فهرست:
فهرست مطالب
عناوین .............................................................................................................................................................................. صفحه
فصل اول ................................................................................................................................................................................. 15
کلیات تحقیق .......................................................................................................................................................................... 15
مقدمه ........................................................................................................................................................................................ 16
بیان مسئله ............................................................................................................................................................................... 19
مدل مفهومی تحقیق و ابعاد مسئله .................................................................................................................................... 20
چهارچوب مفهومی ................................................................................................................................................................. 22
تعریف مفهومی و عملیاتی .................................................................................................................................................... 27
سوالات تحقیق ........................................................................................................................................................................ 31
فرضیه های تحقیق ................................................................................................................................................................ 32
اهداف تحقیق .......................................................................................................................................................................... 33
اهداف علمی ............................................................................................................................................................................ 33
اهداف کلی ............................................................................................................................................................................... 33
اهداف فرعی ............................................................................................................................................................................. 33
اهداف کاربردی ....................................................................................................................................................................... 34
ضرورت های خاص ................................................................................................................................................................ 34
هدف کاربردی ......................................................................................................................................................................... 35
جنبه نوآوری و جدید بودن تحقیق .................................................................................................................................... 35
تعریف اصطلاحات .................................................................................................................................................................. 35
رئوس کلی فصل ..................................................................................................................................................................... 37
فصل دوم ................................................................................................................................................................................ 38
مبانی نظری تحقیق ............................................................................................................................................................... 38
تاریخچه بانکداری در ایران ................................................................................................................................................... 39
مدیریت موثر برند ................................................................................................................................................................... 41
تعریف ارزش ویژه برند .......................................................................................................................................................... 42
ارزش ویژه برند و مولفه های آن ......................................................................................................................................... 46
مقیاس Aaker از ارزش ویژه برند ..................................................................................................................................... 46
معیار ارزش ویژه برند Keller ............................................................................................................................................. 47
آگاهی برند ............................................................................................................................................................................... 48
تداعی های برند ...................................................................................................................................................................... 52
تعریف و بعددار بودن تداعی های برند .............................................................................................................................. 53
تداعی های برند بر تصمیم گیری مشتری تاثیر می گذارند .......................................................................................... 58
سنجش تداعی های برند ....................................................................................................................................................... 60
کیفیت ادراک شده ................................................................................................................................................................. 62
وفاداری برند ............................................................................................................................................................................ 64
بحث مولفه های ارزش ویژه برند ........................................................................................................................................ 65
رویکرد مالی ............................................................................................................................................................................. 67
مدل ارزش ویژه برند مشتری محور Keller .................................................................................................................... 69
مفهوم سازی ارزش ویژه برند برای خدمات بانکی ........................................................................................................... 71
مسائل مربوط به اندازه گیری (سنجش) ........................................................................................................................... 74
برتری برند ................................................................................................................................................................................ 75
تعریف نگرش برند .................................................................................................................................................................. 76
اهداف نگرش های برند ......................................................................................................................................................... 77
اندازه گیری پیشین نگرش های برند ................................................................................................................................ 79
مسائل مربوط به اندازه گیری نگرش برند ......................................................................................................................... 80
تاثیر برند .................................................................................................................................................................................. 81
تعاریف تاثیر برند .................................................................................................................................................................... 81
اهمیت تاثیر برند برای خدمات بانکی ................................................................................................................................ 83
اندازه گیری پیشین تاثیر برند ............................................................................................................................................. 84
مسائل مربوط به اندازاه گیری برای تاثیر برند .................................................................................................................. 86
ادبیات نتیجه ارزش ویژه نام و نشان تجاری ..................................................................................................................... 87
تعریف هم نوایی با برند ......................................................................................................................................................... 88
ابعاد هم نوایی با برند ............................................................................................................................................................. 89
وفاداری رفتاری ....................................................................................................................................................................... 89
حس تعلق به انجمن .............................................................................................................................................................. 89
آمیختگی فعالانه با برند ........................................................................................................................................................ 92
مسائل مربوط به اندازه گیری برای هم نوایی با برند ...................................................................................................... 93
مسائل مربوط به اندازه گیری برای آگاهی برند ............................................................................................................... 94
مسائل مربوط به اندازه گیری تداعی های برند ................................................................................................................ 95
پیشینه تحقیق ........................................................................................................................................................................ 96
فصل سوم ............................................................................................................................................................................ 99
روش شناسی تحقیق ............................................................................................................................................................. 99
مقدمه ..................................................................................................................................................................................... 100
روش تحقیق ......................................................................................................................................................................... 102
جامعه آماری ......................................................................................................................................................................... 104
نمونه آماری .......................................................................................................................................................................... 104
روش نمونه گیری و تعیین حجم نمونه .......................................................................................................................... 104
