فهرست:
فهرست مندرجات
عنوان صفحه
چکیده...................................................................................................................................................................................................... 1
فصل اول : کلیات تحقیق
مقدمه............................................................................................................................................................................................
بیان مسأله ....................................................................................................................................................................................
ضرورت و اهمیّت پژوهش..........................................................................................................................................................
اهداف پژوهش.............................................................................................................................................................................
فرضیات پژوهش..........................................................................................................................................................................
روش تحقیق.................................................................................................................................................................................
جامعه و نمونه آماری...................................................................................................................................................................
نمونه آماری..................................................................................................................................................................................
ابزار سنجش................................................................................................................................................................................
تعاریف نظری واژه ها..................................................................................................................................................................
تعاریف عملیاتی...........................................................................................................................................................................
قلمرو تحقیق (زمانی، مکانی و موضوعی)...................................................................................................................................
مدل مفهومی تحقیق......................................................................................................................................................................
فصل دوم : ادبیات پژوهش
بخش اول : نقش و جایگاه آموزش های فنی و حرفه ای
مقدمه............................................................................................................................................................................................
تعاریف.........................................................................................................................................................................................
آموزش کارکنان و مدیران............................................................................................................................................................
آموزش افراد بزرگسال و اصول آن.............................................................................................................................................
آموزشهایفنیوحرفهای ..................................................................................................................................................................
آموزش رسمی ............................................................................................................................................................................
آموزش غیر رسمی .....................................................................................................................................................................
آموزش مداوم...............................................................................................................................................................................
آموزش ضمنی..............................................................................................................................................................................
یادگیری........................................................................................................................................................................................
بازار کارو کار آفرینی...................................................................................................................................................................
بخش دوم : توسعه منابع انسانی
مقدمه............................................................................................................................................................................................
رویکردهای مدیریت منابع انسانی...............................................................................................................................................
بخش سوم : نقش آموزش های فنی و حرفه ای بر توسعه منابع انسانی
نقش آموزش در بهره وری سازمانی............................................................................................................................................
ارتباط سازمانی ...........................................................................................................................................................................
ویژگی های نگرش......................................................................................................................................................................
بخش چهارم : پیشینه تحقیقات
پیشینه تحقیق داخلی ..................................................................................................................................................................
پیشینه تحقیق خارجی ................................................................................................................................................................
فصل سوم : روش تحقیق
مقدمه............................................................................................................................................................................................
روش تحقیق.................................................................................................................................................................................
جامعه و نمونه آماری....................................................................................................................................................................
متغیر های تحقیق..........................................................................................................................................................................
ابزار جمع آوری اطلاعات.............................................................................................................................................................
شیوه نمره گذاری پرسشنامه ها...................................................................................................................................................
اعتبار و روایی پرسشنامه ها.........................................................................................................................................................
چگونگی جمع آوری اطلاعات....................................................................................................................................................
روش های تجزیه و تحلیل............................................................................................................................................................
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل اطلاعات
مقدمه............................................................................................................................................................................................
یافته های توصیفی........................................................................................................................................................................
یافته های استنباطی......................................................................................................................................................................
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری
مقدمه ...........................................................................................................................................................................................
بحث و بررسی.............................................................................................................................................................................
توصیف وضعیت..........................................................................................................................................................................
نتایج آزمون فرضیات...................................................................................................................................................................
پیشنهادها......................................................................................................................................................................................
فهرست منابع................................................................................................................................................................................
ضمائم..........................................................................................................................................................................................102
چکیده انگلیسی .....................................................................................................................................................................107
منبع:
منابع فارسی
1- آرمسترانگ، مایکل ( 1381 )، "مدیریت استراتژیک منابع انسانی )راهنمای عمل(، ترجمه سید محمد اعرابی و داود ایزدی، دفتر پژوهش های فرهنگی.
2- اندرسون، والری ( 1387 )، "تحقیق در مدیریت منابع انسانی"، ترجمه سید محمد اعرابی و سعیده امیری، دفتر پژوهش های فرهنگی.
3- ابطحی، حسین ( 1373 )، آموزش و بهسازی منابع انسانی – تهران: مؤسسه اطلاعات و برنامه ریزی آموزش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران.
