فهرست:
چکیده ......................................................................................................................................................1
فصل اول. 2
1–1 مقدمه 3
1–2 بیان مسئله 4
1–3 ضرورت و اهمیت تحقیق. 6
1–4 اهداف تحقیق. 7
1-5 سؤالات تحقیق. 8
1-6 روش های جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل داده ها 8
1-7 قلمرو تحقیق. 9
1-8 چهارچوب نظری ومدل مفهومی تحقیق ........................................................................................9
1-9رابطه میان مولفه ها و سئوال های پرسشنامه ................................................................................10
1-10تعاریف عملیاتی تحقیق ..............................................................................................................12
فصل دوم 14
مقدمه 15
2-1 مبانی نظری و ادبیات تحقیق. 16
2-1-1 مطالعات جامعهشناختی (1858- 1917) 16
2-1-2 بررسیهای روانشناسان. 17
2-1-3 نظریهها 18
2-1-4 تعریف شغل. 23
2-1-5 عوامل انتخاب شغل. 24
2-1-6 تعریف رضایت.. 24
2-1-7 تعریف رضایت شغلی. 25
2-1-8 رضایت شغلی معیاری برای کیفیت زندگی شغلی. 26
2-1-9 رضایت شغلی و تولید. 28
2-1-10 عوامل تعیینکننده رضایت شغلی. 29
2-1-11 آثار وجود رضایت شغلی. 34
2-1-12 اندازهگیری رضایت شغلی. 35
2-2 تحقیقات خارجی. 41
2-3 تحقیقات داخلی. 49
2-4 تاریخچه بانک ملی ....................................................................................................................51
نتیجهگیری. 53
فصل سوم 55
مقدمه 56
3–1 روش تحقیق. 56
3–2 جامعه آماری. 56
3–3 نمونه آماری و روش نمونهگیری. 57
3–4 متغیرهای تحقیق. 58
3–5 ابزار جمعآوری اطلاعات.. 58
3–6 روش تجزیه و تحلیل دادهها 59
فصل چهارم 60
مقدمه .....................................................................................................................................................61
4-1 توصیف یافتههای تحقیق. 61
4-2) نتایج استنباطی تحقیق. 73
فصل پنجم. 88
مقدمه 89
5–1 خلاصه نتایج تحقیق. 89
5-2 بحث و نتیجهگیری. 90
پیشنهادها 92
5-3-1 پیشنهادها حاصل از تحقیق. 92
5-3-2 پیشنهادها برای محققین بعدی. 94
5-4 محدودیتها 94
5-4-1 محدودیتهایی که توسط محقق تعیین میشوند: 94
1-4-2) محدودیتهای خارج از کنترل محقق. 94
فهرست منابع. 95
پیوستها 102
منبع:
ارشادی، فاطمه (1388). بررسی رابطه میزان برخورداری از سرمایه اجتماعی و رضایت شغلی دبیران زن دبیرستانهای شهرستان شبستر در سال 1388. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران.
ازکمپ. استوارت (1389). روان شناسی اجتماعی کاربردی. ترجمه فرهاد ماهر. مشهد: آستان قدس رضوی.
اسدی، سید احسن (1390). بررسی الگوی ارزشیابی معلمان و رابطه آن با رضایت شغلی از دیدگاه معلمان دبیرستانهای شهر سنندج. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران.
اصلان خانی، محمد علی (1375). توصیف سبکهای رهبری و جو سازمانی و ارتباط آن با میزان رضایت شغلی از دیدگاه اساتید ورزش دانشگاه های منتخب کشور. رساله دکترا دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران.
افشاری، آذر (1386). ارتباط بین استرس و رضایت شغلی مسئولین ورزش وزارت نیرو. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران.
برغانی فراهانی، ایرج (1382). بررسی تطبیقی دیدگاه مدیران، اساتید و کارکنان در مورد رابطه کنترل با رضایت شغلی در دانشگاه اراک، مجتمع آموزش عالی قم، و دانشکده علوم اداری دانشگاه آزاد اسلامی اراک. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشکده مدیریت دانشگاه تهران.
پیری، ولی (1387). مقایسه رضایت شغلی با سلامت روانی در معلمان کودکان عادی و عقب مانده ذهنی آموزش پذیر، مقطع ابتدایی شهرستان دره شهر ایلام. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران.
