فهرست:
فصل اول
کلیات تحقیق
مقدمه ................................................................................................ .........2
بیان مساله .......................................................................................... .........3
اهمیت تحقیق ....................................................................................... .........5
علل انتخاب موضوع ............................................................................ .........5
اهداف تحقیق........................................................................................ .........6
فرضیات تحقیق.................................................................................... .........7
روش تحقیق.................................................................................................8
مدل مفهومی تحقیق ..................................................................................9
قلمرو تحقیق ....................................................................................... .........9
تعریف واژه های تحقیق............................................................................10
فصل دوم
تئوری های تحقیق
مقدمه.................................................................................................. .......15
تاریخچه نظام پرداخت کارمزدی.......................................................................15
تاریخچه نظام حق العملکاری...........................................................................20
ماهیت و ارزش مدیریت استراتژیک.................................................................22
برنامه ریزی............................................................................................30
مراحل برنامه ریزی ..................................................................................32
انتخاب استراتژیک.....................................................................................41
بررسی وضعیت هزینه ای و بودجه ای شرکت در زمینه پرداخت کارمزد......................42
بررسی روند بودجه شرکت پخش فراورده نفتی....................................................43
بررسی روند هزینه های صورت گرفته درهزینه کارمزد فروش.................................45
بررسی هزینه ها و درآمد و ارزیابی مالی و اقتصادی جایگاههای عرضه سوخت.............47
تقسیم بندی انواع جایگاهها...........................................................................48
هزینه های جایگاهها...................................................................................50
برآورد در آمدهای جایگاه عرضه....................................................................53
چالش های سرمایه گذاری در ساخت جایگاه های عرضه سوخت.................................54
ارزیابی اقتصادی هر یک از جایگاه ها عرضه سوخت............................................55
محاسبه شاخص های ارزیابی جایگاهها..............................................................59
عوامل موثر بر تقاضای بنزین........................................................................64
عوامل موثر بر تقاضای سوخت در بخش حمل و نقل زمینی......................................64
قیمت گذاری حامل های انرژی در کشورهای مختلف..............................................67
سیاست قیمت گذاری در کشورهای اتحادیه اروپا..................................................70
حق العمل کاری درایران..............................................................................72
بازار بنزین در ایلات متحده آمریکا..................................................................78
قیمت های بنزین چگونه در طی زمان تغییر می کنند..............................................79
عناصر تشکیل دهنده قیمت بنزین....................................................................81
انواع ادغام عمودی در چرخه پایین دستی بنزین ایالات متحده....................................83
جنبه های اقتصادی ادغام عمودی در خرده فروشی بنزین.........................................84
تغییرات در بازار خرده فروشی بنزین در ایالات متحده............................................86
بررسی بازارهای خرده فروشی بنزین در کانادا....................................................87
بررسی بازارهای خرده فروشی بنزین در اندونزی.................................................90
بررسی ساختار بازار بنزین در تایوان...............................................................94
بررسی ساختار بازار بنزین در کویت................................................................95
بررسی ساختار بازار بنزین در مالزی................................................................96
مروری بر تقاضای سوخت در کشور و مقایسه با سایر کشورها.................................103
