فهرست:
چکیده
1
فصل اول : کلیات تحقیق
2
مقدمه
3
1-1-بیان مسئله پژوهش
4
1-2-اهمیت وضرورت پژوهش
9
1-3-پیشینه تحقیق
11
1-4-خلاصه چارچوب نظری تحقیق
11
1-5-اهداف تحقیق
12
1-6-سوالات تحقیق
13
1-7-فرضیات پژوهش
13
1-8-متغیرهای تحقیق
14
1-9-روش تحقیق
15
1-10-قلمرو تحقیق
15
1-11-تعاریف اصطلاحات وعملیاتی متغیرها
16
فصل دوم :مبانی نظری تحقیق(مروری بر ادبیات تحقیق)
18
مقدمه
19
بخش اول،ادبیات مرتبط با یادگیری سازمانی
21
2-1- مروری بر یادگیری سازمانی
21
2-2-فرآیند و ساختارهای یادگیری از نظر هابر
22
2-3-تظریه های یادگیری
28
2-3-1-نظریه های رفتاری
29
2-3-2-نظریه های شناختی
29
2-3-3-نظریه های شرطی کردن عمل
30
2-3-4-نظریه های یادگیری اجتماعی
30
2-4-تحلیل وضعیت یادگیری در سازمان
31
2-5-ممیزی یادگیری
33
2-6-ایجاد یادگیری سازمانی
34
2-7-انواع یادگیری سازمانی
35
2-7-1-یادگیری انطباقی
37
2-7-2-یادگیری پیش بینی کننده
39
2-7-3-یادگیری ثانویه
39
2-7-4-یادگیری عملی
40
2-8-سطوح یادگیری سازمانی
41
2-8-1-یادگیری فردی
41
2-8-2-یادگیری تیمی و گروهی
42
2-8-3-یادگیری فرابخشی
43
2-8-4-یادگیری سازمانی
43
2-9-مدل های سازمانی به عنوان یک سیستم یادگیری
44
2-9-1-هفت بعد جهت یابی آموزشی
44
2-9-2-ده فاکتور تسهیلاتی
45
2-10-برنامه های یادگیری در سازمان ها
45
2-11-تشکیل گروه های یادگیری
47
2-12-ابعاد زیر سیستم سازمانی برای یادگیری
48
2-12-1-دیدگاه
48
2-12-2-فرهنگ
48
1-12-3-ساختار
49
2-13-استراتژی های برتر
49
2-14-مدیریت زمان برای یادگیری سازمانی
51
1-15-نمایان ساختن و آزمون مدل های ذهنی
52
2-16-تفکرسیستمی
57
2-17-یادگیری تیمی
59
2-18-تسلط یا توانایی شخصی
60
2-19-ساختن دیدگاه یا آرمان مشترک
63
2-20-حوزه های شناخت یادگیری در سازمان
66
2-21-تاثیر ساختار،محیط و فن آوری روی یادگیری سازمانی
72
2-21-1ساختار
72
2-21-2-محیط
73
2-21-3-فن آوری
74
2-22-رابطه استراتژی با یادگیری سازمانی
79
2-23-رویکردهای یادگیری سازمانی
81
2-23-1-رویکردفنی
81
2-23-2-رویکرداجتماعی
82
2-24-روش های یادگیری سازمانی در موقعیت های متلاطم
85
2-24-1-تمامیت
85
2-24-2-تنوع
85
2-24-3-مناظره منطقی
86
2-24-4-فضای باز و آزاد
86
2-24-5-همه جا و همه وقت
86
2-24-6-جاذبه های شگفت
86
2-24-7-بازخورد
86
2-24-8-ویژگی های خود ایجادی
87
2-24-9-مدل سازی داخلی
87
2-24-10-عناصر اصلی
87
2-25-ویژگی های یادگیری سازمانی
87
2-26-تهدید فناوری اطلاعات در یادگیری سازمانی
88
2-27-موانع به کارگیری یادگیری سازمانی
90
2-28-عوامل کلیدی موفقیت یادگیری سازمانی
92
2-28-1-استراتژی ها و سیاست ها
92
2-28-2-رهبری
92
2-28-3-کارکردهای منابع انسانی
92
2-28-4- کشف، ایجاد و انتشار دانش
92
2-28-5-ارزش ها و باورها
92
2-28-6-زبان
93
2-28-7-گفتار و رفتار افراد سطح بالا
93
2-28-8-زمان و سرمایه
93
2-28-9-قدرت و مالکیت
93
2-28-10-غرور و تعصب
93
2-29- یادگیری سازمانی و نوآوری
93
2-30-یادگیری سازمانی،کیفیت و رقابت پذیری
94
2-31-سطوح یادگیری کارآفرینانه
96
2-31-1-یادگیری کارآفرینانه فردی
96
2-31-2-یادگیری کارآفرینانه سازمانی
96