4- الوانی، سید مهدی و معمار زاده ،غلامرضا، (1388) ، رفتار سازمانی ، تالیف مورهد و گریفین ، تهران ، چاپ چهاردهم ،انتشارات گلشن.
5- ایمانی،محمد نقی ، عاشقی ، منصور و آذرتش ، تقی، ( 1388) ، کارآفرینی ، تهران ، چاپ دو ،انتشارات فرهنگ سبز.
6- احمدی، سیدعلی اکبرو دوریش ، حسن، ( 1387 ) ، مبانی کارآفرینی ، تهران ، چاپ اول، انتشارات دانشگاه پیا نور.
7- بلیک، رید و همکاران؛ طبقهبندی مفاهیم در ارتباطات، مسعود واحدی، تهران، سروش، 1378، چاپ اول، ص42.
8- بیابانی، جهانگیر . ( 1379 ). تبیین نوع بیکاری دانش آموختگان آموزش عالی طی سالهای1368 – 78 خلاصه مجموعه مقالات بررسی مشکلات و چشم انداز اشتغال دانش آموختگان آموزش عالی .
9- پژوهشکده علوم انسانی و اجتماعی جهاد دانشگاهی تهران. ص24 – 22
10- پال، هرسی و کن ث، بلانچارد: مدیریت رفتار سازمان ی، انتشارات امیرکبیر، تهران، ١٣٦٥
11- تودارو، مایکل . ( 1377 ). ترجمه دکتر غلامعلی فرجادی . توسعه اقتصادی در جهان سوم. مؤسسه عالی پژوهش و برنامه ریزی توسعه. تهران.
12- خلاقی، علی اصغر، بازشناسی آموزش فنی وحرف های در وزارت آموزش وپرورش، تهران، پژوهشکده تعلیم و تربیت، .1380
13- دکتر مشایخ، فریده، ترجمه، گروه مشاوران یونسکو، فرآیند برنامه ریزی آموزشی، انتشارات مدرسه، چاپ نهم 1379.
14- سلطانی تیرانی، فلورا ( 1378 )، "کاربرد تجزیه و تحلیل علی در پژوهشهای علوم اجتماعی و رفتاری"،مرکز آموزش مدیریت دولتی.
15- سریع القلم، محمود – توسعه ،جهان سوم و نظام بین الملل .چاپ سوم زمستان 1375 – نشر سفید.
16- سعیدی کیا، مهدی ، ( 1389 ) ، اصول و مبانی کارآفرینی ، تهران ،چاپ شانزدهم ، انتشارات کیا.
17- سلجوقی، سید محمد ( 1389) ، کارآفرینی ایجاد و توسعه کسب و کار جدید ، چاپ سوم ،کرمان ، انتشارات خدمات فرهنگی.
18- صافی، احمد، مسائل آموز شوپرورش ایران و را ههای کاهش آ نها، چاپ اول، زمستان 1385 ، نشر ویرایش.
19- عزیزی، نعمت الله ، ( 1384) ، بررسی نقش و جایگاه آموزش های فنی و حرفه ای در توسعه اقتصادی ، نگاهی به تجارب کشورهای توسعه یافته.
20- عظیمی، چنزق ، ( 1384 ) ، نقش آموزش های فنی و حرفه ای در توسعه کارآفرینی ، مازندران ، انتشارات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران.
21- غلامزاده، حسین ( 1382 )، مدیریت منابع انسانی و روابط کار، تهران، نشر میر.
22- فرهادیان ، همایون ، ( 1384 ) ، بررسی تاثیر آموزش های فنی و حرفه ای در توسعه منابع انسانی ، مازندران، انتشارات اد اره کل فنی و حرفه ای مازندران.
23- قارون، ( 1383 ) ، مروری بر برنامه های آموزش فنی و حرفه ای در سطوح متوسطه و عالی در برخی کشور های جهان (قسمت اول( ، تهران ، سال اول ، شماره نهم.
24- کیان پور ، غلامرضا ، (1389) ، تربیت نیروی انسانی برای صنعت ، تالیف ویلیام مگ هی ، تهران ، چاپ دو، انتشارات بنگاه.
