پایان نامه بررسی ارتباط میان آگاهی کارکنان در تعامل با مشتریان از اهداف سازمان و کارایی آنان در شعب بانک ملی شهرستان رشت

word 1 MB 31159 119
1392 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۷۴,۶۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۳۴,۷۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

    گرایش بین الملل

    فصل اول:

    کلیات تحقیق

    1) مقدمه:

    دلیل وجودی تشکیل هر سازمانی رسیدن به هدف خاص و مشخص است.سازمانی وجود ندارد که بی هدف باشد˛چنین چیزی امکان پذیر نیست.هر سازمانی در راستای رسیدن به هدف مشخص تشکیل می شود که تمامی تلاش های سازمانی در راستای رسیدن به اهدافش صورت می گیرد.اهداف سازمانی از نظر زمانی به سه دسته کوتاه مدت˛میان مدت و بلندمدت تقسیم می شود.رسیدن به اهداف مستلزم به کارگیری صحیح نیروی انسانی˛ تجهیزات˛منابع و امکانات است.مهمترین رکن سازمان در رسیدن به اهدافش نیروی انسانی است.این نیروی انسانی سازمان ها هستند که می توانند با عملکرد صحیح باعث پیشرفت سازمان ها شوند و همچنین بر عکس با عملکرد ضعیف باعث پس رفت سازمان ها شوند و حتی سازمان را در مرز نابودی قرار دهند.در نتیجه سازمان باید توجه بیشتری به نیروی انسانی که در خدمتش است نماید و حداکثر تلاش خود را در به کارگیری بهینه و کارآمد از این رکن نماید تا بتواند به هدفش دست یابد.یک راه افزایش کارائی و کارآمدی کارکنان آگاهی آنان از اهداف سازمانی است که در آن مشغول بکار می شود.این راه یعنی آگاه نمودن کارکنان از اهداف سازمان یکی از معدود راه هایی است که سازمان با هزینه کمتر نسبت به راهکارهای دیگر می تواند کارائی را به مقدار قابل توجه ای افزایش دهد. در این راستا تحقیق حاضر را با موضوع بررسی آگاهی کارکنان از اهداف سازمان بر کارائی آنان در شعب بانک ملی رشت انجام شده است.

     

    1-2) بیان مسئله:

    مشکل و مسئله ای که اینجانب را واداشت تحقیق حاضر را به انجام برسانم پایین بودن نرخ کارایی وعملکرد کارکنان بود.که این تحقیق بر مبنای یکی از راه های افزایش کارایی که همان آگاهی کارکنان از اهداف سازمان است انجام گرفته شد.مانطور که آگاه هستیم مشکلات زیادی در راه رسیدن سازمان به اهدافش وجود دارد. که همیشه این مشکلات ناشی از کمبود منابع و امکانات نیست بلکه امروزه یکی از عمده ترین موانع سازمان درراه رسیدن به اهدافشان آگاه نبودن کارکنان از فعالیت ها و وظایف و اهداف سازمان است.

    گفته های متفاوت و غیرقانع کننده کارکنان و افراد یک سازمان در مورد هدف واحد کاری خود و شرح فعالیتهای موسسه خود دلیل قانع کننده ای در وجود مشکلات عمده در این زمینه است.همانطور که گفته شد عدم شناخت کافی و آگاهی کارکنان از اهداف و فعالیتهای سازمان مانع بزرگی درراه رسیدن سازمان به اهداف خود است.لذا فعالیتهاو آموزشهای لازم از جانب سازمان و مدیریت برای شفاف سازی عملیات و فعالیتهای سازمان و اهداف آن برای توجیه کارکنان باید انجام گیرد.

    سازمان یک نهاد اجتماعی است که دارای هدف و نظامی است که به سبب داشتن یک ساختار آگاهانه,فعالیت های خاص انجام می دهد و مرزهای شناخته شده ای دارد.برای تحقق اهداف هر سازمان,نیروی انسانی آن سازمان نقش مهمی راایفا می کند,به نتیجه رساندن وظایف سازمان به عهده نیروی انسانی آن و عملکرد این افراد,همان عملکرد سازمان است. (مقدس˛1372˛18_1)

    باید هدف های شغلی برای کارکنان موسسه تعیین و روشن گردد و در راستای هدفها و مقاصد سازمان قرار گیرد.مدیران می باید هدفهای دقیق و مشخصی برای خود و کارکنانشان معین کنند.هدفهای دقیق و مشخص عالیترین عملکردها را موجب می شوند.(رضائیان˛1372˛288).

     مدیریت بر مبنای هدف یک راه موثر مشارکت افراد در تعیین هدف و در نتیجه افزایش کارائی آنان است.(موریس˛1368˛139).

     بر مبنای الگوی مدیریت بر مبنای هدف لازم است که در موسسه سلسله مراتبی برای هدفهای هماهنگ بوجود آید.این شیوه تاکید خاصی بر میزان مشارکت واحدهای اجرائی سازمان دارد.(کازمایر˛1368˛61).

