فهرست:
چکیده...................................................................................................................................1
فصل اول کلیات تحقیق.. 2
1-1- مقدمه. 3
1-2- بیان مسئله. 3
1- 3- اهمیت و ضرورت موضوع. 7
1-4- اهداف تحقیق.. 11
1-5- سوالات تحقیق.. 11
1-6-فرضیه های تحقیق.. 12
1-7- چارچوب نظری تحقیق.. 13
1- 8 - قلمرو تحقیق.. 19
فصل دوم مبانی نظری تحقیق.. 20
2-1- مقدمه. 21
2-2- کیفیت خدمات به مشتریان (شهروندان) 21
2-3- تمایل شهروندان به پرداخت عوارض نوسازی و عمران شهری.. 36
2-4- پیشینه تحقیقات انجام شده 42
فصل سوم روش اجرای تحقیق.. 51
3-1- روش اجرای تحقیق.. 52
3-2 - جامعه آماری و نمونه های تحقیق.. 52
3-3- حجم نمونه و روش نمونه گیری.. 54
3-4- روش و ابزار گردآوری داده های تحقیق.. 55
3-5-روایی و پایایی ابزار تحقیق.. 56
3-6- روش تجزیه و تحلیل داده های تحقیق.. 57
فصل چهارم تجزیه و تحلیل داده ها و یافته های تحقیق.. 59
4-1- مقدمه. 59
4-2- توصیف متغیرهای تحقیق.. 60
4-3-آمار استنباطی.. 79
فصل پنجم نتیجه گیری،پیشنهادات... 85
5- 1- مقدمه. 86
5-2- نتایج یافته های تحقیق.. 86
5-3- ارائه پیشنهادات... 93
5-4- محدودیت های تحقیق.. 95
5-5-پیشنهادات برای تحقیقات آینده 95
منابع تحقیق.. 97
پیوست ها 103
منبع:
منابع فارسی
1- ابراهیم زاده،عیسی، کاظمی زاد، شمس اله. (1391). سنجش میزان رضایتمندی و تمایل به مشارکت شهروندان در اجرای پروژه های زیربنایی شهرداری مورد شهرداری زاهدان، مجله جغرافیا و توسعه، شماره 30 ، بهار.
2- ابراهیمی،باران.(1381). ملاحظات کلیدی در مفهوم کیفیت خدمات سازمان های دولتی، تهران، 11.
3- انواری رستمی، علی اصغر، ترابی، مریم، علی محمدلو، مسلم.(1384). بررسی مقایسهای کیفیت خدمات بانکی از دیدگاه مشتریان و کارکنان و همکاران، فصلنامه مدرس علوم انسانی، ویژهنامه مدیریت، پائیز.
4- بریمانی، فرامرز. (1383). تنوع و تکثرگرایی، شالوده صلح پایدار. مجله اطلاعات سیاسی - اقتصادی، شماره 206 :126.
5- برک پور،ناصر، گوهری پور، حامد، کریمی، مهدی. (1389). ارزیابی عملکرد شهرداریها بر پایه سنجش میزان رضایت مردم از خدمات شهری(نمونه موردی مناطق 1 و 11 شهر تهران). فصلنامه مدیریت شهری، شماره 25.
6- بلوریان تهرانی، محمد.(1380). بازاریابی وخدمات بازار،موسسه مطالعات وپژوهش های بازرگانی، 27.
7- پدرام نیا، سارا. (1388). ارزیابی و تحلیل کیفیت خدمات با استفادهاز مدل سروکوآل مطالعه موردی فضای سبز شهری مشهد ، مشهد پژوهی، سال دوم، شماره 3.
8- تقوایی، مسعود، بابانسب، رسول، موسوی، چمران.(1388). تحلیلی بر سنجش عوامل مؤثر بر مشارکت شهروندان در مدیریت شهری مطالعه موردی منطقه 4 شهر تبریز، مطالعات و پژوهش های شهری و منطقه ای، سال اول، شماره دوم، پاییز، ص 36-19.
9- توسعه شهر با پرداخت عوارض نوسازی میسر است. (پنجم مرداد ماه 1391). شهرآرا روزنامه مردم مشهد. شماره 903. صفحه 14.
9- جعفرپور مختار، محمد. (1383). ایمنی شهر و توسعه پایدار. مجموعه مقالات همایش مسایل شهرسازی ایران، جلد اول ساخت کالبدی شهر، شیراز، دانشکده هنر و معماری دانشگاه شیراز.
10- حسن زاده،ع،خسروشاهی،پ.(1387). الگوی تأمین مالی کارآمد برای شهرداری های کلانشهرها)مطالعه موردی شهرداری تهران). همایش مالیه شهرداری‹‹ مشکلات و راهکارها››.
