پایان نامه بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری همراه از دیدگاه مشتریان

word 484 KB 30822 113
1393 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۷۳,۸۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۳۴,۲۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A)

    گرایش : "بازرگانی بین الملل"

     

    چکیده:

     

    پیشرفت فناوریها و ابزارهای بیسیم در سالهای اخیر فرصت جدیدی برای ارائه ی خدمات نوین بانکی، تحت عنوان بانکداری همراه به وجود آورده است. با استفاده از بانکداری همراه، مشتریان میتوانند در هر مکان و زمانی، سریع و راحت از خدمات بانکی بهره مند شوند.  امروزه خدمات بانکداری همراه توسط بسیاری از بانکهای جهان ارائه می شود . در ایران نیز این خدمات توسط تعداد زیادی از بانکهای خصوصی و دولتی ارائه می گردد.

    از آن جایی که ضریب نفوذ استفاده از ابزارهای همراه بیشتر از فناوریهای دیگر است، بانکداری همراه در صورت مقبول واقع شدن از سوی مشتریان میتواند تاثیر بسزایی در کاهش هزینه ها برای بانکها و مشتریان داشته باشد.

    تحقیقات در سطح جهان نشان داده است با وجود مزایای فراوانی که این شیوه ی بانکداری برای مشتریان و همچنین بانکها فراهم میکند، از مقبولیت کافی در بین مشتریان برخوردار نیست و چندان مورد پذیرش قرار نگرفته است. بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری همراه از سوی مشتریان میتواند در حل این مسئله مفید واقع شود. تاکنون تحقیقات متعددی در سطح جهان و کشور ایران در این زمینه انجام گرفته است اما هیچکدام از این تحقیقات به بررسی نقش تبلیغات در پذیرش این فناوری نپرداخته اند. از این رو در این تحقیق مدل جدیدی برای پذیرش بانکداری همراه با درنظر گرفتن نقش تبلیغات، ارائه شده است.(محمدی و کارخانه.1391)

    مقدمه

    پیشرفت فناوریها و ابزارهای بیسیم در سالهای اخیر فرصت جدیدی برای ارائه ی خدمات نوین بانکی، تحت عنوان بانکداری همراه به وجود آورده است. با استفاده از بانکداری همراه، مشتریان میتوانند در هر مکان و زمانی، سریع و راحت از خدمات بانکی بهره مند شوند.  امروزه خدمات بانکداری همراه توسط بسیاری از بانکهای جهان ارائه می شود . در ایران نیز این خدمات توسط تعداد زیادی از بانکهای خصوصی و دولتی ارائه می گردد.

    از آن جایی که ضریب نفوذ استفاده از ابزارهای همراه بیشتر از فناوریهای دیگر است، بانکداری همراه در صورت مقبول واقع شدن از سوی مشتریان میتواند تاثیر بسزایی در کاهش هزینه ها برای بانکها و مشتریان داشته باشد.

    تحقیقات در سطح جهان نشان داده است با وجود مزایای فراوانی که این شیوه ی بانکداری برای مشتریان و همچنین بانکها فراهم میکند، از مقبولیت کافی در بین مشتریان برخوردار نیست و چندان مورد پذیرش قرار نگرفته است. بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری همراه از سوی مشتریان میتواند در حل این مسئله مفید واقع شود. تاکنون تحقیقات متعددی در سطح جهان و کشور ایران در این زمینه انجام گرفته است اما هیچکدام از این تحقیقات به بررسی نقش تبلیغات در پذیرش این فناوری نپرداخته اند. از این رو در این تحقیق مدل جدیدی برای پذیرش بانکداری همراه با درنظر گرفتن نقش تبلیغات، ارائه شده است.(محمدی و کارخانه.1391)

    1-2) سابقه موضوع:

    تحقیقات انجام شده در زمینه ی بانکداری الکترونیکی بیشتر بر بانکداری اینترنتی تمرکز داشتهاند و تحقیقات انجام شده در زمینه ی بانکداری همراه محدود است .(Yu, 2012)

    براون و دیگران ( 2003 ) به بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری همراه در آفریقای جنوبی پرداختند. آنها از تئوری انتشار نوآوری و تئوری رفتار برنامه ریزی شده ی تجزیه شده، بدین منظور استفاده نمودند. طبق نتایج تحقیق آنها، عوامل موثر بر پذیرش بانکداری همراه عبارتند از: مزیت نسبی، قابل آزمایش بودن، تعداد خدمات بانکی و ریسک. پذیرش بانکداری آنلاین و همراه در چین، در سال 2005 بود. طبق Li و Laforet موضوع تحقیق نتایج به دست آمده، امنیت مهمترین عامل برای ایجاد انگیزه در مشتریان برای پذیرش بانکداری آنلاین است و همچنین موانع اصلی پذیرش ریسک درک شده، مهارتهای فنی و کامپیوتری و فرهنگ سنتی استفاده از پول نقد در چین است. طبق نتایج این تحقیق مهمترین مانع در پذیرش بانکداری همراه نداشتن آگاهی از بانکداری همراه و مزایای آن است. Lin  و Luarn در سال 2005 به بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری همراه در تایوان پرداختند. آنها بر اساس تئوری رفتار برنامه ریزی شده و مدل پذیرش فناوری یک مدل پذیرش بانکداری همراه ارائه دادند که در آن یک عنصر مبتنی بر اعتماد (اعتبار درک شده)  و دو عامل درک کنترل رفتاری (توانایی شخصی درک شده و هزینه ی مالی درک شده) به سودمندی درک شده و سهولت استفاده درک شده اضافه شدند. برای ساده کردن، عناصر نگرش نسبت به استفاده و استفاده عملی از مدل تم حذف شدند. اعتبار درک شده با اعتماد و ریسک مرتبط است ولی با آنها تفاوت دارد. این عنصر به این که چقدر یک شخص معتقد است که استفاده از بانکداری همراه تهدید امنیتی و حریم خصوصی ندارد، مرتبط است. Kim و دیگران در سال 2009 به بررسی عوامل  موثر بر ایجاد اعتماد اولیه نسبت به بانکداری همراه و قصد استفاده از آن پرداختند. نتایج این تحقیق تاثیر مهم اعتماد اولیه بر پذیرش بانکداری همراه را تایید کرد. در این تحقیق عوامل موثر بر ایجاد اعتماد اولیه عبارتند از:

    مزیت نسبی بانکداری همراه نسبت به سایر کانالهای بانکداری، گرایش شخصی به اعتماد نسبت به فناوری جدید و شرکای تجاری جدید، تضمین ساختاری درک شده و شهرت شرکت ارائه دهنده ی بانکداری همراه. طبق نتایج به دست آمده از این تحقیق سه متغیر مزیت نسبی، گرایش شخصی و تضمین ساختاری بر ایجاد اعتماد اولیه موثرند. تاثیر عامل شهرت بر اعتماد اولیه طبق نتایج مورد تایید قرار نگرفت. نهایتا تنها عامل موثر بر قصد استفاده از بانکداری همراه در این تحقیق، مزیت نسبی و اعتماد اولیه شناخته شد.