2-31-2-1-یادگیری کارآفرینی درون سازمانی
96
2-31-2-2-یادگیری کارآفرینی بین سازمانی
97
2-32-منابع یادگیری کارآفرینانه
97
2-32-1-یادگیری عملی فعال
97
2-32-2-یادگیری تئوریک رسمی
98
2-32-3-یادگیری اجتماعی
98
2-33-نقش اتماد در یادگیری سازمانی
98
2-34-سازمان یادگیرنده
99
2-35-تفاوت سازمان یادگیرنده و یادگیری سازمانی
100
بخش دوم:ادبیات مرتبط با کارآفرینی سازمانی
101
2-36-معرفی کارآفرینی سازمانی
101
3-37-تعریف واژه کارآفرینی
102
2-38-انواع کارآفرینی
104
2-38-1-کارآفرینی فردی
104
2-38-2-کارآفرینی سازمانی
105
2-39-ایجاد کارآفرینی سازمانی
106
2-40-فرآیندکارآفرینی سازمانی
107
2-41-فرآیند چهارگانه کارآفرینی سازمانی کانتر
108
2-42-تفاوت کارآفرینی فردی و کارآفرینی سازمانی
109
2-43-ضرورت کارآفرینی برای تحول سازمان های امروزی
110
2-44-عوامل موثر بر کارآفرینی در سازمان
112
2-45-تاثیر فرهنگ و کارآفرینی
115
2-46-ویژگی های سازمان کارآفرین
116
2-46-1-ویژگی های سازمان کارآفرین
116
2-46-2-صمیمیت با مشتریان
116
2-46-3-آزادی عمل و کارآفرینی
116
2-46-4-تاکید بر ارزش های سازمان
117
2-46-5-فعالیت های تخصصی
117
2-46-6-ساختار ساده و نیروی کار اندک
117
2-46-7-افزایش بهره وری از مجرای کارکنان
117
2-46-8-اعمال کنترل بر ارزش ها و تامین مالی
118
2-47-گام های موثر در مسیر کارآفرین نمودن سازمان
118
2-47-1-اعتقاد به سازمان
118
2-47-2-ترسیم چشم انداز
118
2-47-3-شناخت کافی از مشتری
119
2-47-4-تجزیه وتحلیل محیط
119
2-47-5-درک سازمان
119
2-47-6-محاسبه ریسک
119
2-47-7-تحمل شکست و آموختن درس های جدید از آن
120
2-47-8-ارزش قائل شدن برای افراد و شادنمودن محیط کار
120
2-47-9-اهمیت کالای روزانه
120
2-48- مدل تعاملی کارآفرینی سازمانی
120
2-49- مدل کارآفرینی سازمانی آنتونیک هیسریچ
123
2-50-استقرار کارآفرینی سازمانی در سازمان
125
2-51-ابعاد کارآفرینی سازمانی
126
2-52-اهمیت رهبری تحول آفرین
128
2-53-مدل کارآفرینی سازمانی گاث و گینسبرگ
129
2-54-مدل کارآفرینی سازمانی بورگلمان
129
2-55-مدل کارآفرینی سازمانی دس
130
2-56-مدل کارآفرینی سازمانی هورنزبای
130
2-57- مدل کارآفرینی سازمانی کووین و سیلوین
131
2-58- مدلی از استراتژی کارآفرینی سازمانی
133
2-59-شناخت کارآفرینانه افراد معماری حمایت کننده کارآفرینی سازمان
134
2-60-مدل مفهومی پژوهش
136
2-61-سابقه مطالعات انجام شده
137
فصل سوم:روش اجرای تحقیق
140
مقدمه
141
3-1-نوع روش تحقیق
141
3-1-1-تحقیق توصیفی
142
3-1-2-تحقیق پیمایشی
142
3-1-3-تحقیق همبستگی
142
3-2-جامعه آماری مورد مطالعه
142
3-3-جامعه آماری و حجم نمونه مورد پژوهش
143
3-4-متغیرهای تحقیق
144
3-5-ابزار و روش جمع آوری اطلاعات
144
3-5-1-روش کتابخانه ای
144
3-5-2-روش میدانی
145
3-5-3-تحلیل پرسشنامه
145
3-5-3-1-پرسشنامه یادگیری سازمانی نیفه
146
3-5-3-2-پرسشنامه کارآفرینی سازمانی اسکاربوروف و زیمرر
149
3-6-پایایی و روایی ابزار سنجش
149
3-7-شیوه های تجزیه و تحلیل اطلاعات
151
3-7-1-تجزیه و تحلیل آمار توصیفی
151
3-7-2- تجزیه و تحلیل آمار استنباطی
152
