فهرست:
چکیده.......................................................................................................................................2
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1مقدمه..................................................................................................................................3
2-1بیان مساله...........................................................................................................................4
3-1مدل تحلیلی تحقیق.............................................................................................................5
4-1اهمیت و ضرورت تحقیق....................................................................................................6
5-1علت انتخاب موضوع..........................................................................................................7
6-1اهداف تحقیق......................................................................................................................8
7-1سوالات تحقیق....................................................................................................................9
8-1متغیرهای تحقیق................................................................................................................10
9-1فرضیه های تحقیق............................................................................................................11
10-1چارچوب نظری تحقیق...................................................................................................12
11-1قلمرو تحقیق...................................................................................................................13
12-1تعاریف مفهومی..............................................................................................................15
13-1تعاریف عملیاتی.............................................................................................................18
فصل دوم: ادبیات نظری تحقیق
مقدمه......................................................................................................................................21
بخش اول اتومایسیون اداری
1-1-2اتومایسیون اداری.........................................................................................................23
2-1-2اطلاعات.......................................................................................................................24
3-1-2عصراطلاعات...............................................................................................................25
4-1-2اطلاعات ویژه سازمانی.................................................................................................26
5-1-2سیستم اطلاعات مدیریت..............................................................................................26
6-1-2فناوری اطلاعات..........................................................................................................27
7-1-2کاربردهای فناوری اطلاعات در سازمان........................................................................28
8-1-2مشکلات دبیرخانه سنتی...............................................................................................29
9-1-2مزایای استفاده از سیستم مکانیزه...................................................................................31
10-1-2مشکلات پیش روی سیستم اتومایسیون اداری.............................................................32
11-1-2قابلیت های ویژه سیستم اتومایسیون اداری.................................................................33
12-1-2اینترنت..................................................................................................................... 37
13-1-2تاریخچه اینترنت........................................................................................................38
14-1-2شکل گیری اینترنت....................................................................................................38
15-1-2اینترانت......................................................................................................................39
16-1-2تلفن داخلی.............................................................................................................. 40
17-1-2اکسترانت...................................................................................................................41
18-1-2ایمیل..........................................................................................................................41
19-1-2مودم..........................................................................................................................42
20-1-2خدمات انتقال فایل.....................................................................................................42
21-1-2دورنگار(فکس)..........................................................................................................42
22-1-2اپراتورها....................................................................................................................43
23-1-2سیستم........................................................................................................................43
24-1-2نظریه سیستمی............................................................................................................44
25-1-2مقایسه انواع سیستم های اطلاعاتی.............................................................................44
بخش دوم: بهبودعملکرد
1-2-2مقدمه...........................................................................................................................47
2-2-2عملکرد........................................................................................................................48
3-2-2رابطه بین بهبودعملکردبامدیریت منابع انسانی...............................................................49
4-2-2نقش مدیریت عملکرددرموقعیت استراتژیک سازمان.....................................................51
5-2-2عوامل موثر برعملکردکارکنان......................................................................................52
6-2-2رابطه بین رضایت و پاداش باعملکرد...........................................................................55
7-2-2ارزیابی عملکرد............................................................................................................56
8-2-2بهره وری.....................................................................................................................56
9-2-2کارآیی.........................................................................................................................56
10-2-2اثربخشی....................................................................................................................56
11-2-2ارتباطات....................................................................................................................58
12-2-2فراگردارتباطات..........................................................................................................58
13-2-2دبیرخانه.....................................................................................................................59
14-2-2انواع سیستم های دبیرخانه..........................................................................................60
15-2-2نامه های اداری..........................................................................................................62
16-2-2انواع نامه های اداری ازنظر علوم رفتاری....................................................................62
