فهرست:
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده 1
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1- مقدمه. 3
1-2- بیان مسأله. 4
1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق.. 6
1-4- سؤالات تحقیق.. 8
1-5- اهداف تحقیق.. 8
1-6- چارچوب نظری تحقیق.. 8
1-7- فرضیه های تحقیق.. 9
1-8- تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای تحقیق.. 10
1-9- قلمرو تحقیق.. 12
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق
2-1- بخش اول: موفقیت بازاریابی.. 14
2-1-1- بازاریابی.. 14
2-1-2- ابعاد گوناگون بازاریابی.. 15
2-1-3- مدیریت بازاریابی.. 17
2-1-4- اهمیت بازاریابی.. 18
2-1-4-1- رمزهای پیدا کردن مشتری.. 18
2-1-4-2- نیاز مشتری.. 19
2-1-5- آمیزه بازاریابی.. 20
2-1-6- مفهوم راهبردی بازاریابی.. 23
2-1-7- اصول بازاریابی.. 24
2-1-8- مدل پنج نیروی پورتر در مورد موفقیت بازاریابی.. 24
2-1-8-1- تهدید تازه وارد ها 25
2-1-8-2- قدرت تأمین کنندگان مواد اولیه. 25
2-1-8-3- قدرت چانه زنی خریداران. 25
2-1-8-4- تهدید کالای جایگزین.. 26
2-1-8-5- شدت رقابت... 26
2-2- بخش دوم: دانش ضمنی.. 27
2-2-1- پیشینه دانش ضمنی.. 27
2-2-2- تعاریف دانش ضمنی.. 27
2-2-3- اهمیت و ویژگی دانش ضمنی.. 29
2-2-4- ابعاد دانش ضمنی.. 29
2-2-5-کارکرد دانش ضمنی.. 30
2-2-6- مصادیق دانش ضمنی.. 31
2-2-7- انتقال دانش ضمنی.. 31
2-2-8- مکانیسم تعاملی در دانش ضمنی.. 31
2-2-9- تمهیدات همه جانبه. 33
2-2-10- التزام اولیه. 34
2-2-11- اهداف ضمنی.. 34
2-2-12- مکانیسم تبدیلی.. 35
2-2-13- ابهامات و زیادگی.. 35
2-2-14- مدیریت دانش در سازمان. 37
2-2-15- مدیریت دانش ضمنی.. 39
2-2-16- خلاقیت و مدیریت نوآوری.. 43
2-2-17- نقش دانش ضمنی در مدیریت نوآوری.. 44
2-2-18- چرخه ارزش – رضایت – سودآوری از نگاه بازاریابی.. 45
2-2-19- درک مفهوم ارتباط میان رضایت مشتریان و سودآوری.. 47
2-3- بخش سوم: پیشینه تحقیق.. 49
فصل سوم: روش شناسی تحقیق
3-1- مقدمه. 52
3-2- روش تحقیق.. 52
3-3- روش و ابزار گردآوری دادهها 53
3-4- جامعه آماری، روش نمونهگیری و حجم نمونه. 53
3-5- ابزار تحقیق.. 54
3-6- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات... 54
فصل چهارم: یافته های تحقیق
4-1. یافته های توصیفی.. 56
4-1-1. دانش ضمنی.. 56
4-1-2. نوآوری طرح های بازاریابی.............................................................................................. 60
4-1-3. کارایی نسبی.. 63
4-1-4. اثربخشی نسبی.. 67
4-2. یافته های تحلیلی.. 71
4-2-1. رابطه بین دانش ضمنی و نوآوری برنامه بازاریابی در صنعت ساختمان. 71
4-2-2. رابطه بین دانش ضمنی و راندمان نسبی در صنعت ساختمان. 72