    گو و دیگران در سال 2009 به بررسی عوامل موثر بر قصد کاربران برای استفاده از بانکداری همراه در کره پرداختند. مدل این تحقیق بر اساس مدل پذیرش فناوری و مدل پذیرش فناوری مبتنی بر اعتماد بود. در این مدل عناصر تاثیر اجتماعی، کیفیت سیستم، توانایی شخصی، شرایط تسهیل کننده، آشنایی با بانک، نرمال موقیعیتی، تضمین ساختاری، اعتماد مبتنی بر محاسبات  به مدل تم اضافه شده و برخی عناصر تم (نگرش نسبت به استفاده و استفاده ی عملی)حذف شدند.  نتایج این تحقیق نشان داد آشنایی با بانک و سهولت استفاده ی درک شده تاثیر چندانی بر اعتماد ندارند. در سنگاپور بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری همراه و نقش جنسیت به عنوان متغیر تعدیل کننده موضوع تحقیق Rios و Riquelme  در سال 2010 بود. آنها از مدل پذیرش فناوری، تئوری رفتار برنامه ریزی شده و تئوری انتشار نوآوری بدین منظور استفاده نمودند. طبق نتایج این تحقیق، سودمندی، هنجارهای ذهنی و ریسک بر قصد پذیرش خدمات بانکداری همراه تاثیر بسزایی دارند. همچنین سهولت استفاده برای زنان تاثیر بیشتری نسبت به مردان دارد، در حالی که مزایای نسبی در مردان تاثیر بیشتری بر سودمندی درک شده توسط آنها دارد. هنجارهای ذهنی نیز برای زنان از تاثیر و اهمیت بیشتری برخوردار است.

    (محمدی و کارخانه 1391)

    Zhou و دیگران در سال 2010 ، تئوری یکپارچه ی پذیرش  و استفاده از فناوری را با مدل تناسب وظیفه - فناوری به منظور بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری همراه توسط کاربران چینی ترکیب نمودند. عوامل موثر بر پذیرش بانکداری همراه در تحقیق آنها عبارتند از: کارایی مورد انتظار، تلاش مورد انتظار، تاثیر اجتماعی، شرایط تسهیل کننده و تناسب وظیفه با فناوری. در کشور آمریکا.  Lou و دیگران در سال 2010 ، تاثیر ریسک چند جانبه و اعتماد چند بعدی بر پذیرش بانکداری همراه را مورد بررسی قرار داده اند. در این تحقیق عواملی که بر قصد استفاده از بانکداری همراه تاثیر مستقیم دارند عبارتند از:

    کارایی مورد انتظار، باور اعتماد و ریسک درک شده. نتایج این تحقیق نشان داد که ریسک درک شده (ریسک عملکرد، مالی، زمانی، روانشناسی، اجتماعی، فیزیکی، حریم خصوصی، کلی) یکی از عوامل برجسته موثر بر پذیرش این فناوری است.

    Koenig-Lewis  و دیگران در آلمان در سال 2010 به   بررسی پذیرش خدمات بانکداری همراه توسط مشتریان جوان با استفاده از مدل پذیرش فناوری و تئوری انتشار نوآوری پرداختند. آنها مدل پذیرش فناوری را با اضافه نمودن عوامل سازگاری، اعتماد، اعتبار، ریسک درک شده و هزینه توسعه دادند. نتایج نشان داد سازگاری، سودمندی و ریسک عوامل مهمی برای پذیرش خدمات بانکداری همراه بوده و اعتماد و اعتبار در کاهش ریسک درک شده بسیار موثرند. Lin در سال 2011  به بررسی تاثیر ویژگیهای نوآوری و اعتماد مبتنی بر دانش بر پذیرش بانکداری همراه در کشور تایوان پرداخته است. این تحقیق مدلی با استفاده از تئوری انتشار نوآوری و اعتماد مبتنی بر دانش برای بررسی تاثیر ویژگیهای نوآوری (مزیت نسبی درک شده، سهولت استفاده و سازگاری) و اعتماد مبتنی بر دانش )توانایی، خیرخواهی و درستی(  بر نگرش و قصد رفتاری درباره ی پذیرش بانکداری همراه ارائه داده است. نتایج این تحقیق نشان داد که مزیت نسبی درک شده، سهولت استفاده، سازگاری، توانایی و درستی تاثیر بسزایی بر نگرش دارند که در نتیجه منجر به قصد رفتاری پذیرش بانکداری همراه
     می شوند. یکی دیگر از نتایج این تحقیق این است که قدرت عوامل موثر بر نگرش نسبت به بانکداری همراه بین کاربران فعلی و کاربران بالقوه متفاوت است. طبق نتایج به دست آمده، سهولت استفاده برای کاربران فعلی و توانایی درک شده برای کاربران بالقوه از اهمیت بیشتری برخوردار است.

    پذیرش بانکداری همراه در برزیل موضوع تحقیق Puschel و دیگران در سال 2010 بود. آنها از تئوری انتشار نوآوری و تجزیه شدهی تئوری رفتار برنامه ریزی شده بدین منظور استفاده نمودند. طبق نتایج، مزیایای نسبی، قابل مشاهده بودن، سازگاری و سهولت استفاده بر نگرش نسبت به بانکداری همراه موثرند و نگرش، هنجارهای ذهنی، کنترل رفتاری درک شده بر قصد استفاده از بانکداری همراه تاثیرگذارند. Cheah  و دیگران در سال 2011 به بررسی  عوامل موثر بر قصد پذیرش بانکداری همراه در مالزی پرداختند. آنها بدین منظور مدل پذیرش فناوری را توسعه دادند. عوامل موثر بر تصمیم به استفاده از بانکداری همراه در مدل این تحقیق عبارتند از: سودمندی درک شده، سهولت استفادهی درک شده، مزایای نسبی، ریسک

    درک شده، نوآوری فردی درک شده و هنجارهای ذهنی. ازاین میان تاثیر هنجارهای ذهنی بر تصمیم به استفاده از بانکداری همراه تایید نشد. نوآوری فردی درک شده بیان کننده ی زمان پذیرش فناوری اطلاعات توسط فرد میباشد و به این که عکس العمل فرد در مقابل فناوریهای جدید چگونه است و او این فناوریها را زود و یا دیر میپذیرد اشاره میکند.

