فهرست:
چکیده ........................................................................................................................ 1
فصل اول : کلیات تحقیق............................................................................................. 2
مقدمه ......................................................................................................................... 3
1-1- بیان مساله.......................................................................................................... 4
1-2-اهمیت و ضرورت تحقیق..................................................................................... 6
1-3-اهداف تحقیق...................................................................................................... 7
1-4- اهداف تحقیق ................................................................................................... 7
1-5- فرضیه اصلی پژوهش ........................................................................................ 8
فصل دوم : مبانی نظریتحقیق........................................................................................ 9
مقدمه ........................................................................................................................ 10
2-1- بازاریابی چیست ؟ ........................................................................................... 10
2-2-بازاریابی بین المللی............................................................................................ 11
2-3-تعریف محصول................................................................................................. 12
2-4-عوامل موثر در تطبیق کالاها با بازارهای گوناگون................................................... 13
2-5-برنامه ریزی....................................................................................................... 16
2-6-کاربردها............................................................................................................ 17
2-7- بسته بندی ....................................................................................................... 17
2-8-سیاستهای ضمانت و خدمت................................................................................ 20
2-9-ضمانت کالا....................................................................................................... 20
2-10- خدمات کالا .................................................................................................. 21
2-11-منحنی عمر کالا............................................................................................... 22
2-12-استرانژیهای طراحی و ساخت........................................................................... 24
2-13-طراحی و ساخت............................................................................................. 25
2-14-قیمت............................................................................................................. 27
2-15-استراتژیهای قیمت گذاری................................................................................. 33
2-16-تعیین قیمت.................................................................................................... 34
2-17- مفهوم تبلیغات ............................................................................................... 35
2-18-استراتژیهای تبلیغات بین المللی........................................................................ 39
2-19-فروش شخصی................................................................................................ 41
2-20-توزیع............................................................................................................. 42
2-21-واسطه های بین المللی..................................................................................... 45
2-22-توزیع فیزیکی.................................................................................................. 46
2-23-انبار کردن....................................................................................................... 47
2-24- کنترل موجودی .............................................................................................. 47
2-25-نظام اطلاعاتی.................................................................................................. 48
2-26- تحقیقایت بازاریابی ........................................................................................ 48
2-27-سهم بازار........................................................................................................ 49
2-28-فروش در بازارهای خارجی.............................................................................. 51
2-29-برنامه بازاریابی................................................................................................ 52
2-30- سازمان دهی بازاریابی بین المللی .................................................................... 52
2-31-بخش دوم : شرکت پگاه گلپایگان...................................................................... 53
2-32-پیشینه تحقیق................................................................................................... 57
فصل سوم : روش شناسی پژوهش.............................................................................. 62
مقدمه ........................................................................................................................ 63
3-1- روش تحقیق ................................................................................................... 63
3-2- جامعه آماری ................................................................................................... 63
