فهرست:
چکیده . 1
فصل اول (طرح مسئله)
مقدمه . 3
۱-۱ عنوان تحقیق . ۴
۱-۲ بیان مسئله . 4
۱-۳ اهمیت و ضرورت تحقیق . 6
۱-۴ اهداف تحقیق . 12
1 -۴-۱ اهداف تحقیق . ۱۲
۱-۴-۲ اهداف تحقیق.. ۱۲
1-5 قلمرو تحقیق . ۱۲
1-5-1 قلمرو مکانی تحقیق.. ۱۲
۱-5-2 قلمرو زمانی تحقیق.. ۱۲
۱-5-3 قلمرو موضوعی تحقیق.. ۱۲
1-6 تعاریف واژه ها ، مفاهیم ومتغیر ها . ۱۳
۱-6-1 تعاریف نظری واژه ها. ۱۳
۱-6-2 تعاریف عملیاتی واژهها . 14
1-7 انواع متغیرها . 15
1 -7-1 متغیر پیش بین.. 15
1 -7-2 متغیر ملاک یا هدف . 15
خلاصه. 16
فصل دوم( مروری بر ادبیات موضوع )
مقدمه 18
2-1 بخش اول: سبک رهبرری دانشی 19
۲-1-1 مفاهیم و تعاریف رهبری 19
۲-1-2 تعاریف رهبری. 19
۲-1-3 تفاوت رهبری با مدیریت 21
۲-1-4 خصوصیات رهبری 23
۲-1-5 انواع رهبری 24
2-1-۵-۱ رهبران اجتماعی 24
2-1-۵-۲ رهبران افکار (اندیشه سالاران و فیلسوفان) 24
2-1-۵-۳رهبران اداری. 24
2-1-۵-۴ رهبران مستقیم 24
2-1-۵-۵ رهبران غیر مستقیم 24
۲-1-۵-۶ رهبران هوا خواه 24
2-1-۵-۷ رهبران سیاسی. 25
2-1-۵-۸ رهبران علمی 25
۲-1-۵-۹رهبران مردم سالار 25
۲-1-۵-۱۰ رهبران خود کامه 25
۲-1-۵-۱۱ رهبران پدر سالا 25
۲-1-۵-۱۲ رهبران مذهبی. 25
2-1-۶ وظایف رهبری ۲۵
2-1-۷ مهارت های رهبری. ۲۸
۲-1-۷-۱ دسته اول ۲۸
۲-1-۷-۲ دسته دوم ۲۸
2-1-۸ نظریه ها و مکاتب رهبری ۲۹
۲-1-۸-۱ نظریه های خصوصیات فردی یا ویژگی های شخصی رهبری ۲۹
۲-1-۸-۲ تئوری های رفتاری ( نگرشی) ۳۰
2-1-۹ تحقیقات دانشگاه آیوا ۳۱
2-1-۱۰ مطالعات رهبری در دانشگاه میشیگان ۳۲
2-1-۱۱ تحقیقات رهبری دانشگاه ایالتی اوهایو ۳۳
2-1-۱۲ شبکه مدیریت یا شبکه سبک سنج مدیریت. ۳۳
2-1-۱۳ سبک های رهبری لیکرت ۳۵
2-1-۱۴ تحقیقات اسکاندیناوی ۳۸
2-1-۱۵ مطالعات پویایی شناسی گروهی ۳۸
2-1-۱۶ نظریه های اقتضایی یا موقعیتی ۳۹
2-1-۱۷ تئوری پیوستار رهبری تاننیوم و اشمیت. ۳۹
2-1-۱۸ تئوری رهبری اقتضایی فیدلر ۴۱
2-1-۱۹ ارزیابی مدل فیدلر ۴۲
2-1-۲۰ تئوری رهبری مسیر - هدف. ۴۳
2-1-۲۱ ارزیابی مدل مسیر – هدف ۴۶
2-1-۲۲ تئوری رهبری مبتنی بر موقعیت. ۴۷
2-1-۲۳ مدل و تئوری اثر بخشی رهبری ۴۹
2-1-۲۴ مدل استینسون - جانسون ۵۰
2-1-۲۵ تئوری مبتنی بر تبادل نظر رهبر با اعضا ۵۱
2-1-۲۶ مدل هنجاری رهبری. ۵۲
2-1-۲۷ تئوری رهبر وظیفه ای یا متمرکز بر فعالیت. ۵۴
2-1-۲۸ تئوری های نوین رهبری. ۵۵
2-1-۲۹ تئوری جانشین های رهبری. ۵۵
2-1-۳۰ تئوری اسناد رهبری. ۵۶
2-1-۳۱ تئوری رهبری عملی و خلاق ( باس) ۵۸
2-1-۳۲ تئوری مهارت رهبری (بوید) ۵۸
2-1-۳۳ تئوری قدرت مرجعیت (هاوس) ۵۹
2-1-۳۴ تئوری رهبری فرهمند ۵۹
2-1-۳۵ تئوری سازش و واکنش.. ۶۱
2-1-۳۶ تئوری ارتباط عمودی ۲ نفره (VDL) ۶۲
2-1-۳۷ تئوری رهبری تیمی ۶۲
2-1-۳۸ تئوری رهبری تحول گرا ۶۳
2-1-۳۹ ویژگی رهبران تحول گرا ۶۴
2-1-۴۰ تئوری سبک رهبری دانشی ۶۴
۲-1-۴۰-۱ چه کسی رهبر دانشی است ؟ ۶۴
۲-1-۴۰-۲ انواع رهبران دانشی ۶۶
2-1-۴۱ اصول رهبری موفق ۷۱
2-2 بخش دوم: سیستم اطلاعات منابع انسانی ۷۴
۲-2-1 سیستم اطلاعات مدیریت ۷۴
2-2-2تکنولوژی پیشرفته اطلاعاتی ۷۵
۲-2-۳ کاربرد تکنولوژی پیشرفته ۷۷
۲ -2-۳-۱ مشارکت بیشتر در تصمیم گیری ۷۷
۲-2-۳-۲ افزایش سرعت در تصمیم گیری ۷۷
۲-2-۳-۳ افزایش سرعت در شناسایی مسائل ۷۸
۲-2-۴ طرح ریزی سازمان ۷۸
۲-2-۴-۱ کاهش ارتفاع هرم سازمان ۷۸
۲-2-۴-۲ تمرکز یا عدم تمرکز بیشتر ۷۸
۲-2-۴-۳ بهبود هماهنگی ۷۹
۲-2-۴-۴ شرح دقیقتری از وظایف ۷۹
۲-2-۴-۵ افزایش کارکنان متخصص ۷۹
2-2-۵ مزایای به کارگیری سیستم های اطلاعات مدیریت ۸۰
2-2-۵-۱ مزایای مستقیم ۸۰
2-2-۵-۲ مزایای غیر مستقیم ۸۱
2-2-۶ تعریف سیستم اطلاعات منابع انسانی ۸۱
2-2-۷ اجزای اصلی سیستم اطلاعات منابع انسانی. ۸۵
