فهرست:
چکیده ...........................................................................................................................................................1
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1- مقدمه:...................................................................................................................................................2
1-2- بیان مساله:............................................................................................................................................3
1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق:....................................................................................................................4
1-4- اهداف تحقیق:.................................................................................................................................... 6
1-4- 1- هدف اصلی تحقیق: .....................................................................................................................6
1-4-2- اهداف فرعی تحقیق:...................................................................................................................... 6
1-5- فرضیه های تحقیق:..............................................................................................................................6
1-5-1- فرضیه اصلی:...................................................................................................................................6
1-5-2- فرضیه های فرعی: ........................................................................................................................6
1-6- مدل مفهو می تحقیق:...........................................................................................................................7
مفاهیم یا متغیر های اساسی تحقیق:................................................................................................................7
1-7-1- تعاریف مفهومی:..........................................................................................................................................7
1-7-2- تعاریف عملیاتی:..........................................................................................................................................8
ساختار تحقیق:...............................................................................................................................................10
فصل دوم: ادبیات تحقیق
2-1- مقدمه:................................................................................................................................................12
2-2- بازاریابی و بازاریابی اجتماعی:...........................................................................................................13
2-2-1- تعریف و مفهوم بازاریابی:.............................................................................................................13
2-2- 2- عوامل مؤثر بازاریابی:...................................................................................................................14
2-2-3- فرآیند بازاریابی:.............................................................................................................................15
2-2-4- مفاهیم اصلی بازاریابی:.................................................................................................................15
2-2-4-1- نیاز، خواسته و تقاضای مشتری:...............................................................................................15
2-2-4-2- داد و ستد و ارتباطات:..............................................................................................................16
2-2-4-3- بازارها:......................................................................................................................................16
2-2-5- اهداف بازاریابی:...........................................................................................................................17
2-2-6- بازاریابی اجتماعی:........................................................................................................................17
2-2-6-1-سیر تحولات بازاریابی اجتماعی:...............................................................................................17
2-2-6-2- تعریف بازاریابی اجتماعی:.......................................................................................................18
2-2-6-3- مفهوم بازاریابی اجتماعی:.........................................................................................................19
2-2-6-4- ماهیت بازاریابی اجتماعی:........................................................................................................20
2-2-6-5- ابعاد بازاریابی اجتماعی:...........................................................................................................21
2-2-6-6 مفاهیم کلید دیدگاه بازاریابی اجتماعی:......................................................................................22
2-2-6-7- چه کسانی بازاریابی اجتماعی را به کار می گیرند:...................................................................23
2-2-6-8- تفاوت بازاریابی تجاری و بازاریابی اجتماعی:...........................................................................24
2-2-6-9- ده نکته کلیدی در بازاریابی اجتماعی:......................................................................................25
2-2-6-10- بازاریابی اجتماعی راهبردی:...................................................................................................27
2-2-6-11- آمیزه بازار یابی اجتماعی:.......................................................................................................30
2-2-6-12- پنج نیروی مدل بازاریابی اجتماعی:........................................................................................32
2-2-6-13- مراحل انجام یک بازاریابی اجتماعی:.....................................................................................32
2-2-6-14 مدل بازاریابی اجتماعی:...........................................................................................................33
2-2-6-15- محدودیت های بازاریابی اجتماعی:.......................................................................................36
2-3- وفاداری مشتری:................................................................................................................................ 38
2-3-1- تعریف مشتری:...............................................................................................................................39
2-3-2- اهمیت مشتری:...............................................................................................................................39
2-3-3- صدای مشتری:...............................................................................................................................40
2-3-4- تعریف رضایت مشتری:.................................................................................................................40
2-3-5- انواع مشتری از نظر رضایت:..........................................................................................................41
2-3-6- تعریف وفاداری مشتری:.................................................................................................................42
2-3-7- مشتری وفادار:................................................................................................................................43
2-3-8- انواع وفاداری:................................................................................................................................43
2-3-9-عوامل مؤثر بر وفاداری:..................................................................................................................45
2-3-10- مزایای وفادار سازی مشتری:.......................................................................................................46
2-3-11- رابطه وفاداری، رضایت مشتری و سود آوری:............................................................................46
2-3-12- وفاداری خدمت:..........................................................................................................................47
2-3-13- وفادار سازی مشتریان بانک:........................................................................................................48
2-3-14- نمونه های از بانک های موفق دنیا در جذب مشتریان وفادار:.....................................................50
2-4- بیشینه تحقیقات انجام شده:...............................................................................................................51
2-4-1- تحقیقات خارجی:...........................................................................................................................51
2-4-2- تحقیقات داخلی:.............................................................................................................................51
