فهرست:
چکیده................................................................................................................................................................
1فصل اول کلیات تحقیق. 7
1.1مقدمه 8
1.2بیان مسأله 10
1.3اهمیت و ضرورت.. 11
1.4اهداف تحقیق. 13
1.5فرضیات تحقیق. 13
1.6سئوالات تحقیق. 14
1.7اصطلاحات و مفاهیم تخصصی. 15
2فصل دوم مبانی نظری و پیشینه تحقیق. 29
2.1مقدمه 30
2.2سابقه کارآفرینی در ایران. 31
2.2.1ضرورت کارآفرینی در کشور 32
2.3مفهوم و ماهیت کارآفرینی. 34
2.3.1کار آفرینی درون سازمانی. 37
2.3.2فرایند تصمیم گیری کار آفرینانه 38
2.3.3فرایند کار آفرینانه 40
2.3.4نقش کار آفرینی در توسعۀ اقتصادی. 41
2.3.5کارافرینی و نقش دولت.. 43
2.3.6دلایل توجه دولت به کارآفرینی. 44
2.3.7راهکارهای ساختاری توسعه کارآفرینی در ایران. 45
2.3.8راهکارهای زمینه ای توسعه کارآفرینی در ایران. 47
2.3.9راهکارهای ساختاری توسعه کارآفرینی در ایران. 47
2.3.10راهکارهای توسعه کارافرینی توسط دولت.. 49
3.شرکتهای سهامی متشکل از صنایع کوچک.. 52
2.3.11کارآفرینی و توسعه نقش اقتصادی بخش خصوصی در ایران. 55
2.3.12ابعاد فرهنگی- اجتماعی و انواع فعالیت کارآفرینی. 56
2.3.13مراحل شکلگیری حرکت کارآفرینی. 57
2.3.14موانع حرکت کارآفرینی در ایران. 58
2.3.15راهبردهای توسعه کارآفرینی در کشور 62
2.3.16کارآفرینی و رشد اقتصادی. 64
2.3.17محیط و کارآفرینی. 69
2.3.18سرمایه گذاری. 70
2.3.19نااطمینانی شرایط بازار 71
2.3.20نقش سود 72
2.3.21آینده سرمایه گذاری. 75
2.4پیشینه تحقیق. 76
2.4.1پیشینه تحقیق داخلی. 76
2.4.2پیشینه تحقیق خارجی. 78
3فصل سوم بررسی روند متغیرها 81
3-1-مقدمه 82
3-2- روش تحقیق 84
3-3- روش های جمع آوری اطلاعات 85
3-4- ابزار گردآوری اطلاعات 87
3-5- متغیر های تحقیق 87
3-6- جامعه ی آماری 88
3-7- نمونه ی آماری 88
3-8- روش تعیین حجم نمونه 91
3-9-ابزار گردآوری اطلاعات 92
4فصل چهارم تجزیه و تحلیل اطلاعات.. 99
4.1مقدمه 100
4.2.1نتایج توصیفی تحقیق ( جداول یک بُعدی ) 101
4.3آمار استنباطی. 107
5فصل پنجم نتیجه گیری 124
5.1مقدمه 125
5.2نتیجه گیری. 126
منابع.........................................................................................................................................................
منبع:
پور داریانی، احمد، 1385، مبانی کارآفرینی، انتشارات فراندیش.
حیدرپور، افشین، 1389، کارآفرینی، دانش و رشد اقتصادی، انتشارات مرکز تحقیقات استراتژیک.
دانایی فرد، حسن، 1381، نقش دولت در ارتقای کارافرینی، رویکرد تطبیقی، مدیریت و توسعه، ش 13، ص 90
رجوعی، مرتضی، 1391، مدیریت عدم اطمینان در تصمیمات استراتژ کی، فصل نامه تخصصی مدیریت دانشگاه امام رضا.
