پایان نامه شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر رفتار خریداران ماشین آلات راهسازی در پروژه های عمرانی شهر تهران

word 2 MB 31190 165
1392 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۷۶,۶۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۳۴,۸۵۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه کارشناسی ارشد (یا رساله دکتری) رشته :

    مدیریت اجرایی(MA)     

    گرایش: استراتژی

    چکیده

    رفتار مصرف کننده جزء مهمترین فصول بازاریابی است که باید بررسی شود. تا زمانیکه یک بنگاه اقتصادی قادر نباشد نحوه شکل گیری رفتار مصرف کننده را شناسایی کند، نمی¬تواند برنامه¬های بازاریابی خود را مشخص نماید. از این رو تدوین استراتژی¬های بازاریابی یک شرکت معطوف به شناخت رفتار مصرف کنندگان است. براین اساس در بازار پررقابت کنونی شرکت¬هایی موفق خواهند بود که فرایند چگونگی رفتار مصرف کنندگان را هرچه بهتر و دقیق-تر بشناسند و به نیازهای مشتریان به بهترین شکل پاسخ دهند. با توجه به اینکه پژوهشگر چندین سال در بخش ماشین آلات و تجهیزات شرکت های عمرانی بزرگ کشور مشغول به فعالیت بوده است ، در طی این سال ها همواره این سوال برای وی مطرح بوده است که چه عواملی در فرآیند تصمیم گیری خرید نقش دارند؟و تاثیر هر یک از این عوامل چقدر است ؟علاقه و کنجکاوی برای یافتن پاسخ به این سوالات باعث شد تا محقق، شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر رفتار خریداران ماشین آلات سنگین راهسازی در پروژه های شهر تهران را بعنوان موضوع پایان نامه کارشناسی ارشد خود انتخاب نماید.مسلماٌ نتایج این تحقیق می تواند هم به شرکت های عرضه کننده ماشین آلات سنگین راهسازی و هم به مدیران صنعت احداث ،در شناخت هر چه بیشتر مشتریان در این بازار یاری رساند.در این پژوهش پس از انجام تحقیقات اکتشافی مشخص شد که 4 عامل کیفیت،قیمت،خدمات پس از فروش و برند از بیشترین اهمیت در نزد مدیران ماشین آلات سنگین راهسازی برخوردارند. لذا پس از مطالعه چندین مدل درباره رفتار مصرف کننده، در نهایت مدل رفتار خریدار صنعتی پرفسور کوآدا به علت تاکید بیشتر بر این عوامل انتخاب گردید. 4فرضیه ی طرح شده در این تحقیق نیز عبارتند از: 1) عامل کیفیت بیشترین تاثیر را بر رفتار خریداران ماشین آلات سنگین راهسازی دارد. 2) عامل قیمت در مقایسه با عوامل خدمات پس از فروش و برند تاثیر بیشتری بر رفتار خریداران ماشین آلات سنگین راهسازی دارد. 3)عامل خدمات پس از فروش تنها نسبت به عامل برند نقش موثرتری در رفتار خریداران ماشین آلات سنگین راهسازی دارد.4)عامل برند کمترین تاثیر را بر رفتار خریداران ماشین آلات سنگین راهسازی دارد.جامعه تحقیق نیز شامل تمام مدیران ماشین آلات سنگین در شهر تهران است که برای شرکت های خود ماشین آلات سنگین راهسازی خریداری کرده اند و تعداد آنها 283 نفر است. 64 نفر از این مدیران از

    1

    طریق روش نمونه گیری تصادفی ساده به عنوان نمونه این تحقیق انتخاب شدند.ابزار گردآوری

    داده ها در این پژوهش پرسشنامه بوده است. پرسشنامه ی شماره1 میان نمونه تحقیق به منظور جمع آوری داده ها برای تعیین تاثیر متغیرهای مستقل تحقیق بر رفتار خریداران توزیع شد.نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل این داده ها نشانگر آن بودند که هر4عامل با احتمال 99% بررفتار خریداران موثر هستند. پرسشنامه شماره2 نیز به منظور جمع آوری داده ها برای آزمون فرضیه های تحقیق در بین حجم نمونه توزیع شد.نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل این داده ها که توسط روش فرآیند تحلیل سلسله مراتبی(AHP) صورت گرفت بیانگر آن بود که عوامل کیفیت،خدمات پس از فروش،قیمت و برند به ترتیب از بیشترین اهمیت در نزد خریداران برخوردارند.به این ترتیب فرضیه های1و 4 این تحقیق تایید و فرضیه های 2 و3 رد شدند .در پایان پژوهشگر پیشنهاد هایی را به تفکیک برای شرکت های عرضه کننده ماشین آلات سنگین راهسازی و مدیران بخش صنعت احداث که در آینده میخواهند تحقیقات مشابهی را انجام دهند، ارائه کرده است.

    فصل اول

    کلیات تحقیق

     

    1-1- مقدمه

    با توجه به گسترش روز افزون شهر تهران و افزایش سفرهای شهری ترافیک شدید  شهر تهران باعث اتلاف زمان زیاد شهروندان این کلان شهر می شود که سبب تاثیرات منفی عمیقی در ابعاد مختلف می گردد. به این سبب مسئولین شهرداری پایتخت بودجه کلانی را به پروژه های شهر تهران اختصاص داده اند که صرف ساخت تونل ، پل ، بزرگراه و همچنین گسترش شبکه مترو می شود.

    شرکتهای عمرانی متعددی که در این زمینه فعالیت می کنند نیازمند ماشین آلات راهسازی مختلف مانند  دستگاه T.B.M،رودهدر،جرثقیل ،لودر،بیل مکانیکی و... می باشد که باید در ابتدای پروژه و در مرحله تجهیز کارگاه بنا بر نوع عملیات عمرانی خریداری شود. بنابراین روز به روز تعداد شرکتهای فروشنده این ماشین آلات که عمدتا وارد کننده ماشین آلات خارجی اند و رقابت بین آنها بالا میرود.در این شرایط یکی از عوامل اصلی در موفقیت این شرکتها شناخت هر چه بهتر چگونگی رفتار خریداران است.مسلما هر چه شناخت دقیقتر و کاملتر باشد،عرضه کنندگان می توانند استراتژی اثربخشتری را برای بخش بازاریابی تدوین نمایند. موفقیت هر کسب و کار در بازار پررقابت کنونی به عوامل متعددی بستگی دارد. بازارهای کالا وخدمات به شدت دگرگون وپیچیده شده، نیازهای مشتریان تغییر کرده و انتظارات آنها فزونی یافته است. به طوری که برای پابرجا ماندن در این عرصه باید بیش از پیش به عواملی که تصمیم خرید مشتریان را تحت تاثیر قرار می­دهند، توجه نمود. از این روست که امروزه رفتار خرید مصرف کنندگان همواره به عنوان یکی از سرفصلهای مهم دربازاریابی قلمداد می­شود و چندین دهه است که مطالعات عمیق در این

    حوزه انجام گرفته است. حتی در بازارهای صنعتی نیز که نیاز به کالاها و خدمات نسبت به بازارهای مصرفی همیشه همگن بوده است، گاهی خریداران ترجیحات متنوع دارند ورفتار خریدی از خود نشان می­دهند که کمتر قابل پیش بینی است.