     

    1-3) اهمیت و ضرورت تحقیق:

    هر سازمانی بر اساس یک سری اهداف و ماموریتی تشکیل شده که تمام فعالیتهای کارکنان سازمان در جهت رسیدن به آن هدف است.وظیفه مدیر شفاف سازی و روشن نمودن اهداف و فعالیتهای سازمان برای کارکنان است. و همچنین سوق دادن اهداف شخصی کارکنان به سمت اهداف سازمانی است تا با ایجاد یک هدف مشترک بتواند انگیزه انجام فعالیتها را در رسیدن به هدف افزایش دهد.آگاهی کارکنان سازمان از اهداف موسسه کارائی و بازدهی آنان را افزایش می دهد و در نهایت موجب بازدهی بالا ی سازمان مربوطه می شود. اگرچه هدفگذاری تنها عامل به شوق در آوردن کارمندان نیست,با این حال عامل مهمی بشمار می آید.بی گمان اهمیت هدفگذاری بنام یک فن انگیزشی به امور بازرگانی محدود نمی شود,بلکه این روش در سازمان دولتی نیز سودمند و اثربخش است.(کونتز˛1370˛231)

    سازمان هماهنگی معقول  تعدادی از افراد است که از طریق تقسیم وظایف و برقراری روابط منظم و منطقی برای تحقق هدف یا منظور مشترکی به طور مستمر فعالیت می کند. (بهارستان˛1383˛11).

    برای ثمربخش بودن و کارایی کارکنان در جهت تحقق اهداف سازمان,باید عوامل موثر در اجرای آن را مشخص کنیم:

    تعهد و اعتقاد مدیریت

    تاثیر موفقیت در ادامه کار

    اهمیت آموزش و کارآموزی

    استفاده از خدمات مشاوران و کارشناسان

    تشریک مساعی کارکنان در امور و ایجاد انگیزه لازم در آنان.(موریس˛1368˛181)

    همانطور که آگاه هستیم نیروی انسانی مهم ترین سرمایه هر سازمانی است.بی تردید منابع انسانی در همه اعصار و قرون، مهمترین عامل دستیابی به توسعه بشمار میرفته و همواره بعنوان موتور توسعه مطرح شده است. در عصر حاضر نیز که بشر به پیشرفتهای فوق- العاده در زمینه علوم و تکنولوژی دست یافته،  به رغم نقش تکنولوژی در تحقق توسعه اقتصادی و صنعتی، نه تنها از اهمیت منابع انسانی کاسته نشده بلکه توجه به موضوع منابع انسانی  به عنوان خالق و بکار گیرنده فن آوری، ضرورتی روز افزون یافته است.

    مهم ترین رکن هر نظامی را نیروی انسانی تشکیل می دهد که می تواند کشور را به سوی اهداف توسعه هدایت کند . استفاده صحیح از نیروی انسانی به مثابه ارزشمند ترین و بزرگترین ثروت هر جامعه به صورت مسئله ای حائز اهمیت همواره مورد توجه دولت ها بوده است ، به عبارت دیگر می توان گفت که انسان هم هدف توسعه و هم عامل آن محسوب می شود و تحقق اهداف توسعه تا حد قابل توجهی به نحوه ی اداره و مدیریت این ثروت و منبع حیاتی بستگی یافته است .

    در مکتب نئو کلاسیک عمدتا توجه به جنبه های انسانی و روانی افراد میشود.از اینرو طرفداران این نظریه معتقد بودند که مدیریت باید توجه خود را بر افراد تمرکز دهد.(رضائیان˛1370˛15) . همچنین در مجموعه دوران و سالهای اشتغال که معمولا از اوایل جوانی تا اوایل پیری به درازا می انجامد منابع انسانی مهمترین مرحله از زندگانی خود را سپری می کند. (تسلیمی˛1371˛66_60)

    پس در نتیجه با آگاهی کارکنان از اهدف سازمان نه تنها کارائی کارکنان افزایش می یابد بلکه موجب افزایش کارائی و بازدهی کل موسسه می شود. یکی از ضروریات این تحقیق سنجش کارائی کارکنان از طریق آگاه نمودن آنها از فعالیتها و اهداف سازمان است.

    1-4) اهداف تحقیق

    1-4-1) اهداف اصلی

    هدف این تحقیق کمک به بانک در جهت استفاده بهینه و مطلوب تر از توانمندی های کارکنان خود در راه رسیدن به اهداف موسسه است. که با ارائه آموزشهای لازم در زمینه شفاف سازی اهداف و فعالیتهای سازمان برای کارکنان بتواند از حداکثر کارایی آنها در زمینه رسیدن سازمان به اهدافش بهره بگیرد. و سعی در بررسی و شرح مشکلاتی دارد که موسسات در این زمینه با آن مواجه می شوند.

    1-4-2) اهداف فرعی

    رابطه بین میزان پاداش کارکنان و کارایی.

