فهرست:
فصل اول: کلیات تحقیق
أ1-1) مقدمه. 3
1-2) تعریف وبیان مساله. 4
1-3) اهمیت وضرورت تحقیق.. 7
1-4 )اهداف تحقیق.. 8
1-5 )فرضیه ی تحقیق.. 9
1-6) تعریف عملیاتی متغیرها و واژهها 10
1-7) قلمرو تحقیق.. 13
1-7-1) قلمرو موضوعی: 13
1-7-2) قلمرو زمانی: 14
1-7-3) قلمرو مکانی : 14
فصل دوم: مبانی نظری پیشینه تحقیق.. 15
مقدمه 16
بخش اول: سرمایه اجتماعی: 18
2-1 )مفهوم سرمایه اجتماعی.. 19
2- 2 سرمایه اجتماعی از دیدگاه پیر بوردیو. 21
2-3- سرمایه اجتماعی از دیدگاه جیمزکلمن.. 23
2-4- سرمایه اجتماعی از دیدگاه رابرت پاتنام. 25
2-5- سیر تحول سرمایه اجتماعی.. 27
2-6- مدل های سرمایه اجتماعی.. 30
2-6-1- مدل سرمایه اجتماعی ناهاپیت و گوشال. 30
2-6-2- مدل سرمایه اجتماعی و ایجاد ارزش تسای و گوشال (1998) 31
2-6-3- مدل سرمایه اجتماعی هدسون (2005) 32
2-7- ویژگی های کلیدی سرمایه اجتماعی.. 33
2-8-عوامل موثر بر سرمایه اجتماعی.. 38
2-8-1-اعتماد اجتماعی 38
2-8-2 -انسجام اجتماعی 40
2-8-3 -مشارکت اجتماعی.. 43
2-9-اهمیت و مزایای سرمایه اجتماعی.. 47
2-10- ابعاد سرمایه اجتماعی براساس مدل ناهاپیت و گوشال. 48
2-10-1- بعد ساختاری.. 49
2-10-1-1- روابط شبکه ای.. 49
2-10-1-2-پیکربندی روابط شبکه ای.. 49
2-10-1-3- سازمان مناسب... 50
2-10-2- بعد شناختی.. 50
2-10-2-1-زبان و کدهای مشترک.. 50
2-10-2-2- حکایات مشترک.. 51
2-10-3- بعد رابطه ای.. 51
2-10-3-1-اعتماد. 51
2-10-3-2- هنجارها 51
2-10-3-3-الزامات و انتظارات... 52
2-10-3-4- هویت... 52
2-11- اهمیت سرمایه اجتماعی در بحث های شرکت ها و عملکرد بازار. 53
بخش دوم: عملکرد بازار. 54
2-2- مفهوم بازار. 55
2-3-سیر تحول عملکرد بازار. 56
2-4- رابطه بین سرمایه اجتماعی و عملکرد بازار. 57
2-5- مدیریت ارتباط با مشتری.. 57
2-6-مدیریت دانایی ارتباط با مشتری.. 58
2-7-دستیابی به سهم بازار. 60
2-8-اهمیت کیفیت خدمات... 62
2-9-ابعاد پنج گانه کیفیت خدمات در مدل سروکوال. 64
2-10- بدست آوردن و حفظ مشتری.. 66
2-11- شاخصهای سنجش عملکرد بازار. 67
2-12-ایجاد ارزش برای مشتری.. 68
2-13- تفاوت بین ارزش ادراکی و رضایت مشتری.. 68
2-14-رضایت مشتری، رمز بقا در بازار رقابتی.. 71
2-15-شناسائی توقعات مشتری.. 73
2-16- طراحی کالا یا خدمت بر اساس توقعات و نیاز مشتری.. 73
2-17- ارائه خدمت بر اساس طراحی.. 74
2-18-مدیریت انتظارات مشتری.. 75
2-19- رضایت سنجی مشتری.. 75
2-20-معیارهای عملکرد شرکت... 79
2-21- معیارهای مالی سنتی.. 80
2-21-1- بازده سرمایه گذاری.. 80
2-21-2- سود باقیمانده 80
2-21-3- بازده فروش... 80
2-21-4- سود هر سهم. 81
2-21-5- قیمت به سود هر سهم. 81
2-22- معیارهای مالی نوین.. 81
2-22-1- ارزش افزوده اقتصادی (EVA) 81
بخش سوم : یشینه تحقیقات انجام شده 83
2-3- پیشینه تحقیقات انجام شده 84
2-3-1-تحقیات داخلی.. 84
2-3-2-تحقیقات خارجی.. 85
فصل سوم: روش تحقیق.. 88
3-1)مقدمه. 89