    در بازاریابی صنعتی نیز موفقیت با درک چگونگی رفتار مصرف کنندگان آغاز می­شود. بازاریابی صنعتی که گاهی به عنوان بازاریابی تجاری[1] نیز شناخته می­شود، حوزه­ای از بازاریابی است که در آن کاربران سازمانی[2] محصولات وخدمات را برای عملیات تولیدی در سازمان خود خریداری می­کنند. متاسفانه این نوع بازاریابی به خاطر طبیعت صنعتی و ماشینی که دارد کمتر موردتوجه قرار گرفته است (Hass, 1989, 3).

    با توجه به تلاشهای گسترده­ای که امروزه در جهت ارتقا و گسترش نگرش مشتری گرایی توسط محققان، کارشناسان و مدیران سازمانهای تجاری صورت می­گیرد، می‌توان دریافت که اکنون رضایت و وفاداری مشتری به عنوان یکی از مهمترین عوامل در تعیین موفقیت سازمانها درامر تجارت وسودآوری به شمار می­آید، لذا به منظور دستیابی به پیشرفتهای تجاری، ارزیابی رفتار، فرایند تصمیم گیری و تصور مشتریان از محصولات وخدمات ارائه شده توسط موسسات تجاری، تبدیل به امری حیاتی گشته است.

    رفتار مصرف کننده شامل فرایندهای روانی و اجتماعی گوناگونی است که قبل وبعداز فعالیت­های مربوط به خرید و مصرف را شامل می­شود. در ورای هر عمل خرید یک فرایند مهم تصمیم گیری نهفته است که باید بررسی شود. مراحلی را که خریدار طی می‌کند تا تصمیم بگیرد که چه نوع محصولات یا خدماتی را خریداری کند فرایند تصمیم گیری خرید می­نامند. این فرایند 5 مرحله اصلی را شامل می­شود که عبارتند از: تشخیص مسئله، جستجوی اطلاعات، ارزیابی راه حلها، تصمیم خرید ورفتار بعداز خرید. عوامل مختلفی چون: انگیزش، فرهنگ، نگرش و ادراک و ... می­توانند بر رفتار مصرف کنندگان و فرایند تصمیم گیری خریداران تاثیر گذارباشند، این عوامل در بازارهای مصرفی که خریداران بیشتر احساسی تصمیم گیری می­کنند از اهمیت بیشتری برخوردارند (امیرشاهی و جنانی، 1385،2) اما در بازارهای صنعتی که خریداران تصمیمات عقلایی می­گیرند توجه به عوامل آمیخته بازاریابی می­تواند از اهمیت نسبتا بیشتری برخوردار باشند(Arjen, 2002, 29).

     شرکتها در فرایند برنامه ریزی بازاریابی می­باید تا آنجا که می­توانند عوامل موثر بر رفتار مصرف کنندگان را مدنظر قرار دهند. همه خریداران تحت تاثیر این عوامل قرار دارند، اما میزان و نحوه اثر این عوامل بر آنها متفاوت است. در مورد عوامل و عناصر آمیخته بازاریابی در رفتار خریداران محصولات صنعتی، نوع محصول و ویژگیهای آن همراه با قیمت و ویژگی های قیمت گذاری از اهمیت برخوردارند. دراین میان به علت رابطه نزدیک بین فروشندگان و خریداران نقش کانالهای توزیع کم رنگ می­باشد و در روشهای پیشبرد فروش نیز بیشتر بر فروشندگی شخصی تکیه می­کند.

    در این تحقیق سعی بر آن است تا با شناسایی عواملی که بر رفتار خریداران ماشین آلات سنگین راهسازی تاثیرگذار است و با رتبه بندی این عوامل، هم به شرکتهای عرضه کننده، در تدوین استراتژیهای بازاریابی شان وهم به شرکتهای پیمانکار مجری پروژه­های عمرانی کمک نمود تا بتوانند با شناخت بهتر و دقیق­تر نیازهای خود را مرتفع سازند.

     

    5

    1-2- بیان مسئله

    شناخت رفتار مصرف کنندگان و شناخت چگونگی و چرایی رفتار خرید مشتریان در بازار ماشین آلات راهسازی موضوعی است که متاسفانه علی رغم اهمیت و حساسیت آن مورد توجه چندانی قرار نگرفته است. به جرات می­توان گفت امروزه بخش عظیمی از سرمایه­های بخش عمرانی در کشورها صرف خرید و نگهداری ماشین آلات می شود اما متاسفانه در کشور ما به علت عدم شناخت درست  عرضه کنندگان ماشین آلات به نیازها و خواسته­های مشتریان و شناسایی عواملی که بر چگونگی خرید شرکتهای پیمانکاری تاثیر دارند، بسیاری از خریدهای ماشین آلات ازبهره وری پایینی برخوردارند.

    امروزه صنعت ماشین آلات راهسازی با رشد قابل ملاحظه­ای درحال پیشرفت است وهر روزه فناوری های نو وجدیدی جهت عملیات عمرانی پیچیده ارائه میشود. استفاده از تکنولوژی های پیشرفته در ساخت این ماشین آلات سبب شده که تقریبا تمام عملیات عمرانی یک پروژه به وسیله آنها انجام شود که سبب صرفه جویی در نیروی انسانی و همچنین بالا رفتن سرعت و ایمنی پروزه ها شده است.

    با توجه به اینکه محقق چندین سال در شرکتهای عرضه کننده و استفاده کننده از ماشین آلات راهسازی مشغول به فعالیت بوده است، همواره در طی این سالها این سوالات ذهن وی را به خود مشغول کرده بود که چه عواملی در تصمیم گیری شرکتهای پیمانکاری موثر است؟ اهمیت هریک از این عوامل به چه میزان است؟ در مذاکرات بازاریابی باید بر روی کدامیک از این عوامل تاکید بیشتری داشت؟ آیا شیوه­های قیمت گذاری محصولات صحیح است؟ کدامیک از ویژگی های

    محصول برای پیمانکاران از اهمیت بیشتری برخوردار است؟ خدمات پس از فروش تا چه حد برای خریداران مهم  می باشد؟ مشتریان چه انتظاراتی از خدمات ارائه شده دارند؟ و برند[3] تا چه حد در تصمیم گیری خریداران تاثیر دارد؟ و در نهایت کنجکاوی و علاقه پژوهشگر در یافتن پاسخ به این سوالات، وی را بر آن داشت تا در پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد خود به این موضوع بپردازد.

