فهرست:
چکیده........................................................................................................................................ 1
فصل اول:................................................................................................................................... 2
1-1)مقدمه................................................................................................................................. 2
1-2)بیان مساله........................................................................................................................... 4
1-3) اهمیت و ضرورت تحقیق................................................................................................... 5
1-4) اهداف تحقیق..................................................................................................................... 6
1-5) چهارچوب نظری تحقیق..................................................................................................... 7
1-6) فرضیات تحقیق.................................................................................................................. 8
1-7)تعریف مفهومی متغیرهای تحقیق........................................................................................... 9
1-8) تعریف عملیاتی متغیرهای تحقیق......................................................................................... 10
1-9) متغیر های تحقیق................................................................................................................ 11
1-9-1)متغیر های مستقل............................................................................................................ 11
1-9-2)متغیر های وابسته............................................................................................................. 11
1-10)قلمرو تحقیق.................................................................................................................... 11
1-10-1)قلمرو موضوعی تحقیق.................................................................................................. 12
1-10-2)قلمرو مکانی تحقیق...................................................................................................... 12
1-10-3)قلمرو زمانی تحقیق....................................................................................................... 12
1-11) خلاصه فصل................................................................................................................... 12
فصل دوم:................................................................................................................................... 13
2-1) مقدمه................................................................................................................................ 14
2-2) تاریخچه مدیریت کیفیت فراگیر........................................................................................... 14
2-3) سیر تکاملی مدیریت کیفیت فراگیر....................................................................................... 17
2-4) مفاهیم مدیریت کیفیت فراگیر.............................................................................................. 21
2-5)مفهوم کیفیت....................................................................................................................... 22
2-6)تیم های کنترل کیفیت در سازمان های امروزی........................................................................ 22
2-7)استانداردهای جهانی مرتبط با مدیریت کیفیت........................................................................ 23
2-8)فلسفه مدیریت کیفیت فراگیر................................................................................................ 25
2-9)معیارهای کیفیت.................................................................................................................. 25
2-10) ارتباط میان مدیریت کیفیت فراگیر و عملکرد شرکت......................................................... 26
2-10-1) تمرکز بر مشتریان........................................................................................................ 26
2-10-2)ارتباط با عرضه کنندگان................................................................................................. 27
2-10-3) همکاری کارکنان.......................................................................................................... 27
2-10-4) محیط کاری................................................................................................................. 27
