فهرست:
فصل یک : طرح و کلیات تحقیق.. 11
1.1مقدمه. 12
1.2بیان مسئله. 13
1.3اهمیت و ضرورت موضوع. 16
1.4گزاره های تحقیق.. 20
1.4.1 پرسش های اصلی و فرعی.. 20
1.4.2فرضیه های تحقیق.. 20
1.4.3هدف های تحقیق یا نتایج مورد انتظار. 20
1.4.4شرح واژه ها و اصطلاحات تحقیق.. 21
فصل دوم:مبانی نظری پژوهش و مروری بر تحقیقات پیشین.. 23
2.1مقدمه. 24
2.2تصمیم گیری کلی.. 25
2.3تصمیم گیری مصرف کننده. 29
2.3.1تئوری های کلاسیک... 29
2.3.2تئوری های پست مدرن. 30
2.4مراحل تصمیم گیری.. 32
2.5تصمیم گیری خانوادگی.. 35
2.5.1پیوستگی گروه. 40
2.5.2توزیع نقش ها 40
2.6تصمیم گیری سفر تفریحی و تعطیلات در خانواده. 43
2.7فرزندان و تعطیلات.. 46
2.8فرزندان و تصمیم گیری.. 48
2.9تأثیر فرزندان بر تصمیم گیری.. 51
2.10تأثیر فرزندان بر مرحله ی تصمیم گیری.. 56
2.11تأثیر فرزندان بر تصمیم گیری تعطیلات.. 58
2.12متغیرهای تأثیر گذار بر تأثیر فرزندان بر فرایند تصمیم گیری انتخاب مقصد. 60
2.12.1سن فرزندان. 60
2.12.2جنسیت فرزندان. 61
2.12.3استراتژی های تأثیری فرزندان. 62
2.13تأثیر فرزندان در فرایند تصمیم گیری انتخاب مقصد. 62
2.14سفرهای تفریحی خانوادگی.. 63
2.15 مدل برای فرایند تأثیرفرزندان برای انتخاب مقصد : 64
فصل سوم:روش اجرای تحقیق.. 76
-1. 3مقدمه. 77
3-2. روش انجام پژوهش... 77
3-3. محدوده مکانی و زمانی تحقیق.. 77
3-4. جامعه آماری پژوهش... 78
3-5. روش نمونه گیری و حجم نمونه. 78
3-6. روش گردآوری دادهها 79
3-6-1 مطالعه کتابخانهای.. 79
3-6-2 مطالعه پیمایشی.. 80
3-7اعتبار سنجی ابزار. 80
3-8. روش تحلیل داده ها 81
فصل چهارم :یافته های پژوهش... 82
-4.1 مقدمه. 83
4.2 بررسی ویژگیهای جمعیت شناختی پاسخگویان. 84
4.3 مقصد آخرین سفر خانوادهها 89
4-4. ویژگیهای سفر خانوادهها 96
4.5 آزمون فرضیه های تحقیق.. 104
فصل پنجم :بحث و نتیجه گیری.. 108
5.1 مقدمه. 109
5.2 یافته ها 110
5.3پیشنهادات برای پژوهش های آتی.. 116
پیوست ها 117
Abstract: 120
فهرست منابع ...........................................................................................................................................121
منبع:
فهرست منابع
منابع فارسی
استونر ، جیمز. ای اف . فری من ، آر .ادوارد . گیلبرت ، دانیل آر1978. ترجمه : پارسائیان ، علی و اعرابی ، سید علی . مدیریت . 1379.