25- محمدی، موحد ، (1382) ، آموزش کشاورزی ، تهران ، انتشارات موسسه توسعه روستایی ایران
26- مقنی زاده ،( 1381 ) ، بررسی وضعیت برنامه ریزی و احرای آموزش کارکنان دولت ایران در برنامه سوم توسعه با تاکید بر آموزش های ضمن خدمت کوتاه مدت وزارت جهاد کشاورزی ، دفتر مجازی محمد حسن محقق معین.
27- میرسپاسی،ناصر، حسین غلامزاده ( 1382 )، مدیریت منابع انسانی و روابط کار، تهران، نشر میر.
28- میرسپاسی، ناصر ( 1382 )، "مدیریت استراتژیک منابع انسانی و روابط کار با نگرشی به روند جهانی شدن"، چاپ 22 ، موسسه انتشاراتی میر.
29-مشایخ ، فریده( 1386 ). فرآیند برنامه ریزی آموزشی. تهران: انتشارات مدرسه.
30- نظامهای آموزش کشورهای جهان، اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی شورای انقلاب فرهنگی.مرکز آمار ایران. (1379 ). سالنامه آماری سال 1379 . مرکز آمار ایران. تهران.
31- وزارت آموزش و پرورش : آموز شهای فنی و حرف ها ی، نشر پژوهشکده تعلیم و تربیت ، تهران، ١٣٧٩.
32- هولینشد ، ( 1374 ) ، روندها و توسعه ی آموزش فنی و حرفه ای ، ترجمه ابوالفضل ملکی شمس آبادی، تهران ، مرکز انتشارات یونسکو در ایران.
منابع انگلیسی
Armstrong, (2005). Handbook of Strategic HRM: The Key to Tm Proved Business Performance. CIPD, London.
Becker G.S،(1964)، Human Capital، New York: National Bureau of Economic Research.
Baxall (2004), Strategy and Human Resource Management, Mc Graw Hill,214.
Dore، R.(١٩٩٧). The diploma disease: Education ،qualifications and development. Institute of Education. London.
Gibb، A، (1991)، " Defining Success in Entrepreneurship Development Programms: A Guide to Model approach"، ILO، Geneva.
Green ، A. & Sakamoto-Vandenberg، A. (٢٠٠٠). The plase of skills in national competition strategies in Germany ،Japan ،Singapore and the UK. University of London.
Goldin، C. & Katz، L.F. (١٩٩۶). “Technology، Human Capital and the Wage Structure”. The American Economic Review. Vol.٨۶، No.٢.
Gimeno، J. Folta، T.B. Coper A.C. and Woo، C.Y،(1997)، Survival of the Fittest? Entrepreneurial Human Capital and the Persistence of Underperforming Firms، Administrative Science Quarterly، 42،4،PP. 750-783.
Haltiwanger، j.c، Lane Julia I، and Spletter james R. (1999). "Productivity Differences across Employers: The Roles of Employer Site"، Age، and Human Capital. American Economic Review، No2. Vol.89.
Harper، M.(1983)، " Selection and training for Entrepreneurship Development"، ILO، Geneva.
Meyer, J.P. (2000). HRM practices and Organizational Commitment: test of a Mediation Model. Canadian Journal of Administrative Sciences, Vol. 17, No. 4, pp. 319-331.
Rose. (2005). "Reframing the Debate on Career and Technical Education"، Available on the www.nationalacademies. org.cfe. CTE_Mike_Rose_Paper.
Schomann، K. (١٩٩٨). Labour market trasitions and dynamics of transitions in Germany،in education and work in Great Britain. Germany and Italy، eds.A.Jobert ، C.Marry، L.Tanguay، & H. Rainbird، Routledge، London.
Tolention، A.،(1995)، " Guidelines for the Analysis of Policies & Programms for Small & Medium Enterprise Development"، ILO، Geneva.
White، M. (١٩٩۵). “Youth ،emploment and post-compulsory education : crisis policy making in three depression decade in Australia”. Australian and NewZealand Journal of Vocational Education Research. Vol.١٣. No.١. pp.١١٠-۴٠.
Weiner، M.J. (١٩٨١). English Culture and the Decline of the Industrial Spirit. Cambridge University Press.
Wright & McMahan. (1992). theoretical perspective for strategic HRM, Journal of management, vol.18.pp.105-115.
Yong Jin،(1998)، General or Vocational? The Tough Choice in the Chinese Education Policy، International of Education Development، 18(4)، July.