     

     

     

    1-3-اهمیت و ضرورت تحقیق

    تاکنون تحقیقات زیادی درباره رفتار مصرف کنندگان صورت گرفته است، اما اکثر این تحقیقات با توجه به پیچیدگی و گستردگی عوامل موثر بر رفتار خریداران و مصرف‌کنندگان بیشتر در پی آن بوده­اند تا رابطه بین عوامل موجود در ذهن پژوهشگران با رفتار مصرف کنندگان را مورد بررسی وآزمون قرار دهند.اما مسئله مهمی که می­توان به آن پرداخت شناسایی و اولویت بندی عواملی از آمیخته بازاریابی است که بر رفتار مصرف کنندگان تاثیر دارند مسلماً شناسایی و رتبه بندی این عوامل می­تواند کمک شایانی به تهیه وتدوین یک برنامه بازاریابی اثربخش نماید.

    هرچند امروزه در کشور ما شرکت های عرضه کننده ماشین آلات راهسازی بر اهمیت نقش عوامل کیفیت، برند، خدمات پس از فروش وقیمت صحه می­گذارند، اما درباره اینکه کدامیک از این عوامل بیشترین وکمترین تاثیر را بر رفتار مصرف کنندگان دارند، هیچ توافق نظری وجود ندارد. هرکدام از این عرضه کنندگان بدون استناد به دلایل علمی و بیشتر باتوجه به مزیتی که خود در هریک از این عوامل دارند، اقدام به اولویت بندی نموده وبراساس همین اولویت بندی نیز استراتژی های بازاریابی سازمان خود را تدوین می­نمایند.

    به علاوه با افزایش تقاضا برای ماشین آلات راهسازی در بازار، عرضه کنندگان بیشتری به این بازار وارد شده­اند و در نتیجه درچند سال اخیر رقابت بین این بنگاه­ها برای بالا بردن سطح فروش و افزایش میزان حاشیه سود چشمگیرتر شده است. در این شرایط یکی از دلایل اصلی موفقیت شرکتها، شناخت هرچه بیشتر و بهتر نقش عوامل موثر بر رفتار خریداران ماشین آلات راهسازی است. مسلما هرچه این شناخت دقیقتر باشد، موفقیت عرضه کنندگان در جلب رضایت مشتریان بیشتر خواهد بود.

    به نظر می­رسد که شناسایی واولویت بندی این عوامل براساس یک پژوهش علمی، نه تنها می­تواند به این اختلاف نظرها پایان دهد، بلکه می­تواند به شرکتها کمک کند تا نیازهای مصرف کنندگان را بهتر بشناسند و بهتر بتوانند پاسخگوی خواسته­های خریداران باشند و در نهایت میزان رضایتمندی مشتریان را افزایش دهند. بعلاوه نتایج این تحقیق می تواندبه مدیران صنعت احداث که، برنامه های کلان خرید ماشین آلات راهسازی را تدوین می­کنند، کمک شایانی نماید.

     

     

    7

    1-4-اهداف تحقیق

    هدف از این تحقیق شناسایی میزان اهمیت عوامل موثر بر رفتار خریداران ماشین آلات سنگین راهسازی است تا از این طریق هم شرکتهای عرضه کننده بتوانند برنامه ریزی­های بازاریابی خودرا دقیقتر و اثربخشتر تدوین نمایند وهم مدیران صنعت احداث کشور بتوانند در برنامه ریزیهای جامع

    خودبرای مدیریت ماشین آلات با کارآمدی و اثربخشی بالاتری عمل نمایند. به همین منظور این تحقیق بر آن است تا ضمن شناسایی این عوامل و رتبه بندی آنها اطلاعات مناسبی را در اختیار این گروه وسایر علاقه مندان قرار دهد.به همین منظور می توان موارد ذیل را به عنوان ابزاری برای رسیدن به هدف اصلی تحقیق برشمرد.

    تعیین میزان تاثیر عامل کیفیت بر رفتار خریداران ماشین آلات راهسازی.

    تعیین میزان تاثیر عامل خدمات پس از فروش بر رفتار خریداران ماشین آلات راهسازی

    تعیین میزان تاثیر عامل برند بر رفتار خریداران ماشین آلات راهسازی

    تعیین میزان تاثیر عامل قیمت بر رفتار خریداران ماشین آلات راهسازی

     

    1-5-چارچوب نظری تحقیق

    بازاریابی صنعتی[4] عبارت است از بازاریابی کالاها و خدمات به سازمانهای کسب وکار. سازمانهای صنعتی کالاها وخدمات را به منظور تامین اهدافی چون تولید کالا وخدمات، کسب سود، کاهش هزینه­ها و غیره خریداری می کنند.

    نکته مهم در بازاریابی کسب وکار عبارت است از ایجاد ارزش افزوده (منافع) برای سازمانهای خریدار (مشتریان) از طریق کالاها و خدماتی که بر نیازها و اهداف خرید سازمانی تکیه داشته باشد. وظایف اصلی مدیریت بازاریابی دربازاریابی مصرفی و بازاریابی صنعتی کاربردی یکسان دارد. این وظایف عبارتند از تصمیم گیری در مورد بازارهای هدف، شناخت نیازها و خواسته­های بازارهای هدف، توسعه کالاها و خدمات جهت برآوردن الزامات این بازارها وتکامل برنامه­ها یا استراتژی­های بازاریابی جهت جذب مشتریان موردنظر و برآورده ساختن نیازهای آنها، سریعتر و بهتر از رقبا.

    دربازاریابی صنعتی از لحاظ جغرافیایی بازارها شکل متمرکز دارند، تعداد کمتری مشتری وجود دارد، کانالهای توزیع کوتاهتر هستند، خریداران آگاهی واطلاعات خوبی دارند تکنیک­های خرید پیچیده و برمبنای مذاکره هستند وتصمیمات خود برمبنای گامهای قابل مشاهده اتخاذ می­شود.

    در بازاریابی صنعتی، کالاها و خدمات عموما از پیچیدگی­ فنی بیشتری برخوردارند. موریس ویژگی­های محصول ارایه شده توسط عرضه کنندگان را به عنوان مهمترین عامل در تصمیم گیری مشتریان (خریداران) می­داند. (morris, 1988, 80) مشتریان برای خدمات پس از فروش اهمیت بسیار زیادی قائل هستند، زیرا هرگونه تاخیر و قصوری در ارائه این خدمات، بر نحوه تولید و عملیات خریدار اثرات نامطلوبی به جا خواهد گذاشت. ویژگی­های دیگر کالا نظیر کیفیت بر نحوه تصمیم گیری این گونه خریداران تاثیر بسزایی دارد.

    در بازاریابی صنعتی، قیمت یکی از عواملی است که در تصمیمات به آن توجه می­شود. ارایه قیمت رقابتی در مذاکره بر سر قیمت معمولا در بازاریابی صنعتی مرسوم است. تصمیمات قیمت گذاری محصولات صنعتی هسته اصلی هر برنامه تجاری است و تاثیر مستقیمی روی استراتژی بازاریابی شرکت خواهد داشت (سعیدنیا و بنی اسدی، 46, 1385).

