فهرست:
فصل اول: کلیات پژوهش
مقدمه.................................................................................................................... 2
1-1- بیان مساله.................................................................................................... 3
1-2- اهمیت و ضرورت پژوهش........................................................................... 5
1-3- اهداف پژوهش............................................................................................ 7
1-3-1- هدف اصلی............................................................................................ 7
1-3-2- اهدف فرعی............................................................................................ 8
1-4- فرضیه های پژوهش...................................................................................... 8
1-4-1- فرضیه اصلی پژوهش............................................................................... 8
1-4-2- فرضیه های فرعی..................................................................................... 8
1-5- سوالات پژوهش.......................................................................................... 9
1-5-1- سوال اصلی پژوهش................................................................................ 9
1-5-2- سوالات فرعی پژوهش............................................................................. 9
1-6- تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها............................................................... 10
1-6-1- تعاریف مفهومی..................................................................................... 10
1-6-1-1- مدیریت منابع انسانی.......................................................................... 10
1-6-1-2- نظام نگهداشت منابع انسانی................................................................ 11
1-6-1-3- عدالت سازمانی................................................................................. 11
1-6-1-4- بهره وری سازمانی............................................................................. 11
1-6-2- تعاریف عملیاتی متغیرها......................................................................... 12
1-6-2-1- نظام نگهداشت منابع انسانی................................................................ 12
1-6-2-2- بهره وری سازمانی............................................................................. 12
فصل دوم: پیشینه پژوهش
مقدمه.................................................................................................................... 14
2-1-1- نظام نگهداشت........................................................................................ 14
2-1-2- ابعاد نظام نگهداشت منابع انسانی.............................................................. 15
2-1-2-1- احساس عدالت سازمانی..................................................................... 15
2-1-2-2- ابعاد عدالت سازمانی........................................................................... 16
2-1-2-2- تامین نیازهای برتر.............................................................................. 18
2-1-2-2-1- انگیزش......................................................................................... 18
2-1-2-2-2- نظریههای محتوایی انگیزش............................................................ 19
2-1-2-2-3- نظریه های فرایندی انگیزش........................................................... 25
2-1-2-3- تعهد سازمانی..................................................................................... 31
2-1-2-4- محتوا و ماهیت شغل........................................................................... 34
2-1-2-5- رضایت و امنیت شغلی....................................................................... 35
2-1-2-5-1- مفهوم و تعریف رضایت شغلی....................................................... 36
2-1-2-5-2- دیدگاه های رضایت شغلی.............................................................. 37
2-1-2-5-3- نظریههای رضایت شغلی................................................................ 39
2-1-2-5-4- عوامل موثر بر رضایت شغلی.......................................................... 40
2-1-2-5-5- عوامل محیطی سازمان..................................................................... 41
2-1-2-5-6- پیامدهای رضایت شغلی................................................................. 43
2-1-2-6- مشخص بودن اهداف و انتظارات......................................................... 43
2-1-2-7- حقوق پرداختی و مزایا........................................................................ 45
2-1-2-8- مدیریت و رهبری............................................................................... 46
2-1-2-8-1- اهمیت رهبری................................................................................ 47
2-1-2-8-2- تفاوت رهبری و مدیریت................................................................ 48
2-1-2-8-3- رویکردها و نظریه های رهبری........................................................ 50
2-1-3- بهره وری............................................................................................... 61
2-1-3-1- تعاریف بهره وری.............................................................................. 62
2-1-3-3- نهادی کردن بهره وری در اندیشه......................................................... 66
2-1-3-4- نهادی کردن صرفه جویی در کل سازمان............................................... 66
2-1-3-5- طراحی نظام های بهره ور.................................................................... 67