    Yu در سال 2012 به بررسی عوامل موثر بر پذیرش  بانکداری همراه در کشور تایوان پرداخته است. او از تئوری یکپارچهی پذیرش و استفاده از فناوری بدین منظور استفاده نموده است. عواملی که تاثیر آنها در مدل این تحقیق بررسی شد عبارتند از: کارایی مورد انتظار، تلاش مورد انتظار، تاثیر اجتماعی، شرایط تسهیل کننده، اعتبار درک شده، هزینه مالی درک شده و توانایی شخصی درک شده. از این میان تاثیر توانایی شخصی درک شده و تلاش مورد انتظار بر تصمیم به استفاده از بانکداری همراه مورد تایید قرار نگرفت.(محمدی و کارخانه، 1391)

    1-3) اهمیت موضوع:

    فناوری و ابزارهای بیسیم در سالهای اخیر پیشرفت چشمگیری داشته و آمار استفاده کنندگان از ابزارهای بیسیم در جهان رو به افزایش است. این پیشرفت، فرصت جدیدی برای ارائه ی خدمات نوین بانکی تحت عنوان بانکداری همراه به وجود آورده است. بانکداری همراه که از شاخه های بانکداری الکترونیکی است، به معنای انجام عملیات بانکی از طریق یک ابزار سیار مانند تلفن همراه است. کاربران با استفاده از بانکداری همراه میتوانند در هر مکان و زمانی، به راحتی و سریع از خدمات بانکی بهره مند شوند.

    با ارائه ی خدمات بانکداری همراه، بانکها میتوانند مشتریان فعلی خود را در سیستمهای موجود حفظ کرده و این فرصت را داشته باشند که کاربران تلفن همراه را به, مشتریان بانک خود تبدیل نمایند.

    ( 2009. Gu et al ).

    عاملی که توجه بانکها را شدیدا به سمت بانکداری همراه معطوف نموده است؛ امکان بی نظیر خدمات همراه درکاهش هزینه های ارائه خدمات بانکی است.) . وفایی،( 1389

    در حال حاضر خدمات بانکداری همراه توسط بسیاری از بانکهای جهان ارائه میشود. در ایران نیز این خدمات توسط تعداد زیادی از بانکهای خصوصی و دولتی ارائه میگردد ولی با این حال مشتریان توجه کمی به این خدمات دارند و با وجود در دسترس بودن این خدمات، از آنها استفاده نمیکنند. پذیرش بانکداری همراه از پیش نیازهای اصلی موفقیت این فناوری است و در صورتی که مورد پذیرش مشتریان قرار نگیرد نمیتوان از منافع آن به طور کامل بهره مند شد. حال این سوال پیش میآید که دلیل این که بانکداری همراه با وجود مزایای فراوان آن مورد استقبال واقع نشده، چیست؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال لازم است عوامل موثر بر پذیرش بانکداری همراه از سوی مشتریان را مورد بررسی قرار دهیم. تاکنون تحقیقات بسیاری در زمینه ی پذیرش فناوریها صورت گرفته و مدلهای زیادی ارائه شده است. از این میان، میتوان به تئوری یکپارچه ی پذیرش و استفاده ازفناوری و مدل تناسب وظیفه - فناوری اشاره کرد. در این تحقیق از این دو مدل به منظور بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری همراه استفاده میشود. ابتدا مبانی تئوری موضوع تحقیق بررسی شده، سپس یک مدل پیشنهادی برای پذیرش بانکداری همراه از سوی مشتریان ارائه خواهد شد. (محمدی ، کارخانه ، 1391)

    1-4)اهداف تحقیق:

    هدف از این تحقیق، یافتن و مشخص نمودن عوامل موثر بر بانکداری همراه ، میزان تاثیر گذاری هریک و در نهایت ارائه راهکار مناسب جهت بانک مورد مطالعه جهت به کارگیری موثر عوامل در بانکداری همراه است. همچنین علی رغم تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته است به نقش تبلیغات در پذیرش این فناوری پرداخته نشده و از این رو در این تحقیق مدل جدیدی برای پذیرش بانکداری همراه با درنظر گرفتن نقش تبلیغات، ارائه شده است. مدل پیشنهادی از ترکیب تئوری یکپارچه ی پذیرش و استفاده از فناوری و مدل تناسب وظیفه-  فناوری و اضافه نمودن عوامل موثر دیگر ایجاد شده است.

    1-5) چهارچوب نظری:

    1-5-1) بانکداری همراه

    انجام عملیات بانکی از طریق دستگاههای سیار مانند تلفن های همراه یا دستیار دیجیتال شخصی 3 را بانکداری همراه مینامند

     .(Lee &  Chung, 2009) روشی نوین برای دسترسی به خدمات بانکی از طریق کانالی است که مشتری به وسیله ی آن از طریق یک دستگاه سیار با بانک تعامل دارد.  به وسیله ی بانکداری همراه، مشتریان میتوانند به بانکها، حسابها و خدمات مالی بسیاری دسترسی داشته باشند.(Lou et al., 2010)

    خدمات بانکداری همراه در ابتدا فقط از طریق پیام کوتاه ارائه میشد )بانکداری مبتنی بر پیام کوتاه(، اما امروزه بانکداری همراه میتواند از طریق پیام کوتاه، برنامه های کاربردی قابل نصب، مرورگرهای وب تلفن همراه و داده های خدمات تکمیلی بدون ساختار انجام شود. ترکیب این تکنولوژیها نیز در ارائه خدمات بانکداری همراه استفاده میشود.

