فهرست:
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1) مقدمه. 2
1-2) بیان مسئله. 2
1-3) اهمیت و ضرورت تحقیق.. 4
1-4) اهداف تحقیق.. 6
1-4-1) اهداف اصلی.. 6
1-4) اهداف فرعی.. 6
1-5) چارچوب نظری.. 7
1-5) پرسش های تحقیق 7
1-6) فرضیه های تحقیق 7
1-8) تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها 8
1-8-1) متغیرهای مستقل.. 8
1_8_2 ) متغیر وابسته. 9
1-8) قلمرو تحقیق 9
1-8-1) قلمرو زمانی.. 9
1-8-2) قلمرو مکانی.. 10
1-8-3) قلمروموضوعی.. 10
فصل دوم : ادبیات و پیشینه تحقیق
بخش اول : مبانی نظری
2-1) سازمان. 13
2-1-1) تعاریف ارائه شده سازمان. 13
فهرست مطالب
عنوان............................................................................................................................................................. صفحه
2-1-2) انواع سازمان ها: 14
2-1-3) شکل سازمان 71
2-1-4) عوامل مشترک سازمانها 17
2-1-5 ) ویژ گی های مشترک سازمانها 18
2-1-6) مراحل چرخه حیات سازمان 19
2-1-7) هدف 21
2-1-7-1) تعاریف ارائه شده هدف 21
2-1-7-2) انواع تقسیم بندی اهداف 22
2-1-7-3) عوامل تاثیرگذار در اجرای اهداف سازمان 24
2-1-7-4) عوامل تقویت کننده آگاهی کارکنان از اهداف سازمان 25
2-1-7-5) عوامل تضعیف کننده آگاهی کارکنان از اهداف سازمان. 25
2-1-7-6) مدیریت بر مبنای هدف 26
2-1-7-7) انتخاب افراد مستعد برای انجام کار و آموزش آنها 29
2-1-7-8) ویژگی هدفها: 29
2-1-7-9)نظریه هدفگذاری: 29
2-1-7-10) افزایش انگیزش از طریق هدف گذاری موثر 30
2-1-8) سلسله مراتب هدفهای شخصی و سازمانی 31
2-1-9) تاثیر سیستم مشارکت در تحقق اهداف موسسه. 32
2-1-10) اهداف مشارکت کارکنان 33
2-1-11) فوائد مشارکت کارکنان 34
2-1-12) کارائی: 35
فهرست مطالب
عنوان........................................................................................................................................................ صفحه
2-1-12-1) تعاریف ارائه شده کارائی 36
2-1-12-2) عوامل موثر در جهت افزایش کارائی کارکنان 37
2-1-12-3) مبانی نظری اندازه گیری کارائی............................................................................................38
2-1-12-4) اندازه گیری کارائی به روش تحلیل پوششی داده ها..............................................................38
2-2) بخش دوم:آشنایی با موسسه بانک ملی 40
2-2-2) تاریخچه آغاز به کار بانک ملی ایران 41
2-2-2) تلفن بانک 42
2-2-3) تلفنبانک غیر متمرکز 44
2-2-4) اولین دستگاه خوددریافت استان گیلان: 44
2-2-5) شعبه تمام اتوماتیک بانک ملی ایران 45
2-2-6) پایگاه های شبانه روزی خودپرداز 46
2-2-7) اهداف نظام بانکی 47
بخش سوم: پیشینه تحقیق 48
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
3-1) مقدمه. 54
3-2) فرآیند اجرای تحقیق.. 54
3-3) روش تحقیق.. 54
3-4) جامعه و نمونه آماری.. 55
3_5) روش ها و ابزار جمع آوری اطلاعات... 57
3-5-1) روایی پرسشنامه. 58
3_5_2) پایایی پرسشنامه. 58
3_6) روش تجزیه و تحلیل اطلاعات: 59
فهرست مطالب
عنوان................................................................................................................................................................... صفحه
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها و اطلاعات
4-1) مقدمه. 62
4-2) توصیف متغیرهای تحقیق.. 62
4-2-1) جنسیت 63
4-2-2) تحصیلات... 64
4-2-3) سن 65
4-2-4) تعداد پرسنل 66
4-2-5) رشته تحصیلی.. 67
4-2-6) پست سازمانی.. 68
4-2-7) سابقه خدمت... 69
4-2-8) نوع استخدام 70
4-2-9) وضعیت تاهل.. 71
4-2-10) ارتباط رشته و شغل 72
4-2-11) آگاهی 73
4-2-12) مشارکت 74
4-2-13) کلاس آموزشی 75
4-2-14) پاداش 76
4-2-15) کارایی 77
4 3) آزمون فرضیه های تحقیق 78
4-3-1) آزمون فرضیه اول 79
4-3-2) آزمون فرضیه دوم. 80
4-3-3)آزمون فرضیه سوم 81
4-3-4) آزمون فرضیه چهارم ..................................................................................................................... 82
4-3-5) آزمون فرضیه پنجم 83
فصل پنجم: نتیجهگیری و پیشنهادها
5-1) مقدمه. 85
5-2) نتیجه گیری پژوهش.... 85
5-3) نتایج آمار توصیفی.. 86
5-4) نتایج آماراستنباطی 87
5_5 ) پیشنهادات تحقیق 88
5_6) پیشنهادات آتی تحقیق 89
5_7 ) محدودیت های تحقیق 89
منابع و ماخذ 90
ضمائم 96
منبع:
منابع فارسی:
ال دفت˛ریچارد˛تئوری و طراحی سازمان˛ترجمه علی پارساییان و سید مهدی اعرابی˛انتشارات رسام˛چاپ ششم˛1388˛صص19˛297˛78.
