فهرست:
چکیده................................................................................................................... 1
فصل اول :کلیات
1-1)مقدمه............................................................................................................ 3
1-2) تعریف و بیان مساله تحقیق............................................................................. 4
1-3) اهمیت و ضرورت تحقیق............................................................................. 6
1-4) چهارچوب نظری.......................................................................................... 8
1-5) اهداف تحقیق............................................................................................... 11
1-6)سوالات تحقیق............................................................................................... 12
1-7) فرضیه های تحقیق........................................................................................ 13
1-8) تعریف واژه ها و متغیرهای پژوهش............................................................... 13
1-9) قلمرو پژوهش.............................................................................................. 16
فصل دوم : مبانی نظری و پیشینه تحقیق
2-1) مقدمه........................................................................................................... 18
2-2) محصول....................................................................................................... 26
2-3) قیمت.......................................................................................................... 28
2-4) توزیع.......................................................................................................... 28
2-5) ترویج.......................................................................................................... 29
2-6) چهار پی(P) ترکیب عناصر بازار یابی............................................................. 30
2-7) تجزیه و تحلیل آمیزه بازاریابی....................................................................... 31
2-8) شرکتهای دانش بنیان..................................................................................... 32
2-9)فناوری نانو.................................................................................................... 34
2-10) ﺑﻨﮕﺎﻫﻬﺎیﻛﻮﭼﻚو ﻣﺘﻮﺳﻂ............................................................................ 36
2-11) شرکت فناوران نانومقیاس............................................................................ 36
2-12) پیشینه تحقیق............................................................................................. 38
فصل سوّم : روش اجرای تحقیق
3-1) مقدمه ......................................................................................................... 42
3-2) روش تحقیق................................................................................................ 43
3-3) متغیرهای تحقیق........................................................................................... 45
3-4) جامعه آماری و نمونه آماری........................................................................... 46
الف ) جامعه آماری .......................................................................................... 46
ب ) نمونه آماری ............................................................................................ 48
3-5) روش گردآوری اطلاعات............................................................................. 52
3-6) اعتبار پرسشنامه........................................................................................... 54
3-7) روش تحقیق............................................................................................... 55
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل اطلاعات
4-1)مقدمه............................................................................................................ 58
4-2) بخش اول آمار توصیفی................................................................................. 59
4-2-1) توصیف متغیر جنسیت.............................................................................. 59
4-2-2) توصیف متغیر سن مشتریان....................................................................... 61
4-2-3) توصیف متغیر تحصیلات........................................................................... 63
4-2-4) توصیف متغیر عامل محصول...................................................................... 65
4-2-5) توصیف متغیر عامل قیمت......................................................................... 66
4-2-6) توصیف متغیر عامل توزیع (مکان).............................................................. 67
4-2-7) توصیف متغیر ترفیع.................................................................................. 68
4-2-8) آماره های توصیفی متغیرهای به کار رفته در تحقیق...................................... 70
4-2-9) توصیف میزان فروش شرکت های نانوئی.................................................... 70
4-3 ) بخش دوم: آمار استنباطی.............................................................................. 73
4-3-1)تجزیه و تحلیل داده ها............................................................................... 73
4-3-2)آزمون نرمال بودن داده ها........................................................................... 74
4-4)آزمون فرضیات.............................................................................................. 75
4-4-1)فرضیه1.................................................................................................... 75
4-4-2)فرضیه 2................................................................................................... 76
4-4-3)فرضیه 3................................................................................................... 77
4-4-4)فرضیه 4................................................................................................... 78
4-5) مقایسه فروش شرکت ها............................................................................... 79
فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1)مقدمه ........................................................................................................... 82
نتایج آمار توصیفی و استنباطی
5-2) تحلیل مشخصات دموگرافیک پاسخ دهندگان................................................... 83
5-2-1) متغیر جنسیت........................................................................................... 83
5-2-2) متغیر سن................................................................................................. 84
5-2-3) متغیر تحصیلات....................................................................................... 84
5-3) میزان فروش................................................................................................. 86
5-4) عامل قیمت.................................................................................................. 87
5-5) عامل توزیع (مکان)....................................................................................... 88
5-6) عامل ترفیع................................................................................................... 89
پیشنهاد براساس یافته های تحقیق............................................................................ 90
5-7) پیشنهادات تحقیقات آتی............................................................................... 93
5-8) محدودیت های پژوهش................................................................................ 95
منابع و مأخذ.......................................................................................................... 98
پیوست ها ............................................................................................................. 105
منبع:
اکرانی، سید مهدی؛ هاشمی نژاد، محمدرضا؛ مدیریت انتقال تکنولوژی؛ اولین کنفرانس مدیریت تکنولوژی؛ 1382
باقری، سید کامران؛ بررسی ضعف انتشار تکنولوژی در صنعت برق ایران با استفاده از مفهوم سیستم نوآوری؛ اولین کنفرانس مدیریت تکنولوژی؛ 1382
بلوریان تهرانی محمد،رسانه،ناشر: کارگزار روابط عمومی مرداد، 1386
پورحسینقلی هیر ،مهدی ،علیپور ،م .1390، بررسی تاثیر آمیخته بازاریابی الکترونیک بررفتار خرید مصرف کننده.
