فهرست:
1 فصل اول: کلیات پژوهش... 1
1.1 مقدمه 2
1.2 تشریح و بیان مساله. 2
1.3 اهمیت و ضرورت انجام تحقیق.. 3
1.3.1 اهمیت و ضرورت نظری.. 5
1.3.2 اهمیت و ضرورت عملی(کاربردی) 5
1.4 اهداف تحقیق.. 5
1.4.1 هدف اصلی.. 5
1.4.2 اهداف فرعی.. 6
1.5 فرضیات تحقیق.. 6
1.5.1 فرضیه اصلی تحقیق.. 6
1.5.2 فرضیات فرعی تحقیق.. 6
1.6 متغیرهای تحقیق.. 7
1.6.1 تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها 7
1.7 نوآوری تحقیق.. 9
1.8 روش شناسی تحقیق.. 9
1.8.1 از منظر هدف... 9
1.8.2 ازمنظر روش... 9
1.9 جامعه آماری.. 9
1.10 چگونگی تخمین/ برآورد نمونه آماری تحقیق و روش نمونه گیری.. 10
1.11 ابزارهای گردآوری(داده ها) اطلاعات... 10
1.12 روش تحلیل داده ها 10
1.13 قلمرو تحقیق (موضوع ،زمان، مکان) 11
1.14 فرایند انجام کار. 11
2 فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق.. 12
2.1 مقدمه 13
2.2 بخش اول : نظام جبران خدمات کل.. 14
2.2.1 جبران خدمات کل- کلیات... 14
2.2.1.1 ................................................................................................................ مقدمه. 14
2.2.1.2 مفاهیم و تعاریف نظام جبران خدمات کل.. 14
2.2.1.3 .............................................................................. اهمیت جبران خدمات کل.. 17
2.2.1.4 ............................................................................. مدلی از جبران خدمات کل.. 18
2.2.1.5 .............................................................................. مزایای جبران خدمات کل.. 19
2.2.2 جبران خدمات کل- جبران خدمات مالی.. 20
2.2.2.1 مقدمه. 20
2.2.2.2 جبران خدمات مالی مستقیم. 21
2.2.2.3 جبران خدمات مالی غیرمستقیم (مزایا) 22
2.2.3 جبران خدمات کل- جبران خدمات غیر مالی.. 25
2.2.3.1 ........................................................................................................... مقدمه. 25
2.2.3.2 جبران خدمات غیر مالی حاصل از شغل.. 25
2.2.3.3 جبران خدمات غیر مالی حاصل از محیط کار. 28
2.3 بخش دوم: بهره وری منابع انسانی.. 31
2.3.1 مقدمه. 31
2.2.3 مفهوم و تعریف بهره وری.. 32
2.3.3 اهمیت بهره وری.. 34
2.3.4 بهره وری منابع انسانی.. 35
2.3.4.1 مدل آچیو. 37
2.3.4.2 مراحل تدوین مدل اچیو. 37
2.4 بخش سوم: ارتباط نظام جبران خدمات کل و بهره وری منابع انسانی.. 40
2.5 پیشینه تحقیق.. 41
2.5.1 پیشینه خارجی.. 41
2.5.2 پیشینه داخلی.. 42
2.6 جمع بندی و نتیجه گیری.. 43
3 فصل سوم: روش تحقیق.. 45
3.1 مقدمه 46
3.2 بانک ملی.. 46
3.2.1 تاریخچه و معرفی بانک ملی.. 46
3.2.2 وضعیت فعلی نظام جبران خدمات بانک ملی.. 48
3.3 روش شناسی تحقیق.. 50
3.3.1 جامعه آماری.. 51
3.3.2 نمونه آماری.. 52
3.3.2.1 روش نمونه گیری.. 52