بابومیان آلنوش ، پایان نامه ی کارشناسی ارشد . رابطه ی تأثیر همراهی کودک با والدین در الگو و میزان خرید از فروشگاه های زنجیره ای شهروند. دانشگاه علامه طباطبایی ؛ دانشکده مدیریت و حسابداری. 1379
داس ویل . مدیریت جهانگردی . مبانی و راهبردها و آثار ترجمه اعرابی محمد ، ایزدی داوود چاپ سوم1378
خاکی. غلامرضا.روش تحقیق در مدیریت . تهران دانشگاه آزاد اسلامی ، مرکز انتشارات علمی بازتاب 1379
چاک ، وای گی . ترجه پارسائیان و اعرابی . جهانگردی در چشم انداز جامع.1378
دهقان نیری ، حسام الدین . پایان نامه کارشناسی ارشد . تحقیق سنجش میزان تاثیر عوامل شناخته شده نفوذ نسبی کودکان بر تصمیم گیری خرید خانواده با استفاده از مدل مفهومی ویلیامز . دانشگاه فردوسی مشهد ؛ دانشکده علوم اداری و اقتصاد . hawzeh.net1389
روستا، احمد . ونوس ، داور . ابراهیمی ، عبدالحمید. مدیریت بازاریابی 1385
رئیس روحانی ، فرشته. تأثیر اعضای خانواده در فرایند تصمیم گیری خرید (مطالعه موردی: نقش اعضای خانواده در فرایند تصمیم گیری خرید مسکن). Banik.ir (1391)
نادری. عزت الله . سیف نراقی . مریم . روش تحقیق و چگونگی ارزشیابی آن در علوم انسانی . دفتر تحقیقات و انتشارات بدر 1370
منابع انگلیسی :
Ali, Akhter & Batra , D.K. Children influence on parents buying decisions in Delhi (India). European Journal of Business and Management. Vol 3, 2011
Birchler, Kathrin Mirjam. A Vacation Within a Vacation: An Examination of
How Child Participation in Day Programs During Family Vacations Influences Parental Satisfaction With The Vacation. For fulfillment of the requirements for the Master of Science in Education. Illinois University, 2012
Blichfeldt, Bodil Stilling& Pedersen , Bettina& Johansen Anders & Hansen , Line . Tween Tourists: Children and Decision-Making. Journal of Tourism Consumption and Practice .Volume 2 . 2010
Blichfeldt, Bodil Stilling. Why do some Tourists choose to spend their Vacation Close to home. University of Southern Denmark, , 2004
Bronner, Fred &De Hoog , Robert . Agreement and disagreement in family vacation decision-making.journal of tourism management . 2007
Currie Russell and Wesley, Franz and Sutherland, Paul. Going where the Joneses go:understanding how othersinfluence travel decision-making. International Journal of Culture,Tourism and Hospitality ResearchVol. 2, 2008
Darly, William & Lim, Jeen-Su. Family decision making in leisure – time activities : an Exploratory Investigation of the Impact of Locus of Control, Child Age Influence Factor and Parental Type on perceived child influence. Advances in Consumer Research Volume 13,1988.
Davis , Harry. L.Decision making within the household . The Journal of Consumer Research, Vol. 2,1976
Decrop , Alain: Vacation decision making, university of Namur, Belgium . book.2006
Flurry, Laura . Children's influence in family decision-making: Examining the impact of the changing American family. Journal of business research 2006
Foxman , Ellen & Tansuhaj , Patriya. Adolescents` and mothers perceptions of relative influence in family purchase decision : patterns of agreement and disagreement. Advances in Consumer Research Volume 15, 1988
Gacho segunmpun, Reynaldo & Abuzahari , Joanna soraya & Jamaluddin,Mohd.Mozamer.Tourism among families in northern peninsular Malaysia.Journal of Asia- Pacific social science review .2008
Gram,Anne. “If we’re not going to Italy, I’m not coming”. Children as co-decision-makers in the family – the case of family holidays. Institute for history, international and social studies.Aalborg University. 2004
Hall, John , Shaw, Mike , Johnson, Melissa & Oppenheim, Peter . Influence of children on family consumer decision making . European Advances in Consumer Research Volume 2. 1995
Hanlan Jannet & Fuller, Don &. Wilde , Simon J. The travel destination decision process and the relevance of segmentation studies to the marketing of regional tourism, destinations in an Australian context . School of Commerce and Management , ePublications@SCU 2005
Hartl, Anne & Gram, Malene. Holiday Pictures, Picturing Holidays .German Children’s Holiday Desires. Aalborg University .Fibigerstræde 2 9220 Aalborg East Denmark. 2004
Hung, Kam.Developing an alternative model fofr travel decision making . For fulfillment of the requirements for the degree of DOCTOR OF PHILOSOPHY. Recreation, Park and Tourism Sciences. Texas A&M University.2008
Huybers, Twan. Destination choice modelling - To label or not to label?
presented at the conference ‘Tourism Modelling and Competitiveness: Implications for Policy and Strategic Planning’,October/November 2003
Jenkins, Roger. L. The influence of children in family decision – making . parents perception. Consumer Research Volume 6. 1979.
