فهرست:
صفحه عنوان........................................................................................................................ ب
صفحه تقدیم........................................................................................................................ ج
تشکر و قدردانی................................................................................................................... د
چکیده.................................................................................................................................. ه
فصل اول: مقدمه و کلیات تحقیق
1-1مقدمه........................................................................................................................... 2
1-2هدف تحقیق................................................................................................................. 4
1-3ضرورت و اهمیت تحقیق............................................................................................. 4
1-4سوال تحقیق................................................................................................................ 4
1-5مفروضات.................................................................................................................... 5
1-6کلمات کلیدی و تعاریف مربوط................................................................................... 5
1-7قلمرو موضوعی،مکانی و زمانی.................................................................................... 6
1-7-1 قلمرو زمانی............................................................................................................ 6
1-7-2 قلمرو مکانی........................................................................................................... 7
1-7-3 قلمرو موضوعی...................................................................................................... 7
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
2-1 تاریخچهی خدمات مسافرتی........................................................................................ 9
2-2 تصمیم گیری چندمعیاره(MCDM).............................................................................. 10
2-2-1 مدل های جبرانی.................................................................................................... 10
2-2-1-1 AHP.............................................................................................................. 11
2-2-1-2 Fuzzy AHP................................................................................................. 11
2-2-1-3 ANP.............................................................................................................. 11
2-2-1-4 SAW............................................................................................................. 12
2-2-1-5 LINMAP ..................................................................................................... 12
2-2-1-6 TOPSIS ....................................................................................................... 12
2-2-1-7 VIKOR......................................................................................................... 13
2-2-1-8 ELECTRE................................................................................................... 13
2-2-1-9 PROMETHEE........................................................................................... 13
2-2-1-10 SMART..................................................................................................... 14
2-2-1-11 REGIME................................................................................................... 14
2-2-1-12 SIR.............................................................................................................. 14
2-2-1-13 EVAMIX.................................................................................................. 15
2-2-2 مدل های غیر جبرانی............................................................................................. 15
2-2-3 مدل هایی که در مرز جبرانی و غیرجبرانی قرار می گیرند....................................... 16
2-2-3-1 PERMUTATION..................................................................................... 16
2-2-3-2 QUALIFLEX............................................................................................. 16
2-3 مرور ادبیاتی و کارهای مرتبط در داخل و خارج.......................................................... 16
فصل سوم: روش تحقیق
3-1 تعریف دقیق مسأله...................................................................................................... 19