    رابطه بین ایجاد کلاسهای آموزشی در مورد اهداف سازمان و کارایی.

    رابطه بین میزان آگاهی کارکنان از اهداف سازمان  و کارایی.

    رابطه بین مشارکت کارکنان و پرسنل در تعیین اهداف سازمان و کارایی.

    رابطه بین میزان تحصیلات کارکنان و کارایی.

    شکل 1-1) مدل مفهومی تحقیق

     

    (تصاویر در فایل اصلی موجود است)

     

    1-6) پرسش های تحقیق:

    آیا بین میزان پاداش کارکنان و کارایی آنان رابطه وجود دارد ؟

    آیا بین کلاسهای آموزشی در مورد فعالیتها و عملکرد و اهداف سازمان و کارایی کارکنان رابطه وجود دارد؟

    آیا بین میزان آگاهی کارکنان از اهداف سازمان و کارایی کارکنان رابطه وجود دارد؟

    آیا بین همکاری و مشارکت کارکنان و پرسنل در تعیین اهداف سازمان وکارایی کارکنان رابطه وجود دارد؟

    آیا بین  میزان تحصیلات کارکنان و کارایی آنان رابطه وجود دارد؟

     

    1-7) فرضیه های تحقیق:

    1. بین میزان پاداش کارکنان و کارایی آنها رابطه وجود دارد.

    2. بین کلاسهای آموزشی در مورد اهداف سازمان و کارایی آنان رابطه وجود دارد.

    3. بین میزان آگاهی کارکنان از اهداف سازمان و کارایی آنان رابطه وجود دارد.

    4. بین مشارکت کارکنان در تعیین اهداف سازمان و کارایی آنان رابطه وجود دارد.

    5. بین میزان تحصیلات کارکنان  و کارایی آنان رابطه وجود دارد.

    1-8) تعریف مفهومی و  عملیاتی متغیرها:

    متغیرهای مربوط به این تحقیق عبارتند از مشارکت˛پاداش˛آگاهی˛کلاس آموزشی˛تحصیلات و کارآیی.

    1-8-1) متغیرهای مستقل:

    مشارکت: مفهوم لغوی مشارکت: مشارکت کلمه ای عربی و بر وزن مفاعله است. در فرهنگ معین به معنای شرکت دادن و همین طور به معنای تعیین سود یا زیان دو یا چند تن که با سرمایه های معین در زمان های مشخص به بازرگانی پرداخته اند آمده است. از حیث مفهومی، واژه « مشارکت » به معنای شراکت و همکاری در کاری، امری یا فعالیتی و حضور در جمعی ، گروهی و سازمانی جهت بحث و تصمیم گیری چه به صورت فعال و چه به صورت غیرفعال است. در مجموع،جوهره اصلی مشارکت را باید در فرآیند درگیری،فعالیت و تأثیرپذیری دانست. به منظور بررسی این متغیر از 5سوال مندرج در پرسشنامه استفاده شده است.سوال 14˛15˛16˛17˛18.

    پاداش: پیامدهای ارزشمند مثبت کار برای افراد را پاداش گویند.پاداش از چنان اهمیتی در مباحث مربوط به مدیریت برخوردار است که از آن به عنوان یکی از منابع قدرت مدیر تحت عنوان «قدرت پاداش» یاد می شود. به منظور بررسی این متغیر از 1سوال مندرج در پرسشنامه استفاده شده است.سوال20.

     

    آگاهی: مفهوم آگاهی در پژوهش حاضر یعنی اطلاع و شناخت، به عبارتی مطلع و باخبر بودن است.آگاهی از اهداف سازمان در این تحقیق مد نظر است.به منظور بررسی این متغیر از 14سوال مندرج در پرسشنامه استفاده شده است.سوال 1˛2˛4˛5˛6˛7˛8˛9˛10˛11˛12˛13˛21˛22 .

    کلاسهای آموزشی: منظور از کلاسهای آموزشی در این تحقیق کلاسهایی است که برای کارکنان در جهت تفهیم وظیفه خود و همچنین در جهت روشن سازی اهداف و فعالیتهای سازمان برگزار می شود.به منظور بررسی این متغیر از 2سوال مندرج در پرسشنامه استفاده شده است.سوال 3 و 19.

    تحصیلات:شامل درجه مدرک تحصیلی می باشد. به منظور بررسی این متغیر از 1سوال مندرج در پرسشنامه که در قسمت سوالات عمومی است استفاده شده.

    1_8_2 ) متغیر وابسته:

    کارآیی:کارایی متفاوت از اثربخشی سازمانی است.کارایی در صورتی افزایش می یابد که بااستفاده از شیوه های پیشرفته مدیریت,به دست آمدن بازده ثابت در قبال کاهش استفاده از منابع مصروفه صورت گیرد.اما اثربخشی تحقق اهداف سازمان است صرفنظر از میزان کارایی.(اقتداری˛1368˛105)به منظور بررسی این متغیر از 12سوال مندرج در پرسشنامه استفاده شده است.از سوال 23تا34.