3-8-مراحل اجرای پژوهش
152
فصل چهارم:یافته های تحقیق(تجزیه و تحلیل داده ها)
153
مقدمه
154
4-1-توصیف ویژگی های جمعیت شناختی
154
4-1-1-جنسیت
155
4-1-2-سن
156
4-1-3-سطح تحصیلات
157
4-1-4-سابقه کار
158
4-1-5-رده شغلی
159
4-2-شاخص های توصیفی متغیرهای تحقیق
160
4-2-1-یادگیری سازمانی
160
4-2-2-کارآفرینی سازمانی
161
4-3-بررسی نرمال بودن
162
4-4-آزمون فرضیه های تحقیق و تحلیل نتایج
163
4-5-بررسی مفروضه ها
168
4-6-نرمال بودن عبارت خطا
169
فصل پنجم:نتیجه گیری و پیشنهادها
172
مقدمه
173
5-1-خلاصه نتایج تحقیق(نتیجه گیری از فرضیه ها
174
5-1-1-نتیجه گیری از فرضیه اصلی
174
5-1-2-نتیجه گیری از فرضیه فرعی اول
174
5-1-3- نتیجه گیری از فرضیه فرعی دوم
174
5-1-4- نتیجه گیری از فرضیه فرعی سوم
175
5-1-5- نتیجه گیری از فرضیه فرعی چهارم
175
5-1-6- نتیجه گیری از فرضیه فرعی پنجم
175
5-2-تفسیر یافته های تحقیق
177
5-3-پیشنهادهای ناشی از یافته های تحقیق
179
5-4-پیشنهادهایی در ارتباط با تحقیقات آتی
181
5-5-محدودیت های تحقیق
182
پیوست ها
183
پیوست یک: SPSS
183
پیوست دو:پرسشنامه ها
200
منابع و مآخذ
205
منابع فارسی
205
منابع لاتین
209
منبع:
[1]-شهبازی(1387) ارزیابی ویژگی های مدل سیستمی سازمان یادگیرنده در بانک ملی ایران- پایان نامه کارشناسی ارشد- دانشگاه علامه طباطبایی
[2]- حوریه مرادی، مسعود بیژنی، مسعود برادران، حسین شعبانعلی- عبدالعظیم آجیلی، رابطه یادگیری و کارآفرینی، مجله علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران سال 1391 جلد هشت- شماره 1- ص ص 101-103
[6]- امیر خانی، امیرحسین. طراحی و تبیین الگوهای به کارگیری سازمان های یادگیرنده، تهران، دانشگاه تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده مدیریت، 1379
[7]- داورزنی، هدی. ارائه مدلی برای اندازه گیری یادگیری سازمانی در صنعت قطعه سازی ایران، پایان نامه کارشناسی ارشد، تهران، دانشکده مدیریت، 1385
[8]-مارکو رات، مایکل، ایجاد سازمان های یادگیرنده. مترجم؛ محمدرضا زالی، چاپ اول، تهران، مرکز کارآفرینی دانشگاه تهران، 1385
[9]- قربانی زاده، وجه الله،(1387) یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده با نگرشی بر مدیریت دانش، انتشارات بازتاب، تهران
[10]- حبیب هنری، مصطفی افشاری و غلام علی کارگر،(بررسی نظام یادگیری سازمانی در سازمان تربیت بدنی بر اساس ابعاد سازمان یادگیرنده و روش AHP) مجله مدیریت ورزشی، تابستان 1391- شماره 13- ص ص 115-135
[11]-حبیب ابراهیم پور، دکتر جمشید صالحی صدقیانی، حسن خلیلی(بررسی رابطه کارآفرینی سازمانی و عملکرد تجاری شرکت پتروشیمی تبریز) مجله پژوهش های مدیریت عمومی، سال چهارم- شماره سیزدهم- پاییز 1391- ص ص 121-138
[13]- مقیمی، سید محمد طراحی و تبیین مدل کارآفرینی سازمانی برای سازمان های غیر دولتی NGOS، رساله دکتری، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه مدیریت،1385
[17] -پیرن، مایکل و مالدونی، گریس(1381)، سازمان یادگیرنده در عمل، ترجمه ابوالفتح لامعی، ارومیه: انتشارات موسسه فرهنگی انتشاراتی شاهد و ایثارگران، چاپ دوم.
