فهرست:
فصل اول کلیات پژوهش... 1
1 – 1- مقدمه. 2
1 – 2- بیان مسئله. 3
1 – 3- ضرورت واهمیت پژوهش... 7
1 – 4 – اهداف پژوهش... 9
1 –5 - سوال های پژوهش... 9
1 –6 – تعاریف متغیرهای پژوهش... 10
1-6-1 تعاریف مفهومی.. 10
1-6-2 – تعاریف عملیاتی.. 10
فصل دوم ادبیات نظری وپیشینه پژوهش... 11
2 -1- مقدمه. 12
2 – 2 – اهمیت رسانه. 13
2 – 3- آموزش دررسانه. 14
2 – 4- تلویزیون ونقش آ ن درافکارعمومی.. 15
2 – 5 – پلیس وامنیت... 16
2 -6- بخش اول،ادبیات نظری پژوهش... 17
2-6-1- نظریههای اثرات رسانهها 17
2 -6- 1 –1- رسانه وتغییرالگوهایرفتاری.. 18
2 -6- 1 –1– 1 – عوامل موثربرسرمشق گیری.. 22
2 -6- 1 –2 – رسانه وتبلیغات فرهنگی.. 24
2 -6- 1 – 3 – میزان تأثیرتبلیغات فرهنگی برتغییررفتارمخاطبان. 25
2 -6- 1 –4 – حقوق شهروندی.. 26
2 -6- 1 –5- احترام به قانون. 29
2 -6- 1 –5 – 1- بررسی مفهوم قانون. 29
2-6-1-5 – 2- قانون درنظرفلسفه اسلامی.. 30
2 -6- 1 – 5 - 3 – قانون درزبا ن فارسی.. 30
2 - 6- 1 –5 - 4 – قانون گرایی وقانونگریزی.. 33
2 - 6- 1 – 5 - 5 - ابعادقانونگریزی.. 36
2 - 6- 1 – 5 - 6 – علل قانونگریزی.. 37
2 - 6- 1 – 5 - 7 – عوامل موثربرقانونگریزی.. 37
2- 7 – بخش دوم،پیشینه پژوهش... 38
2 – 8- بخش سوم،نتیجه گیری.. 42
2 – 9 –بخش چهارم،مدل پیشنهادیپژوهش... 43
فصل سوم روش شناسی پژوهش... 44
3 – 1- مقدمه. 45
3 – 2- روش پژوهش... 45
3 – 3 - جامعه،نمونه وروش نمونه گیری.. 46
3 – 4- روش گردآوری دادهها 46
3 –5 – ابزارگردآوری دادهها 48
3 –6 – روش تجزیه وتحلیل دادهها 48
فصل چهارم تجزیه وتحلیل دادهها 49
4 – 1- مقدمه. 50
4 – 2- بخش اول،سیمای آماری نمونه ها 51
4 – 3- بخش دوم،سوالهای پژوهش... 56
فصل پنجم بحث ونتیجه گیری.. 64
5– 1- خلاص هپژوهش... 65
5– 2 – بحث ونتیجه گیری.. 66
5– 3 – محدودیتهای پژوهش... 73
5– 4 – پیشنهادات کاربردی.. 73
5–5 – پیشنهادات برای پژوهشهای آتی.. 74
فهرست منابع. 75
پیوستها 80
منبع:
فهرست مراجع فارسی
- آخوندی، م. (1386). نشانه شناسی پویانمایی راهنمایی و رانندگی با تأکید بر عناصر اجرایی تبلیغ.فصلنامه رواق نشر و اندیشه، 37، 37 – 22.
- آقایوسفی، ع؛ شقاقی، ف و علی پور، الف. (1387).روان شناسی عمومی. چاپ اول، تهران: انتشارات دانشگاه پیام نور.
- اولسون، ام.اچ و هرگنهان، بی.آر. (2004). مقدمهای بر نظریههای یادگیری. ترجمه علیاکبر سیف، 1388، چاپ پنجم، تهران، دوران.
- ایمان، م.ت و نوشادی، م.ر. (1390). تحلیل محتوای کیفی. فصلنامه پژوهش، 3(2)، 44 – 15.
- باب گوره، س. ح. (1392). منابع قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، چاپ چهارم، تهران، مرکز اسناد انقلاب اسلامی ایران.
- بای، م. (1391). نقش دو نهاد (آموزش و پرورش و صدا وسیما) در پیشگیری از وقوع جرم و جنایت.همایش ملی پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی با همکاری دانشکده علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه مازندران و دادگستری کل استان مازندران، زمستان.
- پاک گوهر، ع.ر و کاظمی، م. (1391). تعیین تأثیر مولفه های خطای رانندگی در شدت تصادفات.مطالعات راهور، 1(3)، 102- 75.
- پورجوهری، ک. (1380). مسئولیت ناشی از پخش برنامه های رادیو و تلویزیونی با مطالعه تطبیقی، پایان نامه کارشناسی ارشد،دانشکده علوم انسانی و مدیریت دانشگاه امام صادق (ع).