2-2-۸ روند تکال سیستم اطلاعات منابع انسانی ۸۶
2-2-۹ مراحل اصلی تهیه سیستم اطلاعات منابع انسانی ۸۶
2-2-۱۰ ویژگی های سیستم اطلاعات منابع انسانی ۹۱
2-2-۱۱ ابعاد سیستم های اطلاعات منابع انسانی ۹۲
۲-2-۱۱-۱ تحلیل سازمانی ۹۲
۲-2- ۱۱-۲ بانک داده ۹۲
۲-2-۱۱-۳ مدیریت اطلاعات ۹۴
۲-2-۱۱-۳-۱ اطلاعات مورد نیاز جهت تجزیه و تحلیل منابع انسانی داخلی ۹۷
۲-2-۱۱-۳-۲ اطلاعات مورد نیاز جهت تجزیه و تحلیل محیطی ۹۷
۲-2-۱۱-۴ نگاه سیستمی ۹۸
2-2-۱۲ نقش و اهمیت سیستم اطلاعات مدیریت منابع انسانی در سازمان ۱۰۰
2-2-۱۳ از دیگر مزایای سیستم اطلاعات منابع انسانی می توان به موارد زیر اشاره کرد ۱۰۱
۲-2-۱۳-۱ کمک به فرآیند تصمیم گیری ۱۰۱
۲-2-۱۳-۲ تسهیل و بهینه سازی نظارت و کنترل ۱۰۲
۲-2-۱۳-۳ تسهیل فرآیند مدیریت منابع انسانی ۱۰۳
۲-2-۱۳-۴ وحدت رویه ۱۰۲
۲-2-۱۳-۵ صرفه جویی و بهره وری ۱۰۲
۲-2-۱۳-۶ تمرکز زدایی ۱۰۳
۲-2-۱۴ مشکلات و موانع به کارگیری سیستم اطلاعات منابع انسانی ۱۰۳
2-3 بخش سوم: بررسی تحقیقات انجام شده در داخل و خارج از کشور ۱۰۵
2 -3-1 بررسی پژوهش های انجام شده در مورد متغیر سیستم اطلاعات منابع انسانی در داخل کشور ۱۰۵
2 -3-2 بررسی پژوهش های انجام شده در مورد متغیر سیستم اطلاعات منابع انسانی در خارج کشور ۱۰۶
2 -3-3 بررسی پژوهش های انجام شده در مورد متغیر سبک رهبری دانشی در داخل کشور ۱۰۷
2 -3-4 بررسی پژوهش های انجام شده در مورد متغیر سبک رهبری دانشی در خارج کشور ۱۰۷
2-4 بخش چهارم: بررسی چارچوی نظری، مدل مفهومی، مدل تحلیلی و فرضیات تحقیق. ۱۰۸
2 -4-1 چارچوب نظری تحقیق. ۱۰۸
2 -4-2 مدل مفهومی تحقیق. ۱۰۹
2 -4-3 مدل تحلیلی تحقیق. ۱۱۰
2 -4-4 فرضیات تحقیق. ۱۱۲
خلاصه ۱۱۳
فصل سوم (روش پژوهش)
مقدمه ۱۱۵
3-1 روش تحقیق. ۱۱۵
3-2-فرایند تحقیق. ۱۱۶
3-3 جامعه آماری. ۱۱۷
3-4 حجم نمونه و روش نمونه گیری. ۱۱۷
3-4-1 حجم نمونه ۱۱۷
3 -4-2 روش نمونه گیری ۱۱۷
3-5 ابزار جمع آوری داده ها ۱۱۸
3-6 روایی و پایایی ابزار سنجش.. ۱۱۹
3-7 روش گردآوری داده ها ۱۲۰
3-8 روش تجزیه و تحلیل داده ها ۱۲۰
خلاصه ۱۲۱
فصل چهارم (تجزیه و تحلیل داده ها)
مقدمه ۱۲۳
4-1 توصیف ویژگیهای فردی آزمودنیها(بررسی ویژگی های عمومی) ۱۲۳
4-1-1 وضعیت جنسیت آزمودنی ها ۱۲۳
4 -1-2 وضعیت تاهل آزمودنی ها ۱۲۴
4-1-3 وضعیت میزان تحصیلات آزمودنی ها ۱۲۵
4 -1-4 وضعیت سابقه خدمت آزمودنی ها ۱۲۶
۴-1-5 توزیع فراوانی وضعیت سن آزمودنی ها ۱۲۷
4-2 وضعیت متغیرهای تحقیق. ۱۲۸
۴-2-1 وضعیت متغیر سبک رهبری دانشی ۱۲۸
۴-2-2 وضعیت مؤلفه های متغیر سبک رهبری دانشی. ۱۲۹
۴-2-2-1 وضعیت مؤلفه گرایش یادگیری. ۱۲۹
۴-2-2-2وضعیت مؤلفه جو حمایتی یادگیری. ۱۳۰
۴-2-2-3 وضعیت مؤلفه حمایت از فرآیند یادگیری فردی و گروهی ۱۳۱
4-2-3 نمره متغیر سبک رهبری دانشی و مؤلفه های آن ۱۳۲
4-2-4 بررسی توزیع متغیر سبک رهبری دانشی و مولفه های آن ۱۳۴
4-2-5 وضعیت متغیر به کارگیری سیستم اطلاعات منابع انسانی ۱۳۵
4-2-6 وضعیت مؤلفه های متغیر به کارگیری سیستم اطلاعات منابع انسانی. ۱۳۶
4-2-۶-۱ وضعیت مولفه تحلیل سازمانی ۱۳۶
۴-2-۶-۲ وضعیت مولفه بانک داده ۱۳۷
4-2-۶-۳ وضعیت مولفه مدیریت اطلاعات ۱۳۸
4-2-۶-۴ وضعیت مولفه دیدگاه سیستمی ۱۳۹
4 -2-۷ نمره به کارگیری سیستم اطلاعات منابع انسانی و مولفه های آن ۱۴۰
4-2-۸ بررسی توزیع متغیر به کارگیری سیستم اطلاعات منابع انسانی و مولفه های آن ۱۴۳
4-۳ بررسی فرضیه های تحقیق ۱۴۴
4-۴ فرضیه های اصلی تحقیق ۱۴۵
۴-۴-۱ بین سبک رهبری دانشی با میزان به کارگیری سیستم اطلاعات منابع انسانی در دستگاههای اجرائی شهر کرمان رابطه وجود دارد. ۱۴۵
4-۴-۲ فرضیه های فرعی تحقیق ۱۴۶
4 -۴-۲-۱ بین گرایش یادگیری با میزان به کارگیری سیستم اطلاعات منابع انسانی در دستگاه های اجرائی شهر کرمان رابطه وجود دارد ۱۴۶
