پایان نامه بررسی عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی (مطالعه موردی بانک های خصوصی شهرستان رشت

word 1 MB 31250 113
1392 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۷۳,۸۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۳۴,۲۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه  کارشناسی ارشد (M.Sc.)

    رشته : مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی داخلی

    چکیده

    امروزه سازمان ها نه تنها، به پرورش رفتار کارآفرینانه جهت رقابت موفق در این محیط متغیر و پیچیده نیاز دارند، بلکه برای ادامه حیات و رشد، باید هرچه بیشتر خلاق و نوآور باشند. از اینرو برای این که سازمان ها در بازار، رقابتی تر عمل کنند باید رویکردی کارآفرینانه داشته باشند. لازمه بهره مندی از مزایای کارآفرینی سازمانی، شناخت دقیق عوامل تاثیرگذار بر تمایل به بروز رفتارهای نوآورانه و کارآفرینانه در سازمان است. از اینرو، تحقیق حاضر به بررسی عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی پرداخته است. به منظور دستیابی به اهداف تحقیق، بانک های خصوصی شهر رشت (شامل بانکهای صادرات ایران، ملت، قوامین، پارسیان، پاسارگاد و بانک تجارت) مورد بررسی قرار گرفتند. برای جمع آوری داده ها تعداد 400 پرسشنامه در 40 شعبه از این شش بانک خصوصی فعال در سطح شهر رشت (هر شعبه 10 عدد پرسشنامه) توزیع گردید که از این تعداد، 328 عدد پرسشنامه قابل قبول استخراج شد که مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. ضمنا در تحقیق حاضر از شیوه نمونه گیری غیراحتمالی در دسترس استفاده شده است. در ادامه از مدل یابی معادلات ساختاری جهت آزمون 7 فرضیه مطرح شده در این تحقیق استفاده به عمل آمد. روش تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از نوع علّی است. نتایج به دست آمده از آزمون فرضیه ها نشان می دهد که نگرش، هنجارهای ذهنی و همچنین کنترل رفتاری ادراک شده به طور مستقیم بر تمایل به کارآفرینی سازمانی تاثیر دارند. همچنین متغیرهای انگیزش، مهارت های فردی، حمایت محیطی ادراک شده و پویایی محیطی ادراک شده بطور غیرمستقیم بر تمایل به کارآفرینی سازمانی تاثیر می گذارند. بعلاوه مشخص گردید که متغیرهای انگیزش و مهارت های فردی بر نگرش تاثیر مثبت داشته و متغیرهای حمایت محیطی ادراک شده و پویایی محیطی ادراک شده نیز بر کنترل رفتاری ادراک شده تاثیر مثبت دارند.

     

    واژگان کلیدی:

     کارآفرینی سازمانی، صنعت بانکداری، نوآوری

    فصل اول

    کلیات تحقیق

    1 مقدمه

    از مهمترین ویژگی های جهان امروز، تغییرات گسترده، افزایش پیچیدگیها و رقابتهاست و سازمانهای امروزی در محیطی پیچیده و در عین حال پویا فعالیت می کنند. تحولات عظیم و مستمر از خصوصیات این محیط و فضای کسب و کار است که لزوم توجه به هماهنگی با محیط را پررنگ می کند (737، 2007 ،Menzel et al). از سوی دیگر، اقتصاد جهانی در شرف تحول و ایجاد تغیرات ژرف و اساسی است و بالطبع سازمانهای تولیدی و خدماتی نیز از این امر مستثنی نیستند. شرایط محیطی و رقابتی به حدی پیچیده، پویا و نامطمئن است که سازمانها دیگر نمی توانند تنها با تغیرات روبنایی مانند تغییر روشها، سیستمها، ساختار، فناوری و غیره حیات و بقای بلندمدت خود را تضمین کنند (668، 2012 ،Boso et al). همچنین آنها نمیتوانند فقط با تعدادی از افراد خلاق و کارآفرین و یا اجرای چند طرح کارآفرینانه بر رقبای کوچک، چابک، نوآور، فرصت گرا و کم هزینه فائق آیند (209 ،2011 ،D'Souza and Mulla)، بلکه باید شرایطی را فراهم کنند تا همه کارکنان روحیه کارآفرینانه پیدا کنند و بتوانند براحتی، مستمر و بطور فردی یا گروهی فعالیتهای کارآفرینانه خود را به اجرا درآورند. این مهم مستلزم پیاده سازی پدیده ای مهم تحت عنوان کارآفرینی سازمانی است (حسین پور و زارعی وش، 1389، 172-171). کارآفرینی سازمانی به مفهوم تعهد شرکت به ایجاد و معرفی محصولات جدید، فرآیندهای تازه و سیستمهای سازمانی نوین است (مقدسی، 1388، 3). بعبارت دیگر، کارآفرینی سازمانی، فرآیندی است که در آن محصولات یا فرآیندهای نوآوری شده از طریق القا و ایجاد فرهنگ کارآفرینانه در یک سازمان بمنظور دستیابی به نتایج نوآورانه برخوردار هستند. این فرآیند نیازمند تمایل به کارآفرینی است. تمایل به کارآفرینی سازمانی، به مفهوم سازی و پیاده سازی یک ایده، فرآیند، محصول، خدمت یا یک کسب و کار جدید دلالت دارد (164 ،2010 ،Srivastava and Agrawal). در نتیجه، امروزه شناسایی عوامل موثر بر کارآفرینی سازمانی به یک ضرورت برای سازمان ها تبدیل شده است. کارآفرینی سازمانی تحت تاثیر عوامل بسیار زیادی قرار دارد که در این تحقیق، بر اساس مدل تحقیق فینی و همکاران (2013) تاثیر انگیزش، مهارت های فردی، حمایت محیطی ادراک شده، پویایی محیطی ادراک شده، نگرش، هنجارهای ذهنی و کنترل رفتاری ادراک شده بر کارآفرینی سازمانی مورد سنجش قرار خواهد گرفت.

