پایان نامه تأثیر عملکرد مدیران کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی در جلب مشارکت ها و کمک های مردمی

word 1 MB 31122 139
1392 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۷۲,۹۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۳۳,۶۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مدیریت دولتی

    (M.A)

    گرایش سیستم های اطلاعاتی

    چکیده

    در کشور ایران که برمبنای نظام اسلامی شکل گرفته است،به دلیل اعتقادات مذهبی،مشارکت و تعاون در راستای محرومیت زدایی از اهمیت خاصی برخورداراست.کمیته امداد امام خمینی(ره) یکی از نهادهای شکل گرفته پس از انقلاب است که هدف اصلی آن حمایت از محرومان و مستضعفان و جلب مشارکت های مردم به منظور گسترش عدالت است.هدف این تحقیق سنجش عملکرد مدیران و افزایش مشارکتهای مردمی است.این پژوهش با استفاده از روش توصیفی پیمایشی انجام پذیرفت.جامعه آماری این تحقیق کلیه مدیران سازمان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی (84 نفر) می باشند که به روش سرشماری مورد مطالعه قرار گرفتند. روایی پرسشنامه توسط اساتید و خبرگان مورد تأیید قرارگرفت.به منظور سنجش پایایی از آلفای کرونباخ استفاده شد که برابر با 855/0 بدست آمد.تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی صورت پذیرفت.در آمار استنباطی از آزمون های t تک نمونه ای استفاده شد.بر اساس فرضیات پژوهش مهارت،توانمندی و ویژگی های شخصیتی مدیران این مجموعه مورد ارزیابی قرارگرفت.نتایج بدست آمده از یافته ها نشان داد،سه مؤلفه مورد بررسی در سطح مطلوبی قراردارند.

    مقدمه

    فقرزدایی و کاهش فاصله طبقاتی بین اقشار مختلف مردم و ایجاد نظام عادلانه توزیع درآمد از جمله اهداف و سیاست های کلان هر جامعه ای می باشد.هم مردم و هم دولت خواهان برقراری عدالت اقتصادی و به تبع آن عدالت اجتماعی در جامعه می باشند.در نظام اقتصاد اسلامی با توجه به این که تشریع کننده چنین نظامی خداوند متعال است و ازسوی دیگر برقراری قسط و عدل و به تبع آن عدالت اقتصادی از جمله اهداف رسالت پیامبران الهی شمرده می شود،تحقق عدالت اقتصادی در چنین نظامی دور از دسترس نخواهد بود.(قدیمی دیزج،1379)

    کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان یکی از دستاوردهای این نظام به منظور کاهش فاصله طبقاتی بر اساس اصل تعاون و احسان شکل گرفته است.به عبارت دیگر می توان این نهاد را به عنوان الگویی از تأمین اجتماعی در اقتصاد اسلامی درنظر گرفت که با طرح ها و برنامه هایی که انجام می دهد جامعه را با همکاری و مشارکت مردم به سمت فقرزدایی سوق می دهد.لازمه درک این موضوع که آیا این سازمان به اهداف خود دست یافته است یا نه،محقق را برآن داشت تا به بررسی و ارزیابی عملکرد این نهاد در زمینه جذب کمک  ها و مشارکت های مردمی بپردازد.از آن جا که نبض عملکرد هر سازمان به دست مدیران آن سازمان است،در این پژوهش به ارزیابی عملکرد مدیران سازمان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی پرداخته شده است.در اهمیت موضوع ارزیابی گفته شده است که:ارزیابی، به عنوان یک فعل، از ابتدای خلقت بشر و در ذات و کردار اغلب موجودات زنده، به نوعی حضور داشته و اساسا مبنای رفتارهای فطری و اکتسابی بشر بوده است. ادیان الهی عموما معیار و شاخص های رفتاری و کرداری به انسانها عرضه کرده، در ازای تبعیت از آنها پاداشهای معین و در صورت استنکاف نیز مجازاتهای معینی را بشارت داده اند.(تاج الدین و همکاران،1388، 42)

    ارزیابی از اصول ضروری زندگی فردی و اجتماعی انسانها، و با نظام بهسازی نیروی انسانی کاملاً مرتبط است. اهمیت این مسئله تا حدی است که مولا علی علیه السلام در نامه 53 نهج البلاغه خطاب به مالک اشتر می فرمایند:" نباید نیکوکار و بدکار نزد تو به یک پایه باشند که آن، نیکوکاران را از نیکویی کردن بی رغبت سازد و بدکاران را به بدی کردن وا دارد؛ هر یک از ایشان را به آنچه گزیده جزا ده".

    ارزیابی عملکرد از جمله ابزارها و وسایل مؤثر مدیریت منابع انسانی است که با به کارگیری صحیح این ابزار نه تنها هدف ها و مأموریت های سازمان با کارایی مطلوب تحقق می یابد بلکه منافع کارکنان و جامعه نیز تأمین می گردد.فرایند ارزیابی عملکرد، راهکاری را در اختیار سازمان قرار می دهد که از طریق آن اعضای سازمان به میزان اثربخشی وظایف شغلی خود پی می برند.(سعادت،1376)

    در فصل اول این تحقیق کلیات مطرح شده است،فصل دوم مروری است بر پیشینه و ادبیات مرتبط با موضوع تحقیق،فصل سوم و چهارم روش ها و تجزیه و تحلیل های آماری رادر برگرفته است.در فصل پنجم نیز نتیجه گیری و پیشنهادها ارائه شده است.