4 -۴-۲-۲ بین جو حمایتی یادگیری با میزان به کارگیری سیستم های اطلاعات منابع انسانی در دستگاه های اجرائی شهر کرمان رابطه وجود دارد ۱۴۸
4-۴-۲-۳ بین حمایت از فرآیند یادگیری فردی و گروهی با میزان به کارگیری سیستم های اطلاعات منابع انسانی در دستگاه های اجرائی شهر کرمان رابطه وجود دارد ۱۴۹
4-۵ بررسی رابطه بین سبک رهبری دانشی با میزان به کارگیری سیستم های اطلاعات منابع انسانی و مشخصات فردی در دستگاه های اجرائی شهر کرمان ۱۵۱
4-۵-۱ بین سبک رهبری دانشی با میزان به کارگیری سیستم اطلاعات منابع انسانی با حضور متغیر های تعدیل کننده ( سن،جنس،وضعیت،تاهل،میزان تحصیلات و سابقه کار) همبستگی وجود دارد ۱۵۱
4-6 آیا مؤلفههای سبک رهبری دانشی (گرایش یادگیری و حمایت از فرآیندهای یادگیری فردی و گروهی) میتوانند میزان به کارگیری سیستم اطلاعات منابع انسانی در دستگاههای اجرائی شهر کرمان را پیشبینی کنند. ۱۵۲
فصل پنجم (نتیجه گیری و بحث و پیشنهاد ها )
مقدمه ۱۵۵
5-1 توصیف متغیرهای دموگرافیک (سن ،جنس و .....) ۱۵۵
5-1-۱ نتایج حاصل از تحلیل های آمار توصیفی. ۱۵۵
5-1-2 توصیف متغیر سبک رهبری دانشی. ۱۵۶
۵-1-2-1 توصیف مولفه گرایش یادگیری. ۱۵۶
5-1-2-2 توصیف مولفه جو حمایتی یادگیری. ۱۵۶
5-1-2-3 توصیف مولفه حمایت از فرآیند یادگیری فردی و گروهی. ۱۵۶
5-1-3 توصیف متغیر سیستم اطلاعات منابع انسانی. ۱۵۶
5-1-3-1 توصیف مولفه تحلیل سازمانی. ۱۵۷
۵-1-3-2 توصیف مولفه بانک داده ۱۵۷
5-1-3-3 توصیف مولفه مدیریت اطلاعات. ۱۵۷
5-1-3-۴ توصیف مولفه دیدگاه سیستمی. ۱۵۷
5-2 آمار استنباطی. ۱۵۷
5 -2-1 فرضیههای تحقیق. ۱۵۸
5-۲-۱-۱ بین سبک رهبری دانشی با میزان به کارگیری سیستم اطلاعات منابع انسانی در دستگاه های اجرائی شهر کرمان رابطه وجود دارد ۱۵۸
5-۲-۱-۲ بین گرایش یادگیری با میزان به کارگیری سیستم اطلاعات منابع انسانی در دستگاه های اجرائی شهر کرمان رابطه وجود دارد ۱۵۸
5-۲-۱-۳ بین جو حمایتی یادگیری با میزان به کارگیری سیستم اطلاعات منابع انسانی در دستگاه های اجرائی شهر کرمان رابطه وجود دارد ۱۵۸
۵-۲-۱-۴ بین حمایت از فرآیند های یادگیری فردی و گروهی با میزان به کارگیری سیستم اطلاعات منابع انسانی در دستگاه های اجرائی شهر کرمان رابطه وجود دارد ۱۵۹
5-۳ بحث و نتیجه گیری ۱۵۹
۵-۳-۱ بین سبک رهبری دانشی با میزان به کارگیری سیستم اطلاعات منابع انسانی در دستگاه های اجرائی شهر کرمان رابطه وجود دارد ... ۱۶۰
۵-۳-۲ بین گرایش یادگیری با میزان به کارگیری سیستم اطلاعات منابع انسانی در دستگاه های اجرائی شهر کرمان رابطه وجود دارد ... ۱۶۰
۵-۳-۳ بین حمایت از فرآیند های فردی و گروهی با میزان به کارگیری سیستم اطلاعات منابع انسانی در دستگاه های اجرائی شهر کرمان رابطه وجود دارد ۱۶۰
5-۴ محدودیت های تحقیق ۱۶۱
5-5 پیشنهادات. ۱۶۱
۵-۵-۱ پیشنهادات به تحقیقات آتی ۱۶۲
خلاصه فصل. ۱۶۳
پیوست ها
پیوست الف: فهرست دستگاه های اجرائی شهرستان کرمان ۱۶۶
پیوست ب: پرسشنامه سنجش سبک رهبری دانشی و سیستم اطلاعات منابع انسانی ۱۶۹
پیوست ج : محاسبه روایی پرسشنامه سبک رهبری دانشی. ۱۷۳
پیوست د: سنجش پایایی متغیرهای پژوهش.. ۱۷۹
منابع و ماخذ
منابع فارسی. ۱۸۵
منابع انگلیسی. ۱۹۳
چکیده لاتین ۱۹۷
منبع:
منابع فارسی
۱- ابراین،ج،تدین، 138۶،سیستم های اطلاعات مدیریت ، ترجمه امیر مانیان ، تهران،نگاه دانش، چاپ اول،صفحه۴۵.
۲- ابراهیم نژاد ، ر،1380،برنامه ریزی استراتژیک سیستم اطلاعاتی،ماهنامه تدبیر،شماره118،آذر،صفحات 65 تا 68 .
۳- ابطحی، س ،1377 ، مدیریت منابع انسانی ، انتشارات دانشگاه پیام نور ، چاپ پنجم .
۴-احمدی،م،مدیریت رفتار سازمانی،۱۳۸۶ ، چاپ سوم،انتشارات کوهسار،ص ۲۲۰-۲۳۲ .