2-10-5) بهینه کاوی.................................................................................................................. 28
2-11) بررسی برخی از مدلهای مدیریت کیفیت فراگیر.................................................................. 29
2-12) چهارچوب مفهومی تحقیق................................................................................................ 33
2-13) عملکرد مالی................................................................................................................... 35
2-14) هدف از ارزیابی عملکرد................................................................................................... 38
2-15) ارزیابی عملکرد............................................................................................................... 39
2-16) رابطه بین عملکرد شغلی و اثربخشی.................................................................................. 41
2-17) چه کسی باید ارزیابی را انجام دهد؟.................................................................................. 43
2-18) پیشینه تحقیق................................................................................................................... 45
2-18-1) تحقیقات انجام شده در داخل کشور.............................................................................. 45
2-18-2) تحقیقات انجام شده در خارج از کشور......................................................................... 46
2-19) خلاصه فصل................................................................................................................... 47
فصل سوم:.................................................................................................................................. 48
3-1)مقدمه................................................................................................................................. 49
3-2)روش تحقیق....................................................................................................................... 49
3-3) جامعه و نمونه آماری.......................................................................................................... 49
3-4) روش ها وابزار جمع آوری اطلاعات................................................................................... 50
3-5)روایی پرسشنامه.................................................................................................................. 50
3-6)پایایی پرسشنامه................................................................................................................... 50
3-7) روش تجزیه وتحلیل داده ها و اطلاعات.............................................................................. 51
3-8) خلاصه فصل..................................................................................................................... 52
فصل چهارم:............................................................................................................................... 53
4-1) مقدمه................................................................................................................................ 54
4-2) توصیف متغیرهای تحقیق.................................................................................................... 55
4-2-1) متغیر جنسیت................................................................................................................ 55
4-2-2) متغیر سن...................................................................................................................... 55
4-2-3) متغیر سطح تحصیلات.................................................................................................... 56
4-2-4) توصیف متغیر عملکرد مالی............................................................................................. 56
4-2-5) توصیف متغیر عملکرد مدیریت....................................................................................... 57
4-2-6) توصیف متغیر ویژگی...................................................................................................... 57
4-2-7) توصیف متغیر قابلیت اعتماد............................................................................................ 58
4-2-8) توصیف متغیر قابلیت انطباق............................................................................................ 58
4-2-9) توصیف متغیر دوام محصول............................................................................................ 59
4-2-10) توصیف متغیر قابلیت سرویس دهی............................................................................... 59