3.3.2.2 حجم نمونه. 51
3.3.3 دادههای تحقیق.. 53
3.3.3.1 روشهای گردآوری دادهها 53
3.3.3.2 روش سنجش روایی ابزار. 54
3.3.3.3 روش سنجش پایایی ابزار. 54
3.3.4 روش تجزیه و تحلیل دادهها 55
4 فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها 57
4.1 مقدمه 58
4.2 تحلیل توصیفی یافتههای تحقیق.. 58
4.2.1 جنسیت پاسخدهندگان. 59
4.2.2 وضعیت تأهل پاسخدهندگان. 59
4.2.3 سن پاسخدهندگان. 60
4.2.4 وضعیت تحصیلی پاسخدهندگان. 61
4.2.5 سابقه کاری و پست سازمانی پاسخدهندگان. 62
4.3 فراوانی (پارامترهای آماری) سوالات پرسشنامه. 63
4.3.1 فراوانی سوالات مربوط به متغیر جبران مالی مستقیم. 63
4.3.2 فراوانی سوالات مربوط به متغیر جبران مالی غیرمستقیم. 64
4.3.3 فراوانی سوالات مربوط به متغیر جبران غیرمالی شغلی.. 65
4.3.4 فراوانی سوالات مربوط به متغیر جبران غیرمالی محیط کار. 65
4.3.5 فراوانی سوالات مربوط به متغیر بهرهوری کارکنان. 66
4.4 تحلیل استنباطی یافتههای تحقیق.. 67
4.4.1 نرمال بودن توزیع متغیرها 67
4.4.2 بررسی فرضیات تحقیق (رابطه علی بین متغیرها) 68
4.4.2.1 بررسی فرضیه فرعی اول تحقیق.. 69
4.4.2.2 بررسی فرضیه فرعی دوم تحقیق.. 70
4.4.2.3 بررسی فرضیه فرعی سوم تحقیق.. 71
4.4.2.4 بررسی فرضیه فرعی چهارم تحقیق.. 72
4.4.2.5 بررسی فرضیه اصلی تحقیق.. 73
5 فصل پنجم: نتیجهگیری، بحث و پیشنهادها 76
5.1 مقدمه 77
5.2 نتایج حاصل از یافته های تحقیق.. 77
5.3 ماتریس همبستگی متغیرهای تحقیق.. 79
5.4 بحث 79
5.5 پیشنهادهای تحقیق.. 82
5.5.1 پیشنهادهای کاربردی.. 82
5.5.2 پیشنهادهایی جهت پژوهش های آتی.. 83
5.6 محدودیت های تحقیق.. 84
منابع و مراجع. 85
منابع فارسی 85
منابع انگلیسی.. 88
پیوستها 91
منبع:
منابع فارسی
1) ابطحی، سید حسین (1384)." مدیریت منابع انسانی". تهران . دانشگاه پیام نور.
2) ابطحی، سیدحسین(1372). "طبقه بندی و ارزشیابی مشاغل" ،نشر صبا، تهران.
3) ابطحی، سیدحسین، کاظمی بابک (1380)." بهره وری" ؛ تهران: مؤسسه مطالعات و پژوه ش های بازرگانی.
4) ابیلی، خدایار و موفقی، حسن (1389). "مدیریت منابع انسانی(با تاکید بر رویکردهای نوین)" چاپ اول،سازمان مدیریت صنعتی.
5) الوانی، سیدمهدی (1386)، "تصمیم گیری و تعیین خط مشی دولتی" ، انتشارات سمت.
6) الوانی، سیدمهدی و شریفزاده، فتاح؛ (1386) "فرایند خط مشیگذاری عمومی"، تهران، دانشگاه علامه طباطبایی.
7) امانی،مهدی و عبدالملکی،جلال (1386). "مطالعه تطبیقی میزان بهره وری در کارکنان مدارس دولتی و غیر انتفاعی با تاکید بر کیفیت زندگی کاری در سازمان آموزش و پرورش آذربایجان شرقی"
8) انصاری رنانی، قاسم و سبزی علی آبادی، سارا،(1388). " اولویت بندی عوامل سازمانی موثر در ارتقاء بهره وری نیروی انسانی در صنایع کوچک" ، پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، تهران، دانشگاه علامه طباطبایی.