2-1-3-6- طراحی نظام نگهداری و تعمیرات فراگیر.............................................. 67
2-1-3-7- پیاده سازی نظام مدیریت کیفیت فراگیر................................................ 68
2-1-3-8- استقرار نظام تحقیقات بهره وری.......................................................... 68
2-2- پیشینه پژوهش............................................................................................ 69
2-2-1- پژوهش های داخلی................................................................................ 69
2-2-2- پژوهش های خارجی.............................................................................. 72
2-3- جمع بندی پیشینه پژوهش............................................................................ 74
2-4- مدل مفهومی پژوهش................................................................................... 75
2-5- مدل تحلیلی پژوهش.................................................................................... 76
فصل سوم: روش شناسی پژوهش
مقدمه.................................................................................................................... 83
3-1- روش پژوهش............................................................................................. 83
3-2- جامعه، نمونه و روش نمونه گیری................................................................. 84
3-3- ابزار گردآوری اطلاعات............................................................................... 86
3-4- روش گردآوری اطلاعات............................................................................. 89
3-5- روش های تجزیه و تحلیل اطلاعات............................................................. 89
فصل چهارم : یافته های پژوهش
مقدمه.................................................................................................................. 92
4-1- آمار توصیفی............................................................................................... 92
4-1-1- اطلاعات جمعیت شناختی........................................................................ 92
4-1-2- متغیرهای پژوهش................................................................................... 96
4-2- آزمون فرضیات پژوهش............................................................................... 98
4-2-1- آزمون فرضیه اصلی................................................................................ 99
4-2-2- آزمون فرضیههای فرعی........................................................................... 99
4-3- مدل نهایی ................................................................................................ 103
4-4- جمع بندی نهایی ....................................................................................... 108
فصل پنجم: نتیجهگیری و پیشنهادها
مقدمه.................................................................................................................. 110
5- 1- بحث و نتیجه گیری................................................................................... 110
5-2- تفسیر یافته ها............................................................................................ 111
5-3- نتیجه گیری کلی......................................................................................... 117
5-4- محدودیت های پژوهش............................................................................. 119
5-4-1- محدودیت های خارج از اختیار محقق..................................................... 119
5-4-2- محدودیت های در اختیار محقق.............................................................. 119
5-5- پیشنهادهای پژوهش................................................................................... 119
5-5-1- پیشنهادهای کاربردی.............................................................................. 119
5-5-2- پینشهادهای پژوهشی............................................................................. 120
فهرست منابع و مآخذ........................................................................................... .121
منبع:
منابع فارسی:
احمدی، فریدون؛ ضیایی، مرتضی و شیخی، زینب، (1390)، در بررسی رابطه بین عدالت سازمانی و بهرهوری نیروی انسانی در سطح سازمان های دولتی استان کردستان، بانک مقالات بازاریابی ایران، نظام توسعه مهندسی بازار گستران آتی.
اخوان کاظمی، بهرام، (1382)، عدالت در اندیشه های سیاسی اسلام، قم، انتشارات موسسه بوستان کتاب.
اسماعیلی، محمود رضا ؛ انصاری رنانی، قاسم، (1386). "بررسی رضایت شغلی کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان لرستان"، ماهنامه علمی - پژوهشی دانشگاه شاهد ، سال چهاردهم ، شماره ،23 صص 65-80.
افجه، علی اکبر، (1373). مبانی فلسفی و تئوریهای رهبری و رفتار سازمانی. تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها(سمت).
انصاری رنانی، قاسم و سبزی علی آبادی، سارا، (1388)، اولویت بندی عوامل سازمانی موثر در ارتقای بهره وری نیروی انسانی در صنایع کوچک، فصلنامه بازرگانی، شماره 39، 64-49.
ایران نژاد پاریزی، مهدی؛ ساسان گهر، پرویز (1370). سازمان و مدیریت از تئوری تا عمل. تهران: موسسه بانکداری ایران.
بختیار نصرآبادی، حسنعلی؛ رجایی پور، سعید؛ سلیمی، قربانعلی و طاهر پور، فاطمه و پرتوی، محمد، (1388) بررسی رابطه بین ماهیت شغل و رضایت شغلی، پژوهشنامه ی مدیریت اجرایی علمی – پژوهشی سال نهم، شماره ی 1( پیاپی 33 )، 76-57.
بیگ محمد لو، حسن، (1389)، شناسایی مولفه های نظام نگهداری منابع انسانی در صنعت نفت، چهاردهمین همایش بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی، تهران، آذر ماه.
جانعلی نژاد، علی، (1380)، بررسی عوامل موثر بر بهره وری نیروی انسانی کارکنان دانشگاه تربیت مدرس، پایان نامه کارشناسی ارشد، رشته مدیریت دولتی، دانشگاه تربیت مدرس.