3-2) روش تحقیق.. 90
3-3) مراحل اجرای پژوهش... 90
3-4) جامعه، نمونه و روش نمونه گیری.. 92
3-5) روش جمع آوری داده ها 94
3-6) ابزار جمع آوری داده ها 94
3-6-1) اجزای پرسشنامه. 96
3-6-2) روایی و پایائی پرسشنامه. 97
3-7) روش تجزیه و تحلیل داده ها 98
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات... 99
4-1) مقدمه: 100
4-2) توصیف متغیر های جمعیت شناختی: 101
4-3) توصیف متغیر های تحقیق.. 103
4-4) آزمون فرضیات تحقیق: 108
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات... 112
5-1)مقدمه. 113
5-2) خلاصه تحقیق.. 114
5-3) نتایج آمار توصیفی.. 115
5-4 نتایج آمار استنباطی.. 118
5-5) محدودیت های تحقیق.. 120
5-6) پیشنهادات با توجه به فرضیه های تحقیق.. 121
5-7) پیشنهاد برای تحقیقات آتی.. 122
منابع و ماخذ. 124
منبع:
منابع فارسی:
1- ابراهیمی کردلر،ع.،اعرابی،م.ج.،(1389)،" تمرکز مالکیت و کیفیت سود در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران"، مجله پژوه شهای حسابداری مالی، شماره دوم، سال دوم .
2- آذر،ع.، مؤمنی، م.، (1387)، " آمار و کاربرد آن در مدیریت ج 1 و 2 "، تهران: سمت.،
3- ازکیا، م.، غفاری، غ.، (1383)، " توسعه روستایی با تأکید بر جامعه روستایی ایران"، نشر نی، تهران،
4- اکبری، ا.، (1383)، "نقش سرمایه ی اجتماعی در مشارکت : بررسی تاثیر سرمایه ی اجتماعی بر مشارکت سیاسی ، اجتماعی (مطالعه موردی روستای فارسنج از توابع سقز)"، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه تهران،
5- الوانی، س.م.، تقوی،س.ع.، (1385)، "سرمایه اجتماعی ، مفاهیم و نظریه ها" ،فصل نامه مطالعات مدیریت،شماره 33و 34
6- الوانی، س.م.، شیروانی،ع.، (1385)، "سرمایه اجتماعی ، اصل محوری توسعه" ، ماه نامه تدبیر ، شماره 147 ،
7- توسلی، غ.، (1389)، " سرمایه ی اجتماعی، ثروت نامرثی،، نشریه حیات نو اقتصادی،
8- توسلی، م.،نیاز،ع.، (1379)، "رویکردی به ارزیابی سرمایه اجتماعی در اقتصاد ایران" ،مجله برنامه و بودجه، شماره 3 .
9- خداداد کاشی، ف.، (1377)،" ساختار و عملکرد بازار، نظریه و کاربرد آن در بخش صنعت ایران" ناشر، موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی - تهران
10- دباغ، ر.، (1384)، " سیاست های اشتغال زایی کشورهای مختلف و ایران"، فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی، پاییز و زمستان، تهران.
11- سادات رسول، س. م و طالبی، ح.،( 1388)، "ارائه مدل اجرایی پنجره واحد بنگاه های کوچک و متوسط در ایران: رویکرد مشارکت دولتی – خصوصی" ، فصلنامه تخصصی پارک ها و مراکز رشد، شماره 21،
12- سایمونز، ر.، (1385)،"نظام های کنترل و سنجش عملکرد برای اجرای استراتژی "، ترجمه مجتبی اسدی، گروه پژوهشی صنعتی آریانا تهران آموزش تحقیقات و مشاوره مدیریت، 44-42.
13- سکاران، ا.، (1388)، " روش تحقیق در مدیریت، محمد صائبی شیرازی، تهران: مرکز اموزش مدیریت دولتی ، ص294.