4-2-11) توصیف متغیر زیباشناسی محصول................................................................................. 60
4-2-12) توصیف متغیر درک کیفیت............................................................................................ 60
4-3) آمار استنباطی..................................................................................................................... 61
4-4) آزمون فرضیات تحقیق........................................................................................................ 61
4-5) خلاصه فصل..................................................................................................................... 71
فصل پنجم:................................................................................................................................. 72
5-1) مقدمه................................................................................................................................ 73
5-1-1) نتایج سوال های تحقیق................................................................................................... 73
5-1-2) نتایج آمار استنباطی......................................................................................................... 74
5-1-2-1) نتایج فرضیه اول........................................................................................................ 74
5-1-2-2) نتایج فرضیه دوم........................................................................................................ 75
5-1-2-3) نتایج فرضیه سوم....................................................................................................... 75
5-1-2-4) نتیجه فرضیه چهارم.................................................................................................... 75
5-1-2-5) نتیجه فرضیه پنجم...................................................................................................... 75
5-1-2-5) نتیجه فرضیه ششم...................................................................................................... 75
5-1-2-7)نتیجه فرضیه هفتم........................................................................................................ 76
5-1-2-8)نتیجه فرضیه هشتم...................................................................................................... 76
5-2) پیشنهادات بر مبنای نتایج بدست آمده................................................................................... 76
5-3)محدودیت های تحقیق......................................................................................................... 77
5-2-1) پیشنهاد برای تحقیقات آتی............................................................................................. 77
منابع و ماخذ............................................................................................................................... 78
پیوست ها................................................................................................................................... 83
منبع:
منابع فارسی
ال ایکاف راسل،(1382) ،" بازآفرینی سازمان"، ترجمه تقی ناصر شریعتی و همکاران، چاپ اول، تهران، سازمان مدیریت صنعتی
انصاری منوچهر،(1383)، " اصول مدیریت کیفیت فراگیر"، چاپ اول، تهران، انتشارات کتاب نو
ایشیکاوا کورو ،(1376)،"کنترل کیفیت فراگیر"، ترجمه احمد جواهریان، انتشارات ماد، چاپ اول،
آقایی عبدالله،(1379)،" مدیریت کیفیت جامع: ریشه یابی واژه، تاریخچه، تعاریف و مفاهیم"، ماهنامه استاندارد، شماره 112
آگوای،(1378) ،" آموزه های دکتر دمینگ"، ترجمه: م. تیموری،صص 88-66
باران دوست رامبد ، رحمانی شادی ،(1382)،" بررسی رابطه تطبیقی مدیریت کیفیت جامع و سازمان یادگیرنده"، ماهنامه تدبیر، سال سیزدهم،شماره 134
پاسوار محمدحسن، مشبکی اصغر،(1385)،" برنامه ریزی ملی با رویکرد مدیریت کیفیت جامع، فصلنامه پژوهشهای مدیریت در ایران"، دوره دهم، شماره اول، صص 89-67،
تفرشی و همکاران ،(1381)،" نگرش نوین به نظریات سازمان و مدیریت در جهان امروز"، انتشارات فراشناخت اندیشه، صص 70-50
جعفری مصطفی، اصولی حسین،(1379)، "مدیریت کیفیت فراگیر"، چاپ اول ا، انتشارات رسا، تهران
حاجی شریف محمود،(1376)، " طراحی سیستم مدیریت کیفیت فراگیر: سیستم جامع مدیریت کیفیت فراگیر"، چاپ دوم،تهران مرکز آموزش مجتمع صنعتی سیمان آبیک،
حسینی میرزا حسن،(1389)، " مبانی مدیریت صنعتی(رویکرد نوین) "، چاپ اول،تهران، انتشارات استادی
خنی فر حسین، حیدرنیا زهرا،(1385)،"رابطه بین مدیریت کیفیت جامع و رضایت مشتریان در بخش خدمات"، فرهنگ مدیریت ،سال چهارم، شماره چهاردهم، پاییز و زمستان ، ص 87