    فصل اول

    کلیات تحقیق

     

    - بیان مسأله

    از دیرباز رسیدگی به فقرا و مستمندان در جوامع بشری مرسوم بوده و بسته به فرهنگ و آداب و رسوم و دیدگاه های مردم،حاکمان آن جوامع اقدام به حمایت از محرومان می نمودند.هم اکنون نیز در کشورهای مختلف بسته به نوع حکومت،تحت عناوین مختلف وزارت رفاه اجتماعی،نهادهای خیریه دولتی و سازمان های حمایتی غیردولتی سعی در شناسایی علل،عوامل و ارائه راهکارهای عملی در زدودن چهره فقر و تنگدستی در جوامع خود دارند.(انصاری،82،1382)

    فقرزدایی و کاهش فاصله طبقاتی بین اقشار مختلف مردم و ایجاد نظام عادلانه توزیع درآمد از جمله اهداف سیاست های کلان هر کشوری می باشد و به عبارت دیگر،هم مردم و هم دولت خواهان برقراری عدالت اقتصادی و به تبع آن عدالت اجتماعی در جامعه می باشند.در کشور ما ایران،نیز، به دلیل اعتقادات مذهبی،محرومیت زدایی از اهمیت خاصی برخوردار بوده و اعتقاد بر این است که اگر توزیع ثروت عادلانه صورت پذیرد،اصولاً فقیری وجود نداشته و اختلاف طبقاتی موجود در جامعه علت همین بی عدالتی در توزیع ثروت و درآمد است.(قدیمی دیزج،2،1379)

    نظام جمهوری اسلامی با الهام از آیات و روایات ائمه معصومین (ع) حمایت از محرومان و مستضعفان را آرمان خود دانسته است.در راستای تحقق این آرمان نهادها و سازمان هایی نظیر سازمان بهزیستی،هلال احمر،بنیاد مستضعفان و جانبازان،کمیته امداد امام خمینی(ره) و ... شکل گرفته اند.

     کمیته امداد امام خمینی(ره) یکی از نهادهایی است که به دستور بنیانگذار جمهوری اسلامی تأسیس گردید.این نهاد از بدو شکل گیری تلاش کرده است تا با جلب حمایت ها و مشارکت های مردمی، در راستای محرومیت زدایی گامی بلند بردارد.واضح و مبرهن است که مشارکت مردم یکی از ارکان اساسی این سازمان محسوب می شود.

    برخی از صاحب نظران، تعریف زیر را برای مشارکت ارائه نموده اند: "مشارکت درگیری ذهنی و عاطفی اشخاص در موقعیت های گروهی است که آنان را بر می انگیزد تا برای دستیابی به هدف های گروهی یاری دهند و در مسئولیت کار شریک شوند". با توجه به آنچه که درتعریف مشارکت آمد، می توان به روشنی دریافت که تحقق مشارکت مستلزم فراهم آمدن برخی پیش نیازهاست. برخی از این پیش نیازها در وجود شرکت کنندگان و برخی دیگر در محیط پیرامون جای دارند.این پیش نیازها تحقق و کارسازی مشارکت را تعیین کرده و سطح آن را مشخص می سازند.چگونگی عملکرد مدیریت در جلب مشارکت مردمی،یکی از اصلی ترین پیش نیازها است.(غفاری و جمشیدزاده،19،1390)

    علی رغم اهمیت نقش مدیران در جلب مشارکت ها و حمایت های مردمی،پژوهش های اندکی پیرامون این موضوع صورت پذیرفته است.هیچ یک از تحقیقات صورت گرفته نیز به بررسی عملکرد مدیریت در جلب مشارکت ها و حمایت های مردمی در کمیته امداد امام خمینی (ره) نپرداخته اند.لذا این پژوهش در پی یافتن پاسخ این سؤال است که عملکرد مدیران کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در جلب مشارکت ها و کمک های مردمی چه تأثیری دارد؟

    1-2- اهمیت و ضرورت تحقیق

    نگاهی به اهداف، اصول و فلسفه توسعه پایدار روشن می سازد که پایداری توسعه در گرو مشارکت مردم یک کشور در برنامه ریزی و اجرا و ارزشیابی طرح ها است. در توسعه پایدار مردم ثروت واقعی هر ملتی را تشکیل می دهند و هدف توسعه نیز ایجاد شرایطی است که مردم بتوانند از عمر طولانی و زندگی سالم بهره مند شوند. به عبارت دیگر توسعه وسیله ای برای رشد و تعالی انسان ها است و لذا انسان بالاترین اهمیت را درتوسعه دارد.توسعه پایدار علاوه بر توجه به مسایل اقتصادی، به مقدار زیادی به سمت اهداف انسانی و اجتماعی و فرهنگی گرایش دارد، در نتیجه مردم و عدالت اجتماعی در این توسعه، اهمیت فراوانی دارند برای دستیابی به عدالت اجتماعی مشارکت مردم در امور اقتصادی و اجتماعی، سیاسی یک مسأله بنیادی است.(عامری وهمکاران،68،1390) مطالعه چگونگی مشارکت مردم در امور جامعه بعنوان رکن مهم توسعه سیاسی، اجتماعی و حیات مدنی است.(طالبی نژاد،1388، 2)

