فهرست:
فصل اول: کلیات تحقیق
مقدمه.............................................................................................................................. 2
1-1. بیان مسئله............................................................................................................... 3
1-2. اهمیت وضرورت موضوع......................................................................................... 5
1-3. اهداف تحقیق......................................................................................................... 7
1-4.سوالات تحقیق......................................................................................................... 7
1-5 .قلمرو تحقیق........................................................................................................... 7
1-6 . فرضیات تحقیق...................................................................................................... 7
1-7 .مدل مفهومی........................................................................................................... 8
1-8 .تعاریف اصطلاحات................................................................................................. 8
1-8-1 .تعریف مفهومی................................................................................................... 8
1-8-2 .تعریف عملیاتی................................................................................................... 9
فصل دوم:مبانی نظری تحقیق
2-1.علل بی انگیزگی کارکنان ......................................................................................... 11
2-2 .مدیریت عملکرد...................................................................................................... 14
2-3 .نظام پاداش و ارزیابی عملکرد.................................................................................. 15
2-4 .ویژگىهاى حقوق و دستمزد .................................................................................... 17
2-5 .مراحل طراحى نظام حقوق و دستمزد ......................................................................... 18
2-6.نظریههاى حقوق و دستمزد ....................................................................................... 19
2-7 .نقش نظام پاداش در افزایش بهره وری ..................................................................... 21
2-8 .سیستم کار و تشویق گانت........................................................................................ 22
2-9 .انواع پاداش...........................................................................................................................24
2-10.سیستم های پاداش.................................................................................................. 25
2-11 .مدیریت پاداش...................................................................................................... 27
2-12 .طراحی استراتژی های مدیریت پاداش...................................................................... 28
2-13.معیارهای پاداش..................................................................................................... 30
2-14. مبانى اعطاى پاداش .............................................................................................. 31
2- 15.ویژگىهاى نظام پاداش مؤثر................................................................................... 33
2-16 .تعیین اهداف جبران خدمات کارکنان...................................................................... 34
2-17. ارزشیابى شغل...................................................................................................... 36
2-18 .مدل ویژگیهای شغل هاکمن و الدهام....................................................................... 39
2-19 .مدل انتظار پورتر و لاولر......................................................................................... 41
2-20 .پاداش و رضایت شغلی.......................................................................................... 41
2-21.طرح های جدید اعطای پاداش ................................................................................ 42
2-22 .پیشینه پژوهش....................................................................................................... 43
فصل سوم:روش تحقیق
مقدمه.............................................................................................................................. 48
3-1.روش تحقیق............................................................................................................ 48
3-2.جامعه آماری............................................................................................................ 49
3-3.حجم نمونه و نمونه گیری.......................................................................................... 49
3-4.روش گردآوری اطلاعات.......................................................................................... 50
3-5.ابزار گردآوری داده ها.............................................................................................. 50
3-6.روایی و پایایی پرسشنامه............................................................................................ 51
3-7.روش تجزیه وتحلیل داده ها....................................................................................... 51
فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده های پژوهش
مقدمه.............................................................................................................................. 54
4-1.آمار توصیفی........................................................................................................... 55
4-2.آمارتوصیفی گویه های پرسشنامه.............................................................................................58
4-3.آزمون فرضیات....................................................................................................... 64
فصل پنجم: نتیجه گیری
مقدمه.............................................................................................................................. 72
5-1.خلاصه تحقیق.......................................................................................................... 72
5-2 .نتیجه گیری تحقیق................................................................................................... 73
5-3 .پیشنهادها................................................................................................................ 75
5-3-1.پیشنهادات کاربردی............................................................................................. 75
5-3-2.پیشنهادات پژوهشی.............................................................................................. 77
منابع فارسی..................................................................................................................... 78
منابع لاتین....................................................................................................................... 80
پیوست
پرسشنامه......................................................................................................................... 82
SPSS........................................................................................................................... 84
فهرست جداول
3-1.شماره گویه ها درپرسشنامه........................................................................................ 51
4-1-1.فراوانی جنس...................................................................................................... 55
4-1-2.فراوانی تحصیلات................................................................................................ 56
4-1-3.فراوانی سابقه کار................................................................................................. 57
4-2-1. فراوانی گویه های متغیر مهارت های ادراکی........................................................... 58
4-2-2. فراوانی گویه های متغیر مهارت های ارتباطی.......................................................... 59
4-2-3. فراوانی گویه های متغیرویژگی های شخصیتی......................................................... 60
4-2-4. فراوانی گویه های متغیرکار تیمی........................................................................... 61
4-2-5. فراوانی گویه های متغیر مدیریت عملکرد................................................................ 62
4-2-6. فراوانی گویه های متغیر سیستم پاداش.................................................................... 63
4-3-1. آزمون کولموگروف اسمیرنوف............................................................................ 64
4-3-2.آزمون فرضیه یک................................................................................................ 65
4-3-3.آزمون فرضیه دو.................................................................................................. 66
4-3-4.آزمون فرضیه سه................................................................................................. 67
4-3-5.آزمون فرضیه چهار............................................................................................... 68
4-3-6.آزمون فرضیه پنج................................................................................................. 69
4-3-7:رتبه بندی عوامل موثربرسیستم پاداش...................................................................... 70
منبع:
منابع فارسی
1- آرمستر انگ، مایکل. (1381). مدیریت استراتژیک منابع انسانی. سیدمحمد اعرابی و داوود ایزدی، تهران،دفتر پژوهش های فرهنگی
2- ابوالعلا یی، بهزاد و غفاری، عباس .(1386) .مدیران آینده. تهران، سازمان مدیریت صنعتی
3- ابوالعلا یی ، بهزاد .(1389).مدیریت عملکرد راهنمای مدیران برای ارزیابی و بهبود عملکرد کارکنان. تهران.نشر پگاه
4- ابیلی، خدایار و موفقی، حسن.(1386). دریچه ای بر مفاهیم نوین مدیریتی با تاکید بر منابع انسانی. تهران،نشر سارگل
5- استیفن پی رابینز (1373)، رفتار سازمانی، ترجمه علی پارسائیان و محمد اعرابی، تهران: نوبهار ، چاپ اول بیان ، حسام الدین.(1379). آئین مدیریت. تهران، مرکز آموزش مدیریت دولتی
6- جزنی، نسرین .(1378). مدیریت منابع انسانی. چاپ دوم، تهران، نشر نی
7- حاجی کریمی، عباسعلی و رنگریز، حسن (1379)، مدیریت منابع انسانی، تهران: شرکت چاپ و نشر بازرگانی.