دانیالی ده حوض محمود، مردانی ایوب، انصاری منوچهر، رحمانی یوشانلویی حسین،(1390)،" مطالعه موردی رابطه مؤلفه مشتری مداری مدیریت کیفیت فراگیر با تعهد سازمانی می یر آلن در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه"، فراسوی مدیریت، سال پنجم ، شماره 18،صص53-76
ذوالفقاری رشید، کلانتری مهدی،(1387)،"بررسی موانع استقرار مدیریت کیفیت فراگیر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن"، فصلنامه اندیش ههای تازه در علوم تربیتی، سال سوم، شماره دوم، بهار ، صص92-83
رجب بیگی مجتبی، سلیمی محمد حسین،(1374)، " مدیریت کیفییت فرا گیر" چاپ اول ، تهران، مرکز اطلاع رسانی وزارت جهاد سازندگی و مرکز نشر دانشگاه صنعتی امیرکبیر
رون تری درک،(1380)، "چک لیست مدیران"، ترجمه عباس دهقانی، انتشارات پیکان
ریاحی، بهروز، ( 1381 )، " مدیریت کیفیت جامع در بخش عمو می ( دولت) " ، چاپ اول ، تهران، انتشارات مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران
زگیتزی هانس دیتر،(1378)، "مدیریت ارشد و کیفیت"، ترجمه مهندس مسلم خرم، انتشارات ریز پردازنده
زمردیان اصغر،(1373)،" مدیریت کیفیت جامع، مفاهیم، اصول، فنون و روشهای اجرایی" ، انتشارات موسسه مطالعات و برنامه ریزی سازمان گسترش
سرمدی محمد رضا، شالباف عذرا،(1386)،" اخلاق حرفه ای در مدیریت کیفیت فراگیر"، فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، سال دوم شماره 3 ،صص 93-103
سلطانی، ایرج،(1380)، "دستاوردهای فرهنگی مدیریت کیفیت فراگیر" مجله تدبیر، شماره 112 ، ص 50
سلیمانی نادر، محمدی مجید،(1388)، "بررسی رابطه فرهنگ سازمانی با استقرار مدیریت کیفیت فراگیر در مدارس استان سمنان"،پژوهشنامه تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد، شماره بیست و یکم، زمستان
فرجی حمید رضا ،(1384)،" بررسی نقش مدیریت کیفیت فراگیر در سازمانهای دانش آفرین"، ماهنامه تدبیر ،شماره 151 ،صص77-68
فرنیا محمد علی،مفضفی سعید،" ارزیابی سطح مدیریت کیفیت فراگیر در کتابخانه های عمومی استان آذربایجان شرقی و ارائه راهکار جهت ارتقای آنها"، ماهنامه علوم تربیتی، سال سوم ، شماره 10 ، تابستان 1389، صص39-23
کاظمی مصطفی، باقری اکبر،(1388)،" سیستم مدیریت کیفیت فراگیر و امکانسنجی استقرار آن در اداره کل تعاون استان خراسان رضوی"، تعاون، سال بیستم، شماره 208 و 209 ، آبان و آذر، صص15-1
کفاشپور آذر، زنده دل احمد، خواجه ای رزیتا،(1389)، " تاثیر مدیریت کیفیت فراگیر بر عملکرد سازمانی به واسطه بازارمحوری(مطالعه موردی: هلتهای سه، چهار و پنج ستاره شهر مشهد)"، پژوهشنامه اقتصاد و کسب و کار، سال اول، شماره 1، صص 88-73
گیلانی نیا شهرام، موسویان سید جواد،(1389)، "تأثیر سطوح مختلف ابعاد مذیریت کیفیت فراگیر بر عملکرد شرکت های بیمه کشور ایران"فصلنامه مدیریت صنعتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج، سال پنجم، شماره دوازدهم، صص65-53
لامعی ابوالفتح ،(1378)، " مبا نی مدیریت کیفیت، کمیته کشو ری ارتق ای کیفیت" ، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
مجیبی میکلائی تورج ، مهدی زاده اشرفی علی ، امامی فر محسن،(1391)،" ارزیابی میزان آمادگی اجرای سیستم مدیریت کیفیت جامع در تعاونی های فعال تولیدی بخش صنعت استان مازندران"، پژوهشگر فصلنامه مدیریت، سال نهم، شماره 26
ملکی نیا عماد،(1389)،" بنچ مارکینگ ابزارارتقای عملکرد سازمان"، ماهنامه تحقیق، سال سیزدهم، شماره پنجم، صص 5-3
مهربان رضا،(1376)،"مدیریت کیفیت جامع"، انتشارات البرز، چاپ اول
وزیر پور کشمیری مهردخت، تفرشی شکوه، شوسفی نسرین،" ارائه الگوی مناسب مدیریت کیفیت فراگیر در کتابخانه های دانشگاه شهید بهشتی"، فصلنامه دانش شناسی، سال دوم، شماره 4، 1388،صص 110-99
منابع انگلیسی
Antony Robert, (2002), "Critical success factors of TQM implementation in Hong Kong industries" ,International Journal of Quality and Reliability Management, Vol.19, No.5 , pp.551-56.
Arumugam.V.C., Mojtahedzadeh Rouhollah, Malarvizhi .C.A.,(2011),” Critical Success Factors of Total Quality Management and their impact on Performance of Iranian Automotive Industry “International Conference on Innovation, Management and Service, IPEDR vol.14 , IACSIT Press, Singapore
Chen Jui-Kuei , I-Shuo Chen,(2012),” A network hierarchical feedback system for Taiwanese universities based on the integration of total quality management and innovation, Applied Soft Computing ,12 ,pp. 2394–2408
Cox, G. (2000) ,“On the Effects of Legislative Rules.” Legislative Studies Quarterly, 25(2), 169- 175
Daghfous, Abdelkader and Reza Barkhi, (2009),” The strategic management of information technologyin UAE hotels: An exploratory study of TQM, SCM, and CRM implementations” Technovation, No. 29, pp. 588–595
Dale, Barry G. ,(1998), "total quality management: origins and evolution of term", the TQM Magazine, vol.10, no. 5.
Fredriksson, Maria (2004) "experienced effects from applying TQM in societal improvement work in a Swedish community", the TQM Magazine, vol.16, no.1.