حافظ نیا، محمد رضا ، (1386)،"مقدمه ای بر روش تحقیق درعلوم انسانی" ، تهران ، انتشارات سمت ، چاپ سیزدهم، صفحه 119.
خاکی ،غلامرضا ،(1386)،"روش تحقیق با رویکردی به پایان نامه نویسی" ، انتشارات بازتاب،صفحه 167.
خزائی پول ،جواد، بالوئی جام خانه، ه .1390، بررسی ابعاد آمیخته بازاریابی 4Ps و تکنیک مدیریتی 5S در صنعت نساجی.
خلیل، طارق؛ مدیریت تکنولوژی؛ ترجمه سید کامران باقری با همکاری ماهور ملت پرست؛ انتشارات پیام متن؛ 1381
رضائی مسعود، مدلهای شاخص رضایتمندی مشتری، سال انتشار 1383 ، نشریه کنفرانس زنجیره تامین
روستا، احمد و ابراهیمی ، عبد الحمید و ونوس، داور؛ مدیریت بازاریابی؛ تهران ؛ انتشارات سمت،1381
ریمون کیوی و کامپن هود، روش تحقیق در علوم اجتماعی ترجمه عبدالحسین نیک گهر، تهران نشر توتیا،سال1387
سکاران ،اوما ،(1390)،"روشهای تحقیق در مدیریت "، ترجمه محمد صائبی ومحود شیرازی ، انتشارات موسسه عالی آموزش وپژوهش مدیریت وبرنامه ریزی ، چاپ هشتم،صفحه123و124.
صحت، سعید ، باجمالوی رستمی ،ح ، کشکولی ،م. 1391، تأثیر آمیختههای بازاریابی بر ارزش نام و نشان تجاری شرکت بیمهی کارآفرین،دوره 4، شماره 12،، صفحه 71-90.
ﻋﻠﻴﭙﻮر ، ﻣﻬﺮداد، ﻧﻮری، م، ﺑﺪﻳﻌﻲ ، ح .1390، ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻛﺎرﻛﺮدﻫﺎی آﻣﻴﺨﺘﻪ ﺑﺎزارﻳﺎﺑﻲ ﺧﺪﻣﺎت (7p) در اﻓﺰاﻳﺶ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﺑﻮرس اوراق ﺑﻬﺎدار ﺗﻬﺮان ﺑﺎ اراﺋﻪ آﻣﻴﺨﺘﻪﻫﺎی ﺟﺪﻳﺪ ﺑﺎزارﻳﺎﺑﻲ ﻣﺎﻟﻲ ﺑﻮرس اوراق ﺑﻬﺎدار
فخیمی آذر سیروس,اکبری ونه آباد، م،رسولی،ر.1390، بررسی تاثیر آمیخته بازاریابی (4p) بر افزایش فروش آبگرمکن های تولیدی شرکت قاینار خزر.
کاتلر فیلیپ و گری آرمسترانگ. اصول بازاریابی. ترجمه بهمن فروزندهٔ ،انتشارات آموخته، 1391. چاپ شانزدهم. اصفهان
کاتلر، فیلیپ و آرمسترانگ، گری؛ اصول بازاریابی؛ ترجمه بهمن فروزنده؛ نشر آتروپات، 1385
کاتلر، فیلیپ؛ کاتلر در مدیریت بازار؛ مترجم: عبدالرضا رضایی نژاد؛ انتشارات فرا؛ 1390
کاتلر.فیلیپ. 1392،مدیریت بازاریابی. ترجمه بهمن فروزنده. انتشارات آموخته ،چاپ چهاردهم. اصفهان.
