فهرست:
فصل اول : کلیات تحقیق
1-1مقدمه......................................................................................................................................2
1-2 تشریح و بیان مساله..................................................................................................................3
1-3 ضرورت انجام تحقیق .............................................................................................................4
1-4 هدف اساسی از انجام تحقیق....................................................................................................4
1-5 قلمروی تحقیق........................................................................................................................4
1-6 نتایج مورد استفاده پس از انجام تحقیق....................................................................................5
1-7 استفاده کنندگان از نتایج تحقیق ..............................................................................................5
1-8 جنبه جدید بودن و نوآوری .....................................................................................................5
1-9 تعریف مفهومی واژه ها تحقیق ...............................................................................................5
1-10خلاصه فصل اول ...................................................................................................................6
فصل دوم : مبانی نظری و پیشینه تحقیق
2-1 مقدمه......................................................................................................................................8
2-2کانال های توزیع ......................................................................................................................9
2-2-1تعریف.................................................................................................................................9
2-2-2 موسسات وسازمانهای توزیع ..............................................................................................11
2-2-2-1خرده فروشی .................................................................................................................11
2-2-2- 2 عمده فروش ................................................................................................................11
2-2-2-3 دلالها و کارگزاران........................................................................................................12
2-2-3 سیستم های بازاریابی توزیع ...............................................................................................12
2-2-3-1 سیستم بازاریابی عمودی.................................................................................................12
2-2-3-2 سیستم بازار یابی افقی....................................................................................................13
2-2-2-3 سیستم بازاریابی چندگانه ..............................................................................................13
2-3کانال های توزیع متنوع............................................................................................................13
2-3-1 تاریخچه............................................................................................................................13
2-3-2تعریف ...............................................................................................................................14
2-4 مدیریت مشتریان چندکاناله (MCM).....................................................................................16
2-5 انواع کانال های توزیع............................................................................................................19
2-5-1 فرمت های خرده فروشی فروشگاهی غیر خوراکی..............................................................19
2-5-1-1 فروشگاه بزرگ.............................................................................................................19
2-5-1-2 فروشگاه های تخصصی ................................................................................................20
2-5-1-3 مراکز خرید ..................................................................................................................21
2-5-1-4 مغازه های کوچک و مجزا ...........................................................................................21
2-5-2 فرمت های خرده فروشی غیر فروشگاهی...........................................................................22
2-5-2-1 خرده فروشی کاتالوگی ...............................................................................................22
2-5-2-2 خرده فروشی اینترنتی ....................................................................................................23
2-5-2-3 سیستم های خرید تلویزیونی(TVH)...............................................................................24
2-6 مفهوم نام های تجاری لوکس ..............................................................................................25
2-7 ارزش برند .......................................................................................................................27
2-7-1 ارزش فیزیکی....................................................................................................................28
2-7-2 ارزش اقتصادی ...............................................................................................................29
2-7-3 ارزش اجتماعی ...............................................................................................................29
2-7-4 ارزش احساسی..................................................................................................................30
2-7-5 ارزش خدمات .................................................................................................................30
2- 8 وفاداری مشتری....................................................................................................................31
2-8-1 مفهوم وفاداری ..................................................................................................................31
2-8-1-1 رویکرد رفتاری ............................................................................................................31
2-8-1-2رویکرد نگرشی .............................................................................................................32
2-8-2وفاداری مشتری به خرده فروشی........................................................................................34
2-8-3 نقش شکل و ویژگی های خرده فروشی در وفاداری مغازه .................................................35
2-9 رابطه بین ارزش برند و وفادار ی.........................................................................................36
2-10 بازار پوشاک ایران..............................................................................................................37
2-10-1تاریخچه بازار پوشاک .....................................................................................................37
2-10-2حضور نام های تجاری لوکس مد خارجی پوشاک در ایران و کرمان...............................38
2-11 بازار خاکستری در ایران .....................................................................................................40
2-12پیشینه تحقیق........................................................................................................................42