Kang, Soo K & Hsu ,Cathy H.C. & Wolfe, Kara . Family traveler segmentation by vacation decision making pattern Journal of Hospitality & Tourism Research; volume 27.2003
Kang, Soo & Hsu , H.C ,Cathy. Segmenting Travel Information Center Visitors by Vacation Decision Making . 2005
Kaur, Pavleen & Singh ,Roghbir . Children in family purchasing decision making in India and the west. Academy of Marketing Science Review . No. 8.2006
Koppelman , Frank. Destination choice behavior for non – grocery shopping trips,Transportationresearch record.NO 673. 1978
Kozak,Metin, Holiday taking decisions – The role of spouses. School of Tourism and Hospitality Management, Mugla University, 48170 Mugla, Turkey. Journal of tourism management 2010
Lin wu ,Kai, Family Leisure Decision Making: Which Museums to Visit? School of Management, University of Surrey, UK,2007
Mangleburg ,Tamara F. Children influence in purchase decisions: a review and critique . Advances in Consumer Research Volume 17. 1990
Martensen , Anne & Gronholdt, Lars. Children’s influence on family decision making. Innovative Marketing, Volume 4, 2008
McCathy, Joan. Family decision making and sex role attitudes in the context of selection of vacation destination. Presented in Partial Fulfilment of the Requirements for the Degree of Master of Science in Administration at Concordia UniversityMontreal, Quebec, Canada. 1998
McNeal, james, From Savers to Spenders: How Children Became a Consumer Market.Excerpted from Children As Consumers: Insights and Implications by James U. McNeal. Posted with permission of Lexington Books.1987
Mikkelsen , Miguel Romero & Nørgaard , Maria Kümpel. Children’s Influence on Family Decision-Making in Food Buying and Consumption. Research on Customer Relations in the Food Sector. 2007
Minciu, Rodica & Moisa, Claudia Olimmpia. Fundamental aspects regarding youth and their decisions to practice tourism . Annales Universitatis Apulensis Series Oeconomica, 2009
Mottiar, Ziene & Quinn , deidre. Couple Dynamic in Household Tourism Decision Making: Women as the Gatekeepers? Dublin Institute of Technology School of Hospitality Management and Tourism . Journal ofVacation Marketing, vol. 10. 2004
Nickerson, Norma &Jurowsky , Claudia . The influence of children on vacation travel patterns. Jurnal of vacation marketing .volume 7 .2001.
Ogden, Denise T, Ogden, James R & Ramzy, Omar . Perceptions of Children’s Influence on Purchase Decisions A Comparison between the U.S. and Egypt. 2010
. Palan, Ka. M & WILKES, Robert. Adolescent-Parent Interaction in Family Decision Making. Journal of consumer research.• Vol. 24 • 1997
Peercy, Margaret Amelia. An exploratory study on the effects of the year round school calendar has on the family vacation. Thesis for faculty of the VirginiaPolytechnic Institute and State University in partial fulfillment of the requirements for the degree of Masters of ScienceIn Hospitality and Tourism Management. 2007
Ramzy, Omar . Ogden, Denise T . Ogden James R. and Zakaria ,Mohamed Yehia . Perceptions of Children’s Influence on Purchase Decisions Empirical Investigation for the U.S. and Egyptian Families. World Journal of Management Vol. 4. 2012
Robin, Christian. The Influence of Children on Vacation Attraction Choice. Master of Arts. University of Manitoba. Winnipeg.2010
Robinson, Peter. Holiday decision making : The family perspective . tourism insight . Tourism insight 2008.
Rodder john, Deborah. Consumer Socialization of Children: A retrospective look at 25 years of research. Journal of consumer research 1999.
Schlich , Simma and Axhausen , KW . Destination choice modelling for different leisure activities. Destination choice of leisure trips.2002
Schor, Juliet . B. The commodification of childhood : tales from the advertising front lines.the hedgehog review . 2003
Smallman,clive &Moore,Kevin. Process studies of tourist decision making: the riches beyond variance studies.Lincoln university. 2008
Suwandinata, Hanny. Children‟s Influence on the Family Decision-Making Process in Food Buying and Consumption An Empirical Study of Children‟s Influence in Jakarta-Indonesia . Inaugural Dissertation for the doctoral degree.2011
Szybillo, George & Sosanie, Arlene. Family decision making: husband , wife and children. Advances in Consumer Research Volume 04. 1977.
Thornton , Paul. Tourist group holiday decision making and behaviour : The influence of children. Tourism management .1997.
Wang, Dongyi, Adolescents’ Perception of Their Influence in Family Decision Makingin China. University of Nothigham . 2006
Wang , Kuo-Ching & Hsieh, An-Tien& Yeh, Yi-Chun& Tsai, Chien-Wen. Who is the decision-maker: the parents or the child in groupp ackage tours?Journal of Tourism management volume 25. 2004.
Wante, Torgeir. Winchester, Tiffany. Family holiday decision making: the knowledge and influence of adolescent children and parents more. ANZMACconference,2011