     

    The relationship between knowledge and performance objectives for their staff interacts with the customers of the National Bank city of Rasht

    Abstract

    As you are aware, there are many difficulties in achieving organizational goals. These problems are not always caused by lack of resources, but today one of the main obstacles in the way employees are not aware of the activities and tasks to achieve their goals and objectives of the organization. It's different Ghyrqan employees and business units of the organization and activities of your organization in a compelling reason there are major problems in the field of. As mentioned lack sufficient knowledge and understanding of the goals and activities of employee organizations achieve their goals is the way of the barrier.

    So Falythav trained by the organization and management of the operations and activities of the organization for clarification of goals and personnel needs to be done to justify it.

    Career objectives should be clear to the staff of the Institute shall be in line with the aims and objectives of the organization. Managers should be precise and specific objectives set for themselves and their employees.

    Precise and specific objectives are the highest performances. (Ali Rezayian, 1372)
    One of the needs assessment surveys of employees by making them aware of the activities and objectives of the organization.

    The target is not only to delight in bringing staff, however, is considered an important factor. Course of business will not be limited to targeting as a motivational technique, but this method is effective in the state.

     

  • فهرست:

    فصل اول: کلیات تحقیق

    1-1) مقدمه. 2

    1-2) بیان مسئله. 2

    1-3) اهمیت و ضرورت تحقیق.. 4

    1-4) اهداف تحقیق.. 6

    1-4-1) اهداف اصلی.. 6

    1-4) اهداف فرعی.. 6

    1-5) چارچوب نظری.. 7

    1-5) پرسش های تحقیق 7

    1-6) فرضیه های تحقیق 7

    1-8) تعریف مفهومی و  عملیاتی متغیرها 8

    1-8-1) متغیرهای  مستقل.. 8

    1_8_2 ) متغیر وابسته. 9

    1-8) قلمرو تحقیق 9

    1-8-1) قلمرو زمانی.. 9

    1-8-2) قلمرو مکانی.. 10

    1-8-3) قلمروموضوعی.. 10

    فصل دوم : ادبیات و پیشینه تحقیق

    بخش اول : مبانی نظری

    2-1) سازمان. 13

    2-1-1) تعاریف ارائه شده سازمان. 13

    فهرست مطالب

    عنوان............................................................................................................................................................. صفحه

    2-1-2) انواع سازمان ها:    14

    2-1-3) شکل سازمان 71

    2-1-4) عوامل مشترک سازمانها 17

    2-1-5 ) ویژ گی های مشترک سازمانها 18

    2-1-6) مراحل چرخه حیات سازمان 19

    2-1-7) هدف   21

    2-1-7-1) تعاریف ارائه شده هدف   21

    2-1-7-2) انواع تقسیم بندی اهداف   22

    2-1-7-3) عوامل تاثیرگذار در اجرای اهداف سازمان   24

    2-1-7-4) عوامل تقویت کننده آگاهی کارکنان از اهداف سازمان    25

    2-1-7-5) عوامل تضعیف کننده آگاهی کارکنان از اهداف سازمان. 25

    2-1-7-6) مدیریت بر مبنای هدف 26

    2-1-7-7) انتخاب افراد مستعد برای انجام کار و آموزش آنها  29

    2-1-7-8) ویژگی هدفها:   29

    2-1-7-9)نظریه هدفگذاری:    29

    2-1-7-10) افزایش انگیزش از طریق هدف گذاری موثر  30

    2-1-8) سلسله مراتب هدفهای شخصی و سازمانی    31

    2-1-9) تاثیر سیستم مشارکت در تحقق اهداف موسسه. 32

    2-1-10) اهداف مشارکت کارکنان      33

    2-1-11) فوائد مشارکت کارکنان  34

    2-1-12) کارائی:  35

    فهرست مطالب

    عنوان........................................................................................................................................................ صفحه

    2-1-12-1) تعاریف ارائه شده کارائی  36

    2-1-12-2) عوامل موثر در جهت افزایش کارائی کارکنان  37

    2-1-12-3)  مبانی نظری اندازه گیری کارائی............................................................................................38

    2-1-12-4)  اندازه گیری کارائی به روش تحلیل پوششی داده ها..............................................................38

    2-2) بخش دوم:آشنایی با موسسه بانک ملی  40

    2-2-2) تاریخچه آغاز به کار بانک ملی ایران 41

    2-2-2) تلفن بانک  42

    2-2-3)  تلفنبانک غیر متمرکز  44

    2-2-4) اولین دستگاه خوددریافت استان گیلان:  44

    2-2-5) شعبه تمام اتوماتیک بانک ملی ایران  45

    2-2-6) پایگاه های شبانه روزی خودپرداز 46

    2-2-7) اهداف نظام بانکی 47

    بخش سوم: پیشینه تحقیق  48

    فصل سوم: روش اجرای تحقیق

    3-1) مقدمه. 54

    3-2) فرآیند اجرای تحقیق.. 54

    3-3) روش تحقیق.. 54

    3-4) جامعه و نمونه آماری.. 55

    3_5) روش ها و ابزار جمع آوری اطلاعات... 57

    3-5-1) روایی پرسشنامه. 58

    3_5_2) پایایی پرسشنامه. 58

    3_6) روش تجزیه و تحلیل اطلاعات: 59

     