    مشارکت مردم در امور خیریه یکی از انواع مشارکت ها است که از بطن جامعه نشأت می گیرد.در واقع هیچ تمدن بشری نبوده است که در آن مردم در انواع فعالیت های خیرخواهانه مشارکت نداشته باشند.( Ministry of Social Affairs،1,2010)

    کمیته امداد امام خمینی(ره) یکی از نهادهایی است که از آغاز انقلاب اسلامی در جلب مشارکت های مردمی وهدایت آن ها به سوی فقرزدایی و ترویج عدالت نقشی پررنگ داشته است. حضرت امام خمینی رحمه الله درباره اهمیت، جایگاه و نقش کمیته امداد می فرمایند: «این گروه های عزیز و کمیته ها و همین طور کمیته امداد، یک عمل بسیار لطیف ظریف شریف دارند که با این عمل، ان شاءاللّه می توانند ریشه فقر را از سرتاسر کشور به امداد ملت بزرگوار ایران و به همت دولت بزرگوار ایران، این ریشه را از بیخ و بن بکنند". ایشان در باب اهمیت مشارکت مردم در امور کمیته امداد فرموده اند" آنهایی که دارای یک مکنتی هستند توجه داشته باشند که به این مستمندان که ولی نعمت ما هستند رسیدگی کنند.حضرت آیت الله خامنه ای نیز فرموده اند: "البته این چنین کمیته ای که هم اکنون از کمک های دولتی هم برخوردار هست و به کمک های مردمی هم متکی است باید هرچه بیشتر به کمک های مردمی متکی بشود. و مردم عزیز ما باید به این چنین ارگان هایی و این کمیته محترم و کوشنده و فعال کمک کنند تا بتوانند با سازماندهی درست خود تلاش لازم را برای امداد به محرومان و مستمندان که بالفعل احتیاج به کمک دارند و امداد به این ها ادامه بدهد".

    مطالب ذکر شده،گویای اهمیت مشارکت مردم در فعالیت های کمیته امداد امام خمینی(ره) است.مشارکت زمانی رخ می دهد که مردم و مدیران نیازمند آن باشند و ساز و کارهای مشارکتی نیز وجود داشته باشند.(wang,2008,322) این طور می توان نتیجه گرفت که مدیریت کارا یکی از ابعاد سازنده مشارکت مردمی است.در واقع مدیریت یکی از ارکان زندگی اجتماعی است ، زیرا در اجتماع، منافع و مقاصد افراد وسرنوشت اشخاص با یکدیگر ارتباط و در بسیاری موارد، اشتراک پیدا می کند. انسان ها که اجتماعی زندگی می کنند، به برنامه ریزی و سازمان دهی سیستمی نیازمندند که بتواند آنان را به اهدافشان رهنمون سازد. مدیریت و راهکارهای آن و تربیت مدیران لایق از اهم مبانی فکری دینی محسوب می شود.(صیادی و وکیلی،110،1390)

    با توجه به اهمیت مشارکت مردم در فعالیت های کمیته امداد امام خمینی(ره) و نقش مهم مدیران این سازمان در جلب حمایت های مردمی،در این تحقیق تأثیر عملکرد مدیران کمیته امداد امام خمینی(ره) در جلب مشارکت ها و کمک های مردمی بررسی می شود.

     

    1-3- اهداف تحقیق

    1-3-1) هدف اصلی

    سنجش عملکرد مدیران و افزایش مشارکتهای مردمی.

    1-3-2) اهداف فرعی

    ارتقای عملکرد مدیران کمیته امداد امام خمینی(ره) در راستای جلب مشارکت ها و کمک های مردمی.

    ارائه راهکارهای مناسب به منظور افزایش مشارکت ها و کمک های مردمی.

     

    1-4- فرضیات تحقیق

        1-4-1- فرضیه اصلی

         عملکرد مدیران کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در جلب مشارکت ها و کمک های مردمی در سطح مطلوبی است.

        1-4-2- فرضیات فرعی

    مهارت مدیران کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در جلب مشارکت ها و کمک های مردمی در سطح مطلوبی است.

    توانمندی مدیران کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در جلب مشارکت ها و کمک های مردمی در سطح مطلوبی است.

    ویژگی های شخصیتی مدیران کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در جلب مشارکت ها و کمک های مردمی در سطح مطلوبی است.

     

    1-5 - نوع و روش تحقیق

    این تحقیق برحسب هدف،تحقیقی کاربردی است به دلیل آن که هدف آن توسعه دانش کاربردی درزمینه ای خاص است، و برحسب نحوه گردآوری داده ها،تحقیقی توصیفی ازنوع پیمایشی است زیرا به توصیف شرایط موجود پرداخته وویژگی های جامعه مورد مطالعه بواسطه پیمایش ارزیابی خواهدشد.

    1-6- روش گردآوری اطلاعات

    روش­ های گردآوری اطلاعات در این پژوهش را به طور کلی می­توان به دو دسته کتابخانه ای و میدانی، تقسیم نمود.در خصوص جمع­آوری اطلاعات مربوط به ادبیات موضوع و پیشینه تحقیق از  روش­های کتابخانه­ای و در خصوص جمع­آوری اطلاعات برای تأیید یا رد فرضیه­های پژوهش از روش میدانی استفاده شده است.

    1-7- جامعه آماری و نمونه آماری

    جامعه آماری تحقیق مورد نظر کلیه مدیران سازمان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی (84 نفر) می باشند. نمونه آماری تحقیق نیز تمام مدیران این سازمان می باشند که به روش سرشماری مورد مطالعه قرار گرفتند.