    1-5-2 )پذیرش بانکداری همراه

    همان طور که گفته شد خدمات بانکداری همراه توسط تعداد زیادی از بانکهای خصوصی و دولتی در ایران ارائه میگردد ولی با این حال مشتریان توجه کمی به این خدمات دارند و با وجود در دسترس بودن این خدمات، از آنها استفاده نمیکنند. از این رو مهم است بدانیم کاربران به چه دلایلی تصمیم به استفاده یا عدم استفاده از سیستمهای بانکداری همراه میگیرند. این دانش به طراحان سیستم و توسعه دهندگان آن در موفقیت سیستم کمک میکند. تاکنون مدلهای بسیاری برای پذیرش فناوری اطلاعات و سیستمهای اطلاعاتی ارائه شده است. از، جمله ی این مدلها میتوان به تئوری اشاعه ی نوآوری ، تئوری عمل مستدل ، تئوری رفتار برنامه ریزی شده  مدل انگیزشی ، مدل پذیرش فناوری ، مدل استفاده از کامپیوترهای شخصی ، تئوری شناخت اجتماعی ، تجزیه شدهی تئوری رفتار برنامه ریزی شده ، تئوری یکپارچه ی پذیرش و استفاده از فناوری و مدل تناسب وظیفه- فناوری اشاره کرد. این تحقیق بر دو نمونه ی این مدلها که نسبت به سایر مدلهای ارائه شده برای به کارگیری در زمینه ی پذیرش بانکداری همراه، کاملتر و مفیدتر به نظر میرسیدند، متمرکز شده است.

    1-5-3) تئوری یکپارچه ی پذیرش و استفاده از فناوری

    تئوری یکپارچه ی پذیرش و استفاده از فناوری در سال2003 توسط  ونکاتش¹ و همکارانش در جهت توسعه ی مدل پذیرش فناوری ارائه شد. مدل پذیرش فناوری را دیویس² در سال 1985 بر اساس تئوری عمل مستدل ارائه  کرد. این مدل به صورت اختصاصی، رفتارهای اشخاص را در ارتباط با کاربرد کامپیوتر و انواع فناوریهای کامپیوتری توضیح میدهد. اساس مدل پذیرش فناوری را دو تصور یا عقیده خاص که از عوامل اصلی مرتبط با رفتارهای پذیرش رایانه هستند تشکیل میدهد: سودمندی درک شده و سهولت استفاده ی درک شده. سودمندی درک شده احتمال ذهنی شکل گرفته در کاربران درباره مفید بودن یک سیستم وابسته به فناوری اطلاعات است، به این ترتیب که هر چه آن سیستم عملکرد کاری آنها را در بستر سازمانی بهبود ببخشد مفیدتر است و در نتیجه بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد. سهولت استفاده درک شده، احتمال ذهنی شکل گرفته در کاربران درباره آسانی استفاده از یک سیستم وابسته به فناوری اطلاعات است، به این ترتیب که هر چه یک سیستم نیاز به تلاش کمتری برای یادگیری و استفاده داشته باشد، بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد. در این حالت چنین به نظر میرسد که هر چه استفاده از سیستمی برای کاربران مفیدتر و آسانتر باشد، احتمالا توسط آنها بیشتر مورد پذیرش قرار میگیرد. در این مدل سهولت استفاده ی درک شده بر سودمندی درک شده هم تاثیر دارد.(باقری 1387)

    1-5-4) مدل تناسب وظیفه- فناوری

    مدل تناسب وظیفه- فناوری توسط Goodhue و Thompson در سال 1995 ارائه شده است. این مدل بیان میکند که کاربر فقط در صورتی فناوری اطلاعات را میپذیرد که مناسب کارها و وظایفش باشد و کارایی اش را بهبود ببخشد(.(Zhou et al. 2010 توانایی فناوری اطلاعات در پشتیبانی از وظایف توسط عنصر "تناسب وظیفه با فناوری" که بر تناسب قابلیتهای فناوری با نیازهای وظایف دلالت میکند، مشخص میگردد.(Dishaw & Strong, 1999) مدل تناسب وظیفه - فناوری معتقد است که افراد، یک فناوری را بر اساس تناسب بین مشخصات فناوری  ومشخصات  وظیفه  میپذیرند. ممکن است یک فناوری از نظر کاربر بسیار پیشرفته باشد ولی در صورتی که آن فناوری متناسب با وظایفش نباشد و کاراییاش را بهبود نبخشد، مورد پذیرش وی قرار نمیگیرد. به عبارت دیگر، پذیرش کاربران فقط توسط درک و نگرش آنها نسبت به فناوری تعیین نمیشود بلکه تناسب بین وظیفه و فناوری ..,نیز نقش موثری دارد (Zhou et al ( 2010)

    1-5-5 )مشخصات وظیفه :

    مشخصات وظیفه ی مشتری شامل آن مشخصاتی از وظایف میشود که باعث میگردد مشتری بر جنبه های خاصی از فناوری اطلاعات تکیه کند.

    1-5-6) مشخصات فناوری :

     مشخصات فناوری به آن مشخصاتی اطلاق میگردد که میتواند در جهت انجام وظایف مشتری به کار گرفته شود.

     

    1-5-7 )کارایی مورد انتظار:

    درک مشتری از این که استفاده از سیستم به چه میزان به افزایش کارایی وی کمک میکند.

    1-5-8 )تلاش مورد انتظار:

     مشتری در هنگام استفاده از سیستم، انتظار دارد که تا چه حد این سیستم به راحتی قابل استفاده و به کارگیری باشد.

    1-5-9 )اعتماد:

    باور این که فروشندگان بر اساس انتظارات فرد رفتار کرده و از رفتار فرصت طلبانه اجتناب میکنند.

    1-5-10) تبلیغات :

    تبلیغات شکلی از ارتباطات غیرشخصی با استفاده از رسانههای مختلف است که برای معرفی محصول یا خدمتی خاص به مشتریان جهت ایجاد انگیزه در آنها برای خرید یا استفاده از آن محصول یا خدمت، به کار میرود.

    1-5-11 )شرایط تسهیل کننده :

     میزانی که یک فرد باور میکند زیرساختها و منابع مالی، سازمانی و فنی برای استفاده از سیستم موجود است.(محمدی و کارخانه، 1391)

    1-6 )مدل تحقیق:

    از این مدل برای بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری همراه در سیستم بانکی کشور استفاده خواهد شد.