4-2-3. رابطه بین دانش ضمنی و اثربخشی نسبی در صنعت ساختمان. 72
4-2-4. رابطه بین دانش ضمنی و موفقیت بازاریابی در صنعت ساختمان. 73
4-2-5. رگرسیون. 73
فصل پنجم: نتیجه گیری
5-1- مقدمه. 76
5-2- آمار توصیفی.. 76
5-3- آمار استنباطی.. 77
۵-۴- پیشنهادات کاربردی.. 78
۵-۵- پیشنهادات آتی.. 79
۵-۶- محدودیت های تحقیق.. 79
منابع و مأخذ. 80
پیوست... 83
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول 4-1 توزیع پاسخگویان بر اساس یادگیری و آموزش کارمندان بخش فروش و بازاریابی.. 57
جدول 4-2 توزیع پاسخگویان بر اساس به تمایل انتقال دانش به دیگران توسط کارمندان بخش فروش و بازاریابی 58
جدول 4-3 توزیع پاسخگویان بر اساس سهیم شدن تجربه های ناموفق سازمان، توسط کارمندان بخش فروش و بازاریابی 59
جدول 4-4 شاخص های مرکزی و پراکندگی دانش ضمنی.. 60
جدول 4-5 توزیع پاسخگویان بر اساس مهیج بودن طرح های بازاریابی نسبت به شرکتهای دیگر. 60
جدول 4-6 توزیع پاسخگویان بر اساس متحولانه بودن طرح های بازاریابی نسبت به شرکتهای دیگر. 61
جدول 4-7 توزیع پاسخگویان بر اساس در حد صنعت ساختمان بودن طرح های بازاریابی نسبت به دیگر شرکتها 62
جدول 4-8 شاخص های مرکزی و پراکندگی نوآوری طرح های بازاریابی.. 63
جدول 4-9 توزیع پاسخگویان بر اساس استفاده بهتر از منابع نسبت به شرکتهای دیگر. 64
جدول 4-10 توزیع پاسخگویان بر اساس کاراتر بودن نسبت به شرکتهای دیگر. 65
جدول 4-11 توزیع پاسخگویان بر اساس بدست آوردن خروجی بیشتر از منابع ورودی، نسبت به شرکتهای دیگر 66
جدول 4-12 شاخص های مرکزی و پراکندگی نوآوری طرح های بازاریابی.. 67
جدول4-13 توزیع پاسخگویان بر اساس ایجاد کردن ارزش بیشتر برای مشتری، نسبت به شرکتهای دیگر. 67
جدول 4-14 توزیع پاسخگویان بر اساس درک بهتر نیازهای مشتریان، نسبت به شرکتهای دیگر. 68
جدول 4-15 توزیع پاسخگویان بر اساس مسئولیت پذیرتر بودن نسبت به نیازهای مشتریان. 69
جدول 4-16 شاخص های مرکزی و پراکندگی اثربخشی نسبی.. 70
جدول 4-17 شاخص های مرکزی و پراکندگی موفقیت بازاریابی.. 71
جدول 4-18 آزمون سیمرنوف کلموگروف... 71
جدول 4-19 رابطه بین دانش ضمنی و نوآوری برنامه بازاریابی در صنعت ساختمان. 71
جدول 4-20 رابطه بین دانش ضمنی و راندمان نسبی در صنعت ساختمان. 72
جدول 4-21 رابطه بین دانش ضمنی و اثربخشی نسبی در صنعت ساختمان. 72
جدول 4-22 رابطه بین دانش ضمنی و موفقیت بازاریابی در صنعت ساختمان. 73
جدول 4-23 آمارههای مربوط به مدل رگرسیون چند متغیره موفقیت بازاریابی.. 74
جدول 4-24 متغیرهای داخل مدل رگرسیون. 74
منبع:
ابطحی، سید حسین و مهروژان، آرمن (1389)؛ مهندسی روشها، تهران، قومس، چاپ سوم، ص23.
ابطحی، سیدحسین و کاظمی، بابک (1378)؛ بهرهوری، تهران، موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی، چاپ دوم، ص9.
