فهرست:
فصل اول: کلیات پژوهش... 1
پیشگفتار. 2
1 .1. طرح مسئله. 4
0102 اهمیت و ضرورت تحقیق.. 5
3 . 1. اهداف تحقیق.. 7
1 . 3. 1 هدف اصلی تحقیق : 8
2 . 3. 1 اهداف فرعی: 8
4 . 2 سوالات تحقیق.. 8
5 . 1 . فرضیه های پژوهش... 9
6 . 1 . تعریف نظری برخی مفاهیم. 10
فصل دوم: بررسی ادبیات نظری پژوهش... 11
مقدمه. 12
گفتار اول: مبانی نظری پژوهش... 13
1 . 1 . 2 . رسانه های نوین خالق جهان نوین : 13
2 . 1 . 2 . جامعه ی شبکه ای و اجتماعات مجازی: 14
3 . 1 . 2 . شکل گیری و تحول شبکه های اجتماعی در جهان. 15
4 . 1 . 2 . تاریخچه شبکه های اجتماعی در ایران. 16
5 . 1 . 2 . ویژگی های شبکه ی اجتماعی: 17
6 . 1 . 2 . کارکردهای مثبت شبکه های اجتماعی.. 21
7 . 1 . 2 . کارکردهای منفی شبکه های اجتماعی.. 26
9 . 1 .2 . تاثیرهای سیاسی شبکه های اجتماعی: 28
10 . 1 . 2 . شبکه اجتماعی فیس بوک.. 29
1 . 10. 1 . 2. فیس بوک چیست و چه خدماتی را در اختیار کاربران خود می گذارد؟. 30
2 . 10. 1 . 2.کاربران فیس بوک.. 31
3 . 10. 1 . 2. اعتیاد و اثر روانی فیس بوک بر مردم. 32
4 . 10. 1 . 2. فیس بوک و تب فیس بوکی در ایران. 33
11. 1 . 2 . مفهوم دین مجازی.. 34
1. 11. 1. 2. اثرات مثبت فضای مجازی بر دین.. 35
2. 11. 1. 2.اثرات منفی فضای مجازی بر دین: 36
12. 1. 2. تکنولوژی در خدمت دین.. 37
13. 1. 2. همکاری تکنولوژی و دین.. 38
14. 1. 2. فرهنگ و رسانه. 38
15. 1. 2. نسبت دین و رسانه. 40
16. 1. 2. ادوار رابطه دین و رسانه و مساله رویارویی آن دو. 41
18. 1. 2. دنیای سایبر در خدمت دین: 43
19. 1. 2. نظریات در مورد شبکه های اجتماعی.. 44
1. 19. 1. 2. رسانه یک طرفه، دو طرفه و مخاطب دو طرفه. 44
2. 19. 1. 2. نظریه ایده آلیستی( تغییر در ارزش های فردی) 46
3. 19. 1. 2. نظریه بازنمایی.. 47
4. 19. 1. 2. نظریه های جامعه اطلاعاتی.. 49
5. 19. 1. 2.نظریه استفاده و خشنودی.. 51
6. 19. 1. 2. نظریه روانشناسی.. 52
گفتار دوم: بررسی پژوهش های پیشین.. 54
1. 2. 2. پژوهش های پیشین داخلی: 54
2. 2. 2. پژوهش های پیشین خارجی: 62
گفتار سوم : چارچوب نظری.. 65
1. 3. 2 . فهرست مقوله های تحقیق.. 68
2. 3. 2 . مدل پژوهش: 69
3. 3. 2. سوالات تحقیق.. 70
2. 3. 3. 2. فرضیه های پژوهش: 71
فصل سوم: روش شناسی پژوهش... 72
مقدمه: 73
1. 3. نوع و روش تحقیق: 74
2. 3. تعریف مفاهیم،مقوله ها و زیر مقوله ها 76
1 . 2. 3. تعریف مفاهیم: 76
2 . 2. 3. تعریف عملیاتی مقوله ها 77
3. 3. واحد ثبت: 81
4. 3. واحد تحلیل: 81
5. 3. جامعه آماری: 81
6. 3. روش نمونه گیری: 81
7. 3. حجم نمونه: 82
8. 3. زمان: 82
9. 3. تکنیک گردآوری اطلاعات: 82
10. 3. تکنیک پردازش داده ها: 83
11. 3. اعتبار و روایی تحقیق: 83
فصل چهارم: بررسی یافته های پژوهش... 85
مقدمه: 86
1. 4 . بررسی یافته های توصیفی.. 87
2. 4. بررسی یافته های تحلیلی................................................................................................... 115
فصل پنجم: جمع بندی و نتیجه گیری.. 116
مقدمه: 117
1. 5. پاسخ به سوالات پژوهش... 118
2. 5. نتیجه گیری.. 122