الحسینی، سید حسن، (1380). بالندگی سازمانی، تهران: انتشارات بهاریه.
حسینی نسب، سید داوود؛ جویانی، مهناز، (1387). رابطه بین فرهنگ سازمانی و رضایت شغلی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل ، مجله روان شناسی و علوم تربیتی ، شمار1، صص 73- 106.
خدیوی، اسداله، (1386)، درآمدی بر رفتار سازمانی در سازمان های هزاره سوم. تبریز: شایسته.
دفت، ریچارد، (1389). تئوری و طراحی سازمان، ترجمه علی پارساییان و محمد اعرابی، تهران: انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی.
رابینز، استیفن پی، (1387)، رفتار سازمانی: مفاهیم، نظریه ها و کاربردها. ترجمه علی پارسیان و سید محمد اعرابی، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
رابینز، استیفن پی، (1374). مدیریت رفتار سازمانی، جلد اول، ترجمه علی پارسائیان، سید محمد و اعرابی، موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی، چاپ اول.
رجایی پور، سعید؛ طاهر پور، فاطمه و جمشیدیان، عبدالرسول، (1388). فرانوگرایی در نظریههای سازمان و مدیریت، اصفهان: کنکاش.
رحمتی، زهرا، (1384)، بررسی رابطه بین سبک تفکر مدیران و جو سازمانی با بهره وری کارکنان ادارات آموزش و پرورش شهر تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاداسلامی واحد رودهن.
رزاقی، افشین، (1381)، نظریههای ارتباطات اجتماعی، تهران، پیکان، ، چاپ اول، ص183.
رضایی، لیلا و ساعتچی، محمود، (1388). رابطه بین سبک رهبری مدیران با تعهد سازمانی کارکنان کارخانجات مخابراتی ایران، فصلنامه علوم تربیتی، سال دوم، شماره ششم، 117-99.
رضائیان، علی، (1385). مدیریت رفتار سازمانی. تهران : انتشارات سمت، چاپ هفتم.
زکی، محمد علی (1383). بررسی نقش عوامل اجتماعی مؤثر بر انگیزش و رضایت شغلی معلمان، مجله علوم انسانی، شماره 52، ص 61.
سنجقی، محمد ابراهیم؛ فرهی بوزنجانی، برزو و شمس احمر، مهران، (1390)، آسیب شناسی نظام نگهداری منابع انسانی با رویکرد راهبردی و ارائه الگوی مناسب، فصلنامه راهبرد دفاعی، سال نهم، شماره 24، ص 38-26.
سید جوادین، سید رضا، (1385). مدیریت منابع انسانی، تهران: انتشارات ترمه.
طالقانی، غلامرضا؛ تنعمی، محمد مهدی، فرهنگی، علی اکبر و زرین نگار، محمدجعفر، (1390)، بررسی عوامل مؤثر بر افزایش بهره وری (مطالعه ی موردی: بانک سامان)، فصلنامه مدیریت دولتی، دوره 3، شماره 7، ص 130- 115.
طاهری، شهنام، (1385)، بهره وری و تجزیه و تحلیل آن در سازمان ها، (مدیریت بهره وری فراگیر)، چاپ دوازدهم، تهران: نشرهستان.
عبادی آذر، محمدتقی، (1384)، بررسی عوامل مؤثر انگیزشی بر ارتقا بهره وری در مدیریت امور اداری دانشگاه تبریز، پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، مؤسسه آموزش و پژوهش مدیریت و برنامهریزی.
عبدالهی، بیژن و نوه ابراهیم، عبدالرحیم، (1385)، توانمندسازی کارکنان کلید طلایی مدیریت منابع انسانی،تهران، انتشارات ویرایش.
عسکری، گیتا و کلدی، علی رضا، (1382). بررسی میزان رضایت شغلی معلمان ابتدایی آموزش و پرورش تهران، پاین نامه دکترا، رشته مدیریت آموزشی، دانشگاه علامه طباطبائی تهران.