     

    1-8- روش نمونه گیری

    به منظور گردآوری داده های مورد نیاز درباره افراد جامعه می توان یکی از روشهای زیر را به کار برد:

    الف: گردآوری داده ها از طریق شمارش کامل افراد (سرشماری)

    ب: گردآوری داده ها از طریق نمونه گیری.

    همانگونه که بیان شد در این تحقیق تعداد مدیران سازمان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی (84 نفر) می باشند و با توجه به اینکه تعداد افراد جامعه آماری چندان زیاد نبوده، لذا از روش سرشماری استفاده شده است. 

     

    1-9- قلمرو تحقیق

    1-9-1-  قلمرو موضوعی

    قلمرو موضوعی این تحقیق مباحث مرتبط با مفاهیم مشارکت،کمک های مردمی،مدیریت و عملکرد مدیران را دربرمی گیرد.

    1-9-2-  قلمرو مکانی

    قلمرو مکانی این تحقیق، سازمان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی می باشند.

     1-9-3-  قلمرو زمانی

    قلمرو زمانی این تحقیق بهار و تابستان سال 1392 می باشد.

    1-10- تعریف مفاهیم و واژگان کلیدی

    1-11-1) مشارکت[1]: به کارگرفتن منابع شخصی به منظور سهیم شدن در یک اقدام جمعی (معنی،1382، 12)

    1-11-2) کمک های مردمی[2]: عبارت است از اعطای هدایا به اشخاص حقیقی یا حقوقی که نوعاً با اهداف خیرخواهانه صورت می پذیرد.این هدایا می تواند در قالب کمک های نقدی و یا ارایه کالا و خدمات ارایه گردد.[3]

    1-11-3) برنامه ریزی[4]: فرمول سازی شماری از گزینه های موجود در برنامه کاری به منظور دستیابی به اهداف تعیین شده.( Gahlot,2007,3)

    1-11-4) سازماندهی[5]: سازماندهی را فرآیندی می‌دانند که طی آن با تقسیم کار میان افراد و گروه‌های کاری و ایجاد هماهنگی میان آنها، برای کسب اهداف تلاش می‌شود.( رضاییان، 1387،۲۷۳)

    1-11-5) رهبری[6]: فرایندی که طی آن رهبر به منظور دستیابی به اهداف مشترک،گروهی از افراد را تحت تأثیرقرار می دهد.( Northouse,2010, 12)

    1-11-6) کنترل[7]: ارزیابی و اصلاح عملکرد فردی وسازمانی به منظور اطمینان یافتن از این که برنامه ها به درستی انجام پذیرفته اند.( Koontz,2010,25)

    1-11-7) برقراری ارتباطات[8]: انتقال و تبادل اطلاعات،معانی و مفاهیم و احساس ها بین افراد در سازمان با واسطه یا بی واسطه.(الوانی،1386، 174)

     

      

    survey on Managers Performance Effect of Imam Khomeini Relief Committee of markazi Province on public participations and donations

    Abstract

     In the Islamic Republic of Iran, Due to religious beliefs, participation and Cooperation are Particular importance. The Imam Khomeini Relief Committee is One of the institutions that Was established  After the Islamic Revolution. The main objective of this institution is to support the poor and oppressed and Received popular aids. The purpose of this research is to evaluate the performance of managers and to increase donations. This study was conducted using a descriptive method. The study population consisted of managers of the Imam Khomeini Relief Committee in markazi Province. For collecting data were used Questionnaire that designed by the researcher. It's validity by under supervisor and advisors were confirmed. The  Cronbach's alpha calculated to assess the reliability was 0.855.For data analysis method to rate the questions, descriptive statistics and inferential statistics (One Sample T Test) was used. The results showed that Performance of managers is desirable.                                                                                                                         

     

  • فهرست:

    چکیده 1

    مقدمه. 2

    فصل اول: کلیات تحقیق

    1-1- بیان مسأله. 5

    1-2- اهمیت و ضرورت تحقیق.. 6

    1-3- اهداف تحقیق.. 8

    1-3-1) هدف اصلی.. 8

    1-3-2) اهداف فرعی.. 8

    1-4- فرضیات تحقیق.. 8

    1-4-1- فرضیه اصلی.. 8

    1-4-2- فرضیات فرعی.. 9

    1-5 - نوع و روش تحقیق.. 9

    1-6- روش گردآوری اطلاعات.. 9

    1-7- جامعه آماری و نمونه آماری.. 10

    1-8- روش نمونه گیری.. 10

    1-9- قلمرو تحقیق.. 10

    1-9-1-  قلمرو موضوعی.. 10

    1-9-2-  قلمرو مکانی.. 10

    1-9-3-  قلمرو زمانی.. 11

    1-10- تعریف مفاهیم و واژگان کلیدی.. 11

    فصل دوم: ادبیات تحقیق

    2-1- مشارکت و کمک های مردمی.. 14

    2-1-1- مفهوم مشارکت.. 14

    2-1-2- انواع مشارکت.. 19

    2-1-3- عوامل مؤثر بر مشارکت مردم. 26

    2-1-4- نظریات مرتبط با مشارکت.. 29

    2-1-5- موانع مشارکت مردم. 49

    2-2- عملکرد مدیران. 50

    2-2-1- مدیریت و مدیران. 51

    2-3- ارزیابی عملکرد مدیران. 51

    2-4- پیشینه تحقیق.. 81

    2-5- مدل مفهومی تحقیق.. 88

    فصل سوم: روش شناسی تحقیق

    3-1- مقدمه. 90

    3-2- روش تحقیق.. 90

    3-3- جامعه آماری تحقیق.. 90

    3-4- نمونه آماری و روش نمونه گیری.. 91

    3-5- روش جمع آوری اطلاعات.. 91

    3-6- ابزار جمع آوری اطلاعات.. 91

    3-6- 1- روایی پرسشنامه. 92

    3-6- 2- پایایی پرسشنامه. 92

    3-7- شیوه تجزیه و تحلیل اطلاعات.. 93

    3-7-1- آمار توصیفی.. 93

    3-7-2- آمار استنباطی.. 93

    فصل چهارم: تجزیه وتحلیل آماری

    4-1- مقدمه. 96

    4-2- تجزیه و تحلیل توصیفی داده‌های جمعیت‌شناختی.. 96

    تحصیلات.. 97

    سن.. 98

    سابقه کار. 99

    4-3- تجزیه و تحلیل توصیفی ابعاد اصلی تحقیق.. 100

    4-4- آمار استنباطی به‌منظور پاسخ به سؤالات تحقیق.. 101

    آزمون میانگین یک نمونه آماری (One-Sample T-Test). 102

    رتبه‌بندی ابعاد تحقیق با استفاده از آزمون فریدمن (Friedman Test). 107

    4-5- رابطه بین متغیرهای جمعیت‌شناختی و ابعاد تحقیق (Correlation Test). 107

    فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

    5-1- مقدمه. 110

    5-2- نتایج بدست آمده از آمار توصیفی.. 110

    5-3- نتایج بدست آمده از آمار استنباطی.. 111

    5-3-1- بررسی فرضیه اصلی تحقیق.. 111

    5-3-2- بررسی فرضیه های فرعی تحقیق.. 112

    5-4- پیشنهادات تحقیق.. 113

    5-5- پیشنهاداتی برای پژوهش های آتی.. 113

    5-6- محدودیت های تحقیق.. 114

    پیوست ها 115

    فهرست منابع. 123

    منابع فارسی.. 123

    منابع لاتین.. 128

     

    منبع:

    منابع فارسی

     

    احمدی، مصطفی،1385، تصمیم گیری،دوماهنامه توسعه انسانی پلیس،شماره 11

    احمدی،حسین،1385،مشارکت اجتماعی و عوامل مؤثر بر آن(پیمایشی در بین دانش آموزان متوسطه استان زنجان)،انجمن علمی جامعه شناسی ایران،تهران.

    ازکیا،مصطفی،1380،مقدمه ای بر جامعه شناسی توسعه روستایی،اطلاعات،تهران.

    الوانی، سید مهدی، 1386،مدیریت عمومی‌،انتشارات نی،تهران.

    انصاری،ناصر،نقش کمیته امداد امام خمینی (ره) در احیای ارزش های اسلامی و کمک به محرومان،مجله رواق اندیشه،1382،شماره 17،صص 96-81..

    اوکلی،پیتر،مارسدن،دیوید، ترجمه منصور محمود نجات حسینی،1380،رهیافت های مشارکتی در توسعه روستایی،مرکز تحقیقات و بررسی مسایل روستایی وزارت جهاد کشاورزی،تهران.

    بهروان،حسین، مقایسه دیدگاه مدیران و مردم درباره الگوهای جلب مشارکت های مردمی در شبکه آبیاری پایاب سد،افق های زندگی،همایش ملی و میان رشته ای آب و ارزش های فرهنگی آن،مشهد،9 و 10 آبان 1388،ص 55.

    تاج الدین،محمد، تقی، محمد، درویش، مریم،فروردین 1388،ارکان ارزیابی عملکرد منابع انسانی،مجله تدبیر،شماره 203،صص 47-41.

    تاج مزینانی، علی‌اکبر،1382،مشارکت سیاسی جوانان: ابعاد و پویایی‌ها،فصلنامه مطالعات جوانان، شماره سوم.

    چلبی، مسعود،1375،جامعه‌شناسی نظم،انتشارات نی،تهران.

    خادم،حسن،حاجی آبادی،حسن،1387،ارزیابی عملکرد،فصلنامه تخصصی مدیریت دانشگاه امام رضا (ع)،صص 29-27.

    دراکر، پیتر ،مدیریت آینده،ترجمه عبدالرضا رضایی نژاد، انتشارات رسا،تهران.

    راش، مایکل،ترجمه منوچهر صبوری،1377 ،جامعه و سیاست، مقدمه‌ای بر جامعه‌شناسی سیاسی،انتشارات سمت، تهران.

    رزاقی رستمی، علیرضا ( 1380 )،نظام ترفیعات وارزشیابی عملکرد کارکنان، مجله تدبیر.

    رضائیان، علی،1386،مبانی سازمان و مدیریت، انتشارات سمت،چاپ دهم،تهران.

    رضایی، عبدالعلی، 1375،مشارکت اجتماعی هدف یا ابزار توسعه،مجله اطلاعات سیاسی  اقتصادی، شماره 110.

    زاهدی اصل،محمد،پاییزو زمستان  1379،بررسی چگونگی مشارکت خانوارهای زلزله زده در بازسازی مناطق آسیب دیده،فصلنامه علوم اجتماعی،شماره 11 و 12.