[20]- سنگه، پیتر(1384)، پنجمین فرمان، ترجمه حافظ کمال هدایت و محمد روشن، تهران؛ انتشارات سازمان مدیریت صنعتی، چاپ پنجم
[21]- سرکار آرانی، محمد رضا(1386)، نوآوری در زیر ساخت های آموزش.
[22]- ابویی اردکان، محمد(1379)، نظریه سازمان های یادگیرنده، مجله پژوهش های مدیریت عمومی، پاییز1389، شماره نهم، ص ص 88-91
[24]-قربانی زاده، وجه الله(1379)، پیشرفت های تازه در یادگیری سازمانی، ماهنامه تدبیر، شماره 104، سال یازدهم
[34]-سبحانی نژاد و شهائی و یوز باشی، مهدی و بهنام و علیرضا،1385، چاپ اول، سازمان یادگیرنده، نشرسیطرون
[37]-صادق مال امیری، منصور، 1386، خلاقیت(رویکرد سیستمی، فرد، گروه، سازمان) انتشارات دانشگاه امام حسین(ع)
[51]-بهرام زاده، حسینعلی(1379)«یادگیری سازمانی و تفکر سیستمی» نشریه علمی پژوهشی مدیریت، شماره44، تهران، سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
[52]-طالبی کدوئی، فضل الله(1381)، «سازمان یادگیرنده؛ سازمان متحول، پویا و مطلوب» نشریه علمی پژوهشی مدیریت، شماره 64-63 . تهران سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
[53]-قهرمانی محمد(1383)،«سازمان یادگیرنده»؛ ثمره بی مانند قرن مدیریت، ماهنامه مدیریت دانش سازمانی شماره نخست تهران؛ آوروین چاپ.
[54]-رهنورد، فرج الله (1378)،«یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده» فصلنامه علمی، کاربردی مدیریت دولتی، شماره 43 تهران مرکزآموزش مدیریت دولتی.
[55]-فرهنگی، علی اکبر، حسینصفر زاده، کارآفرینی،(مفاهیم، نظرها، مدل ها و کاربردها) موسسه کار و تأمین اجتماعی، تهران 1386
[56]-پیکارجو، کامبیز، فرزانه، علی اصغری، کارآفرینی سازمانی و سازمان های کارآفرین، تهران پژوهشکده تحقیقات استراتژیک، شماره20، 1387
[57] -هزارجریبی، جعفر، کارآفرینی، تهران، پژوهشکده امور اقتصادی، چاپ اول، 1383
[58] -سعیدی کیا، مهدی، اصول و مبانی کارآفرینی. تهران، انتشارات کیا، چاپ پانزدهم، 1388
[59] -کوراتکو، دانلداف، هاجتس، ریچارد ام. نگرش معاصر بر کارآفرینی، ترجمه ابراهیم محرابی، با همکاری محسن تبراتی، تهران: دانشگاه فردوسی مشهد 1383.
[60] -گلستان هاشمی، سید مهدی، مبانی علم کارآفرینی، اصفهان، جهاد دانشگاهی 1382.
[61]- مردیث، جفری و دیگران، کارآفرینی، ترجمه محمدصادق نجاییان، تهران: انتشارات دفتر بین المللی کار 1371.
[62]-احمدپور داریانی، محمود و مقیمی، سید محمد، 1385، مبانی کارآفرینی، انتشارات فرا اندیش، چاپ سوم
[63]-احمدپور داریانی، محمود(1380). کارآفرینی، تعاریف، نظریات و الگوها، تهران: ناشر شرکت پردیس 57
[64]-کارت رایت، راجر، ترجمه: دکتر علی پارسائیان، سازمان های کارآفرین، انتشارات ترمه چاپ اول، تهران: 1383.