قاسمی، لیلا، (1383)، شناخت عوامل مدیریتی مؤثر بر بهرهوری نیروی انسانی از نظر مدیران ارشد و میانی بخش صنعت آذربایجان شرقی، پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، مؤسسه آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی.
قاسمی، محمد جواد، (1385)، جایگاه و نقش حمایتی حوزه معاونت فناوری وزارت علو م، تحقیقات و فناوری در ارتقای سطح فناوری در بنگاههای کوچک و متوسط ایران، سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران.
قربانی، قاسم و رضایی راد، مجید، (1390)، نقش مدیریتی روسای کلانتری در نگهداشت کارکنان پلیس، فصلنامه مطالعات مدیریت انتظامی، سال ششم، شماره اول، 132-117.
کمپانی، فضلاله، (1380). سخنان علی از نهج البلاغه، تهران: انتشارات فروغی.
گرجی، ابراهیم و برخورداری، سجاد ،(1388)، مبانی روش تحقیق در علوم اجتماعی، تهران، ثالث، 1388،ص33.
گریفیث، دانیل، (1373)، روابط انسانی در مدیریت آموزشی، ترجمه بخشی، خداداد. چ 1، تهران: انتشارات مهیا.
مقیمی، سید محمد (1383). سازمان مدیریت رویکردی پژوهشی، تهران : نشر ترمه.
مورهد، جی و گریفین، آر، (1384). رفتار سازمانی. ترجمه الوانی، سید مهدی و معمار زاده، غلامرضا. تهران: انتشارات مروارید، چاپ نهم.
مهرابیان، فردین؛ نضیری پور، اشکان؛ فرمانبر، نبی اله و کشاورز محمدیان، سکینه، (1390)، تعیین عوامل ارتقا بهرهوری نیروی انسانی از دیدگاه اعضای هیأت علمی و غیر هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، فصلنامه آموزش پزشکی، دوره سوم، شماره دوم، 63-58.
ناظم، فتاح و پارسی، فرشته، (1389)، رابطه بین فضای سازمانی و بهره وری مدیران در کمیته امداد امام خمینی(ره) و ارایه الگوی مناسب مدیریتی، فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی، سال چهارم، شماره 3، ص 147-127.
نائلی، محمد علی، (1373). انگیزش در سازمان ها. اهواز: دانشگاه شهید چمران.
نصر اصفهانی، مهدی؛ نصر اصفهانی، علی و نوری، ابوالقاسم، (1390). رابطه رهبری خدمت گزار با تعهد سازمانی و مؤلفههای آن در کارکنان سازمان بهزیستی استان اصفهان، فصلنامه پژوهشهای مدیریت، سال چهارم، شماره یازدهم، 124-105.
الوانی، سید مهدی، (1387)، مدیریت عمومی. تهران: نشر نی.
وهابیچ، حسین، (1385)، امنیت شغلی با رویکرد ایمنی و سلامت و نقش آن در نگهداری کارکنان سازمان، پایگاه مقالات مدیریت.
اله وردی، مصطفی، فرح آبادی، سید محمد احسان و سجادی، حانیه السادات، (1391)، اولویت بندی عوامل مؤثر بر بهره وری منابع انسانی از دیدگاه مدیران میانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، فصلنامه بیمارستان، سال نهم، شماره 3 و4، 85-78.
هومن، حیدرعلی، (1381). تهیه و استاندارد ساختن مقیاس سنجش رضایت شغلی. تهران: مرکز آموزش مدیریت دولتی.
منابع انگلیسی
Anderson, J. A. (2009). When a servant leader comes knocking, Leadership and Organization Development Journal, 30 (1), 4-15.
Avolio B. J., & Gardner, W. L. (2005). Authentic leadership development: getting to the root of positive leadership, leadership Quarterly, 16 (3), 315-338.
Avolio B. J., & Gardner, W. L. (2005). Authentic leadership development: getting to the root of positive leadership, leadership Quarterly, 16 (3), 315-338.
Avolio, B. J., Zhu, W., Koh, W., & Bhatia, P. (2004). Transformational leadership and organizational commitment: Mediating role of psychological empowerment and moderating role of structural distance, Journal of Organizational Behavior, 25(8), 951-968.