17-2-2تحویل پرونده هابه مقامات مافوق..............................................................................63
18-2-2کنترل نامه هااز نظرتایپ.............................................................................................63
19-2-2کنترل دفتراندیکاتور...................................................................................................64
20-2-2رضایت......................................................................................................................64
21-2-2ارگونومی درمکانیزاسیون اداری..................................................................................65
22-2-2صحت........................................................................................................................66
23-2-2اقتصادی بودن............................................................................................................66
24-2-2دقت...........................................................................................................................66
25-2-2سرعت.......................................................................................................................66
26-2-2سطح تحصیلات.........................................................................................................66
27-2-2همکاران.....................................................................................................................67
28-2-2مهارت.......................................................................................................................67
29-2-2سابقه خدمت..............................................................................................................67
30-2-2سیستم کارکنان دانشی................................................................................................67
31-2-2تعریف واژه هاواصلاحات دقیق.................................................................................68
32-2-2دولت الکترونیک........................................................................................................70
33-2-2اهداف دولت الکترونیک.............................................................................................71
34-2-2دولت الکترونیک وامکان سنجی استقرارآن درایران.....................................................72
35-2-2موانع گسترش دولت الکترونیک.................................................................................74
36-2-2ارتباطات سازمانی......................................................................................................74
37-2-2انواع تکنولوژی اطلاعات...........................................................................................76
38-2-2جهانی شدن...............................................................................................................78
39-2-2تاثیرفن آوری اطلاعات برهزینه های سازمانی.............................................................79
بخش سوم: پیشینه تحقیق
1-4-2مقدمه...........................................................................................................................81
2-4-2تحقیقات داخلی...........................................................................................................82
3-4-2تحقیقات خارجی..........................................................................................................91
فصل سوم: روش اجرایی تحقیق
1-3مقدمه...............................................................................................................................98
2-3تحقیق از نوع هدف..........................................................................................................99
3-3تحقیق از نوع روش........................................................................................................100
4-3تحقیق ازنظر افق زمانی...................................................................................................102
5-3واحدتجزیه وتحلیل........................................................................................................102
6-3روش و ابزارجمع آوری اطلاعات...................................................................................102
7-3نحوه امتیازبندی پرسش نامه............................................................................................105
8-3روش های غیرمستقیم درجمع آوری اطلاعات.................................................................106
9-3روایی ابزارسنجش..........................................................................................................106
10-3پایایی ابزارسنجش........................................................................................................108
11-3شاخص های پرسش نامه..............................................................................................110
12-3جامعه آماری................................................................................................................112
13-3روش نمونه گیری.........................................................................................................112
14-3مراحل تفصیلی تحقیق..................................................................................................113
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات
1-4مقدمه.............................................................................................................................116
2-4تجزیه وتحلیل داده ها.....................................................................................................117
3-4انواع تجزیه و تحلیل داده ها...........................................................................................117
4-4جنسیت...........................................................................................................................119
5-4میزان تحصیلات.............................................................................................................120
6-4وضعیت تاهل.................................................................................................................121
7-4وضعیت شغلی................................................................................................................122
8-4سابقه خدمت..................................................................................................................123
9-4تحلیل های استنباطی.......................................................................................................127
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها
1-5مقدمه.............................................................................................................................134
2-5نتیجه گیری برمبنای فرضیه..............................................................................................135
3-5پیشنهادهایی مبتنی بر فرضیه هاویافته های تحقیق............................................................142
4-5پیشنهادهایی برای پژوهشگران آینده................................................................................147
پیوست ها.............................................................................................................................148
منبع:
منابع فارسی
1-ایرانژاد،مهدی"روشهای تحقیق در علوم اجتماعی"چاپ دوم (تهران،نشر مدیران1382).
2-صرافی زاده،اصغر و علی علی پناهی"سیستم های اطلاعات مدیریت"تهران، موسسه انتشارات امیر،1384).
3-صرافی زاده ،اصغر"فناوری اطلاعات در سازمان It مفاهیم و کاربرد ها"(تهران، انتشارات امیر، 1383).
4-دفت، ریچارد ال "تئوری و طراحی سازمان"ترجمه علی پارسائیان وسیدمحمد اعرابی، (تهران، چاپ پژوهش فرهنگی، 1377).