۵-احمدی،م،مدیریت رفتار سازمانی،۱۳۸۳ ، چاپ اول ،انتشارات کوهسار،ص ۵۵ .
۶- اردکانی ، م ، 1386 ، مدیریت نظام علوم ، تحقیقات و فن آوری ، چاپ اول ، نشرتهران ، صفحه 199.
۷- ارسیون ، د ، فیتیز گراد ، ج ، 1382 ، پیشرفت سیستم اطلاعات ، ترجمه حسین محمدی ، فصلنامه علمی پژوهشی مدیریت .
۸-آسافو ، ترجمه.هاشمی فر ، ا ، تهیه سیستم اطلاعات منابع انسانی ، تدبیر شماره 176 ، ۱۳۸۶، ص 2 .
۹- آسافو،ا،1386،تهیه و طراحی سیستم اطلاعات منابع انسانی ، ترجمه اسماعیل هاشمی فر ، ماهنامه تدبیر،شماره 176 ،ص۱۲۶
۱۰-اسدی،ع، ۱۳۶۷، مدیریت استراتژیک از دیدگاه اجتماعی،مرکز آموزش مدیریت دولتی ، تهران ، جلد چهارم.
۱۱- افتخاری ، ا ، 1384 ، سیستم های اطلاعاتی مدیریت ، نشریه فولاد ، شماره 9 ،صفحات 43 تا 45.
۱۲-افجه ، س، ۱۳۸۰، مبانی فلسفی و تئوریهای رهبری و رفتار سازمانی ، سمت، چاپ دوم، تهران،۲۴ .
۱۳-افجه ، س، ۱۳۸۸، مبانی فلسفی و تئوریهای رهبری و رفتار سازمانی ، سمت، چاپ سوم، تهران،۳۸۷-۳۷۴.
۱۴-ال دفت،ر، تئوری و طراحی سازمان ، ترجمه الوانی ، چاپ سوم ، ۱۳۸۰، انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی.
۱۵-ال دفت، ری،۱۳۸۱ ، سازمان و طراحی ساختار ، ترجمه علی پارسائیان و سیدمحمد اعرابی ، شرکت چاپ و نشر بازرگانی وابسته به موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی ، چاپ اول .
۱۶-الوانی، س، زاهدی، ش ، فقیهی، ا،1379 ، فرهنگ جامع مدیریت ،انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی ،چاپ دوم.
۱۶- الوانی ، س، ۱۳۸۱،مدیریت عمومی ، تهران ، چاپ سوم،نشر نی.
۱۷-الوانی، س، ۱۳۸۷،فرآیند خط مشی گذاری ، تهران،نشر نی.
۱۸-امیر احمدی، ه،۱۳۷۷،ابزار های توسعه صنعتی،ترجمه علیرضا طیب،تهران، نشر شیرازه.
۱۹-امیر کبیری ،ع ،۱۳۸۴ ،تئوری و اصول مدیریت ،چاپ چهارم ، انتشارات نگاه دانش ، ص ۱۰۴.
۲۰-امیر کبیری ،ع ،۱۳۸۵ ،تئوری و اصول مدیریت ،چاپ پنجم ، انتشارات نگاه دانش ، ص ۲۰۶ ،۴۸۷.
۲۱-امیدوار،م،۱۳۸۵،مقدمه ای بر سیستم های اطلاعات ، سایت : www:atalebi.com/articles/show
۲۲-انوری ، ح،۱۳۸۶،فرهنگ بزرگ سخن،نشر سخن ، جلد سوم .
۲۳-ایران نژاد پاریزی ،م ،ساسان گهر ،پ ،۱۳۸۰ ،یازمان و مدیریت از تئوری تا عمل ،ناشر موسسه بانکداری ،چاپ اول ، تهران ، ص ۴۱۹ ، ۲۰۲.
۲۴-ایران نژاد پاریزی ،م ،ساسان گهر ،پ ،۱۳۸۷ ،سازمان و مدیریت از تئوری تا عمل ،ناشر موسسه بانکداری ،چاپ اول ، تهران ، ص ۱۲۵
۲۵-برومند،ز، ۱۳۸۶،رفتار سازمانی، چاپ سیزدهم،تهران، انتشارات پیام نور، ۴۹-۴۸.
۲۶-برومند،ز، سکاکی، م، ۱۳۸۹،رهبری مشارکتی،تهران، انتشارات جنگل، ص ۶، ۲۴،۳۵.
۲۷- بلانچارد ، ک ، ۱۳۸۴ ، رهبری و مدیر یک دقیقه ای ، ترجمه : بهزاد رمضانی ، تهران ، ص۴۵
۲۸-بنیسون، م؛ کیسون، ج ، برنامه ریزی نیروی انسانی ، ترجمه علیرضا جباری ، نشر افکار ، چاپ اول ، 1375.
۲۹-بهان، ۱۳۸۷،آشنایی با تکنولوژی اطلاعات ،ترجمه مجید آذرخش، تهران، سمت، ۶.
۳۰- بهشتیان ، م ،۱۳۸۷،سیستم های اطلاعات مدیریت ،تهران ، انتشارات شرکت پردیس ،ص ۱۲۴.
۳۱- بیان ، ح،۱۳۸۲،آیین مدیریت ،تهران، چاپ دوم، موسسه چاپ و انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتی .
۳۲-پرهیزگار ،ک،۱۳۸۹،تئوریهای مدیریت ،چاپ هشتم ، انتشارات نشر دیدار،۱۳۹.
۳۳- پهلوانیان،ا،بیگی نژاد،ح،1386،فن آوری و سیستم اطلاعات،چاپ اول،جلداول،صفحه 30.
۳۴- تهرانی ، م ، ۱۳۸۴ ، مدیریت فناوری اطلاعات ، تهران ،انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتی ، چاپ اول ، ص ۳۴۷.
۳۵- ثاقب تهرانی،م،تدین،ش،1380،مدیریت فن آوری اطلاعات،چاپ اول،تهران،سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور،مرکز آموزش مدیریتدولتی،صفحه 78.
۳۶-ثریایی، ع، ۱۳۸۵،ارائه مدل به منظور بررسی تاثیر اطلاعات به افزایش بهره وری در بخش صنعت ، مجموعه مقالات دومین همایش مدیریت نوین و مباحث جدید در مدیریت ،چاپ اول ، ص2 .
۳۷- جاسبی ، ع ، اصول و مبانی مدیریت ، مرکز انتشارات علمی دانشگاه آزاد اسلامی ، 13۸۲ ، چاپ چهارم ، ص ۲۴۶-۲۴۸.