ابراهیمی، حجت الله .(1379). بررسی تاثیر سبک مدیریت بر کارایی کارکنان دانشگاه تربیت مدرس،
آزاد واری، مینا.(1388). بررسی میزان کارایی کارکنان کلانتری بانوان مشهد، پلیس زن، سال چهارم ، شماره سیزدهم،ص ص 6-28.
اصفهانی، فریبرز علی.(1372). روش های ارتقای کارایی در کارکنان ستادی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، دانشگاه تهران، دانشکده علوم اداری مدیریت بازرگانی.
اقتداری، علی محمد، سازمان مدیریت: سیستم و رفتار سازمانی، انتشارات مولوی، چاپ بیست و یکم، 1368، ص105 و264 _278.
امین شایان جهرمی˛شاپور˛تئوری های سازمان و مدیریت˛انتشارت کوشا مهر شیراز˛1382˛95.
ایران نژاد پاریزی˛مهدی˛اصول و مبانی مدیریت در جهان معاصر˛انتشارات مدیران˛1385˛ص378.
ایران نژاد پاریزی˛مهدی˛سازمان و مدیریت از تئوری تاعمل˛انتشارات موسسه بانکداری˛1371˛ص131.
باتن˛ج.د˛فراسوی مدیریت هدفگر˛ترجمه تورج سپهری˛نشر بهار˛1369˛ص35.
بهارستان,جلیل,مطالعه تطبیقی مدیریت اسلامی و مدیریت رایج,ویژه نامه مدیریت, 1383ص11.
پرهیزکار,کمال,تئوریهای مدیریت,نشر نیل,چاپ هفتم,1377,ص120.
پورسلیمانی˛علی قلی˛مبانی سازمان و مدیریت˛انتشارات حرف نو˛چاپ اول˛1379˛صص 54-55.
تجزیه چی، فرناز.(1375). بررسی مقایسه رابطه بین میزان رضایت شغلی کارکنان دانشگاه علامه طباطبایی و میزان کارایی آنان"، پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی، دانشگاه علامه طباطبایی، مرکز آموزش های تخصصی آزاد.
تسلیمی، محمد سعید، نگرشی بر مدیریت برای نتایج، مجله دانش مدیریت، 1371، انتشارات دانشگاه تهران، شماره 19، صص 66تا 60.
جاسبی˛عبدالاه˛اصول و مبانی مدیریت˛انتشارات علمی دانشگاه آزاد اسلامی˛صص66-67.
چاوشیان˛حسن˛طراحی پژوهش های اجتماعی˛نشر نی˛چاپ چهارم˛1390˛38.
حاضر˛منوچهر وعابدینی راد˛امیر˛اصول مدیریت و رفتار سازمانی˛انتشارات علوم مدیریت˛چاپ اول˛1375˛455
دیواندری˛علی˛لیبرالیسم مدیریت˛مجله دانش مدیریت˛انتشارات دانشگاه تهران˛شماره16˛صص6468 _
دیوید˛فرد آر˛مدیریت استراتزیک˛ترجمه دکتر علی پارسائیان و دکتر محمد اعرابی˛چاپ بیست و دوم˛1391˛صص37_38.
رابینز,استیفن,میانی رفتار سازمانی,ترجمه قاسم کبیری,انتشارات دانشگاه ازاد اسلامی,تهران 1373,ص 62
رضائیان,علی,اصول مدیریت,انتشارات سمت,چاپ دوم,1370,ص 15...
رضائیان,علی,کارآمدی و کارایی مهمترین مسئولیت مدیران,مجله دانش مدیریت,شماره چهاردهم,ص1.
رضائیان، علی، مدیریت رفتار سازمانی، انتشارات دانشکده، علوم اداری و مدیریت بازرگانی، تهران، 1372، ص288
رمضانی,ناصر, (1375).بررسی ارتباط میان اگاهی کارکنان از اهداف موسسه و کارایی انان در شعب بانک ملی رشت,دانشگاه آزاد اسلامی رشت,دانشکده علوم انسانی .
ساداتی˛سید اکبر˛فرهنگ بهره وری˛انتشارات توسعه علوم˛1377˛ص64.
ساعتچی˛محمود˛روانشناسی کار˛نشر ویرایش˛چاپ چهاردهم˛1386˛ص183..