11- حکمت نیا، حسن، موسوی، میرنجف. (1386). سنجش میزان و عوامل موثر بر رضایتمندی شهروندان از عملکرد شهرداری، مطالعه موردی شهر یزد، جغرافیا و توسعه، بهار و تابستان ، شماره 20 ، صفحه 181 – 196.
12- حیاتی، زهیر.(1381). بررسی رضایت شغلی کارکنان کتابخانه های دانشگاه های شیراز و علوم پزشکی شیراز، مجله علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، دوره نوزدهم، شماره اول.
13- رجب صلاحی، حسین.(1381). ساختار حکومت محلی و چالشهای تجربی ، انتشارات سازمان شهرداری های کشور ، تهران.
14- دیواندری،علی،دلخواه،جلیل.(1384). تدوین و طراحی مدلی برای سنجش رضایت مندی مشتریان در صنعت بانکداری واندازه گیری رضایت مندی مشتریان بانک ملت براساس آن، فصلنامه پژوهشهای بازرگانی، شماره 37، زمستان ، ص 185-223.
15- شاکری روش، مجتبی، تقی زاده، محمد، ذاکری، عاطفه. (1391). بررسی کیفیت خدمات ارائه شده به مراجعان مناطق شهری با بهره گیری از مدل سروکوآل(مطالعه موردی خدمات مناطق شهرداری مشهد)، چهارمین کنفرانس برنامه ریزی و مدیریت شهری .
16- شیخ محمدی، مجید، تولیت زواره، محمدرضا. (1384). مدیریت مشارکت پذیر براساس نظام پیشنهادها، انستیتو ایز ایران، تهران.
17- صمدی، عباس، اسکندری، سهیلا.(1390). بررسی تاثیر کیفیت خدمات بر رضایت مشتریان بانک ملی شهرستان تویسرکان(براساس مدل سروکوآل).فصلنامه مدیریت،سال هشتم،شماره 21.
18- طاهری، ابوالقاسم. (1377). اداره امور شهرداریها. تهران:انتشارات قومس،10.
19- فقیهی، ابوالحسنی، تیمورنژاد، کاوه. (1385). نظام پاسخگویی در شهرداری تهران پژوهشی پیرامون چگونگی ارایه خدمات شهری و رضایت شهروندان ، مطالعات مدیریت ، شماره 50، 19 – 46.
20- فرجی ملائی، امین، عظیمی، آزاده.(1390). تحلیلی بر درآمدهای پایدار شهرداریها (نمونه موردی شهر بوئین زهرا). فصلنامه اقتصاد شهر، سال سوم، شماره دوازدهم، انتشارات شهرداری تهران.
21- فیستیمونز،ای ج و موناچی، ف.(1382). مدیریت خدمات - استراتژی، عملیات تکنولوژی اطلاعات. ترجمه اعرابی و ایزدی، تهران دفتر پژوهش های فرهنگی، چاپ اول، ج اول.
22- کاتلر، فیلیپ، امسترانگ،گری.(1379). اصول بازاریابی، ترجمه علی پارسائیان، نشر ادبستان،341.
23- گلابی، سیاوش. (1379). جامعه شناسی سازمان ها. تهران:انتشارات میترا،114.
24- گور، رابرت ند.(1379).چرا انسان ها شورش می کنند؟، ترجمه علی مرشدزاده. پژوهشکده مطالعات راهبردی. تهران.
25-لاولاک، کریستوفر.(1385). اصول ومدیریت بازاریابی خدمات ، ترجمه بهمن فروزنده، نشر آموخته، 43-44.
26-مسعودی، علی. (1382). رضایت مشتری ضامن بقاء در بازار رقابت، مجله تدبیر، شماره122 ،76.
27- معیدفر، سعید ، ذهانی، قربانعلی. (1384). بررسی میزان نارضایتی شغلی معلمان و عوامل اجتماعی مؤثر بر آن (مطالعه موردی معلمان شهر نیشابور). مجله جامعه شناسی ایران، دوره ششم، شماره 1. تهران.
28- نصر اصفهانی، رضا، شهیدی، آمنه، مومنی، آمنه.(1389). مالیات بر املاک منبع مناسب برای تأمین مالی بخش عمومی شهری در ایران. (مطالعه موردی شهرداری اصفهان)،سایت مرجع مدیریت شهری: UrbanManagement. ir.
29-ولیخانی دهاقانی، ماشاء الله، طباطبائی، سید عباس.(1390). بررسی عوامل مؤثر بر افزایش تمایل شهروندان به پرداخت عوارض شهرداری، فصلنامه اقتصاد شهر، شماره 12.