۳۸- جاسبی ، ع ، اصول و مبانی مدیریت ، مرکز انتشارات علمی دانشگاه آزاد اسلامی ، 13۸۷ ، چاپ هشتم ، ص 222.
۳۹-جراحی،م،۱۳۸۳،دولت الکترونیک،تهران.
۴۰-جوادکار،د،۱۳۸۲،سیستم اطلاعاتی مدیریت،ترجمه سرداری،چاپ اول،تهران،سمت،۱۱۰.
۴۱- جهانتیغ، ل ، بررسی رابطه بین میزان به کارگیری سیستم اطلاعات منابع انسانی و میزان بلوغ مدیریت در دستگاه های اجرائی شهرستان زابل 1390.
۴۲- چاپمن ، ا ، ۱۳۸۱ ، رهبری ، ترجمه : بهزاد فراهانی ، تهران ، چاپ دهم ، ۱۲۶
۴۳- چرچمن،چ،1385،نظریه سیستم ها،ترجمه رشید اصلانی،چاپ ششم،تهران،مرکز آموزش مدیریت دولتی،صفحه 30.
۴۴- حاکی،م،1386،برنامه ریزی استراتژیک فن اوری اطلاعات،فصلنامه مدیریت،صفحه 60 .
۴۵- حبیبی ، ل ،۱۳۸۳،سیستم های اتوماسیون اداری ،ماهنامه علمی ، آموزشی تدبیر ،شماره ۱۵۴ ، ص ۴۰
۴۶- حسن زاده و همکاران ، 1388 ، سیستم اطلاعات ، ص 508.
۴۷- حسن زاده،ا،1388،سیستم اطلاعات مدیریت،چاپ اول،صفحه502.
۴۸- حسین زاده ، م ، سیستم های اطلاعات منابع انسانی ، 1388 ، ص 3-2 .
۴۹- حسینی،ع،1384،بررسی و شناسایی موانع و مشکلات مرتبط با استقرار سیستم اطلاعاتی مدیریت از دیدگاه مدیران در مجتمع مس سرچشمه،پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت دولتی،دانشگاه آزادرفسنجان .
۵۰-حقیقی،م،۱۳۸۲،مدیریت رفتار سازمانی،چاپ دوم ، تهران، انتشارات ترمه، ۵۴.
۵۱-حقیقی،م،۱۳۸۴،مدیریت رفتار سازمانی،چاپ چهارم ، تهران، انتشارات ترمه.
۵۲- حکیمی پور ، ا ، 1376 ، تصمیم گیری در مدیریت ، قدس رضوی ، ص 80
۵۳-حیدری ،م، بررسی رابطه بین میزان بکار گیری سیستم های اطلاعات منابع انسانی با سلامت سازمانی و رفتار های انحرافی مثبت کارکنان در کلیه شعب بانک های دولتی شهر رفسنجان ، ۱۳۹۲.
۵۴-خاکی،غ،۱۳۸۲،روش تحقیق با رویکردی به پایان نامه نویسی، تهران، انتشارات بازتاب،چاپ دوم ،۲۸۸.
۵۵- خاکساری، س ، رابطه عدالت سازمانی و خود پنداری مزمن کارکنان با پیامد های نگرشی و نقش تعدیل کننده خود پنداره فعال در روابط فوق ، 1378 .
۵۶- خلیلی شورینی،س، ۱۳۸۳،تئوری های رهبری سازمانی و کاربرد آنها در نظام مدیریت ایران ،تهران ، چاپ اول ر انتشارات قائم.
۵۷-دفت،ر،۱۳۸۰،مبانی تئوری و طراحی سازمان ،ترجمه اعرابی،چاپ دوم،دفتر پژوهش های فرهنگی،تهران، ۲۵۰-۲۴۶.
۵۸-دیویس، ،۱۳۸۹،مدیریت فرهنگ سازمانی،ترجمه الوانی،تهران ، چاپ اول،انتشارات مروارید، ۱۳۸ .
۵۹-رابینز، ا ، ۱۳۷۸، تئوری سازمان ، ترجمه الوانی و دانایی فرد ، تهران ، چاپ اول ، دفتر پژوهش های فرهنگی .
۶۰- رابینز، ا.؛ رفتار سازمانی؛ ترجمه: علی پارسائیان و سید محمد اعرابی. تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی، ۱۳۸۹، ص 334.
۶۱- رضائیان،ع،1380،تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم ها،چاپ پنجم،سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها،انتشارات سمت،صفحه27.
۶۲-رضاییان،ع،۱۳۸۷،اصول مدیریت،تهران ، چاپ هشتم، سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها ، شرکت چاپ و نشر لیلی .
۶۳- رفعت ، م ، ۱۳۸۱ ، دشواری های طراحی و استقرار سیستم های اطلاعات مدیریت ، مجله حسابدار ، شماره ۱۱ و ۱۲ ، ص ۳۳.
۶۴-زارعی،ح،۱۳۸۲،فرهنگ سازمانی ، فصل نامه دانش مدیریت ، شماره ۲۳.
۶۵- زاهدی ، ش،۱۳۸۲ ، تجزیه و تحلیل سیستم ها ، ۱۳۸۷ ، تهران ، انتشارات مروارید ، ص ۱۱۰.
۶۶- زاهدی،ش،138۴،تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم ها،چاپ چهارم،تهران،انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی،صفحه۹۹.
۶۷-ساروخانی،ب،۱۳۸۳،روش های تحقیق در علوم اجتماعی،تهران،نشر دیدار .
۶۸- سامر ، م ، 13۸۴ ، برنامه ریزی منابع انسانی ، ترجمه رسول شفائی و نورالدین دبیری ، تهران نصیر ، ص ۲۰۷.
۶۹- سپهری ، م ، ۱۳۸۳ ، تعریف فناوری اطلاعات ، تهران ، ص ۱۷۸.
۷۰- سرودی،س،و گلدوست جویباری،ی،1388،جایگاه سیستم اطلاعات مدیریت،چاپ اول،انتشارات کتاب پدیده،صفحه 50.
۷۱- سعادت ، ا ، 1375 ، مدیریت منابع انسانی ، تهران ، انتشارات سمت ، ص ۴-1.
۷۲- سعادت ، ا ، 13۸۶ ، مدیریت منابع انسانی ، تهران ، انتشارات سمت ، ص 74.
۷۳- سلمانی ، د ، ۱۳۸۱،سیستم های اطلاعات مدیریت ، تهران ، دانشکده مدیریت ، ص ۱۲۲.