2-13 خلاصه فصل دوم ...............................................................................................................44
فصل سوم:روش تحقیق
3- 1 مقدمه ...................................................................................................................................46
3-2 مدل مفهومی .........................................................................................................................46
3-3 فرضیات تحقیق........ .............................................................................................................47
3-4 روش تحقیق .........................................................................................................................48
3-5 متغیرهای تحقیق....................................................................................................................48
3-6جامعه و نمونه آماری .............................................................................................................48
3-7 روش نمونه گیری ................................................................................................................49
3-8 حجم نمونه ..........................................................................................................................49
3-9 ابزار جمع آوری داده ها.......................................................................................................49
4-10 پرسشنامه ...........................................................................................................................50
3-11 تعیین روایی (اعتبار) پرسشنامه ...........................................................................................51
3-12 تعیین پایایی (قابلیت اعتمادپرسشنامه)................................................................................51
3-12-1 محاسبه آلفای کرونباخ...............................................................................................52
3-13 روش های تجزیه و تحلیل داده ها.....................................................................................52
3-13-1 تحلیل توصیفی ............................................................................................................52
3-13-2تحلیل استنباطی ............................................................................................................53
3-13-3 تشریح روشهای تحلیلی استفاده شده.............................................................................53
3-13-3-1 آزمون کولموگروف – اسمیرنوف...........................................................................53
3-13-3-2 آزمون لون...............................................................................................................53
3-13-3-3 تحلیل واریانس........................................................................................................54
3-13-3-3-1تحلیل واریانس یک راهه .....................................................................................55
3-13-3-4 رگرسیون چندمتغیره.................................................................................................55
3-14 خلاصه فصل سوم ............................................................................................................56
فصل چهارم :تجزیه و تحلیل داده ها
4-1 مقدمه ...................................................................................................................................58
4-2آمار توصیفی..........................................................................................................................58
4-2-1جنسیت ............................................................................................................................59
4-2-2 سن..................................................................................................................................59
4-2-3 تحصیلات.........................................................................................................................60
4-3 بررسی وضعیت ارزش برند در بازار پوشاک کرمان... ..........................................................61
4-4 بررسی وضعیت وفاداری مصرف کننده به نام های تجاری لوکس در بازار پوشاک کرمان...........................................................................................................................................64
4-5آمار استنباطی..........................................................................................................................67
4-5-1 تحلیل واریانس یک طرفه .................................................................................................67
4-5-1-1 فرضیه 1:ارزش برند مصرف کنندگان به نام های تجاری لوکس در نتیجه خرید از کانال های توزیع مختلف با هم متفاوت است ..........................................................................................72
4-5-1-2 فرضیه 2:وفاداری مصرف کننده به نام های تجاری لوکس در نتیجه خرید از کانال های توزیع مختلف با هم متفاوت است..................................................................................................77
4-5-1-3 فرضیه 3 .تاثیر ارزش برند روی وفاداری مصرف کنندگان تحت تاثیر کانال های متنوع نیست.....................................................................................................................................77
4-6 سایر یافته ها ..........................................................................................................................84
4-7 خلاصه فصل چهارم ..............................................................................................................85
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1 مقدمه ...................................................................................................................................87
5-2 بحث و نتیجه گیری................................................................................................................87
5-3 نتایج و کاربردها...................................................................................................................91
5-4 پیشنهادات برای مطالعات آتی................................................................................................94
5-5 محدودیت ها یی تحقیق ......................................................................................................94
5-6 خلاصه فصل 5 .....................................................................................................................95
منابع..............................................................................................................................................96
فارسی...........................................................................................................................................96
لاتین............................................................................................................................................98
پیوست .......................................................................................................................................100
منبع:
فارسی
آذر ،عادل و مومنی ، منصور .(1387). "آمار و کاربردآن در مدیریت"، انتشارات سمت ، چاپ چهاردهم.
جبارزاده کرباسی، بهرام .(1390)."بررسی عوامل موثر بر تمایل به خرید کالاهای بازار خاکستری در جنوب شرق ایران "،رساله کارشناسی ارشد ،دانشکده مدیریت و اقتصاد ، دانشگاه شهید باهنر کرمان .