9) ایران نژاد پاریزی، مهدی،(1378). "روشهای تحقیق در علوم اجتماعی" ،تهران، نشر میدان
10) آذر، عادل و مومنی، منصور، ( 1383 ). "آمار و کاربرد آن در مدیریت، تحلیل آماری" ، سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگا هها (سمت)
11) آرمسترانگ، مایکل،(1390). "مدیریت جبران خدمات"، ترجمه: جوادین،سید رضا و پورولی، بهروز و جمالی پویا، الهام، انتشارات ارگ.
12) پایگاه اینترنتی: بانک ملی،1391 قابل مشاهده در: http://bmi.ir/Fa/DynamicPage.aspx?id=42&smnuid=10011405.
13) پایگاه اینترنتی: سازمان ملی بهره وری ایران، قابل مشاهده در: http://nipo.spac.ir/Portal/Home/Default.aspx?CategoryID=92a43b99.
14) پایگاه اینترنتی: صندوق بازنشستگی بانکها، قابل مشاهده در: http://www.sbbiran.ir/fa/index.php?option=com_content&view=article&id=12&Itemi.
15) پویان، علی؛ معصومی، مریم. (1388). "استقرار چرخه بهره وری" ، تهران: هفتمین کنفرانس کیفیت و بهرهوری.
16) جزینی، نسرین، (1388). "مدیریت منابع انسانی" ، تهران، چاپ و نشر بازرگانی.
17) جون. شرمرهورن، جیمز جی، هانت. ریچارد ان، بورن(1387). "مدیریت رفتار سازمانی" . ترجمهی مهدی ایران نژاد پاریزی، محمد علی بابایی، محمد علی سبحان اللهی، تهران. موسسهی تحقیقات و آموزش مدیریت.
18) حافظ نیا، محمدرضا، (1383). "مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی" ، چاپ دهم، تهران، انتشارات سمت.
19) حبیبی، آرش،(1391). " آموزش کاربردی نرمافزار SPSS" ، ناشر: پایگاه اینترنتی پارسمدیر: http://www.parsmodir.com/com/articlereq.php
20) خاکی، غلامرضا (۱۳۸۶). "آشنایی با مدیریت بهره وری" ، انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی.
21) خاکی، غلامرضا (1387). "روش تحقیق با رویکردی بر پایان نامه نویسی" ، چاپ چهارم، تهران، انتشارات بازتاب.
22) خاکی، غلامرضا (1390). "روش تحقیق با رویکرد به پایان نامه نویسی" ، تهران: انتشارات بازتاب.
23) دانایی فرد، حسن؛ الوانی، سیدمهدی؛ آذر، عادل ( 1384 ). "رو ششناسی پژوهش کیفی در مدیریت: رویکرد جامع" ،تهران: انتشار صفار.
24) دعائی، حبیب اله،(1386). "مدیریت منابع انسانی(نگرش کاربردی)" ، مشهد،ناشر: بیان هدایت نور.
25) دهقان نبی اله ،صالحی صدقیانی جمشید,مرادی آیدیشه شعبان(1389) "تبیین ارتباط ابعاد غنی سازی شغل و رضایت شغلی کارکنان (مورد: شرکت برق)" ، پایگاه اطلاعات علمی (SID).
26) رستگار، عباسعلی و داودی، سیدمهدی و فرتاش،کیارش وسعادت، حمیدرضا (1391)، "تاثیر غنی سازی شغل بر تعهد سازمانی و عملکرد شغلی (مطالعه موردی: کارکنان بانک ملت استان مازندران)" ، پایگاه اطلاعات علمی (SID) .
27) رضائیان، ع. (1387). " مبانی سازمان و مدیریت" ، انتشارات سمت.