    فهرست مطالب

    عنوان................................................................................................................................................................... صفحه

    فصل چهارم:  تجزیه و تحلیل داده‌ها و اطلاعات

    4-1) مقدمه. 62

    4-2) توصیف متغیرهای تحقیق.. 62

    4-2-1) جنسیت   63

     4-2-2) تحصیلات... 64

    4-2-3) سن 65

    4-2-4) تعداد پرسنل     66

    4-2-5) رشته تحصیلی.. 67

    4-2-6) پست سازمانی.. 68

    4-2-7) سابقه خدمت... 69

    4-2-8) نوع استخدام   70

    4-2-9) وضعیت تاهل.. 71

    4-2-10) ارتباط رشته و شغل 72

    4-2-11) آگاهی   73

     4-2-12) مشارکت       74

    4-2-13) کلاس آموزشی   75

    4-2-14) پاداش   76

    4-2-15) کارایی   77

     4 3) آزمون فرضیه های تحقیق   78

    4-3-1) آزمون فرضیه اول 79

    4-3-2) آزمون فرضیه دوم. 80

    4-3-3)آزمون فرضیه سوم    81

    4-3-4) آزمون فرضیه چهارم    ..................................................................................................................... 82

    4-3-5) آزمون فرضیه پنجم   83

    فصل پنجم: نتیجه‌گیری و پیشنهادها

    5-1) مقدمه. 85

    5-2) نتیجه گیری پژوهش.... 85

    5-3) نتایج آمار توصیفی.. 86

    5-4) نتایج آماراستنباطی 87

    5_5 ) پیشنهادات تحقیق 88

    5_6) پیشنهادات آتی تحقیق 89

    5_7 ) محدودیت های تحقیق 89

    منابع  و ماخذ 90

     

    ضمائم 96

     

    منبع:

    منابع فارسی:

    ال دفت˛ریچارد˛تئوری و طراحی سازمان˛ترجمه علی پارساییان و سید مهدی اعرابی˛انتشارات رسام˛چاپ ششم˛1388˛صص19˛297˛78.

    ابراهیمی، حجت الله .(1379). بررسی تاثیر سبک مدیریت بر کارایی کارکنان دانشگاه تربیت مدرس،

    آزاد واری، مینا.(1388). بررسی میزان کارایی کارکنان کلانتری بانوان مشهد، پلیس زن، سال چهارم ، شماره سیزدهم،ص ص 6-28.

    اصفهانی، فریبرز علی.(1372). روش های ارتقای کارایی در کارکنان ستادی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، دانشگاه تهران، دانشکده علوم اداری مدیریت بازرگانی.

    اقتداری، علی محمد، سازمان مدیریت: سیستم و رفتار سازمانی، انتشارات مولوی، چاپ بیست و یکم، 1368، ص105 و264 _278.

    امین شایان جهرمی˛شاپور˛تئوری های سازمان و مدیریت˛انتشارت کوشا مهر شیراز˛1382˛95.

              ایران نژاد پاریزی˛مهدی˛اصول و مبانی مدیریت در جهان معاصر˛انتشارات مدیران˛1385˛ص378.

    ایران نژاد پاریزی˛مهدی˛سازمان و مدیریت از تئوری تاعمل˛انتشارات موسسه بانکداری˛1371˛ص131.

    باتن˛ج.د˛فراسوی مدیریت هدفگر˛ترجمه تورج سپهری˛نشر بهار˛1369˛ص35.

    بهارستان,جلیل,مطالعه تطبیقی مدیریت اسلامی و مدیریت رایج,ویژه نامه مدیریت, 1383ص11.

    پرهیزکار,کمال,تئوریهای مدیریت,نشر نیل,چاپ هفتم,1377,ص120.

    پورسلیمانی˛علی قلی˛مبانی سازمان و مدیریت˛انتشارات حرف نو˛چاپ اول˛1379˛صص 54-55.

    تجزیه چی، فرناز.(1375). بررسی مقایسه رابطه بین میزان رضایت شغلی کارکنان دانشگاه علامه طباطبایی و میزان کارایی آنان"، پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی، دانشگاه علامه طباطبایی، مرکز آموزش های تخصصی آزاد.

    تسلیمی، محمد سعید، نگرشی بر مدیریت برای نتایج، مجله دانش مدیریت، 1371، انتشارات دانشگاه تهران، شماره 19،  صص 66تا 60.

    جاسبی˛عبدالاه˛اصول و مبانی مدیریت˛انتشارات علمی دانشگاه آزاد اسلامی˛صص66-67.