    زیاری،کرامت الله،زندوی،سید مجدالدین،آقاجانی،محمد،مقدم،محمد،بررسی مشارکت شهروندی و نقش آن در مدیریت شهری شهرهای کوچک،مجله جغرافیا و توسعه ناحیه ای،پاییز و زمستان 1388،شماره سیزدهم،صص 235-211.

    ستاری، حسن ( 1380 )،مدیریت منابع انسانی: اداره امور استخدامی، تهران، دانشکده مدیریت.

    سعادت،اسفندیار،1379،مدیریت منابع انسانی،انتشارات سمت،چاپ چهارم،تهران.

    سعیدی، محمدرضا،1382،درآمدی بر مشارکت مردمی و سازمان‌های غیر‌دولتی،انتشارات سمت، تهران.

    سماواتی،حسن،نجات،سید امیررضا، فروردین و اردیبهشت 1388،بررسی نظام ارزشیابی عملکرد کارکنان ناجا از دیدگاه مدیران،دوماهنامه توسعه انسانی پلیس، سال ششم، شماره 22 ،صص 49-29.

    سیدجوادین،سیدرضا،1387،مبانی سازمان و مدیریت،انتشارات نگاه دانش،تهران.

    صدرالسادات،سید علی، تابستان 1387،ارائه مدلی برای ارزیابی عملکرد مؤثر کارکنان شرکت ملی نفت ایران،فصلنامه مدیریت و منابع انسانی در صنعت نفت، شماره 3،صص 114-97.

    طوسى، محمدعلى،1375،مشارکت در مدیریت و مالکیت،انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتى،چاپ اول.

    ظفری، حسین، ویسی، رضا،واکاوی عوامل موثر بر جلب مشارکت مردمی به منظور کاهش ریسک سوانح طبیعی، پاییز 1390،سال سی ام، شماره 135،صص 120-105.

    عامری،محمود،عباسپور،مجید،کاظمی، روح الله، زاهد،فاطمه، ارایه الگویی جهت جلب مشارکت مردم در طرح های توسعه پایدار حمل و نقل زمینی،مجله علوم و تکنولوژی محیط زیست،تابستان 1390،دوره سیزدهم،شماره 2،صص 78-67.

    عباس پور، عباس،1382 ،مدیریت منابع انسانی (رویکردها، فرآیندها و کارکردها)،انتشارات سمت، تهران.

    عظیم زاده اردبیلی، فائزه، 1379،تئوری مدیریت از دیدگاه امام علی (ع)،فصلنامه ندای صادق،شماره20.

    علوی،سید علی،مشفق،مهدی، پاییز و زمستان 1387،بررسی تأثیر ارزیابی عملکرد کارکنان بر بهبود عملکرد در دانشگاه (مورد مطالعه: دانشگاه امام صادق (ع))،نشریه اندیشه مدیریت،سال دوم،شماره دوم،صص 122-95.

    غفاری، غلامرضا،جمشیدزاده، ابراهیم،1390، مشارکت های مردمی و امور شهری(بررسی موانع،مشکلات و راهکارهای توسعه مشارکت های مردمی)،نشر جامعه و فرهنگ،تهران.

    غفاری، غلامرضا،1380،تبیین عوامل اجتماعی و فرهنگی موثر بر مشارکت اجتماعی، اقتصادی سازمان‌یافته روستاییان به‌عنوان مکانیزمی برای توسعه روستایی ایران، پایان‌نامه دکتری، رشته جامعه‌شناسی توسعه، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه تهران.

    غفاری، غلامرضا،نیازی، محسن،1386،جامعه‌شناسی مشارکت،‌انتشارات نزدیک،تهران.

    غفاری،غلام رضا،ازکیا،مصطفی،بهار و تابستان 1380،بررسی رابطه بین اعتماد و مشارکت اجتماعی در نواحی روستایی شهر کاشان،نامه علوم اجتماعی،شماره 17،تهران.

    غفوریان،هما،تیر 1381، ارزیابی عملکرد مدیران،مجله تدبیر،شماره 1423،صص 68-67.

    فیضی،محسن،اسفند1384،کاربرد استاندارد   PMBOKبرای ارزیابی عملکرد مدیران پروژه،دومین کنفرانس بین المللی مدیریت پروژه،صص 15-1.

    قدیمی دیزج،خلیل، بررسی فعالیت های اقتصادی کمیته امداد امام خمینی (ره) بر روی برخی متغیرهای کلان اقتصادی کشور،1379،پایان نامه کارشناسی ارشد،دانشگاه مازندران.

    کاظمی،سیدعباس،سلیمانی،ایوب،1388،ابعاد و شاخص های ارزیابی عملکرد فرماندهان  و مدیران نیروی مقاومت بسیج،شماره 76،صص 106-89.

    کوکلان، هوشنگ، 1378،رفتار سازمانی مجموعه بیست و یکم: ادراک و نقش آن در رفتار سازمانی،مرکز آموزشی مدیریت دولتی،تهران.

    متین،نعمت الله، بررسی چگونگی راه های حصول مشارکتهای مردمی در مدرسه سازی،سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس کشور،1382،صص 196-191.

    محسنی، منوچهر،جاراللهی،عذرا،1382،مشارکت اجتماعی در ایران،انتشارات آرون،تهران.

    مصدق خواه،مسعود،ساکت چقوش،علیرضا، بهار و تابستان 1390،طراحی الگوی ارزیابی عملکرد کارکنان نهادهای ارزش محور (مطالعه موردی: سازمان بسیج مستضعفان)،دوفصلنامه علمی  پژوهشی مدیریت اسلامی، سال 19 ، شماره 1،صص 222-201.