28) رونق، یوسف.(1384). "مدیریت حقوق و دستمزد" ،تهران، انتشارات فرمنش.
29) زارعی متین، حسن،(1391). "مدیریت منابع انسانی" ، قم، ناشر: بوستان کتاب.
30) زمانی، فرهاد(1375)."بررسی عوامل موثر بر ارتقاء بهره وری نیروی کار در صنایع مس ایران" ، پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، تهران، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران.
31) سرمد، زهره، بازرگان، عباس، حجازی، الهه(1380). "روشهای تحقیق در علوم رفتاری" . تهران: انتشارات آگاه.
32) سلطانی، ایرج (1384)،" بهره وری منابع انسانی" ،اصفهان ،انتشارات ارکان.
33) سیدجوادین سیدرضا، عطاردی محمدرضا(1384) "عوامل موثر بر افزایش بهره وری کارکنان دانش مدار در صنعت خودرو ایران" ،همایش ملی بهره وری و توسعه، تبریز.
34) شریفیان، محمد علی(1386)."مدیریت سرمایه انسانی" ، تهران، مهر کاویان.
35) شهابی، رضا؛ کاکایی رضا و رمضانی، رضا (1387)، " بررسی تاثیر مولفه های کیفی بر شاخص های دستمزد و بهره وری نیروی کار" فصلنامه آموزشی مهنسی ایران ، ش 40، زمستان 1387: 127.
36) صفری،عبدالله(1389). " بررسی نظام جبران خدمت کارکنان و رابطه آن با انگیزش، رضایت، عملکرد، و تعهد در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی" ، اولین کنفرانس بین المللی مدیریت و نوآوری.
37) طاهری، شهنام (1378). "بهره وری و تجزیه و تحلیل آن در سازمان ها(مدیریت بهره وری فراگیر)" ؛ تهران : نشرهستان.
38) عباس پور، عباس و باروتیان، هدی (1389) "بررسی رابطه ارتباطات اثربخش و عملکرد سازمانی در واحدهای ستادی شرکت ملی گاز ایران" فصل نامه مدیریت و منابع انسانی در صنعت نفت.
39) عریضی، حمید رضا(۱۳۸۴)،" پیشنهاد طرح"، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران
40) عمادی،پرویز (1381)، " عوامل موثر بر افزایش بهره وری منابع انسانی در شرکت پالایش نفت اصفهان" دانشگاه آزاد اسلامی.
41) فرد،آر دیوید، (2000). "مدیریت استراتژیک" ، ترجمه: دکتر علی پارسائیان و دکتر سید محمد اعرابی.
42) فقیهی، ابوالحسن؛ یعقوبی، نورمحمد. (1383). "دولت اکترونیک انتخاب یا اجبار". فرهنگ مدیریت، 5، 29-44.
43) کل، جی ای (1380). " تئوریها و فرآیندهای مدیریت" ترجمه: سهراب خلیلی شورینی. تهران مرکز آموزش مدیریت دولتی.
44) کیت، دیویس و استورم،جان(1380)."رفتار انسان در کار" مترجم: طوسی،محمدعلی،تهران، مرکز آموزش مدیریت دولتی.
45) گریفن، مورهد گریگوری (1383). " رفتار سازمانی" مترجمان: مهدی الوانی و غلامرضا معمارزاده. تهران. انتشارات مروارید.
46) گودرزی، محمد و عطایی،علی (1388). " عنوان رابطه بین حقوق بهره وری منابع انسانی" دانشگاه آزاد اسلامی؛ واحد مبارکه.
47) متقی، محمد حسین (1384). "جزوه ی درسی منتشر نشده دوره ی کارشناسی ارشد". مدیریت دولتی. دانشکاه آزاد کرمان.
48) مقیمی، محمد (1392). " مدیریت منابع انسانی" ،تهران، انتشارات سازمان مدیریت صنعتی، چاپ دوم.