    چاوشیان˛حسن˛طراحی پژوهش های اجتماعی˛نشر نی˛چاپ چهارم˛1390˛38.

    حاضر˛منوچهر وعابدینی راد˛امیر˛اصول مدیریت و رفتار سازمانی˛انتشارات علوم مدیریت˛چاپ اول˛1375˛455

    دیواندری˛علی˛لیبرالیسم مدیریت˛مجله دانش مدیریت˛انتشارات دانشگاه تهران˛شماره16˛صص6468 _

    دیوید˛فرد آر˛مدیریت استراتزیک˛ترجمه دکتر علی پارسائیان و دکتر محمد اعرابی˛چاپ بیست و دوم˛1391˛صص37_38.

    رابینز,استیفن,میانی رفتار سازمانی,ترجمه قاسم کبیری,انتشارات دانشگاه ازاد اسلامی,تهران 1373,ص 62

    رضائیان,علی,اصول مدیریت,انتشارات سمت,چاپ دوم,1370,ص 15...

    رضائیان,علی,کارآمدی و کارایی مهمترین مسئولیت مدیران,مجله دانش مدیریت,شماره چهاردهم,ص1.

    رضائیان، علی، مدیریت رفتار سازمانی، انتشارات دانشکده، علوم اداری و مدیریت بازرگانی، تهران، 1372، ص288

    رمضانی,ناصر, (1375).بررسی ارتباط میان اگاهی کارکنان از اهداف موسسه و کارایی انان در شعب بانک ملی رشت,دانشگاه آزاد اسلامی رشت,دانشکده علوم انسانی .

    ساداتی˛سید اکبر˛فرهنگ بهره وری˛انتشارات توسعه علوم˛1377˛ص64.

    ساعتچی˛محمود˛روانشناسی کار˛نشر ویرایش˛چاپ چهاردهم˛1386˛ص183..

    سکاران˛اوما˛ترجمه مهدی صائبی و محمود شیرازی˛انتشارت مرکز آموزش مدیریت دولتی ریاست جمهوری˛1390˛ص294...

    عابدی˛قاسم˛دو هزار نکته مدیریت˛چاپ اول˛انتشارات آریانگار˛1382˛ص228.

    عسگری,محمد هادی,( 1374 ). بررسی ارتباط میان آگاهی کارکنان از اهداف موسسه و کارایی آنان در جهاد سازندگی استان گیلان,دانشگاه آزاداسلامی رشت,دانشکده علم انسانی .

    فیضی˛طاهره˛مبانی سازمان و مدیریت˛انتشارات پژواک اندیشه˛چاپ دوازدهم˛1387˛صص2-3.

    قاسمی,بهروز,مدیریت رفتار سازمانی,چاپ دوم,1390,صص281,282, 394.

    کازمایر,لئونارد,اصول مدیریت,ترجمه اصغر زمردیان وآرمن مهروان,انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتی,چاپ سوم,1368,ص 61..

    کوت˛نورث˛پارکینسون و دیگران˛اندیشه های بزرگ در مدیریت˛ترجمه مهدی ایران نژ اد پاریزی,مرکز آموزش بانکداری,تهران1369,ص17.

    کونتز˛هارولز و دیگران˛اصول مدیریت˛جلد 1˛ترجمه طوسی˛امین اله علوی˛علی اکبر فرهنگی˛اکبر مهدویان˛انتشاررات مرکز اموزش مدیریت دولتی˛1370˛ص231.

    لاودن˛کنت سی و جین پریس˛نظام های اطلاعات مدیریت˛انتشارات غزال˛چاپ نهم˛1388˛ص103.

    مطهری نیا، ولی.(1385). بررسی روش ارزش یابی کارایی کارکنان ناجا، پایان نامه ارشد، دانشگاه علوم انتظامی ناجا.

    مقدس، جلال، مدیریت و توسعه، 1372 ، مجله مدیریت دولتی، مرکز آموزش مدیریت دولتی، شماره 7 (3)، صص 18-1.

    ممی زاده,جعفر,فرهنگ شالوده سازمان,مجله تدبیر,شماره61,1375,ص 38.

    موریس, جورج,مدیریت بر مبنای هدف و نتیجه,مترجم سید مهدی الوانی و فریده معتمدی,انتشارات مدیریت دولتی,1368,ص70و139 و181.

    میرسپاسی˛ناصر˛مدیریت منابع انسانی˛انتشارات نقش جهان˛چاپ نهم˛1369˛ص38.

    هیوز, چالز. ال،مدیریت هدف گزینی، ترجمه محمد رضا رضاپور، ناشر مترجم، تهران، 1370، ص 138 .

    الوانی، سید مهدی، مدیریت عمومی، انتشارات نی، چاپ سی و هفتم، 1388، ص 67 .

    منابع انگلیسی:

    Cameron, Quinn and Kim, (1983), Organizationl Life Cycles and Shifting Criteron,Organizational life Cycles and Shifting Criteria of Effectiveness:Some Preliminary Evidence,Management Science 29:33_51.