پیو، دی. اس؛ هیکسن، دی. جی؛ هینینگز، سی. آر. (1386). نظریهپردازان علم سازمان. ترجمه سید محمد میر کمالی و قاسم کبیری (1389). تهران: یسطرون.
توسلی، غلام عباس (1375). جامعه شناسی کار و شغل. تهران: سمت.
حسین زاده، علی اکبر (1379). بررسی عوامل مؤثر در رضایت شغلی کارکنان. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تربیت مدرس.
خرم، سید محمد (1389). بررسی ارتباط بین ادراک فضای سیاسی سازمان با رضایت شغلی کارکنان معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشکده مدیریت دانشگاه تهران.
خلیل زاده، نورالله (1375). بررسی عوامل مؤثر در رضایت و عدم رضایت دانشجو معلمان دانشگاه پیام نور ارومیه. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی. دانشگاه تهران.
دسلر گری (1386). مبانی مدیریت. جلد دوم. ترجمه داود مدنی. تهران. انتشارات آرین. چاپ اول
دموری، داریوش (1373). بررسی عوامل تعدیل کننده رابطه میان فشارهای شغلی با رضایت شغلی و خستگی مفرط شغلی در مدیران وزارت راه و ترابری. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشکده مدیریت دانشگاه تهران.
دیویس، کیت؛ نیو استورم، جان (1370). رفتار انسانی در کار. ترجمه محمد علی طوسی. تهران: مرکز آموزش مدیرت دولتی.
رابینز، استیفن. پی (1943). مبانی رفتار سازمانی. ترجمه علی پارساییان؛ سید محمد اعرابی. تهران: دفتر پژوهش های فرهنگی.
رضاییان، علی (1385). مبانی سازمان و مدیریت. تهران: سمت.
رنجبر، ابوالفضل (1387). بررسی رابطه بین جو سازمانی و رضایت شغلی کارکنان اداره کل تأمین اجتماعی استان قم. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده مدیریت. دانشگاه تهران.
ساروخانی، باقر (1370). دائره المعارف علوم اجتماعی. تهران: کیهان.
ستیرز، ریچارد ام؛ پورتر، لیمان دبلیو (1991). انگیزش و رفتار در کار. ترجمه امین الله علوی. تهران: مرکز آموزش مدیریت دولتی.
سفیری، خدیجه (1377). جامعه شناسی اشتغال زنان. تهران: تبیان.
شرتزر، بروس. ای (1987). بررسی و برنامه ریزی زندگی شغلی. ترجمه زندی پور (1369).
شریفی، مینا (1386). بررسی و مقایسه عوامل مؤثر در رضایت شغلی و رضایت زناشویی در میان معلمان مدارس عادی، استثنایی و تیزهوشان. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران.
شفیع آبادی، عبدالله (1381). راهنمایی و مشاوره شغلی وحرفه ای و نظریه های انتخاب شغل. تهران: رشد.
صانعی، مهدی (1382). بررسی رابطه استرس شغلی و رضایت شغلی در کارکنان بانک رفاه در سال 1381. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
ضابطیان، رسول (1390). بررسی ارتباط بین استرس شغلی و رضایت شغلی با کیفیت زندگی کاری داوران فوتبال لیگ برتر (لیگ دهم). پایاننامه کارشناسی ارشد دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران.
علاقه بند، علی (1388). مبانی نظری و اصول مدیریت آموزشی. تهران: روان.
غلامی، محمد تقی (1388). بررسی رابطه باورهای کارآمدی جمعی و باورهای خودکارآمدی با رضایت شغلی دبیران مرد متوسطه شهر قم. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران.
غیشه، فرزانه (1389). بررسی رابطه بین رضایت شغلی و تعهد سازمانی کارمندان شرکت مپنا. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشکده مدیریت دانشگاه تهران.
فرزان، نسرین (1389). پیش بینی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر پایه پنجم مدارس دولتی شهرستان کرمان بر مبنای جو سازمانی مدرسه و رضایت شغلی معلمان: جهت ارائه راه کارهای بهینه. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران.
فرقانی، مهرنوش (1390). بررسی ارتباط رشته تحصیلی با شغل سازمانی و میزان رضایت شغلی در بین کارکنان وزارت امور اقتصادی و دارایی. پایاننامه کارشناسی ارشد مدیریت دانشگاه تهران.