2-5- آشنایی با بانک قرض الحسنه مهر ایران:.............................................................................................54
2-5-1- تعریف قرض:.................................................................................................................................54
2-5-2- مفهوم قرض:..................................................................................................................................54
2-5-3- تاریخچه بانک قرض الحسنه مهر ایران:.........................................................................................55
2-5-4- اهداف بانک قرض الحسنه مهر ایران:............................................................................................55
2-5-5- موضوع فعالیت و خدمات بانک قرض الحسنه مهر ایران:..............................................................56
فصل سوم: روش تحقیق
3-1- مقدمه:...................................................................................................................................................................58
3-2- روش تحقیق:........................................................................................................................................................58
3-3- قلمرو تحقیق:........................................................................................................................................................59
3-4- جامعه آماری:........................................................................................................................................................59
3-5- روش نمونه گیری و حجم نمونه:.......................................................................................................................59
3-6- متغیر های تحقیق:.................................................................................................................................................59
3-7- روش جمع آوری اطلاعات:................................................................................................................................60
3-8- اعتبار و پایایی ابزار سنجش:.................................................................................................................................63
3-8-1- تعیین روایی (اعتبار) پرسشنامه:.......................................................................................................................63
3-8-2- تعیین پایایی (اعتماد) پرسشنامه:......................................................................................................................63
3-9- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات:..........................................................................................................................65
فصل چهارم :تجزیه وتحلیل داده ها
4-1- مقدمه:.................................................................................................................................................66
4-2- آمار توصیفی:......................................................................................................................................67
4-2-1- جنسیت: .......................................................................................................................................67
4-2-2-سن:.................................................................................................................................................67
4-2- 3- سطح تحصیلات:..........................................................................................................................68
4-2- 4- وضعیت تأهل ............................................................................................................................68
4-2- 5- سوابق کاری:................................................................................................................................68
4-2- 6- سوابق مدیریتی:......................... ............................................................................................................................69
4-3- آمار استنباطی......................................................................................................................................69
4-3-1- مفروضات رگرسیون خطی:............................................................................................................69
4-3-2- آزمون نرمال بودن داده ها:.............................................................................................................70
4-3-3- آزمون استقلال خطاها:...................................................................................................................70
4-3-4- آزمون هم خطی:...........................................................................................................................71
4-4- مدل رگرسیون خطی برای آزمون فرضیه ها:......................................................................................73
4-5- برازش مدل تحلیل رگرسیون چند متغیره:..........................................................................................76
4-6- مدل برازش عوامل تبیین کننده وفاداری مشتریان:..............................................................................77
فصل پنجم: نتیجهگیری و پیشنهادات
5-1- مقدمه:................................................................................................................................................80
5-2- خلاصه تحقیق:...................................................................................................................................80
5-3- نتایج حاصل از آزمون فرضیههای تحقیق:..........................................................................................81
5-4-نتایج حاصل از تحلیل رگرسیون چند متغیره:......................................................................................84
5-5- جمعبندی نتایج حاصل از تحقیق:......................................................................................................84
5-6- ارائه پیشنهادات: .............................................................................................................................................85
5-6-1- پیشنهادات مبتنی بر نتایج تحقیق:..............................................................................................................85
5-6-2- پیشنهادات برای تحقیقات آتی .....................................................................................................86
5-7- موانع و محدودیت های تحقیق:.........................................................................................................86
منابع و مأخذ:
فهرست منابع فارسی....................................................................................................................................88
فهرست منابع انگلیسی:.................................................................................................................................90
پیوست
پرسشنامه......................................................................................................................................................91
خروجی های آماری.....................................................................................................................................95
چکیده انگلیسی..........................................................................................................................................109
منبع:
منابع فارسی
آذربایجانی م، سالاری فر م، عباسی ا، کاویانی م، موسوی اصل م. 1382. روانشناسی اجتماعی با نگرشی بر منابع اسلامی. تهران : انتشارات حوزه و دانشگاه و انتشارات سمت.
الهی ش، بهمن ح. 1384. مدیریت ارتباط با مشتری. چاپ اول. تهران : شرکت چاپ و نشر بازرگانی وابسته به موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی.
اندریسن ا. 1390. بازار یابی تغییرات اجتماعی: تغییر رفتار برای ارتقای بهداشت، توسعه اجتماعی و محیط زیست. چاپ دوم . مترجمان ن بلیغ، م جوادی یگانه، م عباسی لاخانی. تهران: انتشارات طرح آینده،420 صحفه.
آیت م. 1385. تحقیقی پیرامون تأ ثیر مدیریت ارتباط با مشتری بر وفاداری مشتریان: مورد مطالعه مجمع صنایع قائم رضا. پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد.
بانک قرض الحسنه مهر ایران. سایت www.qmb.ir
حقیقی کفاش م ، اکبری م.1390. اولویت بندی عوامل موثر بر وفاداری مشتریان با استفاده از مدل ECSI . مدیریت بازاریابی، 10: 134-133.
خاکی غ. 1386. روش تحقیق در مدیریت. تهران : مرکز انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی.
خورشیدی غ، کاردگر م. 1388. شناسایی و رتبه بندی مهمترین عوامل موثر بر وفاداری مشتریان، با استفاده از تصمیم گیری چند معیاره. چشم انداز مدیریت، 33: 182.
خورشیدی غ ، مقدمی ص. 1382. تبیین مفهوم بازاریابی اجتماعی. فصلنامه پژوهش بازرگانی، 28.
خیلا ن .1387. بازاریابی و بازاریابی اجتماعی. فصلنامه راز بهزیستی، 35: 7.