3-2 فلوچارت اجرای کار و شرح آن................................................................................. 19
3-2-1 تهیه مدل............................................................................................................... 19
3-2-2 انتخاب گزینههای انتخاب....................................................................................... 22
3-3 شرح روش مورد استفاده برای اولویت بندی............................................................... 23
3-3-1 پرسشنامه............................................................................................................... 24
3-3-2 نظرات افراد خبره................................................................................................... 34
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها
4-1 مقدمه......................................................................................................................... 39
4-1-1 ساخت مدل و پیکربندی......................................................................................... 39
4-1-2 تشکیل ماتریسهای مقایسه زوجی و محاسبه بردارهای وزن.................................... 39
4-1-3 تشکیل سوپرماتریس.............................................................................................. 40
4-1-4 محاسبه توزیع ماندار سوپرماتریس وزندار شده..................................................... 40
4-1-5 نرمال کردن وزنهای به دست آمده........................................................................ 40
4-1-6 انتخاب گزینه برتر.................................................................................................. 41
4-2 شرح فرآیند انجام شده توسط نرمافزار........................................................................ 41
فصل پنجم: نتایج و پیشنهادات
5-1 مقدمه و خلاصه تحقیق............................................................................................... 49
5-2 نتیجه گیری................................................................................................................. 50
5-3 محدودیتهای تحقیق.................................................................................................. 53
5-4 پیشنهادات برای تحقیقات آتی...................................................................................... 54
پیوست
پرسشنامه............................................................................................................................ 56
منابع و مآخذ
منبع:
منابع فارسی:
]1[. کروبی، مهدی/ رسانههای ارتباط جمعی و انتخاب مقصد گردشگری / فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات گردشگری / سال هفتم، شماره 15، بهار و تابستان 90 / 1390 / صفحات 111 تا 136
]2[. سهرابی، بابک، طهماسبی پور، کاوه، رئیسی وانانی، ایمان، فضلی، صفر / شناسایی معیارها و تبیین مجموعههای فازی انتخاب هتل از دیدگاه گردشگران مقیم تهران / پژوهشهای جغرافیای انسانی / شماره 79، بهار 91 / 1390 / صفحات 55 تا 74
]3[. تاج زاده نمین، ابوالفضل / بازاریابی گردشگری / 1387
]4[. رنجبریان، بهرام / شناخت گردشگری / 1387
]5[. شفیعیان، مهرناز / بررسی عوامل موثر در انتخاب مقصد گردشگری (مطالعه گردشگران ایتالیایی در ایران) / پایان نامه کارشناسی ارشد / دانشگاه تهران / 1389
]6[. احسانی، محمد، هنرور، افشار، رکنالدین افتخاری، عبدالرضا، هنری، حبیب، جردن، فیونا / تعیین عوامل مهم در کیفیت بستههای گردشگری ورزشی در کشور / مدیریت ورزشی، بهار 1389 / 1389 / صفحات 5 تا 26
]7[. عطائی، محمد / تصمیمگیری چندمعیاره / دانشگاه صنعتی شاهرود / 1389
]8[. مومنی، منصور، شریفی سلیم، علیرضا / مدلها و نرمافزارهای تصمیمگیری چندشاخصه / انتشارات فروزش / 1390
]9[. بشیری، مهدی، حجازی، طه حسین، محتجب، حسین / مباحث نوین در تصمیمگیری چندمعیاره / دانشگاه شاهد معاونت پژوهشی مرکز چاپ و انتشارات / 1390
]10[. وب سایت fa.wikipedia.org
منابع لاتین
[11]. Philip L. Pearce \ Tourist Behaviour Themes and Conceptual Schemes \ 2005
[12]. Raymond K.S. Chu, Tat Choi \ An importance-performance analysis of hotel selection factors in the Hong Kong hotel industry: a comparison of business and leisure travellers \ Tourism Management 21 (2000) 363-377 \ 2000
[13]. HARRY TIMMERMANS, ROB VAN DER HEIJDEN and HANS WESTERVELD \ THEIDENTIFICATION OF FACTORS INFLUENCING DESTINATION CHOICE: AN APPLICATION OF THE REPERTORY GRID METHODOLOGY \ Transportation 11 (1982) 189-203 \ 1982
[14]. H.R. Seddighi, A.L. Theocharous \ A model of tourism destination choice: a theoretical and empirical analysis \ Tourism Management 23 (2002) 475–487 \ 2002
[15]. Ugur Yavas, Emin Babakus \ Dimensions of hotel choice criteria: congruence between business and leisure travelers \ Hospitality Management 24 (2005) 359–367 \ 2005
