فهرست:
چکیده. ل
1-1- مقدمه. 1
1-2- بیان مسئله. 4
1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق.. 6
1-4- اهداف تحقیق.. 8
1-5- سوال تحقیق.. 9
1-6- قلمرو مکانی تحقیق.. 9
1-7- قلمرو زمانی تحقیق.. 9
1-8- طرح تحقیق و روشهای تجزیه و تحلیل. 9
1-9- تعریف اصطلاحات و واژه ها 10
1-9-1-ظرفیت سنجی یامدیریت ظرفیت : 10
1-9-2-در امدهاو هزینه های مشاع ( عملیاتی) و غیر مشاع ( غیر عملیاتی): 10
1-9-3-کارمزد بانکی: 11
1-9-4-ضمانتنامه بانکی 11
1-9-5-گشایش اسناد اعتباری (LC) 11
1-10- استخراج مدل مفهومی تحقیق از ادبیات تحقیق.. 13
1-11- مراحل اجرایی تحقیق( در قالب یک فلوچارت همراه با توضیحات لازم) 14
2-1-مقدمه. 15
2-2- مروری بر مفاهیم و موضوع تحقیق.. 16
2-2-1- ظرفیت سنجی یا مدیریت ظرفیت.. 16
2-2-2- خصوصی سازی و اصلاح ساختار بانک ملت.. 17
2-2-3-بانک ملت و خصوصی سازی.. 20
2-2-4-خدمات بانکی.. 20
2-2-5- در امدهاو هزینه های مشاع ( عملیاتی) و غیر مشاع ( غیر عملیاتی) 21
2-2-6- سود اوری.. 23
2-2-7- برنامه عملیاتی وچالشهای بانک ملت.. 24
فهرست مطالب
عنوان صفحه
2-2-7-1- برنامه عملیاتی در بانک ملت.. 25
2-2-7-2- چالشهای تعیین شده در برنامه عملیاتی.. 26
2-2-8-کارمزد بانکی.. 27
2-2-9- ضمانتنامه بانکی.. 28
2-2-10-گشایش اسناد اعتباری(LC) 29
2-3- مروری بر تحقیقات انجام شده 29
1-3-2- تاثیرسه عامل تعیین کننده ویژگیهای خاص بانکی خصوصیات ویژه صنعت واقتصاد کلان بر سود اوری بانکی 29
2-3-2- عوامل موثر بر سود اوری بانکها، قبل و در طول بحران مالی(یک مطالعه موردی) 32
2-3-3- چگونگی تاثیر ساختار مالکیت بر عملکرد اجرایی بانک ها 33
2-3-4- بررسی عملکرد اجرایی و مالی بانکهای دولتی خصوصی شده 33
2-3-5- خصوصی سازی بانکها و تاثیرات ان بر افزایش کارایی و بهبود عملکرد بانکها 34
2-3-6- تقلب در اعتبار اسنادی تجاری،اعتبار نامه تضمینی وضمانتنامه مستقل بانکی.. 35
2-3-7- نقش شیوه های نوین ارائه خدمت در جذب مشتری و بهبود کارایی سیستم بانکی با تاکید بر هزینه و وقت کارکنان (یک مطالعه موردی) 37
2-3-8- بررسی فقهی اخذ کارمزد و ارائه تسهیلات به شرط سپرده گذاری در صندوق های قرض الحسنه. 40
2-3-9- بررسی تطبیقی نظام پرداخت ایران با اصول دهگانه کمیته بین المللی سیستم های پرداخت و تسویه. 41
2-10- جمع بندی.. 42
3-1- مقدمه. 45
3-2- روش تحقیق.. 46
3-3- جامعه اماری و حجم نمونه مورد تحقیق.. 47
3-4- نمونه و نمونه گیری.. 48
3-5- ابزار های گرد اوری اطلاعات.. 48
3-5-1- مصاحبه. 48
3-5-2- مطالعات علمی(کتابخانه ای) 48
3-6- نحوه انجام محاسبات تحقیق.. 49
فهرست مطالب
عنوان صفحه
3-6-1-ارزیابی عملکرد بانک ملت در زمینه بکار گیری ظرفیت ارائه خدمات غیر مشاع خود با کمک مدل SWOT. 49
3-6-1-1-نحوه طراحی جدول EFE. 55
3-6-1-2-نحوه طراحی جدول IFE. 57
3-6-2-تعیین اولویت عوامل استراتژی تدافعی به کمک مدل برنامه ریزی AHP. 58
3-6-2-1- فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (AHP): 58
3-6-2-2-اصول فرآیند تحلیل سلسله مراتبی.. 59
3-6-2-3- مدل فرایند تحلیل سلسله مراتبی.. 60
4-1-برخی مبانی نظری تحقیق.. 65
4-2-پیاده سازی مدل تحقیق.. 67
4-2-1-تشریح عوامل و متغییرهای تحقیق(SWOT) 67
4-2-1-1-تعیین مقدار ارزیابی عوامل درونی(IFE) وعوامل بیرونی(EFE) 72
5-1-مقدمه. 76
5-2-نتجه گیری تحقیق (مدل برنامه ریزیSWOT) 78
5-3- راهکار ها و راهبرد های پیشنهادی.. 78
5-4- تشریح عوامل وگزینه های استراتژی تدافعی با کمک مدل تصمصم گیری فرایند تحلیل سلسله مراتبی(AHP) 84