- پورکریمی، ج. (1381). تبلیغات رسانهای و تغییر نگرش مخاطبان.فصلنامه پژوهش و سنجش، 29، 314.
- پورواجد، ع. (1393). بررسی رابطه تعارض کار و خانواده با سایش اجتماعی نیروی انسانی شاغل در بانک ملت شعب تهران.پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان
- جاویدی کلاته جعفرآبادی، ط؛ معدنی، ص و رضوی، ب.ز. (1390). نظریه یادگیری شناختی – اجتماعی بندورا و دلالت های تربیتی آن.اولین همایش ملی یافته های علوم شناختی در تعلیم و تربیت،253 – 231.
- جواهری حقیقی، م.ر. (1379). قانون گرایی، روزنامه انتخاب، 9/9/1379، 4.
- جوادی یگانه، م.ر؛ فولادی، م و رضایی بحرآباد، ح. (1390). بررسی عوامل موثر بر قانون گرایی در نظام اداری کشور.فصلنامه ارزیابی دانش، 2(5)، 34 – 9.
- حائری، و و رستمی، (1390). تبلیغات فرهنگی، از تئوری تا عمل. چاپ سوم، تهران، انتشارات تبلور.
- حافظ نیا، م.ر. (1386). مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی، چاپ سیزدهم، تهران، انتشارات سمت.
- حسینی انجدانی، م. (1386). کودکان، والدین و آگهی های تبلیغاتی تلویزیون. فصلنامه پژوهش های ارتباطی، 51، 176 – 157.
- خوشنویس، ن. (1388). بررسی اثرات تلویزیون بر سبک زندگی، ماهنامه علمی تخصصی انجمن روابط عمومی ایران، 69، 13 – 1.
- خیری، ح. (1379). جستاری در قانونگذاری اسلام، مجله بصیرت، 21 و 22، 44 – 1
- دانایی فرد، ح؛ آذر، ع و صالحی، ع. (1389). قانون گریزی در ایران، تبیین نقش عوامل سیاسی، اقتصادی، قانونی، مدیریتی و اجتماعی – فرهنگی.فصلنامه دانش انتظامی، 11(13)، 65 – 7.
- دفلور، م و دنیس،الف.الف. (1383). شناخت ارتباط جمعی. ترجمه سیروس مرادمی، چاپ اول، تهران، نشر صدا و سیما.
- رسولی، م.ر و زنده بودی، خ. (1390). رسانه و آموزش حقوق شهروندی، فصلنامه تحقیقات روابط عمومی، 1،23 – 18.
- زنجانی، ح.الف و قرهی، م. (1390). نقش آگهی های آموزشی تلویزیون جمهوری اسلامی در توسعه و گسترش آموزش شهروندی مناطق 2 و 18 شهر تهران.فصلنامه مطالعات جامعه شناختی ایران،1(3)، 59 -41.
- سازمان امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان. (1384). قانون گرایی در خصوص تدوین دستورالعمل های درون سازمان، http،//www.isfmefa.gov.ir/=Dzafmlcwaddszvdi
- سایت آپ. (1393). تبلیغات فرهنگی و چالش های روبرو.
http،//up.98ia.com/images/xtiwywb2zsg8k7irlo.pdf.
- سعدی پور، الف و علی پور، (1386). تحلیل محتوای سریال های تلویزیونی ایرانی از نظر روش های تربیتی.فصلنامه پژوهش و سنجش، 14، 134 – 109.
- سلیمانی، م. (1389). یک قرن قانون خواهی و آزادی طلبی، کتاب ماه تاریخ و جغرافیا، 147، 78 – 73.
- سورین، و و تانکارد، ج. (1992). نظریههای ارتباطات.ترجمه علیرضا دهقان،1384، چاپ دوم، تهران، انتشارات دانشگاه تهران..
- شجاعی زند، ع.ر. (1379). نظم ستیزی و قانون گریزی.فصلنامه امنیت، شماره 13914، مرداد و شهریور، 34 – 32.
- شکری، ن. (1386). حقوق شهروندی، مجموعه مقالات همایش نظارت همگانی، شهروندی و توسعه سازمانی، شهرداری تهران.
- شولتز، د و شولتز، س. (1998). نظریه های شخصیت. ترجمه یحیی سیدمحمدی، 1389، چاپ هفدهم، تهران: نشر ویرایش.
- شیانی، م. (1383). وضعیت شهروندی و موانع تحقق آن در ایران.پایان نامه دوره دکتری، دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی.
- صیفی، م. (1380). بررسی نقش عوامل انگیزشی بر رضایت شغلی کارکنان صدا و سیما، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده معارف اسلامی و مدیریت دانشگاه امام صادق.
