فهرست:
چکیده 1
فصل اول: کلیات تحقیق
مقدمه. 2
1-1- بیان مسئله. 3
1-2- اهمیت و ضرورت تحقیق. 5
1-3-اهداف تحقیق. 6
1-3-1-هدف اصلی.. 6
1-3-2-اهداف فرعی.. 6
1-4- فرضیههای تحقیق. 6
1-4-1- فرضیه اصلی تحقیق. 6
1-4-2- فرضیههای جزئی تحقیق. 6
1-5- مدل مفهومی تحقیق. 7
1-6- تعریف مفاهیم و متغیرها 7
1-7- قلمرو تحقیق. 8
فصل دوم: مروری بر تحقیقات انجام شده
مقدمه. 9
2-1- پیشینیه اینترنت.. 9
2-2- تجارت الکترونیک... 11
2-3- مراحل تجارت الکترونیک... 14
2-3-1- چند مدل تجاری در تجارت الکترونیک... 14
2-3-2- فروشگاه ها 14
2-3-3- گروه سوم( بازار) 15
2-3-4- جوامع مجازی.. 15
2-3-5- ارائه دهنده خدمات زنجیره ای- ارزشی.. 15
2-3-6- حراج یا مزایده الکترونیکی.. 16
2-4- بازاریابی الکترونیک: برقراری ارتباط با مشتریان. 17
2-5- بازاریابی اینترنتی – بازاریابی الکترونیک... 18
2-6- مدیریت روابط مشتری در بازار الکترونیک... 18
2-7- خدمات موسسه ای.. 18
2-8- خدمات مشتری مداری.. 19
2-9- تاثیر طرح و کارایی وب سایت در خرید اینترنتی.. 19
2-10- مزایای خرید اینترنتی.. 20
2-11- معایب خرید اینترنتی.. 21
2-12- قیمت گذاری.. 21
2-12-1-اهمیت قیمت گذاری.. 23
2-12-2- عوامل موثر بر قیمتگذاری 23
2-12-3- اهداف قیمت گذاری.. 24
2-12-3-1- به حداکثر رساندن سود فعلی.. 24
2-12-3-2- به حداکثر رساندن سهم بازار. 24
2-12-3-3- کشیدن عصاره بازار. 25
2-12-3-4- پیشرو شدن از نظر کیفیت.. 25
2-12-4- مراحل قیمت گذاری.. 25
2-12-5- قیمت گذاری منعطف... 27
2-12-5-1- حراج و مزایده 28
2-12-5-2- ارتقاء. 28
2-12-5-3- فروش ها 29
2-12-6- قیمت گذاری منعطف در بازار الکترونیک... 30
2-12-7- قیمت گذاری منعطف(پویا) در حراجی ها 31
2-12-8- مزایای قیمت گذاری منعطف در شرکت ها 31
2-12-9- تعیین قیمت های دقیق و درست.. 32
2-12-10- مزایای قیمت انعطاف پذیر برای مشتریان. 33
2-12-11-استراتژیهای پیشرفته قیمتگذاری منعطف... 34
2-12-11-1- قیمتگذاری منعطف مبتنی بر سفارش سازی.. 34
2-12-11-2- قیمت گذاری چند بعدی.. 35
2-12-11-3- قیمت گذاری گروهی.. 36
2-12-11-4- قیمت گذاری منعطف تشویقی(ترفیعی) 36
2-12-11-5- قیمتگذاری دو بخشی.. 37
2-12-11-6- قیمت گذاری بر اساس تخفیفات مقداری.. 37
2-13- بررسی رفتار مصرف کننده 38
2-13-1- تعریف رفتار مصرف کننده 39
2-13-2- مفاهیم کلیدی رفتار مصرف کننده 39
2-13-3- مدل نیکوزیا 41
2-13-4- مدل هوارد - شث.. 41
2-13-5- مدل کاتلر برای رفتار خرید مشتری.. 42
2-14- فرآیند تصمیم گیری مشتری در خرید. 43
2-15- چهارچوب نظری.. 44
2-16- پیشینه تحقیق. 45
2-16-1- پیشینه تحقیقات انجام شده در داخل کشور. 45
2-16-2- پیشینه تحقیقات انجام شده در خارج از کشور. 47
فصل سوم: مواد و روشها
مقدمه. 50
3-1-روش پژوهش... 50
3-2- جامعه آماری.. 51
3-3- جامعه آماری.. 51
3-4- روش گردآوری اطلاعات.. 51
3-5-ابزار جمع آوری اطلاعات.. 52
3-6- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات.. 52
3-7- روائی و پایایی پرسشنامه. 52
3-8- پایایی پرسشنامه. 53
فصل چهارم: نتایج
4-1- مقدمه. 54
4-2- تحلیل های آماری توصیفی.. 54
4-2-1- جنسیت پاسخگویان. 55
4-2-2- سن پاسخ دهندگان. 55
4-2-3- میزان تحصیلات پاسخ دهندگان. 57
4-2-4- میزان آشنایی پاسخ دهندگان با اینترنت.. 58
4-2-5- تعداد دفعات خرید آنلاین پاسخ دهندگان در یکسال. 59
6-2-4- یافته های توصیفی.. 60
4-3- آمار استنباطی و آزمون فرضیه ها 61
4-3-1- بررسی نرمال بودن داده ها با استفاده از آزمون کولموگروف-اسمیرنوف.. 61
4-3-2- آزمون t تک نمونه ای.. 62
4-3-2-1- آزمون t تک نمونهای برای متغیرهای وابسته تحقیق. 62
4-3-2-2- آزمون t تک نمونهای برای متغیرهای مستقل تحقیق. 63
4-3-3- آزمون فرضیه های پژوهش به کمک تحلیل همبستگی.. 65
4-3-3-1- فرضیه اصلی.. 65
4-3-3-2- فرضیه فرعی اول. 65
3-3-3-4- فرضیه فرعی دوم. 66
4-3-3-4- فرضیه فرعی سوم. 67
4-3-3-5- فرضیه فرعی چهارم. 68
4-3-3-6- فرضیه فرعی پنجم. 69