5-4-1- تشریح عوامل استراتژی تدافعی.. 84
5-4-2- تشریح شاخص های مدل (بخشAHP) 87
5-5- اجرای مدلAHP. 88
5-6- استراتژیهای ترکیبی.. 98
5-7-نکته 1. 101
5-8-نکته 2. 102
5-9- پیشنهاد برای تحقیقات آتی.. 103
منابع و ماخذ. 104
منابع فارسی.. 104
منابع لاتین.. 107
پیوست ها 109
منبع:
منابع فارسی
1-خاکی، غلامرضا(1382).روش تحقیق با رویکرد پایان نامه نویسی،انتشارات بازتاب ،تهران
2-طوسی، بهرام (1383).هنر نوشتن و مهارتهای مقاله نویسی:طرزنوشتن مقاله های پژوهشی علمی ادبی، انتشارات ترانه، مشهد
3-عادل اذر، رجب زاده علی (1389).تصمیم گیری کاربردی رویکردMADM،انتشارات نگاه دانش، تهران،چاپ چهارم
4-قدسی پور، سید حسن(1389).فرایند تحلیل سلسله مراتبیAHP،انتشارات دانشگاه صنعتی امیر کبیر،تهران،چاپ هشتم
5-مهرگان، محمد رضا(1386).مدلهای تصمیم گیری با چندین هدف،انتشارات شابک،تهران
6-میرسپاسی، ناصر(1389).مدیریت استراتژیک منابع انسانی و روابط کار، انتشارات میر، تهران
7-جهان، علی (1391).جزوه درسی مدیریت تولیدپیشرفته،دانشگاه ازاد واحد سمنان، مدیریت صنعتی
8-کیقبادی،علی محمد(1391)«ارزیابی سنجش چابکی زنجیره تامین با استفاده از منطق فازی:مطالعه موردی شرکت کابل مغان »پایان نامه کارشناسی ارشد به راهنمایی دکتر محمد عبد الشاه، دانشگاه ازاد اسلامی واحد سمنان ،مدیریت صنعتی
9-ملایی، نجمه(1389).«شناسایی و تحلیل استراتژی های بانک ملت »پایان نامه کارشناسی ارشد به راهنمایی دکتر حجاریان دانشگاه ازاد تهران مرکز،مدیریت صنعتی
10-ناظمی ،شمس الدین و همکاران (1389).«نقش شیوه های نوین ارائه خدمت بانکی در جذب مشتری و بهبود کارایی سیستم بانکی با تاکید یر هزینه و وقت کارکنان:مطالعه موردی بانکهای سپه مشهد»پایان نامه کارشناسی ارشد به راهنمایی دکتر مرتضوی،دانشگاه فردوسی مشهد ،دانشکده علوم اداری
11-اکبری، علیرضا(1390).«مدیریت ساختار سازی و خصوصی سازی بانکها در ایران»تحلیل،شماره91
12-اداره کل اموزش بانک ملت(1387).«برنامه عملیاتی با رویکرد متوازن به صف و ستاد»انتشارات اداره کل اموزش بانک ملت،تهران
13-اداره کل اموزش بانک ملت(1391).«بازار یابی خدمات بانکی(تسهیلات ،ضمانتنامه وخدمات ارزی)»انتشارات اداره کل اموزش،تهران،چاپ اول
14-انبارداران،مریم(1392).«اشنایی با مفاهیم و اصول اجرایی اعتبار اسنادی »انتشارات اداره کل خارجه بانک ملت ،تهران
15-بناءنیاسری،ماشا الله (1387).«تقلب در اعتبار اسنادی تجاری،اعتبار نامه تضمینی و ضمانتنامه بانکی»مجله حقوقی بین المللی،نشریه حقوق بین الملل ریاست جمهوری،تهران ،سال25،شماره39
16- پرتو، نشریه داخلی بانک ملت، شماره های 64 اذر و دی ماه90، شماره8پاییز91، شماره62مهر1390، شماره63ابان90، شماره72مهر91، شماره61شهریور90، شماره81ابان92، شماره71شهریو1390، شماره70مرداد91، شماره67 فروردین و اردیبهشت91، شماره82اذر 1392
17-خوشنام، خاطره(1389).«برنامه ریزی مدیریت استراتژیک» مدیریت درمان تامین اجتماعی،تهران
18-کاویانی، زهرا(1390).«کارمزد بانکی:منفی یک ونیم درصد»عصر مدیریت شماره17 و 18
19-لشکری محسن ،هژبر الساداتی سامان (1389).«خصوصی سازی بانکها و تاثیرات ان بر افزایش کارایی و بهبود عملکرد بانکها»راهبرد یاس،شماره23
20-مطلبی اصل ،صمد(1391).«مدیریت بر فرایند خصوصی سازی در نظام بانکی»تدبیر،سال17،شماره175
21-مقبلان،محمد حسن(1387).«اشنایی با ضمانتنامه های خارجی» اداره کل خارجه بانک ملت،تهران
22-ملاکریمی،فرشته(1392).«بررسی فقهی اخذ کارمزد وارائه تسهیلات»ویژه نامه بانکداری اسلامی،تهران
23-نعمتان،حمید رضا(1391).«شکافهای کیفیت در خدمات بانکی»ماهنامه تدبیر،سال14،شماره142
