فهرست:
چکیده------------------------------------------------------------------------1
فصل اول : کلیات تحقیق
مقدمه------------------------------------------------------------------------ 3
1-1 بیان مسئله----------------------------------------------------------------4
2-1 اهمیت موضوع ------------------------------------------------------------5
3-1 اهداف تحقیق----------------------------------------------------------------7
4-1 فرضیه تحقیق----------------------------------------------------------------7
5-1 روش تحقیق----------------------------------------------------------------8
6-1 متغیرهای تحقیق--------------------------------------------------------------8
7-1 قلمرو تحقیق ----------------------------------------------------------------9
8-1 تعریف عملیاتی واژه ها و اصطلاحات ---------------------------------------------10
فصل دوم :ادبیات تحقیق و پیشینه تحقیق
مقدمه------------------------------------------------------------------------13
1-2- پیشینه پژوهش-------------------------------------------------------------13
1-1-2- بررسی اجمالی صنعت گردشکری ایران و جهان از گذشته تاکنون-------------------------13
2-1-2- تاریخچه سفر و گردشگری در ایران---------------------------------------------15
3-1-2- بررسی دیدگاهها---------------------------------------------------------17
2-2- مبانی نظری---------------------------------------------------------------23
1-2-2 مفاهیم گردشگری----------------------------------------------------------23
2-2-2 شناخت اثرات گردشگری----------------------------------------------------24
1-2-2-2 اثرات اقتصادی----------------------------------------------------------24
2-2-2-2 اثرات فرهنگی و اجتماعی--------------------------------------------------24
3-2-2-2- اثرات سیاسی----------------------------------------------------------26
4-2-2-2 اثرات گردشگری بر محیط فیزیکی---------------------------------------------28
3-2 ساختارها و راهکارهای توسعه گردشگری--------------------------------------------29
1-3-2- مدیریت استراتژیک گردشگری------------------------------------------------29
2-3-2- مدیریت توسعه منابع انسانی--------------------------------------------------30
3-3-2- مدیریت بازاریابی---------------------------------------------------------31
4-3-2- مدیریت دستگاه دولتی امور گردشگری-------------------------------------------33
5-3-2- مدیریت توسعه محصول-----------------------------------------------------33
6-3-2- مدیریت اطلاع رسانی------------------------------------------------------36
4-2- چارچوب نظری تحقیق-------------------------------------------------------39
5-2- مطالعه تطبیقی-------------------------------------------------------------41
6-2-صنعت گردشگری مالزی-------------------------------------------------------45
7-2 صنعت گردشگری ایران--------------------------------------------------------55
فصل سوم:روش تحقیق
مقدمه -----------------------------------------------------------------------60
1-3 - روش تحقیق--------------------------------------------------------------61
1-1-3- مطالعه تطبیقی-----------------------------------------------------------61
1-1-1-3- معیار انتخاب کشورها----------------------------------------------------61
2-1-1-3- الگوهای مطالعه تحقیقی---------------------------------------------------62
2-1-3- مطالعه پیمایشی-----------------------------------------------------------62
1-2-1-3- جامعه آماری-----------------------------------------------------63
2-2-1-3- روش نمونه گیری و حجم نمونه---------------------------------------63
3-2-1-3- متغیر های تحقیق--------------------------------------------------64
4-2-1-3- روشهای گردآوری اطلاعات و داده ها -----------------------------------65
1-4 -2-1-3- پرسشنامه----------------------------------------------------65
2-4-2-1-3 نحوه امتیازبندی پرسشنامه و مقیاس داده ها ------------------------------68
3-4-2-1-3- روایی و پایایی ابزار گردآوری--------------------------------------69
5-2-1-3روش تجزیه و تحلیل داده ها-------------------------------------------70
فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه----------------------------------------------------------------------74
1-4- مشخصات جامعه آماری------------------------------------------------------75
2-4- توزیع فراوانیسطح اختلاف اقدامات توسعه گردشگری بر حسب معیارهای سه گانه---------------80
3-4- توزیع فراوانیدرجه اهمیت و اختلاف سطح ساختارها و راهکارهای آن در توسعه گردشگری بر حسب معیارهای سه گانه -----------------------------------------------------------103
4-4- تجزیه و تحلیل سطح راهکارها و اقدامات بر اساس معیارهای سه گانه--------------------112
فصل پنجم:نتیجه گیری و پیشنهادات
مقدمه--------------------------------------------------------------------117
1-5- نتایج حاصل از مطالعه تطبیقی-----------------------------------------------118
2-1-5- نتایج حاصل از مطالعه پیمایشی--------------------------------------------119
2-5- پیشنهادات تحقیق -------------------------------------------------------120
3-5- پیشنهادات جهت محققین آینده----------------------------------------------121
فهرست منابع و ماخذ---------------------------------------------------------123
منبع:
منابع فارسی
ابهری محمدعلی، جهانگردی در جمهوری اسلامی ایران، مسائل و نارسائی ها، تهران فصلنامه، فقه شماره 14
اعتماد مقدم منوچهر، سفرنامه گاسپارد دروویل، تهران، انتشارات شب آویز، چاپ اول، 1370.