5-طالقانی، محمد"مهندسی و مدیریت اطلاعات"(رشت، نشرکتیبه گیل، 1382).
6-اچ هال، ریچارد"سازمان و مدیریت"ترجمه سیدمحمد اعرابی و علی پارسائیان، (تهران، دفتر پژوهشهای فرهنگی، چاپ اول1378).
7-ساده، مهدی"روشهای تحقیق با تاکیدی بر جنبه های کاربردی"(تهران، انتشارات مولف1375).
8-سرمد، زهره وبازرگان، عباس و حجازی، الهه"روشهای تحقیق در علوم رفتاری"(تهران، انتشارات آگاه، چاپ بیست و یکم، 1390).
9-مرتضوی، سیدمحسن"نقش فناوری اطلاعات در تولید وساخت"(تهران، انتشارات تدبیر، سازمان مدیریت صنعتی، شماره 149).
10-میرسپاسی، ناصر"در جستجوی راه"(مجله دانش و مدیریت، تهران: انتشارات دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، شماره14).
11-یاردلی، دیوید"مدیریت موفق پروژه های It(درسهایی از شکست پروژه های فن آوری اطلاعات)"، ترجمه محمود رفیعی، بهروز نصر آزادانی و مرتضی کوشا،(اصفهان، انتشارات کوشا، چاپ اول1384).
12-رابینز، استیفن پی"تئوری سازمان(مفاهیم و کاربردها)"، ترجمه سیدمهدی الوانی وحسن دانایی فرد،(تهران: انتشارات صفار، چاپ دوم1383).
13-بهشتیان، مهدی وابوالحسنی، حسین" سیستم اطلاعاتی مدیریت"( تهران، شرکت پردیس1387).
14-کتز، جان"رهبر تحول" ترجمه مهدی ایران نژاد، پاریزی و میتو سلسله( تهران، موسسه تحقیقات وآموزش مدیریت، 1379).
15-رضائیان، علی "مبانی سازمان و مدیریت"(تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها(سمت)، چاپ یازدهم، 1387).
16-حافظ نیا، محمدرضا"مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی"(تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها(سمت)، چاپ هفدهم، 1377).
17-علینقی پور، حجت واسماعیل صمدی"خودآموز اتومایسیون اداری"ایلام، گروه آموزش کمیته اتومایسیون اداری، 1386).
18-خاکی، غلامرضا"روش تحقیق در مدیریت"(تهران، انتشارات بازتاب، چاپ چهاردهم، 1388).
19-ونوس، داور و مهرداد پرچ"مجموعه سوالات کنکور(کارشناسی ارشد)تئوریهای مدیریت" (تهران، انتشارات کتابخانه فرهنگ،1387).
20-اسکات، ریچارد" سازمانها: سیستم های عقلایی، طبیعی و باز" ترجمه حسن میرزائی اهرنجانی"(تهران، انتشارات سمت، چاپ دوم، 1389).
21-شیخ بکلو، سارا وصرافی زاده، اصغر و تیمورنژاد، کاوه"بررسی تاثیر اتومایسیون اداری بر کارآیی"(تهران، مدیریت توسعه و تحول،1391).
22-انبری، خلیل"دولت الکترونیک و موانع آن در ایران"(تهران، سازه اطلاعات سامان،1392).
23-فیروزه، عطاریان"مبانی مدیریت دولتی"(اراک، انتشارات دانشگاه آزاد، 1391).
24-وحیدی، مجید"خودآموز اینترنت"(تهران، انتشارات گسترش رایانه،چاپ دوم، 1383).
25-ملکیان، احسان"اصول مهندسی اینترنت"(تهران، انتشارات نص، چاپ یازدهم، 1386).
26-علاقه بند، علی"مدیریت عمومی"(تهران، نشر روان، چاپ دوم،1375).
27-جاسبی، عبدالله"اصول و مبانی مدیریت"(تهران، مرکز انتشارات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، چاپ هشتم، 1377).