    جایگاه برند در ذهن خریدار نیز نقش موثری درنحوه تصمیم گیری خریداران دارد. مسلما در شرایط تصمیم گیری که با عدم اطمینان همراه است یک نام تجاری قدرتمند و با هویت می­تواند نقش مهمی در چگونگی رفتار خریداران ایفا کند.

    فعالیتهای خرید صنعتی شامل حالت ها یا مراحل مختلف فرایند اتخاذ تصمیم است. میزان اهمیتی که باید به مراحل مختلف خرید داده شود، به نوع موقعیتهای خرید بستگی دارد. رابینسون، فاریس و ویند در سال 1967 مراحل هشتگانه فرایند تصمیمات خرید در بازارهای صنعتی را به شرح زیر بیان نمودند:

    تشخیص مشکل یا نیاز

    شرح عمومی نیاز

    تعیین کاربرد یا ویژگی ها و مقدار کالای مورد نیاز

    تدوین مشخصات یا توصیف کالای مورد نیاز

    تحقیق برای شناسایی عرضه کنندگان بالقوه

    تجزیه وتحلیل طرحهای عرضه کننده

    ارزیابی طرحها و انتخاب عرضه کنندگان

    بازخورد عملکرد وارزیابی بعداز عملکرد.

     

    9

    1-6-مدل تحلیلی تحقیق

    پس از شکل گرفتن سوال اصلی پژوهش، تحقیقات اکتشافی به منظور شناسایی وانتخاب یک مدل مناسب صورت پذیرفت. براساس مصاحبه با تعدادی از متخصصان ماشین آلات راهسازی و مدیران بازاریابی و فنی شرکت های عرضه کننده ماشین آلات راهسازی وبرگزاری یک جلسه کانونی[5] باحضور تعدادی از متخصصان مشخص شد که از میان عوامل آمیخته بازاریابی (4p)، دوعامل محصول و قیمت از اهمیت نسبتا بیشتری برخوردار می­باشند. سپس با مطالعه منابع کتابخانه­ای وبررسی نظرات خبرگان علم بازاریابی صنعتی نظیر رادلف، هامبورگ، آندرسون، موریس، ارجان، هاولدار وکاتلر (که دیدگاه­های آنان در بخش آمیخته بازاریابی صنعتی فصل دوم آمده است.2-2-5) ودر نهایت طی مشاوره هایی که با اساتید محترم انجام شد، به نظر رسید که با در نظر گرفتن تمام موارد ذکر شده، عوامل محصول (کیفیت، برند و خدمات پس از فروش) و قیمت نقش بیشتری در تصمیم گیری خریداران ماشین آلات راهسازی در  شرکتهای پیمانکاری سطح شهر تهران دارند.

     

  • فهرست:

    چکیده

    فصل اول : کلیات تحقیق

    مقدمه............................................................................................................... 4

    بیان مساله......................................................................................................... 6

    اهمیت و ضرورت تحقیق.................................................................................. 7

    اهداف تحقیق.................................................................................................... 8

    چارچوب نظری تحقیق...................................................................................... 8

    مدل تحلیلی تحقیق............................................................................................ 10

    فرضیه‌های تحقیق.............................................................................................. 11

    روش تحقیق..................................................................................................... 11

    تعیین حجم نمونه و روش نمونه‌گیری................................................................. 12

    ابزار گردآوری داده‌ها......................................................................................... 13

    روش تجزیه و تحلیل داده‌ها.............................................................................. 14

    قلمرو موضوعی، زمانی و مکانی تحقیق............................................................... 15

    شرح واژه‌های کلیدی......................................................................................... 15

    فصل دوم : ادبیات تحقیق

    2-1- مقدمه................................................................................................................. 18

    2-2- ماهیت بازارهای صنعتی....................................................................................... 19

    2-2-1- کالای صنعتی................................................................................................. 19

    2-2-2- بازاریابی صنعتی............................................................................................. 20

    2-2-3- بازاریابی صنعتی و بازاریابی مصرف‌کننده.......................................................... 21

    2-2-4- تقاضای صنعتی.............................................................................................. 22

    2-2-5- آمیخته بازاریابی صنعتی................................................................................... 23

    2-2-6- مفهوم خرید صنعتی........................................................................................ 25

    2-2-7- انواع مشتریان صنعتی...................................................................................... 25

    2-3- تجزیه و تحلیل رفتار خرید.................................................................................. 26

    ث

    2-3-1- بازاریابی و مصرف‌کنندگان.............................................................................. 26

    2-3-2- درک رفتار مصرف‌کننده................................................................................... 26

    2-3-3- اهمیت درک رفتار خریداران ماشین آلات راهسازی........................................... 29

    2-3-4-خریداران ماشین آلات راهسازی چگونه درباره خرید تصمیم می‌گیرند.................. 30

    2-3-5- هزینه‌یابی طول عمر ماشین آلات راهسازی........................................................ 30

    2-3-6- عدم اطمینان مدیران ماشین آلات در فرآیند خرید ماشین آلات راهسازی............. 31

    2-4- نظریه‌های رفتار مصرف‌کننده................................................................................ 31

    2-4-1- نظریه‌های سنتی رفتار مصرف‌کنندگان............................................................... 31

    2-4-1-1- نگرش اقتصاد خرد..................................................................................... 32

    2-4-1-2- نگرش اقتصاد کلان.................................................................................... 33

    2-4-1-3- نظریه کاتونا............................................................................................... 33

    2-4-2- نظریه‌های معاصر رفتار مصرف‌کنندگان............................................................. 33

    2-4-2-1- نظریه نیکوزیا............................................................................................. 34

    2-4-2-2- نظریه ویلسون............................................................................................ 35

    2-4-2-3- مدل تأثیر کشور مبداء یا خاستگاه نام تجاری در خرید صنعتی........................ 35

    2-4-2-4- الگوی رفتار خرید سازمانی وبستر و ویند..................................................... 36

    2-4-2-5- رفتار خرید صنعتی شث............................................................................. 36

    2-4-2-6- نظریه انگل- بلک ول- مینارد...................................................................... 37

    2-4-2-7- نظریه کاتلر................................................................................................ 38

    2-4-2-8- مدل‌های دیگری از رفتار خریداران صنعتی................................................... 39

    2-4-2-9- بازاریابی رابطه‌مند....................................................................................... 42

    2-4-2-9-1- موانع اجرای بازاریابی رابطه‌مند............................................................... 43

    2-5- الگوی مورد استفاده در تحقیق.............................................................................. 44

    2-5-1- کیفیت........................................................................................................... 45

    2-5-1-1- مفهوم کیفیت............................................................................................. 45

    2-5-1-2- کیفیت عملکردی و کیفیت انطباقی............................................................... 47