احسانی، محمد (1385). ارائه بکارگیری چارچوبی برای بکارگیری مدیریت دانش در سازمانهای تحقیق و توسعه، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه علم و صنعت.
اسماعیل پور، حسن؛ بگلری، سروش (1387). بررسی و ارزیابی اثر چهار سی بر رضایتمندی مشتریان بانک کشاورزی، مجله پژوهش های مدیریت، 87-95.
افرازه، عباس (1384). مدیریت دانش(مفاهیم، مدلها، اندازه گیری و پیاده سازی)، چاپ اول، تهران: انتشارات دانشگاه صنعتی امیرکبیر(پلی تکنیک تهران).
ان، آر. میلتون. ( 1391). راهنمای گام به گام کسب دانش در عمل، ترجمه : احمدوند، ع وجاپلقیان، غ. چاپ اول، انتشارت موسسه آموزش عالی ایوانکی.
پیمان، سید حسین (1384)؛ بهرهوری و مصداقها، تهران، سازمان اقتصادی کوثر، چاپ اول، ص31.
جعفری، عبدالرضا (1384)، کیفیت و نظامهای کنترل، تدبیر، شماره ۵۵.
خاکی، غلام رضا (1390). آشنایی با مدیریت بهرهوری، تهران، سایه نما.
خبازی، طهورا. موسوی، فاطمه و امانی، عطیه (1387). ممیزی دانش، ابزاری برای پیاده سازی مدیریت دانش در سازمانهای تحقیق و توسعه.
دواس، دی. ای، (۱۳۷۶). پیمایش در تحقیقات اجتماعی ترجمه هوشنگ نایبی، نشرنی، تهران.
رابینز، استیفن (1384)؛ تئوری سازمان، سید مهدی الوانی و حسن داناییفرد، تهران، صفار، چاپ دهم، ص49.
رضازاده مهریزی، محمدحسین، باقرزاده نیری، مهدی، محمدعلی خلج، محمدرضا و پیردال، محمد (1389). ابزارهای مدیریت دانش. تهران: مؤسسه فرهنگی هنری پردازش هوشمند علائم.
سرلک، محمدعلی (1386). مدیریت دانش، چاپ اول: انتشارات دانشگاه پیام نور.
سلطانی، ایرج (۱۳۸۲)، راهکارهای تقویت خلاقیت در سازمان، تدبیر، سال چهاردهم، شماره ۱۴۱.
سوری، حسن (1385). ارائه روشی برای بهبود فرآیندهای کسب و کار با استفاده ازمدیریت دانش، پایان نامه کارشناسی ارشد، رشته صنایع - صنایع، دانشگاه علوم و فنون مازندران.
شرکت مشاوران توسعه آینده (1389). مقدمه ای بر مدیریت دانش و پیاده سازی آن در سازمان های ایرانی.
صفاری نژاد، میثم؛ رحیمی، داود ؛حسینی سیدجابر و یزدانی، حمیدرضا (1387). نگرشی برمدل های سنجش رضایت از مشتری، تهران، موسسه کتاب مهربان نشر. چاپ اول.
طالب بیدختی، عباس. انوری، علیرضا (۱۳۸۳)، خلاقیت و نو آوری در افراد و سازمانها، تدبیر، شماره ۱۵۲، سال پانزدهم.
طاهری، شهنام (1378)؛ بهرهوری و تجزیه و تحلیل آن در سازمانها(مدیریت بهرهوری فراگیر)، تهران، هستان، چاپ اول، ص9.
فتحیان، محمد و لیلا بیگ و عاطفه قوامی فر (1384). نقش مدیریت دانش ضمنی در ایجاد خلاقیت و مدیریت نوآوری. سومین کنفرانس بین المللی مدیریت.
کیوی- کامپنهود، ریمون- لوک وان (۱۳۷۵). روش تحقیق در علوم اجتماعی ترجمه عبدالحسین نیک گهر، نشرتوتیا، تهران.