[16]. VINCENT C. S. HEUNG AND RAYMOND CHU \ Important Factors Affecting Hong Kong Consumers’ Choice of a Travel Agency for All-Inclusive Package Tours \ Journal of Travel Research 2000 39: 52 \ 2000
[17]. Robert C. Lewis \ The Basis off Hotel Selection \ Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly 1984 25: 54 \ 1984
[18]. Robert C. Lewis \ Predicting Hotel Choice: The Factors Underlying Perception \ Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly 1985 25: 82 \ 1985
[19]. Seoho Um and John L. Crompton \ ATTITUDE DETERMINANTS IN TOURISM DESTINATION CHOICE \ Annals of tourism Research, Vol. 17, pp. 432-448, 1990 \ 1990
[20]. Basak Denizci Guillet, Andy Lee, Rob Law & Rosanna Leung \ Factors Affecting Outbound Tourists Destination Choice: The Case of Hong Kong \ Journal of Travel & Tourism Marketing, 28:5, 556-566 \ 2011
[21]. SooCheong (Shawn) Jang & Liping A. Cai \ Travel motivations and destination choice: A study of British outbound market \ Journal of Travel & Tourism Marketing, 13:3, 111-133 \ 2002
[22]. Lai-Hsin Lai & Alan R. Graefe \ Identifying Market Potential and Destination Choice Factors of Taiwanese Overseas Travelers \ Journal of Hospitality & Leisure Marketing, 6:4, 45-65 \ 1999
[23]. Brian D. Henshall, Rae Roberts and Andy Leighton \ Fly-Drive Tourists: Motivation and Destination Choice Factors \ Journal of Travel Research 1985 23: 23 \ 1985
[24]. Dimitrios Buhalis \ Marketing the competitive destination of the future \ Tourism Management 21 (2000) 97-116 \ 2000
[25]. Liyin Jin, Yanqun He, Haiyan Song \ Service customization: To upgrade or to downgrade? An investigation of how option framing affects tourists’ choice of package-tour services \ Tourism Management 33 (2012) 266e275 \ 2012
[26]. Thomas L. Saaty, Luis G. Vargas \ DECISION MAKING WITH THE ANALYTIC NETWORK PROCESS \ 2006 by Springer Science+Business Media, LLC \ 2006
[27]. John Swarbrooke and Susan Horner \ Consumer Behaviour in Tourism \ Copyright © 2007 Elsevier Ltd. \ 1999
[28]. Chak-keung Simon Wong, Wai-Yan Yan Kwong \ Outbound tourists’ selection criteria for choosing all-inclusive package tours \ Tourism Management 25 (2004) 581–592 \ 2004
[29]. Alan Lew, Bob McKercher \ MODELING TOURIST MOVEMENTS A Local Destination Analysis \ Annals of Tourism Research, Vol. 33, No. 2, pp. 403–423, 2006 \ 2006
[30]. Alain Decrop \ DESTINATION CHOICE SETS An Inductive Longitudinal Approach \ Annals of Tourism Research, Vol. 37, No. 1, pp. 93–115, 2010 \ 2010
[31]. Clive Smallman, Kevin Moore \ PROCESS STUDIES OF TOURISTS DECISION-MAKING \ Annals of Tourism Research, Vol. 37, No. 2, pp. 397–422, 2010 \ 2010
[32]. Ercan Sirakaya, Arch G. Woodside \ Building and testing theories of decision making by travellers \ Tourism Management 26 (2005) 815–832 \ 2005
[33]. Juan L. Nicolau, Francisco J. Ma´ s \ The influence of distance and prices on the choice of tourist destinations: The moderating role of motivations \ Tourism Management 27 (2006) 982–996 \ 2006
[34]. Svein Larsen, Wibecke Brun, Torvald Ogaard \ What tourists worry about – Construction of a scale measuring tourist worries \ Tourism Management 30 (2009) 260–265 \ 2009
[35]. Tzu-Kuang Hsu, Yi-Fan Tsai, Herg-Huey Wu \ The preference analysis for tourist choice of destination: A case study of Taiwan \ Tourism Management 30 (2009) 288–297 \ 2009
[36]. Liyin Jin, Yanqun He, Haiyan Song \ Service customization: To upgrade or to downgrade? An investigation of how option framing affects tourists’ choice of package-tour services \ Tourism Management 33 (2012) 266e275 \ 2012
[37]. Raffaella Nicoletta, Rocco Servidio \ Tourists' opinions and their selection of tourism destination images: An affective and motivational evaluation \ Tourism Management Perspectives 4 (2012) 19–27 \ 2012
[38]. Hans Muhlbacher, Gunther Botschen \ The Use of Trade-Off Analysis for the Design of Holiday Travel Packages \ Journal of Business Research 17, 117-131 (1988) \ 1988
[39]. Bashar Al-Salim \ Mass customization of travel packages: data mining approach \ Springer Science+Business Media, LLC 2008 \ 2008
[40]. Pauline J. Sheldon and James Mak \ The Demand For Package Tours: A Mode Choice Model \ Journal of Travel Research 1987 25: 13 \ 1987
[41]. Bashar Al-Salim \ Data Mining Application in Designing Popular and Optimal Travel Packages \ 2005
[42]. www.en.wikipedia.org
[43]. www.iata.org