فروتن، ن.، (1379). رضایت شغلی مدیران منبع روزنامه ی همشهری، سال پاتردهم شماره 4274، صفحه ی 23.
فرهادی، علی (1388). بررسی رابطه مدیریت عملکرد کارکنان و رضایت شغلی آنان (مطالعه موردی کارکنان کوی دانشگاه تهران). پایاننامه کارشناسی ارشد دانشکده مدیریت دانشگاه تهران.
کبیر نوایی، مینا (1384). بررسی عوامل مؤثر بر عملکرد سازمانی کارکنان سازمان تأمین اجتماعی شهر تبریز. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران.
کرامتی، محمدرضا؛ میرکمالی، سید محمد؛ زاده غلام، زهرا (1383 و 1384). رابطه ویژگیهای شغلی و نگرشی کارکنان دانشگاه با رضایت شغلی آنان. پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، پرتال جامع علوم انسانی. ص ص 52- 69.
کریمی تکلمی، لیلا (1386). بررسی عوامل مؤثر بر رضایت شغلی مربیان مراکز آمموزش کشاورزی (تحت پوشش وزارت جهاد کشاورزی) استان های منتخب ایران. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشکده اقتصاد و توسعه کشاورزی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی.
کشانی، عباس (1377). رضایت شغلی و فرسودگی شغلی در معلمان کودکان عقب مانده ذهنی آموزش پذیر. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی. دانشگاه تهران.
کورمن، آبراهام. ک.(1390). روان شناسی صنعتی و سازمانی. ترجمه حسین شکرکن. تهران: سروش.
الماسی، حسن (1372). پژوهش پیرامون رضایت شغلی مدیران مراکز خدمات کشاورزی استان آذربایجان شرقی. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشکده مدیریت دانشگاه تهران.
محبی، محسن (1378). بررسی عوامل مؤثر بر رضایت شغلی مدیران واحدهای آموزشی مقطع متوسطه شهرستان قم. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشکده مدیریت دانشگاه تهران.
محمدزاده، عباس؛ مهروژان، آرمن (1375). رفتار سازمانی نگرش اقتضایی. تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی.
محمدی، صلاح الدین (1386). بررسی رابطه بین هویت سازمانی، رضایت شغلی و تعهد سازمانی ددر میان دبیران دوره دبیرستان شهرستان سنندج. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران.
مقیمی، سید محمد (1383). سازمان و مدیریت رویکردی پژوهشی. تهران: ترمه.
مهداد؛ علی (1381). روانشناسی صنعتی و سازمانی. تهران: جنگل.
میرشکرایی، سید مهران (1379). بررسی ارتباط بین رضایت شغلی و عملکرد کارشناسان دانشگاه تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده مدیریت. دانشگاه تهران.
میرکمالی، سیدمحمد، نارنجی ثانی، فاطمه (1387). بررسی رابطه کیفیت زندگی کاری و رضایت شغلی بین اعضای هیآت علمی دانشگاه های تهران و صنعتی شریف. فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی. شماره 48. ص ص 71- 101.
میرکمالی، سید محمد (1386). رفتار و روابط در سازمان ومدیریت. تهران: یسطرون.
Chandan, Jits(1997). Organizational behavior. New Delhi: Vikas Publishing House Pvt Ltd.
George. M. Jennifer & Jones. R. Gareth(1999). Organizational Behavior Understanding and managing. New York: Addison Wesley.
Hellriegel Don & Slocum John W., & Woodman Richard W., (1989). Organizational Behaviort. 5th ed. New York: West- Publishing Company.
Herzberg, Fredrick, (1989). One more time: How do you motivate employee? In classic readings in organizational behavior?, Cole publishing company, California.
george.m.jennifer, jones. Rgareth(1999). organizational behavior Understanding and managing (u.s.a) new York, Addison Wesley.p.74
Leap. L. Terry & Crion. D. Michael(1989). Personal/ Human Resource Management. New York: Macmillan Publishing Company.
M. Steers & L. W. Porter(1991). Motivation and Work Behavior. New York: McGraw- Hill.
Mc clelland, David C., (1987), Cambridge Univerity Press, Cambridge