[66]-تسلیمی، سعید و همکاران (1385)، بررسی رابطه بین سرمایه اجتماعی و کارآفرینی درون سازمانی: فصل نامه فرهنگ مدیریت، سال چهاردهم، شماره چهاردهم. صص 27-56.
[68]-مقیمی، محمدی و احمدپور داریانی، محمود(1387). آموزش کارآفرینی در کسب و کارهای کوچک و متوسط در ایران، نیازها و راهکارها: فصل نامه توسعه کارآفرینی، سال اول، شماره اول، صص 207-245.
[70]-تاج الدین، مهدی، (1384). رابطه بین کارآفرینی شرکتی، بازارگرایی، انعطاف پذیری سازمانی، رضایت شغلی، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران.
[72]-رابرت دی، هیسریچ و مایکل پی، پیترز «کارآفرینی» ترجمه دکتر سید علیرضا فیض بخش و حمیدرضا تقی یاری، موسسه انتشارات علمی، 1384.
[73]-ذوالفقاری، مهدی(1388). بررسی عوامل موثر بر توسعه کارآفرینی سازمانی در سازمان کار و امور اجتماعی استان ها، مجله کار و جامعه، شماره 112. ص 71-79.
[74]-امیر کبیری، علیرضا؛ محمودیان، امید(1386). تاثیرات عوامل سازمانی بر نتایج بالقوه کارآفرینی درون سازمانی: تحقیقی در شاخه صنعت و فناوری های اطلاعات و ارتباطات، دانش مدیریت، دوره 20، شماره 765، صص 127-144.
[75]-عابدی، رحیم(1381). کاوش در کارآفرینی درون سازمانی، نشریه مطالعات مدیریت، شماره های 35 و 36. صص 111-134.
[76]-جابر انصاری، محمدرضا؛ آراسته، احمد؛ عالم زاده، مهرداد(1389)، بررسی وضعیت توسعه کارآفرینی سازمانی: (مورد مطالعه شرکت خزر خرم بروجرد) 1389. کنفرانس بین المللی مدیریت، نوآوری و کارآفرینی، دانشگاه شیراز.
[84]- احمد پورداریانی، محمود. کارآفرینی، انتشارات پردیس، چاپ دوم، 1379.
[3]-Alegran, J-Chiva, R. (2005). Assessing the impact of organizational learning capability on product information performance; an empirical test. Technovation. Vol. 28, pp. 315-326.
[5]-Saban, K, Slanasa, I, and Lookman, C and Peace, G. (2001). Organizational learning a critical component to new product development. Journal of Product Innovation management, 18(1), 54-55.
[12]-Pedler. M., Burgoyne, J., & Bovdell T., The learning company MC Grow-Hill, Maidenhead, 1991.
[14]- Senga, P. M., The fifth discipline, London: random House. 62, 1994.
[15]-Harrison, R. T., Leitch, C. M., Entrepreneurship and Leadership: the implications for education and development entrepreneurship & regional development. 96:111-25, 1994.
[16]-Richard K (2002), Learning –org Dialog on learning organization, Richard@karash.com.
[18]-Shrivastava, P. (1999); Management classes as online learning communities; Journal of management education, December.
[19]-Murquaradt, M. (1996), Building the learning organization: a system approach to quantum improvement; MC. Graw-Hill
[23]-Sarita, Ch and Renesch, J (1995). Learning organization, Portland, OR: productivity press.
[25]- Morgan, G (1986). Images of organizations, CA: Sage Publications, Inc.
[26]-Foil, C & et al (1985). Organizational learning, Academy of management review, Vol.10, No.4.
[27]-Malhortra, Yogesh (1996). Organizational learning and learning organizational: an overview.
[28]-Mason, R.M. (1993), Strategic Information systems: use of information technology in a learning organization, proceedings of the twenty-sixth Hawaii International Conference on system Science 93, CA: IEEE Press.
[29]-Hepp & Martin (2004), Principles of information systems. http://ruby.fgcu/coursec/mhepp/
[30]-Marquaradt, M. (1996), Building the learning organization: a system approach to quantum improvement, MC Graw-Hill.
[31]-Marquaradt, M. & Reynolds, A. (1994). The global learning organization: Gaining competitive advantage through continuous learning, Burt Ridge, LL: Irwin
[32]-Pedler, M., Burgoyne, J & Boydell, T (1991), the learning company, a strategy for sustainable development; London: Mc Grew-Hill.