    1-2 بیان مسأله

    امروزه صنعت بانکداری به عنوان بخشی از بازار خدمات، در تمام دنیا به کسب و کاری کاملاً رقابتی تبدیل شده است. در ایران هم با توجه به تحولاتی که اخیراً در صنعت بانکداری رخ داده است از جمله،گسترش بانک های خصوصی و پیوستن بانک های دولتی به بخش خصوصی، رقابت در این صنعت در حال افزایش است. (محمدیان و شفیع ها، 1387، 55). از طرف دیگر، تا چند سال اخیر صنعت بانکداری ایران تحت سلطه کامل بخش دولتی بود و بانکها در یک محیط غیررقابتی و باثبات فعالیت می کردند و ضرورتی برای توجه به کیفیت خدمات نمی دیدند، اما در سالهای اخیر، ظهور بانکهای خصوصی، فضای صنعت بانکداری را دگرگون نمود و اکنون رقابت در این بخش نیز به شدت افزایش یافته است (شاهین و ابوالحسنی، 1389). افزایش تعداد بانکها و رقابت میان آنها، پیامدهایی از قبیل کاهش سهم بازار را در پی داشته است. از اینرو بانکها برای بدست آوردن سهم بیشتر از بازار، ناگزیر بدنبال راه هایی جهت کسب رضایت بیشتر و وفاداری مشتریانشان هستند. با توجه به شدت رقابت در صنعت بانکداری، امروزه بسیاری از این بانکها به دنبال ایده های کارآفرینانه و نوآورانه هستند و گرایش و اشتیاق بیشتری به استفاده از کارآفرینی نشان میدهند (352 ،2003 ، Dess et al). پیچیدگی و تلاطم محیط کسب و کار امروز، سازمان ها را وادار کرده تا در پاسخگویی به تغییرات محیطی توانایی های خود را افزایش دهند. در پاسخ به تغییرات قابل توجه در محیط کسب و کار، بسیاری از سازمان ها اهمیت بیشتری به کارآفرینی برای ایجاد ارزش جدید به مشتریانشان قائل می شوند (مبینی دهکردی، 1391، 48). در واقع، شرایط محیطی یک سازمان و تقاضای گسترده از آن و همچنین وجود فرصت ها و تهدیدات، تصمیم گیری استراتژیک را به یک عنصر کلیدی در سازمان تبدیل نموده است. بهره گیری از کارآفرینی سازمانی و ایده های نوآورانه که سرچشمه آن از درون سازمان است، از جمله استراتژی هایی است که برخی از سازمانها از آن بهره می گیرند. با نهادینه شدن کارآفرینی در سازمان نه تنها افراد سازمان علاقه مند به ایجاد تغییر در محیط پیرامون خود می شوند، بلکه نوآوری های موردنظر سازمان را نیز راحت تر می پذیرند و در نتیجه سازمان سریع تر با محیط وفق می یابد (کمالیان و دیگران، 1389، 184). برخلاف سازمان های محافظه کار که خطرگریز و به دور از نوآوری هستند، سازمان های کارآفرین خطرپذیر، نوآور و پیشرو می باشند (یداللهی فارسی و دیگران، 1385، 58). تمایلات کارآفرینانه افراد سازمان یکی از ویژگیهای اساسی و ضروری برای عملکرد بالای سازمان می باشد (مبینی دهکردی، 1391، 48). کارآفرینی سازمانی یکی از عواملی است که بیشترین تاثیر را بر موفقیت و رشد اقتصادی بنگاه ها، کشورها و دولت ها دارد. ضرورت کارآفرینی سازمانی ناشی از ناسازگاری و عکس العمل کند سازمان ها نسبت به تغییرات روزافزون، سریع و پیچیده و نامطمئن محیطی بوده و سرعت عمل و نوآوری را به عنوان عوامل کلیدی و رمز حیات و بقای سازمان در صحنه رقابتهای فشرده امروزی معرفی می کند (یداللهی فارسی و دیگران، 1385، 56-55). از این رو شناسایی و توجه به عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی، اولین قدم و اساسی ترین مساله سازمان های امروزی محسوب می شود. کارآفرینی سازمانی، عنصر مهمی در توسعه اقتصادی و سازمانی بشمار می رود و نه تنها می تواند برای سازمان های بزرگ اهمیت داشته باشد، بلکه می تواند برای سازمان های کوچک و متوسط نیز مهم باشد (2004 ،Bohringer and Maurer). بعلاوه، کارآفرینی سازمانی موجب تغییرات ساختاری، به چالش کشیدن فرهنگ سازمان حاکم، تشکیل گروه های کارآفرینانه و ایجاد دیدگاه مشترک بین کارکنان و مدیران برای رسیدن به آرمان سازمان و در نهایت کارآفرین شدن سازمان می شود (یداللهی فارسی و دیگران، 1385، 59). در واقع، کارآفرینی سازمانی، فرآیندی است که در آن سازمان می کوشد تا همه کارکنان بتوانند در نقش کارآفرین انجام وظیفه کنند و تمام فعالیت های کارآفرینانه فردی و گروهی به طور مستمر، سریع و راحت در سازمان مرکزی یا تحت پوشش به ثمر برسد. در کارآفرینی سازمانی، یک سازمان محیطی را فراهم می سازد تا اعضا بتوانند در امور کارآفرینی مشارکت کنند و طی آن محصولات، خدمات یا فرآیندهای نوآورانه از طریق ایجاد فرهنگ کارآفرینانه به ظهور می رسند (انصاری و سلمانی زاده، 1388، 172-171). امروزه بسیاری از سازمان ها به لزوم کارآفرینی سازمانی پی برده اند. این تغییر گرایش در استراتژی سازمان ها در پاسخ به سه نیازی است که بر آنها تحمیل گردیده است: 1) افزایش سریع رقبای جدید، 2) ایجاد حس بی اعتمادی نسبت به شیوه های مدیریت سنتی در سازمان ها و 3) خروج بهترین نیروهای کار از سازمان ها و اقدام آنها به کارآفرینی مستقل (478، 2012 ،Adonisi and Van Wyk). کارآفرینان سازمانی فاصله میان نوآوران و مدیران سازمان را از بین میبرند، ایده های جدیدی را مطرح و آن ها را به واقعیت های پرسودی تبدیل می کنند، از یک دورنمای قوی برخوردار هستند و شهامت تحقق بخشیدن به آن را نیز دارند، می توانند تصور کنند که چه کسب و کاری و چه تولیداتی مورد نیاز مشتریان می باشد و بالاخره اینکه آنها قادر به ترسیم فرآیند کارآفرینی از ایده تا عمل هستند (کمالیان و دیگران، 1389، 186). پذیرفته شده که کارآفرینی سازمانی برای سازمان هایی که در پی کارآیی و اثربخشی هستند، یک نیاز اساسی است (کاوسی و زنجان طلب، 1390، 218). در نتیجه، کارآفرینی سازمانی راهبردی است جهت رشد؛ و ابزاری موثر برای دستیابی به مزایای رقابتی می باشد (یداللهی فارسی و دیگران، 1385، 56). با این تفاسیر و با توجه به تاکیدی که در ادبیات موضوع بر اهمیت و ضرورت کارآفرینی سازمانی صورت گرفته، تحقیق حاضر بر آن است تا عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی را در بانک های خصوصی شهرستان رشت بررسی نماید. لذا به منظور دستیابی به هدف مورد نظر سوال پژوهشی ذیل مطرح گردیده است: «عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی در بانک های خصوصی شهرستان رشت کدامند؟».