28-الوانی، سیدمهدی"مدیریت عمومی"(تهران، انتشارات نی، چاپ بیست و هفتم،1385).
29-گریفین، مورهد"رفتار سازمانی" ترجمه سیدمهدی الوانی و غلامرضا معمارزاده،(تهران، انتشارات مروارید، چاپ پنجم، 1380).
30-بلانچارد، کنت و پاول هرسی"مدیریت رفتار سازمانی"ترجمه علی علاقه بند،( تهران، انتشارات امیرکبیر، چاپ بیست و یکم،1382).
31-گرجی، محمدباقر"ارزیابی تاثیر توانمندسازی بر عملکرد کارکنان"(فصل نامه مدیریت، سال هفتم، شماره17، بهار1389).
32-اسدی، عبدالله"مقاله: عوامل تاثیرگذار در انگیزش کارکنان"(تهران، 1385).
منابع انگلیسی
1.Mcleod , Raymand , 1998 , Management in formation systems’ Seventh ed ‘Newjersy ‘ prentise Hall.
2.Baines, Anna.(1998), "Using information Technology to facilitate organizational chang", work study, MCB University Press, vol.47,No.2.
3.Burlingame, j.F.(1961), ’’ Information Technology and Decentralization’’, Harvard Business review,No.39.
4.Chekland&Holwell.S.(1998), ’’Information System and Information System’’, Marking Sensor of the field.
5.Chid,j.(1948), ’’Aguide to Problems and Proctice’’,London: Harper Andrew, Forth Edition.
6.Dibrell,C.clay & Mileer, Thomas.R.(2002), ’’Organization Design: The Continuing influence of information Technology’’,journal of Managment History,MCB uplimited,vol.40,No.60.
7.Drucker, Peter.F.(1994),"Management: Task,Responsibilities, Practices" MCGraw,hill-Book co.
8.Dubrin,Andrew.j.(1997), ’’Fundamentals of organizational Behavior’’,Ohio South-Western College Publishing.
9.Heeks, Richard(1998), ’’Reinventing the Government in the Information Age’’ ,uk: Routhledge.
10.Kreithner,Robert,(1986), ’’Managment ’’,Boston,HoayhonMifflin Company.
11.Lawless,Grant,W.(2000), ’’Information Technology for Manufacturing: Where has it been_where is IT Heading? ’’,journal of Information Technology, vol.16,N.4.
12.Lucass, Henry.(2000), ’’Information Technology from Mangement’’,MCG raw, hill_Book co.
13.Masion, Giovanni.(1999), ’’Information Technology and Dilemmas in organizational Change mangment’’,MCB university press,vol.12,No.5,Available at.
14.Merlyn, Paul.R & Valikangas, lisa.(1998), ’’From Information Technology To knowledge Tecknology: Taking the user in To consideration’’, journal of knowledge Management, Vol.2,No.20.
15.Ryssel, Ricky & Ritter, Thomas & Gumunden, Hans Geory.(2004) ’’The impact, of information Technology Deployment on Trust, commitmentand Value Creation in business relationships’’,journal of Business & information marketing,Vol.19,No.3.
16.Schultze, Ulrike.(2000), ’’Aconfessional Account of An Ethnography Abut knowledge Work’’,MIS Quarterly,vol.24,No.1.
17.Staier,Ralp.M.(1998), ’’Principle of Information System’’,course.
18.Tuban,Efraim and others.(1996), ’’Information Technology for Managment’’ .
19.Alinston, H(2002), ’’Corporate Planning, forecasting and the long mave’’, Futuress,No.34.
20.Drucker,Peter.F.(1994), ’’Managment: Task,Responsibilities,Practices’’, MCGraw, hill_Book co.
21.Willard, Him.(September2002)Applying Customer Satisfaction Theory to community Collef planning of Student Services.
22.http://www.irandoc.com
23.http://www.mim.gov.ir
24.http://www.enotes.com
25.http://www.pishgam5.tk
26.http://www.rahpoo.com
27.http://www.system.parsiblog.com