49) موسوی نسب،یوسف و سعادت، اسفندیار،(1376). "نقش نظام جبران خدمات در جذب نگهداری و انگیزش نیروی انسانی". پایان نامه کارشناسی ارشد،دانشگاه تهران.
50) میرزایی، بهنام،(1391). " بررسی عوامل موثر بر ارتقاء بهره وری نیروی انسانی در سازمان صنعت،معدن و تجارت استان تهران"، پایگاه مقالات علمی مدیریت www.system.parsiblog.com.
51) نصرپور حمید(1382)، "ضرورت توجه به بهره وری نیروی انسانی و عوامل موثر بر آن " تعاون، شماره 141 ، ص 23.
52) نظری،محمدرضا،(1387). "عوامل موثر بر بهره وری نیروی انسانی" در دانشگاه آزاد اسلامی،نشریه مدیریت.
53) وزیریسرور، اعظم؛ منصوری، حسین؛ ادیبان، احمد(1388). "شناسایی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر بهرهوری نیروی انسانی با استفاده از تکنیکهای MADM (مطالعه موردی: کارکنان سازمان آموزش و پرورش استان هرمزگان)". نشریه روانشناسی تعلیم و تربیت، 100، 135-159.
54) هرسی، پال و بلانجارد، کنت،(1382). "مدیریت رفتار سازمانی: کاربرد منابع انسانی" ،ترجمه: علاقهبند، علی، موسسه انتشارات امیرکبیر.
55) هنری، حامد و رضائیان،علی (1385) " ارتباط بین انگیزش و بهره وری منابع انسانی در سازمان تربیت بدنی"،مجله حرکت؛ شماره:27
منابع انگلیسی
Aduda, Josiah (2011)," The relationship between executive compensation and firm performance in the Kenyan banking sector", Journal of Accounting and Taxation Vol. 3(6), pp. 130-139, October 2011.
Aon Hewitt (2012)," Total Rewards Survey" [Online]. Available: www.aonhewitt.com.
Ban Carolyn, Faeman, Sue.R and Riccucci, Norma, M(2002), "Productivity and Personnel Process" .pp.168
Bateman S.thomas. Scott A.Snell (2007), "Management Leading & collaborating in a competitive word" , Seventh Edition , MC Graw Hill , Irwin.pp.64
Boxall ,P and Purcell, J (2009) "Strategic Human Resource Management" , Palgrave Macmillan, Basingstoke.
DALTON, M. (1997), "Are Competency Models a Waste?, Training and Development" , Vol. 51, N°10, p. 46.
Datta, Deepak k.; Guthrie, James P.; Wright, Patrick M., "Human Resource anagement and Labor Productivity: Does Induster Matter?", Academy of Mangement Journal, Vol. 48, No. 1, 2005, PP. 135
De Cenzo, D.A. & Holoviak, S.J. (1991). "Employee Benefits". Englewood Cliffs, N. j. Prentice Hall.PP.68
De Cenzo, D.A. & Robbinz, S.P.(1996). "Human Resource management". (1996: 5th ed. &1999 6th ed.), New York.PP.478
Dearden, L., Reed, H., & Van Reenen, J. (2005). "The impact of training on productivity and wages" : evidence from British panel data. 674. Centre for Economic Performance, London School of Economics and Political Science, London, UK.
Dessler, G., (2000). "Human Resource Management" (8th ed.).Prentice Hall, New Jersy,pp.439
Dye,t. "understanding public policy" , ninth edition, upper saddle river, nj:prentice hall, 1998.
Employee Benefit Research Institute (1995). "EBRI Databook on Employee Benefits" . Washington,DC: Employee Benefits Research Institute.
EnShassi, Adnan; Mohamed, Sherif; Mayer, Peter; Abed, Karem, "Benchmarking asonry Labor Productivity", International Journal of Productivity and Performance anagement, Vol. 56, No.4, 2007,
French,W. (1998). "Human Resource Management" (4th ed). Boston: Houghton Mifflin Company.