1. 2. 5نتیجه گیری توصیفی.. 122
2. 2. 5. نتیجه گیری تحلیلی: 124
3. 5. پیشنهادها: 125
1 . 3 . 5. پیشنهادی های کاربردی.. 125
2 . 3 . 5. پیشنهاد های پژوهشی.. 126
4 . 5 . محدودیت های پژوهش: 127
منبع:
کتاب:
احمدی، بابک، (1388)، « از نشانه های تصویری تا متن»، تهران: نشر مرکز
آرتور، کریس، (1382)، «معنا و روش در مطالعات دینی، بازاندیشی درباره رساله، دین و فرهنگ» مترجم مسعود آریایی نیا، تهران: انتشارات سروش
افتاده، جواد،(1391)، «تفاوت بین رسانه های اجتماعی و رسانه های جمعی»، تهران: کتاب ماه علوم اجتماعی، شماره 56
ببی،ارل.(1381)،«روش های تحقیق در علوم اجتماعی»،(ترجمه رضا فاضل)،چاپ اول،تهران:سمت
بدیعی، نعیم، (1380)، «تحلیل محتوا»، تهران: انتشارات اداره کل تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
پایان نامه:
جوادی یگانه، محمد رضا و عبدللهیان، حمید، (1388)، «دین و رسانه»، تهران: دفتر پژوهشهای رادیو
خیری، حسن، (1389)، «دین، رسانه،ارتباطات اجتماعی:پژوهشی بر نظریه ارتباطات اسلامی»،قم:دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم،معاونت پژوهشی ،پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
دانسی، راسل، (1388)، « نشانه شناسی رسانه ها»، ترجمه گودرز میرزایی و بهزاد دوران، تهران: انتشارات آنیسه نما و نشر چاپار.
رجبی، زهره،(1389)،«بازنمایی گرایش های کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی مجازی با مطالعه موردی فیسبوک»، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.
رسولی، محمدرضا، (1383)، «بررسی مولفه های سبک زندگی در تبلیغات تجاری تلویزیون»، تهران: کتاب ماه علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی
رفیعی، شهاب الدین،« مقاله ای پیرامون شبکه های اجتماعی»، برگرفته از تارنمای تبیان، 16 اسفند 1390.
روشه، کل، (1366)، «تغییرات اجتماعی»، ترجمه منصور وثوقی، تهران: نشر نی.
زارع، سمیه، (1391)،« مطالعه جمعیت شناختی شبکه های اجتماعی مجازی با تاکید بر کاربران فیسبوک در ایران»، کتاب ماه علوم اجتماعی، شماره 56
ساروخانی، باقر،(1377)، «روش تحقیق در علوم اجتماعی»، جلد دوم، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
سلطانی پور، محمد رضا،«شبکه های اجتماعی»، برگرفته از تارنمای نوقلم، 9 آبان 1389.
شجاعی زند، علی رضا، (1378)، «افول معنا در رسانه»، ماهنامه پژوهشی اطلاعات حکمت و معرفت، سال سوم،شماره 7
صفری شالی، رضا، (1388)، «راهنمای تدوین تحقیق»، انتشارات جامعه و فرهنگ ، چاپ دوم
ضیائی پرور، حمید،(1388)، «ویژگی های شبکه های اجتماعی»، نشست تخصصی شبکه های اجتماعی، مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام
ضیایی پرور، حمید . عقیلی، سید وحید، (1388)، «بررسی نفوذ شبکه های اجتماعی مجازی در میان کاربران ایرانی»، فصلنامه رسانه، سال بیستم، شماره 4، شماره پیایی 80
عاملی،سعیدرضا، (1390)، «مطالعات جهانی شدن، دوفضایی شدن ها و رو جهانی شدن ها»،تهران: انتشارات سمت
عباس پور، سیما« تعریف لذت»، برگرفته از تارنمای روزنامه همشهری، 28 اردیبهشت 1383.