سلطانی ، ا ، ۱۳۸۲ ، ابزار های خود ارزیابی و بهبود در مدیریت منابع انسانی ، اصفهان ، انتشارات ارکان دانش ، ص ۷۰.
۷۵-سید جوادین،ر،امیرکبیری، ع،۱۳۸۳،نگاهی جامع به نظرات مدیریت و سازمان ، چاپ دوم،انتشارات نگاه دانش،تهران،۹-۲.
۷۶-سید جوادین،س،مبانی سازمانی و مدیریت،چاپ اول،۱۳۸۲،نگاه دانش،۴۵.
۷۷-سید جوادین،س،مبانی سازمانی و مدیریت،چاپ دوم ،۱۳۸۳،نگاه دانش،۳۲۲ .
۷۸- شاه بیگ،ا، و هاشمی،ل،1384،مهندسی مجدد منابع انسانی از طریق فناوری،ماهنامه تدبیر شماره163،صفحه ۱۷۹.
۷۹-شرمرهورن و همکاران ،۱۳۸۰،مدیریت رفتار سازمانی، ترجمه ایران نژاد پاریزی ،تهران، موسسه تحقیقات و آموزش مدیریت ،چاپ سوم .
۸۰-شعاری نژاد،ع،۱۳۸۴،روانشناسی عمومی،تهران،انتشارات امیر کبیر ،۵۴.
۸۱- شکرالهی،ه،1385،سیستم های اطلاعات مدیریت،نشریه روش،شماره 14 ،سال دوم ، صفحه5.
۸۲-شیرازی،ع،۱۳۸۹،مبانی سازمان و مدیریت ،انتشارات آستان قدس رضوی ،ص۲۳۵.
۸۳- شیروانی،ع،و قدیری،ن،1388،ارزیابی سیستم اطلاعات منابع انسانی در سازمان های بخش دولتی و ارائه مدلی برای استقرار آن،مجموعه مقالات مدیریت،صفحه 1.
۸۴-صرافی زاده ،الف،علی پناهی،ع،۱۳۸۱،سیستم های اطلاعات مدیریت ،تهران ، موسسه انتشارات میر ،۱۲۲.
۸۵- صرافی زاده،ا،پناهی،ع،1383،سیستم های اطلاعات مدیریت(نظریه ها،مفاهیم،کاربردها) ،چاپ اول انتشارات نشرجهان،صفحه ۳۵-۳۰.
۸۶-صرافی زاده، الف،۱۳۸۳،فناوری اطلاعات در سازمان ،IT، مفاهیم و کاربرد ها ،تهران ، انتشارات میر ، ۱۷۲-۱۷۱.
۸۷-طالقانی،م،۱۳۸۲،مهندسی و مدیریت اطلاعات ،رشت ، نشر کتیبه گیل، ۲،۷۲.
۸۸-طرقی و اسماعیلی ،۱۳۸۵،دانش مدیریت ، چاپ اول ، انتشارات دانشگاه ، ۱۰۳.
۸۹- طرقی و اسماعیلی،۱۳۸۶،دانش مدیریت،چاپ سوم،انتشارات دانشگاه ، ۴۵.
۹۰-طوسی،م،۱۳۸۸،فرهنگ سازمانی،تهران، چاپ اول ، موسسه چاپ و انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتی،۶۵.
۹۱- عزیزی،ا،1383،تجزیه و تحلیل سیستم ها،چاپ اول،سازمان حسابرسی،صفحه 223.
۹۲-عسکریان،ب،۱۳۸۳،سیستم اطلاعات مدیریت،نشریه روش،شماره ۲۹،سال پنجم،ص۴۸،۳۱۶.
۹۳-علاقه بند،ع،۱۳۸۳،مدیریت عمومی،چاپ یازدهم،انتشارات نشر روان،تهران،۷۷.
۹۴-علوی،ب،۱۳۷۹،سیستم اطلاعات منابع انسانی،مجموعه مقالات ماهنامه تدبیر شماره ۱۰۵،ص۳۶.
۹۵-علوی،ب،۱۳۸۹،سیستم اطلاعات منابع انسانی،مجموعه مقالات ماهنامه تدبیر شماره ۴۵،ص۳۴ .
۹۶-علوی،ب،۱۳۸۵،سیستم اطلاعات منابع انسانی،مجموعه مقالات ماهنامه تدبیر شماره ۹۴،ص۱ .
۹۷- غلامی ، م ، ۱۳۸۳،مجله مدیریت رهبری تغییر ، تهران ، سال پانزدهم ، ص ۵۴.
۹۸- فایرستون،ج،روی،ا،1387،سیستم جامع اطلاعاتی،ترجمه جعفر نژادوسفیری،چاپ اول،مهربان نشر،صفحه 34.
۹۹- فیدلر،شمرز،۱۳۷۲،رهبری اثر بخش،ترجمه خلیلی،تهران، چاپ اول،مرکز انتشارات علمی،دانشگاه آزاد اسلامی،۹.
۱۰۰- فیدلر ،فرد.ای،۱۳۸۴،تئوری اثر بخشی رهبری،ترجمه : سهراب خلیلی شورینی ، تهران ، ۵۵.
۱۰۱-فیضی،ط،۱۳۸۷،مبانی سازمان و مدیریت، چاپ دهم،انتشارات پیام نور، تهران ،۷۶.
۱۰۲-قاسمی،بهروز،تئوریهای رفتار سازمانی،۱۳۸۲،چاپ اول،انتشارات هیات .
۱۰۳-قاسمی،بهروز،تئوریهای رفتار سازمانی،۱۳۸۶،چاپ اول،انتشارات هیات ، ۱۵۴.
۱۰۴-قلی پور سلیمانی ،ع،۱۳۸۰ ،مبانی رفتار سازمانی،چاپ اول،انتشارات وارسته،۵۴.
۱۰۵-قلی پور سلیمانی،ع،۱۳۸۹،مبانی رفتار سازمانی،چاپ سوم،انتشارات وارسته،۹۵.
۱۰۶-کاتر،ج،۱۳۸۱،رهبر تحول، ترجمه ایران نژاد، تهران، موسسه تحقیقات و آموزشی،۲۴.
۱۰۷- کاظمی،ب،1384،آشنایی با سیستم اطلاعاتی مدیریت و مدیریت سیستم اطلاعاتی،فصلنامه تحول اداری،شماره 12و13،پاییز و زمستان،صفحات 86تا89.
۱۰۸-کارگری،م،خادمی،ح،۱۳۸۳،فن آوری سیستم های اطلاعاتی،تهران،انتشارات دانشگاه،چاپ اول،۴۵.