ابزار گردآوری داده ها ......................................................................................................................................................... 105
نحوه طراحی پرسشنامه ..................................................................................................................................................... 106
روایی و پایایی ...................................................................................................................................................................... 107
آزمون روایی پرسشنامه ...................................................................................................................................................... 107
آزمون پایایی پرسشنامه ..................................................................................................................................................... 107
آزمون آلفای کرونباخ برای متغیرها ................................................................................................................................. 108
روش های تجزیه و تحلیل داده ها .................................................................................................................................. 110
ضریب همبستگی ................................................................................................................................................................ 110
مدل معادلات ساختاری ..................................................................................................................................................... 111
تعریف مدل معادلات ساختاری ........................................................................................................................................ 111
ضرورت مدل معادلات ساختاری در پژوهش حاضر ..................................................................................................... 111
فصل چهارم ........................................................................................................................................................................ 113
تجزیه و تحلیل داده ها ...................................................................................................................................................... 113
پایایی متغیرهای پرسشنامه .............................................................................................................................................. 114
آمار توصیفی ......................................................................................................................................................................... 114
نگاره های جمعیت شناختی ............................................................................................................................................. 114
آمار توصیفی متغیرها و نمودارهای هیستوگرام ............................................................................................................ 119
آمار استنباطی ...................................................................................................................................................................... 122
تحلیل عاملی ........................................................................................................................................................................ 122
ارزیابی برازش کلی مدل .................................................................................................................................................... 124
تخمین استاندارد مدل ....................................................................................................................................................... 125
حالت معناداری اعداد(T-values) مدل ........................................................................................................................ 126
فصل پنجم .......................................................................................................................................................................... 129
نتیجه گیری و پیشنهادات ................................................................................................................................................. 129
مقدمه ..................................................................................................................................................................................... 130
بررسی یافته های پژوهش با توجه به مدل تحلیل مسیر و مدل معادلات ساختاری............................................. 132
پیشنهادات مدیریتی ........................................................................................................................................................... 134
پیشنهادات برای تحقیقات آتی ......................................................................................................................................... 136
پیشنهاد های مبتنی بر یافته های تحقیق ..................................................................................................................... 136
محدودیت های پژوهش و پیشنهادات برای تحقیق های آتی ................................................................................... 136
منابع ........................................................................................................................................................................................138
پیوست ها ..........................................................................................................................................................................
پرسشنامه ..........................................................................................................................................................................
خروجی Amos..........................................................................................................................................................................
منبع:
فهرست مطالب
عناوین .............................................................................................................................................................................. صفحه
فصل اول ................................................................................................................................................................................. 15
کلیات تحقیق .......................................................................................................................................................................... 15
مقدمه ........................................................................................................................................................................................ 16
بیان مسئله ............................................................................................................................................................................... 19
مدل مفهومی تحقیق و ابعاد مسئله .................................................................................................................................... 20
چهارچوب مفهومی ................................................................................................................................................................. 22
تعریف مفهومی و عملیاتی .................................................................................................................................................... 27
سوالات تحقیق ........................................................................................................................................................................ 31
فرضیه های تحقیق ................................................................................................................................................................ 32
اهداف تحقیق .......................................................................................................................................................................... 33
اهداف علمی ............................................................................................................................................................................ 33
اهداف کلی ............................................................................................................................................................................... 33
اهداف فرعی ............................................................................................................................................................................. 33
اهداف کاربردی ....................................................................................................................................................................... 34
ضرورت های خاص ................................................................................................................................................................ 34
هدف کاربردی ......................................................................................................................................................................... 35
جنبه نوآوری و جدید بودن تحقیق .................................................................................................................................... 35
تعریف اصطلاحات .................................................................................................................................................................. 35
رئوس کلی فصل ..................................................................................................................................................................... 37
فصل دوم ................................................................................................................................................................................ 38
مبانی نظری تحقیق ............................................................................................................................................................... 38
تاریخچه بانکداری در ایران ................................................................................................................................................... 39
مدیریت موثر برند ................................................................................................................................................................... 41
تعریف ارزش ویژه برند .......................................................................................................................................................... 42
ارزش ویژه برند و مولفه های آن ......................................................................................................................................... 46
مقیاس Aaker از ارزش ویژه برند ..................................................................................................................................... 46
معیار ارزش ویژه برند Keller ............................................................................................................................................. 47
آگاهی برند ............................................................................................................................................................................... 48
تداعی های برند ...................................................................................................................................................................... 52
تعریف و بعددار بودن تداعی های برند .............................................................................................................................. 53
تداعی های برند بر تصمیم گیری مشتری تاثیر می گذارند .......................................................................................... 58
سنجش تداعی های برند ....................................................................................................................................................... 60