اقتصاد گردشگری، کریشنا مورتی، دانلد لاندبرگ، مینک استاونگا، محمدرضا فرزین (مترجم)
اعرابی سید محمد، روش تجزیه و تحلیل تطبیقی در مدیریت، تهران، دفتر پژوهشهای فرهنگی 1376.
ارنست تی واستینگر، تحقیق عملی ترجمه اعرابی محمد و ایزدی داود، دفتر پژوهشهای فرهنگی، 1378
الوانی مهدی و دهدشتی زهره، اصول و منابع جهانگردی، تهران، معاونت اقتصادی و برنامه ریزی مستضعفان، 1373.
امامی علیرضا، گردشگری زیر ذره بین بازاریابی، تهران، ماهنامه تخصصی بازاریابی، شماره 4، مهرماه 1378
بابایی علی، تاریخچه سیر و سیاحت در ایران، تهران، سازمان ایرانگردی و جهانگردی، 1378.
باهر حسین، دگراندیشی های پیرامون جهانگردی، تهران، ماهنامه مناطق آزاد، شماره 102، مهرماه 1377.
رحمان سرشت حسین، مدیریت استراتژیک، تهران، دانشگاه علامه طباطبایی،1379.
رحمان سرشت حسین، توسعه سازمان یا برنامه ریزس راهبردی، تهران، چاپ و نشر بازرگانی،1379.
رضوی فر جعفر، مدیریت وصنعت گردشگری، تهران انتشارات محقق،1380
ضرغام حمید، گردشگری بر اساس زندگی مردم بومی، تهران، مجله بازاریابی شماره 1382،24
ضرغام حمید، مدل برنامه ریزی استراتژیک جهانگردی ایران، تهران معاونت سیاحتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، 1374.
ضرغام حمید، جهانگردی محور توسعه اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی جمهوری اسلامی لیران، مجموعه مقالات سمینار جهانگردی و جمهوری اسلامی، کیش 1375.
طالع ماسوله مرتضوی، تجربه ای از تحولات جهانگردی در پنج کشور آسیایی، تهران سازمان ایران گردی و جهانگردی، 1381.
فتاحی معصوم حسین، سیر و سیاحت از دیدگاه قرآن و احادیث، تهران، دومین اجلاس ملی ایرانگردی و جهانگردی، مرکز مطالعات و تحقیقات ایرانگردی و جهان گردی،1374
فرد.آر.دیوید، مدیریت استراتژیک، ترجمه پارسائیان علی اعرابی محمد، تهران، دفتر پؤوهش های فرهنگی، 1379.
کرابی حسین، جهانگردی از زبان مدیران آژانس ها، تهران ماهنامه تخصصی بازریابی، شماره4 ، 1378.
کیگان وارن جی، مدیریت بازاریابی جهانی، ترجمه عبدالحمید ابراهیمی، تهران، دفتر پژوهشهای فرهنگی، 1380.
مایکل آرمسترانگ، مدیریت استراتژیک منابع انسانی، ترجمه اعرابی محمد و ایزدی داود، تهران، دفتر پژوهشهای فرهنگی، 1381.
محمودیان محمود، مدیریت تبلیغات، تهران، انتشارات حروفیه، 1379.
محلاتی صلاح الدین، اهمیت جهانگردی در جهان معاصر، تهران ، اطلاعات سیاسی و اقتصادی، شماره 138 ،1377
دهدشتی زهره ،راهکارهای توسعه گردشگری ،1389
Collier. “A, Principles of tourism”, Longman Paul Led, 1994
Fatih Y.D. “performance of the Turkish tourism in the past decade and projects for 2010, 2020”, 2002
Faulkner. H, “Toward a Strategic approach to tourism development. The Australian experience”, Butter worth. Heinemann. Oxford, 1995.
Honlon, “Global airlines”, Butter worth, Heinemann. Oxford, 1995.
Jaring, “Holiday markets in Malaysia”, Islamic Tourism magazine,2002
KotlerPhlilip, “Marketing for Hospitality and Tourism”, Prentice Hall,1999
Lurnsdon L.M, “Urban tourism”, Latin America Tourism conference. 1997
Mathieson and Wall. “Tourism. Phaysical, economic and social impacts”, Longman, 1988
Mclntosh. R.W, “Tourism. Principles, Philosophies”. Toronto Wiley, 1995.
Mill. R.C, “Tourism the international business”, Pprentice Hall, 1990.
Maliye, “Selected data on Turkish tourism”, 2001-2002.
MondherZenaidi, “Bringing the visitors”, Tourism magazine, spring 2003.
MorsyDimassi, “Improving tourism’s conditions”, tourism magazine spring 2003
Shemull, “Tourism’s Consuming Behavior”, 1999
State planning organization, “strategics and English Five year development plan 2001-2005”, Ankara 2001.
State planning organization, “strategies and Eighth Five year development plan 2001-2005” Ankara 2001