    معنی،منوچهر،1382،مشارکت اجتماعی در ایران،چاپ اول،انتشارات آرون،تهران.

    میر سپاسی، ناصر،1375،مدیریت منابع انسانی وروابط کار، چاپ هفدهم،انتشارات میر،تهران.

    میرموسوی،سید علی،1375،مبانی دینی و فرهنگ سیاسی مشارکتی،نقدونظر،شماره سوم و چهارم،تابستان و پاییز،قم.

    نیک گهر،عبدالحسین،دی 1354،مشارکت؛مفاهیم و شناخت انواع آن،نشریه ادبیات و زبانها، شماره 5،صص 131-125.

    هانتینگتون، ساموئل،مترجم احمد شهسا،1373،موج سوم دموکراسی در پایان سده بیستم،انتشارات روزنه،تهران.

    ------ دبیرخانه کمیته ملی توسعه پایدار،1379،مشارکت های مردمی درتوسعه پایدار،گزارش نقش مشارکت های مردمی در توسعه پایدار،تهران سازمان حفاظت محیط زیست.

    منابع لاتین

     Abelson,Julia,Gauvin,François-Pierre,2008,Assessing the Impacts of Public Participation: Concepts, Evidence and Policy Implications,McMaster University, Centre for Health Economics and Policy Analysis,Canada.

    McCloughan, Patrick,2011, Second European Quality of Life Survey: Participation in Volunteering and Unpaid Work, European Foundation for the Improvement of Living & Working Conditions,Denmark.

    Wang,xiaohu,2008, Assessing Public Participation in U.S. Cities, Public Performance & Management Review, Vol. 24, No. 4, pp. 322-336.

    -------- united nation, peaole’s participation,1993,Human development, pp 21-28

    Swansburg RC, Swansburg RJ. "Introduction to management and leadership for nurse managers". Sudbury, Massachusetts : Jones and Bartlett publishers; 2002. P. 593.

    Cascio,F. W,1995"managing human Resource, productivity,Quality of work life,profit" ,4th ed,Mc Graw-Hill,Inc.

    Werther, B. W & Davis, tr, K, 1995,"Human Resource and personnel management", Prentice-Hall, Inc,.

    Erdogan, B., 2002, Antecedents and consequences of justice perceptions in performance appraisals, Human Resource Management Review,12,pp 555-578.

    Fogler, R, Konosky. M. A. & Cropanzana, R,1992, A due process metaphor for performance appraisal research in organizational behavior. Greenwich, CT. Jay Press.

    Spector, P.E.,2003,Industrial and Organizational Psychology: Research and Practice. (3nd edn.) New York: John Wiley & Sons, Inc.

    Bachrach, D.G., Powell, B.C., Richey, R.G., & Bendoly, E. (2006). Organizational citizenship behavior and performance evaluations: Exploring the impact of task interdependence. Journal of Business, 59 (7),849-857


موضوع پایان نامه تأثیر عملکرد مدیران کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی در جلب مشارکت ها و کمک های مردمی , نمونه پایان نامه تأثیر عملکرد مدیران کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی در جلب مشارکت ها و کمک های مردمی , جستجوی پایان نامه تأثیر عملکرد مدیران کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی در جلب مشارکت ها و کمک های مردمی , فایل Word پایان نامه تأثیر عملکرد مدیران کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی در جلب مشارکت ها و کمک های مردمی , دانلود پایان نامه تأثیر عملکرد مدیران کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی در جلب مشارکت ها و کمک های مردمی , فایل PDF پایان نامه تأثیر عملکرد مدیران کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی در جلب مشارکت ها و کمک های مردمی , تحقیق در مورد پایان نامه تأثیر عملکرد مدیران کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی در جلب مشارکت ها و کمک های مردمی , مقاله در مورد پایان نامه تأثیر عملکرد مدیران کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی در جلب مشارکت ها و کمک های مردمی , پروژه در مورد پایان نامه تأثیر عملکرد مدیران کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی در جلب مشارکت ها و کمک های مردمی , پروپوزال در مورد پایان نامه تأثیر عملکرد مدیران کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی در جلب مشارکت ها و کمک های مردمی , تز دکترا در مورد پایان نامه تأثیر عملکرد مدیران کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی در جلب مشارکت ها و کمک های مردمی , تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه تأثیر عملکرد مدیران کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی در جلب مشارکت ها و کمک های مردمی , مقالات دانشجویی درباره پایان نامه تأثیر عملکرد مدیران کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی در جلب مشارکت ها و کمک های مردمی , پروژه درباره پایان نامه تأثیر عملکرد مدیران کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی در جلب مشارکت ها و کمک های مردمی , گزارش سمینار در مورد پایان نامه تأثیر عملکرد مدیران کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی در جلب مشارکت ها و کمک های مردمی , پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه تأثیر عملکرد مدیران کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی در جلب مشارکت ها و کمک های مردمی , تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه تأثیر عملکرد مدیران کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی در جلب مشارکت ها و کمک های مردمی , مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه تأثیر عملکرد مدیران کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی در جلب مشارکت ها و کمک های مردمی , رساله دکترا در مورد پایان نامه تأثیر عملکرد مدیران کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی در جلب مشارکت ها و کمک های مردمی

پایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد (.M.A) مدیریت دولتی گرایش مالی فصل اول: کلیات پژوهش 1-1 مقدمه در زمینه تأمین مالی پویا، بهبود مداوم عملکرد برای اغلب بانک­ها، به­منظور تقویت رقابت یک موضوع حیاتی است. نظارت و بهبود عملکرد پس از تأمین مالی باعث افزایش یک پیچیدگی وظیفه شده است. یک سیستم مدیریت عملکرد پیچیده شامل بسیاری فرآینددهی و بازخورد است. این فرآیندها در اغلب خروجی های ...