۱۰۹-کافی،ب،مدیریت منابع انسانی،۱۳۸۵،چاپ اول ،انتشارات فراز اندیش سبز، ۴۹۸.
۱۱۰- کرمی،م،1389،مدیریت دانش سیستم های تصمیم یار،چاپ طیف نگار،اتحاد آتی نگر،صفحه11.
۱۱- کنت ،س ،1377 ، ترجمه عبدالرضا رضایی نژاد، نظام های اطلاعات مدیریت ، تهران ، موسسه خدمات فرهنگی رسا ، چاپ اول ،ص 28-27.
۱۱۲-کونتز، ه ،۱۳۸۰، اصول مدیریت ، جلد اول ، ترجمه طوسی و همکاران ، تهران ، چاپ دوم ، موسسه چاپ و انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتی،۴۲۳ .
۱۱۳- کیانی،ح،1388،سیستم اطلاعات،مجموعه مقالات سیستم اطلاعات،سایت گوگل،تاریخ رویت 10/9/92.
،م، ۱۳۸۶،مدیریت رفتار سازمانی،مرکز انتشارات دانشگاه ، ۹۶.
۱۱۵-گریتنر،کینیکی،۱۳۸۴، ترجمه صفر زاده،مدیریت رفتار سازمانی ، چاپ اول ،انتشارات پویش،۵۱۳.
گلشن ، ج ، رابطه بین سبکهای رهبری تحولی، تبادلی و تکلیف گرایی مدیران باتعهد سازمانی کارکنان اداره تربیت بدنی، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه شهید بهشتی، 1382 .
۱۱۷-گلستانی ، م ، بررسی رابطه بین ساختار سازمانی با میزان به کارگیری سیستم های اطلاعات منابع انسانی و نشاط کارکنان در دستگاه های اجرائی شهر رفسنجان ، ۱۳۹۲
۱۱۸-گیوریان،ح،تدبیری،س،۱۳۸۴،مدیریت رفتار سازمانی،انتشارات کسری،چاپ اول، تهران، ۱۳۸-۱۳۶.
۱۱۹-گیوریان،ح،ربیعی،م،تصمیم گیری و تعیین خط مشی دولتی،۱۳۹۰،انتشارات یکان ، چاپ پنجم،۸۱.
۱۲۰- لاودن ، ک ، 1387 ، رویکرد مدیریت سازمان و فناوری نظام اطلاعات مدیریت ، ترجمه فریدون رهنمای رودپشتی ، ص 27 .
۱۲۱-لوتانز، ف، ۱۳۸۴،رفتار سازمانی،ترجمه سرمد، چاپ سوم، موسسه آموزش مدیریت دولتی،تهران، ۵۰.
۱۲۲-ماکسول،ج، ۱۳۸۸، صفتهای بایسته یک رهبر، ترجمه کیاوند ، تهران ، چاپ اول ، نشر فرا، ۱۴۴ .
مالکلم ،ب ، برنامه ریزی نیروی انسانی »، ترجمه علیرضا جباری، نشر افکار، چاپ اول ،1375 ، ص
۱۲۴- محمودی،م،1385،تاثیر فن آوری اطلاعات بر مدیریت منابع انسانی،مجموعه مقالات ماهنامه تدبیر، شماره194، صفحه 40.
۱۲۵-مرادی، ق ، ۱۳۷۷، برریس نظر مدیران استان ایلام درباره تاثیر فرهنگ سازمانی بر انتخاب سبک مدیریت آنان ، پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان .
۱۲۶-مستاجران،ع،۱۳۸۵،سیستم اطلاعات مدیریت،نشریه حسابدار،سال دهم،ص ۳۰-۲۰.
،الف،۱۳۸۵،مدیریت رفتار سازمانی،انتشارات ترمه،تهران،۲۵۸.
۱۲۸-مقیمی،م،سازمان و مدیریت رویکردی پژوهشی،چاپ دوم،۱۳۸۵،انتشارات ترمه،۱۷.
۱۲۹-مورهد و گریفین،۱۳۸۳،رفتار سازمانی،ترجمه الوانی و معمار زاده،چاپ هشتم،انتشارات مروارید، تهران،۳۵.
۱۳۰-مومنی،ه،۱۳۸۲،سیستم های اطلاعات مدیریت ، انتشارات اتحاد، تهران.
۱۳۱-میر احمدی،ه،۱۳۷۷،ابزار های توسعه صنعتی،ترجمه طیب،تهران، نشر شیرازه، ۱۵.
۱۳۲- میلر ، لارنس . ام ، ۱۳۸۱ ، از مدیریت تا رهبری ، ترجمه : مهدی ایران ناد پاریزی ، چاپ اول ، نشر مدیران ، تهران ، ص۱۰۰
میرسپاسی ، ن ، مدیریت استراتژیک منابع انسانی و روابط کار ،تهران ، انتشارات میر، چاپ بیست و دوم ، 1382 ،ص 69.
میرسپاسی ، ن ، مدیریت استراتژیک منابع انسانی و روابط کار ،تهران ، انتشارات میر، چاپ بیست و دوم ، 1382 ،ص ۳۳۱.
،ع،سیف نراقی،م،۱۳۸۵،روش های تحقیق،چاپ شانزده ام،انتشارات بدر،تهران،۶۴،۸۸.
۱۳۶- هاشمی رکاوندی ، م ، ۱۳۸۱ ، رهبری و مدیریت ، روابط انسانی و سازمانی در ایران ، اسلام و غرب ،چاپ اول ، انتشارات باطن ،۶۴.
۱۳۷- هرسی،پ و بلانچارد ، ه ، ۱۳۸۴،مدیریت رفتار سازمانی ترجمه قاسم کبیری ، چاپ ششم ، انتشارات جهاد دانشگاهی ، تهران ، ۱۷۷.
۱۳۸- هرسی،پ و بلانچارد ، ه ، ۱۳۸۷،مدیریت رفتار سازمانی ترجمه قاسم کبیری ، چاپ هشتم ، انتشارات جهاد دانشگاهی ، تهران ، ۹۷.
۱۳۹-هرسی،پ و بلانچارد ، ه ، ۱۳۸۸،مدیریت رفتار سازمانی ترجمه قاسم کبیری ، چاپ نهم ، انتشارات جهاد دانشگاهی ، تهران ، ۱۰۷،۱۲۶.
۱۴۰-هومن ، ح، ۱۳۸۶،ترجمه فارسی، شناخت روش علمی در علوم رفتاری ، تهران ، چاپ اول ، نشر پارسا، ۲۱۱.