Baker, W. E. (1978) Certain dimension of job content and their relationship to job satisfaction, Published DPS, Pace University.
Bass, B. M. (1999). Hand Book of Leadership: theory, research, and managerial applications, 3rd ed, Publisher: Collier Macmillan.
Bass, B. M., & Riggio, R. E. (2006). Transformational leadership, Mahwah, New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates.
Bass, B.M., Avilio, B.J. (2000). MLQ Multifactor Leadership Questionnaire, (2nd ed), Mind Garden, CA: Palo Alto.
Bergmann, T. J., Lester, S. W., De Meuse, K. P., & Grahn, J. L. (2000). Integrating the three domains of employee commitment: An exploratorystudy, Journal of Applied Business Research, 16 (4), 15-26.
Beuger, D., WilliamL A. C., & William, B. (2006). Ttansformational leadership in opganizational an evironment – induced model, International Journal of Management, 27(1),134-156.
Billmore, D., et al. How do female and male faculty member construct job satisfaction? The role perceived institutional leadership. Journal of Technology Transfer; 31(3): 355-365.
Blood, G., Ridenour, J., Thomas, E., Qualls, C., & Hammer, C. (2002). Predicting job satisfaction among speech-language pathologists working in public schools. Language, Speech and Hearing Services in Schools, 33, 282−290.
Borowska, A., Satoła, N., & Fransen, N. (2012). Results of the Questionnaire on Human Resources Management and Training, Room document Workshop on Human Resources Management and Training.
Brown M. E., Trevino, & L. K. (2006). Ethical leadership: A review and future directors, leadership Quarterly, 17(5), 595-616.
Brown, R. (2003). Organizational commitment in perspective: Re- configuring the multidimensional approach Californiav State University, Retrieved 2003, from< http://www.sbaer.uca.edu/research<.
Carayon, P, Honokker, P, Marchlands, S and Schwarz. J. (2003). Job characteristic and quality of working life in the IT workforce. The role of gender. Acm siecff / sigmis Conference.
Carayon, P., Honokker, P., Marchlands, S & Schwarz, J. (2003). Job characteristicand quality of working life in the IT workforce, The role of gender. Acm siecff / sigmis Conference.
Carsia-Morales, V. J., Reche, M., Hurtado, F., & Naria, T. (2008). Influence of transformational Leadership on organizational innovation and performance depending on the level of organizational learning in the pharmaceutical sector, Journal of Organizational Change, 21(7), 75-96.
Charash, V. C. & Spector, P. E. (2001), The Role of Justice in Organizations, A Metaanalysis, Organizational Behavior and Human Decision Processes, Vol. 80.
Coetsee, L.D. (2003). Peak performance and productivity. (2nd ed.)Potchefstroom: Van Schaik.
Cohen, A. (2007). Commitment before and after: An evaluation and reconceptualization of organizational commitment, Human Resource Management Review, 3 (3), 356-375.
Colquitt, J. A., Conlon, D. E.; Wesson, M. J, Porter, Colh. & Ng, K.Y. (2001), Justice at the Millennium: A Meta-Analytic Review of 25 Years of Organizational Justice Research, Journal of Applied Psychology, 86.
Connel, J., & Zeenobiyah, H. (2009).Call Centers, Quality of Work Life and HRM Practices, Employee Relations, 363-381.
Dawn Dobni, K., & Brent Ritchie, J. R., & Zerbe, W. (2000). Organizational values: The inside view of service productivity, Journal of Business Research, 47(2), 91-107.
Ellis, S., & Dick, P. (2003). Introduction to Organizational Behavior, Mc- Graw Hill.
Ellis, S., P. Dick, P., (2003). Introduction to Organizational Behavior. Mc-Graw Hill.
Erdheim, J., wang, M., & zickar, M. J. (2006). Linking the big five personality constructs to organizational commitment, Personality an Individual Differences, 41(5), 959-970.
Ergenelia, A., Goharb, R., & Temirbekovac, Z.(2007). Transformational leadership: its relationship to culture value dimensions, International Journal of Intercultural Relations, 31 (4), 703- 724.
Farmer, S. W. (2009). Servant leadership attributes in senior officers : A quantitative study examining demographic factors, For The Degree of Doctor Of Philosophy, Arizona.