گروه آموزشی حسابداری پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد چکیده ساختار سرمایه شرکت، تأمین مالی دائمی شرکت می‌باشد که بوسیله بدهی‌های بلندمدت و حقوق صاحبان سهام نشان داده می‌شود. روش‌های تامین مالی برای تداوم فعالیت و اجرای پروژه‌های سودآور در فرایند رشد شرکت بسیار موثرند و موجب ادامه‌ی حیات شرکت‌ها در بازارهای رقابتی می‌شوند. تامین مالی به روش‌های مختلف کوتاه‌مدت و ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته : مدیریت بازرگانی گرایش: تحول چکیده : هدف از تحقیق حاضر بررسی تأثیر رابطه بین هوش هیجانی مدیران و عملکرد مالی شعب بانک ها است. جامعه آماری تحقیق ، مدیران شعب بانک های (سامان ، سپه ، تجارت) استان گیلان است که به روش نمونه گیری تصادفی ساده از بین آنها نمونه گیری انجام شد. جمع آوری اطلاعات در خصوص متغیر هوش هیجانی با استفاده از ...

پایان‌نامه کارشناسی ارشد مدیریت MBA – گرایش استراتژیک چکیده: فرهنگ‏سازمانی الگویی مشترک و نسبتاً پایدار از ارزش‏ها، باورها و اعتقادات اساسی در یک سازمان است؛ بنابراین می‏توان گفت انجام هرگونه تغییر و تحول بنیادی در سازمان تنها از طریق شناخت فرهنگ آن سازمان امکان‏پذیر می‏باشد. هدف از انجام پژوهش حاضر شناخت فرهنگ حاکم و تأثیر آن بر عملکرد کارکنان قوه قضائیه-مرکز امور شوراهای حل ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد(M.A) رشته : جغرافیا و برنامه ریزی روستایی چکیده رشد و توسعه روستایی، ارتباطی تنگاتنگ با مشارکت روستاییان دارد، چرا که مشارکت در واقع کارایی برنامه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و کیفیت تصمیم گیری برای مناطق روستایی را افزایش می دهد. ضعف مشارکت مردمی در جامعه روستایی، از پویایی روستاها می کاهد. و رشد وشکوفایی روستاها را با دشواری مواجه می ...

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: بیمه چکیده: امروزه اجرای اتوماسیون اداری مزایای بسیاری را برای سازمان ها از جمله مشتریان شان فراهم نموده است. سرعت، دقت، ایمنی و ... از این مزایای اند. هدف تحقیق حاضر بررسی اثر اتوماسیون اداری بر رضایت مشتریان سازمان تامین اجتماعی استان گیلان است. روش تحقیق از نوع توصیفی- پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته MBA گرایش عمومی چکیده : سرنوشت مشترک انسانها، برنامه ریزی برای جهان را در جایگاهی ویژه قرار داده است که تفاوتهای ذاتی آن با برنامه ریزی برای شرکتها، موسسات غیر انتفاعی و سازمانهای بین مللی و جهانی، کنکاش بیشتر را ضروری کرده است. شناخت روند فعلی برنامه ریزی برای جهان، گام نخست در این مسیر بود که تحقیق حاضر(با توجه به کمبود نظریه ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته : مدیریت بازرگانی گرایش : مالی هدف از تحقیق حاضر بررسی تاثیر مدیریت سرمایه فکری بر عملکرد مالی سرپرستی بانک ها وبیمه های استان گیلان است. طرح تحقیق توصیفی – همبستگی و جامعه آماری تحقیق ، بانک ها و بیمه های استان گیلان است که بر اساس آمار جمع آوری شده تعداد 29 بانک و 18 بیمه ( 47 سازمان) در سطح استان فعالیت دارند و نمونه گیری در ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A.) گرایش: صنعتی و سازمانی رابطه هوش هیجانی و رضایت شغلی با رفتار شهروندی سازمانی کارکنان امور مالی دانشگاه علوم پزشکی فارس چکیده در این تحقیق به بررسی تاثیر رفتار شهروندی سازمانی، هوش هیجانی بر رضایت شغلی کارکنان امور مالی دانشگاه علوم پزشکی فارس پرداخته و به نتایجی دست یافت. به منظور بررسی این متغیرها تحقیقی به روش توصیفی از نوع ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A ) مدیریت بازرگانی - بازرگانی داخلی چکیده: امروزه با توجه به پیشرفت های فراگیر و صنعتی شدن جوامع و نیز نزدیک شدن خدمات و امکانات سازمان ها به یکدیگر، خلا فقدان تبلیغات موثر و کارآمد که باعث جلب توجه هرچه بیشتر مشتریان جدید و حفظ مشتریان قبلی شود، لازم و ضروری به نظر می رسد. بانک ها نیز مانند موسسات دیگر از این امر مستثنی نیستند. یکی ...

ثبت سفارش