4-4- الگوی نهایی تحقیق. 71
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
5-1- مقدمه. 72
5-2- نتیجه گیری از فرضیه ها 73
5-2-1- نتیجه گیری از فرضیه اصلی.. 73
5-2-2- نتیجه گیری از فرضیه فرعی اول. 73
5-2-3- نتیجه گیری از فرضیه فرعی دوم. 74
5-2-4- نتیجه گیری از فرضیه فرعی سوم. 75
5-2-5- نتیجه گیری از فرضیه فرعی چهارم. 75
5-2-6- نتیجه گیری از فرضیه فرعی پنجم. 76
5-3- پیشنهادات.. 78
5-3-1- پیشنهادات کاربردی.. 78
5-3-2- پیشنهادات پژوهشی.. 78
5-4- محدودیت های تحقیق. 79
فهرست منابع. 80
پیوست ها 81
چکیده انگلیسی.. 93
منبع:
الهی ش، حسن زاده ح.1388. «بررسی رابطه تجارت الکترونیکی و رفتار خرید مشتری». فصل نامه پژوهشنامه بازرگانی، 4: صص 155-145.
حسینی خ.1390.تجارت الکترونیکی و اقتصاد. ماهنامه سازمان مدیریت صنعتی نیشابور شماره ٦٢.
خسرو پور م. 1382. دانش تجارت الکترونیک، دولت الکترونیک و تجارت سیار. ماهنامه تدبیر، شماره ٢٢.
سعید نیا ح.ر، بنی اسدی م. 1389. «الگوی رفتار مشتری در خرید اینترنتی » ماهنامه تدبیر، شماره ٢٠.
لطیفی م، مومن کاشانی ع. 1389.. « بررسی نقش تجربه در خرید اینترنتی و دانش مشتری نسبت به کاربری اطلاعات و مکانیزم های ایجاد امنیت». فصل نامه پژوهشنامه بازرگانی، شماره 13، ص 142.
Alan Smith D. 2006. Exploring Service Marketing Aspects of E- Personalization and its impact on online consumer, Robert Morris University, Pittsburgh, PA, USA. Article Behaviour services marketing Quarterly, 27: 2, 89.
Bichler M. 2002. Flexible pricing in Business to Business ecommerce, IBM System journal (0018 – 8670), volume 41, no: 2.
Carl Shapiro, Hal R. Varian. 1999. Information Rules; A Strategy Guide To Network Economy. HBS Press, United State of America.
Chen L D, M.L Gillenson, and D.L Sherrel. 2002. Enticing Online Consumers: Information and Management. 39 (8), 705 – 719.
Chris A. 2006. The Long Tail; How Endless Choice is Creating Unlimited Demand, Mackays of Chatham Plc. Chatham kent, Britain.
Dave C.H. 2004. E – Business and E- Commerce Management 2nd Edition. Marketing insights Limited, printed by Ashford colour press Ltd. Gasport.
Ephraim T, David K, Dennis V, Jae L. 2004. Electronic Commerce; A Managerial perspective. Pearson Prentice Hall, United State Of America.
Ephraim T, David K, Dennis V, Jae L, 2006. Electronic Commerce; A Managerial perspective, Pearson Prentice Hall, United State Of America.
Ephraim Turban, David King. Dennis Viehland, Jae Lee, (2008), Electronic Commerce; A Managerial perspective, Pearson Prentice Hall, United State Of America.
Jarvenpaa, S.L, P.A. Todd. 1996-1997. Consumer Reactions to Electronics Shopping on the World Wide Web. International Journal of Electronic commerce. 1 (2), 59 – 88..
Jessie Vee Coles ,1978, The Consumer – Buyer And The Market, Ayer Published SBN 405111681, 9780405111686.
Kannan. P.K. and Kopalle. P.K. 2001. “Dynamic Pricing on the internet: Importance and Implication for Consumer behavior” International Journal of Electronic Commerce, Spring, Vol. 5. No. 3 pp. 63-83
Lichtenstein DR, Bearden WO. 1989. Contextual influences on perceptions of Merchant-Supplied Reference Prices. Journal of Consumer Research, 16(1), 55-66.
Micheal J. Thomas. 1989 .Gower Marketing hand book, 3rd edition, Gower Publishing Ltd, 1995.
Paul P. Maglio. 2000. When Buying On Line Does Price Really Matter, IBM Almaden Research Center, USA.
Shaked A, Sutton J. 1982. Relaxing Price Competition Through Product Differentiation,” Review Economic Studies, 49, 3-13