فهرست:
چکیده: .1
فصل اول
کلیات تحقیق. 2
1-1 مقدمه 3
1-2 بیان مساله 5
1-3 اهمیت و ضرورت تحقیق........................................................................................6
1-4 چارچوب نظری. 7
1-5 فرضیات.. 9
1-6 اهداف تحقیق. 9
1-6-1 هدف کلی. 9
1-6-2 هدف فرعی. 9
1-7 قلمرو تحقیق. 10
1-7-1 قلمرو موضوعی..............................................................................................10
1-7-2 قلمرو مکانی. 10
1-7-2 قلمرو زمانی. 10
1-8 تعاریف مفهومی. 10
1-9تعاریف عملیاتی...................................................................................................11
فصل دوم
مروری بر ادبیات تحقیق. 12
2-1 مقدمه 13
2-2 کارآفرینی سازمانی : 14
2-3 اهمیت و ضرورت کارآفرینی در سازمان و شرکتها : 15
2-4 رفتار کارآفرینانه : 16
2-5 مهارتهای کارآفرینی. 17
2-5-1 مهارت شخصی. 17
2-5-2مهارتهای مدیریتی. 17
2-5-3 مهارتهای فنی. 17
2-6 راهبرد کارآفرینی سازمانی ( شرکتی ) 18
2-7 موانع و محدودیتهای کارآفرینی. 19
2-8 عوامل موثر بر کارآفرینی سازمانی ( شرکتی ) 22
2-8-1 عوامل ساختاری کارآفرینانه 22
2-8-2 عوامل رفتاری کارآفرینانه 22
2-8-3 عوامل زمینه ای کارآفرینانه 22
2-9 ساختار شرکتهای های کارآفرین. 22
2-10 ویژگی های شرکت های کارآفرین. 23
2-11 الگوهای شرکتهای کارآفرین. 24
2-11-1 الگوی کارآفرینی سازمانی کورنوال و پرلمن. 24
2-11-2 الگوی کارآفرینی سازمانی کوراتکو و نافزیگر. 25
2-11-3 الگوی کارآفرینی سازمانی اکهلس و نت.. 26
2-12 گرایش کارآفرینی ( جهت گیری کارافرینانه ) 26
2-13 فرهنگ سازمانی و نوآوری. 27
2-14 نوآوری. 29
2-14-1 انواع نوآوری. 30
2-14 -2 مراحل نواوری. 32
2-15 ریسک پذیری. 34
2-16 پیشینه تحقیق................................................................................................ 37
2-16-1تحقیقات داخلی...............................................................................................38
2-16-2 تحقیقات خارجی. 38
فصل سوم
روش اجرای تحقیق. 40
3-1 مقدمه 41
3-2 روش تحقیق. 41
3-3 جامعه مطالعاتی. 42
3-3-1حجم نمونه.......................................................................................................42
3-4 روش جمع آوری اطلاعات.. ..43
3-5 روایی و پایایی پرسشنامه 44
3-5-1 تعیین اعتبار (روایی) پرسشنامه 44
3-5-2 تعیین پایایی (قابلیت اعتماد) پرسشنامه 44
3-6 روش تجزیه و تحلیل اطلاعات.. 46
3-6-1 مفروضات در کاربرد آزمون همبستگی خطی. 46
3-6-2 آزمون دوربین واتسون. 46
3-7 بررسی نرمال بودن داده ها 49
3-7-1 آزمون کولموگوروف – اسمیرنوف.. 49
3-7-2- تجزیه وتحلیل رگرسیون ........................................................................... 50
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل دادهها 51
4-1 مقدمه 52
4-2 نتایج توصیفی تحقیق. 52
4-3 تحلیل دادهها 55
4-3-1 آزمون دوربین واتسون. 55
4-3-2 آزمون کولموگوروف – اسمیرنوف.. 56
4-4 بررسی فرضیه های تحقیق. 56
فصل پنجم
نتیجهگیری و پیشنهادات.. 64
5-1 مقدمه 65
5-2 نتیجه گیری فرضیات.. 65
5-2-1 فرضیه 1. 65
5-2-2 فرضیه 2. 66
5-2-3 فرضیه 3. 66
5-2-4 فرضیه 4. 66
5-3 پیشنهاد مبتنی بر تحقیق. 67
5-4 پیشنهاد به محققین آتی. 69
پیوست ها 71
منابع و ماخذ 79
منابع فارسی: 80
منابع لاتین: 82
Abstract: 84
منبع:
منابع فارسی:
1-آقازاده ، هاشم و حسین رضازاده ( ( 1383کارآفرینان سازمانی، ماهنامه تدبیر، شماره 102.
2-احمدپور داریانی .محمود ، 1380 ،کارآفرینی : تعاریف ، نظریات ، الگوها ، چاپ سوم ، تهران : پردیس.
3-الوانی ، مهدی ، 1385 ، مدیریت عمومی ، چاپ سی و یکم ، تهران: نشر نی .
4-ایمانی پور ، نرگس و مهدی زیودار ، 1387 ، " بررسی رابطه ی گرایش به کارآفرینی شرکتی و عملکرد (مطالعه موردی: نمایندگی های فروش شرکت سهامی بیمه ایران در شهر تهران) " ، توسعه کارآفرینی، سال اول، شماره دوم .