حاج کریمی ، عباسعلی و جلال زاده ، رضا .(1387)."عوامل موثر بر وفاداری مشتریان به مارک تجاری"، سومین کنفرانس بین المللی مدیریت بازاریابی .
حسینی ، مرضیه السادات .(1388). "واردات لباس؛ مدگرایی یا رانت اقتصادی ، 80% لباس های کرمان وارداتی است"، خبرگزاری مهر ، برگرفته شده از (www.mehrnews.com)
خبر آنلاین.(1390)." فروش لباس مارکدار به دو برابر قیمت در ایران!"،کدخبر: ۱۵۶۱۷۲،برگرفته شده از : (www.khabaronline.ir)
خبر آنلاین .(1391)." رشد ۵۰۰ درصدی قاچاق پوشاک/ مرکز پژوهشهای مجلس: قاچاق قانونی هم داریم" ،کد خبر:22231، برگرفته شده از : ( www.tebyannews.com)
خبر گزاری مهر .(1391)."14 میلیون دلار پوشاک وارد کشور شد/ افزایش 10 درصدی واردات پوشاک"،کد خبر :1759897، برگرفته شده از:( www.mehrnews.com)
دعایی، حبیب الله و فرزانه حسن زاده ،ژاله . (1369) ."مقایسه تطبیقی نگرش مشتریان به
نام های تجاری جهانی پوشاک (مورد مطالعه مقایسه نام تجاری های محلی ایران ،کره و ژاپن )"،ماهنامه علمی ،فنی و اقتصادی صنعت نساجی و پوشاک ،شماره 27، صص 42-48.
دهدشتی شاهرخ ، زهره و بحرینی زاده ، منیجه.(1389)."تحقیقات بازاریابی"،تهران: انتشارات سمت ،چاپ اول.
دهدشتی شاهرخ ،زهره و تونکه نژاد ،ماندنی .(1385)." نگرش مشتریان به خرید اینترنتی در فروشگاه های زنجیره ای شهروند " ، فصلنامه مطالعات مدیریت ، شماره 51 ، صص23-42.
روزنامه ابتکار .(1388)." سهم 85 درصدی واردات به صورت قانونی و غیر قانونی"،نسخه شماره 1559.
روستا ، احمد ، ونوس، داور ،و ابراهیمی ،عبدالحمید .(1386)."مدیریت بازاریابی ".تهران :سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت )،چاپ یازدهم.
زرگر ،محمود.(1384)."راهنمایی جامع spss13 "،تهران:انتشارات بهینه ،چاپ اول.
زیویار ،پروانه .(1388)." قاچاق در بازار پوشاک"، ماهنامه پژوهشی و تحلیلی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، شماره 11،صص8-15.
سرمد ،زهره ، بازرگان ،عباس و الهه حجازی .(1389)." روش های تحقیق در علوم رفتاری" ،انتشارات آگاه، چاپ چهاردهم.
فرزین، محمد رضا .(1386)." آسیب شناسی شبکه توزیع شیر در ایران"، فصلنامه اقتصاد، کشاورزی و توسعه ، شماره 59 ، صص 75-96.
فیض، داود و رجبی میاندره،ابراهیم .(1387)." بررسی عوامل مؤثر بر وفاداری مشتریان بانک های خصوصی ازدیدگاه مشتریان (مطاله موردی: شهر گرگان)"، مجله پژوهش های مدیریت ، سال اول ، شماره دوم ،صص 184-157.
محب علی،داود و فرهنگی، علی اکبر.(1377)."مدیریت بازار :مدیریت بازاریابی" ، انتشارات امیرکبیر ، چاپ دوم.
نوری کنده، معصومه.(1388)."وفاداری به نام و نشان تجاری و سودآوری شرکت ها "، مجله فناوری و توسعه صنعت بسته بندی، سال پنجم ، شماره 54،صص97-99.
هفته نامه آسمان .(1390). "پوشاک دومین کالای قاچاق در ایران /قاچاقچیان چک ضمانت می دهند" ، نسخه شماره 5.
لاتین
Atilgan, E , Aksoy, S. & Akinci, S.(2005). Determinants of the brand equity: a verification approach in the beverage industry in Turkey. Marketing Intelligence & Planning, Vol.23 (3), pp. 237-48.