کریم حمدی،کریم ، وظیفه دوست،ح ، حاجی محمد علی ،ع. 1392، تاثیر عناصر آمیخته بازاریابی بر فروش باتری استارتر سبک (بررسی موردی در شهر تهران) ،دوره 8 ، شماره 18، ص 47-62 .
معادی،محسن،حمیدی،م وهمکاران. ، 1390، مقایسه آمیخته بازاریابی در لیگ برتر والیبال کشور از دیدگاه مدیران و کارشناسان.
مگانتز، رابرت؛ تدوین و پیاده سازی قراردادهای امتیاز تکنولوژی؛ ترجمه سید کامران باقری؛ مرکز صنایع نوین وزارت صنایع؛ 1383.
نظری ،کامران.1390، تأثیر عوامل آمیخته بازاریابی در جذب مشتریان(مطالعه موردی در بانک صادرات استان کرمانشاه) .
وکیل الرعایا، یونس، اسلامی مفیدآبادی،ح، خسروانی ، آ. 1390،نقش راهکارهای آمیخته بازاریابی بر عملکرد مالی بنگاه های فعال در صنعت خودرو سازی با تأکید بر آمیخته محصول( مطالعه موردی صنعت خودرو سازی ایران).
ونوس، داور و ابراهیمی، عبد الحمید و روستا، احمد؛ تحقیقات بازاریابی (نگرش کاربردی)، تهران؛ انتشارات سمت؛ 1380
Allen, Kathleen R., Bringing New Technology To Market, Printice Halb, 2003,
Backhaus, k., (1995)- Bidault, F., Fischer, w. (1994)- Ford, D., Ryan, ch.,(1981) Megantz, R. (2000)- Mittag, H. (1995)- Weger, Ch. (1998)- Wolfrum, B. (1991)
Bennett, Anthony. The five v,s - a buyer perspective of the marketing , Marketing Intelligence and Planning , volume 15 . number 3 , pp 151-156 , (1997(
Boer, F. Peter, The Valuation Of Technology: Business and Financial Issues in R & D, JohnWiley & Sons, Inc., 1999
Braun, Ernest, Technology in Context: Technology Arsessment for Managers, Routledge, 1998
CHRISTOPHER, M, G (2005) SUPPLY CHAIN COST MANAGEMENT & VALUE – BASED PRICING.
Dussauge, P., Hart, S. and Ramanant soa, B. Strategic Technology Management, Chichester : John Wiley & Sons,1991
Echer, Jean-philippe, Process of External Technology Exploitation as part of Technology Marketing: A conceptual Framework, ETH-Center for Enterprise Science, Zurich, Swiss, 2000.
Goldsmith, Ronald. , The personalized marketplace: beyond the 4p,s , Marketing Intelligence & and Planning , volume 17 . number 4, pp 178-185 , (1999(
Granroos, Ch., The relationship marketing process, Journal of Business & Industrial Marketing, volume 19. number 2 , pp 99-113 ,(2004(
Miller, William L. and Morris, Langden, Forth Generation R & D: Managing Knowledge, Technology, and Innonation, John Wiley & sons, Inc., 1999
phillips, Fred y ., Market – Oriented Technology Management: Innovating for Profit in Entrepreneurial Times, Springer
Pietro Moncada – Paterno – Castello, Jaime Rojo, Folix Belliclo, Frederic Fiore, Alezander Tubke, Eorly Identification and Markating Of innovative Technologios: a Case Study of RTD result Valorisation at the European Commissions Joint Research Centre, Elsevier Science Ltd., 2003
Roussel , Philip A., and Saad , Kamal N., and Erickson, Tamaraj. , Third Generation R& D : Managing The Link To Corporate Strategy , Massachusetts.Harvard Business School Press, 1991
sudman, Seymour and Blair, Edward , Marketing Research: A Problem Solving Approach, Mc Grow Hill,1998
Topfer, A. sommerlatte, T. (Hrsg) technologie-Marketing: Die Integration von technologie und Marketing als strategischer Erfolgsfaktor. Landsberg/lech.: verlag moderne Industrie,1991
Tschirky, H., Escher, J.P., Tokdemir, D., Blez, ch., Technology Marketing: A new core competence of technology intensive enterprises, technology and innovation management, 2000.