    2-5-1-3- اهمیت کیفیت در ماشین آلات راهسازی....................................................... 47

    2-5-1-4- کیفیت و خدمت به مشتری......................................................................... 50

    ج

    2-5-1-5- نقش بخش بازاریابی در کیفیت ماشین آلات راهسازی................................... 51

    2-5-2- خدمات پس از فروش.................................................................................... 52

    2-5-2-1- خدمت چیست؟......................................................................................... 52

    2-5-2-2- تفاوت اساسی بین کالا و خدمات................................................................ 53

    2-5-2-3- عناصر مدیریت یکپارچه خدمات................................................................. 55

    2-5-2-4- فرآیند خرید خدمات.................................................................................. 55

    2-5-2-5- اهمیت خدمات پس از فروش..................................................................... 56

    2-5-2-6- مدیریت شبکه‌های خدماتی......................................................................... 59

    2-5-3- برند............................................................................................................... 59

    2-5-3-1- تاریخچه برند............................................................................................. 60

    2-5-3-2- برند چیست؟............................................................................................. 60

    2-5-3-3- وجوه نام تجاری........................................................................................ 61

    2-5-3-4- برند و جایگاه آن در ماشین آلات راهسازی.................................................. 62

    2-5-3-5- قدرت برند................................................................................................ 63

    2-5-3-6- نقش برند در رفتار خریداران ماشین آلات راهسازی...................................... 64

    2-5-3-7- کشور خاستگاه برند.................................................................................... 65

    2-5-3-8- انواع نام‌های تجاری بین‌المللی.................................................................... 65

    2-5-4- قیمت............................................................................................................ 66

    2-5-4-1- اهمیت قیمت در آمیخته بازاریابی................................................................ 66

    2-5-4-2- ادراک مشتریان راجع به قیمت ماشین آلات راهسازی.................................... 67

    2-5-4-3- عوامل موثر بر قیمت‌گذاری ماشین آلات راهسازی

    2-5-4-3-1- اهداف بازاریابی..................................................................................... 68

    2-5-4-3-2- تجزیه و تحلیل رابطه بین قیمت و تقاضا................................................. 69

    2-5-4-3-3- تجزیه و تحلیل هزینه............................................................................. 70

    2-5-4-3-4- کالاها و قیمت‌های رقبا.......................................................................... 71

    2-5-4-3-5- قیمت‌گذاری در بازارهای مختلف............................................................................... 71

    2-5-4-3-6- برداشت‌های ذهنی خریداران ماشین آلات راهسازی................................................... 72

    2-5-4-3-7- ملاحظات سازمانی.............................................................................................................. 72

    چ

    2-5-4-3-8- سایر عوامل خارجی............................................................................................................... 72

    2-5-4-4- شیوه‌های عمومی قیمت‌گذاری ماشین آلات راهسازی.................................................... 73

    2-5-4-4-1- روش‌های قیمت‌گذاری براساس هزینه تمام شده......................................................... 73

    2-5-4-4-2- قیمت‌گذاری براساس ذهنیت خریدار............................................................................... 74

    2-5-4-4-3-  قیمت‌گذاری براساس فایده برای مشتری....................................................................... 74

    2-5-4-4-4-  قیمت‌گذاری براساس نرخ‌های جاری............................................................................. 74

    2-5-4-4-5- روش‌های قیمت‌گذاری کالاهای جدید............................................................................ 75

    2-5-4-4-6- روش‌های قیمت‌گذاری ترکیب کالا.................................................................................. 75

    2-5-4-4-7- روش‌های تعدیل قیمت فروش.......................................................................................... 76

    2-6- ماهیت رفتار مصرف‌کننده.................................................................................................................... 78

    2-6-1- عوامل تأثیرگذار بیرونی................................................................................................................... 79

    2-6-1-1- فرهنگ...................................................................................................... 79

    2-6-1-2- موقعیت اجتماعی و سیستم طبقات اجتماعی................................................. 80

    2-6-1-3- گروه‌های مرجع......................................................................................... 80

    2-6-2- عوامل تأثیرگذار درونی.................................................................................... 81

    2-6-2-1- ادراک....................................................................................................... 81

    2-6-2-2- یادگیری.................................................................................................... 83

    2-6-1-3- انگیزش..................................................................................................... 83

    2-6-1-4- شخصیت................................................................................................... 85

    2-7- صنعت مورد پژوهش........................................................................................... 86

    2-7-1- ماشین آلات راهسازی چیست؟........................................................................ 86

    2-8- مروری بر پژوهش‌های گذشته.............................................................................. 86

    فصل سوم : روش تحقیق

    3-1- مقدمه................................................................................................................. 95

    3-2- روش تحقیق....................................................................................................... 95

    3-3- جامعه آماری و نمونه آماری................................................................................. 96

    3-4- روش گردآوری داده‌ها........................................................................................ 97

    3-4-1- روایی و پایایی وسیله اندازه‌گیری..................................................................... 99

    ح

    3-4-1-1- روش ضریب آلفای کرونباخ................................................................................................... 100

    3-5- روش فرآیند تحلیل سلسله مراتبی................................................................................................... 101

    3-5-1- اصول فرآیند تحلیل سلسله مراتبی............................................................................................. 103

    3-5-2- مزایای فرآیند تحلیل سلسله مراتبی............................................................................................ 103

    3-5-3- اصول اساسی تفکر تحلیلی........................................................................................................... 104

    3-5-3-1- ترسیم درخت سلسله مراتب.................................................................................................... 105

    3-5-3-2- اولویت گذاری............................................................................................................................. 105

    3-5-3-2-1- روشهای محاسبه وزن نسبی................................................................................................ 106

    3-5-3-2-1-1- روش حداقل مربعات....................................................................................................... 106

    3-5-3-2-1-2- روش حداقل مربعات لگاریتمی.................................................................................... 107

    3-5-3-2-1-3- روش بردار ویژه................................................................................................................ 108

    3-5-3-2-1-4- روشهای تقریبی................................................................................................................. 109

    3-5-3-3- نرخ ناسازگاری............................................................................................................................. 110

    3-5-4- انجام مقایسات زوجی در تصمیم‌گیری گروهی...................................................................... 111

    فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده‌ها

    4-1- مقدمه ....................................................................................................................................................... 114

    4-2- تحلیل توصیفی داده‌های پرسشنامه................................................................................................. 114

    4-2-1- بررسی ترجیحات پاسخ دهندگان در مقایسه‌های زوجی...................................................... 115

    4-3- بررسی عوامل موثر بر رفتار خریداران....................................................................................... 119

    4-3-1- آزمون علامت یک نمونه‌ای........................................................................................................ 120

    4-4- اولویت‌بندی عوامل با استفاده از مدل AHP ................................................................................ 121

    4-4-1- آزمون فرضیه‌های تحقیق............................................................................................................... 122

    4-4-1-1- اولویت‌بندی معیارهای کیفیت............................................................................................... 125