- عباسی، الف. (1378). تأملی بر عوامل قانون شکنی و راهکارهای مقابله.فصلنامه اصلاح و تربیتی، 71 و 72، 40 – 34.
- عبدالرحیمی بارنجی، ح. (1390). بررسی نقش رسانه ها در آموزش مهارتهای شهروندی با تأکید بر رسانه ی تلویزیون.پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران.
- عمرانی، الف. (1386). بررسی تأثیر نظارت سازمان بازرسی کل کشور بر عملکردهای یگان های ویژه نیروی انتظامی، سایت بازرسی کل کشور،www.bazresi.ir/.
- فتحعلی زاده، ع. (1381). واژه قانون و ورود آن به حقوق ایران. مجله کانون وکلا، 177، 174 – 166.
- کلدی، ع.ر و پوردهناد، ن. (1391). بررسی میزان آگاهی و نگرش دانشجویان نسبت به حقوق شهروندی در تهران، فصلنامه مطالعات شهری، 2(4)، 58 – 29.
- گونتر، ب. (1998).روشهای تحقیق رسانهای، ترجمه مینو نیکو، 1384، چاپ اول، تهران، انتشارات اداره کل پژوهشهای سیما.
- گیدنز، آ. (2002). جامعه شناسی. ترجمه حسن چاوشیان، 1391، چاپ ششم، تهران، نشر نی.
- لازار ، ژ. (1999). افکار عمومی. ترجمه مرتضی کتبی، 1380، چاپ اول، تهران: نشرنی.
- محمدی، ح. (1381). شیوه های قانون گرایی از دیدگاه نهج البلاغه، خلاصه مقالات همایش بزرگ امام علی (ع) و نهج البلاغه، کرمان، موسسه فرهنگی ثارالله، 209 – 208.
- محمدنسل، ع. (1387). امنیت انسانی پلیس و پیشگیری از جرم. مجموعه مقاله های همایش بین المللی امنیت انسانی در غرب آسیا.
-مککوایل، د. (2006).نظریه ارتباطات جمعی. ترجمه پرویز اجلالی، 1385، چاپ دوم، تهران،انتشارات دفتر مطالعات و توسعه رسانهها.
- مهدیزاده، ش. (1384). تلویزیون، مخاطب و نگرش نو، مجله جامعه شناسی ایران، دوره ششم، شماره 4، 211 – 185.
-مهدی زاده، س.م. (1389). نظریه های رسانه؛ اندیشه های رایج و دیدگاه های انتقادی.چاپ اول، تهران، نشر همشهری.
- منصورنژاد، م. (1378). قانون گذاری در حکومت اسلامی، مجله تبیان، شماره 28، صص 32 – 25.
- میرساردو، ط و صداقت، م. (1386). مقایسه نقش و منزلت زنان و مردان در سریال های تلویزیونی، فصلنامه پژوهش و سنجش، 14(51)، 57 – 29.
- نوریان، م. (1388). راهنمای عملی تحلیل محتوای کتاب های درسی دوره ابتدایی، تهران، نشر شورا.
- همتی، م. (1387). آموزش شهروندی.نشریه حقوق اساسی، سال هفتم، شماره 9، دوره تابستان، ص 328.
- هومن، ح.ع. (1389). شناخت روش علمی در علوم رفتاری، چاپ دوم، تهران، انتشارات سمت.
فهرست مراجع انگلیسی
- Ascher, I. (2005). Max Weber and the Linguistic Turn (ubersetzung als Beruf or The Task of the Translator), Prepared for presentation at the Political Science Department’s Graduate Student Conference, May 2.
- Bushman, Brad J.; Anderson, Craig A. (2001). Media violence and the American public، Scientific facts versus media misinformation, American Psychologist, 56(6-7), 477-489.
- Ennals, J, R. (2007). From Slavery to Citizenship.1ed, Wost Sussex uk، john Wiley and Soms.
- Hofschire, L. (2004). Parents, adolescents, and the media، applying parenting styles to home media environment.Michign، State University.
- Inoquchi, Takashi, Blondel, Jean. (2007). Citizens and the State، Attitudes in Western Europe and East and Southeast Asia.1ed, New York، Mac Graw Hill.
- Leydet, Dominique. (2011). Citizenship in The Stanford Encyclopedia of Philosophy. Edward N. Zalta (Ed.). avalable،http،//plato.stanford.edu/archives/fall2011/entries/citizenship.
-Marshall, T.H. (2009). Citizenship and Social Class[online].Academic.udayton.edu.
- Potter,W.J. (1990). Adolescent , s perception of primary values of television programing, journalist – quartety, 1(3)، 48 – 85.
- Severin W, J & Thankard, J. (1992). Comminucation theoriesin.1ed, New York، Long man.
- Shrum, I.J. (1996).psychological process underlyng cultivation effects, human cominucation reaserch, 32, 482 – 498
- Wilson, S.L. (1995).Mass Media, Mass Culture. 3ed, MC Graw-Hill, I.N.C.