Fischer, R., (2004), Rewarding Employee Loyality: An Organizational Justice Approach, International Journal of Organisational Behaviour, 8, (3).
Fry, L. W., Locum, F. IR., & John, W. (2008). Maximizing the triple bottom line through spiritual leadership, Organizational Dynamics, 37 (3), 86-96.
Furnham, A. (1997) The Psychology of Behavior at work, Hove: psychology press.
Greenberg, J (2004), Stress Fairness to Fare No Stress: Managing Work Place Stress by Promoting Organizational Justice, Organizational Dynamics, 33.
Gumusluoglu, L., & Ilsev, A. (2009). Transformational leadership, creativity, and organizational innovation, Journal of Business Research, 62, (4), 461-473.
Haenisch, J., P. (2012). Factors Affecting the Productivity of Government Workers, Journal of SAGE, 2(12), 128-145.
Hamermesh, D. (2001). The changing distribution of job satisfaction. Journal of Human Resources, 56(1), 1-30.
Hammer,. D .(2001). Reflections and research on the new faculty experiences. Dopp Newsletter. 2001; 6(9): 1-34.
Hill, V.A. (2008). Employee Satisfaction and organizational commitment, Ph.D. Dissertation Capella University, United State, Minnesota.
Horwitz, I. B., Horwitz, S. K., Daram, P., Brandt, M. L., Brunicardi, F. Ch., & Awad , S.S. (2008). Transformational, transactional and passive-avoidant leadership characteristics of a surgical resident cohort ; Analysis using the multifactor leadership questionnaire and implications for improving surgical education curriculums, Journal of Surgical Research, 148 (1), 49-59.
Johnson, G., & Johnson, W.R. (2000). Perceived over qualification and dimensions of job satisfaction: A longitudinal analysis. Journal of Psychology, 34(5) 537-556.
Keith A, Heywood S. Job satisfaction of highly educate: the role of, gender academic tenure and earning. Scottish Journal of Political Economy. P, 23-30.
Kim, J. (2001). Information Technology and Firm Performance in Korea, Thirteenth Annual East Asian Seminar on Economics.
Lock, J. (2000). Job Satisfaction of Quick Service Restaurant Employees, Hospitality Research Journal.
Magliocca, L. A., & Christakis, A. N. (2001). Creating transforming leadership for organizational change: The cogniscope system approach, System Research and Behavioral Science, 18 (4), 259-277.
Mahar, C., & Mahar, T. (2003). Emergent leadership: Toward an emperical verifiable model prepared for the canadian forces leadership institute, Saint Mary's University, Halifax, Nova Scotia.
Malmir, A., Khalil, K. Damirchi, Q. V. (2012). Classifying the Effective Factors on Productivity of Human Resources by Using AHP and TOPSIS Methods, Kuwait Chapter of Arabian Journal of Business and Management Review, 1(7), 67-83.
McKenna, S. (2005). Organizational commitment in the small entrepreneurial business in Singapore , Cross Cultural Management, 12 (2), 16-37.
Mehtas .(2006). Disaster and mass Casualty management in A Hospital: How Well Are We Prepared, Journal Postgraduate Medicine, 52, 86-90.
Meyer, J. P., Stanley, D. J., Herscovitch, L. & Topolnytsky L. (2002). Affective continuance and normative cotment to the organization: ameta-analysis of antecedents, correlates and consequences, Journal of Vocational Behavior, 61 (3), 20-52.
Meyer, J.P.; Allen, N.J.; Smith, C.A. (1993). “Commitment to Organizations and Occupations: Extension and Test of a Three, Component Conceptualization.” Journal of Applied Psychology, Vol. 78, No. 4, pp. 538-555.
Nielsen, K., & Daniels, K. (2012). Does shared and differentiated transformational leadership predict followers' working conditions and well-being?, Original Research Article The Leadership Quarterly, 23 (5), 383-397.
Nielsen, K., & Munir, F. (2009). How do transformational leader influence followers' affective well-being? Exploring the mediating\ role of self-efficacy, Journal of Work & Stress, 23 (5), 313–329.