    4-4-1-2- اولویت‌بندی معیارهای خدمات پس از فروش.................................................................. 127

    4-4-1-3- اولویت‌بندی معیارهای قیمت................................................................................................ 128

    4-4-1-4- اولویت‌بندی معیارهای برند..................................................................................................... 130

     

    خ

     

    فصل پنجم : نتیجه‌گیری و پیشنهادها

    5-1- مقدمه.......................................................................................................................................... 133

    5-2- خلاصه تحقیق........................................................................................................................................ 133

    5-3- نتیجه‌گیری................................................................................................................................................ 135

    5-3-1- کیفیت..................................................................................................................................... 136

    5-3-2- خدمات پس از فروش.................................................................................................................... 137

    5-3-3- قیمت...................................................................................................................................... 138

    5-3-4- برند.......................................................................................................................................... 139

    5-4- پیشنهادها..................................................................................................................................... 139

    5-4-1- پیشنهادهایی برای عرضه‌کنندگان ماشین آلات راهسازی...................................................... 139

    5-4-2- پیشنهادهایی جهت پژوهش‌های بعدی..................................................................................... 141

    5-5- محدودیت‌های تحقیق......................................................................................................................... 142

    منابع...................................................................................................................................................................... 144

    پیوست‌ها............................................................................................................................................................. 151

     

     

    منبع:

    منابع  فارسی

     

    کتاب­ها

    1. آذر، عادل و مومنی، منصور، 1385، آمار و کاربرد آن در مدیریت، انتشارات سمت؛ تهران، جلد اول.

    2. آذر، عادل و مومنی، منصور، 1385، آمار و کاربرد آن در مدیریت، انتشارات سمت؛ تهران، جلد دوم.

    3. آذر، عادل و رجب زاده، علی؛ 1381، تصمیم گیری کاربردی؛ نشر نگاه دانش، تهران.

    4. اصغرپور، محمد جواد، 1377، تصمیم­گیری­های چند معیاره، انتشارات دانشگاه تهران، تهران.

    5. ایران نژاد پاریزی، مهدی، 1385، اصول و مبانی مدیریت (در جهان معاصر)، نشر میزان، تهران.

    6. براون، توم؛ 1381؛ فلسفه نامهای تجاری، بطحائی، عطیه، نشر فرا، تهران.

    7. برونزینو، جوزف، 1379، مهندسی پزشکی و ابزار دقیق؛ نجاریان، سیامک و دیگران، انتشارات جهاد دانشگاهی صنعتی امیر کبیر، تهران.

    8.  بلوریان تهرانی، محمد؛ 1380، بازاریابی و مدیریت بازار، انتشارات موسسه مطالعات و پژوهش­های بازرگانی، تهران.

    9. خاکی، غلامرضا، 1384، روش تحقیق با رویکردی به پایان نامه نویسی، انتشارات بازتاب، تهران.

    10. رابینز، استیفن، 1385، رفتار سازمانی، پارساییان، علی و اعرابی، سید محمد، انتشارات دفتر پژوهش­های فرهنگی، تهران، جلد اول.

    11.  رایز، آل و رایز، لورا؛ 1381، 22 قانون ثابت برای تثبیت  نام تجاری، بهزاد، منیژه، نشر سیته، تهران.

    12.  رضائیان، علی، 1381، مبانی مدیریت رفتار سازمانی، انتشارات سمت؛ تهران.

    13. روستا، احمد و دیگران، 1385؛ مدیریت بازاریابی؛ انتشارات سمت؛ تهران.

    14. شباهنگ، رضا، 1385؛ حسابداری مدیریت، انتشارات مرکز تحقیقات تخصصی حسابداری و حسابرسی، تهران؛ جلد اول.

    15. شرمر هورن، جان و دیگران؛ 1386، مدیریت رفتار سازمانی، ایران نژاد پاریزی، مهدی و دیگران؛ انتشارات موسسه تحقیقات و آموزش مدیریت، تهران.

    16. غیاثوند، احمد، 1387؛ کاربرد آمار و نرم افزار SPSS در تحلیل داده­ها، نشر لویه؛ تهران.

    17. کاتلر، فیلیپ، 1384؛ مدیریت بازاریابی، فروزنده، بهمن؛ نشر آتروپات، اصفهان.

    144

    18. کاتلر، فیلیپ و آرمسترانگ، گری؛ 1386؛ اصول بازاریابی، فروزنده، بهمن؛ نشر آموخته، اصفهان.

    19. لاولاک، کریستوفر و رایت، لارن؛ 1385؛ اصول مدیریت بازاریابی خدمات، فروزنده، بهمن، نشر آموخته، تهران.

    20. له وی، پل و لمی شو، استنلی؛ 1381، نمونه گیری (روشها و کاربردها) مختاری، گیتی و مجدی،  امیر؛ انتشارات مرکز آمار ایران، تهران.

    21. موون، جان و مینور، میشل، 1381؛ رفتار مصرف کننده، صالح اردستانی، عباس، نشر آن؛ تهران.

    22. میلر، جان و مور، دیوید، 1385؛ کسب و کار نامهای تجاری، بطحائی، عطیه و درگی، پرویز، نشر رسا؛ تهران.

    23. نیکو مرام، هاشم و اقبالی؛ علیرضا؛ 1384، مقدمه­ای بر اقتصاد خرد، انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی؛ تهران.

    24. هارت؛ نورمن، 1382، بازار یابی صنعتی، گوهریان، محمد ابراهیم و کرمانی؛ محمد؛ انتشارات امیر کبیر، تهران.

    25.  هاوالدار، کریشنا، 1385، بازاریابی صنعتی، نیکومرام؛ هاشم و عبدالوند، محمد علی، انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی، تهران.

    26. هاوکینز، دل، 1385؛ رفتار مصرف کننده، روستا، احمد و بطحائی، عطیه؛ نشر سارگل؛ تهران .

    مقالات

    27. امیر شاهی، میر احمد و مظهری، شادی؛ 1386، بررسی اهمیت نام تجاری در ارزیابی کالا توسط مصرف کنندگان صنعت لوازم خانگی کوچک در شهر تهران؛ ویژه نامه دومین کنفرانس بین المللی برند، نشر نوآوران داتیک؛ تهران.

    28. حیدرزاده، کامبیز؛ 1385؛ پیروزی در بازار خدمات پس فروش؛ ماهنامه گزیده مدیریت، نشر فرا؛ سال هفتم، شماره شصت و یکم، تهران.

    29. سالار؛ جمشید، 1385، رابطه آمیخته بازاریابی و رفتار مصرف کننده؛ ماهنامه تدبیر، انتشارات سازمان مدیریت صنعتی، سال هفدهم، شماره 176؛ تهران.

    30. سعیدنیا، حمید رضا و بنی اسدی؛ مهدی، 1386، الگوی رفتار مشتری در خرید اینترنتی، ماهنامه تدبیر، انتشارات سازمان مدیریت صنعتی، سال هجدهم، شماره 185، تهران.