متقی حامد، (۱۳۸۳) مهندسی مجدد ضرورتی اجتناب ناپذیر، تدبیر، شماره ۱۴۴، سال پانزدهم.
میر سپاسی، ناصر (1376). مدیریت منابع انسانی و روابط کار، نگرشی راهبردی، تهران، شروین.
میرزابیگی، جهانشاه (۱۳۸۴) انتقال دانش و حفظ مهارت: نیاز پیوسته فرآیند جهانی شدن، مجله مدیر ساز.
نیگل هیل (1385). اندازهگیری رضایت مشتریان، آقای محمد رضا اسکندری، چاپ اول، ایران، موسسه خدماتی فرهنگی رسا.
همتیان، حمید رضا (۱۳۸۳). پذیرش گزارش نوآوری در موسسات خدماتی، تدبیر، سال پانزدهم، شماره ۱۴۸.
Adrian Payne (2006), Handbook of CRM, First Edition, England, Butterworth-Heinemann.
Bob E. Hayes (1998), Measuring Customer Satisfaction (Survey Design, Use, and Statistical Analysis Methods), Second Edition, United State of America, American Society for Quality.
Bohinc, T. , Erichson, J (2002). Innovations Management, Telekommunikation, 56(7+8) , 59-1.
Christina G. Chi, Dogan Gursoy(2009). Employee satisfaction, customer satisfaction, and financial performance: An empirical examination28. 245–253.
Davenport, T. H. , De Long, D. W. , Beers, M. C. ( 1998). Successful knowledge management projects, Sloan Management Review ,39(2) 56-41.
Dennis B. Arnett a,b, C. (2014). Michael Wittmann, Improving marketing success: The role of tacit knowledge exchange between sales and marketing, Journal of Business Research 324–331.
Dennis B. Arnett a,b, C. Michael Wittmann C,(2014). Improving marketing success: The role of tacit knowledge exchange between sales and marketing, Journal of Business Research 67. 324–331.
Grant, R. M. (2000). The knowledge-based view of the firm: Implications for Management Practice, Long Range Planning, 30(3) , 450-454.
Hall, R. , Andriani, P. (2002). Managing knowledge for innovation, in: Long Range Planning, 29-48.
Howells, J. (1996) , Tacit Knowledge, Innovation and Technology Transfer, in: Technology Analysis & Strategic Management, 8(2) , 96-101.
http://bazaryabi-892. blogfa. com
Leonard, D. , Sensiper, S. (1998). The Role of Tacit Knowledge in Group Innovation, California Management Review, 40(3) , 125-112.
Nigel Hill, Gim Alexander (2000), Hand Book of Satisfaction and Loyalty Measurement, Second Edition, England, Gower Publishing.
Nonaka, I. , Toyama, R. (2000), Konno: SECI, Ba and Leadership: a unified model of dynamic knowledge creation, Long Range Planning, 33(4), 34-4.
Philip Kotler, Gray Armstrong, Peggy H (2005). Cunningham, Principle of Marketing, Sixth Canadian Edition, Canada, Pearson Education Canada Inc.
Polanyi, M. (1996) ,The Logic of Tacit Inference. Knowing and Being, Routledge & Keagan Paul, London.
Pudney,R. (1994). creating customer satisfaction through partnership,Managing service Quality, vo1. 4,NO. 3PP. 53-56.
Rosenberg, N, (2005), Technology and Economics, University Press, Cambridge, 143.
Scarbrough, H. (2011), Knowledge Management, HRM and the Innovation process, International Journal of Manpower, 24(5) ,516-501.
Senker, J. (1995). Tacit knowledge and models of Innovation, Industrial and Corporate Change, 4(2)447-425. .
Stover, M. (2004), Making Tacit Knowledge Explicit, Reference Services Review, 32(2), 164-173.
Sutton, R. I. , Hargadon, A,( 1996). Brainstorming groups in context, Administrative Science Quarterly, 41(4),718-685. .
www. zibaweb. com