Olusanya, S. O., Awotungase, S, A., & Ohadebere E. C. (2012). Effective Planning and Organisational Productivity: (A Case Study Of Sterling Bank Nigeria Plc), IOSR Journal Of Humanities And Social Science (JHSS), 5(5) 31-39.
Patterson, M., War, P., & West, M. (2004). Organizational justice and company productivity, Journal of Occupational and Organizational Psychology, 7(3), 77 -89.
Pearce, C. L., Sims, Jr. H. P., Cox, J. F., Ball, G., Schnell, E., Smith, K. A., & Trevino, L. (2003). Transactors, transformers and beyond (A multi–method development of a theoretical typology of leadership), Journal of Management Development, 22 (4), 273-307.
Pudlowski, E. M. (2009). Managing human resource cost in a declining economic environment, Benefits Quarterly, 25 (4), 224-251.
Reave, L. (2005). Spiritual values and practices related to leadership effectiveness, Leadership Quarterly, 16 (6), 655-684.
Riaz,T., Umair,M., & Ijaz, H. A. (2011). Impact of transformational leadership style on affective employees commitment: An empirical study of banking sector in Islamabad (Pakistan), The Journal of Commerce, 3 (1), 43-51.
Robbins, S.P. (2001). Organisational behavior.(9th ed.). New Jersey: Prentice Hall.
Robbins, S.P. (2005). Organizational Behavior, 11th ed, NewYork: prentice-Hall.
Roch, J. (2001).Charismatic Leadership, New Straits Times 2. May 19, (2001)- Appointments.
Rozze, P. (2001). Foundation of Employee Motivation, Human Resources Management Journal.
Scandura, T. A. (1999), Rethinking Leader-Member Exchange: An Organizational Justice Perspective, Leadership Quarterly, 10.
Seyranian, V., & Bligh, M. C. (2008). Presidential charismatic leadership: Exploring the rhetoric of Social change, leadership Quarterly, 19 (7), 54-76.
Shukui, H. E., & Xiaomin, Y. U. (2009). The impact of transformational leadership on organizational citizenship behavior and organizational commitment: A met analytical explanation, European Journal of Work and Organizational Psychology, 40 (5), 378-385.
Sokoyo, A. (2000).Personal Predictors of job satisfaction for the public sector Manager: Implications for management practice and Development in Economy, the Journal of Bussiness in Developing Nations , 4(3), 123-136.
Sosik, J. J. (2005). The rode personal values in the charismatic leadership of corporate managers: A model and preliminary field study, Leadership Quarterly, 16 (7), 221-244.
Sparrowe, R. T. (2005). Authentic leadership and the narrative self, Leadership Quarterly, 16 (4), 419-439.
Spector, P., Borman, W., & Cimino, C. (2004). Emotional intelligence and leadership styles, Department of Psychology College of Arts and Sciences, available at Shannon Webb study, Journal of Applied Business Research, 16 (4), 15-26.
Toor, S. U . R., & Ofori G. (2007). Leadership for future construction industry: Agenda for authentic Leadership, International Journal of Project Management, Article in Press.
Vitell, S. J. (2008). The role of ethics institutionalization in influencing organizational commitment, job satisfaction, and esprit de corps, Journal of Business Ethics, 81 (2), 343–353.
Waldman, D. A., Bass, B. M., & Yammarino, F. J. (1990). Adding to contingent reward behavior: The augmenting effect of charismatic leadership, Group and Organization Studies, 15 (3), 382-395.
Wichian, S, & Wongwanich, S.(2009). Bowarnkitiwong S. Factors Affecting Research Productivity of Faculty Members in Government Universities: Lisrel and Neural Network Analyses. Kasetsart J: social sciences,1 (2), 67-78.
Wolf. R., (2001), Job Satisfaction & Dissatisfaction in Higher Education, Education & Training Journal.
Wright, P., & Perrell, G. M. (2008). Cultural values/ workplace behavior and productivity in China: A conceptual framework for practicing managers, Management Decision, 46 (5), 797-812.
Yang, S. & Choi, S. (2009). Employee Empowerment and Team Performance, Team Performance Management, 289 – 301.
Yukl, G.(2006). Leadership in organizations, 6th end, Upper Saddle River, New Jersey: Prentice Hall.