۱۴۱-هیکس،گرلت،۱۳۸۱،تئوری سازمان و مدیریت،ترجمه کوهن،چاپ اول،اطلاعات تهران،۳۵.
منابع انگلیسی
1-Aldridge, M. & Jonson, C., 2004, Leadership Development at3M: New process, New techniques, New Growth, Human Resource planning, 24(2), p 189.
2- Argyris, C. (1977), “Double-loop learning in organizations”, Harvard Business Review, pp. 115-24.
3- Barbara, E&Peter, T, (1996), personal information management "Mac Milan business.
4- Bady , E ,Richard .1997 , Corporate Leadership skills , A new synthestic , Organization dynamic , vol.16.NO.1
5- Bartlett, C.A. and Goshal, S. (1997), “The myth of the generic managers: new personal competencies for new management roles”, California Management Review, Vol. 40 No. 1, pp. 92-116.
6- Barron, Robert ،A,2002, Bihavior in Organization,Allyn & Bacon , Inc
7- Bass ,M, B .1995 , lidership ,Good ,Better , Best ,Organization Dynamic 13 ,NO 3.
8- Bass, B.M. (1990), “From transactional to transformational leadership: learning to share the vision”, Organizational Dynamics, pp. 19-31.
9- Bennis, W.G. (1979), “Leadership: a beleaguered species”, in Kolb, D.A., Rubin, I.M. and McIntyre, J.M. (Eds), Organizational Psychology. A Book of Readings, Prentice-Hall, Englewood Cliffs, NJ, pp. 36-46.
10- Brown, J. and Isaacs, D. (1997), “Conversation as a core process”, Executive Excellence, Vol. 14 No. 8, pp. 17-18.
11- Carlsson, B., Keane, P. and Martin, J.B. (1979), “R & D organizations as learning systems”, in Kolb, D., Rubin, I. and McIntyre, J. (Eds), Organizational
12- Conradsen, N & Lystlund, M, (2007): the vision of next generation manufacturing, integrated manufacturing system, no 14, Vol.4, pp 324-333.
13- Cohen, E. and Tichy, N. (1998), “Teaching: the heart of leadership”, The Healthcare Forum Journal, Vol. 41 No. 2, p. 20.
14- Crawford, C. B. & Strohkirch, C. S. (1997). Cognitive differentiation and organizational influence tactics: Findings and implications for leaders as agents of influence. Journal of Leadership Studies, 4(3), 152-161.
15- Criteria” Journal of manufacturing Technology management Vol,18,No.2,pp 182-201.
16- Dessler ,g (2000). “ Human Resource Management ”, 8th Edition Inernational: Prentice Hall.
17-Dove, R, (1999): knowledge management, responsibility, and the agile enterprise, journal of knowledge management, 3(1), pp. 18-35.
18- Ellinger, A.D. and Bostrom, R.P. (1999), “Managerial coaching behaviors in learning organizations”, Journal of Management Development, Vol. 18 No. 9, pp. 752-71.
19- Engestro¨m, Y. (1982), Johdatusta Didaktiikkaan, Julkaisusarja B, No. 18, Valtion painatuskeskus, Helsinki.
20- E.W.T Ngai, F.K.T.Wat,” Human Resource Information Systems: a Review and Empirical analysis ”,: Personnel Review Volume: 35 Issue: 3 Published: 2006 Pages: 297-314.
21- Indevik , Julie.1996 ,Path Goal Theory of Leadership : A metanaling , Academy of Management best papers proceeding
22- Jacobs , T,o, 1970 , Leadership and Exchange in formal organization , Alexandria : human Research organization .
23- Johnson, J. R. (2002). Leading the learning organization: Portrait of four leaders. Leadership & Organization Development Journal 23(5):241-249.
24- Keeling , B , lewis & Norman f.kallaus (1996) ,Administrative office management , south- Western Educational Publishing .
25- Kenneth C.Laudon & Jane P.Laudon, (2006):”Management information systems (Managing the digital firms)”, Prentice Hall (9th edition).
26- Lucy, T, (1991): Management Information Systems, DP Publication LTD. 6Th Ed. (c)
27- Macneil, C. (2001), “The supervisor as a facilitator of informal learning in work teams”, Journal of Workplace Learning, Vol. 13 No. 6, pp. 246-53.
28- Mitnzberg, H. (1973), The Nature of Managerial Work, Prentice-Hall, Englewood Cliffs, NJ.
29- Morris , M. 1979 , Follow my leader : measurable leadership people and profits.
30- Morrison R. S, Jones L & Fuller B (1997). The relation between leadership style and empowerment on job satisfaction of nurses. Journal of Nursing Administration, 27(5):27-34.
31- Pedler, M., Burgoyne, J. and Boydell, T. (1991), The Learning Company. A Strategy for Sustainable Development, McGraw-Hill Book Company, London.
32- Popper, M. and Lipshitz, R. (2000), “Installing mechanisms and instilling values: the role of leaders in organizational learning”, The Learning Organization, Vol. 7 No. 3, pp. 135-44.
33- Politis, J. D. (2001). The relationship of various leadership styles to knowledge management. Leadership & Organization Development Journal 22(8):354-364.
34- R. J. Stone , (1998). “Human Resource Management ”, 3th Edition Sydney: John Wiley & Sonnes.
35- Ramesh,g & Devadasan, s (2007 ): ”Literature Review on the agile Manufacturing
36- Riitta، V, (2004),"Towards knowledge leadership", Leadership & Organization Development Journal, Vol. 25 Iss: 6 pp. 528 – 544
37- Robson, W, (2002) “Strategic Management & Information System”, Pitman publishing, 2nd Ed.
Reddin ,J.W, 1997 , The 3D Management style theory , feredriction ,N.B, Canada
38- Stone, R.J. (1995): Human Resource Management, 3RD edition, 4 Sydney: John Wiley Sons.
39-Seng, C. V., Zannes, E., & Pace, R. W. (2002). The contributions of knowledge management to workplace learning. Journal of Workplace Learning 14(4):138-147.
40-Stogdill, R.M. (1974), Handbook of Leadership. A Survey of Theory and Research, Free Press, New York, NY.
41-Tapsell, S. (1999), “Brain fuel for the future”, Management, Vol. 46 No. 6, pp. 42-6.
42-Ulrich, D. (1998), “Intellectual capital ¼ competence £ commitment”, Sloan Management Review, pp. 15-26.
43-From Wikipedia . human resource management system .
44-www.google .com , Emerald Article: Towards knowledge leadership , Leadership & Organization Development Journal