رحمانی ز، واردی ف. 1391. جذب و حفظ مشتری گا می در توسعه و موفقیت بانکی. کنفرانس ملی کار آفرینی و مدیریت کسب و کارهای دانش بنیان ، مازندران، دانشگاه مازندران، آبان.
رستمی م، رستمی ا، بیابانی بدربانی ر.1391. بررسی عوامل مؤثر بر جذب و حفظ مشتریان در انتخاب بانکها با استفاده از مدل سروکوال. چهارمین کنفرانس بین المللی بازاریابی خدمات بانکی، تهران، مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما،24-23 مهر.
روستا ا، ونوس د، ابراهیمی ع. 1386. مدیریت بازاریابی. چاپ یازدهم. تهران : انتشارات سمت، 420 صحفه.
سلیمانی بشلی ع. 1388. بازاریابی اجتماعی و نقش آن در تقویت برند در بانکها. سایت گروه مدیریت دانشگاه گیلان.
شاهین آ، تیموری ه . 1387. وفاداری مشتری. اصفهان : جهاد دانشگاهی اصفهان، 171 صفحه.
شمس م. 1386. مقدمه ای بر بازاریابی اجتماعی در حوزه اصلاح رفتار سلامت. فصلنامه کارسالم،2: 10-13.
شمس م، رشیدیان ا. 1385. بازاریابی اجتماعی :کاربرد و مزیت استفاده ازآن در آموزش مداوم پزشکی. مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، 1: 68-58.
صادقی ت، انوری ف.1391. بررسی تأثیر عوامل بازار یابی اجتماعی بر ارزش نام تجاری بانک ملی از دیدگاه مشتریان. سایت بانک مقالات بازاریابی ایران MarketingArticles.ir
عبدلی ک، فریدون فر ص. 1388. بررسی عوامل موثر بر وفاداری مشتریان صنعت بانکداری: مورد مطالعه مشتریان بانک تجارت. اولین کنفرانس بین المللی بازاریابی خدمات بانکی، تهران، 21-22 آذر.
عرب مازار ع، کیقبادی س. 1385. جایگاه قرض الحسنه در نظام بانکداری ایران. مجله اقتصاد اسلامی، 16.
کاتلر ف، آرمسترانگ گ. 1379.اصول بازار یابی. ترجمه ع پارسائیان، تهران : انتشارات ادبستان.
کاتلر ف، آرمسترانگ گ. 1382.اصول بازار یابی. ترجمه ب فروزنده، تهران : انتشارات آتروپات.
کاتلر ف، آرمسترانگ گ. 1389.اصول بازار یابی. ترجمه م زارع، تهران: انتشارات مدیر فردا.
کاوسی م، سقایی ع. 1384. روشهای اندازه گیری رضایت مشتری. چاپ دوم . تهران: انتشارات سبزان.
کفاش پور ا، مرتضوی س، حسنی مقدم ص. 1391.کاربرد فلسفه بازاریابی اجتماعی در تمایل به اهدای داوطلبانه خون با استفاده از تئوری رفتار برنامه ریزی شده.فصلنامه خون، 1.
کمیجانی ع، هادوی نیا ع. 1377. درآمدی بر جایگاه قرض الحسنه در اسلام و اثرات اقتصادی آن. نامه مفید 14: 235.
گل پرور م، نادی م. 1388 .رابطه شناخت عدالت و رفتارهای مشتری مداری در پرستاران. فصلنامه مدیریت، 35.
محمدی ا. 1382. مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع. چاپ اول. تهران : موسسه خدمات فرهنگی رسا.
هادیان همدانی ع، احمد پور ه. 1388. بررسی عوامل تأثیر گذار در حفظ و جذب مشتریان یک بانک تجاری. اولین کنفرانس بین المللی بازاریابی خدمات بانکی، تهران، 21 -22 آذر.
نیازی س، منتظری ز. 1391. بازار یابی اجتماعی. چاپ اول. تهران : انتشارات تایماز، 115 صفحه.
منابع انگلیسی
Andreasen A. 2000. Ethics in social marketing Washington: Georetown universite press.
Beeli A, Martin JD, Quintana A. 2004. A model of customer layaltin the retail by anki market. European Journal of Marketing, 38:.253-275.
Dick AS, Basu K. 1994. Customer loyalty: relationship between conceptual framewor Jounal of the Academy of markting Science, 22: 99-113.
Gee R, Coates G, Nicholson M. 2008. Understanding and profitably managin customer
loyalty. Marketing Intelligence & planning, .26: 56-374.
Kotler P,Roberto E. 1989. Social Marketing: Strategies for Changing public Behaviour, New Yotk: Free Press.
Kotler P, Zaltman G.1971. Social Marketing: an approach to planned social change. J Mark , 35:31-123.
Orth UR, Geen MT.2009.Consumer loyalty to family versus non- family business:The role of store image, trust a Consumer Service.1-12.
Taylor SA, Celuch K, Goodwin S. 2004. the importance of brand equity to cusromer loyalty,
Journal of product & Brand Management, 11: 223.