GHOSH, Prabhat Prasad and DASGUPTA, Chirashree Political implications of inter-state disparity. ECONOMIC AND POLITICAL WEEKLY (MUMBAI), V. 44(Nos.26&27),2009(27.6/4.7.2009): P. 185-191
Green, K. W., Jr., & Inman, R. A. (2005). Using a just-in-time selling strategy to strengthen supply chain linkages. International Journal of Production Research, 43(16), 3437–3453.
hajijabbari Ramin , salimichenar Reza ,(2012), Investigating the effect of the Total quality management (TQM) on the performance of Accepted companies in the Tehran stock exchange, Science Series Data Report, Vol 4, No. 2;
Kafetzopoulos Dimitrios P, Gotzamani Katerina D.,(2014),” Critical factors, food quality management and organizational performance”, Food Control ,40 , 1e11
Krittanathip Veeraphat, Sakchai Rakkran, Suriyan Cha-um, Ittikorn Klamdej,(2013), “Development of Weighting on Self-assessment Evaluation for Total Quality Management: A Case Study of Wholesale Sectors”, Procedia - Social and Behavioral Sciences ,88 ,pp. 49 – 60
kujala Jakko (2002):Total Quality Management as Cultural phenomena a conceptual model and empirical Illustration http//www. lib. tkk. fi , Finland ,Helsinki University .
McGregor, Felicity ,( 2004 ), “Quality Management/ Change Mangement: two sides of the same coin?”, IATUL Annual Conference Proceedings, Vol., 14, preceding p.,1-1.8P.
Naghshbandi Salah, Yousefi Bahram, Zardoshtian Shirin, Moharramzade Mehrdad ,(2012),” Assessment of military force Staff rediance for Total Quality Management (TQM) Approval in Tehran Province” , Procedia - Social and Behavioral Sciences, 46 ,pp. 5345 – 5349
Pereira-Moliner Jorge, Enrique Claver-Cortés, José F. Molina-Azorín, Juan José Tarí,(2012),” Quality management, environmental management and firm performance: direct and mediating effects in the hotel industry”, Journal of Cleaner Production, 37 ,pp. 82e92
Quazi, Hesan A., (1995), "application of TQM principles in the international technology transfer process of industrial production plants: an analytical framework", division of human resource and quality management, nanyang technological university, Singapore.
Ross, Joel E., (1999),"total quality management: text cases and readings", CRC Press LLC.
Sahney,Sangeeta & Banwet D.K & Karunes S, (2004), "conceptualizing total quality management in higher education", the TQM Magazine, vol, 16, no. 2.
Sajjad faiza, amjad shehla,(2012), “Role of bench marking in TQM : case of telecom services sector of Pakistan”, Business Management Dynamics, Vol.1, No.8, pp.34-44
Salaheldin Ismail Salaheldin,(2008),” Critical success factors for TQM implementation and their impact on performance of SMEs”, International Journal of Productivity and Performance Management, Vol. 58 No. 3, pp. 215-237
Steyaert, Joan C. (2009). “Measuring the performance of electronic government services”, Information & Management, 41, pp: 369–375.
Sun,Hongfei & Min Liu,(2009),”Empirical Analysis on the Effect of Customer Relationship Management to the Customer Loyalty”, Vol 0, No 9, pp.147-149
Svensson, Goran ,(2005), "corporate ethics in TQM: management versus employee expectations and perceptions", the TQM Magazine, vol. 17, no.2.
ul Hassa Masood , Mukhtar Aamna, Qureshi Saif Ullah, Sharif Sidra,(2012),” Impact of TQM Practices on Firm’s Performance of Pakistan’s Manufacturing Organization”, International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, Vol. 2, No. 10
Valls, Valeria Martin, (2006), “Quality Mangement on Information Service according to ISO9000” New Library World, Vol.107, No.1230/1231, P., 523- 37
Wang Cheng-Hua, Kuan-YuChen, Shiu-ChunChen,(2012), “Total quality management, market orientation and hotel performance: The moderating effects of external environmental factors”, International Journal of Hospitality Management, 31 ,pp. 119–129
Wu Sarah Jinhui, Dongli Zhang,(2013),” Analyzing the effectiveness of quality management practices in China”, Int. J. Production Economics, 144 ,pp. 281–289
Yong Koch Tas & Pheng Lou Sui (2008):0rganizational Culture and Total Quality Management implementation in construction firms in Singapore. journal; construction management & Economic, 2008,vol 26 http://www. informaworld. Com