فرهنگی، علی اکبر، (1373)، «مبانی ارتباطات انسانی»، جلد اول، تهران:موسسه تهران تایمز
فیروزان،ت، (1360)، «روش تحلیل محتوا:مجموعه مقالات کتاب آگاه»، جلد اول، تهران: انتشارات آگاه
کاستلز،مانوئل، (1380)، «عصر اطلاعات:ظهور جامعه شبکه ای»، ترجمه احمد علیقلیان و افشین خاکباز، تهران:انتشارات طرح نو
کچوییان، علی، (1372)، «روش تحقیق در علوم انسانی»، تهران: انتشارات دیدار
کروبی، زهرا،(1388)، « فرآیند جهانی شدن و تاثیر آن بر نقش رسانه ها در حوزه فرهنگی ایران: مطالعه موردی تلویزیون»، رساله دکتری، دانشگاه آزاد اسلامی تهران واحد علوم و تحقیقات
کوثری، مسعود، (1386)، « جهان فرهنگی کاربران، ایرانی در شبکه دوست یابی اورکات»، تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات
گیدنز،آنتونی، (1374)، «جامعه شناسی»، ش 9، مترجم منوچهر صبوری، چاپ دوم، تهران: نشرنی
محسنی، منوچهر، (1380)، «جامعه شناسی جامعه اطلاعاتی»، تهران: انتشارات دیدار
مسعودی، امیدعلی، (1390)، «تحلیل محتوای وبلاگ های دینی در ایران»، تهران:پژوهشگاه فرهنگ و هنر و ارتباطات
معتمدنژاد، کاظم، (1371)، «مطالعات جهانی در ارتباطات جمعی»، تهران: فصلنامه رسانه
مقالات:
مک کوئیل، دنیس، (1382)، «درآمدی بر نظریه های ارتباطاات جمعی»، ترجمه پرویز اجلالی، چاپ اول، تهران: نشرمرکز مطالعات و تحقیقات رسانه ها.
مک کی، هیو، با همکاری میلپز، وندی و رینولدز، پال، (1386)، «تحقیق در جامعه اطلاعاتی»، ترجمه رامین کریمیان، تهران:دفتر مطالعات و توسعه رسانه ها
منابع اینترنتی
منتظرقائم، مهدی، (1390)، «امنیت در فضای مجازی»، تهران:پژوهشگاه فرهنگ، هنر،ارتباطات
مهدی زاده، سید محمد، (1389)، «نظریه رسانه: اندیشه های رایج و دیدگاههای انتقادی»، تهران: انتشارات همشهری.
مینایی پور، حمید، (1387)، « تکنولوژیهای کاربردی روابط عمومی الکترونیک»، تهران: شرکت روابط عمومی
نصرتی، محمد، «مقاله شبکه های اجتماعی مجازی-تحلیلی بر رفتار گوگل پلاسی های ایرانی»، برگرفته از تارنمای روز رسانه های اجتماعی، 11 تیر 1391.
هوستی، اُل- آر (1380)، «تحلیل محتوا در علوم اجتماعی و انسانی»، ترجمه نادر سالارزاده امیری، ، تهران: دانشگاه علامه طباطبایی، چاپ دوم
وبستر، فرانک، نظریه های جامعه اطلاعات، ترجمه اسماعیل قدیمی، انتشارات امیرکبیر1390
یزدان پناه، جواد،(1389)، «اطلاع رسانی کتاب از طریق رسانه های اجتماعی»، فصلنامه کتاب مهر، شماره 11.
www.socailmedailday.ir
http://www.itna.ir/archives/Articles/1389.phd
http://hosseingholami.blogfa.com/9102.aspx
منابع لاتین:
Maslow H Abraham, (1970), “Hiverachy of need”, In Motivation and Personality, New York: Haper & Row
Elison, Nicols B & Steinfied & CliffLampe, (2008), the benefits of face book.
Hojsgaard, Morten,& warbury. Margit(2005) Religon and Cyberspace. New York.
Jones & Soltren, face book: Threats to privacy, 2007
Mayring, P, (2004),”Qualitative content Analysis”, In U.Flick,E.Kardoff and I.Steink(Eds) A companion to qualitative Research , London:sage