فهرست:
فصل اول: ع
کلیات تحقیق. ع
1-1: مقدمه. 2
1-2: بیان مسئله. 2
1-3: اهمیت و ضرورت موضوع. 6
1-4: مدل مفهومی پژوهش.. 7
1-6: فرضیه های پژوهش.. 9
1-7: جامعه و نمونه آماری. 9
1-8: روش شناسی پژوهش.. 10
1-9: قلمرو زمانی و مکانی و موضوعی. 10
1-10: تعاریف عملیاتی واژگان پژوهش.. 11
1-10-1: مدیریت دانش: 11
1-10-2: فرآیند: 11
1-10-3: قابلیت نوآوری: 11
1-10-4: عملکرد بازار: 11
1-10-5: توسعه محصول جدید: 11
1-10-6: عملکرد توسعه محصول جدید: 13
1-10-7: زنجیره تأمین: 13
1-11: ساختار فصل های پژوهش.. 13
فصل دوم: 15
مبانی نظری و پیشینه پژوهش.. 15
2-2: مدیریت دانش.. 18
2-2-1: داده ها، اطلاعات و دانش: 20
2-2-2: دانش پنهان و آشکار. 21
2-2-3: عوامل کلیدی موفقیت مدیریت دانش.. 21
2-2-4: استراتژی های مدیریت دانش.. 22
2-2-5: فرآیندهای مدیریت دانش.. 24
2-3: عملکرد توسعه محصول جدید 35
2-3-1: الف) توسعه ی محصول جدید 35
2-3-2: ب) اهداف فرایند توسعه محصول. 36
2-3-3: مقایسه الگوهای توسعه محصول. 39
2-3-4: عوامل موفقیت پروژه های توسعه محصول جدید (NPD) 43
2-3-5: عملکرد توسعه محصول جدید 44
2-4: تحقیقات مرتبط خارجی. 46
2-5: تحقیقات مرتبط داخلی. 48
2-6: جمع بندی. 50
فصل سوم: 51
روش شناسی پژوهش.. 51
3-2: موضوع و روش تحقیق. 61
3-3: جامعه آماری. 62
3-4: نمونه آماری و روش نمونه گیری. 62
3-5: متغیرهای تحقیق. 63
3-6: ابزار گردآوری اطلاعات. 64
3-7: روایی و پایایی ابزار سنجش.. 65
3-8: فرضیههای تحقیق. 68
3-9: روش تجزیه و تحلیل داده ها 69
3-9-1: تحلیل عاملی تأییدی. 70
3-9-2: تعیین برازش مدل. 72
3-9-3: آزمون فرضیات پژوهش از طریق تحلیل مسیر. 73
3-10: جمع بندی. 73
فصل چهارم: 75
تجزیه و تحلیل. 75
داده های پژوهش.. 75
4-1: مقدمه. 77
4-2- تجزیه و تحلیل آمار توصیفی. 77
4-2-1- جنسیت. 79
4-2-2- وضعیت تحصیلی. 79
4-3 : نمودار فراوانی پاسخگویان بر حسب مقطع تحصیلی. 80
4-3-1: سابقه کاری. 80
4-3 -2: نمودار فراوانی پاسخگویان بر حسب سابقه کاری. 81
4-3-3 وضعیت متغیرهای تحقیق. 81
4-3-4- وضعیت متغیر مدیریت دانش.. 82
4-3-5- وضعیت متغیر عملکرد توسعه محصول جدید 84
4-3-6- وضعیت ابعاد متغیر مدیریت دانش.. 84
4-4: نمودار راداری متغیرهای تحقیق. 86
4-4-1- وضعیت ابعاد متغیر عملکرد توسعه محصول جدید 86
4-5: نمودار راداری متغیرهای تحقیق. 88
4-6- آزمون فرضیات تحقیق. 88
4-6-1: آزمون کفایت نمونه گیری. 88
4-6-2 تحلیل عاملی تأییدی. 89
4-6-2-1- مدل اندازهگیری مرتبه اول متغیر مدیریت دانش.. 89
4-6-2-3- مدل اندازهگیری مرتبه اول متغیر درونزای تحقیق. 96
4-6-2-4- مدل اندازهگیری مرتبه دوم متغیرهای درونزای تحقیق. 98
4-6-2-5- همبستگی بین متغیرها 99
4-6-3- مدل معادلات ساختاری. 100
4-6-3-1- آزمون فرضیه اصلی تحقیق. 101
4-6-3-2- آزمون فرضیات فرعی تحقیق. 102
4-7- آزمونهای برازندگی مدل. 105
جمع بندی فصل. 106
فصل پنجم: 108
نتیجه گیری و پیشنهاد 108
5-1: مقدمه. 111
5-2: نتایج و دستاوردهای حاصل از تحقیق. 111
5-3: مقایسه با سایر تحقیقات. 116
5-4: پیشنهادات. 117
5-4-1: پیشنهادهای کاربردی. 117
5-4-2: پیشنهادهای برای پژوهشگران آینده 118
5-5: محدودیت های پژوهش.. 119
منابع و مأخذ 120
منبع:
Alavi, M; DLeidner, (1999), Knowledge management Systems: Emerging Views and Practices from the field, Proceedings of 32 and Annual HICSS, Maui.
