتشارات جهاد دانشگاهی، واحد ارومیه ص 94-93
18.رمضانی. نسرین؛ بررسی عوامل موثر بر رضایتمندی مشتریان باشگاه های بدنسازی خصوصی بانوان شهر تهران؛ پایان نامه کارشناسی ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی؛ دانشگاه تهران، 1383.
19.محمدی،ع.(1387). هواداران سرمایه های اصلی فوتبال.نشریه چشم انداز فوتبال. شماره چهارم.ص2
20.واعظ موسوی،م. مسیبی، ف. (1386). روانشناسی ورزشی. انتشارات سمت. چاپ اول.299 تا 306
21.حسینی، محمد سلطان و همکاران.1392. تعیین تفاوت میزان اهمیت وفاداری به برند در میان هواداران تیم های حاضر در لیگ برتر فوتبال ایران بر حسب ویژگی های جمعیت شناختی آن ها. مطالعات مدیریت ورزشی. شماره 18. ص ص :33-50.
13.Aaker D.A, (1991), Managing brand equity, the free press, New York, NY.
14.Abrahamson, J-T., Forsgren, T. & Lundgren, H. (2003), Sport sponsorship as a marketing communication tool, Bachelor Thesis, Department of Business Administration and Social Sciences, Luela University of Technology. Luela, Sweden.
15.Administration and Social Sciences, Luela University of Technology. Lucia, Sweden.
16.Amis, J., Slack, T. & Berrett, T. (1999). Sport sponsorship as distinctive competence, European Journal o/ Marketing, Vol. 33, pp. 250-272
17.Astous, A. & Bitz, B. (1995), Consumer evaluations of sponsorship programmes, European Journal of Marketing, Vol. 29, pp. 6-12.
18.BBC website. (2006), Man Utd sign 56 m pound AIG shirt deal, Retrieved 30 October 2006 from http :1/news. bbc. co. uk/J/hi/business/4882640.
19.Bcrnutt, J. (1993). Sport Marketing: A New Ball Game with Journal of Advertising Research. October, pp2l -36.
20.Benekas, D.(2006), A critical evaluation of sport sponsorship effectiveness among football audiences in Greece, Master Thesis, Department of Marketing, Greece.
21.Bennett, R. (1999). Sports sponsorship, spectator recall and false consensus. European Journal o! Marketing, 33, 291-3 13.
22. Bernutt, J. (1993). Sport Marketing: A New Ball Game with New Rules. Journal ofAdvertising Research. October, pp2 1-3 6.
23.Chavanat, N., Martinent, G., & Ferrand, A. "Sponsor and Sponsees Interactions:Effects on Consumers' Perceptions of Brand Image, Brand Attachment, and Purchasing Intention", Journal ofSport Management,pp. 644-670, 2009
24.Cornwell T., Pruit, S. & Clark J., (2005), The Relationship Between Major- League Sports’ Official Sponsorship Announcements and the Stock Prices of Sponsoring Firms, Journal of the Academy of Marketing Science. Volume 33, No. 4, pages 40 1-412.
Cornwell T., Pruit, S. & Clark J., (2009), The Relationship Between Major- League Sports’ Official Sponsorship Announcements and the Stock Prices of Sponsoring Firms, Journal oft/ic Academy of Marketing Science. Volume 33, No. 4, pages 401-4 12
26.Cornwell, T.B. & Maignan, 1. (1998) “an international review of sponsorship research. Journal of Advertising, 27, 1, pp. 1—21.
27.Dean, Dwane H. (2002), “Associating the Corporation with a Charitable Event through Sponsorship: Measuring the Effects on Corporate Community Relations, “Journal ofAdvertising, 3 1(4), 77-87.
28.Dean, Dwane H. (2002), “Associating the Corporation with a Charitable Event through Sponsorship: Measuring the Effects on Corporate Community Relations, “Journal f Advertising, 31(4), 77-87.
29.Derbordes, M., (2007), Marketing and Football: an international perspective, Elsevier Ltd.
30.East, R., Sinclair, J., Gendall, P. (2000), Loyalty: definition and explanation”, paper presented at Australia and New Zealand Marketing Academy Conference,
31.Gladden, J. Mime, G., and Sutton, W. (1998) “A Conceptual Framework for Assessing Brand Equity in Division I College Athletics”, Journal of Sport Management, Vol. 12 No1, pp. 1-19.
32.Gladden, J. Mime, G., and Sutton, W. (1998) “A Conceptual Framework for Assessing Brand Equity in Division I College Athletics”, Journal of Sport Management, Vol. 12 No 1, pp. 1-19.
33.Guclu Sozer, E., & Vardar, N.2009. "How Does EventSponsorship Help in Leveraging Brand Equity?"Journal O fSponsorship, 35-42
34. Hoek, J., Gendall, P., Jeffcoat, M. & Orsman, D. (1997). Sponsorship and advertising: a comparison of their effects. Journal of Marketing Communications, 3, 2 1-32
35.Howard, D. R. and Crompton, J. L. (1995) Financing Sport. Morgantown, Jn7. Fitness Information Technology, Inc
36.Jalleh, I ,Donovan, R. Giles-C’orii, B. &Ho/man C. (2002), Sponsorship: Impact on brand awareness and attitude, Social Marketing Quarterly, Volume 8, Issue 1 Spring 2002 , pages 35 -45.