[33]-Shrivastava, P. (1999); Management classes as online learning communities; Journal of management education, December.
[35]-Wonglim Piyarat, Jarunee (2009); Innovation index and the innovative capacity of nations, Futures, Elsevier, Science Direct.
[36]-Moenart, R.k., Caeldries, F., Lievens, A and Wauters, E (2000); Communication flows in international product, innovation teams; Journal of product innovation management; Vol. 17; No. 5, pp. 360-377.
[39]-Liao, S.H., Fei, W.C., & Liu, C.T. (2008); Relationships between knowledge inertia, organizational learning and Organizational innovation. Technovation, 28(4), 183-195.
[40]-Mansury, M.A., & Love, J.H. (2008). Innovation productivity and growth in US business services: a firm level analysis. Technovation, 28 (1-2), 52-62.
[41]-Koc, T., & Ceylan, C. (2007). Factors impacting the innovative capacity in large scale companies. Technovation, 27(3), 105-114.
[42]-Guadamillas, F., Donate, M.J., & Sgnchez de Pablo, J.D. (2008). Knowledge management for corporate entrepreneurship and growth: a case study. Knowledge and process management, 15(1), 32-44.
[43]-Prajogo, D.I., & Sohal, A.S. (2003). The relationship between TQM practices, quality performance, and innovation performance. The international Journal of Quality & reliability management, 20(8), 901-918.
[44]- Martinez Costa, M., & Jimenez Rahman, S. (2004). The future of TQM is past. Can TQM be resurrected? Total quality management 15(4).411-423.
[45]-Bontis, N., Crossan, M., & Hulland, J. (2002). Managing an Organizational learning system by aligning stocks and flow. Journal of management Studies, 39(4), 437-469.
[46]-Jimenez, D. (2008). Are companies that implement TQM better learning organizations? An empirical study. Total quality management, 19(11), 1101-1115.
[47]-Hung, R.Y.Y., et al. Impact of TQM and Organizational learning on innovation performance in the high tech industry. International business review (2010), doi: 10.1016/j.ibusrev.2010.07.001.
[48]-Argyris, C and schon, D. 1978. Organizational learning; a theory in action perspective nded. Aldreshot; gower.
[49]-Kramer, R.M, and Tyler T, R. (1995) Trust in organizations frontiers of theory and research, New York: Sage Publications.
[50]-Ali, Irena; Warne Leoni, Pascoe Celina (2008). Organizational and Social Aspects of Knowledge, management learning in organization, In M.E. Jenney, Knowledge management concept, Methodologies, Tools and Applications, New York: IGI Global.
[65]-Antonic,B & Hisrich, R.D. (2003): Clarifying the entrepreneurship concept; Journal of small business and enterprise development; Vol. 10; No. 1, pp-7-24.
[67]-Eyal Ori & Inbar Dan (2003): Developing a public school entrepreneurship inventory; International journal of entrepreneurial behavior & research; Vol. 9, No. 6.
[69]-Zahra, S.A. (1993): Environment, corporate entrepreneurship and financial performance: a taxonomy approach; journal of business venturing; Vol. 8; No.4, pp. 319-40.
[71]-Coving, J.G and Slevin, D.P (1991): A conceptual model of entrepreneurship as firm behavior, Entrepreneurship Theory and Practice; Vol. 16; No.1; pp.7-25.
[77]-Gumusluoglu, L; Ilsevk, A (2009). Transformational Leadership, Creativity and Organizational innovation; journal of business research; Vol. 62; pp: 461-473.
[78]-Andiliou, A., Murphy P.K (2010): Examining variations among researchers’ and teachers’ conceptualizations of creativity: a review and synthesis contemporary research; Education research review; Vol. 5; pp: 20-219.
[79]-Russell, R.D (1999). Developing a process model of entrepreneurial systems: a cognitive mapping approach. Entrepreneurship Theory and Practice; VOl. 23; PP:65-84.
[80]-Mintzberg, H (1987). The strategy concept: Five P’s for strategy; California management review; Vol. 30; pp:24-11.
[81]-Weick, K.E & Sutcliffe, K.M. (2001). Managing the unexpected. San Francisco: Jossey-Bass.
[82]-Schein, E.H. (1985). Organizational culture and leadership. San Francisco: Jossey-Bass.
[83]-Shane, S & Venkataraman, S (2000). The promise of entrepreneurship as a field of research. Academy of management review, Vol.25; pp:217-226.