     

    Abstract:

    In recent years, advances in wireless technologies, and tools to provide new opportunities in new services for banking, has created an mobile banking. Using Mobile Banking, customers can at any place and time, quickly and easily benefit from banking services. Today, mobile banking services are offered by many banks in the world. In Iran, this service is offered by many private and public banks. Since the diffusion of mobile devices is higher than other technologies Mobile Banking if accepted by the customer can be effective in reducing costs for banks and customers. worldwide research has shown that this method banking Despite offers many advantages provides for both customers and the bank does not have advantage enough in the customer And does not accept. Investigating factors affecting the adoption of mobile banking customers Could be helpful in solving this problem. So far, research has been conducted in this field worldwide, and Iran But none of these studies have addressed the role of advertising in adoption of this technology. Therefore, in this study a new model for mobile banking adoption by considering the role of advertising, provided.

  • فهرست:

    فهرست مطالب

    فصل اول. 2

    1-1 )مقدمه 2

    1-2) سابقه موضوع: 2

    1-3) اهمیت موضوع: 5

    1-4)اهداف تحقیق: 5

    1-5) چهارچوب نظری: 6

    1-6 )مدل تحقیق: 8

    1-7) فرضیات یا سوالات تحقیق: 9

    1-8 )روش تحقیق: 10

    1-9 )جامعه آماری. 10

    1-10 )نمونه آماری و روش نمونه گیری. 10

    1-11)تعاریف اصطلاحات و متغیرهای تحقیق: 10

     

    فصل دوم 11

    بخش اول. 12

    2-1) بخش اول : 13

    2-1-1) تاریخچه بانک و بانکداری در ایران. 13

    2-1-2 )بانک شاهی ایران. 13

    2-1-3 )بانک استقراضی ایران. 13

    2-1-4) بانک عثمانی. 14

    2-1-5 )بانک روس و ایران. 14

    2-1-6) بانک‌های ایرانی. 14

    2-1-7 )بانک ملی ایران. 14

    2-1-8) ایجاد بانک‌های خصوصی در ایران. 15

    2-1-9 )بانک مرکزی ایران. 15

    2-1-10) نظام بانکی بعد از انقلاب اسلامی ایران. 15

    2-1-11 )سیر تحول فناوری اطلاعات در صنعت بانکداری. 16

    2-1-11-1) دوره اول: اتوماسیون پشت باجه : 16

    2-1-11-2) دوره دوم: 16

    2-1-11-3 )دوره سوم : 16

    2-1-11-4 دوره چهارم: 17

    2-1-12) نقش فناوری اطلاعات در بانکداری الکترونیک: 18

    2-1-13) مزایای بانکداری الکترونیک... 18

    2-1-14 )یک فرصت ، یک تهدید 19

    2-1-15 )در ایران. 19

    2-1-16) تعریف بانکداری الکترونیک: 20

    2-1-17)برخی از عوامل تاثیر گذار در توسعه بانکداری الکترونیک: 20

    2-1-18 )ضرورت بکارگیری فناوری اطلاعات در ارائه خدمات بانکی: 21

    2-1-19) عملیات بانکداری الکترونیک درسیستم بانکی کشور. 24

    2-1-20) درگاه ها و محصولات بانکداری الکترونیک : 25

    2-1-20-1) ترمینالها و تجهیزات بانکداری الکترونیک... 26

    2-1-20-2 ) کارت بانکی : 27

    2-1-20-3 )سامانه های بانکداری مجازی: 29

    2-1-21 )مزایای همراه بانک... 32

    2-1-22 )دیگر فواید بانکداری همراه 33

    2-1-23 )مزایای بانکداری همراه از دیدگاه بانک ها 34

    2-1-23-1)تشدید رقابت در بانک ها 34

    2-1-23-2 )گروه هدف.. 34

    2-1-24 )تاریخچه بانکداری همراه 35

    بخش دوم : 36

    بازاریابی خدمات  و پذیرش مشتری. 36

    2-2 بخش دوم : بازاریابی خدمات  و پذیرش مشتری. 37

    2-2-1 )بازاریابی. 37

    2-2-2) انواع بازاریابی. 37

    2-2-3 )مدیریت بازاریابی خدمات.. 37

    2-2-4) عناصر آمیخته بازاریابی خدمات.. 37

    2-2-5) مشتری. 38

    2-2-6 )عواملی که برای مشتری اهمیت دارد. 38

    2-2-7) خط مشی پذیرش مشتری. 39

    2-2-8) شناسایی هویت مشتری. 39

    2-2-9) الزامات کلی برای شناسایی هویت مشتریان. 41

    2-2-10) مدل های پذیرش و به کارگیری فناوری اطلاعات.. 41

    بخش سوم : 45

    2-3 )بخش سوم : بانک صادرات.. 46

    2-3-1 )تاریخچه 46

    2-3-2) سرمایه اولیه بانک. 46

    2-3-3 )شروع کار اولین شعبه 46

    2-3-4 )عملکرد بانک در اولین سالها 47

    2-3-5 )خصوصی شدن دوباره بانک... 47

    2-3-6) بانکداری همراه در بانک صادرات.. 48

    2-3-7 )معرفی خدمات بانک... 48

    2-3-8 )خدمات ارائه شده از طریق همراه بانک صادرات.. 48

    2-4 بخش چهارم: پیشینه تحقیق. 48

    2-4-1 تحقیقات داخلی. 48

    2-4-2 )تحقیقات خارجی. 52

     

    فصل سوم 56

    3-1) مقدمه 57

    3-2 )روش پژوهش.. 57

    3-3 )جامعه آماری. 57

    3-4 )نمونه آماری و روش نمونه گیری. 57

    3-5 )ابزار گردآوری داده ها 58

    3-6 )روایی و پایایی ابزار اندازه گیری. 58

    3-7 )تفکیک سوالات پرسشنامه بر مبنای فرضیات.. 60

    3-8 )روش تجزیه و تحلیل داده ها 60

     

    فصل چهارم 61

    4-1 )مقدمه 62

    4-2 )یافته های تحقیق. 62

    4-2-1 ) تحلیل های آماری توصیفی. 62

    4-2-1-1) جنسیت.. 63

    4-2-1-2 ) میزان تحصیلات.. 63

    4-2-1-3  سن. 64

    4-2-2 )توزیع توصیفی متغیرها 66

    4-3 )آمار استنباطی و آزمون فرضیه ها 67

    4-4 بررسی نرمال بودن داده ها با استفاده از آزمون کولمو گروف – اسمیرنوف.. 67

    4-5 )آزمون فرضیات: 68

    4-5-1) آزمون همبستگی : 68

    4-5-2) رگرسیون. 72

    4-5-3 )آزمون رتبه بندی فریدمن. 76

     