    1-3  اهمیت و ضرورت تحقیق

    امروزه بر کسی پوشیده نیست که در دنیای پرتلاطم و متغیر، دوام و توسعه سازمان ها در گروی همسو شدن با تحولات سریع و گام نهادن در مسیر کارآفرینی می باشد. سازمان های کارآمد و موفق، سازمان هایی هستند که کارآفرینی را بعنوان جزء تفکیک ناپذیری از ویژگیها و خصایص خود دانسته و در جهت تقویت روحیه کارآفرینی سازمانی، از هیچ کوششی فروگذار نکنند. بنابراین سازمان هایی در عرصه رقابت موفق خواهند بود که خلاقیت و نوآوری را وظیفه اصلی خود بدانند (146 ،2012 ،Litzky et al). واژه کارآفرین سازمانی در سال 1985 توسط «گیفورد پینکات» از ترکیب دو واژه Intracorporate و Entrepreneur ابداع شد. او تلاش کرد راه هایی برای ایجاد کارآفرینی در درون سازمان و تبدیل سازمان ها به سازمان های کارآفرینانه ارائه کند. کارآفرینان سازمانی اشخاصی هستند که در درون سازمان های بزرگ اعمال و رفتار کارآفرینانه دارند و در همه سطوح سلسله مراتب سازمانی یافت می شوند. آنها از طریق فرآیند کارآفرینی باعث تحول در سازمان می شوند. عنصر کلیدی کارآفرینی سازمانی، نوآوری است. مطابق این نظریه، هر انسان مدیر یا غیرمدیری در درون سازمان از استعداد خلاقیت برخوردار است. خلاقیت با ساختن و یافتن فکرهای جدید و نوآوری با کاربرد آنها سر و کار دارد. نوآوری می تواند در اشکال مختلف مانند نوآوری در فرآیندها و روشها، نوآوری در محصولات یا خدمات و نوآوری در نحوه انجام امور در درون سازمان ها ظاهر شود. امروزه مفهوم کارآفرینی سازمانی به طور گسترده در تلاش برای ایجاد روحیه کارآفرینی در درون سازمان های بزرگ است (عابدی، 1381، 116-115). طی سال های اخیر، ایجاد و تاسیس مشاغل کارآفرینانه سهم عمده ای از مشاغل ایجاد شده را به خود اختصاص داده است. برخی کشورهای پیشرفته صنعتی برنامه های حمایتی گسترده ای را از کارآفرینان تدوین نموده و به اجرا گذاشته اند. هر اندازه که نقش و اهمیت کارآفرینان در رشد و توسعه اقتصادی بیشتر آشکار می شود، ضرورت شناخت زمینه های کارآفرینی بیشتر احساس می شود (زارع و دیگران، 1386، 72). کارآفرینی سازمانی یک نوع رفتار سازمانی است. رفتار سازمانی تابعی از عوامل زمینه ای و ساختاری است. برای اینکه رفتار سازمانی کارآفرینانه باشد و سازمان با رویکرد کارآفرینی به هدف های توسعه ای دست یابد، می بایست عوامل زمینه ای و ساختاری اثرگذار بر توسعه کارآفرینی سازمانی شناسایی و مدیریت شوند (یداللهی فارسی، 1384، 133-132). کارآفرینی سازمانی، شامل پرورش رفتارهای کارآفرینانه در سازمان است. سازمان ها می توانند خلاقیت و نوآوری را از طریق تشویق کارکنان برای فکرکردن توسعه بدهند و به آنها برای تعقیب برنامه هایشان، آزادی و انعطاف پذیری بدهند، بدون اینکه آنها را در باتلاق بوروکراتیک قرار دهند. از این رو کارآفرینی سازمانی به عنوان سیستم توانمندسازی افراد تلقی می گردد که خلاقیت کارکنان را به طور برنامه ریزی شده و سنجیده به کار می گیرد (280 ،2005 ،Luo et al).  مسلما با توجه به پیچیده شدن سازمان ها، رشد تکنولوژی، نو و بدیع بودن علم سازمان ها، مدیران به طور روزافزون تلاش می کنند دریابند چگونه سازمان های خود را کارآفرین و خلاق سازند تا باعث رشد و موفقیت سازمان هایشان شوند، زیرا اگر ایده نو وارد سازمان نشود، رو به زوال می روند. در واقع، برای سازمان های امروز، خلاقیت و نوآوری و کارآفرینی هر کدام به مثابه پله های نردبان ترقی هستند که باید با آگاهی کامل و موفقیت طی شود (طاهری و همکاران، 1389، 46). با این تفاسیر و با عنایت به اینکه کارآفرینی سازمانی و به تبع آن سازمانهای کارآفرین، از مهمترین عوامل پیشرفت کشورهای امروزی محسوب می شوند و نیز با توجه به نیاز فعلی کشور برای پیشرفت و توسعه و رسیدن به جایگاه واقعی، کارآفرینی سازمانی می تواند کشور را در رسیدن به این مهم یاری رساند (فراهانی و همکاران، 1390، 43-42). بنابراین شناسایی عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی می تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

    1-4  اهداف تحقیق

     

    1-4-1  هدف اصلی:

    هدف اصلی تحقیق حاضر، سنجش تاثیر عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی در بانک های خصوصی شهرستان رشت (شامل بانکهای صادرات ایران، ملت، قوامین، پارسیان، پاسارگاد و بانک تجارت) می باشد.

     

    1-4-2  اهداف فرعی:

    - سنجش تاثیر انگیزش بر نگرش

    - سنجش تاثیر مهارت های فردی بر نگرش

    - سنجش تاثیر حمایت های محیطی ادراک شده بر کنترل رفتاری ادراک شده

    - سنجش تاثیر پویایی محیطی ادراک شده بر کنترل رفتاری ادراک شده

    - سنجش تاثیر نگرش بر تمایل به کارآفرینی سازمانی

    - سنجش تاثیر هنجارهای ذهنی بر تمایل به کارآفرینی سازمانی

    - سنجش تاثیر کنترل رفتاری ادراک شده بر تمایل به کارآفرینی سازمانی

     

    1-4-3  هدف کاربردی:

    کمک به مدیران سازمان ها به ویژه مدیران بانک های خصوصی به منظور طراحی سیستم ها و استراتژی های مناسب برای تقویت و توسعه فعالیت های نوآورانه و کارآفرینانه در سازمان، با استفاده از نتایج تحقیق.