سکاران˛اوما˛ترجمه مهدی صائبی و محمود شیرازی˛انتشارت مرکز آموزش مدیریت دولتی ریاست جمهوری˛1390˛ص294...
عابدی˛قاسم˛دو هزار نکته مدیریت˛چاپ اول˛انتشارات آریانگار˛1382˛ص228.
عسگری,محمد هادی,( 1374 ). بررسی ارتباط میان آگاهی کارکنان از اهداف موسسه و کارایی آنان در جهاد سازندگی استان گیلان,دانشگاه آزاداسلامی رشت,دانشکده علم انسانی .
فیضی˛طاهره˛مبانی سازمان و مدیریت˛انتشارات پژواک اندیشه˛چاپ دوازدهم˛1387˛صص2-3.
قاسمی,بهروز,مدیریت رفتار سازمانی,چاپ دوم,1390,صص281,282, 394.
کازمایر,لئونارد,اصول مدیریت,ترجمه اصغر زمردیان وآرمن مهروان,انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتی,چاپ سوم,1368,ص 61..
کوت˛نورث˛پارکینسون و دیگران˛اندیشه های بزرگ در مدیریت˛ترجمه مهدی ایران نژ اد پاریزی,مرکز آموزش بانکداری,تهران1369,ص17.
کونتز˛هارولز و دیگران˛اصول مدیریت˛جلد 1˛ترجمه طوسی˛امین اله علوی˛علی اکبر فرهنگی˛اکبر مهدویان˛انتشاررات مرکز اموزش مدیریت دولتی˛1370˛ص231.
لاودن˛کنت سی و جین پریس˛نظام های اطلاعات مدیریت˛انتشارات غزال˛چاپ نهم˛1388˛ص103.
مطهری نیا، ولی.(1385). بررسی روش ارزش یابی کارایی کارکنان ناجا، پایان نامه ارشد، دانشگاه علوم انتظامی ناجا.
مقدس، جلال، مدیریت و توسعه، 1372 ، مجله مدیریت دولتی، مرکز آموزش مدیریت دولتی، شماره 7 (3)، صص 18-1.
ممی زاده,جعفر,فرهنگ شالوده سازمان,مجله تدبیر,شماره61,1375,ص 38.
موریس, جورج,مدیریت بر مبنای هدف و نتیجه,مترجم سید مهدی الوانی و فریده معتمدی,انتشارات مدیریت دولتی,1368,ص70و139 و181.
میرسپاسی˛ناصر˛مدیریت منابع انسانی˛انتشارات نقش جهان˛چاپ نهم˛1369˛ص38.
هیوز, چالز. ال،مدیریت هدف گزینی، ترجمه محمد رضا رضاپور، ناشر مترجم، تهران، 1370، ص 138 .
الوانی، سید مهدی، مدیریت عمومی، انتشارات نی، چاپ سی و هفتم، 1388، ص 67 .
منابع انگلیسی:
Cameron, Quinn and Kim, (1983), Organizationl Life Cycles and Shifting Criteron,Organizational life Cycles and Shifting Criteria of Effectiveness:Some Preliminary Evidence,Management Science 29:33_51.
Courtland.L, Bovee & John.V, Thill, & Marian Burk, Wood, & Eorge. P, Dovel, (1993), Management, International Ed., Mc Grow Hill Bookco 45:78_80.
Davis, Keith, (1985), Human Behavior at work :Organization Behavior at work: Organization Behavior, International Edition, MCraw_Hill 32:P329.
Etzioni ,Amitai, (1964), Modern Organizations (Englewood Cliffs.:N.J. : Prentice_Hell 11:p6.
Greiner.E Larry, (1972), Evolution and Revolution as Organizations Grow,Harvard Review 50:PP37_46.
Iutans, Fred,)1985) Organizational Behavior,4THed,NewYork: McGrow_Hill Book Company 19:P373.
James.A.F., Stoner & Edward, R, Freeman, (1992), Management, 5Th.Ed, Prentice Hall.
Mintzberg, Henry (1981), the structure of organiations (Englewood cliffs,nj:prentice-hall,1979) 59:215_97.
Pagh and hiksonaulj . dimaggio and walter , (1983), institutional isomorphism and collective rationality in organizational fiehds, American sociological review, 48: 147_60.
Schuster. E, Fred & Kindall.F, Alva (1974), Management by objectives, Human Resources Management 20:PP8_11.
Stoner. A.F, Jame & Freeman, R.Edvard & Gilbert, R.,JR Daniel (1995), Management. Prentic Hall 45:PP298_300.
Strasser, Steven, Cummins.J.D, Eveland, Gaylord, Deniston.O, Lynn, and Romani. H, John. (1981), Conceptualizing the Goal and Systems Models of Organizational Effectiveness_Implication for Comparative Evalution Research, Journal of Management Studies 18: PP321_40.
Steers. M, Richard, (1977), Organizational Effectiveness: A Behavioral View (Santa Monica, Calif.:Goodyear 11:P51.