    31 سعیدی، حمید، 1386؛ بررسی نقش شناخت درست از خاستگاه مارک تجاری (BORA) در محدودیت­های شناختی مصرف کنندگان ایرانی، ویژه نامه دومین کنفرانس بین المللی برند، نشر نوآوران داتیک؛ تهران.                         145

    پایان نامه­ها

    32. اصغرپور، علی ؛ شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر رضایت مشتریان خودروهای سواری ایران در تهران، کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه تربیت مدرس، نیم سال دوم 83- 1382.

    33. آیت الهی، فرید رضا، شناسایی عوامل موثر بر ترجیحات مصرف کنندگان کیت­های تک مرحله­ای تشخیص طبی و اولویت بندی آنها در استان تهران (مطالعه موردی کیت HCG)؛ کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی؛ واحد تهران شمال دانشگاه آزاد اسلامی، نیم سال اول 86- 1385.

    34. پی براه، همایون؛ رابطه نوسازی با رفتار مصرف کننده در ایران با تاکید بر فرهنگ تغذیه در طبقه متوسطه، دکتری مدیریت بازرگانی، واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی؛ نیم سال اول 79- 1378.

    35. صالح اردستانی، عباس، تهیه و تدوین مدل پیش بینی رفتار خریداران لوازم خانگی برقی در بازار تهران، دکتری مدیریت بازرگانی، دانشگاه علامه طباطبایی، نیم سال دوم 82- 1381.

    36. رخشانی مقدم، علی؛ بررسی و اولویت بندی تاثیر عناصر آمیخته بازاریابی بر افزایش فروش شرکت خدمات مهندسی مشاور مشانیر، کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی، واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی، نیم سال دوم 86- 1385.

    37. شفائی، کامبیز، بررسی رفتار مصرف کنندگان مایکروفر بوتان؛ کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، واحد تهران مرکز دانشگاه آزاد اسلامی، نیم سال دوم 78- 1377.

    38. عاطفت پیشه، نعمت؛ ارزیابی خدمات پس از فروش شرکت سایپا از دیدگاه مشتریان این شرکت؛ کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی؛ دانشگاه علامه طباطبایی، نیم سال اول 83- 1382.

    39. میری، سید مهدی، بررسی عوامل موثر بر رضایت مشتریان محصول اسید چرب شرکت پاکسان، کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی، نیم سال دوم 84- 1383.

     

     

     

     

     

    146

     

    منابع انگلیسی :

    1. Abdul- Muhim, Al Hassan (2005), “Instrumental and interpersonal determinants of relationship satisfaction  and commitment in industrial markets” Journal of Business Research, Vol 58, PP. 619-628.

    2. Ajzen, Icek (1991), “The theory of planned behavior” Organizational behavior and human decision processes.

    3. Alvin Williams, C. R. Rao, “Industrial buyer complaining behavior”, Industrial Marketing Management, Volume 9, Issue 4, October 1980, P 299- 304.

    4. Ariely, D (2000), “Controlling the information flow: effects on consumer decision making and preferences”, Journal of consumer research, Vol 27, No. 2, P. 233- 248.

    5. Chisnall P. M, “Marketing: behavior analysis”, London: Mc Graw-Hill, 1992.

    6. Fisher, J. E, “Social class & consumer behavior, advances in consumer research”, journal of consumer research, Vol. 14, No. 2, P 28-35.

    7. David I. Gilliland, Wesley, J. Johnston, “Toward a model of business-to- business marketing communications effects”, Industrial Marketing Management, Volume 26, Issue 1, January 1997, P 15-29.

    8.Jeffery E. Lewin, Naveen Donthu, “The influence of purchase situation on buying center structure and involvement: a select meta- analysis of organizational  buying behavior research “Journal of Business Research, Volume 58, Issue 10, October 2005, P. 1381-  1390.

    9. Junyean Moon, Surinder Tikoo, “Buying decision approaches of Organizational buyers and users” Journal of Business Research, Volume 55, Issue 4, April 2002, P 293- 299.

    10. Hawkins, Del 1. et al (2002) “Consumer Behavior, Building Marketing Strategy”, 8 th ed, (Tata Mc Graw Hill)

     

     

    147

    11. Host, Viggo & Knie- Andersen, Micheal (2004), “Modeling costumer satisfaction in mortgage credit companies”, The international journal of Bank Marketing, Vol 22, No 1, pp. 16-42.

    12. Huber Frank, Herrmann Andreas, Morgan Robert E. “Gaining competitive advantage through costumer value oriented management” , Journal of Costumer Marketing. Vol 18, P. 125- 134.

    13. Kotler, P. (2003), Marketing Management, 11 th ed., Prentice- Hall International Editions, Englewood Cliffs, NJ.

    14. Keith Thompson, Helen Mitchell, Simon Knox, “Organizational buying behavior in changing times”, European Management Journal, Volume 16, Issue 6, December 1998, P 698- 705.

    15. Michael R. Salamon (2000), “Consumer behavior” , 4 th Edition, Newjercy, P. 34.

    16. Morris , H. Michael (1988), “Industrial and organization marketing”, 3 th Edition, Columbus, P. 189.

    17. Mowen, John C. and Minor Micael S. (2001), “Consumer Behavior : A Framework”, 1 th Edition, Prentice – Hall , Inc. P. 74.

    18. Richard Lancioni, “Pricing issues in industrial marketing”, Industrial Marketing management, Volume 34, Issue 2, February 2005, P 111- 114.

    19. Richard N. Cardozo, “Modeling organizational buying as a sequence of decisions”, Industrial Marketing Management, Volume 12, Issue 2, April 1983, P. 75- 81.

    20. Stan Aungst, Russell R. Barton, David T. Wilson, “Integrating Marketing models with quality function deployment” , Advances in Business Marketing and Purchasing, Volume 12 , p 89- 140.

    21. Wade, Ferguson, “ A critical review of recent organizational buying research “, industrial Marketing Management , Volume 7, Issue 4, August 1978, P. 225- 230.