Bustos-Reyes, C.A. & González-Benito, Ó.(2008). Store and store format loyalty measures based on budget allocation. Journal of Business Research, vol. 61 , pp.1015–1025.
Guoxin, L , Guofeng , L. & Zephaniah, K .(2011). Luxury fashion ʻbrand consumers in China: Perceived value, fashion lifestyle, and willingness to pay. Journal of Business Research, Vol.65, No of Pages 7.
Huddleston , P ,Whipple , J, Mattick , R.N. & SoJung , L .(2008) . customer satisfaction in food retailing: comparing specialty and conventional grocerystores. International Journal of Retail & Distribution Management, Vol. 36, pp.63-80.
Jin, B. & Kim , J.O.( 2003). A Typology of Korean Discount Shoppers: Shopping Motives, Store Attributes, and Outcomes. International Journal of Service Industry Management, vol. 14 ,pp. 396-419.
Kim, M, Kim, S. & Lee,Y.(2010). The effect of distribution channel diversification of foreign luxury fashion brands on consumers’ brand value and loyalty in the Korean market. Journal of Retailing and Consumer Services, Vol. 17, pp. 286–293.
Leek , S. & Christodoulides , G.(2012). A framework of brand value in B2B markets: The contributing role of functional and emotional components. Industrial Marketing Management,vol 41 , 106–114.
Neslin, S, Dhruv,G , Leghorn, R , Shankar,V , Marije L. Teerling, Jacquelyn , S & Peter,C.V.(2006).Challengesand Opportunities in Multichannel Customer Management. Journal of Service Research, Vol. 9, pp. 95-112.
Neslina, S. and Shankar, V.(2009). Key Issues in Multichannel Customer Management: Current Knowledge and Future Directions. Journal of Interactive Marketing , Vol.23 , pp.70–81.
Noh , M. and Lee, E.J. .(2011). Effect of Brand Difference on Multichannel Apparel Shopping Behaviors in a Multichannel Environment. International Journal of Business and Social Science, Vol. 2 , pp.24-31.
Oliver, R .(1999). Whence Consumer Loyalty?. Journal of Marketing, Vol.63 , pp.33-44.
Park, S.H, Kim, Y.K and Sanjukta, P.(2005). Effects of Multi-Channel Consumers’ Perceived Retail Attributes on Purchase Intentions of Clothing Products . Journal of Marketing Channels, Vol. 12(4) , pp.23-43.
Pitta, D.A and Katsanis, L.P.)1995(.Understanding brand equity for successful brand extension. Journal of Consumer Marketing, vol. 12 (4), pp.51–64.
Stegemann, N, Denize, S. and Kenneth, E.M .(2005). Asuring Consumers’ Attitudes to Luxury. Journal of Business Research, Vol.7, pp.1-21.
Tynan ,C , McKechnie , S. and Celine, C.(2010). Co-creating value for luxury brands. Journal of Business Research,Vol. 63, pp. 1156–1163.
Wallacea, D, Gieseb, J. and Johnsonb, J.(2004). Customer retailer loyalty in the context of multiple channel strategies. Journal of Retailing , Vol 80, pp. 249–263.
Waters , S . (2009 , july). Types of Retail Locations .Retrieved from (www.retail.about.com)
Wiedmann , K.P , Hennigs , N. and Astrid, S .(2007). Measuring Consumers’ Luxury Value Perception: A Cross-Cultural Framework. cademy of Marketing Science Review, Vol.7, pp.1-23.
Wood, L .(2000). Brands and brand equity: definition and management. Management Decision,Vol. 38 (9), pp. 662-669.
Zentes, J , Morschett, D. & Schramm-Klein, H.(2007). Strategic Retail Management ,Germany: Gabler.
Zhang, J, Farris ,W.P, Irvin, J.W , Kushwaha ,T , Steenburghe, T.J & Weitzf, B.A .(2010). Crafting Integrated Multichannel Retailing Strategies.Journal of Interactive Marketing , Vol .24 , pp.168–180.