     

    Abstract

    Organizations nowadays not only need to training entrepreneurial behavior in order to have a successful competition in this complex and changing environment, but also must be more creative and innovative to survive and grow. Thus, in order to operate more competitively in the market, organizations must have an entrepreneurial approach. Precise understanding of factors influencing on tendency to organizational entrepreneurship is necessary for benefiting from organizational entrepreneurship advantageous. Therefore, this research is focused on investigating effective factors on tendency to organizational entrepreneurship. In order to achieve research objectives, private banks of Rasht, including Saderat, Melat, Ghavamin, Parsian, Pasargad, and Tejarat Bank, have been investigated. In order to collect required data, we distributed 400 questionnaires in 40 branches of these six active banks in Rasht, 10 questionnaires for each branch. 328 acceptable questionnaires extracted and analyzed. Furthermore, non-probability available sampling method is used in this research. Later, we use structural equation modelingto test 7 proposed hypothesis in this research. The research objective is practical and casual. The results obtained from testing hypotheses suggests that attitude, subjective norms and also perceived behavioral control directly affects tendency to organizational entrepreneurship. Also parameters of motivation, personal skills, perceived environmental support and perceived environmental dynamics affects indirectly on tendency to organizational entrepreneurship. Furthermore, it was found that parameters of motivation and personal skills have positive effect on attitude and parameters of perceived environmental support and perceived environmental dynamics have positive effect on perceived behavioral control.

     

    Keywords: Organizational Entrepreneurship, Banking Industry, Innovation

      

  • فهرست:

    چکیده

    فصل اول: کلیات تحقیق

    1-1 مقدمه. 2

    1-2- بیان مسأله. 3

    1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق.. 6

    1-4- اهداف تحقیق.. 8

    1-4-1- هدف اصلی ....................................................................................................................................8.

    1-4-2 - اهداف فرعی .................................................................................................................... .............8

    1-4-3 - هدف کاربردی ................................................................................................................. .............8

    1-5- چارچوب نظری.. .9

    1-6- فرضیه های تحقیق.. 10

    1-7- تعریف متغیرها 10

    1-7-1- تعریف مفهومی متغیر ها 11

    1-7-2- تعریف عملیاتی متغیرها 13

    1-8- قلمرو تحقیق.. 15

    1-8-1- قلمرو موضوعی.. 15

    1-8-2- قلمرو مکانی.. 15

    1-8-3- قلمرو زمانی.. 15

     

    فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق

    2-1- مقدمه 17

    2-2- کارآفرینی.. 17

    2-3- ویژگی های کارآفرینان. 18

    2-4- سه موج در کارآفرینی.. 20

    2-5- انواع کارآفرینی.. 23

    2-6- کارآفرینی سازمانی.. 23

    2-7- مدل های کارآفرینی سازمانی.. 26

    2-7-1- مدل کارآفرینی سازمانی کورنوال و پرلمن.. 26

    2-7-2- مدل کارآفرینی سازمانی اکهلس و نِک.... 27

    2-7-3- مدل کارآفرینی سازمانی کوراتکو و همکاران. 28

    2-7-4- کارآفرینی سازمانی تامپسون............................................................................................................30

    2-8- شاخص های مناسب در انتخاب کارآفرینی سازمانی.. 31

    2-9- فرآیند کارآفرینی سازمانی.. 32

    2-10- موانع و محدودیت های کارآفرینی سازمانی.. 34

    2-11- عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی.. 37

    2-11-1- انگیزش... 38

    2-11-2- مهارت های فردی.. 39

    2-11-3- حمایت محیطی ادراک شده. 40

    2-11-4- پویایی محیطی ادراک شده ..........................................................................................................40

    2-11-5- نگرش... 41

    2-11-6- هنجارهای ذهنی.. 42

    2-11-7- کنترل رفتاری ادراک شده. 42

    2-12- پیشینه تحقیق.. 43

     

    فصل سوم: روش اجرای تحقیق

    3-1- مقدمه. 47

    3-2- فرآیند اجرای تحقیق.. 47

    3-3- روش تحقیق.. 48

    3-4- جامعه و نمونه آماری.. 48

    3-5- روش و ابزار جمع آوری داده ها 49

    3-6- روایی و پایایی پرسشنامه. 50

    3-6-1- روایی.. 51

    3-6-2- پایایی.. 52

    3-7- روش تجزیه و تحلیل داده ها...............................................................................................................53

     

    فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

    4-1- مقدمه. 55

    4-2- آمار توصیفی.. 55

    4-2-1- توصیف جنسیت پاسخ دهندگان. 56

    4-2-2- توصیف سن پاسخ دهندگان. 57

    4-2- 3- توصیف سطح تحصیلات پاسخ دهندگان. 58

    4-2-4- توصیف متغیر انگیزش... 59

    4-2-5- توصیف متغیر مهارت های فردی.. 60

    4-2-6- توصیف متغیر حمایت محیطی ادراک شده. 61

    4-2-7- توصیف متغیر پویایی محیطی ادراک شده. 62

    4-2-8- توصیف متغیر نگرش... 63

    4-2-9- توصیف متغیر هنجارهای ذهنی.. 64

    4-2-10- توصیف متغیر کنترل رفتاری ادراک شده. 65

    4-2-11- توصیف متغیر تمایل به کارآفرینی سازمانی.. 66

    4-3- آزمون نرمال بودن توزیع داده ها 67

    4-4- ماتریس همبستگی بین متغیرها ............................................................................................................68

    4-5- شاخص های برازندگی مدل 69

    4-6- آزمون فرضیه های تحقیق.. 70

    4-7- بررسی فرضیه های تحقیق.. 73

     

     

     

    فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

    5-1- مقدمه. 76

    5-2- نتیجه گیری.. 76

    5-3- پیشنهادات تحقیق.. 77

    5-4- پیشنهاد برای تحقیقات آتی.. 78

    5-5- محدودیت های تحقیق.. 78

     

    منابع و مآخذ

    الف- فارسی.. 79

     ب- انگلیسی.. 84

     

    پیوستها و ضمائم .................................................................................................................................88.