30-هاشمی،سید محمد،طاهرخانی،حمید. (1387). منابع پایداری در منابع درآمدی شهر تهران. اولین همایش مالیه شهرداری ها. تهران.
31-هومن،حیدرعلی.(1381). تهیه و استاندارد ساختن مقیاس رضایت شغلی، مرکز آموزش مدیریت دولتی. تهران.
منابع انگلیسی
-1Beerli, A.,Martin, J. D., Quintana A.(٢٠٠۴). A model of customer loyalty in the retail banking market, European Journal of Marketing, Vol. 38,No. 2/1 ,pp. 253-275.
-2Bo Gattis.(2010).The Why's and How's of Citizen Satisfaction Surveys An Examination of the Relationships between Data Use and Achieving Desired Outcomes Among National Citizen Survey Participants, USA.
-3Brown,D. (1989) .Leadership Aspects and Reward System of Customer Satisfaction. Customer Satisfactio Conference. Loss Angeles.
-4Cronin, J, Taylor, S. (1992). Measuring Service Quality AReexamination and Extention, Journal of Marketing, 56, pp, 55-68 .
-5Giannoccaro. R., Costantino, N., Ludovico, A. D. , Rietroforte, R. (2008).Measuring citizen satisfaetion with Aspects of public servies from a local Authority and Determining their Importonce A case study, Public organiz Rev. 15- 81.
-6Giese, J, Cote, J. (٢٠٠٠). Defining Consumer Satisfaction. Available in http: // www. Vancouver. Wsu. edu / amsrev /Theory / giese ۰۱ – ۰۰. html
-7Gronroos, C. ,. (2001), "Service Management & Marketing", Willey.
-8Gutierrez Rodriguez, P. , Vazquez Burguete, J. , Vaughan, R. , Edwards, J. (2009). The Transformation of Municipal Services towards Quality in the Public Sector. Spain. 12.
-9Jafarpour, D. (2006). The Impact of Online Trading on Costumer Satisfaction in Tehran Stock Exchange, Master Thesis,Lulea University of Technology.
-10Jamal, A, Naser, K. (٢٠٠٢).Customer satisfaction and retail banking an assessment of some of the key antecedents of customer satisfaction in retail banking , European journal of marketing ,20/4 ,pp, 146-160.
-11Hallowell,R. (١٩٩۶).The relationship of customer satinsfaction, customer loyalty and profit abilityn empiricalstudy ,InternationalJournal of service industrymanagement, vo1, 7,No. 4. pp. 27-42.
-12Kotler, Ph, Keler,k, Ang, s. Leong, s. Tang, Ch. (2009). Marketing Management An Asian Perspective,prentice Hall,Inc.
-13Lee, C. E. , Gim, G. , Yoo, B. (2009). The Effect of Rrelationship Quality on Citizen atisfaction with Electronic Government Services. The Marketing Management Journal. 19.(2).
-14Parasuraman, A. , Berry, L. L. and Zeithaml, V. A. (1985). A conceptual model of service quality and its implication for future research, Journal of Marketing,Vol. 49, Fall, pp. 41-50.
-15Parasuraman, A. , Berry, L. L. and Zeithaml, V. A. (1988). SERVEQUAL a multiple item scale for measuring perception of service quality, Journal of Retailing, Vol, 64 No, 1, pp. 12-40.
-16Parasuraman, A. , Berry, L. L. and Zeithaml, V. A. (1990). An Empirical Examination of Relationship in an Extended Service Quality Model, Marketing Science Institute,Cambridge, MA.
-17Parasuraman, A. , Berry, L. L. and Zeithaml, V. A. (1991). Refinement and reassessment of the SERVEQUAL scale, Journal of Retailing, Vol, 67 No, 4, pp. 420-450.
-18Parasuraman, A. (2004).Assessing and improving service performance for maximum impact insights from twodecade- long research journey, Performance Measurement nd Metrics, Volume 5, Number 2, 2004.
-19Rana,s.(2009). Measuring service quality in higher education industry,Intersection Main Boulevard Phase,VI, DHA and Burki Road, Burki 53200, Lahore, Pakistan.
-20Van Ryzin, G. (2004). Divers and Consequences of Citizen Satisfaction An Application of the American Customer Satisfaction Index Model to New York City. Public Administration Review. 64(3).
-21Van Ryzin, G. (2006). Pieces of a puzzle Linking government performance, citizen satisfaction, and trust, USA.
-22Walker Michael, H. (1996). How Are We Doing? Using Citizen Surveys to Improve Government Management, Berkshire Advisors, Inc, England.