Akhavan, P; Jafari, M and Fathian, M, 2006, Critical success factors of knowledge management systems: a multi-case analysis , Department of Industrial Engineering, vol. 18 No. 2, p. 97-113.
Alcami, R and Chiva-Gomez, R, (2004), Linking operations strategy and product innovation: an empirical study of Spanish ceramic tile producers, Research Policy, Vol. 33 No. 5, pp. 829-39.
Balasubramaniam .R and amrit tiwana, (1999), Supporting Collaborative Process Knowledge Management in New Product Development Teams, Decision Support Systems,vol. 27,pp. 213–235
Bierly, P., Chakrabarti, A. (1996), Generic knowledge strategies in the U.S. pharmaceutical industry, Strategic Management Journal, Vol. 17.
Bierly, P., Daly, P. (2002), The strategic management of intellectual capital and organizational knowledge, Edited by: chan Wie choo & Bontis, N. Oxford university press.
Bhatt, G. (2002), Management strategies for individual knowledge and organizational knowledge, Journal of Knowledge Management, Vol. 6, Issue, 1 pp31-39.
B. McHugh. J (2009), Knowledge Management, New Product Developme and Nonprofit Publishing, Journal of knowledge management.
Booz Allen, H. New Product Management for the 1980s. New York: Booz-Allen & Hamilton Inc; 1982.
Choi, B., & Lee, H. (2002). Knowledge management strategy and its link to knowledge creation process, Expert system with application, 23, 173-187.
Clark K, Wheelwright S.C. Managing New Product and Process Development. Free Press 1993; NY: 457-480.
Cooper R.G; Edgett S.J and Kleinschmidt E.J.Benchmarking NPD practices–1. Research Technology Management 2004; 47 (1): 31.
Cooper R.G, Kleinschmidt E.J. New products: what separates winnersfrom losers Journal of Product Innovation Management 1987; 4:169-84.
Cooper, R.G., (1990), Stage-gate systems: a new tool for managing new products, Business Horizons, Available at: www. Stage-gate systems.com.
Defee, C.C., & Stank, T. P. (2005) Applying strategy-structure-performance paradigm to the supply chain environment.
De Pablos, Ordonez, P (2002), Strategies for management and organizational learning: typologies of knowledge strategies in the Spanish manufacturing industry from 1995 to 1999, Journal of Knowledge Management, Vol 6, No 1.
Ernst Holger. Success factors of new product development: a reviewof empirical literature. International Journal of Management Reviews2002; 4(1): 1-40.
Holt G.D., Love P.E.D, Li H., (2000), The learning organization: toward a paradigm for mutually beneficial strategic construction alliances, International journal of project management, 18, pp. 415-421.
Hsing hung chen and he-yau kang and xiaoqiang, (2008), Developing new products with knowledge management methods and process development management in a network, Computers in Industry 59, PP. 242–253.
Jung, D.I., Chow, C. and Wu, A., 2003, The role of transformational leadership in enhancing organizational innovation: hypotheses and some preliminary findings, The Leadership Quarterly, Vol. 14 No. 2003, pp. 525-44.
Kannan, M; radhika jain and balasubramaniam R, (2007), knowledge networking to support medical new product medical new product development, Decision Support Systems 43, PP. 1255–1273.
Kasten, J. (2007), Knowledge strategy and its influence on knowledge organization, Proceeding of The North American Symposium on Knowledge Organization, Vol. 1.
Keskin.H,( 2005), the relationship between explicit and tacit oriented km strategy and firm performance , the journal of American academy of business Cambridge ,pp.,73-75.
Klas eric soderquist, organizing knowledge management and dissemination in new product development, Lessons from 12 global corporations, 2006.
Lawrence, P., and Lorsch, J., Differentiation and Integration in Complex Organizations, Administrative Science Quarterly 12, (1967), 1-30
Ler.wl, (1999), business the speed of though: using a digital nervouse system, business journal
Lester D.H, (1998), Critical success factors for new product development. Research Technology Management, 41(1), PP. 36-43.
Lussier, R, 1997, Management", Cincinnati, ohio, South-Western College Publishing.
Lynn Gary S, Richard B. Skov, Kate D Abel. Practices that supportteam learning and their impact on speed to market and new productsuccess. Journal of Product Innovation Management 1999, 16: 439-454.
Maiike.k; jun.B and rianne.V, (2010), Understanding the complexity of knowledge integration in collaborative new product development teams, journal of engineering and technology management, pp, 20-32.
Marianne, G, Mile, T., 2004, Exploring the relationship between knowledge management practices and innovation performance Journal of Manufacturing Technology Management Volume 15, No. 5, Page 402 –409.
McHugh. J (2009), Knowledge Management, New Product Developme andNonprofit Publishing, Journal of knowledge management.