    چکیده انگلیسی ................................................................................................................... ..98

     

     

    منبع:

    الف- منابع فارسی

    1- آذر، عادل و مؤمنی، منصور، 1387، آمار و کاربرد آن در مدیریت ، جلد اول، چاپ پانزدهم، انتشارات سمت

     

    2- احمدپور داریانی، محمود، 1386، کارآفرینی: تعاریف نظریات و الگوها، نشر پردیس

     

    3- امیری، علی نقی، مرادی، یزدان، نگرش‏های کارآفرینانه دانشجویان و موانع آن، فصلنامه پزوهش و برنامه‏ریزی در آموزش عالی، شماره 49، 1387، 67-45

     

    4- انصاری، محمدتقی، سلمانی زاده، عباس، نوآوری در سازمان ها بر مبنای کارآفرینی سازمانی، راهبرد یاس، تابستان 1388 - شماره 18، 166 تا 185.

     

    5- بارانی، شهرزاد، اطهری، زهرا، زر افشانی، کیومرث، 1388، بررسی دلایل گرایش به کارآفرینی دانشجویان علمی-کاربردی کشاورزی (مطالعه موردی: استان کرمانشاه)، توسعه کارآفرینی، سال دوم، شماره ششم، 95-73 

     

    6- پاشا شریفی، حسن و شریفی، نسترن، 1383 ، روشهای تحقیق در علوم رفتاری، چاپ چهارم، تهران، انتشارات سخن

     

    7- حافظ نیا، محمد رضا، 1388، مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی، چاپ شانزدهم، تهران، انتشارات سمت

     

    8- حسین پور، داود، زارعی وش، فاطمه، الگوی کارآفرینی سازمانی (مطالعه موردی: اداره کل تعاون استان تهران)، تعاون، سال 21، شماره 4، زمستان 1389، 194-171

     

    9- حسینی، محمدحسین، 1385، موج های پیش برنده کارآفرینی، ماهنامه تدبیر 1385، شماره177، 99-98.

     

    10- حاجی یخچالی، علیرضا،1382، بررسی و اولویت‏بندی نگرش دانشجویان نسبت به مواد و دوره‏های آموزش کارآفرینی و خود اشتغالی در دانشگاه شیراز، اولین همایش اشتغال و نظام آموزش عالی کشور، تهران

     

    11- خاکی، غلامرضا، 1382،روش تحقیق در مدیریت،چاپ دوم، تهران، مرکز انتشارات علمی دانشگاه آزاد اسلامی

     

    12- دلاور، علی، 1380، راهنمای تحقیق و ارزشیابی در روان شناسی و علوم تربیتی ، چاپ دوم، تهران، نشر ارسباران

    13- زارع، قاسم، حمیدی، مهرزاد، سجادی، سید نصرالله، رابطه بین عوامل روان شناختی توانمندسازی کارشناسان و کارآفرینی سازمانی در سازمان تربیت بدنی کشور، نشریه علوم حرکتی و ورزش، سال پنجم، جلد اول، شماره 9، بهار و تابستان، (1386)، 81-71

     

    14- سعیدی، م، مهتدی، م، تاثیر آموزش کارآفرینی بر توسعه رفتارهای کارآفرینی (مطالعه موردی: آموزش‏های کارآفرینی وزارت کار و امور اجتماعی)، توسعه کارآفرینی، سال اول، شماره دوم، 1387، 73- 57

     

    15- سلازار، م، تیونگ، ا، سونیا ودیا، پ، (1998)، مقدمه‏ای بر کارآفرینی، ترجمه سیامک ناطق (1380)، انتشارات کوهسار

     

    16- سکاران، اوما، 1385، روشهای تحقیق در مدیریت،ترجمه محمد صائبی و محمود شیرازی، چاپ چهارم، تهران، انتشارات موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی

    17- شاهین، آرش، ابوالحسنی، زهرا، (1389)، «سنجش تفاوت مشخصات کیفیتی خدمات و نحوه ارائه خدمات در صنعت بیمه (بررسی موردی: شرکت بیمه ایران در استان اصفهان)»، مجله دانش و توسعه (علمی- پژوهشی)، سال هجدهم، شماره 31 ، صص 96-75. 

     

    18- صمد آقایی، جلیل، 1379، سازمانهای کارآفرین، نشر مؤسسه عالی آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه ریزی.

     

    19- صمدی، پ، شیرزادی، ه، بررسی رابطه جو سازمانی مدرسه با روحیه کارآفرینی در دانش آموزان، فصلنامه نوآوری‏های آموزشی، سال پنجم، شماره 16، 1387، 187- 164

     

    20- طالبی، کامبیز، زارع یکتا، محمدرضا، آموزش کارآفرینی دانشگاهی و نقش آن در ایجاد و توسعه شرکت‏های کوچک و متوسط دانش‏بنیان، توسعه کارآفرینی، سال اول، شماره 1، 1387، 131-111

     

    21- طاهری، عبدالمحمد، جهرمی، امین شایان، ترابی، سهیلا، بررسی رابطه کارآفرینی سازمانی با خلاقیت در سازمان فنی و حرفه ای شهرستان گچساران، فصلنامه علمی- پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت، سال اول، شماره 4، زمستان 1389، 62-45

    22- عابدی، رحیم، کاوش در کارآفرینی درون سازمانی، مطالعات مدیریت بهبود و تحول، پاییز و زمستان 1381، شماره 35 و 36، 1381، 131-111 

     

    23- فراهانی، ابوالفضل، عجم، قاسم، عزیزیان کهن، نسرین، سراج، سارا، رابطه بین عوامل روانشناختی توانمندسازی و کارآفرینی سازمانی کارکنان اداره کل تربیت بدنی استان خراسان رضوی، مدیریت ورزشی، شماره هشتم، بهار 1390، 55-41

     

    24- قمبرعلی، رضوان، زرافشانی، کیومرث، شناسایی شاخص‏های موفقیت کارآفرینان روستایی با استفاده از تحلیل مقیاس‏بندی چند بعدی، توسعه کارآفرینی، سال اول، شماره 2، 1387، 160- 131

     

    25- کاوسی، اسماعیل و رحمتی زنجان طلب، فرشاد، طراحی و ارائه الگویی بومی جهت ارتقای کارآفرینی سازمانی در دانشگاه. مطالعه موردی: واحد علوم و تحقیقات تهران، فصلنامه راهبرد،1390، سال بیستم، شماره 59، 241-217.