     

     

    148

    سایت­های اینترنتی

    www. Irsr. Org

    www. Mortern-rask. Dk

    www. Marketingtoday. Com

    www. Marketingsource. Com

    www. Emersldinsight. Com

    www. Sc iencedirect. Com

    www. Construction equipment managment. com

    www. articlesbase . com

    www. historyofbranding.iproweb. us

     

     


موضوع پایان نامه شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر رفتار خریداران ماشین آلات راهسازی در پروژه های عمرانی شهر تهران, نمونه پایان نامه شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر رفتار خریداران ماشین آلات راهسازی در پروژه های عمرانی شهر تهران, جستجوی پایان نامه شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر رفتار خریداران ماشین آلات راهسازی در پروژه های عمرانی شهر تهران, فایل Word پایان نامه شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر رفتار خریداران ماشین آلات راهسازی در پروژه های عمرانی شهر تهران, دانلود پایان نامه شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر رفتار خریداران ماشین آلات راهسازی در پروژه های عمرانی شهر تهران, فایل PDF پایان نامه شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر رفتار خریداران ماشین آلات راهسازی در پروژه های عمرانی شهر تهران, تحقیق در مورد پایان نامه شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر رفتار خریداران ماشین آلات راهسازی در پروژه های عمرانی شهر تهران, مقاله در مورد پایان نامه شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر رفتار خریداران ماشین آلات راهسازی در پروژه های عمرانی شهر تهران, پروژه در مورد پایان نامه شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر رفتار خریداران ماشین آلات راهسازی در پروژه های عمرانی شهر تهران, پروپوزال در مورد پایان نامه شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر رفتار خریداران ماشین آلات راهسازی در پروژه های عمرانی شهر تهران, تز دکترا در مورد پایان نامه شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر رفتار خریداران ماشین آلات راهسازی در پروژه های عمرانی شهر تهران, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر رفتار خریداران ماشین آلات راهسازی در پروژه های عمرانی شهر تهران, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر رفتار خریداران ماشین آلات راهسازی در پروژه های عمرانی شهر تهران, پروژه درباره پایان نامه شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر رفتار خریداران ماشین آلات راهسازی در پروژه های عمرانی شهر تهران, گزارش سمینار در مورد پایان نامه شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر رفتار خریداران ماشین آلات راهسازی در پروژه های عمرانی شهر تهران, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر رفتار خریداران ماشین آلات راهسازی در پروژه های عمرانی شهر تهران, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر رفتار خریداران ماشین آلات راهسازی در پروژه های عمرانی شهر تهران, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر رفتار خریداران ماشین آلات راهسازی در پروژه های عمرانی شهر تهران, رساله دکترا در مورد پایان نامه شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر رفتار خریداران ماشین آلات راهسازی در پروژه های عمرانی شهر تهران

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی، گرایش بازاریابی بین الملل چکیده: با افزایش پیچیدگی و عدم اطمینان در محیط بازارهای فوق رقابتی امروز ، شرکت ها برای حفظ بقا و سودآوری خود ، به سمت تکنیک های تعمیم نام تجاری روی آورده اند.شرکت محصولات غذایی چیکا ، به عنوان یکی از برندهای پیش رو در امر تولید مواد غذایی و برند شناخته شده نزد مردم ، با تامل و تعمق بیشتری به ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش : بازاریابی چکیده پژوهش حاضر به بررسی تاثیر کشور سازنده نام تجاری بر ارزش ویژه برند:مطالعه موردی صنعت آسانسور پرداخته است. نوع تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش کارفرمایان، مهندسین،مشاورین و سایر افراد تصمیم گیرنده در انتخاب برند آسانسور پروژه های ساختمانی بوده است، که تعداد 230 نفر به روش ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی ( گرایش بازرگانی بین الملل) چکیده در جهان فرا رقابتی امروز، راز بقا و موفقیت سازمان ها، درک ساختار رقابتی بازار است. دستیابی به این درک، مستلزم آگاهی و شناخت مدیریت از نظرات و خواست مشتری و ارزیابی و بهره گیری از آمیخته بازاریابی (4P) در بازار به منظور دستیابی به فروش بیشترمی باشد. در این پژوهش محقق به دنبال شناسایی ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی (گرایش بازاریابی بین­الملل) چکیده : در طی دهه­ی اخیر، شدت یافتن رقابت میان بانکها در جهت بدست آوردن سهم بیشتری از بازار توجه آنها را به سمت شناخت دقیقتر و عمیقتر نیازها و خواسته­های مشتریان سوق داده است. در این رابطه توجه به دگرگونی فعالیت­های اصلی بانکها توسط فناوری­های جدید و ارائه­ی خدمات بانکداری الکترونیک به ...

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش :بازاریابی چکیده در سال‌های اخیر موضوع برند و بخصوص ارزش ویژه برند، توجه محققان و دست‌اندرکاران حوزه بازاریابی را به خود جلب کرده است. هدف این تحقیق بررسی عوامل موثر بر ارزش ویژه برند با توجه به نظرمصرف کننده در بازار خدمات اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات استان­گلستان است. در این پژوهش ارائه اینترنت پرسرعت توسط ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: بازرگانی بین الملل چکیده افزایش رقابت در بخش صنعت و افزایش سطح دانش و آگاهی مشتریان باعث توجه بیشتر به حفظ مشتریان شده است. موضوع وفاداری و اعتماد مشتری به برند و عوامل موثر بر آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است، و یکی از عوامل ایجاد و افزایش وفاداری و اعتماد مشتری تداعی برندی است که در ذهن مشتری ایجاد ...

پایان ­نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش: داخلی چکیده: مبحث کیفیت خدمات در دنیای امروز دارای جایگاه ویژه ای در بازاریابی مشتریان است. اما این موضوع در رابطه با بیماران اهمیت دوچندانی می یابد. زیرا رعایت نکات و اصول صحیح ارائه خدمات به بیماران می تواند نقش بسزایی در سلامت جسم و روان بیماران و حتی رضایت خانواده های آنان داشته باشد. در این تحقیق به بررسی ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی چکیده: در این پروژه عنوان تحقیق ارزش ویژه نام ونشان تجاری بر رفتار خرید مصرف کنندگان مواد غذایی(مطالعه موردی: ماکارونی مانا در استان البرز) می باشد که ابعاد ارزش نام و نشان تجاری مشتری بر مشتری گرایی آکر از لحاظ کیفیت ادراکی ،ارزش ادراکی هزینه، منحصربه فرد بودن و تمایل جهت پرداخت هزینه اضافی برای مصرف کنندگان ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی بین الملل چکیده انقلاب اطلاعات و ابرفضای شبکه ای ، چشم انداز بازاریابی و نقش آفرینان سنتی آن را دگرگون ساخت و فرصتهای تازه ای را در اختیار صاحبان کسب و کار قرار گرفته است. دسترسی آسان به اطلاعات، امکان مقایسه سریع محصولات و بسیاری دیگر از امکانات اینترنت قدرت مصرف کنندگان را به مراتب بیشتر ساخته است. و ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد(M.A.) چکیده: در این زمان استفاده از شیوه ها و فنون بازاریابی مورد توجه قرار گرفته است.بررسی ها نشان داده است که ناموفق بودن شرکتها و سازمان ها از ناتوانی آنها در بهره گیری سازمانها و بانکهاس خصوصی و دولتی قرار گرفته است.به همین دلیل سازمان ها مجبور شده اند واکنش خود را نسبت به بازار تغییر دهند ، آن ها کمتر بر محصو لات و بیشتر بر مشتریان ...

ثبت سفارش