24-رستمی ،قیور (1390).«بررسی تطبیقی نظام پرداخت ایران با اصول دهگانه کمیته بین المللی سیستم های پرداخت و تسویه» ویکی پدیا دانش نامه ازاد، تهران
25-فوز مسلمیان، علی(1386).«خلاصه کتاب مدیریت استراتژیک علی پارسائیان»دریافت فایل از گوگل
26-کاظمی زاده، رضا (1391).«اعتبار اسنادی یا LCچیست؟»وبلاک تخصصی حسابداری حمید ابو محمدی
منابع لاتین
Abreu J F, Gulamhussen M A.( 2013); The stock market reaction to the public announcement of a supranational list of too-big-to-fail banks during the financial crisis¸ Journal of International Financial Markets, Institutions and Money, Volume 25,PP. 49-72
2-Alachandher, Krishnan Guru; Santha , vaithilingam and other. (2004); Electronic Banking in Malaysia: ANote on Evalution On Evaloution of services and consumer
3-Alexandru f L, Daniel Zota R, Constantinescu R.(2013); An Analysis of theRomanian Internet Banking Market from the Perspective of Cloud Computing Services ¸ Procedia Economics and Finance, Volume 6, PP.770-775
4-Anil Kanwal and Sujata kapoor.(2008); Determinants of Dividend payout ratios-A Study of Indian information technology sector international research journal of finance and economics¸ pp. 1450-2887 Issu15
5-Anthony T¸ Allred & H¸ Adams¸(2000);Service quality at bank and credit unions:what do their customer say? international journal of bank marketing ¸18/4
6-Chirinko R S elston J A.( 2006);finance control and profitability the influence of german banks .journalof economic behavior and organization¸PP. 59- 69-88
7-Cull R, María Soledad Martínez Pería.( 2013); Bank ownership and lending patterns during the 2008–2009 financial crisis: Evidence from Latin America and Eastern Europe Original Research Article¸Journal of Banking &
Finance, Volume 37, Issue 12, PP. 4861-4878
8- Dietrich A¸Wanzenried G.(2010);determinants of bank profitability before and during the crisis:evidence from switzerland¸ Elsevier ¸ journal international financial markets institutions and money¸pp. 307-327
9-Fan Z, Hui Y, Qin Y L.(2011); Thinking on the development of “Carbon Finance” in Commercial Banks of China¸ Energy Procedia, Volume 5, PP. 1885-1892
10-Harmen Oppewal¸(2000); Measuring perceived service quality¸ international journal of bank marketing¸ 18/4
11-Kamberoglou¸N U.(2004);Cast effiency in greek banking¸ bank of greece¸Working paper NO¸9 january 2000
12-Nerlove M.( 2002); essays in panel data econometric Cambridge University Press newyork¸ international journal of bank marketing¸elsever
13-Panayiotis P¸Pophocles N¸Matthaios D.(2006);Bank - specific¸industry-specific and macroeconomic determinants of bank profitability¸ ScienceDirect¸ int. fin.markets¸inst.andmoney¸pp. 307-327
14-Press,Irwin; F.Ganey, Rodenly and F.Hall, Melvin. (1997); whats most important to customer satisfaction?; ABA Banking Journal;PP. 37-40, rebmtpes
15-Swiss national bank.( 2010); statistical publications banks in Switzerland ¸banking journal¸elsever¸pp.40-45
16-Xiao Y.( 2009); french banks amid the global financial crisis . IMF working paper¸pp.20-31