رستمی، مرضیه، فیض بخش، علی رضا، 1392، ارائه گونه شناسی از فرصت های کارافرینی براساس منشاء و فرایند شکل گیری آن ها، فصلنامه علوم مدیریت ایران، سال هفتم، ش 37، ص 1-32.
زالی، محمدرضا، رضوی، سید مصطفی، یدالهی، جهانگیر، کردنائیج، اسدالله، 1389، ارزیابی وضعیت کارافرینی در ایران، چاپ اول، تهران: موسسه کار و تامین اجتماعی.
سلمانی، بهزاد، 1388،توسعه مالی و رشد اقتصادی کشور : مورد کشورهای در حال توسعه، فصلنامه اقتصاد مقداری ،بررسی های اقتصادی سابق،، دوره6 ، شما ره4.
سیدی، محمد، تقی خانی، امیر، 1390، موانع توسعه کارافرینی و نقش دولت در تسهیل توسعه کارافرینی، کارو جامعه، ش 135، ص 76
صوفیه، جمال، 1390، کارآفرینی فناورانه، ماهنامه دنیای مخابرات و ارتباطات شماره 90.
فیض بخش، علی رضا، تقی یاری، حمیدرضا، 1390، کارافرینی ، جلد اول، انتشارات دانشگاه صنعتی شریف، ص 9-18-22-47
ماتئوت، سیمونه، فتحی، محمد علی، 1388، سرمایه گذاری ثابت در شرایط عدم اطمینان مالی، دومین کنفرانس بین المللی توسعه نظام تأمین مالی در ایران.
مردیت، جفری، نلسون، رایت، نک، فیلیپ، 1384، کارافرینی، انتشارات موسسه کار و تامین اجتماعی، چاپ ششم.
ناهید، مجتبی، 1388، چیستی و چرایی کارآفرینی و کارآفرینی سازمانی در یک نگاه، مجله بررسی های بازرگانی شماره 34.
نیری، مریم، 1389، ارتباط بین بازاریابی و کارآفرینی. پایگاه مجلات تخصصی نورمگز.
A developed version of this process can be found in howard H. Stevenson, Michael J. Roberts, and H. Irving Grousbeck, new Businessventure and the entrepreneur,1985. Pp.16-23
Albert Shapero, entrepreneurship and economic development (Wisconsin: project ISEED), LTD., the center for Venture management , Summer 1975,p187
Bo, H., & Sterken, E. (2007). Attitude towards risk, uncertainty, and fixed investment. North American Journal of Economics and Finance, 18, 59–75.
Dunken.M, (1972), environmental uncertainty: the construct and its application, administrative Science Quarterly, Vol.20, No.4, pp: 613-629.
Hafer, R. W. (2013). Entrepreneurship and state economic growth. Journal of Entrepreneurship and Public Policy, 2(1), 67-79.
Joseph Schumpeter, can capitalism Survive? (new york: Harper & Row, 1952), p72.
Lorch .R, lawrence. L, (1967), Stategic management of uncertainty, Academy of management Review, Vol.11, No4, pp: 777-790.
Richard T, Ely and Ralph H. Hess, outlines of economins, 6th ed.(new york: MacMillan, 1937), p.488.
Robert C. Rostadt, entrepreneurship (dover, MA: Lord publishing co., 1984), p28.
Sarasvathy, S. D., Menon, A. R., & Kuechle, G. (2013). Failing firms and successful entrepreneurs: Serial entrepreneurship as a temporal portfolio. Small business economics, 40(2), 417-434.
This definition is modified from the definition first developed for the woman entrepreneur. See Robert D. Hisrich and canadida G. Brush, the woman entrepreneur: starting, financing, and managing a successful New Business(Lexington, MA: 1985), p.18
This material is taken from an article by the author in Robert D. hisrich, ed., entrepreneurship, intrapreneurship, and venture capital: the foundation of economic renaissance 1986, pp. 71-104.
Zhou, W. (2014). Regional institutional development, political connections, and entrepreneurial performance in China’s transition economy. Small Business Economics, 1-21