    Courtland.L, Bovee & John.V, Thill, & Marian Burk, Wood, & Eorge. P,  Dovel, (1993), Management, International Ed., Mc Grow Hill Bookco 45:78_80.

    Davis, Keith, (1985), Human Behavior at work :Organization Behavior at work: Organization Behavior, International Edition, MCraw_Hill 32:P329.

    Etzioni ,Amitai, (1964),  Modern Organizations (Englewood Cliffs.:N.J. : Prentice_Hell 11:p6.

    Greiner.E Larry, (1972), Evolution and Revolution as Organizations Grow,Harvard Review 50:PP37_46.

    Iutans, Fred,)1985) Organizational Behavior,4THed,NewYork: McGrow_Hill Book Company 19:P373.

    James.A.F., Stoner & Edward, R, Freeman, (1992), Management, 5Th.Ed, Prentice Hall.

    Mintzberg, Henry (1981), the structure of organiations (Englewood cliffs,nj:prentice-hall,1979) 59:215_97.

    Pagh and hiksonaulj . dimaggio and walter , (1983), institutional isomorphism and collective rationality in organizational fiehds, American sociological review, 48: 147_60.

    Schuster. E, Fred & Kindall.F, Alva (1974), Management  by objectives, Human Resources Management 20:PP8_11.

    Stoner. A.F, Jame & Freeman, R.Edvard & Gilbert, R.,JR Daniel (1995), Management. Prentic Hall  45:PP298_300.

    Strasser, Steven, Cummins.J.D, Eveland, Gaylord, Deniston.O, Lynn, and Romani. H, John. (1981), Conceptualizing the  Goal and Systems Models of Organizational Effectiveness_Implication for Comparative Evalution Research, Journal of  Management Studies 18: PP321_40.

    Steers. M, Richard, (1977), Organizational Effectiveness: A Behavioral View (Santa Monica, Calif.:Goodyear 11:P51.


موضوع پایان نامه بررسی ارتباط میان آگاهی کارکنان در تعامل با مشتریان از اهداف سازمان و کارایی آنان در شعب بانک ملی شهرستان رشت, نمونه پایان نامه بررسی ارتباط میان آگاهی کارکنان در تعامل با مشتریان از اهداف سازمان و کارایی آنان در شعب بانک ملی شهرستان رشت, جستجوی پایان نامه بررسی ارتباط میان آگاهی کارکنان در تعامل با مشتریان از اهداف سازمان و کارایی آنان در شعب بانک ملی شهرستان رشت, فایل Word پایان نامه بررسی ارتباط میان آگاهی کارکنان در تعامل با مشتریان از اهداف سازمان و کارایی آنان در شعب بانک ملی شهرستان رشت, دانلود پایان نامه بررسی ارتباط میان آگاهی کارکنان در تعامل با مشتریان از اهداف سازمان و کارایی آنان در شعب بانک ملی شهرستان رشت, فایل PDF پایان نامه بررسی ارتباط میان آگاهی کارکنان در تعامل با مشتریان از اهداف سازمان و کارایی آنان در شعب بانک ملی شهرستان رشت, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی ارتباط میان آگاهی کارکنان در تعامل با مشتریان از اهداف سازمان و کارایی آنان در شعب بانک ملی شهرستان رشت, مقاله در مورد پایان نامه بررسی ارتباط میان آگاهی کارکنان در تعامل با مشتریان از اهداف سازمان و کارایی آنان در شعب بانک ملی شهرستان رشت, پروژه در مورد پایان نامه بررسی ارتباط میان آگاهی کارکنان در تعامل با مشتریان از اهداف سازمان و کارایی آنان در شعب بانک ملی شهرستان رشت, پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی ارتباط میان آگاهی کارکنان در تعامل با مشتریان از اهداف سازمان و کارایی آنان در شعب بانک ملی شهرستان رشت, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی ارتباط میان آگاهی کارکنان در تعامل با مشتریان از اهداف سازمان و کارایی آنان در شعب بانک ملی شهرستان رشت, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی ارتباط میان آگاهی کارکنان در تعامل با مشتریان از اهداف سازمان و کارایی آنان در شعب بانک ملی شهرستان رشت, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی ارتباط میان آگاهی کارکنان در تعامل با مشتریان از اهداف سازمان و کارایی آنان در شعب بانک ملی شهرستان رشت, پروژه درباره پایان نامه بررسی ارتباط میان آگاهی کارکنان در تعامل با مشتریان از اهداف سازمان و کارایی آنان در شعب بانک ملی شهرستان رشت, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی ارتباط میان آگاهی کارکنان در تعامل با مشتریان از اهداف سازمان و کارایی آنان در شعب بانک ملی شهرستان رشت, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی ارتباط میان آگاهی کارکنان در تعامل با مشتریان از اهداف سازمان و کارایی آنان در شعب بانک ملی شهرستان رشت, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی ارتباط میان آگاهی کارکنان در تعامل با مشتریان از اهداف سازمان و کارایی آنان در شعب بانک ملی شهرستان رشت, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی ارتباط میان آگاهی کارکنان در تعامل با مشتریان از اهداف سازمان و کارایی آنان در شعب بانک ملی شهرستان رشت, رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی ارتباط میان آگاهی کارکنان در تعامل با مشتریان از اهداف سازمان و کارایی آنان در شعب بانک ملی شهرستان رشت

پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی-گرایش بازرگانی داخلی چکیده با توجه به توسعه فضای رقابتی میان چالش جلب رضایت مشتری و ایجاد وفاداری بیشتر، تداعی می‌کند شرکت ها و سازمان ها با توسل به استراتژی های جدید بازاریابی در جهت جلب هر چه بیشتر رضایت مشتریان شان باشند. یکی از راهبردهای نیل به این هدف، راهبرد بازاریابی رابطه مند و مدیریت ارتباط با مشتری است. موضوع کیفیت زندگی کاری و ...

برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی ( بازاریابی) چکیده: مدیریت دانش امکان دسترسی به تجربیات ، دانش و تخصص را فراهم می کند که این عمل توانائیهای جدیدی ایجاد می کند ، عملکر را بهبود می بخشد ، نوآوری را افزایش می دهد، اطلاعات و سرمایه های دانش موجود در سازمان را بکار می گیرد ، توزیع دانش و اطلاعات را در حوزه های مختلف سازمانی تسهیل می کند و اطلاعات دانش را در فرایندهای ...

پايان نامه کارشناسي ارشد رشته مديريت آموزشي (M.A) سال تحصيلي 93-1392 چکيده         موضوع تحقيق حاضر بررسي رابطه مدل تعالي سازماني (EFQM) و عملکرد آموزش و پ

پایان‌نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی چکیده پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه بین سازمان یادگیرنده با اثربخشی سازمانی در دانشگاه علامه طباطبائی در سال 93-94 با روش همبستگی انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش کلیه کارکنان اداری دانشکده‌های ادبیات، اقتصاد، مدیریت، روان شناسی و علوم تربیتی، حقوق و علوم سیاسی و علوم اجتماعی است که جمعاً 303 نفر است. نمونه آماری پژوهش ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A ) چکیده: امروزه انسان در سازمان یک سرمایه گرانبها محسوب می گردد و این عنصرکلیدی تنها در بستری مساعد می تواند بخوبی پویایی خویش و تعالی سازمان را تضمین نماید.بر این اساس این تحقیق در پی یافتن رابطه سرمایه فکری وفرهنگ سازمانی است. بدین منظور این تحقیق تعداد361 نفر از کارکنان بانک مسکن شعب جنوب غرب تهران را که با روش تصادفی ساده انتخاب ...

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد «M.A» مديريت دولتي گرايش مالي تابستان  1391 چکيده امروزه، تقريباً تمام کساني که به هر نحو طرفدار توسعه و اصلاحات هستند در همه جا

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد  رشته مديريت دولتي گرايش  منابع انساني زمستان 1391 هدف پژوهش حاضر بررسي رابطه‌ي بين کيفيت زندگي کاري با مديريت ارتباط با مشتري در

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M. A.) گرایش: دولتی مقدمه طی چند دهه گذشته مفهوم هوش به صورت روز افزونی در پیشینه و تحقیقات روانشناسی و مدیریت به عنوان سازه ای که با رفتارهای متعدد انسان در محیط‌های مختلف ارتباط دارد معرفی شده است. از طرفی امروزه هوش[1]، پیشوند بسیاری از مفاهیم مدیریتی شده است و این نشان دهنده تغییر نگاه سازمان‌ها و متفکران سازمانی از هوش تستی بر ...

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت دولتی-تحول چکیده تغییرات گسترده و جهانی شدن در دنیای امروز مستلزم سبک رهبری متفاوت و جدیدی است که با استفاده بهینه از منابع و دارایی های مادی و انسانی، اهداف سازمان را تحقق بخشیده و قادر به توسعه ظرفیت ها و استفاده از آن ها باشد. رهبرانی که با خلق چشم اندازهای نوین، تدوین و توسعه بینش ها و الهام بخشی، موجب تحول و نوآوری ...

پایان‌نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت اجرایی – استراتژیک چکیده در این پژوهش به بررسی میزان اثربخشی سازمانی بر اساس شاخص‌های EFQM در شهرداری همدان پرداخته شده است. منظور از اثربخشی بررسی میزان مؤثر بودن اقدامات انجام‌شده برای دستیابی به اهداف از پیش تعیین‌شده سازمان است. به‌طورکلی، در یک سازمان، محاسبه اثربخشی چندان ساده نیست و شاخص‌ها و روش‌های متعددی برای سنجش و ...

ثبت سفارش