    فصل پنجم 78

    5-1) مقدمه 79

    5-2 )بیان اهداف تحقیق. 79

    5-3 )یافته های حاصل از توصیف داده ها 79

    5-4 )یافته های حاصل از سوالات پژوهش.. 79

    5-5) ارائه مدل مفهومی. 82

    5-5) بحث و نتیجه گیری. 84

    5-5-1) پیشنهادات مبتنی بر نتایج. 84

    5-5-2 )محدودیت های تحقیق. 85

    5-5-3) محدودیت های خارج از کنترل. 86

    5-5-4 )پیشنهاد برای پژوهش های آتی. 86

    منابع و مأخذ 100

    پیوستها و ضمائم 87

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    فهرست جداول

    جدول 2-1   میانگین هزینه برای بانک ها به ازای هر مشتری. 24

    جدول 3-1 آلفای کرونباخ سوالات پرسشنامه 59

    جدول 4-1   توزیع فراوانی جنسیت پاسخ دهندگان. 63

    جدول 4-2   توزیع فراوانی سطح تحصیلات پاسخ دهندگان. 64

    جدول 4-3  توزیع فراوانی بر اساس سن پاسخ دهندگان. 64

    جدول 4-4 توزیع فراوانی تبلیغات همراه بانک... 66

    جدول 4-5  شاخص های توصیفی متغیرهای تحقیق. 66

    جدول 4-7 نتیجه آزمون همبستگی رابطه اعتماد و پذیرش همراه بانک... 69

    جدول 4-8 نتیجه  آزمون همبستگی رابطه شرایط تسهیل کننده و پذیرش همراه 69

    جدول 4-9 نتیجه آزمون همبستگی رابطه کارایی مورد انتظار مشتری و پذیرش همراه بانک...........90

    جدول 4-10 نتیجه آزمون همبستگی رابطه تبلیغات و اعتماد مشتری. 71

    جدول 4-11 نتیجه آزمون همبستگی رابطه تبلیغات و کارایی مورد انتظار مشتری. 71

    جدول 4-12  نتایج رگرسیون فرضیه اول. 73

    جدول 4-13  نتایج رگرسیون فرضیه دوم 73

    جدول 4-14   نتایج رگرسیون فرضیه سوم 74

    جدول 4-15  نتایج رگرسیون فرضیه چهارم 75

    جدول 4-16  نتایج رگرسیون فرضیه پنجم 75

    جدول 4-17  آزمون فریدمن. 76

    جدول 4-20 آزمون آماری فریدمن تبلیغات.. 77

    جدول 4-18 آزمون آماری- نتیجه آزمون فریدمن. 76

    جدول 4-19 آزمون فریدمن تبلیغات.. 77

    جدول 5-2  فراوانی اهمیت امنیت حریم خصوصی. 85

    جدول 5-1 توزیع فراوانی عملکرد بانک در تبلیغات همراه بانک... 82

     

     

     

     

     

     

     

     

    فهرست نمودارها

    نمودار 4-1  توزیع فراوانی جنسیت.. 63

    نمودار 4-2   توزیع فراوانی سطح تحصیلات.. 64

    نمودار 4-3  توزیع فراوانی سن پاسخ دهندگان. 65

    منبع:

     

    منابع و مأخذ

    ارجمند نژاد ، عبدالمهدی، شناسایی کافی مشتریان از سوی بانک ها،  مهرماه 84 ، انتشارات کمیته نظارت بر بانکداری بال مستقر در بانک تسویه بین المللی

    ارشد رشته مهندسی فناوری اطلاعات، دانشگاه تربیت مدرس.

    باقری، م. ع ،  تعیین عوامل کلیدی موفقیت در پذیرش بانکداری اینترنتی در جوانان ایرانی، 1387 ،  پایان نامه کارشناسی

    بانک ملی ایران در شهر تهران) ،  1389، دانشگاه تربیت مدرس.

    بهبودی ،مهدی. پذیرش بانکداری همراه توسط مشتریان بانک های ایرانی، 1392، مدیریت بازاریابی، دوره 8، شماره 18

    بهمن 1388 ،

    خوانساری،ر. محرابی ، ل. شاهچرا ، م. احمدیان ،ا. حیدری ، ه. وضعیت بانکداری در ایران و جهان، بهار 93، انتشارات پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

    رخشانی فر، ر، بانکداری همراه چشم انداز ایران، 1389 ، فصلنامه بانک صادرات ایران ، شماره 53 ، پاییز 1389

    رستگار،ع . آقا محمدی، ز. بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش بانکداری الکترونیکی (مطالعه موردی بانک ملت)، 1390، مدیریت بازرگانی، دوره 3، شماره 10

    سرفرازی، م، رابطه متقابل بانکداری سیار و کسب و کار سیار، 1389، مجله بانکداری و بیمه الکترونیک ، شماره 51

    کارخانه ، س ، ارائه ی یک مدل پیشنهادی برای پذیرش بانکداری همراه از دیدگاه مشتریان و مقایسه ی آن با مدلهای مطرح جهانی ، 1391، مجله مدیریت بازاریابی ، شماره 16 پاییز 1391

    موغلی، علیرضا ، پذبرش بانکداری الکترونیک در بین مشتریان بانکهای شهر شیراز، 1386، فصلنامه علوم مدیریت ایران، سال دوم ، شماره 7

    وفایی، ن، شناسایی و الویت بندی عوامل موثر در پذیرش بانکداری همراه از دیدگاه مشتریان (مورد مطالعه: شعب

    هاشمی ، علیرضا ، کتاب بانکداری الکترونیک  ،اردیبهشت 1392

    هاشمیان ، م  و عیسایی ، م ، بررسی و شناسایی عوامل کلیدی حیاتی در پذیرش همراه بانک توسط مشتریان،1390 ، تحقیقات بازاریابی نوین، دوره 1 ، شماره 3

     

     

    منابع لاتین:

    adoption”, Computers in Human Behavior, 26 (4), pp.760-767.

    Alsajjan, B. & Dennis, C. (2010). “Internet banking acceptance model: Cross-market examination”,Journal of Business Research, 63, pp.957-963.