Mumford, M.D. and Licuanan, B. (2004), Leading for innovation: conclusions, issues, and directions, Leadership Quarterly, Vol. 15 No. 1, pp. 163-71.
Nevo, Dorit, Chan, Yolande E. (2007). A Delphi study of knowledge management systems: Scope and requirements, Informaon & Management. 44. PP.583 ‐597.
Nonaka. I, Takeuchi.H, (1995), The knowledge-creating company, Oxford: Oxford University Press.
Pang-lo.liu and Wen-chin.Chen and Chin-Hung tsai,(2004) An empirical study on the correlation between the knowledge management method and new product development srtaregy on product performance in Taiwanese industries .
Pitt.Martyn, Mac Vaugh (2008) Knowledge management for new product development Journal of knowledge management.
Schneider B., Brief A., Guzzo R., 1996, Creating a climate and culture for sustainable organizational change, Organizational Dynamics, 24, 7-19.
Shafiei nikabadi,M and Zamanloo.SZ,(2013), amultidimensional structure for describing the influence of supply chain strategies,business strategies,and knowledge management strategies on knowledge sharing in supply chain”,international journal of knowledge management,8
Song, X.M., Parry, M.E., 1997. A cross-national comparative study of newproduct development processes: Japan and the United States. Journal of Marketing 61(April), 1–18.
Sternberg, R., 1991, An vestment of creativity and its development, Human Development, 34.
Teece.D and Pisano.G, (1994), the dynamic capabilities of firms: an introduction,industrial and corporate change pp.537-556.
Teece,D and Pisano,G and shuen,a,(1997), dynamic capabilities and strategic management ,strategic management journal,pp.509-533
Teresa L. Ju, Chia-Ying Li, Tien-Shiang Lee, 2006, A contingency model for knowledge management capability and innovation International Industrial Management & Data Systems Vol. 106, No. 6, Page 855-877.
Tsang, W, 1997, Organization Learning and Learning Organization, Human Relations, Vol. 50, No. 1, pp. 73-89.
Wen-Pai wang, (2009), Evaluating new product development performance by fuzzy linguistic computing, Expert Systems with Applications,vol 36,pp. 9759–9766.
Yang, 2004, The construct of the Learnin Organization: Dimensions, Measurment and validate.
Yung-Lung Laia, Feng-JyhLinb, (2012) The Effects of Knowledge Management and Technology Innovation on New Product Development Performance -An Empirical Study of Taiwanese Machine Tools Industry, the 2012 international conference on asiapacificbusinass innovation & technology management.
Zack.m, (1999), developing a knowledge strategy, California management review, PP.125-145.
. توربان، افرایم، (2006)، فناوری اطلاعات در مدیریت، ترجمه حمیدرضا ریاحی، انتشارات دانشگاه پیام نور.
2. دفت و ریچارد آل، (1385)، تئوری و طراحی سازمان، ترجمه دکتر علی پارساییان و دکتر سید محمد اعرابی، دفتر پژوهش های فرهنگی.
3. سرلک، محمدعلی و فراتی، حسن، (1390)، سیستم های اطلاعات مدیریت پیشرفته، انتشارات دانشگاه پیام نور.
4. شفیعی نیکابادی، محسن، (1391)، چارچوبی برای فرآیندهای مدیریت دانش در زنجیره تأمین، پژوهشگاه علوم و فن آوری اطلاعات ایران.
5. شفیعی نیکابادی، محسن، فیضی، کامران، الفت، لعیا، محمدتقی، تقوی فرد، (1390)، ساختاری چند بعدی جهت تبیین اثر فرهنگ سازمانی و فرهنگ زنجیره تأمین بر انتقال، اشتراک و توزیع دانش در زنجیره تأمین صنعت خودروسازی: با تأکید بر بهبود عملکرد زنجیره تأمین، پژوهشگاه علوم و فنآوری اطلاعات ایران.
6. صباغچی، سارا و قاضی نوری، سید سپهر و الهی، شعبان، (1390)، انتخاب ابزارهای مدیریت دانش در توسعه محصول جدید نرم افزاری.
7. کلانتری، خلیل، (1388)، پردازش و تحلیل داده ها در تحقیقات اجتماعی - اقتصادی، نشر فرهنگ صبا، چاپ سوم.
8. کلاین، پل، (1391)، راهنمای آسان تحلیل عاملی، ترجمه: صدرالسادات، سید جلال و مینایی، اصغر، انتشارات سمت، چاپ دوم.
9. مانیان، امیر، (1390)، نقش مدیریت دانش در عملکرد فرایند توسعه محصول جدید پژوهشی پیرامون شرکت های SME صنعت نرم افزار استان یزد، مدیریت فناوری اطلاعات.
10. مؤمنی، منصور، (1387)، تحلیل های آماری با استفاده از SPSS، انتشارات کتاب نو.
11. هومن، حیدرعلی، (1388)، استنباط آماری در پژوهش رفتاری، انتشارات سمت، چاپ چهارم.