5-اسمعیلی گیوی ، محمدرضا ، غلامعلی طبرسا ، سیامک محبوب و حمیدرضا اسمعیلی گیوی ، 1388 ، " بررسی تاثیر فرهنگ کارآفرینانه ی سازمانی بر خلاقیت و نوآوری در نهاد کتابخانه های عمومی کشور " ، تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی ، بهار 1389 .
6-حافظ نیا، محمدرضا،1380،مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی، تهران: سمت
7- جدی ، سوسن و محمد زنجانی ( 1380 ) موانع توسعه کارآفرینی سازمانی در ا یران، ماهنامه تدبیر ، شماره 120.
8-خنیفر ، حسین و فردین وکیلی ، 1387، " رابطه ی بین نوع ساختار سازمانی و کارآفرینی سازمانی و
اقتصادی در شرکتهای اقتصادی کوچک و متوسط " ، توسعه کارآفرینی، سال اول، شماره دوم .
9- دهقان پور فراشاه ، علی ( 1381 ) مروری بر ادبیات کارآفرینی، فصل نامه صنایع، شماره 33.
10 - ذبیحی ، محمدرضا و علیرضا مقدسی ( ( 1388کارآفرینی؛ از تئوری تا عمل ، نشر جهان فردا ، چاپ دوم.
11- سرمد ، زهره ، عباس بازرگان و الهه حجازی (1379 ) روش های تحقیق در علوم رفتاری ، انتشارات آگاه، چاپ سوم، تهران .
12- صمدآقایی، جلیل ( 1382 )، سازمان های کارآفرین، موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی، چاپ دوم، تهران.
13- کردنائیچ، اسدالله ( 1384 ) دانشگاه کارآفرین، آموزش عالی و نقش آن در ایجاد اشتغال ، فصلنامه مدیریت و توسعه، شماره 26.
14کردنائیچ، اسدالله ، حسن اکبری و علی رضائیان ، 1386 ، " بررسی موانع کارآفرینی سازمانی: مورد مطالعه، شرکت صنعت چوب شمال " ، فصلنامه مدرس علوم انسانی ، ویژه نامه مدیریت ، پاییز 1386.
15-علی میری، مصطفی (1387 ) ، آموزش کارآفرینی : پیدایش ، توسعه ، گرایشها و چالشها، فصل نامه توسعه کارآفرینی، سال اول، شماره 1 .
16-مقیمی ، سید محمد و محمود احمدپور داریانی ، 1387 ، " آموزش کارآفرینی در کسب و کارهای کوچک و متوسط ایران : راهکارها و نیازها " ، فصل نامه توسعه کارآفرینی، سال اول، شماره 1 .
17-مقدسی ، علیرضا ، 1388 ، " امکان سنجی پیاده سازی کارآفرینی سازمانی در شرکت تولیدی صنعتی سها طب " ، فصلنامه مدیریت، سال ششم، شماره 16 .
18-هیستریچ ، رابرت دی، و پیترز، پی مایکل، کارآفرینی، جلد اول و دوم، ترجمه فیض بخش، سید علیرضا و تقی یاری حمیدرضا، چاپ اول، مؤسسه انتشارات علمی دانشگاه صنعتی شریف ، 1383.
19-هزار جریبی ، جعفر، 1384، کارآفرینی " ، چاپ اول، تهران : انتشارات پژوهشکده امور اقتصادی.
منابع خارجی :
1.Bart, C. (2006). "Product Strategy and Formal Structure in Entrepreneurship". Strategic Management Journal, Vol. 7, No. 4.
2- Begley, T.M. and Boyd, D.P. (1987), ‘‘Psychological characteristics associated with performance inentrepreneurial firms and smaller businesses’’, Journal of Business Venturing, Vol. 2 No. 1,pp. 79-93.
3-Brown, T.E. (1996), ‘‘Resource orientation, entrepreneurial orientation and growth: how the perception of resource availability affects small firm growth’’, unpublished doctoral dissertation, Rutgers University, Newark, NJ.
4-Covin, J.G. (1991), ‘‘Entrepreneurial vs conservative firms: a comparison of strategies and performance’’, Journal ofManagement Studies, Vol. 28 No. 5, pp. 439-6
5-Davidsson, P. (1991), ‘‘Continued entrepreneurship: ability, need and opportunity as determinants of small firm growth’’, Journal of Business Venturing, Vol. 6 No. 6, pp. 405-29
6-Dess, G.G., Lumpkin, G.T. and Covin, J.G. (1997), ‘‘Entrepreneurial strategy making and firm performance: tests of contingency and configurational models’’, Strategic Management Journal, Vol. 18 No. 9, pp. 677-95 .
7.Etzkowitz, H. (2004). "The Evolution of the Entrepreneurial University”. Technology and Globalization Journal, Vol. 1.
8.Fredrickson, J. (2006). "The Strategic Decision Process and Organizational Structure in Entrepreneurship". Academy of Management Review, Vol. 11, No. 2.
9.Hisrich, R. D. and M. P. Peters (1998). "The Individual Entrepreneur in Entrepreneurship". McGraw Hill Publishing.
10.Kuartko, D. F., J. Hornsby, D. Naffziger and R. Mentagno (1993). "Implementing Entrepreneurship Thinking in Established Organizations". Advanced Management Journal, Winter, p. 28.
11.Kuartko, D. F. and R. Hudgetts (2001). "Entrepreneurship: A Contemporary Approach". New York: The Dryden Press.
12.Miller, D. and J. Toules (2003). "The Correlates of Entrepreneurship in Three Types of Firm Management Science". Vol. 29, No. 7.