     

    26- کمالیان، امین رضا، یعقوبی نور، محمد و الیاس کردی، اشکان، مطالعه عوامل تاثیرگذار بر کارآفرینی سازمانی و نقش آن در پیاده سازی استراتژی کارآفرینی، راهبرد یاس، شماره 23، 1389، 202-184 

     

    27- مبینی دهکردی، علی، رضازاده، آرش ، دهقان نجم آبادی، عامر، دهقان نجم آبادی، منصور،تأثیر فرهنگ سازمانی بر گرایش کارآفرینانه ی سازمان(مطالعه موردی: شرکت خودروسازی زامیاد)، توسعه کارآفرینی، سال پنجم، جلد دوم، تابستان 1391، 47-66

     

    28- محمدیان، محمود و شفیع ها، راحیل، بررسی عوامل تاثیرگذار بر ارزش ویژه نام و نشان تجاری از دیدگاه مصرف کننده(با استفاده از مدل آکر)،مجله مدیریت بازاریابی،سال سوم،پیش شماره 4، بهار و تابستان1387 ،60-41

     

    29- مقدسی، علیرضا، امکان سنجی پیاده سازی کارآفرینی سازمانی در شرکت تولیدی  صنعتی سها طب، (پژوهشگر) فصلنامه مدیریت، سال ششم، شماره 16، زمستان 1388، 17-1

     

    30- مقیمی، سیدمحمد، 1384، کارآفرینی در سازمانهای دولتی، نشر فراندیش

     

    31- مقیمی، سید محمد،1383، عوامل موثر بر کارآفرینی سازمانی در سازمان های بخش خدمات اجتماعی و فرهنگی دولتی ایران، فرهنگ مدیریت، سال دوم، شماره 7، 78-27

     

    32- موون، جان سی و مینور، میشل اس، 1388، رفتار مصرف کننده: عوامل درونی و بیرونی، ترجمه عباس صالح اردستانی و محمد رضا سعدی، چاپ دوم، تهران، نشر اتحاد- جهان نو

     

    33- یدالهی فارسی، جهانگیر، مدیریت و ارزیابی عملکرد کارآفرینی سازمانی، فرهنگ مدیریت، سال سوم، شماره 10، پاییز 1384، 150-129 

     

     

    34- یدالهی فارسی، جهانگیر، عزیزی زیارت، امید، خواستار، حمزه، بررسی رابطه ی بین ساختار و کارآفرینی سازمانی (مطالعه موردی: بانک های خصوصی سطح شهر تهران)، توسعه کارآفرینی، سال دوم، شماره پنجم، پاییز 1388، 80-55 

     

    35- هومن، حیدرعلی، مدل یابی معادلات ساختاری با کاربرد نرم افزار لیزرل، چاپ اول، تهران، انتشارات سمت، 1384

     

    36- ﻫﻴﺴﺘﺮﻳﭻ، ﺭﺍﺑﺮﺕﺩﻱ، ﭘﻴﺘﺮﺯ، ﻣﺎﻳﻜﻞﭘﻲ، ﻛﺎﺭﺁﻓﺮﻳﻨﻲ، ﺗﺮﺟﻤﺔ ﺳﻴﺪ ﻋﻠﻴﺮﺿﺎ ﻓﻴﺾﺑﺨﺶ ﻭ ﺣﻤﻴﺪﺭﺿﺎ ﺗﻘﻲﻳﺎﺭﻱ، ﺍﻧﺘﺸﺎﺭﺍﺕ ﻋﻠﻤﻲﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩﺻﻨﻌﺘﻲﺷﺮﻳﻒ، ١٣٨٣

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    ب- منابع انگلیسی

     

    1- Adonisi, M. & Van Wyk, R. 2012. The Influence of Market Orientation, Flexibility and Job Satisfaction on Corporate Entrepreneurship, International Business & Economics Research Journal, 11(5), 477-486.

     

    2- Ajzen, I. 1991. The theory of planned behavior,Organizational Behavior and Human Decision Processes, 50, 179-211.

     

    3- Arenius, P. & Minniti, M. 2005. Perceptual variables and nascent entrepreneurship, Small Business Economics, 24 (3), 233-247

     

    4- Bohringer, A.W.O. & Maurer, I. 2004. Barriers to innovation in the process of innovation. The druid Academys Winter Conference

     

    5- Boso, N., Cadogan, J.W. & Story, V. 2012. Complementary effect of entrepreneurial and market orientations on export new product success under differing levels of competitive intensity and financial capital, International Business Review, 21, 667–681

     

    6- Cañizares, S.M.S & García, F.J.F. 2010. Gender differences in entrepreneurial attitudes, Equality, Diversity and Inclusion: An International Journal, 29(8), 766 –786.

     

    7- Carr, J.C. & Sequeira, J. M. 2007. Prior family business exposure as intergenerational influence and entrepreneurial intent: A Theory of Planned Behavior approach, Journal of Business Research, 60, 1090-1098.

     

    8-Cornwall, J.R. & B. Perlman.1990.Organizational Entrepreneurship. Boston, MA: Irwin

     

    9- Dess, G.G., Janney, J.J., Lane, PJ., Ireland, R.D., Zahra, S.A., & Floyd, S.W. 2003. Emerging issues in corporate entrepreneurship, Journal of Management, 29(3), 351-378

     

    10- D'Souzam, P & Mulla, Z.R. 2011. Can an Entrepreneurial Personality Compensate for a Boring Job?: The Influence of Proactive Personality and Job Characteristics on Employee Engagement Levels, The Journal of Entrepreneurship, 20(2), 207–226.

     

    11- Echols A.E. & C.P. Neck. 1998. The Impact of behaviours and Structure on Corporate Entrepreneurial Success, Journal of Managerial Psychology, 13(1/2), 38-46.

     

    12- Fayolle, A. Gailly, B. and Lassas-Clerc, N. 2006. Assessing the impact of entrepreneurship education programmes: a new methodology, Journal of European Industrial Training, 30 (9),701-720.

     

    13- Ferreira; J. J., Raposo, M. L., Rodrigues, R.G., Dinis, A., & do Paço, A. (2012). A model of entrepreneurial intention: An application of the psychological and behavioral approaches, Journal of Small Business and Enterprise Development, 19(3), 424 – 440.