37.Javalgi, R., Traylor, M., Gross, A. & Lampman, E. (1994), Awareness of sponsorship and corporate image: An empirical investigation, Journal of Advertising, Vol. 23, pp 47-58
38.Karg, A. (2007), Sport Sponsorship Management: Major Australian Sponsor Practices in Objective Setting and Measurement, The SportManagement Association ofAustralian and New Zealand conference, p. 1
39.Kaser, K. & Brooks, J. (2005), Sports and entertainment management, Thomson P 264.
40.Lacey, R., Close, A.G., Finney, R.Z. (2009). “The pivotal roles of product knowledge and corporate social responsibility in event sponsorship effectiveness”. Journal of business research, in press, corrected pfoof.
41.Lardinoit, T. & Derbaix, C. (2001), Sponsorship and recall of sponsors. Psychology & Marketing, 18(2), pp. 167—190
42.Mason, K. (2005), How Corporate Sport Sponsorship Impacts Consumer Behavior, the Journal of American Academy of Business, Cambridge, Vol. 7 No. 1.
43. Maxwell, H .. Lough , N. (2009). Signage VS. No signage: an analysis ofsponsorship recognition an women's college basketball. Sport M a rketingQuarterly, I8: I88- I98.
44.Meenaghan, T. (1983). Commercial sponsorship. European Journal of Marketing, 17, 1—74.
45.Meenaghan, T. (1991), the role of sponsorship in the marketing communications mix, International Journal of Advertising, Vol. 10, pp 35-47.
46.Meenaghan, T. (2001) Sponsorship — Legitimizing the medium, European Journal of Marketing, Vol. 25 No. 11, pp 5-10.
47.Olkkonen, R., Tuominen, P. (2006), ‘Understanding relationship fading ،n cultural sponsorships”, C’orporate C’ommunications, Vol. 11 No.1, pp.64 77.
48.Pham, M-T. (2000), The Evaluation of Sponsorship Effectiveness: A model and some methodological considerations, Gestison.
49.Pope, N. (1998). Consumption values, sponsorship awareness, brand and product use. Journal of Product and Brand Management, 7(2), 124-136.
Pyun, D.Y., James, J.D. (2011). “Attitude toward advertising through sport: a theoretical framework”. Sport management review”. 14(1), PP:33-4.
Quester, P.G. & Farrelly, F. (1998), Sports and arts sponsors: investigating the similarities and differences in management practices. Proceedings of the American Marketing Association conference, Dublin, pp.874-86
52.Roy, P. & Cornwell, T. (2000), The Effects of Consumer Knowledge on Responses to Event Sponsorships, Psychology & Marketing, Vol. 21(3): 185—207.
53.Shannon, R. (1999), Sports marketing: An academic examination of marketing publication, Journal of Services Marketing, Vol. 13, No. 6 , PP. 5 17-534.
54.Shannon,R. (2006), Sports marketing: An academic examination of marketing publication, Journal of Services Marketing, Vol. 13, No. 6 , PP.
55.Smith, A., (2008) , Introduction to sport marketing, Elsevier Ltd Speed, R. & Thompson, P. (2000), Determinants of Sports Sponsorship Response, Journal of the Academy of Marketing Science, Vol. 28, No. 2, 226- 238.
56.Sponsor Practices in Objective Setting and Measurement, The SportManagement Association ofAustralian and New Zealand conference, p.
57.The Political Economy of Football. (2006). Ockham brand will survive
58.Tripodi, J.(2001). Sponsorship-a confirmed weapon in the promotional armory. international Journal of Sports Marketing & Sponsorship, March! April, 1-20.
Zepf, B. (2008). “Sport sponsorship as an internal marketing tool:employees sponsorship assessment and their effect on job attitudes”. Unpublished dissertation in department of sport and recreation management at Florida state university.
Karlsson, L. (2007). Advertising Theories and Models. University of Halmstade, 5, 37-38
61.Kotler, P. and D. Gertner (2002). "Country as brand, product, and beyond: A place marketing and brand management perspective." The Journal of Brand Management9 (4): 249-261
62.Peck, H., A. Payne, et al. (1999). Relationship marketing: strategy and implementation , Butterworth-Heinemann
63.Pitts, B. G. and D. K. Stotlar (2002). Fundamentals of sport marketing, Fitness information technology Morgantown, WV.
64.Huber, F.,Vogel,J.,&Meyer,F.(2009).»When Brands Get Branded».Journal of B 8 65.Keller, K. L. and D. R. Lehmann (2006). "Brands and branding: Research findings and future priorities." Marketing Science: 740-759.usiness Research,9(1),127-130
66.Jang, H., Olfman, L., Ko, I., Koh, J., & Kim, K. (2008). The influence of on-line brand community characteristics on community commitment and brand loyalty. International Journal of Electronic Commerce, 12(3), 57-80
67.Homburg, C., & Giering, A. (2001). Personal characteristics as moderators of the relationship between customer satisfaction and loyalty—an empirical analysis. Psychology and Marketing, 18(1), 43-66.
68.Brown, T. J., Dacin, P. A., Pratt, M. G., & Whetten, D. A. (2006). Identity, intended image, construed image, and gnreputation: An interdisciplinary framework and suggested terminology. Journal of the academy of marketing science, 34(2), 99-106.
69.Chang, P. L. and M. H. Chieng (2006). "Building consumer–brand relationship: A cross‐cultural experiential view." Psychology and Marketing23 (11): 927-959.
70.Jeffrey. J.D. (1997). Becoming a sport fan: Understanding coactive development and socialization in the development of fan loyally. Ohio Link Electronic Theses and Dissertations Center/ Ohio Link ETDS.