14- شارعپور،م.، (1379)، " نقد و بررسی کتاب پایان نظم، کتاب ماه علوم اجتماعی"، شماره مهر و آبان،
15- شاه حسینی، م.، (1382)"مطالعه و بررسی تاثیر سرمایه ی اجتماعی در عملکرد انجمنهای اعتبار گردشی زنان در تهران"، دانشگاه آزاد اسلامی (واحد علوم و تحقیقات)،
16- فوکویاما، ف.، (1379)، " پایان نظم، ترجمه غلامعباس توسلی"، تهران، انتشارات جامعه ایرانیان، چاپ اول،
17- مبشری، م.، (1387)، " سرمایه اجتماعی چیست؟"، مجله راهکار مدیریت، اینترنت، شماره 4679،
18- موسوی،ز.، (1389)، " ارزیابی تاثیر سرمایه اجتماعی بر عملکرد شرکت های پذیرفته شده در بازر بورس اوراق بهادار تهران "، فصلنامه علمی پژوهشی حسابداری مالی، سال دوم، شماره 6،
19- میرسپاسی، ن.، (1383)، "مدیریت استراتژیک منابع انسانی و روابط کار"، انتشارات میر، چاپ بیست و سوم،
20- وحیدی، پ.، (1381)، " بررسی مقایسه ای سیاست های بازار کار ایران در برنامه سوم توسعه"، سمینار نتایج طرح نیازسنجی نیروی انسانی متخصص، موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی، خرداد.
منابع لاتین
21.Andrews. R. (2007). Organizational Social Capital and Public Service Performance. Presented In 9th Publice -Management Research Conference , Tucson University of Arizona , pp: 1-41
2.Armstrong, M. (1993), A Handbook of Personnel Management Practice. 4th Ed. London: Kogan Page.
23.Grinstein Amir,(2008)," The relationships between market orientation and alternative strategic orientations A meta-analysis",European Journal of Marketing,Vol. 42,No.1/2,pp115-134.
24.Halit Keskin,(2006), "Market orientation, learning orientation, and innovation capabilities in SMEs, An extended model", European Journal of Innovation Management, Vol. 9 No. 4, pp. 396-417
25.Jimenez-Jimenez Daniel,Vall Raquel Sanz, Hernandez-Espallardo Miguel,(2008),"Fostering innovation The role of market orientation and organizational learning",European Journal of innovation management, Vol.11,No.3,pp389-412
26.Lee Tien-Shang,Tsai Hsin-Ju,(2005)," The effects of business operation mode on market orientation learning orientation and innovativeness",Industrial Management& Data Systems,Vol.105 ,No.3,pp 325-348.
27.Lesser, E.L. & Storck, J. (2001). Communities of practice and Organizational performance, IBM systems Journal, Vol. 40 , No.4 pp:830-844
28.Liao Shu-Hsien,Wub Chi-chuan,(2010),"System perspective of knowledge management,organizational learning,and organizational innovation",Expert Systems with Applications,vol. 37,pp1096–1103
29.Lin Chien-Huang,Peng Ching-Huai,KaoDanny T,(2008)," The innovativeness effect of market orientation and learning orientation on business performance", International Journal of Manpower,Vol. 29,No.8, pp752-772.
30.Nahapiet, J. & S. Ghoshal. (1998). Social capital, intellectual capital and the Organizational advantage. Academy of Management Review.232: pp: 123
31.Narver John c,slater StanleyF,(1998),"The effect of a marke orientation on Business profitability",Journal of Marketing,pp20-35
32.Raju, P. S., Lonial, S. C. and Crum, M. D. (2011), Market orientation in the context of SMEs: A conceptual framework. Journal of Business Research, Article in Press, doi: 10.1016/j.jbusres.2010.12.002, p.15.
33.Rhee Jaehoon,Park b aekyung,Lee c DoHyung,(2010),"Drivers of innovativeness and for performance innovative SMEs in South Korea: Mediation of learning orientation",Technovation,vol.٣٠,pp65–75
34.Sankaran, K. (2008). "Social Capital and Outcomes". International Journal of Management and Decision Making, 9(5).
35.Sin LeoY.M,Tse Alan C.B,Heungb Vincent C.S,Yim Frederic H.K,(2005),"An analysis of the relationship between market orientation and business performance in the hotel industry",Hospitality Management,vol.24,pp555-577
36.Taylor Charles R,Kim Kyung Hoon,Ko Eunju,Park Myung Hwan, Kim Dong Ryul,Moon Hak Il,(2008),"Does having a market orientation lead to higher levels of relationship commitment and business performance?Evidence from the Korean robotics industry",Industrial Marketing Management,vol. 37,pp825-832.