    14- Fini, Riccardo. Grimaldi, Rosa. Luca Marzocchi, Gian. & Sobrero, Maurizio. 2012. The Determinants of Corporate Entrepreneurial Intention Within Small and Newly Established Firms. ENTREPRENEURSHIP THEORY and  PRACTICE. Vol 36. No 2. 387-414

     

    15- Finisterra do Paço, A.M., Ferreira, J. M., Raposo, M., Rodrigues, R.G. & Dinis, A. 2011. Behaviours and entrepreneurial intention: Empirical findings about secondary students, Journal of International Entrepreneurship, 9, 20–38.

     

    16- Franco, L., Bennett, S. & Kanfer, R. 2002. Health sector reform and public sector health worker motivation: A conceptual framework, Social Science & Medicine. 54, 1255-1266

     

    17- Huang, S.K. & Wang, Y.L. 2011. Entrepreneurial orientation, learning orientation, and innovation in small and medium enterprises, Procedia Social and Behavioral Sciences, 24, 563–570.

     

    18- Ismail, M., Khalid, S.A., Othman, M., Jusoff, K., Abdul Rahman, N., Mohammed, K.M & Shekh, R.Z. 2009. Entrepreneurial intention among Malaysian undergraduates, International Journal of Business and Management, 4(10), 54-60

     

    19- Johnston, K.A., Andersen, B.K., Davidge-Pitts, J. & Ostensen-Saunders, M. 2009. Identifying Student Potential for ICT Entrepreneurship using Myers-Briggs Personality Type Indicators, Journal of Information Technology Education. 8, 29-43.

     

    20- Karimi, S., Chizari, M., Biemans, J.A., & Mulder, M. 2010. Entrepreneurship Education in Iranian Higher Education: The Current State and Challenges, European Journal of Scientific Research, 48(1), 35-50.

     

    21- Kirby, D.A. 2005. Entrepreneurship education: can business schools meet the challenge? Proceedings of the 2005 San Francisco-Silicon Valley Global Entrepreneurship Research Conference, San Francisco. CA, pp. 173-193.

     

    22- Kirzner, I. 1979. Perception of Opporunity and Profit Chicago. University of Chicago Press

     

    23- Koe W.L., Sa’arib, J.R., Majidc, I.A., & Ismail, K. 2012. Determinants of Entrepreneurial Intention Among Millennial Generation, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 40, 197 – 208.

     

    24- Kristiansen, S., & Indarti, N. 2004. Entrepreneurial intention among Indonesian and Norwegianstudents, Journal of Enterprising Culture, 12(1), 55-78

    24- Latham, G. P. 2007. Work motivation: History, theory, research, and practice. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.

     

    25- Licht, A.N, Siegel, J.I, 2006. The social dimensions of entrepreneurship. In: Casson M, Yeung B (eds) The Oxford Handbook of Entrepreneurship. Oxford: Oxford University Press

     

    26- Litzky, BE., Godshalk, V.M., & Walton-Bongers, C. 2010. Social Entrepreneurship and Community Leadership: A Service-Learning Model for Management Education, Journal of Management Education, 34(1), 142-162.

     

    27- Li, J.Z., Y. & Matlay, H. 2003Entrepreneurship Education in China Education and Training45 (8/9), 495-505

     

    28- Luthje, C. & Franke, N. 2003. The making of an entrepreneur: testing a model of entrepreneurial itent among engineering students at MIT, RD Management, 33(2), 135-147

     

    29- Luo, W.Z.L. & Liu, S.S. 2005. Entrepreneurial firms in the context of China’s Transition economy: An integrative framework and empirical examination, Journal of Business Research, 58, 277-284

     

    30- Lynch, M.F., Jr. Plant, R.W., & Ryan, M. R. 2005. Psychological needs and threat to safety: Implications for staff and patients in a psychiatric hospital for youth. Professional Psychology: Research and Practice, 36, 415-425.

     

    31- Mahmood, A.C. 2009. The effectiveness of entrepreneurship education in Malaysia, Journal of Education & Training, 51(7), 555-566

     

    32- Marques, C.S., Ferreira, J.J., Gomes, D.N., Rodrigues, R.G. 2012. Entrepreneurship education: How psychological, demographic and behavioural factors predict the entrepreneurial intention, Education + Training, 54(8), 657-672

     

    33- Mcquaid, R. 2002. Entrepreneurship and ICT industries: Support from regional and local policies. Regional Studies, 36(8), 909-919

     

    34- Meiring, D., Van de Vijver, F.J.R. & Rothmann, S. 2006. Bias in an adapted version of the 15FQ+ in South Africa, South African Journal of Psychology, 36, 340-356

     

    35- Menzel C., Aaltio, I., & Ulijn J.M. 2007. On the way to creativity: Engineers as intrepreneurs in organizations, Technovation, 27(12), 732-743

     

    36- Morris, H.M., Donald, K.F., & Minet, S. 2001. Towards integration: understanding entrepreneurship through frameworks, Entrpreneurship and Iinnovation, 35-49

     

    37- Mueller, S.L. & Thomas, A.S. 2001. Culture and entrepreneurial potential: a nine-country study of locus of control and innovativeness, Journal of Business Venturing, 16(1), 51-75.

     

    38- Noel, J. 2005. Toward A Cultural Model of Indigenous Entrepreneurial Attitude, Academy of Marketing Science Review,5, 1-17.

     

    40- Palacios, A.D. and Gil, I. and Garrigos, F. (2010). The impact of knowledge management on innovation and entrepreneurship in the biotechnology and telecommunications industries. Small Business Economics, 32(3), 291–312.

     

    41- Peterman, N.E., & Kennedy, J. 2003. Enterprise education: influencing students’ perceptions of entrepreneurship”, Entrepreneurship Theory and Practice, 28(2),129-144

     

    42- Pillis, E. & Reardon, K.K. 2007. The influence of personality traits and persuasive messages on entrepreneurial intention: a cross-cultural comparison, Career Development International, 12(4), 382-396.

     

     

    43- Schwarz, E., Wdowiak, M., Almer-Jarz, D. & Breitenecker, R. 2009. The effects of attitudes and, perceived environment conditions on students’ entrepreneurial intent: An Austrian perspective, Education + Training, 51(4), 272-291

     

    44- Selcuk, S. 2009. Investigating dimentions of organizational entrepreneurship on service sector, Journal of Business Venturing, 33(2), 65-87

     

     

    45- Srivastava, N & Agrawal, A. 2010. Factors Supporting Corporate Entrepreneurship: An Exploratory Study, The Journal of Business Perspective, 14,163-171 

     

    46- Todorovic, Z.W., McNaughton, R., & Guild, P. 2011. ENTRE-U: An entrepreneurial orientation scale for universities, Technovation, 31,128–137

     

     

    47- Verheul, I., Lorraine, U., & Thurik, R. 2005. Business accomplishment, gender and entrepreneurship self-image, Journal of Business Venturing, 20, 483-518

     

    Ward, T. B. 2004. Cognition, creativity, and entrepreneurship, Journal of Business Venturing, 19(2), 173-188

     

    49- Zahra, S.A. 1993. Environment, corporate entrepreneurship and financial performance: a taxonomic approach, Journal of Business Venturing, 8(4), 319-340.