    Al-Somali S. A., Gholami R. & Clegg B. (2009). “An investigation into the acceptance of onlinebanking in Saudi Arabia”, Technovation, 29 (2), pp.130–141.

    banking”, International Journal of Bank Marketing, 28 (5), pp.328-341.

    banking”. Technovation, 23 (11), pp.847-860.

    Brown I., Cajee Z., Davies D. & Stroebel, Sh. (2003). “Cell phone banking: predictors of adoption inSouth Africa—an exploratory study”, International Journal of Information Management, 23 (6),

    Carol, X. O. & Choon, L. S. (2010). “Consumer trust and distrust: An issue of website design”,

    Cheah, C. M., Teo, A. C., Sim, J. J., Oon, K. H. & Tan, B. I. (2011). “Factors Affecting Malaysian

    Commerce Research and Applications, 1 (3/4), pp.247–263.

    Dishaw, M. T. & Strong, D. M. (1999). “Extending the technology acceptance model with tasktechnologyfit constructs”, Information and Management, 36 (1), pp.9-21.

    Eriksson, K., Kerem, K. & Nilsson, D. (2005). “Customer acceptance of internet banking in Estonia”,International Journal of Bank Marketing, 23 (2), pp.200-216.

    Expert Systems with Applications, 36 (9), pp.11605–11616.

    Gebauer, J. & Ginsburg, M. (2009). “Exploring the black box of task-technology fit”,Communications of the ACM, 52 (1), pp.130–135.

    Goodhue, D. L. & Thompson, R. L. (1995). “Task-technology fit and individual performance”, MISHowcroft, B., Hamilton, R. & Hewer, P. (2002). “Consumer attitude and the usage and adoption ofhome-based banking in the United Kingdom”, The International Journal of Bank Marketing, 20 (3),

    Gu, J., Lee, S. C. & Suh, Y. H. (2009). “Determinants of behavioral intention to mobile banking”,

    Guriting, P. & Ndubisi, N. O. (2006). “Borneo online banking: evaluating customer perceptions andbehavioural intention”, Management Research News, 29 (1/2), pp.6 – 15.

    intention to use mobile payment”, Computers in Human Behavior, 26 (3), pp.310-322.

    intentions of mobile banking”, Information Systems Journal, 19 (3), pp.283–311.

    International Journal of Bank Marketing, 23 (5), pp.362-380.

    International Journal of Human-Computer Studies, 68 (12), pp.913-934.

    investigation”, International Journal of Bank Marketing, 17 (7), pp.324 – 334.

    Kim, C., Mirusmonov, M. & Lee, I. (2010). “An empirical examination of factors influencing the

    Kim, G., Shin, B. & Lee, H. G. (2009). “Understanding dynamics between initial trust and usage

    Koening-Lewis, N., Palmer, A. & Moll, A. (2010). “Predicting young consumers’ take up of mobilebanking services”, International Journal of Banking Marketing, 28 (5), pp.410-432.

    Laforet, S. & Li, X. (2005). “Consumers’ attitudes towards online and mobile banking in China”,

    Lee, K. C. & Chung N. (2009). “Understanding factors affecting trust in and satisfaction with mobilebanking in Korea: A modified DeLone and McLean’s model perspective”,Interacting with Computers,21 (5/6), pp.385–392.

    Lee, M.-C. (2009). “Factors influencing the adoption of internet banking: An integration of TAM andTPB with perceived risk and perceived benefit”, Electronic Commerce Research and Applications,

    Lin, H. F. (2011). “An empirical investigation of mobile banking adoption: The effect of innovationattributes and knowledge-based trust”, International Journal of Information Management, 31 (3),

    Lin, T.-C. & Huang, C.-C. (2008). “Understanding knowledge management system usage antecedents:An integration of social cognitive theory and task technology fit”, Information & Management, 45 (6),

    Lou, X., Li, H., Zhang, J. & Shim, J. P. (2010). “Examining multi-dimensional trust and multi-facetedrisk in initial acceptance of emerging technologies: An empirical study of mobile banking services”,Decision Support Systems, 49 (2), pp.222–234.

    Luarn, P. & Lin, H.-H. (2005). “Toward an understanding of the behavioral intention to use mobilebanking”, Computers in Human Behavior, 21 (6), pp.873–891.

    Mallat, N. (2007). “Exploring consumer adoption of mobile payments- A qualitative study”. Journal ofStrategic Information Systems, 16 (4), pp.413-432.

    MMA (Mobile Marketing Association), (2009). “Mobile Banking Overview (NA)”. Available:

    Mobile Banking Adoption: An Empirical Analysis”, International Journal of Network and Mobile

    Pikkarainen, T., Pikarainen, K., Karjaluoto, H. & Pahnila, S. (2004). “Consumer acceptance of onlinebanking: An extension of the technology acceptance model”, Internet Research, 14 (3), pp.224-235.

    Riquelme, H. & Rios, R. E. (2010). “The moderating effect of gender in the adoption of mobile

    Sathye, M. (1999). “Adoption of Internet banking by Australian consumers: an empirical

    Schierz, P. G., Schilke, O. & Wirtz, B. W. (2010). “Understanding consumer acceptance of mobilepayment services: An empirical analysis”. Electronic Commerce Research and Applications, 9 (3),

    Shang, R. A., Chen, Y.-C. & Chen, C.-M. (2007). “Why people blog? An empirical investigations ofthe task technology fit model”, 11th Pacific-Asia conference on information systems.

    Suh, B. & Han, I. (2002). “Effect of trust on customer acceptance of internet banking”, Electronic

    Tan, M. & Teo, T. S. H. (2000). “Factors influencing the adoption of internet banking”, Journal of theAssociation for Information Systems, 1, pp.1–42.

    Technologies, 2 (3), pp.149-160.

    technology: toward a unified view”, MIS Quarterly, 27 (3), pp.425-78.

    Venkatesh, V. Morris, M. Davis, G. B. & Davis, F. D. (2003). “User acceptance of information

    Wu, J.-H. & Wang, S.-C. (2005). “What drives mobile commerce? An empirical evaluation of revisedtechnology acceptance model”, Information & Management, 42 (5), pp.719-729.

    www.mmaglobal.com/files/mbankingoverview.pdf (August 4, 2012).