پیشینه تحقیق...........................................................................................121
فصل سوم
متدولوژی تحقیق
روش تحقیق.......................................................................................... ....133
جامعه آماری......................................................................................... ....134
روش نمونه گیری .................................................................................. ....135
سنجش روایی و پایایی.............................................................................. ....136
ضریب آلفای کرونباخ.............................................................................. ....138
وضعیت مصرف سوخت در استان های کشور.....................................................139
بررسی وضعیت عرضه سوخت در استان های کشور............................................147
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه................................................................................................. ...153
ضریب همبستگی.................................................................................. ...153
تجزیه و تحلیل فرضیه ها............................................................................159
فصل پنجم
نتیجه گیری و پیشنهادات
خلاصه و نتیجه گیری............................................................................ ...167
پیشنهادها............................................................................................. ...169
منابع
ضمائم
منبع:
- ( مارکس , کارل ,سرمایه ,ترجمه: ایرج اسکندری , تهران: فردوس, 1378, ص 636و637)
2- ( مطهری ، مرتضی ، نظری به نظام اقتصادی اسلام ،تهران: انتشارات صدرا، 1373، ص 140و145
3- عبدالجواد زلفی ( کمک کارشناس دفتر حقوقی)بررسی قرارداد در قانون کار جمهوری اسلامی ایران
4- آقای دکتر بهبودیان - آمارواحتمال مقدماتی-
5- دکتر حیدر علی هومن - آمار توصیفی در علوم رفتاری-
6- دکتر بهبودیان - روش های ناپارامتری –
7- دکتر مریم امید نجف آبادی، فهیمه مسعودی فر- ضریب آلفای کرونباخ؛ مفاهیم، کارکرد و شیوه های نوین آن - دانشگاه شهید بهشتی، دانشکده علوم ریاضی، گروه آماردانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقات، گروه ترویج و آموزش کشاوزی
8- مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم اجتماعی نبوی . بهروز ترهان کتابخانه فروردین1382
9- کونتز . هرولد و اودانل . سیریل و ویهریخ . هاینز . اصول مدیریت ترجمه محمدعلی طوسی و سید امین الله علوی و دکتر علی اکبر فرهنگی و دکتر اکبر مهدویان تهران مرکز آموزش مدیریت دولتی 1381
10- حقیقی . محمدعلی و هادیزاده . اکرم فرهنگ و اصطلاحات مدیریت و حسابداری ( انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی ) تهران انتشارات ترمه 1381
11- گزارش طرح ایجاد کریدر علم و فناوری .سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزارت علوم و تحقیقات و فناوری 1384
12- حافظ نیا . محمدرضا مقدمه بر روش تحقیق در علوم انسانی سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها تهران چاپ پانزدهم 1384
13- رضائیان علی مبانی سازمان و مدیریت تهران نشر سمت 1383
14- ایکاف، راسل، برنامه ریزی تعاملی، ترجمه سهراب خلیلی شورینی، کتاب ماد 1375
15- خانی چهری محمد . قانون امور گمرکی مصوب 1390 ، پژوهش وتحلیل محتوا، تهران نشر وکیل 1391.
16- دیوید هانگر . جی و توماس ال . ویلن مبانی مدیریت استراتژیک ترجمه دکتر سید محمد اعرابی و داود ایزدی 1384 تهران . دفتر پژوهشهای فرهنگی
17- امیر کبیری . علیرضا مدیریت استراتژیک . تهران نشر نگاه دانش 1381
18.(قانون تجارت مصوب سیزدهم اردیبهشت ماه 131->حمل و نقل)
تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها تهران چاپ پانزدهم 1384
19-کتاب قانون تجارت مصوبه سیزدهم اردیبهشت ماه سال
20-کتاب کارمزد ( مجموعه مقالات ) نوشته جواد موسوی خوزستانی و اسدا... نبوی , انتشارات تهران توسعه سال 1378
21- سند : فعالیتها و امور مربوط به شرکت ملی نفت ایران ناحیه شیراز 1361
22-پرونده : افزایش کارمزد فروشندگان مواد نفتی شرکت میهن و تقاضای پرداخت آن –وزارت دارایی سال 1326-1327
مقاله : کارمزد کارگران پمپ بنزین مشکل علاوه بر مشکلات , نوشته مسعود سیفی اعلا, مجله آسیا ص6 ,17 آذر 1381
24- مقاله : بررسی کارمزد با عقود اسلامی ( مطالعه موردی دانشگاه آزاد اسلامی )نوشته مهدی فدایی خوراسگانی, مجله اقتصاد اسلامی ش20زمستان 1384 ص137-158
25- کتاب دسته بندی موضوعی قانون مقررات صادرات و واردات و آیین نامه اجرایی آن به همراه سوالات آزمون حق العملکاری , تدوین و تالیف سینا عباس زاده انتشارات نشر روز سال 1389
26- هریسون . جفری و جان . کارون مدیریت استراتژیک ترجمه دکتر بهروز قاسمی تهران انتشارات هیات 1382
27- سایت اینترنتی پایگاه اطلاعات صنعتی ایران 1385
28- www.fa.wikipedia.org
29- www.parstimes.com
30- عمید،حسن- فرهنگ لغت عمید – انتشارات امیر کبیر – چاپ هشتم – سال 1371