کیفیت ادراک شده ................................................................................................................................................................. 62
وفاداری برند ............................................................................................................................................................................ 64
بحث مولفه های ارزش ویژه برند ........................................................................................................................................ 65
رویکرد مالی ............................................................................................................................................................................. 67
مدل ارزش ویژه برند مشتری محور Keller .................................................................................................................... 69
مفهوم سازی ارزش ویژه برند برای خدمات بانکی ........................................................................................................... 71
مسائل مربوط به اندازه گیری (سنجش) ........................................................................................................................... 74
برتری برند ................................................................................................................................................................................ 75
تعریف نگرش برند .................................................................................................................................................................. 76
اهداف نگرش های برند ......................................................................................................................................................... 77
اندازه گیری پیشین نگرش های برند ................................................................................................................................ 79
مسائل مربوط به اندازه گیری نگرش برند ......................................................................................................................... 80
تاثیر برند .................................................................................................................................................................................. 81
تعاریف تاثیر برند .................................................................................................................................................................... 81
اهمیت تاثیر برند برای خدمات بانکی ................................................................................................................................ 83
اندازه گیری پیشین تاثیر برند ............................................................................................................................................. 84
مسائل مربوط به اندازاه گیری برای تاثیر برند .................................................................................................................. 86
ادبیات نتیجه ارزش ویژه نام و نشان تجاری ..................................................................................................................... 87
تعریف هم نوایی با برند ......................................................................................................................................................... 88
ابعاد هم نوایی با برند ............................................................................................................................................................. 89
وفاداری رفتاری ....................................................................................................................................................................... 89
حس تعلق به انجمن .............................................................................................................................................................. 89
آمیختگی فعالانه با برند ........................................................................................................................................................ 92
مسائل مربوط به اندازه گیری برای هم نوایی با برند ...................................................................................................... 93
مسائل مربوط به اندازه گیری برای آگاهی برند ............................................................................................................... 94
مسائل مربوط به اندازه گیری تداعی های برند ................................................................................................................ 95
پیشینه تحقیق ........................................................................................................................................................................ 96
فصل سوم ............................................................................................................................................................................ 99
روش شناسی تحقیق ............................................................................................................................................................. 99
مقدمه ..................................................................................................................................................................................... 100
روش تحقیق ......................................................................................................................................................................... 102
جامعه آماری ......................................................................................................................................................................... 104
نمونه آماری .......................................................................................................................................................................... 104
روش نمونه گیری و تعیین حجم نمونه .......................................................................................................................... 104
ابزار گردآوری داده ها ......................................................................................................................................................... 105
نحوه طراحی پرسشنامه ..................................................................................................................................................... 106
روایی و پایایی ...................................................................................................................................................................... 107
آزمون روایی پرسشنامه ...................................................................................................................................................... 107
آزمون پایایی پرسشنامه ..................................................................................................................................................... 107
آزمون آلفای کرونباخ برای متغیرها ................................................................................................................................. 108
روش های تجزیه و تحلیل داده ها .................................................................................................................................. 110
ضریب همبستگی ................................................................................................................................................................ 110
مدل معادلات ساختاری ..................................................................................................................................................... 111
تعریف مدل معادلات ساختاری ........................................................................................................................................ 111
ضرورت مدل معادلات ساختاری در پژوهش حاضر ..................................................................................................... 111
فصل چهارم ........................................................................................................................................................................ 113
تجزیه و تحلیل داده ها ...................................................................................................................................................... 113
پایایی متغیرهای پرسشنامه .............................................................................................................................................. 114
آمار توصیفی ......................................................................................................................................................................... 114
نگاره های جمعیت شناختی ............................................................................................................................................. 114
آمار توصیفی متغیرها و نمودارهای هیستوگرام ............................................................................................................ 119
آمار استنباطی ...................................................................................................................................................................... 122
تحلیل عاملی ........................................................................................................................................................................ 122
ارزیابی برازش کلی مدل .................................................................................................................................................... 124
تخمین استاندارد مدل ....................................................................................................................................................... 125
حالت معناداری اعداد(T-values) مدل ........................................................................................................................ 126
فصل پنجم .......................................................................................................................................................................... 129
نتیجه گیری و پیشنهادات ................................................................................................................................................. 129
مقدمه ..................................................................................................................................................................................... 130
بررسی یافته های پژوهش با توجه به مدل تحلیل مسیر و مدل معادلات ساختاری............................................. 132
پیشنهادات مدیریتی ........................................................................................................................................................... 134
پیشنهادات برای تحقیقات آتی ......................................................................................................................................... 136
پیشنهاد های مبتنی بر یافته های تحقیق ..................................................................................................................... 136
محدودیت های پژوهش و پیشنهادات برای تحقیق های آتی ................................................................................... 136
منابع ........................................................................................................................................................................................138
پیوست ها ..........................................................................................................................................................................
پرسشنامه ..........................................................................................................................................................................
خروجی Amos..........................................................................................................................................................................