Garg Pooja and Rastogi Renu, " New Model of job Design: Motivating employees performance", Journal of Management Development, Vol. 25, NO.6, 2006, pp. 572-587.
Gronroos, Christian (2002) "Service management and marketing managing"
Henderson, R.I. (2006). "Compensation Management in a Knowledge based-World". Prentice Hall, New Jersey.pp.11
Hersey, H & Goldsmith, M 1980, "A situational approach to performance planning", Training and Development Journal, Madison, vol. 34, no.11, p. 38.
Herzberg, F. (1966). "Work and Nature of Man" . New York: World.pp.38
http://www.hr.vt.edu/compensation/total_compensation/index.html
Leblebici, Demet, (2012), "IMPACT OF WORKPLACE QUALITY ON EMPLOYEE’S PRODUCTIVITY", Journal of Business, Economics & Finance (2012), Vol.1 )1).
MCLAGAN, P. (1996), "GREAT IDEAS REVISITED”, TRAINING AND DEVELOPMENT", VOL. 50, N°1, P. 60
Milkovich G.T. & Newman, J.M. (2008). "Compensation", (9th Ed.). McGraw Hill International Edition, USA.
Mondy, R. W. & Noe, M. R. (1987). Personnel: "The Management of Human Resource" (3rd ed.). Boston: Allyn and Bacon, Inc.
Mondy, R.W. (2008). "Human Resource Management" (10th ed.). New Jersey: Pearson Prentice Hall.
Namasivayam, K., Miao, L., & Zhao, X. (2006). "An investigation of the relationship between compensation practices and firm performance in the us hotel industry". International Journal of Hospitality Management, 26, 574.
O'Neal, S (1998) "The Phenomenon of total rewards" , ACA Journal, 7 (3), pp18
Peter, Drucker. (2002). "Innovation and Enterpreneurship", New York: Harper&rRow.pp.36
Pfeffer, J (2011) "Managing Behavior in Organization", Acott, Glenivew, IL
Pfeffer,(1998) "The Human Equation: Building profits by putting people first", Harvard Business School Press, MA.pp.28
Phonsanam, Soodchai Ting, (2010) "Total compensation practices and their relationship to hospitality employee retention". UNLV, Paper 561
Prokopenko. (1987 ). Productivity Management, P .86
Sauian, Mohd. S., "Labor Productivity: an Important Business Strategy in Manufacturing", Integrated Manufacturing Systems, Vol. 13. No. 6, 2002, PP. 438.
Shahidul M. I. and Syed Shazali S.T. 2010. "Dynamics of manufacturing productivity: lesson learnt from labor intensive industries". Journal of manufacturing Technology management, Vol. 22, No 5. ww.emeraldinsiht.com
SPENCER, L.M. and SPENCER, S.M. (1993), "Competence at Work: Models for Superior Performance", John Wiley and Sons, Inc., New York, Chichester, Brisbane, Toronto, Singapore.pp.93
Sturman, M.C. (2001). "The compensation conundrum: Does the hospitality industry shortchange its employees – and itself?" The Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, 47, 70.
Thompson, P (2002) "Total Reward, Chartered Institute of Personnel and Development" , London.pp,58.
Towers Perrin, (2005) "Reconnecting with Employees: Quantifying the value of engaging your workforce" , Tower Perrin, London.
Wether, JR; Buch, William; McClure, "Productivity Through People", West Publishing Company, New York: 1986.
WorldatWork (2012), "total Rewards: From strategy to implementation", WorldatWork,L ondon.
Zemguliene, Jolanta (2012), " Employee Perceived Factors of Labour Productivity: Evidence from Bank Enterprise", Sauletekio 9, LT–2040 Vilnius, Lithuania.
Zhou Jiang, Qian Xiao, Henan Qi & Lei Xiao (2009). "Total Reward Strategy: A Human Resources Management Strategy Going with the Trend of the Times". International Journal of Business and Management, Vol. 4, No. 11.