8- خاکی،اصغر،(1382).مدیریت پاداش های مالی،تهران،نشرپگاه
9- رابینز، استیفن پی.(1381). مبانی رفتار سازمانی. علی پارسائیان و سید محمد اعرابی، چاپ پنجم، تهران،
دفتر پژوهش های فرهنگی
10- سعادت، اسفندیار .(1379). مدیریت منابع انسانی. تهران، انتشارات سمت
11- سلطانی تیرانی، فلورا .(1378).نهادی کردن نوآوری در سازمان. انتشارات رسا، تهران، چاپ اول
12- سلطانی، ایرج و پورسینا، محسن.(1384). بنیادهای کار تیمی. اصفهان، انتشارات ارکان
13- سلطانی، ایرج.(1381). روابط صنعتی در سازما نهای تولیدی. اصفهان، انتشارات ارکان
14- سلطانی، ایرج .(1383).مدیریت عملکرد بسترساز پرورش منابع انسانی. اصفهان، انتشارات ارکان
15- سلطانی، ایرج.(1386). پرورش منابع انسانی با رویکرد استانداردمدار. تهران، انتشارات ارکان
16- سیدجوادین، سیدرضا.(1373).تاثیر جبران خدمات در نگهداری نیروی انسانی. فصلنامه دانش مدیریت، شماره 26
17- شرمر هورن، جان آر و سایر همکاران (1378)، مدیریت رفتار سازمانی، ترجمه مهدی ایران نژاد پاریزی و سایر همکاران، کرج: موسسه تحقیقات و آموزش مدیریت، چاپ اول
18-کاظمی.حمید.(1384).نظام های حقوق ودستمزد.تهران.انتشارات مدیریت دولتی
19- مشبکی اصغر (1377)، مدیریت رفتار سازمانی، تهران: ترمه، چاپ اول
20- میرسپاسی، ناصر.(1381). مدیریت استراتژیک منابع انسانی و روابط کار. تهران، انتشارات میر
21- محمدزاده،علی،(1385).بررسی علل بی انگیزگی شغلی درکارکنان شرکت نفت استان تهران.پایانامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد
22- مورهد ، گریفین (1374)، رفتار سازمانی، ترجمه مهدی الوانی و غلامرضا معمارزاده، تهران: چاپ صبا
23- مولوی،رضا،(1376).منابع انسانی درسازمان،تهران،نشر انقلاب
24- نایلی محمد علی (1373)، انگیزش در سازمانها، اهواز: دانشگاه شهید چمران، چاپ اول
منابع لاتین
-25Che n, Hai-Ming & Hsieh, Yi-Hua.2006. Key Trends of the Total Reward System in21st Century. Compensation and Benefits Revie; 38, 6; ABI/INFORM Global, Pg. 20
-26Hock A.1999. The effect of reward system on personnel job satisfaction in Tarbiat Modares University. [MA Thesis].Publicof Management.Tehran: Tarbiat Modares University
-27Greenslade JH, jimmieson NL. Organizational factors impacting on patient satisfaction: a cross sectional examination of
-28Hezgiz,1995.service climate and linkages to nurses’ effort and performance. International Journal of Nursing Studies
-29Jonz&Georck, A.1998. Advanced human resource management: approaches, processes and applications. Tehran: Organization of 22study and writing the Academic Books of Human Sciences
-30Lon genecker, Clinton O.1997. and Laurence, Fink. Keys to Designing and Runningan EffectivePerformance Appraisal System: LessonsLeared. Journalof Compensation and Benefits,Vol. 13, No. 3, November/December
-31Parkintoon, TE,2002. Lusch RF, Naylor G. Role of professionalism in determining job satisfaction in professional services: a study of 16marketing reasearchers. Journal of Service Research
-32Rabinz&Katller, 2000.Georgakopoulos G, Sotiropoulos I, Dimitris V. The effect of reward system on job satisfaction organizational chart of four hierarchical levels: a qualitative study. Canadian Social Scienc
-33Rushmood,borough.2002.payrewardstrategy. Http://www.rushmoor.gov.uk/concillper.htm.
-34Sanders,Debbie .2000.A total reward perspective. Http://www.total. Reward.com/whatsup/tr perspective.htm.
-35Shermerrhorn, John. 1993. Mana gement for productivity. New york: JOHN WIELY.
-36Torrangton,Derek , Hall, laura.1998. human pesource management harlow: financial times, PRENTICE HALL.
Lundy, Olive, cowling, alan .2000.strategic human resource management ,london: International Thomson business press