     

    50- Zampetakis, L.A. & V. Moustakis. 2007. Entrepreneurial behavior in the Grewk public Sector, International Journal of Entrepreneurial Behavior & Reseach, 13(1),19-38.


موضوع پایان نامه بررسی عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی (مطالعه موردی بانک های خصوصی شهرستان رشت, نمونه پایان نامه بررسی عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی (مطالعه موردی بانک های خصوصی شهرستان رشت, جستجوی پایان نامه بررسی عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی (مطالعه موردی بانک های خصوصی شهرستان رشت, فایل Word پایان نامه بررسی عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی (مطالعه موردی بانک های خصوصی شهرستان رشت, دانلود پایان نامه بررسی عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی (مطالعه موردی بانک های خصوصی شهرستان رشت, فایل PDF پایان نامه بررسی عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی (مطالعه موردی بانک های خصوصی شهرستان رشت, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی (مطالعه موردی بانک های خصوصی شهرستان رشت, مقاله در مورد پایان نامه بررسی عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی (مطالعه موردی بانک های خصوصی شهرستان رشت, پروژه در مورد پایان نامه بررسی عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی (مطالعه موردی بانک های خصوصی شهرستان رشت, پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی (مطالعه موردی بانک های خصوصی شهرستان رشت, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی (مطالعه موردی بانک های خصوصی شهرستان رشت, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی (مطالعه موردی بانک های خصوصی شهرستان رشت, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی (مطالعه موردی بانک های خصوصی شهرستان رشت, پروژه درباره پایان نامه بررسی عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی (مطالعه موردی بانک های خصوصی شهرستان رشت, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی (مطالعه موردی بانک های خصوصی شهرستان رشت, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی (مطالعه موردی بانک های خصوصی شهرستان رشت, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی (مطالعه موردی بانک های خصوصی شهرستان رشت, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی (مطالعه موردی بانک های خصوصی شهرستان رشت, رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی (مطالعه موردی بانک های خصوصی شهرستان رشت

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد (M.A.) رشته: مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی داخلی چکیده: با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی که امروزه کشور ما با آن مواجه است، ضروری است راهکارهای جدید جهت رفع معضل بیکاری به ویژه در قشر جوان جامعه اندیشه شود. این امر میسر نمی گردد مگر در سایه خلاقیت و نوآوری و توجه به مقوله کارآفرینی. زیرا کارآفرینی موتور محرک توسعه اقتصادی و ایجاد ...

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد  (M.A) رشته مديريت بازرگاني- گرايش بازاريابي تابستان 91 چکيده با توجه به شتاب روز افزون تغييرات و رقابت در دنياي اقتصاد، مديران بايستي داراي

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی چکیده تحقیق حاضر به بررسی «تأثیر ویژگی‌های شخصیتی مدیران بر ویژگی‌­های کارآفرینی آنها در شرکت‌های بیمه» پرداخته است. جامعه آماری این تحقیق مدیران شرکت بیمه البرز است. حجم نمونه که بوسیله فرمول کوکران برآورد شد، خطای 5% برابر با 168 نفر است. این تحقیق از نظر نحوه گردآوری داده‌ها از نوع تحقیقات غیر آزمایشی و مشخصاً «پیمایشی» ...

تحقيق پاياني دوره عالي آزاد تخصصي DBA مديريت استراتژيک تير 1391 چکيده هدف اين پژوهش تعيين مولفه هاي توسعه زير ساخت‌هاي صنعت چرم و تدوين مدل مناسبي براي توسعه زير ساخت‌هاي صنعت چرم

پايان نامه براي دريافت مدرک کارشناسي ارشد (M.A) گرايش: بازاريابي   زمستان911-1-مقدمه امروزه با رقابتي شدن بازار ها و تغييرات پيوسته محيط، سازمان ها به اين واقعيت پي برده اند که بشر م

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی چکیده: هدف اصلی در پژوهش حاضر بررسی وضعیت کیفیت ارائه خدمات در شعب مختلف بانک اقتصاد نوین شهر بندرعباس می باشد. در پژوهش حاضر با استفاده از مدل سروکوال به بررسی و سنجش کیفیت ارائه خدمات و همچنین اولویت بندی عوامل موثر بر کیفیت ارائه خدمات در بانک اقتصاد نوین به عنوان یک بانک با 12 سال سابقه به طور موردی پرداخته شده ...

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد(M.A) رشته مدیریت بازرگانی گرایش تحول چکیده : هدف : این پژوهش با هدف تعیین بررسی رابطه توانمندی منابع انسانی با میزان پذیرش خدمات بانکی و جذب منابع مالی در شعب بانک ملی کلان شهررشت طراحی گردیده است . روش : پژوهش حاضر از نوع مطالعات همبستگی بوده و به صورت میدانی در بهار 1392 اجرا گردید . جامعه پژوهش شامل کلیه کارکنان شعب مختلف بانک ملی ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A ) مدیریت بازرگانی - بازرگانی داخلی چکیده: امروزه با توجه به پیشرفت های فراگیر و صنعتی شدن جوامع و نیز نزدیک شدن خدمات و امکانات سازمان ها به یکدیگر، خلا فقدان تبلیغات موثر و کارآمد که باعث جلب توجه هرچه بیشتر مشتریان جدید و حفظ مشتریان قبلی شود، لازم و ضروری به نظر می رسد. بانک ها نیز مانند موسسات دیگر از این امر مستثنی نیستند. یکی ...

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد (M.A) گرایش: بازرگانی بین الملل چکیده پایان نامه ( شامل خلاصه، اهداف، روش های اجرا و نتایج به دست آمده): آگاهی سازمانی عبارت از این است که چه طور می توان از دانش سازمانی برای دست یابی به اهداف سود برد، چگونه می توان از دانش های به دست آمده، شیوه های عمل تجویز شده، کانال های رسمی ارتباطات و تصمیم گیری به اهداف رسید در پژوهش حاضر تلاش شده ‌است ...

ثبت سفارش