    Yousafzai, S. Y. Pallister J. G., & Foxall G. R. (2003). “A proposed model of e-trust for electronic

    Yu, C-S. (2012). “Factors affecting individuals to adopt mobile banking: empirical evidence from theUTAUT Model”, Journal of Electronic Commerce Research, 13 (2), pp.104-121.

    Zhou, T., Lu, Y. & Wang, B. (2010). “Integrating TTF and UTAUT to explain mobile banking user


موضوع پایان نامه بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری همراه از دیدگاه مشتریان, نمونه پایان نامه بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری همراه از دیدگاه مشتریان, جستجوی پایان نامه بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری همراه از دیدگاه مشتریان, فایل Word پایان نامه بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری همراه از دیدگاه مشتریان, دانلود پایان نامه بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری همراه از دیدگاه مشتریان, فایل PDF پایان نامه بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری همراه از دیدگاه مشتریان, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری همراه از دیدگاه مشتریان, مقاله در مورد پایان نامه بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری همراه از دیدگاه مشتریان, پروژه در مورد پایان نامه بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری همراه از دیدگاه مشتریان, پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری همراه از دیدگاه مشتریان, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری همراه از دیدگاه مشتریان, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری همراه از دیدگاه مشتریان, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری همراه از دیدگاه مشتریان, پروژه درباره پایان نامه بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری همراه از دیدگاه مشتریان, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری همراه از دیدگاه مشتریان, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری همراه از دیدگاه مشتریان, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری همراه از دیدگاه مشتریان, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری همراه از دیدگاه مشتریان, رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری همراه از دیدگاه مشتریان

پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد رشته مدیریت رشته مدیریت بازرگانی گرایش مدیریت مالی چکیده پژوهش حاضر به ارزیابی پذیرش بانکداری اینترنتی از سوی مشتریان با استفاده از مدل پذیرش فناوری دیویس پرداخته است. روش تحقیق مورد استفاده پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری موردنظر کسانی هستند که در شعب بانک پارسیان استان مازندران حساب دارند. روش نمونه گیری در دسترس بوده است که تعداد 164 ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد گرایش:بازاریابی چکیده: امروزه بخش عمده ای از فعالیت های اقتصادی و تجاری را موسسات خدمات مالی به عهده گرفته اند در موسساتی که خدمات نقش مهمی را دارند این نیروی انسانی است که خدمات را به مشتریان ارائه می دهد وکارکنان هستند که موفقیت یا عدم موفقیت سازمان مورد نظر را معین میکنند وارائه خدمات با کیفیت وایجاد رضایتمندی در مشتریان به عنوان یک ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد «M.A» رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: داخلی چکیده: امروزه بانکداری موبایلی، مشتریان را قادر می‌سازد تا فعالیتهای مالی خود را در یک محیط مجازی انجام دهند. نتایج تحقیقات بیانگر این مطلب می‌باشد که ویژگی منحصر به فرد بانکداری موبایلی نظیر سودمندی،سهولت راحتی و سرعت بالا سبب شده تا مشتریان تمایل خود را برای استفاده از موبایل جهت انجام امور ...

1 مقدمه امروزه مشتریان انتظارات زیادی از بانک ­ها برای ارائه خدمات متنوع دارند. آنها سطوح جدیدی از آسایش و انعطاف­پذیری همراه با قدرت و سهولت استفاده از محصولات و خدمات مدیرت مالی را خواستار هستند که بانکداری سنتی قادر به ارائه این خدمات در این سطح نمی­باشد(تن و تئو[1]،2000) . بانکداری الکترونیکی در مقایسه با بانکداری سنتی انتخاب­های زیادی را برای استفاده از خدمات بانک در اختیار ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی داخلی چکیده امروزه بانکداری اینترنتی با استفاده از تکنولوژی وب و اینترنت، مشتریان را قادر می سازد تا فعالیّت های مالی خود را در یک محیط مجازی انجام دهند. تحقیقات انجام شده بر روی پذیرش بانکداری اینترنتی از سوی مشتریان،درک عقاید مشتری در مورد استفاده از بانکداری اینترنتی را ارتقاء می بخشد و نشان می ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش داخلی چکیده پایان نامه : باتوجه به رقابتی بودن صنعت بانکداری درعصر حاضر، بانک هابرای متمایز شدن از رقبا ، باید بتوانند رابطه بلند مدت وپایداری را با مشتریان خود داشته باشند .بدین منظور بانک ها باید انتظارات مشتریان وعوامل حفظ این رابطه بلند مدت را شناسایی ودر جهت تعامل پایدار بامشتریان از طریق جلب اعتمادشان ...

رشته تحصیلی: مدیریت اجرایی گرایش : بازاریابی مقدمه با گسترش فناوری اطلاعات تمامی ابعاد زندگی بشر دچار تحولی بنیادین شده به طوری که دنیای کنونی را در جریان یک دگرگونی کامل قرار داده است شاید بتوان گفت که دنیای صنعتی کنونی چاره ای جز انتخاب این تحول ندارد و سکون موجب بروز اختلال در روابط اجتماعی، سیاسی و اقتصادی افراد یک جامعه و حتی در روابط بین الملل خواهد شد . توسعه یا عدم توسعه ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت بازرگانی گرایش: بازاریابی چکیده بانکداری الکترونیک به دلیل مزیت های بی شمارش یکی از استراتژی های اصلی تمامی بانک های دنیا است. امروز بانکداری بدون استفاده از بانکداری الکترونیک متصور نیست. بازاریابی نیز از ابزارهایی است که می تواند رشد درآمدهای بانک را افزایش دهد. در این پژوهش قصد داشته ایم که به بررسی نقش بازاریابی بر ...

براي دريافت درجه کارشناسي ارشد مهندسي صنايع تير ماه  1394 چکيده بازار رقابت شديد بانک­ها و تاسيس موسسات مالي و بانک­هاي خصوصي جديد در ايران، بانک­ها را ملزم مي­کند هر

پایان‌نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی چکیده یکی از ارکان بسیار اساسی بازاریابی جدید، داشتن فرهنگ و بینش بازار در تمامی سطوح سازمان است که به بازارگرائی تعبیر می‌شود. بازارگرائی به معنای گرایش و تمایل به بازار و افراد و مشتری باوری و بازارنگری است و به این دلیل در بازاریابی جدید اهمیت دارد. هدف این پایان‌نامه، بررسی رابطه بین بازارگرائی و ...

ثبت سفارش