3-3-نمونه آماری....................................................................................................... 64
3-4-ابزار گردآوری اطلاعات...................................................................................... 65
3-5-تکنیک های تجزیه.............................................................................................. 68
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها............................................................................ 70
مقدمه ........................................................................................................................ 71
4-1- اطلاعات ویژگی های عمومی پاسخ دهندگان ...................................................... 71
4-2-معنی داری رابطه میانگین سوالات فرعی تحقیق ................................................... 76
4-3-رتبه بندی متغیرها............................................................................................... 80
4-4-آزمون تی برای دو نمونه مستقل ......................................................................... 81
4-5- آزمون تحلیل واریانس تک عاملی و توکی .......................................................... 81
فصل پنجم : نتیجه گیری وپیشنهادها............................................................................ 82
مقدمه ........................................................................................................................ 83
5-1-نتایج ویژگی های عمومی.................................................................................... 83
5-2- نتایج آزمون فریدمن ......................................................................................... 83
5-3-آزمون تی ......................................................................................................... 84
5-4-نتایج آزمون تی برای دو نمونه مستقل ................................................................. 84
5-5- پیشنهادات برآمده از نتایج آماری ....................................................................... 84
5-6- محدودیت های تحقیق ..................................................................................... 85
5-7- پیشنهادات در ارتباط با تحقیقات آینده ............................................................... 86
پیوستها...................................................................................................................... 87
فهرست منابع و مراجع................................................................................................ 97
چکیده انگلیسی..........................................................................................................................101
منبع:
منابع فارسی
اربابی، علی محمد، از تولید تا مصرف ، انتشارات فروردین، 1369
ایروانی، محمدکاظم و مجتبی نراقی، بازاریابی، انتشارات امید روز ، 1353
بهرامی، ایرج، بازاریابی در بازرگانی پیشرفته ، انتشارات پیشبرد، 1369
بوید، هارپر و رالف وستفال ، بازاریابی و بازارشناسی ، ترجمه احمد آرام ، دانشکده علوم اداری و مدیریت بازرگانی دانشگاه تهران ، 1359
تقوی، محمد، روشهای نوین اقتصادی و مالی در خرده فروشی، سازمان مشاوره اقتصادی و مالی هارود ، 1348
زارعی، پرویز، بازاریابی و مدیریت بازار، انتشارات موسسه عالی علوم ارتباطات اجتماعی، 1351
گوهریان، محمدابراهیم، مدیریت صادرات غیرنفتی، جلد 1 و 2 ،ۀ موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی، 1374
لک نژادی ، اسمعیل و عبدالحمید ابراهیمی، تحقیقات بازاریابی، انتشارات مدرسه عالی بازرگانی، 1353
متولی، کاظم، روابط عمومی و تبلیغات، انتشارات بهجت، 1372
مجتهدی، پرویز، مارکتینگ و مارکتینگ بین المللی ، انتشارات شیرین، 1372
مردیت، جیوفری و رابرت نلسن و فیلیپ نک، کارآفرینی، ترجمه محمدصادق نبی ئیان، موسسه کار و تأمین اجتماعی، 1372
مسعودی، جلیل، آگهی های تجارتی و روشهای آن ، مدرسه عالی بازرگانی، 1349
هلفانت، سیمور، روشهای فروش در خرده فروشی، ترجمه سیف غفاری و منوچهر پوریان خیر، شرکت انتشارات و خدمات آموزشی، 1353
منابع انگلیسی
Aaker, David A., Strategic Market Management, 3rd ed., New York, John Wiley and Sons, Inc., 1992.
Berkowitz, Eric N. et al., Marketing, 3rd ed., Homewood, Illinois: Richard D. Irwin, Inc., 1992.
Burns, Alvin C. and David W. Cravens, Reading and Cases in Marketing Management, Homewood, Illinois: Richard D. Irwin, Inc., 1987
Cravens, David W., Strategic Marketing, 4th ed., Homewood, Illinois: Richard D. Irwin, Inc., 1994.
Evans, Joel R. and Barry Berman, Marketing, 6th ed., New York: Macmillan Publishing Co., 1994.
Fletcher, Keith, Marketing Management and Information Technology, New Jersey: Englewood, Prentice-Hall, Inc., 1990.
Giles, George, Marketing, 6th ed., London: Pitman Publishing, 1993.
Gilligan, Colin and William Richardson, Strategy and Marketing, London: Routledge Publishing, 1994.
Kotler, Philip and Gary Armstrong, Marketing: an Introduction, 2nd ed., New Jersey: Englewood Cliffs, Prectice-Hall, Inc., 1990, cahp. 18
Lancaster, Geoff and Lester Massingham, Essentials of Marketing, 2nd ed., Berkshire, England: McGraw Hill Book Co., 1993.
Mazur, Laura and Annik Hogg, The Marketing Challenge, Wokingham, England: Addison Wesley Publishing Co., 1993.
Randall, Geoffrey, Principles of Marketing, London: Routledge Publishing, 1993.
Ring, Lawrence J. et al., Decisions in Marketing, 2nd ed., Homewood, Illinois: Richard D. Irwin, Inc., 1989.
Wilson, Mike, The Management of Marketing, 2nd ed., Aldershot, Hampshire England: Gower Publishing, Ltd., 1990.
Zikmund, William and Michael D’Amico, Marketing, 3rd ed., New York: John Wiley and Sons, 1989.